Støtte til lænden, under pokersessions?

#1| 0

Pokerspillere inklusive mig selv sidder ofte ned i flere timer, når huslejen skal grindes hjem.
Jeg har store problemer med at holde til at sidde så mange timer. Ryggen er problemet, nærmere bestemt lænden. Jeg har for 2 uger siden udskiftet min kontorstol med en ny Jeg synes dog stadig ikke jeg har den støtte i lænden, der skal til, for at jeg ikke kommer i et smertehelvede når jeg grinder løs.
Det skal siges jeg træner en del på at opnå en stærkere ryg, men indtil videre har det ikke hjulpet mig synderligt! Jeg er meget svej-rygget og jeg tror en del af problemet ligger heri.
Hvad gør i andre pokerspillere, der døjer med rygproblemer?? Har i skaffet jer nogle forskellige støttepuder a la disse:
www.kropsform.dk/default.asp?intID=155592&intType=23

I så fald virker de, giver de jer den fornødne støtte i lænden, så i kan grinde i flere end de 1 maks. 2 timer jeg kan holde til at sidde før smerten bliver for stor og jeg må op og bevæge mig. Håber på nogle svar fra jer:)

Christian

03-09-2010 18:48 #2| 0

Har sådan en støttepude, men den hjælper ik en dyt.

Er igang med genoptræning af ryg og mave og får samtidig morfin, men problemet er jo at ryggen ikke er bygget til at sidde ned for lang tid af gangen.

03-09-2010 19:00 #3| 0
OP

Det er noget lort Goldmine7, at døje med ryggen som vi gør er en belastning i mange henseender. Synes du din genoptræning hjælper dig og hvad består denne optræning af?
Jeg træner nemlig selv en del i fitness ryg og maveøvelser. Men endnu uden de store ændringer for ryggen.
Ryggen er, som du skriver, ikke bygget til det, men hvad gør alle de pokerspillere der grinder op mod 8 timer om dagen hvordan kan de holde til at sidde ned så mange timer?
Hvilke slags støttepuder har du forsøgt dig med? Lændestøtter eller puder du sidder på?

03-09-2010 19:18 #4| 0

Sørger du for at sidden med røven slået helt tilbage i sædet og med helt ret ryg?

Sidder jeg i en times tid en lille smule fremme på stolen får jeg super ondt i lænden. Men hvis jeg sørger for at sidde med røven helt tilbage kan jeg sagtens sidde nogle timer.

03-09-2010 19:34 #5| 0

Ja det er skidt at have rygsmerter, jeg ønsker ikke min væreste fjende sådanne noget, da det ødelægger ens livskvalitet :(

Jeg har sådan en Angel rund Lændestøtte.

Har fået lavet et program med min fysioterapeut, hvor jeg skal udføre nogle øvelser med maskiner, hvad de præcis hedder kan jeg ikke huske. Men jeg har en iskias i lænden siger min fysioterapeut, som jeg ligger og slås med, og den bedste medicin mod det er gøre din ryg stærk igen via træning resten af livet !

Og jo det hjælper med træning, men det er meget forskelligt om hvor lang tid det tar før smerterne aftager.

03-09-2010 19:38 #6| 0

bider smerten i mig, har en revne i min diskos og laver en del rygøvelser, men vil hellere spille poker end stoppe fordi man ikke kan sidde ned i længere tid :-), problemet er størst når man spiller live da det er elendig stilling i lang tid! købte en stol i ikea, model "Markus" den støtter godt og har mange stillinger og koster kun lidt!

03-09-2010 20:05 #7| 0
OP

Tak for svarene i to, jeg må fortsætte min træning kan jeg forstå og forhåbentlig med tiden opnå en bedre ryg:) I mener altså begge to det ikke er pengene værd, at smide dem efter en lændestøtte??

03-09-2010 20:09 #8| 0

på model "Markus" er der lændestøtte bygget ind :-) samt høj ryg så hovedet ikke knækker bagover ved nakken, og jeg er 186cm :-)

04-09-2010 01:26 #9| 0

@OP
og @goldmine7

Husk : Hold Dig i Form - Spis Sundt og Tro på Dig Selv - YEAAHH !

Jeg tror at det vil hjælpe på ryggen.Dyrk motion det er vejen frem og det er uden pis.

Det er heller ikke sundt at indtage morfin over en længere periode.
Jeg er trappet ud af min morfin mod mine nakkesmerter og det er det bedste der er sket for mig.Det bliver let en vane at ta piller men motion er det bedste, men det er UBEHAGELIGT at trappe ud af det og komme igang igen.
Og husk at Everybody Hurts sometimes.
Der kommer noget til alle...

GL.
Mvh Simon

04-09-2010 01:29 #10| 0

@op

Sørg for at tage korte pauser fra spillet. Du kan skåne ryggen meget hvis du sørger for at strække dig, gå i køkkenet osv. Bare 2 pauser af 1 min pr. time vil gøre en stor forskel.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar