DF: Indvandrere tager din saft og kage

#1| 0

Forummet ville blive spammet pænt meget, hvis der skulle oprettes en tråd hver eneste gang der kommer noget vanvittigt og/eller urkomisk fra Dansk Folkeparti, men det her er alligevel usædvanligt tåbeligt:
politiken.dk/indland/ECE1107381/df-indvandrere-tager-din-saft-og-kage/

For at give tråden et seriøst islæt også; hvad siger folk til VKO's forslag om nye regler for familiesammenføring?

12-11-2010 17:37 #2| 0

århhhhh onde indvandrere:(

12-11-2010 17:39 #3| 0

Så må næste skridt for DF være at sørge for, at der står store fade med Krebinetter, kartofler samt en god fed brun sauce i stedet. Så skal indvandrene alligevel have appetitten i orden for at snuppe det.


Når det sker, bliver jeg hyppig gæst hos mig læge.

12-11-2010 17:41 #4| 0

Jizzlen, du er på linje med Johanne Schmidt Nielsen, der har foreslået at DF skal arbejde for at bacon-muffins og dåseøl fremover skal være vejen frem.

12-11-2010 17:44 #5| 0

Alle partier taber vel sutten en gang imellem. Hvorfor er det lige DF der skal hænges ud, bare fordi de har en mærkesag der ikke ligner alle andres?

12-11-2010 17:45 #6| 0
bacon-muffins og dåseøl fremover skal være vejen frem.

Det er heller ikke dumt! Hvor skriver jeg under?
12-11-2010 17:47 #7| 0

Jeg troede ikke at pokernet længere ville have politiske tråde, fordi der kommer så meget mudderkastning i dem?

12-11-2010 17:52 #8| 0

Bad3xo: Fordi de er DF.

Men det er jo netop i disse situationer at DF bliver alt for unuancerede, hvilket gør det svært for nogle at lade vær med at kaste racisme kortet overfor dem. Dette er ærgerligt, hvis du spørger mig.

Der er substans i nogle af de ting de siger, som kan opfattes fremmedfjendske. Men lige her har de altså tabt sutten.

12-11-2010 17:57 #9| 0

@Filo

Jeg er også enig i at de er elendige den slags tråde her, specielt hvis de ikke ligger op til debat, som den her ikke rigtigt gør. Det er en information om at OP hader DF, og så for at informere os om noget vi har hørt +100 gange i radioen, og læst i mindst 4 aviser.

@OP

Hvis det ikke overrasker dig, så lad være med at oprette en tråd, medmindre du har noget kontruktivt at sige. Ja de lukker lort ud, tillykke med at informere os om noget vi har hørt så mange gange før. Vi skal nok høre det før eller siden, også selv om du tillader dig at glemme at oprette en ny tråd.

Nå ja, forslaget om Bacon muffins og dåseøl støtter jeg sku!

12-11-2010 17:58 #10| 0

Filosoffen +1

Luk og slet...

12-11-2010 17:59 #11| 0

@Alonso
Bestemt, og jeg benægter da slet ikke at DF engang imellem kommer med nogle hovedrystende udtalelser, hvor dette er en af dem.

Men skal man så også hænge Enhedslisten ud, fordi de konsekvent er uenige med alt der kommer frem i folketinget? Hvorfor overhovedet stille til valg, hvis det bare er for at bruge 3 mandater på ligegyldigt at stemme nej. Er det for at lave et statement? (spørgsmålet mere ment generelt, ikke kun til Alonso)

12-11-2010 18:12 #12| 0

Say Wat, ingen politiske traade ??????

Racisme paa pokernet NEJ TAK !!!

Men politik er vel ok .. Problemet er nok at DF hele tiden tresspasser paa graensen og prover at skube den.

Men det skal vel ikke afholde os fra at kun diskutere vores politiske uenighed.. saa vi bedre forstaa hvordan modparten taenker?


-Tyson

12-11-2010 18:17 #13| 0

Kan nogen linke til en tråd hvori en admin udtaler sig i retning af et ønske om ikke at have politiske tråde på PN?

Hvis man ikke kan finde noget at debattere seriøst udfra første indlæg, må man vist prøve at lede lidt grundigere - det er ikke så vildt godt gemt igen. Jeg kan omvendt spørge, hvorfor skulle DF som de eneste være fritaget for kritik? Vil det sige at det fremover ikke er tilladt at sige noget negativt om et parti fra rød blok også?

12-11-2010 19:28 #14| 0

Personligt er jeg storfan af den nye udlændingepolitik: At det giver regeringen mulighed for at sortere imellem hvem der skal ind og hvem der ikke skal ind. Det kan kun gavne vores samfund, hvis man ser på det med økonomiske øjne ;)

12-11-2010 19:43 #15| 0

@MikeTyson

Var jo heller aldrig det der blev lagt op til

@Cosmo

Nej, som jeg har forstået det er politiske tråde fine. Når det er for at få en debat igang, er det hvad OP har gang i ? nej.

Du kan brokke dig alt du vil, men hvad fanden skal vi andre læse det for? det er ikke så sjovt at whine til sig selv?. Hvis du vil diskutere det de laver, så lav en tråd som ligger op til debat. Ikke bare galde for at komme ud med det, og for lige at slå fast du hader dem.

12-11-2010 19:59 #16| 0

Formidlingen er klodset - men baggrunden for den slags udtalelser er eksisterende.

12-11-2010 21:09 #17| 0
"Formidlingen er klodset - men baggrunden for den slags udtalelser er eksisterende."

Ja, naturligvis! Baggrunden er vel kynisk og målrettet tilsvining af den gode gamle prygelknabe, nemlig 'de andre', ikke sandt?

Poul Nyrup Rasmussen + 1
12-11-2010 21:22 #18| 0
www.berlingske.dk/kronikker/velfaerdssnak-mens-vi-styrter-i-afgrunden

"EU ser ud til at blive den helt store taber i fremtidsspillet. Produktionen outsources, befolkningen ældes, og størstedelen af de indvandrere, der søger til EU. har ingen brugbar uddannelse, og der er heller ikke brug for dem som ufaglært arbejdskraft: Væksten falder, mens forsørgerbyrden øges".

- Læs venligst det her link og revurder jeres tankegang.
12-11-2010 21:24 #19| 0

Man tager sig til hovedet! Har de mennesker ingen skam i livet? Hvor svært kan det være at huske en madpakke?

12-11-2010 21:28 #20| 0

Det er ikke kun indvandrere der stjæler og snyder. Det gør alle med mørkt hår og brune øjne!

12-11-2010 21:42 #21| 0
DF's sundhedsordfører, Liselott Blixt

Har mere respekt for hendes niece:

www.seoghoer.dk/Nyheder/Kendte%20DK/Hele%20marie%20blixt%20er%20luder.aspx
12-11-2010 21:47 #22| 0

Jeg elsker at folk ikke rigtig kan komme med nogen argumenter udover humanistisk pladder omkring den her lov eller argumenter, som egentlig bare viser folks foragt overfor partiet uden argumenter.

12-11-2010 21:54 #23| 0

Eller også er folk bare trætte af at diskutere Dansk Folkeparti. Det er trods alt kun 13% der stemmer på dem og måske 5% som er passionerede partisoldater.

12-11-2010 21:56 #24| 0

@Guldmageren
"Jeg elsker at folk ikke rigtig kan komme med nogen argumenter udover humanistisk pladder omkring den her lov eller argumenter, som egentlig bare viser folks foragt overfor partiet uden argumenter."
Øh hvilken lov ? Saft og kage loven?

Valgkampen er startet og det næste lange stykke tid kommer vi til at se DF fiske helt nede på bunden af anstændigheden. Den her er bare sjov, parabolcensuren var til gengæld skræmmende.

Og ja, jeg foragter partiet - de repræsenterer al idioti og snævertsynethed. Det er ikke tilfældigt at deres vælgerskare hentes blandt de dårligst uddannede.

12-11-2010 21:59 #25| 0

@Guldmageren

"humanistisk pladder"

Ja det er sandelig et usselt argument.


12-11-2010 22:01 #26| 0

"humanistisk pladder"

Eller "menneskelig omtanke"?

12-11-2010 22:01 #27| 0

@Zaphod:

Det her er jo bare spin. Det er taktisk og det er designet til, at fange vælgere. Men den har du luret, så hvor er det dumme i det? Jeg har ikke set social-demokraterne komme med et realistisk bud på, hvordan vi kan mindske det her problem. Det i højst sandsynligt skal tage ret seriøst er den nye lov omkring familiesammenføring. Se det er en interessant diskussion.

12-11-2010 22:04 #28| 0

Personligt har jeg menneskelig omtanke om mine nærmeste. Det er alt andet lige vigtigere end personer, som jeg absolut intet har tilfælles med udover at være menneskelig. Men vi kan også bare leve i en drømmeverden uden, at indse hvilke problemer vi rent faktisk står overfor.

12-11-2010 22:28 #29| 0

Først forbyde paraboler og nu det her, det rabler sku for Dansk Fjolseparti

12-11-2010 23:36 #30| 0

Må erklære mig enig med Guldmageren.

Der er helt utrolig meget pegen fingre af Dansk Folkepartis udlændingelove fra venstrefløjsfolk, og jeg behøver bare at scrolle ned ad min facebook for at se folks DF-hadske updates, hver gang der har været en sag i medierne.
Jeg støder dog ufattelig sjældent på forslag til hvordan vi så skal føre udlændinge politik i Danmark.

Er det fri indvandring folk higer efter eller hvad?
Kunne være mere interessant at høre bedre forslag fremfor den slidte frase at "DF bare er nogle fjolser"


13-11-2010 00:16 #31| 0

Aurvandil, nogen af os er af den overbevisning at det lige netop er omkring løsninger, at det for alvor glipper for DF. Der er ikke nogen konkurrence kørende om at komme med flest hadske udfald mod muslimer, selvom efterhånden en hel del af folketingets politikere synes at tro det. Jeg har fulgt med i det politiske liv i de sidste ti års tid, og jeg aner ikke hvad DF har af konstruktive, fremadrettede forslag. Jeg kender vitterligt ikke til noget som helst. Det eneste de kan er køre videre på den samme gamle traver med at muslimer/Islam = Eeeevøøøøøøøl, og at jo færre af dem der er i Danmark, jo bedre. Hvad skal vi gøre?? Hvordan får vi Muhammed, Ali, og Sabrin til at falde bedre til i Danmark, sørge for at alle beboere i DK får en uddannelse og har et arbejde, og befinder sig godt i landet, og ikke er kriminelle? Hvis bare DF havde et bud, ville de måske få en lille smule respekt, til trods for at vi i forvejen er negativt indstillede overfor dem, pga. deres hadske udfald. Men they ain't got nothing.

Og stop nu please med de der tåbelige stråmandsargumenter, der er jo INGEN der har argumenteret for fri indvandring. Jeg kender ikke til noget magisk fingerknips man kan hive frem af hatten, og så wupti er alle problemerne løst. Men jeg ved med sikkerhed at det absolut intet hjælper at køre en hetz mod alle der ikke hedder Søren eller Peter, og det er jo vitterligt det DF altid har haft på programmet. Der er ikke nogen der benægter at der er problemer i Danmark med indvandrere - det er jo ikke spørgsmålet. Spørgsmålet er hvordan vi bedst og smartest løser de problemer. Og jeg har dags dato aldrig hørt nogen bud overhovedet fra Dansk Folkeparti. Ingen. Og derfor må de finde sig i hån, spot, og latterliggørelse - noget de jo efter sigende også skulle være særdeles begejstrede for.

Kan i øvrigt anbefale den sidste udgave af "Debatten" om netop udlændinge mv. utroligt meget - Pia K, Lene E, Margrethe V., og Johanne S.N; www.dr.dk/NETTV/Debatten/2010/11/11/20101111212755.htm

13-11-2010 00:26 #32| 0

DF har ikke løsningen på noget som helst.

Det er der ingen af folketingets partier som har.

Derfor stemmer jeg ikke!

13-11-2010 00:28 #33| 0

Ansvarsfraliggelse ftw.

13-11-2010 00:58 #34| 0

Man må ikke stemme DF.
Man må ikke stemme blankt.

Cosmos, please giv os besked på hvad vi må og hvad vi ikke må. Helst inden næste valg. Skulle nødigt bryde en af dine idéer for, hvordan man er sympatisk og solidarisk og kan leve i indre ro med sig selv og andre.

13-11-2010 01:02 #35| 0

Bad3xo

Hvor primitivt formuleret, det er bare offer-retorik.

Prøv med nogle saglige modargumenter i stedet for. Men det er ikke DF sympatisørers stærke side.

13-11-2010 01:07 #36| 0

Er det et problem at der findes 400 arabiske tv-kanaler der kan ses i Danmark som undergraver det danske samfund?

citat Pia Kjærsgaard.

13-11-2010 01:15 #37| 0

scooby_doo, jeg vil gerne vide hvordan du vil forhindre folks mulighed i at se tv-kanaler, besøge internetsites, og i det hele taget komme i kontakt med information og budskader, der modstrider det fremherskende i Danmark. Hvordan kan man argumentere for at ytringsfrihed er utroligt central og grundliggende, og så samtidig ville forbyde folk at mene andet end hvad vi finder acceptabelt? Det er utroligt ironisk at Pia K. nu gerne vil have have Al Jazeera forbudt - præcist samme holdning har mellemøstlige diktatorer, der heller ikke bryder sig om pluralisme.

Vi får ikke eet eneste menneske til at synes bedre om Danmark og den vestlige verden, ved at forbyde dem at se fjernsyn fra deres oprindelsesland. Pisser dem da bare endnu mere af, hvilket er aldeles forståeligt - hvis jeg flyttede udenlands, og jeg blev fortalt at det var forbudt for mig at se DR og TV2, så ville jeg ved gud da også reagere med et "Jamen så fuck da jer..".

Det er et problem vi overvinder ved at have det mest attraktive samfund, og overbevise dem om at Danmark er et godt land at leve i, hvori de også har en plads - ikke ved at gribe til samme metoder som de middelalderlige diktaturstater mange af dem lige netop er flygtet fra. Kan vi ikke gøre det lidt bedre?

13-11-2010 01:22 #40| 0

@Cosmos
Næh, det gider jeg ikke. Jeg diskuterer på lige fod med for eksempelvis dig. "Det DF siger - det synes jeg er forkert. Alle der synes det samme som dem er idioter" kunne du i teorien lige så godt sige.

Så vidt jeg ved starter du i OP med at smide med mudder efter DF. Så må du også forvente, at der kommer DF-kritik-kritikkere i tråden. Ikke for at forsvare DF som sådan, men for at forsvare at de vel har ret til at have deres holdning, uanset hvor uretfærdigt og pattebarnsagtigt du synes det er.

DF eksisterer og det forsvinder ikke. Og du får da på ingen måde fjernet stemmer fra dem ved at oprette en tråd som den her - hvad regner du med? Folk der stemmer DF er vant til de her udtalelser og mange gange er de sgu oven i købet grunden til, at folk stemmer på dem. Hvis du ikke kan tåle, at tråden ikke udviklede sig til det billige grin på DF's bekostning som du havde regnet med, så tænk dig om før du opretter en tråd næste gang. Tyvm.

13-11-2010 01:23 #41| 0

@cosmos

Internet forbindelser skal kun kunne udbydes til ikke-muslimer,der skal være et punkt i aftalen hvor man skriver under på man ikke er muslim.Hvis du har et muslimsk navn er du naturligvis udelukket fra starten af.

Parabol antenner kan sættes ud af kraft ved at opstille jammere i ghetto områderne.

13-11-2010 01:28 #42| 0

Bad3xo, at du tilsyneladende ikke er i stand til at læse mine indlæg, og ikke mener at det er i orden at være uenig i DFs holdninger, må stå for din egen retning - denne tråd er til debat, hvilket de fleste andre end dig også bruger den til. Hvis du vil bidrage med noget som helst der minder om substans, skal du være aldeles velkommen, ellers ved jeg virkelig ikke hvad det er du tror du bidrager med lige nu. Hvis det er for uoverskueligt for dig at genlæse hele tråden, så fokusér evt. på mit indlæg 13-11-2010 00:16, og kom med et substantielt svar til det, eller well, bare anything.

scooby_doo, jeg håber utroligt meget det der er et level.

13-11-2010 01:40 #43| 0

"Og derfor må de finde sig i hån, spot, og latterliggørelse"

Hvorfor må de det, når du mener det er ok at være enig i deres holdninger? Hvorfor skal man latterliggøres for det? Der er da ingen der konstant hiver Enhedslisten frem i medierne og latterliggør hver evig eneste ting de siger.

Pia K. har sagt, da hun var på besøg hos Clement (eller hvad det nu er han hedder) at hun mener at parabolerne skal fjernes fra Ghetto-områderne. Det er jo tydeligt, at det er for at fjerne deres tv-signal. DF går tilsyneladende ind for, at man bedre fremmer integrationen, ved at afskære den arabiske kvinde Güfna fra at gå hjemme med arabisk tv kørende konstant.

Integration handler vel i bund og grund om at forstå og acceptere hinandens kulturer og få dem til at indgå i et større samspil. Det er jeg enig i, vi selv skal blive bedre til i DK. Men det virker også lidt som om at en del af de mere "indelukkede" arabere skal lære samme ting. Og det skal venstre-orienterede altså forstå. Det handler ikke kun om danskere der siger nej til arabere. Der er også arabere i ghettoerne, der siger nej til danskerne. Og det vil DF gøre ved ganske enkelt at tvinge dansk fjernsyn og generelt dansk kultur ned over hovedet på dem. Det kan man så synes om, eller også kan man hade det. Men hån og latterliggørelse har man imo aldrig ret til i en politisk diskussion.

13-11-2010 01:45 #44| 0

Level?

13-11-2010 02:03 #45| 0

"hån, spot, og latterliggørelse", er en reference til JPs artikel der indeholdt Muhammed-tegningerne. Pia K. og DF (m.fl.) argumenterede dengang for at man som muslim måtte finde sig i hån, spot, og latterliggørelse, idet det er en del af ytringsfriheden - de er dog som oftest mest ihærdige fortalere for ytringsfrihed til folk der vil ytre holdninger de selv deler, og ikke til Al Jazeera eller i det hele taget folk der er uenige med dem. No pun intended, men regnede med at de fleste ville fange referencen.

Jeg er demokrat og folk er i deres fulde ret i at stemme på og støtte DF - men det skal da ikke forhindre mig i at være uenige med dem, og kritisere dem. Hvorfor skal den offermentalitet altid fremdrages, når DF bliver kritiseret?

Jeg tvivler meget på at Güfna bliver mere integreret af at vi fjerner hendes parabol. In the first place har hun stadig internetadgang, og i øvrigt er det stærkt tvivlsomt hvor meget det vil hjælpe hende mht. noget som helst, at hun nu bliver isoleret yderligere fra omverdenen - hendes mand Ali er i forvejen en dominerende patriark, der ikke lader hende gøre ret meget andet end at snakke med nabokonerne og tage sig af det huslige arbejde derhjemme, og vi vinder ikke ret meget ved at tage hendes arabiske kanaler fra hende. Vi får hende i hvert fald ikke integreret bedre overhovedet. Vi har i de senere år gjort alt hvad vi kunne for at signalere til hende at hun er uønsket her i landet, og at vi egentlig helst ville have at hun skred hjem igen - kulminerende med den kontante bonus, man nu har i vente, hvis man flytter tilbage til sit hjemland. Lige nu er Güfna rimelig lunken overfor det danske samfund, og det her ville bare en yderligere katalysator i den retning. Det er en ting - noget andet er så hvilket uhyrligt indgreb det ville være i vores rettigheder som borgere i Danmark, at staten skulle kunne censurere hvilke tv-kanaler vi må se - graden af absurditet illustreres vist også meget fint af at selv Pia K. måtte indrømme at det nok var et for vidtgående forslag, og kalder nu forslaget "ment som en provokation".

"Integration handler vel i bund og grund om at forstå og acceptere hinandens kulturer og få dem til at indgå i et større samspil. Det er jeg enig i, vi selv skal blive bedre til i DK. Men det virker også lidt som om at en del af de mere "indelukkede" arabere skal lære samme ting. Og det skal venstre-orienterede altså forstå. Det handler ikke kun om danskere der siger nej til arabere. Der er også arabere i ghettoerne, der siger nej til danskerne"
- Helt enig. Jeg tror dog efterhånden kun det er Enhedslisten og dele af de Radikale, der er så langt fra virkeligheden, at de ikke kan tilslutte sig den pointe; at det går begge veje, og at der også er indvandrere der bare ikke på nogen måde er interesserede i at komme OS i møde.

"Og det vil DF gøre ved ganske enkelt at tvinge dansk fjernsyn og generelt dansk kultur ned over hovedet på dem. Det kan man så synes om, eller også kan man hade det"
- Det har ingen gang på jord. Man får ikke folk til at embrace et samfund, en ide, et land, en kultur, ved at tvinge det ned i halsen på dem. Det gør vi ved at være et attraktivt samfund, som de aktivt selv vælger at ville være en del af - ikke ved at fortælle dem at deres hjemland, hjemkultur, og religion sucks to the max. Ville du føle dig velkommen i et land, der ville have dig til at afsværge Danmark og din bagage derfra, og have lyst til at blive en del af det nye land? Al fornuft tilskriver at vi ikke opnår noget som helst ved at bekrige Islam eller arabisk kultur. Der kan være brug for både pisk og gulerod - men det her ville (som de fleste andre af DF's ideer) give bagslag, og man ville opnå den stik modsatte effekt: yderligere skel mellem os og dem. Og det er det sidste vi har brug for.

Edit: "Jeg tvivler meget på at Güfna bliver mere integreret i at vi fjerner hendes parabol." -> "Jeg tvivler meget på at Güfna bliver mere integreret af at vi fjerner hendes parabol."

13-11-2010 02:15 #46| 0

Indlæg med nedladende indhold og personlige tilsvininger vil blive slettet, uanset hvad der ellers står i indlægget. Mindre mudderkastning, mere faglig debat.



---PokerNet Mods are watching you---

13-11-2010 02:50 #47| 0

Desuden vil meget af den kriminelle aktivitet begået om natten være løst med et udgangsforbud i ghettoerne efter mørkets frembrud.Der er rigeligt med eksempler på hvordan man holder mennesker adskilt ved høje mure,så det er bare i gang med byggeriet.

Enhver flygting der rejser på ferie til hjemlandet skal kunne nægtes indrejse ved tilbagekomsten.

Dansk indfødsret og pas skal kun kunne gives til fremmede der lover loyalitet til Danmark og undsiger sig islam.Man skal have været i Danmark i mindst 3 generationer før man kan søge om indfødsret.

Et totalt ophør af muslimsk indvandring, det vil sige stop for alt hvad der hedder fammilesammenføring.

Enhver form for kriminalitet vil udløse en udvisning for bestandigt, og vil blive gennemført inden for 48 timer.



Det var nogle forslag til en ny og bedre udlændingelov.







13-11-2010 04:21 #48| 0

tager de min saft og kage???
Fuck nogle sviner hjem med dem :)

13-11-2010 07:28 #49| 0

Jeg stemmer os blankt da vi ikke har et hardcore liberalistisk parti.

13-11-2010 08:16 #50| 0

"Aurvandil-312-11-2010 19:59
Formidlingen er klodset - men baggrunden for den slags udtalelser er eksisterende.
"

Fra artiklen:

"»Det er fuldstændig uden for den virkelighed, vi kender som praktiserende læger«, fastslår formanden for Praktiserende Lægers Organisation (PLO), Henrik Dibbern"

"DF's sundhedsordfører, Liselott Blixt, fastholder dog, at problemet vitterlig eksisterer. Hun nævner som eksempel, at fødegangen på Køge Sygehus har droppet bespisningen af pårørende på grund af indvandrerfamiliernes indtog."

"Men Ib Steen Mikkelsen, der er sygehusdirektør for blandt andet sygehuset i Køge, garanterer, at der aldrig har været serveret gratis mad til patienterne i venteværelserne. Og at det aldrig her været et problem, at indvandrerfamilier kommer på besøg og spiser mere end andre patientgrupper."



.................

13-11-2010 09:04 #51| 0

Selv hvis problemet VAR reelt - hvis de kæmpe sværme af muhammedanere havde været rundt i ALLE venteværelser i landet og støvsuget dem for saftevand og småkager, selv hvis det VAR tilfældet.

Så ville det stadig være et fuldstændig latterligt argument for nogetnsom helst - kun med det formål at skabe mere had hos DF's kernevælgere - de gamle og de uoplyste som helst skal ha et nemt fjendebillede og forklaring på deres egen elemdighed.

Den dag vores lands problemer er af en art hvor saftevand i venteværelser er et reelt top 100 emne - der har vi sejret og behøver ikke bekymre os om meget.

Det burde de fleste tænkende menneskere kunne forstå og derfor er der kun to muligheder, enten er Liselotte Blixt
- snotdum
- eller udspekuleret og hadsk

I de fleste tilfælde ville jeg tro en typisk politiker faldt i nummer to kategori, men lige i Liselotte's tilfælde hælder jeg mere til det første, under alle omstændigheder er ingen af delene kvaliteter jeg har lyst til skal repræsentere Danmark.

Hvad er det i øvrigt hende den unge uddannelsesordfører fra DF hedder ? Hende der er super glad for dyr - der har vi da endnu et pragteksemplar af en damefrisør vi skal ha til at styre landet. Hvad sker der med at putte fløjtende idioter som man aldrig villle lade være kasserer i fodboldklubben ind og styre et helt fucking land??

13-11-2010 09:52 #52| 0

Vil lige sige jeg har også hørt mange bizarre historier om somaliske flygtninges vaner. Blandt andet historier om opbrækkede gulve der blev brugt som brænde, og kogeplader der blev sat mad på direkte.
Jeg har sådan set et gigantisk problem med DF. Ikke at de udstiller fremmede kultur-skikke eller mangel på samme. Det er logik for burhøns, at der er en masse vaner og skikke der på ingen måde hører hjemme i Danmark, når man tænker på hjemlandenes udvikling og tilstand.

Men den der generalisering, og ofte uden nogen som helst indsigt eller føling med hvad der sker, den er direkte plat og idiotisk.

Man SKAL gøre det på en pædagogisk måde hvor det er muligt. Med respekt.
Men det går også begge veje, ikke at forglemme.

De glemmer også at der er rigtig stor forskel på de forskellige muslimske folk i Danmark. Og det udstiller så også DF´s manglende føling med de muslimske folk i Danmark, når de kommer med feks udtalelser om Al-Jazeera. Det er simpelthen en fundamental manglende forståelse for mekanismerne og de muslimske folk, der giver sig udslag i de malplacerede værdikampe. Søren Espersen er undtagelsen der bekræfter reglen.

Jeg krummer tæer selv hver gang jeg hører Enhedslisten og SF udtale sig om Israel og jøderne i Israel. Det er simpelthen manipulering, generalisering taget ud af kontekst, og direkte løgne de fyrer af. Det samme ser jeg DF gøre desværre.
Politikere skulle i den grad holde sig væk fra at udtale sig om forhold de dybest set ingen føling eller erfaring har at gøre med. Det ender sgu oftest galt.

Red: Stavefejl og grammatik.

13-11-2010 10:21 #53| 0

Det var dog fint at se mange indlæg i denne tråd uden at det er kommet til "mudderkastning". Udlændedebat bringer jo ellers følelserne i kog hos mange....

Det lader til de nye regler har en virkning - foreløbig i hvert fald.

Nå, så må jeg vel også hellere lige give min mening til kende.

Kan kun grine over at DF åbenbart vil gøre det her til en sag. Der er så mange andre problemer i samfundet som er 100 gange større, og så bruger man krudt på noget så ligegyldigt som saft og kage hos lægen.

Det er populisme, selv om jeg dog også vil sige at alle andre partier også er populistiske.

Et andet eksempel er det med parapol-forbud. Er det ikke gået op får DF-toppen at man kan se tv over internettet??? (og mange af de ting man her kan finde her er langt mere ekstreme end dem som vises i direkte TV?)

13-11-2010 10:58 #54| 0

@zaphod2000
Og ja, jeg foragter partiet - de repræsenterer al idioti og snævertsynethed. Det er ikke tilfældigt at deres vælgerskare hentes blandt de dårligst uddannede.

Nu kan der være flere grunde til at DFs vælger er de lavest uddannede.
Det er jo sjældent de højt uddannede der har bosat sig i de "gode" bydele, der har konsekvenserne af ghettoer og utilpassede indvandrere inde på livet.
Det er immervæk meget nemmere at sidde og udgive sig for at være åben og tolerant, når man ikke selv har noget i klemme.
Uanset hvad, så lever vi heldigvis i et demokrati, hvor alle borgere har samme ret til at stemme, uanset hvilken uddannelse de har bag sig.


Prøv i øvrigt at se din sætning i et andet lys:

Og ja, jeg foragter muslimer - de repræsenterer al idioti og snævertsynethed. Det er ikke tilfældigt at deres tilhængere hentes blandt de dårligst uddannede.

Spørgmålet er vel egentlig om du ikke med din småfascistoide udtalelse ikke lyder nøjagtig som dem du tager så stor afstand fra?

13-11-2010 11:14 #55| 0

@aurvandil
Jamen jeg foragter da også Islam - fundamentale religiøse islamister ER idiotiske og snævertsynede og du har da ret i en ting: Deres retorik minder ind imellem meget om den man ser fra DF og de udnytter begge at drage folk med skræmmebilleder og ensretning.

Det store problem er at selv HVIS du sidder midt i problemerne, så bør man ikke behøve at kunne tænke ret langt for at kunne se at DF ikke er nogen løsning, men snarere en del af problemet. Jeg er i øvrigt vokset op på kbh's vestegn hvor jeg stadig bor så jeg synes nok jeg er tæt nok på situationen - temmelig sikkert tættere på end både saftevandsdamen og Pia.

Ps. Jeg er ikke sikker på du er klar over hvad en fascist er.

13-11-2010 11:27 #56| 0

@zaphod2000

"Og ja, jeg foragter partiet - de repræsenterer al idioti og snævertsynethed. Det er ikke tilfældigt at deres vælgerskare hentes blandt de dårligst uddannede."

Skal det forstås derhen at du mener at uuddannede mennesker generelt er idioter og snæversynede?
Vi kan måske ligefrem gå så langt at konkludere, at du ikke mener at uuddannede mennesker bør have samme demokratiske rettigheder som "eliten"?

Det lyder mistænkeligt som det menneskesyn du netop kritiserer?

Man kunne vel med samme retorik udtale..

Jeg foragter Radikale - de repræsenterer al idioti og snævertsynethed. Det er ikke tilfældigt at deres vælgerskare hentes blandt de højest uddannede.

?

:)

13-11-2010 12:14 #57| 0

Folk går med meget store skyklapper hvis de ikke har fanget at udlændinge fra de mellemøsttlige lande koster samfundet en formue... De fylder fængslerne lægger et forholdsmæssigt stort beslag på den offentlige sygesikring, endvidere er en meget stor del af dem på overførelses indkomst.

Om de æder alt kagen hos lægen ved jeg ikke...men ville ikke komme bag på mig...

Ovenstående er fakta...hvorfor er det så forbudt at sige det, vi alle ved?

13-11-2010 12:55 #58| 0

@Superkrikken.

Hvor finder du belægget for dine påstande?

I regeringenes nye udlændingeudspil er et af punkterne at få undersøgt hvad udlændinge koster samfundet, men det kan de åbenbart godt droppe og bare spørge dig...

Faktisk står det ikke så skidt til som mange tror - hvis du vil blive klogere kan du læse linket.

Desværre er tendensen på PN i disse tråde at nogle lukker en masse lort ud uden at sætte sig specielt ind i sagerne. (ikke specielt møntet på dig superkrikken).

www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/magasin/nr_2_2009/integrationen_er_bedre_end_sit_rygte.htm

13-11-2010 13:34 #59| 0

Aurvandil, jeg ser frem til et svar på mit indlæg 13-11-2010 00:16 - istedet for at smide om dig med nye påstande, kan du så ikke forklare mig og andre hvori DF's konstruktive og fremadrettede løsningsforslag består?

13-11-2010 13:45 #60| 0

@prangstar

Jeg kan godt finde belæg for de påstande SuperKrikken kommer med.

Fremmedudgifterne er i 2010 et sted mellem 200-300 mia kr.

danmark.wordpress.com/2010/03/31/fremmedudgifterne-er-200-300-mia-kr-i-2010/

13-11-2010 13:59 #61| 0

Uanset hvilket tal man kan nå frem til mht. hvilke udgifter man via mere eller mindre suspekte metoder er nået frem til at vi bruger på udlændinge, så er det interessante spørgsmål hvad vi fremadrettet skal gøre bedre og smartere, for at få det tal ned, og for at gøre alle indbyggere i Danmark til gode borgere, der arbejder, ikke laver ballade, og tror på Grundloven og danske værdier. Hvad skal vi gøre ved det?
I øvrigt er alle økonomer enige om at det ville være en katastrofe for dansk økonomi, hvis vi smed alle indvandrere ud, og ikke måtte lade flere komme til landet.

LOL, nu kigger jeg så lige på din kilde Iplaygood - Den Danske Forening??? Are you kidding me??

Edit: Stavning

13-11-2010 15:18 #62| 0

Jeg er helt vild med debatstrategien: "Jeg kan ikke rigtigt finde på noget modargument, men nu giver jeg et minus, for at udtrykke hvor totalt meget ret jeg selv har, og hvor galt de andre er på den". Sweet at man skal få minusser for at efterspørge konstruktive forslag, og at kritisere Den Danske Forening som troværdig kilde i en indvandringsdebat - omg :)

13-11-2010 16:08 #63| 0

Det hele bunder jo i vi er alt for forskellige og altid vil være det..

Jeg mener når en indonesisk minister kan have det dårligt over at han følte sig presset til at give Michelle Obama hånden fordi det er imod hans religion .. så er vi for mit vedkommende så langt ude at det bedste er at give op og så leve hver for sig.

Men de problemer vi har nu er jo intet i forhold til når olie staternes kilder tørrer ud så ramler det hele i mellemøsten og hvor mon de så søger hen .....

13-11-2010 16:13 #64| 0

@Ducktor
"Skal det forstås derhen at du mener at uuddannede mennesker generelt er idioter og snæversynede?
Vi kan måske ligefrem gå så langt at konkludere, at du ikke mener at uuddannede mennesker bør have samme demokratiske rettigheder som "eliten"?"

Nej, du bytter rundt på mine argumenter hvad angår årsag vs. Virkning.

Jeg angriber ikke uuddannede for at være det. Jeg angriber DF for at spille på de tangenter. Hvis DF VIRKELIG ville gøre moget for de svageste Danskere på langt sigt så sørgede de for at få prioriteret penge til uddannelse og socialt sikkerhedsnet. Men istedet for at påtage sig et ansvar vil de hellere fiske stemmer på argumenter som "det er indvandrernes skyld at du ikke kan få småkager hos lægen"

Jeg synes mine egne politiske værdier og prioriteter er LANGT mere respektfulde og omsorgsfulde overfor uuddannede og svage Danskere end DF's.

13-11-2010 16:23 #65| 0

@ Iplaygood

Jeg linker til integrationsministeriets hjemmeside. Referer til at DF ønsker en beregning på udlændingeområdet, fordi den åbenbart ikke eksisterer.

Du linker til en amatørhjemmeside lavet af en bunke racister.

PS: jeg er hverken for åbne grænser eller andet, men hylder heller ikke Den Danske Forening, Holger Danske og hvad alle maniacs på den fløj nu hedder.

13-11-2010 17:53 #66| 0

@prangstar og CosMo

Okay I mener tallene er forkerte. Burde I så ikke lige forklare hvor fejlen ligger?

Kom med en saglig begrundelse i stedet for at gå efter manden bag tallene (Cand. Oecon J.E.Vig). Hvor ligger fejlen i hans beregninger? Taldata stammer jo primært fra Danmarks statistik og regeringens velfærdskommision?

Læs mere her:

hodja.wordpress.com/2010/04/01/200-milliarder-kroner-mindst/

13-11-2010 18:03 #68| 0

Har kort skimmet en del af indlægene her, og det slår mig, at der må være et stort uudnyttet potentiale hos flere af PN´s brugere i anvendelsen af saglige argumenter.

Derudover vil ord som: "Kildekritik" og "konstruktiv debatkultur" for mange sikkert kunne benyttes med stor fordel.

Har tidligere involveret mig i debatter af denne slags, men desværre er det ofte endt en en større mudderkastning end i et egentligt argumentation-modargumentations-forløb.

Med ønsket om en fortsat god debattone.

13-11-2010 18:03 #67| 0

Synes at du skal skrive til regeringen at de godt kan afblæse undersøgelsen - en person der tilhører en fløj til højre for DF i indvandrerspørgsmål har nemlig klaret det hele.

13-11-2010 18:33 #69| 0

Iplaygood,

"http://danmark.wordpress.com/2010/03/31/fremm(...)/ "

Det er skrevet så mærkeligt, forvirrende og dumt at det er svært at finde ud af hvad der er hvad. Det første kritikpunkt jeg kan se er at bare fordi underskuddet på (et barn af?) en ikke-vestlig-indvandre er 3,47 gange større end en dansker betyder det ikke at deres del af velfærdsudgifterne har samme forhold.

Derudover er der så vidt jeg kan se ikke taget højde for indtægter. Ved at benytte samme beregningsmetode som de har, vil man komme frem til danskerne koster samfundet 500 mia. om året. Det er misvisende at sige en gruppe koster samfundet x kr., når man kun har lavet halvdelen af regnestykket.

Fertilitetsudregningen ser også helt skæv ud.

Forudsigelse om velfærdssamfundet kollapser om 2-4 år vil jeg i øvrigt gerne give odds på hvis du er interesseret.

edit: findes der virkelig ikke bedre opgørelser over de økonomiske udgifterne forbundet med indvandringen? Hvis ikke der findes bedre tal at starte med vil jeg gerne indrømme at det er et stort set umuligt regnestykke at lave ordentligt.

13-11-2010 18:54 #70| 0

@iplaygood
Hvis vi nu for nemheds skyld går ud fra at vi er mange der er enige om at vi i Danmark har flere svære problemer at løse og at flere af dem involverer Danskere af anden etnisk oprindelse, kan vi så ikke også blive enige omat det handler om at være konstruktive og at forsøge at skabe det bedst mulige resultat?

Den "analyse" du linker til er jo helt umulig - udover at den som Paula påpeger er helt vildt rodet, så er der nogle himmelråbende problematiske generaliseringer samt et par morsomme selvmodsigelser.

For der første indkulderer den Danske statsborgere og endda dansk fødte i en kategori der kaldes "fremmede"
For det andet taler den indenfor få paragraffer om at det er et problem at den "rigtige" Danske befolkning ikke er i stand til at vedligeholde befolkningstallet med den nuværende fertilitet, og samtidig at det så også er et problem med "fremmede" ... Altså WTF? Så kan vi da for alvor bare lukke butikken.

Derudover er det hele jo bare helt blottet for seriøs metode

13-11-2010 19:00 #71| 0

Mit belæg er personlig erfaring... Jeg har set med mine egne øjne at fængslerne er mere end halvt fyldt med personer af anden etnisk herkomst...jeg ved fra familie der arbejder i sundhedssektoren at de der lægger beslag på rigtigt mange resurcer... Jeg læser iøvrigt aviser dagligt... Enormt stor del af beskrivelsen af en gerningsmand lyder :anden etnisk herkomst. Men du har måske ikke selv bemærket noget af det jeg nævner? i så fald så læs første linie på min post ovenover.

13-11-2010 19:04 #72| 0
hodja.wordpress.com/2010/04/01/200-milliarder-kroner-mindst/

Det link giver bare ikke mening. Jeg ved ikke engang hvad de prøver at sige.
13-11-2010 19:05 #73| 0

Anekdoter holder naar det gaelder videnskabelig analyse.

13-11-2010 19:24 #74| 0

Nu er det jo sådan set ikke den danske forening der står bag, men J. Vig.

Jeg tror udmærket jeg ved hvad han vil svare på det Paula og Zahpod her skriver, men jeg vil ikke svare på hans vejne.

Det her er hans side:

informationomdanmark.blogspot.com/2010/04/fremmedudgifterne-er-200-300-mia-kr-pr.html

Kopier jeres indlæg her og indsæt det på siden og så skal I nok få svar. Ellers gør jeg det og videresender svaret til jer.

13-11-2010 19:35 #75| 0

@IplayGood
har du sat dig ind i hvem det er du får dine informationer fra ??

Nu har jeg læst lidt op på Jørn Vig, og jeg behøver slet ikke forsøge at være morsom, sarkastisk eller andet - jeg lader ham tale for sig selv :)

"En prøve du kan foretage, når det drejer sig om udviklingsteorierne, kunne være at se på følgende fænomener samtidig:

Fossilerne af nulevende fisk på havets bund, men i 4000 meters højde i Sydamerika.
Astroide nedslag?
Planet-kollision for 65 mill. år siden hvor henved 80 pct. af alt plante og dyreliv forsvandt. De lynfrosne mamutter i Sibirien, der er tilsyneladende døde midt i et skridt?
Sumerernes planet-systemer vidner herom, selvom der ellers kun mangler én (planet ) i forhold til i dag? Ikke Pluto? Kunne de have virkelig overset Mars, når alt det andet var så overraskende komplet (godt gemt til Renæssancen)? Næppe.
Støvpollen under den grønlandske indlandsis, der stammer fra almindelige subtropiske planter. Polvending hvert 29.000 år?
Flere afbrudte, måske også gentagede tidsforløb på jorden, som vi vanskeligt fatter fordi vores sans for tid/årsantal begrænses af vor egen korte levetid og for mange mentale forviklinger, når det kommer til sansen for abstraktion og dimensioner?

Noget har måske været her længe, hvorimod andet er kommet til udefra. Jeg f.eks. har kun været her ca. 40.000 år. Det er muligt du nedstammer fra aberne. Jeg gør ikke.
Jeg kan leve med, at jeg ikke finder en ordning, en begyndelse. Det ene har jeg nok tilfælles med anemonerne, der kommer trofast hvert forår uanset hvilke magthavere vi har."


Fra: danmark.wordpress.com/2006/05/31/darwin-stolede-ikke-selv-pa-den/

Den korte version: Manden er bimlende certified crazy

13-11-2010 19:48 #76| 0

Iplaygood,

Jeg ved ikke hvem J.Vig er og gider ikke rigtig bruge tid på det, men du må gerne prøve at få et svar fra ham.

Start med at fortælle, at det han skriver her er forkert:

"Velfærdskommissionens oplysninger til Børsen den 1. december 2005, at ikke-vestlige konsumerer 3,3 gange mere af velfærdsposterne i gennemsnit sammenlignet med danskerne i gennemsnit. borsen.dk/nyheder/artikel/1/81323/indvandrerstop_vil_loese_samfundsproblem.html"

At ikke-vestlige indvandre koster 3,3 gange så meget fra vugge til grav betyder kun de konsumere 3,3 gange så mange velfærdsydelser hvis indtægterne fra begge grupper i gennemsnit er de samme.

Der er ret let at give et eksempel på hvorfor det han skriver er forkert:

Min søster betaler gennem livet 200 kr mere til statskassen end hun får igen og jeg koster statskassen 1000 kr samlet. I gennemsnit koster vi statskassen 400 kr fra vugge til grav.

Din søster bidrager 800 kr og du koster 1000 kr, så din familie koster i gennemsnit statskassen 100 kr fra vugge til grav.

Min familie er 4 gange så dyr som din men vi forbruger lige meget i velfærdsudgifter.

13-11-2010 19:52 #77| 0

hahahah never mind. Jeg vil ikke sige en mand imod der har været her 40.000 år. Han ved nok bedst.

16-11-2010 16:23 #80| 0

Bump til ære for Aurvandil, og well, alle andre på DF-siden - det var dog spøjst som alle folk forlod debatten, efter at der blev efterspurgt substans og konstruktive argumenter og forslag. Lige pt. er der kommet to "argumenter" frem til støtte for DF; 1) Lad være med at sige grimme ting om DF, det er synd for dem, og 2) En reference til en blog, hvori der argumenteres for at indvandrere er til skade for samfundet, lavet af en bimlende skør mand, hvor kilden er Den Danske Forening. Hold da fast, hvor er det dog sløjt.

"Saft og Kage"-historien har i øvrigt virkelig fået folk til at spærre øjnene op i det ganske land, som illustration på hvor langt ud i absurditeterne Dansk Folkeparti er kommet i deres hetz:
www.facebook.com/home.php?ref=home#!/event.php?eid=129523930437172
www.facebook.com/home.php?ref=home#!/event.php?eid=162484827125491
ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1452175.ece

16-11-2010 16:29 #81| 0

det smukke i den her sag er at det hjælper DF med alt den omtale de får.

Og specielt tak til Poul Nyrup der den anden aften i debat med Pia K fik sagt at DF kan sidestilles med et østrigsk parti, der ifølge ham ikke anerkendte holocaust.


16-11-2010 16:33 #82| 0

TomNash, "Al omtale er god omtale" gælder ikke i politik. Forventer du virkelig at det her vil få folk til at stemme på DF, og at de vil stige i meningsmålingerne? Tager jeg gerne et bet på.

Enig omkring Nyrup dog - han har endda også selv været ude at anerkende, at rent taktisk/strategisk, kunne det meget vel give bagslag.

Edit: Stavning.

16-11-2010 17:02 #83| 0

@cosmo

Ja det kan vi fint tage et bet på. Du bestemmer hvor meget der er på højkant.

16-11-2010 17:05 #84| 0

Cosmo,

yea, de imo to bedste ting i denne her tråd er:

1. Iplaygood, der først efterlyser nogen der forholder sig til tallene i hans link, for, når det bliver påpeget at tallene er totalt håbløse, så bare at forsvinde.

2. DF-sympatisør gør sit til at beviser Zaphoods påstand om de generelt er dummere end gennemsnittet, ved at linke til idiotisk gorilla matematik skrevet af 40.000 år gammel crazy person.

16-11-2010 18:07 #85| 0

@CoSMoS88

Jeg forlod bestemt ikke denne tråd fordi jeg ikke gad at have en debat, men netop fordi der var meget lidt konstruktiv debat.
Nu var det faktisk mig der efterspurgte lidt substans i debatten, da tråden bar mere præg af had til DF fremfor at diske op med nogle argumenter for hvordan vi skal føre udlændinge politik i Danmark.

Den konkrete kage-historie ser jeg dog ingen grund til at tærkse langhalm på.
Det er et af de mindre problemer (hvis der er et problem) og et ret irrelevant sted at fokusere udlændingepolitikken på.

16-11-2010 19:17 #86| 0

Dansk Folkepartis problem er, at de er ved at blive overflødige. Der kan ikke strammes mere på deres eneste vinder-sag, udlændingepolitikken. Venstre-folk og konservative har fået nok - ihf. deres baglande.
Da de ikke har mere, så bliver tonen endnu mere skinger. "Bare bryster i integrationsvideo", "Indvandrene stjæler vores kager", "Vi vil bestemme, hvilke tv-programmer, du ser".
Det er jo Glistrup Galore det her. Rablende sindssygt.

Hvis dog bare de radikale, Liberal Alliance, Venstre og de konservative kunne få flertal efter næste valg! Men Venstre er nok umulige at overtale, da de åbenbart har samme værdier som DF.
Send DF ud i glemslen som det skete med Fremskridtspartiet.

16-11-2010 19:33 #87| 0
www.youtube.com/watch?v=7PZsS2xo1WY&feature=player_embedded
16-11-2010 23:19 #88| 0

@pokerminu

01:58 Hitler: "Så vil du måske også have vi skal forbyde paraboler"

Priceless .. IMO!

Jeg smider imorgen en citronmåne til Søren Kraup banden .. !!


miketysonpoker.blogspot.com/

17-11-2010 11:39 #89| 0

"UD MED LORTET" - Jonathan Spang

17-11-2010 12:02 #90| 0

...det der er mest skræmmende i lille Danmark er, at en sådan kage-historie får den omtale som den gør! Det er netop formålet med DFs udmelding (dårlig omtale er bedre end ingen). Og vi kommer til at se flere af sådanne historier fremover indtil valgkampen for alvor går i gang....
At den så er forkastelig og mildest talt dybt racisisk er noget andet - ved ikke hvordan det står til i andre lande, men det må være unikt for DK, at et parti som er imod al fremgang, innovation og global udvikling får al den spalteplads. Men det er dygtigt pressearbejde.....

17-11-2010 12:08 #91| 0

Nogen, der allerede har sendt citronhalvmåner til tosserne?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar