Hvordan laver man bedst muligt BAP af rebuy-tours?

#1| 0

Overskriften siger jo en del.
Jeg spiller for det meste rebuy-tours.
Og med al den diskussion der er omkring BAP for tiden, kunne jeg godt tænke mig at vi lige stillede et par modeller op for rebuy-tours.

Problemstillingen; Det er jo nemt når man spiller turneringerne for sig selv, eller på et stake.
Så stopper du, når du ikke vil spytte flere penge i, eller når du ikke har fået flere skud i bøssen af din staker.

Men hvis man vælger at forsøge sig med BAP, hvordan foreslår I så, at man fordeler?
For tit, så vælger man at bruge 4-6-8 eller flere rebuys.
Det er lidt svært at aftale på forhånd, når betaling falder før turneringsstart.
Kan man stille en formel op, så hvis man selv vælger at bruge flere rebuys, end man i første omgang har aftalt med BAP'erne, så alle bliver glade, når et evt. cash skal fordeles?

Beklager hvis det hele står lidt rodet. Det er jo mandag :D

29-03-2010 13:19 #3| 0

Jeg vælger aldrig at bruge ret mange rebuys, yderst sjældent jeg bruger mere end 1r og 1a!

Synes valuen ryger meget væk hvis man laver for mange rebuys

29-03-2010 13:19 #2| 0

Du kan jo selv opstille din BAP til hvor mange rebuys du vil lave.
Du bare sige 8 rebuys, også evt. sende tilbage, hvis ikke de bliver brugt. :D

29-03-2010 13:23 #4| 0

+1

29-03-2010 13:33 #5| 0

@ Noller
Hmm, så enkelt synes jeg ikke kan man ikke stille det op.
Selvfølgelig er det et plus, at spille turneringerne med færrest muligt rebuys.
Men vil ALDRIG spille dem som en freezeout.
Den første time i en rebuy-turnering er jo vidt forskellig fra en freezeout, og synes faktisk at man mister MEGET value ved at spille den stramt(som i kun ét rebuy).

Men tilbage til mit spørgsmål;
Skal dem der køber en procentdel, så bare acceptere, at deres BAP bliver værdireduceret voldsomt, når jeg som spiller vælger at købe flere rebuys?
Eller er de helt ude, da spiller så vælger at spille udelukkende for egne penge? Og vil i så fald bare få tilbagesendt add-on-pengene?
Ved godt den sidste er at presse den, men synes ikke det er helt uvæsentligt.

29-03-2010 14:12 #6| 0

Denne tråd behøver kun 2 indlæg, Windfeld spørger og Florczak nailer den. Man tager prisen efter max antal rebuys og sender ubrugte retur sammen med evt. cash.

29-03-2010 14:21 #9| 0

Florczak +2

29-03-2010 14:21 #8| 0

Nu er det jo sjældent, at man på forhånd ved, hvor mange rebuys der bliver brugt.
Derfor vil jeg diskutere, hvordan man stiller en løsning op.
For kan forestille mig, at det er de færreste der vil BAP'e, hvis man lægger op til at bruge 8 eller ti rebuys, bare for at være på den sikre side. Så lyder det som om man er kommet for at spewe.
(Bruger også sjældent så mange, men det forekommer. Især i de billige tours, hvor feltet er stort, og det er ekstra vigtigt at komme stor ud af rebuyperioden.)

Så det jeg efterspørger, er vel ganske enkelt; Hvad gør man, hvis man overskrider det aftale antal rebuys?

29-03-2010 14:21 #7| 0

Windfeld@

Du siger 8 rebuys?

1 rebuy = tight?
Arh mon dog, er vi ikke enig om at 1 time går ud på at bygge en stack op. Så er vilkårene så simpel som muligt, at man giver den gas når man har kortene!

Angående det andet, så er jeg enig i Florczaks indlæg

29-03-2010 14:22 #10| 0

Tumble +1

sry sry :P

29-03-2010 14:25 #11| 0

Windfeld@

Det er absolut ikke sjældent man ved hvor mange bruger, jeg har altid sagt til mig selv hvor meget jeg vil risikerer inden en tour starter.

29-03-2010 14:27 #12| 0

@Noller

Forskellige tilgange til forskellige tours.
Jeg spiller rebuy-tours rimeligt friskt.
Ender nu som regel også kun med at koste mig buyin + 1 rebuy + add-on.
Men den diskussion jeg vil tage, har sådan set ikke noget med spillestil at gøre.

29-03-2010 14:31 #13| 0

Det er dog helt op til dig selv, jeg mener bare ikke man skal gå indtil en rebuy og risikerer at bruge 8 bi's ;)

29-03-2010 14:33 #14| 0

Gentager lige mig selv, for at vende tilbage til kernen;
Hvad gør man, hvis man overskrider det aftalte antal rebuys?

29-03-2010 14:36 #15| 0

Så spytter du resterende $ i selv. :D

29-03-2010 14:37 #16| 0

Men hvorfor overhovedet lave BAP i en rebuy, hvis man alligevel vil bruge det dobbelte af det normale ved en rebuy BAP herinde. :D

29-03-2010 14:44 #17| 0

Jeg efterspørger jo ikke BAP med 4x dobbelt rebuy.
Jeg vil bare gerne se, om der er konsensus for, hvad det kommer til at betyde, hvis man overskrider aftalte antal rebuys, og selv må til lommerne..
Om det så er 1, 4 eller 37, det er vel reelt ligegyldigt.

@Florczak
"Men hvorfor overhovedet lave BAP i en rebuy, hvis man alligevel vil bruge det dobbelte af det normale ved en rebuy BAP herinde. :D"
Kan ikke se hvor jeg skriver, at jeg VIL lave væsentlig flere rebuys.
Synes bare diskussionen er interessant.

29-03-2010 15:48 #18| 0

Diskussionen er super relevant.

Men som i alle andre deals løses langt det meste ved at der sættes en krystalklar deal op.

I dette tilfælde betyder det at udbyder på forhånd har gjort op med sig selv hvor mange rebuy der maksimalt kan bruges. Så laves BAP'en derefter. Evt. overskydende sendes retur. Alle hænder der kræver rebuy bør postes så der ikke er tvivl om at de er brugt.

Hvis det antal rebuy man har forudsagt ikke er nok så er man ude af touren. Vælger man så i stedet selv at spytte penge i, er det for egen regning og det bør aldrig forringe investorenes andel. Havner man i den situation er det jo som regel fordi man ikke har været skarp nok og så er det rimeligt at man selv betaler.

På samme måde som det er god kotyme at man i en frezzeout spiller erstatningstours når man kvajer sig udover det rimelige.

Jeg er helt enig med OP i at det er -EV at spille en rebuy som en frezzeout. Men den strategi man lægger for dagen skal hænge sammen med ens risikovillighed = antal rebuy til "rådighed".

Og endelig handler det også meget om strukturen samt buyins størrelse.

Men som jeg indledte med så er en deal der er sat tydeligt op en forudsætnig, også i en rebuy BAP.

29-03-2010 16:04 #19| 0

I min verden bør rebuy tours være med mindst 5 units. man rebuyer med det samme og har så til et dobbelt rebuy plus et add on!

Jeg ville ikke bryde mig om at sende en hest afsted der ikke kunne rebuye så han/hun skal sidde og spille scared undervejs.

29-03-2010 17:29 #20| 0

ploc+1

Især når vi snakker billigere rebuys (op til 11$R)
Bliver det dyrere end det er jeg som regel også på max 2 rebuys.

Er blevet staket til rebuy tours, hvor man ofte modtager 3 BI. I nogle tilfælde har jeg valgt at foretage addon for egen lomme, hvis stakken er meget lav efter rebuy perioden. EFter aftale med staker fratrækker jeg så det addon fra evt. cash før vi splitter op.

29-03-2010 17:44 #21| 0

Sku måske lige tilføje at de gange hvor jeg selv har været hest i $50 rebuys+ er de 5 units så også en garanti for staker for at jeg når frem til slutningen af rebuy og laver et add on. D.v.s. at hvis det blir flere end 5 units, smider jeg dem så i af egen lomme!

29-03-2010 17:50 #22| 0

Det er ganske åbenlyst, at ingen ønsker at købe en BAP, hvor man ikke er sikker på, hvor stor ens andel af et evnt cash ender med at blive.

Det kan derfor aldrig komme BAP-købere til skade, at du vælger at lave flere rebuys end aftalt på forhånd. Hvis du alligevel vælger at købe et rebuy mere, er det for egen lomme.

Jeg vil derfor foreslå, at man sørger for at have rigelige BI's fra start, hvis man udbyder BAP i rebuytours. Man kan jo altid sende ubrugte retur.

29-03-2010 18:00 #23| 0

Er med på jeres tanker, og er enig.

Men lige en strøtanke; Spilleren vælger selv at smide et par ekstra buy-ins efter touren. Kunne man så ikke lave direkte tilbagebetaling, i fald man når pengene.
Altså hvis jeg i en 10$+ laver et ekstra dobbelt rebuy, så får dem retur, inden fordelingen af gevinsten.
Hvis spilleren alligevel ikke kommer itm, så er det ris til egen røv.

29-03-2010 18:05 #24| 0

Umiddelbart lyder det jo rimeligt, MEN jeg ville ikke gå med til det som BAP-køber, da man reelt ikke ved hvad man køber inden touren. Altså hvis du liiige klarer boblen og vinder $50, så skal jeg have $5 retur hvis jeg har 10%. Hvis du til gengæld har lavet et ekstra dobbelt rebuy, får jeg kun $3 retur - altså en forringelse på 40%. Desuden er der jo egentlig ikke noget loft på, hvor mange ekstra rebuys du så kan lave, og jeg kan som køber risikere, at du skal væsentligt længere op i pengene, før jeg får overskud.

Det duer ikke imo.

(EDIT: Efter at have tænkt mig om, har jeg revurderet min mening. Se nedenfor...)

29-03-2010 18:11 #25| 0

Det har du ret i..
Hmm, gad vide om jeg kan finde på mere, som kan skydes ned!?

Indtil videre, vil jeg i hvert fald gerne takke dem, der gav deres besyv med.

29-03-2010 18:19 #26| 0

enig med orty der. Er en beslutning man som spiller træffer og dermed også selv betaler for!

29-03-2010 18:24 #27| 0

Ja, men omvendt, hvis spilleren ikke gør det, så er BAP'erne helt sikre på ikke at få udbytte af deres investering..

29-03-2010 18:34 #28| 0

Har tænkt lidt over det, og må revurdere min forrige post.

Vi står med disse 2 modeller:

1. Du udbyder en BAP med 8 indbyggede rebuys. Evnt ikke brugte rebuys sendes retur.

2. Du udbyder en BAP med 4 indbyggede rebuys, men vælger selv at "lægge ud" for 4 ekstra rebuys. Disse får du så retur forlods af et evnt cash. Hvis du ikke casher får du ikke noget retur.

Uanset hvor mange rebuys der bruges, er prisen den samme for BAP-køber ved begge modeller. MEN, hvis der bruges 8 rebuys og der ikke cashes i touren, er model 2 faktisk væsentligt billigere for BAP-køber.

Jeg mener faktisk at den fordel opvejer ulempen ved ikke at vide, præcis hvor stor ens forventede tilbagebetaling på et "lille" cash bliver. Jeg ville som BAP-køber derfor faktisk foretrække model 2.

29-03-2010 18:44 #29| 0

Man vil selvfølgelig sjældent nå ud over de 4 rebuys, så ville egentlig også selv, som køber, foretrække toeren.

Samtidig ved man også, at udbyder vil give den en ekstra skalde, da det i sidste ende vil koste ham det fulde beløb af de tabte rebuys, som er ud over aftalen, hvis ikke itm nåes.

01-05-2010 14:05 #30| 0

Sender lige denne op ad listen igen.

Synes de sidste par pointer i tråden er gode, og jeg synes lige vi skal se, om vi kan komme frem til en løsning.

Spiller nemlig selv helst rebuy-tours, og kunne godt finde på at udbyde nogle stykker.
Skal bare lige have "reglerne" på plads inden.

Kan jeg selvfølgelig selv definere i mine opslag, men stadig.

PEOPLE! Byd ind!

01-05-2010 14:18 #31| 0

Jeg synes Ortys sidste post er spot on

01-05-2010 14:25 #32| 0

Me2.

Især model to, som er den jeg gerne ser brugt.
Eller i hvert fald, som jeg vil bruge.

01-05-2010 14:27 #33| 0

model 2 synes jeg også lyder helt fint

01-05-2010 14:28 #34| 0

sæt BAP'en til 7 units...

Så burde man være dækket ind i de fleste tilfælde...
Send overskydende rebys retur og sig "det var det" hvis 7 units ikke rækker.....

01-05-2010 14:39 #35| 0

Er ikke enig, Tiger.
Selvfølgelig kan man skrue lige så mange units ind i aftalen som man lyster.
Men samtidig er man jo ude som sælger, og kan være sværere at finde købere, hvis man som udgangspunkt budgeterer med 7 units. Sådan én som mig, vil jo gerne sælge 5-6 tours på en aften, og der gør det virkelig en forskel, om det er med 5 eller 7 units.
Synes nærmere man gør sine købere en tjeneste ved at smide de ekstra rebuys i selv, mod stakeback ved pengene nåes.
Man tager 100% af variansen, og ikke kun 50%, som ved den oprindelige BAP-aftale.
Men man spiller jo for at vinde!

01-05-2010 15:15 #36| 0

Jeg har lige en tanke til dig orty. I dit eksempel:
"Altså hvis du liiige klarer boblen og vinder $50, så skal jeg have $5 retur hvis jeg har 10%. Hvis du til gengæld har lavet et ekstra dobbelt rebuy, får jeg kun $3 retur - altså en forringelse på 40%. Desuden er der jo egentlig ikke noget loft på, hvor mange ekstra rebuys du så kan lave, og jeg kan som køber risikere, at du skal væsentligt længere op i pengene, før jeg får overskud."

Så når han jo aldrig til boblen hvis han ikke laver dobbelt rebuyet. så derfor hedder den at når han betaler af egen lomme og lige klare boblen så får du 3$ retur istedet for 0$ altså +ev for dig. da han altid først vil tage et dobbelt rebuy når han er gået død. så derfor kan det da kun være rimeligt at han tager noget af gevinsten han selv har betalt først. var bare lige min tanke.

01-05-2010 15:19 #37| 0

@chmpen85

Han ændrer jo også mening.

Sker efter mit post 29-03-2010 17:44

Så synes vi er et skridt videre i diskussionen.

06-05-2010 15:35 #38| 0

Bump

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar