Werewolf #1 2010 DAY 1

#1

De grundlæggende regler og guidelines til dette spil kan findes her: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=198039

Til det ovenstående link skal følgende ændringer dog noteres:
- I får ikke information om ratioen mellem gode og onde.
- I får ikke information om, hvilke specielle roller, som er med i spillet, men I kan nogle muligheder her: en.wikipedia.org/wiki/Mafia_(party_gam(...)

- I bliver informeret om, hvis der opstår ”must lynch”. ”Must lynch” betyder, at hvis de gode indbyggere ikke får lynchet en ulv på den pågældende dag, så har ulvene vundet (hvis der fx er 3 gode og 2 onde tilbage). Ved ”must lynch” må man ikke unvote, så snart man har kastet en stemme – man må blot rykke den rundt. Dagen afsluttes, når der opnås majoritet (!!!).

Der var ingen natteaktioner før dag 1

Der vil være events i dette spil, de vil som regel foregå sen eftermiddag, ca. starttidspunkt bliver annonceret om morgenen.

Alle gode indbyggere må KUN skrive i tråden!

I må ikke citere/referere jeres rolle PM!

Nattetider: Natten falder kl. 22 og varer indtil kl. 00. Der må først skrives i tråden, når nattehistorien er offentliggjort! Fredag, Lørdag og søndag er slået sammen til en enkelt spilledag, hvor nat altså falder søndag kl. 22.

Spørgsmål: Når I har nogle spørgsmål, så SKAL I indsende disse til GM via PM. Det er ikke tilladt at stille spørgsmål omkring spillets mekanikker i tråden. Jeg vil poste svaret til de fleste spørgsmål i tråden, men afsenderen af spørgsmålet vil forblive anonym.

06-01-2010 00:23 #2
Året var blevet 1177. Virklund, en lille landsby i det jyske havde levet i fred og fordragelighed i 50 år siden det blodige, voldsomme varulveangreb. Dengang havde byen, anført af den legendariske seerkvinde Milletøsen, formået at af slåe angrebet fra varulvene.

Dette var nu mange år siden, og de fleste af datidens indbyggere var enten fraflyttet, døde eller blevet meget gamle. De grufulde historier var blevet fortalt så mange gange, at ingen længere var sikre på præcis hvad der var foregået. Byen havde dog taget sine forholdsregler og opfostret folk til en ny og endnu stærkere modstandsgruppe. Der var dog ingen der for alvor troede at dette, skulle gå hen og blive nødvendigt.

Det var indtil byen en morgen vågnede til et grufuldt skrig fra en ung kvinde. Byens indbyggere stimlede sammen om den lokale kirke hvor skriget var kommet fra. Her så de et forfærdeligt syn. Byens ældste indbygger, præst og sidst levende deltager i den gamle modstandsgruppe Chrisrjdk, var blev brutalt dræbt. Med hans blod var på kirken skrevet: HÆVNENS DAG ER KOMMET

Det var tydeligt for indbyggerne, at det de havde frygtet i 50 år var sket, varulvene var kommet tilbage stærkere, farligere og mere blodtørstige end nogensinde før. Pludselig vidste ingen hvem de kunne stole på og paranoia spredte sig i menneskeflokken. Byens borgmester tog ordet og erklærede, at byen hver nat i fællesskab skulle blive enige om, hvem der skulle hænges, indtil alle varulvene var udryddet fra byen.

Imens var dagen gryet og byen måtte tage hurtigt affære for at få en ulv i galgen allerede den første aften

DAGEN VARER TIL KL. 22 ALLE STEMMER SKAL VÆRE AFGIVET MED FED SKRIFT SENEST KL 21.59.

DAGENS EVENT BLIVER ANNONCERET OMKRING KL. 16 +/- OG VIL GÅ I GANG 20 MINUTTER SENERE. DET ER ÅBENT FOR ALLE DER NÅR AT TILMELDE SIG, VÆR KLAR, FOR JO HURTIGERE DU TILMELDER DIG JO STØRRE EN FORDEL HAR DU.

DET ER DAG, GAME ON!


Spillere:
Aurvandil
Danielgron
Dohn
Emilbbs
Faberghasted
Fivecats
Flyfly
Holstt
Jacob32DEN
Live
Malxom
Mollematen
Panter
Prille
Robertoloda
Skatkat
Stonien
Thegreatpete
Thingyman
Toganim
Twajzer
UTGwithURmom
Xitaah

06-01-2010 00:24 #3

FIRST

06-01-2010 00:25 #4

Probs til GM, for at viderebringe Virklund :D

06-01-2010 00:26 #5

second

06-01-2010 00:27 #6

Og for en god ordens skyld :D

Thingyman

Der skal virkelig meget til for at flytte min stemme idag.

06-01-2010 00:27 #7

hvorfor skal det være Virklund. Har intet forhold til byen at all, og kender intet til den udover at der vist liggeren god resturant i byen jeg har været på.

Skal vi have nogle wagons kørt i spil??

06-01-2010 00:28 #8

mystisk at Thingy ikke skriver i tråden...

06-01-2010 00:29 #9

jakob kunne du være klar på andre end thingy??

06-01-2010 00:30 #10

hvorfor skriver folk ikke?? sidder ulvene og snakker sammen hva??

06-01-2010 00:33 #11

Virklund er min hometown YO!

Hmm, tror aldrig du har været på restaurant der.

Der har vidst engang ligget en pølsevogn, men det er det :)

Ja måske, men vil gerne have Thingy ind i tråden.

06-01-2010 00:34 #13

[0] Aurvandil stemmer på
[0] Danielgron stemmer på
[0] Dohn stemmer på
[0] Emilbbs stemmer på
[0] Faberghasted stemmer på
[0] Fivecats stemmer på
[0] Flyfly stemmer på
[0] Holstt stemmer på
[0] Jacob32DEN stemmer på
[0] Live stemmer på
[0] Malxom stemmer på
[0] Mollematen stemmer på
[0] Panter stemmer på
[0] Prille stemmer på
[0] Robertoloda stemmer på
[0] Skatkat stemmer på
[0] Stonien stemmer på
[0] Thegreatpete stemmer på
[0] Thingyman stemmer på
[0] Toganim stemmer på
[0] Twajzer stemmer på
[0] UTGwithURmom stemmer på
[0] Xitaah stemmer på

06-01-2010 00:34 #12

Thingy er online på msn, og han skriver ikke. Hmm, ligner ham ikke.

+ indbygger til flyfly for at være yderst aktiv tidligt på dagen. Jeg er 80% sikker

06-01-2010 00:36 #14

@jakob

Der ligger ikke en resturant der hedder "Karoline xxxxxxx"??

Ellers så blander jeg sgu nok 2 forskellige byer sammen...

06-01-2010 00:36 #15

Thingy om 10 min:

"OMG HVAD SNAKKER I OM? Det er sgu da ikke underligt! Sidder på 2 spil på 2+2 og ser Survivor imens!!! Fuck jer"

06-01-2010 00:37 #16

har egentlig lyst til at fortælle thingy at han godt kan se og blive aktiv. Men må sgu ikke bruge MSN til det, og har ikke hans mobil nummer...

06-01-2010 00:38 #17

AHHH JO!

Det havde jeg helt glemt :D

Karoline Amalie, omtalt i Michellin eller sådan noget.

06-01-2010 00:41 #19

Store Andst (hvor jeg kommer fra) > Virklund

andst.info/ til de interesserede

06-01-2010 00:41 #18

yes den, super godt sted btw.

Nå skal vi have nogle vogne op og køre??Jeg har tidligere nævnt hvem jeg gerne så lynchet idag...

06-01-2010 00:42 #20

Hahaha... Taget fra "Andst kalenderen"

Det sker i Andst

* To 7-01-10: Linie Fem's Fødselsdag
* Fr 8-01-10: Rulleskøjteløb fra 3. kl. og opefter, arr. AUI
* Sø 10-01-10: Gudstjeneste 9.00
* Sø 10-01-10: Badminton Motionstræf
* Ma 11-01-10: Andet Kirkeliv: Kvindekreds
* Ti 12-01-10: AUI Tennis årsmøde
* On 13-01-10: AUI Petanque årsmøde
* To 14-01-10: Linie Fem Foredrag
* To 14-01-10: AUI Gymnastik årsmøde
* Fr 15-01-10: Disco i Andst Hallen, arr. AUI
* Sø 17-01-10: Gudstjeneste 10.00
* Ma 18-01-10: AUI Volley årsmøde
* Ti 19-01-10: Ældres eftermiddag
* Ti 19-01-10: Lokalrådsmøde
* On 20-01-10: Banko i Gamst

Virklund er Danmarks Beverly Hills.

06-01-2010 00:43 #21

Der sker altid noget i Andst, as you can see!

06-01-2010 00:43 #22

@flyfly

Kan du ikke lige skrive dem i denne tråd også?

06-01-2010 00:44 #23

lol...mejdal (holstebro) owner alle jeres lorte landsbyer tilsammen:
-http://da.wikipedia.org/wiki/Holstebro
-http://da.wikipedia.org/wiki/Mejdal_Sogn

06-01-2010 00:45 #24

@jakob

Det er mollematen+TGP jeg gerne ser lynchet. De bliver simpelthen nødttil at være mere aktive, så man har noget at gå efter. Ellers så lurepasser de hele spillet igen, og shipper den på sidstedagen pga. blowups fra de gode...

06-01-2010 00:46 #25

Kan ikke forstå vi kun er 3?

Virker lidt underligt.

06-01-2010 00:47 #27

Jep, giver dig så afgjort ret i, at vi gerne skulle have dem igang, som ikke er så aktive.

Ligenu kan jeg se: Thingy, Live og Twajz på MSN, som ikke har skrevet i tråden.

06-01-2010 00:47 #26

jeg ved heller ikke hvorfor thingy+de andre ulve skal bruge så lang tid på at snakke taktik....mystisk

06-01-2010 00:52 #28

Desuden: EN OPFORDRING TIL ALLE!

Please, lad være med at lade jer diktere af Thingy!

Skab jeres egne meninger!

Vi har så sent som i sidste spil set hvordan han er istand til at manipulere spillet til hans fordel, og jeg bliver stiktosset, hvis det sker igen!

Husk, Hitler var også en stor taler, men se hvad der skete.

06-01-2010 00:57 #29

hvis folk ikke har lyst til at være til stede i tråden nu her i aften, er detjo lige før man burde gå i seng.

Jeg er sgu nok online hele dagen i morgen. Burde godt nok skrive BA, men PN kommer nok til at være åben på siden.

06-01-2010 01:07 #30

Der er massere af folk der er inde og læse tråden, men som ikke skriver. Hvem er det som er til stede, men ikke vil skrive at de er det??

06-01-2010 01:17 #31

sov godt folkens. Skrives ved i morgen. Der er åbenbart en del folk der kun vil læse tråden men ikke skrive, for ikke at afsløre for meget.

06-01-2010 01:26 #32

Jacob

Lol @ Hitler/Thingy ! :D

Hvorfor har dig og ham altid en hetz mod/på hinanden? :S

Flyfly

Tror/håber vi ser meget mere aktivitet i morgen.

06-01-2010 01:35 #33
Announcement

Thingyman er til stede i tråden.

Jeg spillede lige iSketch og var optaget med et Starcraft werewolf spil på 2+2.

Jeg er indbygger, så alle de gode kan ånde lettede op.

This report brought to you by Thingyman, werewolf hunter extraordinaire
06-01-2010 01:36 #34
xitaah er mit bedste bud på en ulv lige nu.
06-01-2010 01:42 #35

@xitaah

Fordi jeg hader at tabe til ham.

Skal vi forresten efterlade fake seer peeks?

06-01-2010 01:46 #36

@ Jacob32DEN

Du kan kun tabe til mig, hvis du er en ulv. Er du det, Jacob?

06-01-2010 01:50 #37

Nej Thingy, er du?

06-01-2010 01:54 #39

@ Jacob32DEN

Nope.

06-01-2010 01:54 #38

stars fucking sucks, please kill me now !

on a sidenote.

hvis jeg var ulv ville jeg æde holstt

06-01-2010 01:55 #40

Jamen så er vi jo begge clearet eller hva?

Hvad med seer peeks?

06-01-2010 02:02 #41

jacob, ulve peeks er langt bedre

06-01-2010 02:03 #42

@ Jacob32DEN

Vi skal self. efterlade fake peeks alle sammen. Jeg går måske i dybden med dette senere, hvis jeg kan fikse mit tastatur. Lige nu er det ret frustrerende at skrive.

06-01-2010 02:07 #43

Good.

Har dig og Live fået lagt nogen gode planer ellers :) ?

06-01-2010 02:18 #44

@ Jacob32DEN

Fortiden har jo vist, at du ikke kan læse mig som ulv, så jeg synes bare, at du skal opgive allerede nu, og hvis jeg stadig er i live om et par dage, så kan du jo eventuelt reevaluere til den tid ;)

Hvilke reads har du indtil videre? Jeg er godt klar over, at de umuligt kan være særlig stærke, men folks indlæg må alligevel i en marginal grad pege i en eller anden retning for dig? Henvis gerne til indlæg og forklar dine tanker.

06-01-2010 02:29 #45

Jeg har ingen nævneværdige reads lige nu.

Nå, sidst i julespillet, havde jeg dig ellers udpeget som prime wolf suspect på dag 1?

06-01-2010 02:31 #46

@Thingy

Here we go again - Nice youtube video btw!

Nice vote, men den flytter du jo senere ;)


@Alle

Godnat. Snakkes i morgen

06-01-2010 02:45 #47

@ Jacob32DEN

Du mener dag 1, hvor jeg ikke selv kendte min rolle og hvor vi havde et væddemål om at få den anden lynchet? Og en mistanke som du jo i øvrigt fuldstændig vedligeholdte igennem spillet? ;)

Men ja, som sagt, jeg er godt klar over, at du måske ikke har "nævneværdige" reads, men du kan da umuligt synes, at hvert enkelt indlæg i tråden lige nu er komplet rolle-neutralt?

@ xitaah

Ikke hvis du ikke begynder at opføre dig mere som en indbygger.

06-01-2010 03:08 #48

Jeg kommer forresten ikke til at være omkring i morgen, så jeg kan kun poste indhold fra nu til ca. kl 10, hvor jeg går i seng. Når jeg står op, skal jeg i biffen og er først hjemme efter deadline.

06-01-2010 03:09 #49

lol, hvilket væddemål?

Ok, jeg synes flyfly's tidlige indgang og frustration over manglende aktivitet giver en lille smule indbyggerpoint.

Jeg synes derimod at dit og Live's sene indtog i tråden virker lidt mistænkeligt, men ved ikke hvad jeg skal lægge i det.

Var bare frustrerende at sidde ude i lobbyen, og når man trykkede f5, så steg antallet af visninger, men der var ingen der skrev.

Så der må være en del der har kigget med, men ikke ville gøre deres indtog.

06-01-2010 03:16 #50

@ Jacob32DEN

Du tror kun, at det er deltagere, der læser tråden da?

Men altså. Jeg har forklaret mit fravær, og jeg ville ikke ligefrem lyve om sådan noget. Det er fuldstændig rolle-neutralt. Hvis noget, bør det give mig indbyggerpoint faktisk, da en medulv nok ville have mindet mig om, at tråden var oppe.

Jeg synes btw ikke, at du bør give flyfly indbyggerpoint for hans tilsyneladende frustration. Det er meget nemt for en ulv at efterligne, og jeg har skam også set dette være tilfældet op til flere gange.

Hvad med xitaah? Hvis du skulle vælge, er hans posts så mere ulvede end de er indbygger-agtige, eller omvendt?

06-01-2010 03:39 #51

Jeg ser virkelig hverken det ene eller andet?

06-01-2010 03:48 #52

Indbyggerpoint til Thingy for (som altid) at være tidligt i gang med at lede efter ulve.

Alle andre (inkl mig selv) burde også fokusere på ulvejagt.

Grunden til at JEG ikke har udpeget nogen endnu, er at jeg ikke ser noget ulvet, blandt nogle af os.

06-01-2010 03:52 #53

Nå ja, hvis jeg var seer. Peakede jeg flyfly som god

06-01-2010 03:59 #54

@ Jacob32DEN

ok, fair nok. Jeg gennemgår hans posts. Sig mig om du er enig eller uenig.

xitaah06-01-2010 00:34
Thingy er online på msn, og han skriver ikke. Hmm, ligner ham ikke.

+ indbygger til flyfly for at være yderst aktiv tidligt på dagen. Jeg er 80% sikker


Personligt væmmes jeg ved den understregede sætning. Både indholds- og tonemæssigt. Jeg var ligeledes "langsom" med at introducere mig til tråden i sidste spil, så jeg synes, at det er en lige lovlig streng observation 10 min. inde i spillet. Herudover kan jeg ikke lide "hmm"-delen, der lyder som om, at han bare skriver for at skrive.

Endelig synes jeg også, at det er ret mærkeligt, hvordan han kan være 80 % sikker på, at flyfly er god grundet hans 5 første posts. Det er jeg da i hvert fald ikke. Dette kan meget vel være en ulv, som føler sig tvunget til at komme med et read, således han ser ud til at bidrage til tråden.

Herefter laver han et par indholdsløse posts, før vi kommer til dette:

xitaah06-01-2010 01:26
Jacob

Lol @ Hitler/Thingy ! :D

Hvorfor har dig og ham altid en hetz mod/på hinanden? :S

Flyfly

Tror/håber vi ser meget mere aktivitet i morgen.


Igen skriver han bare ting for at skrive noget. Smileys er især et symptom på dette - mange folk er tilbøjelige til at lave smileys som ulve af en eller anden grund (jeg fanger også mig selv i at gennemlæse mine posts og slette smileys, før jeg poster dem, som ulv). Jeg bør måske lave noget research her, men på stående fod mindes jeg ikke, at xitaah normalvis bruger smileys så meget.

Yderligere er han lige pludselig interesseret i forholdet mellem mig og dig - det virker bare som nervøs respons: "hey, jeg prøver at være en indbygger... hvad så, hvad sker der der? Er det normalt det her, er det noget, som jeg skal kommentere på?".

__________________________

Konklusion: han er 10 % mere tilbøjelig til at være ulv end alle andre. Han kan sagtens være indbygger, men dette har han endnu ikke overbevist mig om, og han får ikke ligefrem indbyggerpoint for at flygte fra tråden, så snart jeg stemmer ham.

06-01-2010 04:03 #55

@ xitaah

Jeg troede, at du var gået i seng?

06-01-2010 04:09 #56

Taget fra sidste spil:

Thingyman
21-12-2009 00:31
Vis blog
Announcement

Thingyman er til stede i tråden.

Folk bedes venligst ikke at fortælle, hvornår de har fået deres PM.

This report brought to you by Thingyman, werewolf hunter extraordinaire


Ahh Thingy, nu lyver du vidst.

Dit smiley argument - hvorfor nævner du ikke mine indtil videre 4 smileys i tråden? Ulvepoint til mig nu?

Og ja hans "flyfly er 80% god" er nonsens, det giver jeg dig ret i. Men husker jeg ret, så har du også selv lavet et stunt før med, at give %'er ud til højre og venstre på førstedagen uden noget grundlag. Agree?

Og mht. indholdsløs snak. Ja, igen må jeg spørge dig om, hvorfor du lige netop sætter fokus på xitaah og ikke mig eller flyfly? Vi kommer også med indholdsløs snak.

Alt i alt, så synes jeg dine argumenter er lidt søgte.

06-01-2010 04:19 #57

@Thingy

Besvarer lige dit sidste indlæg først. Pokerbordene blev for attraktive til, at jeg ville gå i seng.

Tjek din msn log, og du vil se, at jeg lider af smileysyndromet (jeg poster unødvendigt mange smileys, og ja, også i WW) :) <-- lol

Ang. "hmm".

Kan sgu ikke sige så meget end lol. - Dog virker det til, at du (er vel egentlig normalt for dig) bliver sur over små ulvepoint - Mén, det fik dig da i gang med at poste herinde? ;)

På baggrund af de posts jeg har set (har jeg sagt allerede én gang), synes jeg ikke der er noget specielt at komme efter.

For at tale om min kommentar, til dit og Jacob32den's forhold, er det simpelthen, at det undrer mig, hvordan 2 (i mine øjne) gode spillere, konstant er på nakken af hinanden, i starten af et spil, i stedet for at fokusere lidt mere på, hvad det egentlig drejer sig om - at fange ulve. Du har dog vist lidt mere vilje til at fange ulve tidligt i spillet denne gang, modsat sidste spil (hvor du faktisk var ulv). Derfor får du små indbyggerpoint herfra!. (Ja, dine ulvepoint er slettet indtil videre :) )

Vedr. Flyfly indlægget:

Flyfly er (så vidt jeg husker) normalt semi-inaktiv i WW (i hvertfald når det er PN WW), og denne gang "spammer" han, kort efter trådens åbning. Han viser at han vil være med, han vil fange ulve. Og i mine øjne er det obv indbyggerpoint. 80 % er måske højt sat, men jeg føler mig meget sikker her.

Ang. Jacob32

I mine øjne er Jacob hverken god eller ond på stående fod.
Dog bider jeg mærke i, at når du spørger til mig, har han ingen holdning - Dét ligner ikke Jacob.

Ang. mig selv.

Jeg er obv god, og som vanligt, er jeg klar på nogle wagons, når vi har fået nogle flere posts på banen, som jeg kan kigge igen.

Gode:

Thingyman
Flyfly
Xitaah

06-01-2010 04:21 #58

@ Jacob32DEN

Omg. Overvej mine argumenter i kontekst, tak.

Nej, jeg lyver ikke. Folk nævnte også i sidste spil, hvordan det var mærkeligt, at jeg ikke postede? Du glemmer vistnok lige, at xitaah's indlæg var 10 MIN. inde i dagen. Postede jeg inden for 10 min. i sidste spil? Nej, godt så. Desuden får xitaah flere ulvepoint, idet hans statement faktisk var en gentagelse på det tidspunkt.

Smileys skal IGEN ses i sammenhæng med, hvad jeg ellers skriver. Det var 2 smileys i en kort post, hvor indholdet i forvejen virkede semi-akavet, hvilket gjorde, at hele indlægget som sådan fremstod ulvet.

Jeg lod ikke mærke til dine smileys, som alle var i forskellige posts, og som virkede ret naturlige for mig. De sprang ikke i øjnene på mig.

Og jeg har aldrig givet procenter ud uden grund. Jeg har altid været meget seriøs med mine procenter. Det tror folk så åbenbart ikke på, men det må de selv om. Og ja, mange af de reads blev reevalueret, men det ændrer ikke på, at procenterne i et givent tidsrum har kunnet været godt begrundet i mit hoved.

Nu var det som sådan ikke min mening at lægge speciel fokus på hans indholdsløse posts. Jeg prøvede blot at sørge for at referere alle hans posts og give en fyldestgørende vurdering af ham.

Men som sagt, så gav jeg ham 10 % mere ulvepoint end resten af spillets deltagere per automatik har fra start af, eller hvordan man nu skal formulere det. Det er mit bedste bud. Jeg nævner ikke dig, da du lavede nogle indbygger-agtige posts, og jeg nævner ikke flyfly, da hans posts for mig er ret neutrale. Live får meeeeeeeeeget små indbyggerpoint for hans indlæg indtil videre (han kan godt være ulv, men hans indlæg er altså ikke ulvede på nuværende tidspunkt).

06-01-2010 04:23 #59

@ xitaah

Jeg blev overhovedet ikke sur over, at du gav mig "ulvepoint", hvis du da overhovedet gjorde det. Jeg er desuden en ny mand.

Jeg fremlægger mine tanker. Hvis I lyncher mig, så er I idioter, og jeg vil bekæmpe jer med logik. Hvis I på et tidspunkt i spillet skulle være succesfulde med at lynche mig, så beder jeg kun om, at I føler jer som idioter bagefter.

06-01-2010 04:26 #60

@Thingy

Du står jo på INGEN måde til lynching lige nu? - Du er endda på min indbyggerliste, så hvor fanden kommer det fra?

'Sur' er måske et forkert ord. Men ulvepoints på dig, får dig altså altid i stødet, om det er godt eller skidt, vil jeg lade være usagt :)

06-01-2010 04:29 #61

@ xitaah

Nej, nej, det var blot ment som respons på dit "Thingy er normalt sur, når folk anklager ham". I dette spil har jeg ikke tænkt mig at råbe op (eller, det er i hvert fald ikke planen). Jeg siger blot, at hvis det SKULLE ske, at I lyncher mig, så er I idioter, men så vil jeg heller ikke gøre mere ud af det ;)

06-01-2010 04:30 #62

@Thingy

Jamen, det bliver da interessant at se en tråd uden capslock fra din side af ! :)

Jeg vil hoppe over og spille noget DotA - Godnat! :)

06-01-2010 04:31 #63

recap ?

06-01-2010 04:32 #64

Forresten så skal vi nok meget stærkt gå ud fra, at der er 5 ulve med i spillet samt 2 seers. Dvs. hvis der ikke er lunatics / luna-kill-præmier med i spillet, så har vi maksimum råd til 6 mislynches i løbet af spillet, hvis min udregning ikke er helt ved siden af.

06-01-2010 04:39 #65

Jeg vil i øvrigt bare gerne lige påpege for folk, at seers ikke havde pre-game peeks...

06-01-2010 04:42 #66

I forlængelse af mit sidste indlæg, så bliver ulvenes nattekill jo nok brugt på en stærk spiller, da det er umuligt at finde seers uden peeks, så jeg beder en eventuel herbalist / luder om at tilbringe natten hos mig. Jeg tror, at der er en god sandsynlighed for, at der er en af disse roller i spil i betragtning af, at chrisrjdk vil tilføje gamle elementer til spillet igen.

06-01-2010 08:04 #67

Jeg kopierer lige noget, som jeg skrev, ind fra sidste spil:

Wagon theory

En særdeles anvendt metode til at spotte ulve er at have to konkurrerende wagons hver dag, således man senere hen kan foretage en analyse af wagons og uddele indbygger- og ulvepoint ud fra folks stemmemønstre. Dette fungerer naturligvis allerbedst, når wagons fra bestemte dage er blevet resolvet, hvormed der altså menes, at man kender begge wagons’ roller (dvs. at de er døde, peeket eller fremstår som meget tydelige indbyggere), da man skal være forsigtig med at give indbyggerpoint til folk, som muligvis blot har valgt den ene ulv frem for den anden. Husk desuden altid at kommentere på stemmerækkefølge (folk får selvfølgelig ikke indbyggerpoint for overflødige stemmer fx) og folks begrundelser og tone, når du analyserer wagons.

For at få det optimale ud af hver dag, så skal man altså bruge dagtimerne på at diskutere løs og stemme i retning af sine bedste mistænkte og fremlægge sine argumenter for, hvorfor netop disse er sandsynlige ulve. 1-2 timer før deadline skal man så konsolidere sig på to wagons (typisk dem med flest stemmer på dette tidspunkt), således alle tvinges til at tage en betydningsfuld beslutning (helst med en begrundelse), mens det samtidigt besværliggør spillet for ulvene, som ikke længere med nemhed kan manipulere afstemningen med et par stemmer.
Ligeledes er det dårligt kun at have en klart førende wagon (medmindre det er en seer peeket ulv, men selv i dette tilfælde er bedst at have en klart defineret alternativ wagon, hvis nu denne ulv på en eller anden måde kan undslippe lynch), da dette for det første som regel er tegn på at ulvene er tilfredse med begivenhederne, hvorudover man absolut minimerer den potentielle information, som man kan bruge på et senere tidspunkt.

Der er intet behov for at have sin stemme på en bestemt person som den eneste for at markere sin mistanke til denne, når du i stedet bare kan placere personen på din ulveliste; lad vær med at være stædig!

Nogle folk kan man have svært ved at læse på tonen i deres indlæg alene, hvorfor wagon theory bliver et vigtigt middel i forsøget på enten at cleare eller mistænkeliggøre dem.

Det er ikke noget krav for os at lynche modkandidaten til en indbygger den næste dag - overhovedet ikke! Dette ændrer dog ikke på, at man senere i spillet har konkret information at arbejde ud fra, når man kender flere og flere folks roller. Det kan evt. også være interessant senere at notere sig, hvor mange indbyggere / ulve der var på bestemte wagons, og hvornår de hoppede på, og hvorledes dette øger chancerne for, at disse wagons er indbyggere/ulve.

06-01-2010 08:09 #68

Herudover vil jeg gerne påpege, at det er godt for os, hvis lunatics dræber hver eneste nat, selvom de ikke føler sig helt sikre på deres diverse mistænkte. Dette kan faktisk især være anvendeligt i forlængelse af ovenstående indlæg. Men generelt er det bare godt for landsbyen at fjerne mislynchable targets, så vi har færre suspekte folk at vælge imellem. Jeg mener faktisk, at toganim lavede nogle udregninger i P.I.S. spillet, der bevidste, hvorledes lunatic kills hjælper os.

Jeg tilter enormt, hvis jeg vender tilbage til en tråd, hvor folk prædiker, at lunatics ikke bare skal skyde i tågen.

06-01-2010 08:32 #69

Sick en gang inbreeds der findes i denne by. 3-4 tosser der opfører sig som om de var gift på 100. år. Er der nogen der kan fronte mig til en enkeltbillet ud af det her jyske helvedet og tilbage til byen?

06-01-2010 08:40 #70

Snefri idag, så skulle være mulighed for aktivitet hele dagen ;)

06-01-2010 08:48 #71

@ Mollematen

Det tror jeg, at der er nogle folk, der kommer til at være skuffede over. Nu har de ikke en undskyldning for at lynche dig i dag :(

Hvad er dine tanker så indtil videre?

06-01-2010 08:52 #72

Har da set allerede en som har udelukket sig fra at være seer

06-01-2010 08:55 #73

@ Mollematen

Det var dine tanker? At udelukke en person som mulig seer for ulvene? Tak. Meget behjælpeligt.

Seriøst. Når I spiller dette spil, så lad vær med at tænke på mulige seers eller bare specials generelt (*host* toganim *host*). Det er på ingen måde gavnligt for landsbyen

06-01-2010 08:56 #74

@Thingy

Statistiken taler jo for at du ikke er ond igen, men der er jo så meget "ondt blod" her idag :-)

og vi ved jo også at vi næste aldrig rammer en ulv på førstedagen, derfor må vi have dig på den først wagon

Lynch Thingy

06-01-2010 08:57 #75

@ Mollematen

Vi har været ulve sammen et par gange i normale spil, men jeg tror aldrig, at vi har været indbyggere sammen? Interessant. Måske er dette spillet.

06-01-2010 08:58 #76

Nu var det jo overhovedet ikke til at misse for nogen som helst.

06-01-2010 08:59 #77

Dette er spillet så, såfremt du ikke er et bæst!

06-01-2010 09:01 #78

@ FiveCats

aha...

Har du nogle tanker omkring folk indtil videre?

Og hvad mener du om mig?

P.S. Det irriterer mig gevaldigt, at jeg ikke er omkring i dag, da jeg gerne ville have sørget for, at vi endelig lynchede en ulv dag 1.

06-01-2010 09:02 #79

Seriøst thingy, gik du i seng der klokken halv 5 og er allerede oppe klokken 8 ?

Eller sover du bare aldrig? :D

06-01-2010 09:06 #80

@ Mollematen

Jo jo, jeg sover i tidsrummet 10-17 lige for tiden. Mit indre ur er indstillet efter amerikansk tid.

06-01-2010 09:08 #81

@Thingy

har kun lige nået at skimme tråden, men jeg er sikker på at der nok er en ulv eller 2 som allerede har åbnet munden, de skal nok opdage at de gaber over mere end de kan klare

og jeg er egenligt på arbejde så der sker ikke så meget fra mig før efter 18 - 19 som sædvanligt, men jeg vil prøve at stikke et enkelt indlæg eller 2 ind i løbet af dagen.

og med hensyn til dig så vil jeg bare have det lynch som aurvandil snød mig for sidst ;-)

06-01-2010 09:27 #82

@Thingy

Jeg er meget enig med dig i at lunatics skal ud og nakke folk her i starten af spillet også. Om ikke andet så vil wagon 2 i en del tilfælde i hvert fald ikke være helt dårlig at gå efter.

Gider ikke smide et seer peek afsted i dag eftersom, der jo ikke var noget pregame peek. Så fake peeks giver ikke meget mening her på dag 1.

06-01-2010 09:28 #84

@ faber

Gør mig en tjeneste og lav mindst et par fyldige posts mere før kl. 10.

06-01-2010 09:28 #83

Jeg fake peekede Thingyman = indbygger, hvis ulvene er interesserede.

06-01-2010 09:37 #85

@ Molle

Du havde ikke nogle relevante tanker, eller hvad?

06-01-2010 09:40 #86
unvote

Efter at have læst xitaah's sidste svar til mig, så modtager jeg lidt blandede signaler. Jeg giver ham et pas i dag.
06-01-2010 09:41 #87

[0] Aurvandil stemmer på -
[0] Danielgron stemmer på -
[0] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på -
[0] Faberghasted stemmer på -
[0] Fivecats stemmer på - Thingyman
[0] Flyfly stemmer på -
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Thingyman
[0] Live stemmer på -
[0] Malxom stemmer på -
[0] Mollematen stemmer på -
[0] Panter stemmer på -
[0] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på -
[0] Skatkat stemmer på -
[0] Stonien stemmer på -
[0] Thegreatpete stemmer på -
[2] Thingyman stemmer på -
[0] Toganim stemmer på -
[0] Twajzer stemmer på -
[0] UTGwithURmom stemmer på -
[0] Xitaah stemmer på -

06-01-2010 09:43 #88

lol, fedt at jeg faktisk har 2 stemmer :P

06-01-2010 09:51 #89

@Thingy

det er en wagon :-)

nu skal vi bare have molle på den anden

06-01-2010 10:04 #90

Nå, faber og Molle gav mig nada at arbejde med... Som om de bevidst ville undgå, at jeg kunne aflæse dem, før jeg smuttede for resten af dagen.

Jeg efterlader min stemme på Mollematen. Han havde et par akavede posts - det er ikke meget, men det er bedre end ingenting, og han kunne ikke diske op med noget brugbart på stedet, da jeg spurgte ham.

Hvis han ikke bidrager med mere i løbet af dagen, så er han et sikkert lynch at falde tilbage på.

Husk at køre med 2 wagons nær EOD. Før da må I stemme så spredt og skørt som I vil, men konsolider jeres stemmer, når deadline nærmer sig!

Lad vær med at stemme mig.

06-01-2010 10:08 #91

@Thingy

Du har sgu høje krav her om morgenen. Nogle af os er jo rent faktisk på arbejde på dette tidspunkt :).


Lidt hurtige tanker fra min side af.

Bliver interessant at se hvilke specials der er med i spillet. Er et stykke tid siden vi har kørt efter gamle "regler" med luder/herbalist bl.a. Og mindes ikke at vi har kørt et sådant spil uden snak over msn for de gode. Husker jeg forkert her?

Jeg er ret sikker på vi har en/flere lunatics og højst sandsynligt også herbalist/luder. Måske heks/sigøjner/alfa også.

Jeg har ulvepoints til Live på nuværende tidspunkt. Hans spil her i starten minder ikke om noget man har set tidligere. Normalt har han spillet på den samme måde på dag 1 lige meget om han var ulv/special eller almindelig indbygger.
Og hvorfor giver jeg ham så ulvepoints? Tjaa han plejer jo at dø på dag 1 så måske forsøger han at overleve lidt længere ved at spille anderledes og mindre frembrusende?

06-01-2010 10:14 #92

Jamen godmorgen til alle da - efter at være kommet hjem fra længere rejse, er min døgn rytme stadig ret "normal" - og derfor det "sene" svar :) (Og ja jeg bruger masser af smilies hele tiden)

Umiddelbart kan jeg ikke lide Thingy - kan jeg nu aldrig :P.. Men ja ;).. Han får fortalt enormt mange gange hvordan han er alm. indbygger - virker lidt akavet? Har ikke spillet de sidste runder, så måske nogen kunne kommentere på om han altid er sådan som god :)..

Angående Jacob, Fly osv. der var super aktive i starten ved jeg ikke rigtig hvad jeg tænker... Som ulve ville det være et meget smart træk at tage at være meget aktive her, så det virker som om de i vært fald ikke er på msn.. Men ja.. :)..

Og for en god ordens skyld - jeg er god og alm. indbygger.. Og jeps den er god nok.. ;)

- X

06-01-2010 10:25 #93

Det var to ret interessante posts lige i rap.

Malxoms post er især bizar (især hvordan han anklager mig, fordi jeg siger, at jeg er indbygger, og at han så slutter sit indlæg af med at gøre det samme????).

Men jeg vælger alligevel at give Malxom indbyggerpoint for sin mistanke imod mig.

06-01-2010 10:26 #94

Nå, jeg smutter. Hej hej.

06-01-2010 10:29 #95

Hvor har jeg nogle akaverede post, siden jeg ikke har postet mere, har jeg vel ikke det store at komme med? :)

06-01-2010 10:38 #96

Nej jeg giver ikke Thingy ulve point for at sige han er indbygger, men for at sige det 100 gange indtil videre på forskellige måder...

"Jeg er indbygger, så alle de gode kan ånde lettede op."

"Du kan kun tabe til mig, hvis du er en ulv. Er du det, Jacob?"

"Hvis noget, bør det give mig indbyggerpoint faktisk, da en medulv nok ville have mindet mig om, at tråden var oppe"

Osv... Men som sagt, ved ikke om det er standard for ham?

- X

06-01-2010 10:39 #97

så er man lige stået op. Og hvorfor fanden er detulvet at jacob og mig er tilstede i tråden og håber at lidt folk vil deltage.

Samtidig er twajzer, live og thingyman online på MSN(og til stede) uden at de kommenterer på noget som helst. Så hvordan fandne kan det give ulvepoint at være til stede og ville spille spillet??

Vi har sgu da tidligere set hvordan ulve som TGP+Mollematen bare holder kæft hele spillet og kommer med en enkelt kommentar i ny og næ. Så det burde ikke give ulvepoint at være til stede. Ellers skal jeg da nok holde kæft i spillet...

06-01-2010 10:46 #98

Flyfly nej det giver obv ikke ulvepoint normalt af samme grunde som du nævner... Men som ulv ville det jo være et oplagt level at gøre det netop modsatte...

Det MÅ du kunne forstå...

- X

06-01-2010 10:49 #99

Enig Flyfly. Og i dette spil vil jeg langt hellere have at vi tager de folk ud som ikke siger en skid. Fair nok at det kan være en special, men i min verden er det så dårligt spillet at være stille hvis man er special. Vi kan ikke tillade at man havner i et slutspil bare fordi man ikke siger noget. Det vil uundgåeligt være en fordel for ulvene.

Så hvis de spillere som i tidligere spil har været stille stadig er stille vil jeg klart foretrække nogle wagons med dem i.

06-01-2010 10:51 #100

@malxom

Nej selvfølgelig kan både jacob og mig være ulve. Men der er ingen grund til at skrive at vi måske er ulve, det er grund nok til at folk lige pludselig synes at jacob eller mig skal lynches idag.

Lad os, som faberghasted også mener, gå efter nogle semiinaktive spillere, derfor:

Lynch TGP

06-01-2010 10:51 #101

Til det er jeg 100% enig Faber... Aktivitet er den eneste måde for os gode at vinde på.. Inaktivitet betyder bare forvirring og mislynches..

- X

06-01-2010 11:05 #102

En anden vogn kunne fra mit synspunkt fint være UTG. I de spil jeg har spillet med ham har han stort set bragt nogle ideer frem eller andet.

Jeg har det ok med at Emilbbs ikke er super aktiv på dag 1 som helt ny. Så er der sgu nok at holde styr på og ens hjerne ser spøgelser over alt. Dog vil jeg da stadig rigtigt gerne høre hans tanker.

Alle andre ser jeg meget gerne være aktive i det omfang tiden tillader det. Såfremt man ikke er dette håber jeg at vi lyncher en af dem.

06-01-2010 11:06 #103

Og der skulle så selvfølgelig stå ikke bragt nogle ideer frem.

06-01-2010 11:20 #104
Lynch Twajzer

- X
06-01-2010 11:37 #105

Hey Boys.

Lige hjemvendt fra eksamen (fik 4, mange tak) og jeg går officielt i gang med at læse tråden op.
Mens jeg læser vil jeg starte et word op så jeg kan kommentere betydelige indlæg. Er forholdet blevet afklaret senere i tråden vil jeg overveje at slette kommentaren.
Er der noget I vil have jeg skal tage konkret stilling til så kommenter det gerne nu da jeg vil læse efterfølgende posts inden jeg poster mit indlæg.

Når jeg har kommenteret på tråden går jeg i gang med et længere indlæg omkring spillet.

06-01-2010 11:48 #106

Har lige været på skolen og aflevere en opgave, hvilket betød jeg skulle op kl. 8. Derfor vil jeg lige sove et par timer nu, før jeg læser tråden igennem og begynder at se på hvem der er kandidater til lynch

GODNAT!

06-01-2010 11:49 #107

[0] Aurvandil stemmer på -
[0] Danielgron stemmer på -
[0] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på -
[0] Faberghasted stemmer på - UTGwithurmom
[0] Fivecats stemmer på - Thingyman
[0] Flyfly stemmer på - Thegreatpete
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Thingyman
[0] Live stemmer på -
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[1] Mollematen stemmer på -
[0] Panter stemmer på -
[0] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på -
[0] Skatkat stemmer på -
[0] Stonien stemmer på -
[1] Thegreatpete stemmer på -
[2] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på -
[1] Twajzer stemmer på -
[1] UTGwithURmom stemmer på -

06-01-2010 11:50 #108

Lyder som en super ide Toga, jeg kører selv med samme system - så man undgå at skulle læse hele tråden igennem igen og igen...

Jeg vil i øvrigt råde andre til at gøre det samme, da det er langt lettere at få et overblik over hvad folk har sagt/gjort når vi når længere hen i spillet..

Derudover synes jeg ikke der har været nogle meget væsentlige ting endnu at bide fast i :)

- X

06-01-2010 11:51 #109

@Live

Kan du ikke komme med nogle tanker om din anderledes start på spillet i forhold til alle de tidligere spil?

06-01-2010 11:58 #110

så er vi igang.

Jeg vil sige at molle kunne være en rigtig god wagon.
I det mindste bar for at han er aktiv her fra start.

Udover det så ska vi altså passe på thingy.
Vi så det i sidste spil.

Jeg er ikke hooked på at thingy nødvendigvis kunne være en god wagon her fra start. Men så længe at vi har det i baghovedet at han som sagt vandt det sidste spil som ulv.

Min stemme går til:

mollematen

06-01-2010 12:01 #111

Jacob32Den00.52
Enig. Egne meninger er vigtige

Jacob01.42
Nej vent, se mit senere indlæg

Thingy03.08
Surt at han ikke er hjemme, men det må være rolleneutralt

Thingy03.16
Det giver IKKE indbyggerpoint. Medulve ville ikke meddele sådan noget- se hvor galt det gik sidste game.

Thingy04.21
Jeg husker et spil hvor jeg fik en masse procenter. Det var ret meget uden grund. Argumenter please!

Thingy04.32
Til dels enig. Se et indlæg senere jeg poster- regner med at komme ind på det

Thingy04.39
Direkte absurd statement. Ingen belæg for dette. Se endvidere mit senere indlæg

Thingy 08.04/08.09
Enig, jeg skal nok lige vise lidt udregninger i det kommende indlæg. Og wagon er en fin ide.

Thingy 08.55
U CANT STOP ME!!! Men jeg skal nok prøve at flytte fokus lidt mere på ulvene. Dette mener jeg dog at har været en rød tråd igennem mine spil. Fokus flyttes stille og roligt som jeg lærer spillet.


PS:
Dette blev "desværre" til meget rettet mod thingy. Dette skyldes primært at han er den eneste der kommer med noget konstruktivt

Jeg kan godt se når folk siger at det og det er søgt, og jeg har noteret det hos mig selv, men gider ikke påpege det yderligere. Vi er ikke langt nok henne på dagen til at jeg kan komme med en ulveliste.

Jeg går i gang med et indlæg og opfordrer folk til ikke at gøre noget vildt inden jeg poster det. Snak endeligt videre.

06-01-2010 12:19 #112

@Toganim

Forstår ikke hvorfor du mener Thingys post fra 4.39 er absurd.

Chris skriver nedenstående i sit første indlæg

"Der var ingen natteaktioner før dag 1"

06-01-2010 12:21 #113

oh, tak faber.. kan være jeg skal læse hele posten igennem :D

Og skal lige nå at redde noget i mit kommende indlæg.

06-01-2010 12:31 #114
Spørgsmål til GM: Kan "der var ingen natteaktioner før dag 1" tolkes som, at der ikke har været et pregame peek

Svar: Ja
06-01-2010 12:40 #116

Så er jeg også i tråden..
Grunden til at jeg ikke var her før?...
Brugte min aften i går på at drikke cava og dyrke sex... Og har sovet de sidste 12 timer (WW kan ikke helt følge med de aktiviteter)

Store indbyggerpoint til Toga for et par gode posts

Mindre ulvepoint til malxom for posts der er usikre i forhold til hvordan jeg generelt opfatter hans tankegang

Ulvepoint til UTG for ikke at have været i tråden (undskyldning for at give ham ulvepoint ;-) )

06-01-2010 12:40 #115

Hermed mit lidt længere indlæg.
Jeg vil prøve at ramme så mange af spillets primære fokuspunkter som muligt. Er der andet I vil have omtalt så spørg, og jeg skal prøve. Jeg har endvidere prøvet at gøre det så overskueligt som muligt. Håber det er letlæseligt. Ellers må I spørge.

Setup:
Jeg er IKKE enig i den tidligere omtale af setup med 5 ulve, 2 seers og intet pregame peek. Jeg siger ikke det er forkert, men der er så mange muligheder. Der er mulighed for 1 seer, 1½ seer, 2 seer, 2½ seer etc. Pregame peek kan vi blive enige om at der ikke har været.
Derudover bliver jeg nødt til at nævne dette in case jeg dør, og Thingyman (eller andre der har den samme info) er ond:
Der kan godt være mulighed for naiv/paranoid/fake seer. Der er ingen grund til at gå yderligere ind i dette, men for at undgå at en random seer outer sig og spørger hvad det er så kort fortalt:
Naiv seer: Peeker alle gode
Paranoid seer: Peeker alle onde
Fake seer: Peeker alle omvendt
Jeg ved at en som Thingy ikke synes det er fedt at omtale roller. Men som sagt vil jeg gerne have at ALLE har denne info. Hvis jeg dør og ingen tænker på det så kan der blive mega kaos og det kan tage fokus væk fra ulvejagten.

Peeks
Vi SKAL lave peeks. Som nævnt ovenfor kan det ikke udelukkes at der er pregame peek og derfor kan vi lige så godt lave det. Hvis der IKKE er det, så er der ingen skade sket alligevel.
Grunden til at vi laver peeks er:
-At give seer mulighed for at komme ud med peeks
- At se hvordan ulvene reagerer/fange dem i noget.

Dette gøres imo bedst ved at vi koordinerer vores peeks og f.eks. skriver dem kl. 16.00 (dette hindrer at ulvene kan sige at de har peeket en som en indbygger også har peeket)
Tidspunktet gør ikke så meget for mig, men da indbyggere ligeledes skal passe på med ikke bare at fake peeke hvem som helst ser jeg gerne at vi venter således at folk kan få et read på folk og derfor helst undgår at fake peeke ulve. Om det er kl. 16, 18.25 eller 19 er som sådan lige meget for mig.
Jeg anerkender at ikke alle kan være online på samme tid og det derfor kan forekomme at enkelte må peeke tidligere.


Wagons:
Wagons er for mig at se en god ide. Det;
- Tvinger folk til at tage stilling (hvilket er godt mod de inaktive)
- Giver mere information på et senere tidspunkt
- Minimerer ulvenes mulighed for at påvirke en afstemning

Vi bør sørge for at have wagons klar minimum en time før afstemningen slutter.

Lunatics
Lunatics BØR dræbe. Jeg ved at jeg tidligere var fortaler for at de undlod at dræbe, men dette var en korrekt beslutning baseret på fejlagtigt grundlag. Jeg antog at de gode ville vinde over tid pga reads, men dette har vist sig ikke at være situationen.
Grundlaget for at lunatics skal dræbe er at vi fjerner et potentielt lynchtarget. Er det en ulv er det obv. Succes. Er det en indbygger så vil et mislynch af denne stadig koste et nattekill af ulvene. DERFOR er det en god ide for lunatics at dræbe.
Hvis vi f.eks. har en liste med 4 der er MEGET suspekte, så skal de selvfølgelig alle dø (medmindre der er gode forklaringer etc.)

For at lynche dem så kræver det 4 lynches. 4 lynches giver 4 yderligere nattekills.
Hvis lunatic hjælper til så tager det kun 2 dage, og det giver kun 2 nattekills. Vi har altså SPARET 2 nattekills ved at lunatics dræbte. Vi skal huske på at næste alle i dette spil dør før eller siden, så om man ryger til lunatic eller lynch er jo lige meget for sin død. Men at man ryger til lunatic betyder at man ikke behøver spilde lynch på personen.
Se evt. længere nede vedr. inaktivitet

Generelle ting
Lyve
Hvis man bliver fanget i en løgn må man regne med at det koster live. EOD. Derfor bør folk have belæg for påstande etc.

Outning
Dette tæller begge veje. Jeg så i sidste spil (PIS) 2 gode speciels der blev lynched. Det er simpelthen uacceptabelt at man ikke outer sin rolle for at sørge for at der ikke spildes et lynch på en.

Som altid har der været en del speciels der er kommet til at oute sig selv. Dette enten ved at sige de har et navn, at de ”kan dumme sig” eller lignende. Der er selvfølgelig nogle af de onde der er gode til at spotte speciels, men please lad være med at gøre det for nemt for dem.

Inaktivitet
Inaktivitet giver ingen brugbare reads. Det kan godt være at man har travlt etc. men så må man forvente at blive flamet for det. Hvis lunatic ikke har nogle brugbare nattekills ser jeg gerne at de tager inaktive spillere ud. Det er surt at tabe spillet hvis en ulv gemmer sig bag de inaktive, men det er lige så surt hvis vi taber spillet fordi bruger tid på at lynche inaktive spillere.

PS: har prøvet at gøre det overskueligt da jeg pastede ind fra word- så krydser fingre for at det bliver godt.

06-01-2010 12:40 #117

vote mollematen

grund, jeg følger lige stille og roligt med her til start :-)

06-01-2010 12:52 #118

UTG kan du ikke komme med lidt tanker om spillet. Ellers vil jeg i hvert fald med glæde indstille dig til en wagon :)

06-01-2010 12:58 #119

Daniel>> Usikre?.. Hmm... Synes mere jeg bare har været lidt "forsigtig" om man vil... Nu har jeg ikke været med et par runder, og skal da lige se tingene an igen :)..

Derudover synes jeg ikke man kan tage fat i meget her fra begyndelsen - ud over at jeg er helt enig i at Toga har nogle gode pointer...

Dog kan jeg ikke rigtig se ideen med at lave fake peeks?.. Hvis vi er 20 der bare skriver et eller andet random, så er der da ikke rigtig nogen der får noget ud af noget...?..

- X

06-01-2010 13:03 #120

@malxom

Det er for at hjælpe seeren så det ikke er tydeligt for ulvene hvem der er seeren.

Når seeren så dør kan alle se hvilke peeks han havde haft.

Dog kan de også laves skjult da vi har god tid til at læse igennem for skjulte peeks.

06-01-2010 13:06 #121

@Malxom

Tankegangen bag fake peeks er at en seer kan skjule sine peeks nemmere. Hvis en seer bliver nakket af ulvene kan man som indbygger gå tilbage og kigge på de posts denne person har lavet tidligere.

Jeg må indrømme at jeg ikke selv er den store fortaler for fake peeks og aldrig har været det. Dette er af den grund at ulvene har mulighed for at frasortere muligheden for en person er seer såfremt man laver et fake peek på en ulv og siger denne er indbygger.

06-01-2010 13:08 #122

Faber det er jo også muligt for seer at lave et bevidst falsk peek. Jeg har ikke noget imod at en seer laver et falsk peek for at undgå lynch. Men det er også derfor jeg skriver at vi bør vente med fakepeeks så vi får bedre reads, og derved ungår ulve.

06-01-2010 13:10 #124

@Toganim

Problemet med at lave et bevidst fake peek er man så skal gøre dette som et bevidst valg tidligt for at undgå lynch med henblik på sidenhen at stå frem med alle sine peeks. Problemet er dog hvis seer så bliver nakket af lunatic. Så vil vi ikke kunne bruge hans peeks til det store.

06-01-2010 13:10 #123

Ahh ja.. Klart... Hvis seeren bliver nakker af ulvene eller lign, så kan vi self se hvilke peeks seeren har haft.. :)..

Jeg skal lige ind i WW tankegangen igen ;)... Jamen så skal vi self HELT fast have fake peeks hver dag i et eller andet tidsrum..

- X

06-01-2010 13:13 #125

Hmm.. Ja okay.. Der er self også problemer derved.. Synes dog som toga skriver at vi evt. bare skal vente et par dage - og så evt smide 2-3 peaks hver samlet.. ?..

På den måde kan seeren komme af med alle sine peaks, samt at vi andre ligeledes kan smide nogle peaks afsted baseret på reads...

Seeren bør naturligvis smide et fake peak eller 2 ind jo længere vi kommer hen for ikke at afsløre sig selv...

Her er det bare enormt vigtigt at alle er aktive, ellers får vi let outet seeren :/

- X

06-01-2010 13:15 #126

Faber>> Kommer an på hvilke peaks seeren har haft.. Har seeren set 3-4 indbyggere, så ja.. Så kan vi ikke bruge det til meget.. Men hvis seeren har set 2-3 ulve og smider et fake ind som 4. så er det da bestemt værd at ofre en indbygger for de ulve...

Men ja.. Det er ikke baare let.. Men lad os nu se.. Der kommer jo også nogle events hen af vejen der sikkert kommer til at krydre spillet godt :D..

- X

06-01-2010 13:18 #128

Synes altså ikke at vi skal komme med falske peaks. Seerne må altså tage sig sammen og komme med så gode indlagte beskeder at vi andre efterfølgende kan gå ind og se hvem de har set some gode og onde.

06-01-2010 13:18 #127
Spørgsmål til GM: Vil en spillers nøjagtige rolle blive afsløret ved hans død?

Svar: Nogle gange, og nogle gange ikke, hans tilhørsforhold god/ond vil dog altid blive afsløret, og være korrekt
06-01-2010 13:22 #129

Flyfly helt seriøst- hvornår er det lige at vi har været i stand til at tolke noget som helst ??
I sidste spil var jeg overbevist om at du var ond de første mange dage fordi jeg troede at TGP havde lagt et seerpeek med usynlig skrift, og det er det tætteste på jeg har været at ramme noget som helst seer peek overhovedet.

Seers i tidligere games har historie for at;
Før før de outer deres peeks
Oute sig som seer med et par peeks i frygt for at de skulle dø inden de lod deres peeks komme os til kendskab.

Det er imo ikke godt nok

06-01-2010 13:24 #130

Lol... Mine beskeder bliver da helt i øst og vest.. Efter at være kommet mig over den umiddelbare gode ting ved falske peaks - må jeg indrømme jeg også synes det er en dårlig ide...

Vi ved ikke en gang om seeren bliver oplyst som seer ved død, og jeg tror også det bare skaber flere fordele for de onde... Er man seer må man sørge for at være aktiv, og spille på en måde, så der ikke hersker nogen tvivl om ens peaks efterfølgende... :)

- X der fremover tænker lidt mere over tingene inden han skriver igen :P

06-01-2010 13:26 #131

seerne skal altså kunne skrive det tydeligt så vi i bagkundskabens klare lys kan se hvad de mener ala "xxx tror jeg altså er god"..."har en fornemmelse af at xxx er ond"...


Eller hvad?? er det ikke tydeligt nok??

06-01-2010 13:27 #132

@Malxom

Ikke sikker på jeg forstår hvad du mener.

Hvis en seer rammer rigtigt og peeker en ulv har han 2(3) muligheder.

1. Lave et peek om at personen er ulv.
Fordele: Når han dør vil det være nemt at aflæse for os andre.
Ulemper: Ulvene vil jo nok få lidt mistanke såfremt en person laver et korrekt peek på en af dem. Så risiko for at dø er til stede.

2. Lave et peek om at personen er indbygger.
Fordele: Ulvene vil nok ikke tro denne person er seer da han jo har peeket forkert.
Ulemper: Risiko for at seer dør til nattelynch eller lunatic. Ved denne død bliver det svært om ikke umuligt at få noget ud af seerens peeks.

(3).Lave et fake peek om en helt anden.
Fordele: Ser ikke de store fordele.
Ulemper: Samme ulemper som ved 2.

06-01-2010 13:29 #133

Faber>> Er også enig i dine betragtninger.. Tænkte bare ikke lige videre over det før, men tænkte bare "nå ja.. Lyder som en fin ide"..

Men nej synes heller ikke det er nogen god fremgagnsmåde... Som Fly skriver må seeren bare spille ordentligt ;)

- X

06-01-2010 13:32 #134

I forlængelse af ovenstående ser jeg ikke at klare peeks er en god ting.

Skjulte peeks er i min verden en helt anden ting og noget som seerne sagtens kan gøre. Disse skjulte peeks er også mulige for andre indbyggere at lave for at mindske sandsynligheden for at ulvene kan gennemskue hvem der er seer.

Thingy postede i P.I.S spillet et link til en side, der nogenlunde beskriver hvordan man kan lave et skjult peek.

@Toganim
Jeg er enig med dig i at i de spil hvor seerne ikke selv er stået frem, der har vi haft meget lidt anvending af dem desværre.

06-01-2010 13:33 #135

Så er vi igang!

Der er ikke så meget at arbejde med, da størstedelen af indlæg er fra thingy..

@Thingy, det ville være stort hvis du sang en beastie boys sang i ny og næ istedet for at svare på ALLE indlæg..

@Alle
De gode argumenter der er kommet til lynch, er der bestemt ikke mange af. Det mest opsigsvækkende er, i min verden, helt sikkert det at vi har 3 spillere online på MSN, som ikke bidrager lige ved trådens start. Jeg vil meget gerne have en kommentar fra de 3 pågældende spillere (Thingy, Live og Twajz) til deres inaktivitet på daværende tidspunkt.

Mit bud på lynch må være en af de 3 MSN-folk.

Chancen for at der har siddet 3 ulve og lykkeønsket hinanden med deres nye titel ér der! Hvis dette er tilfældet vil det gå over i historien som største ulve blow up ever.

Jeg lyncher derfor en af følgende : Thingy, Live, Twajz

@Flyfly

Sidste spil hvor jeg var ulv, blev jeg nødt til, flere gange, at modstå fristelsen for at lave indlæg, selvom jeg sad i tråden og havde tiden til at lave indlæg. Det var min eneste gang som ulv og da jeg havde været god i alle andre spil, så var jeg lidt i tvivl om hvordan det skulle spilles.

Denne gang har jeg intet at skjule og du vil se mig meget mere aktiv, og ikke kun den sidste time inden lynch:)

06-01-2010 13:38 #136

faber du glemmer nogle ting:
Situation

Lad os sige at vi er 23 spillere.
Der er 15 der laver et fakepeek
De 15 peeks er fordelt på 12 forskellige spillere.

I denne situation vil jeg gå efter en af de 8 spillere der ikke har peeket. Dette skyldes at jeg nødigt vil have bekræftet en seer (poitnen er ikke at bekræfte en, men blot lægge spor) ved enten at dræbe en der er peeket eller en der har peeket.

Hvis vi antager at seer laver et enkelt fake peek med vilje og så får 3 korrekte. Så har jeg intet imod at vi laver en enkelt fejl men stadig 3 korrekte.
Derudover får vi også mulighed for at en eller flere ulve dummer sig (men derfor skal vi også sørge for at koordinere det så det postes nogenlunde samtidigt

06-01-2010 13:39 #137

@TGP

Selvom jeg klart håber du vil være mere aktiv end i P.I.S spillet hvor vi dog begge var ulve. Så mindes jeg da heller ikke at du har været VILDT aktiv som indbygger i tidligere spil?

Der har vi da primært haft vores lettere hidsige diskussioner de gange hvor jeg har været seer og forsøgt at skabe ravage med en masse "kreative" forslag :-P

06-01-2010 13:40 #138

@malxom

du kan sagtnes bruge 4 peeks fra seer på gode, så er der de 4 mindre til at tage med når næste lynch skal vælges = bedre chance for at ramme en ulv

06-01-2010 13:45 #139

TGP13.33

Thingy har nævnt at han ikke er her mere idag. At han så står som "optaget" gør nok bare at han er afk.. hvis hans status ændrer sig ser jeg det som suspekt, men ellers må det være rolle-neutralt.
Jeg er dog enig med twajzer og mindes som sådan ikke at han er online og afk. Live plejer nogle gange at være det hvis jeg husker det.

twajzer er jo som udgangspunkt altid ulv, men han bør have mulighed for at forsvare sig.
Er glad for at du deltager i dette game, TGP. Og drop usynlig skrift, det forvirrer mig ad helvede til :D

06-01-2010 13:47 #140

@Toganim

Nu hvor du selv har bragt tanken om naiv, paranoid og fake seer på banen. Kan du så ikke i forhold til din post 13:38 tage dette med.

Såfremt der rent faktisk er tale om en paranoid seer f.eks så er vi da først for alvor på røven. For så vil vi jo i tilfældet at en paranoid seer har lavet et fake peek potentielt være langt ude og skide når vi skal læse ham ;-)

06-01-2010 13:48 #142

Fivecats>> Du misforstår mig...

Selvfølgelig kan vi bruge alle peaks.. Dette var udelukkende i forhold til at lave fake peaks og hvorvidt det kunne betale sig for seeren at smide et falsk peak ind i sine rigtige peaks...

Og i den situation bliver det ikke særlig anvendeligt at have 4-5 indbygger peaks - hvor vi så intet aner om hvorvidt der er en ulv i blandt dem... Hvorimod hvis det var 4-5 ulve peaks så kunne vi bare nakke dem alle og det ville i så fald koste os én indbygger f.eks :)

- X

06-01-2010 13:48 #141

So far

[0] Aurvandil stemmer på -
[0] Danielgron stemmer på -
[0] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på -
[0] Faberghasted stemmer på - UTGwithurmom
[0] Fivecats stemmer på - Thingyman
[0] Flyfly stemmer på - Thegreatpete
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Thingyman
[0] Live stemmer på -
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[3] Mollematen stemmer på -
[0] Panter stemmer på -
[0] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på - Mollematen
[0] Skatkat stemmer på -
[0] Stonien stemmer på -
[1] Thegreatpete stemmer på -
[2] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på -
[1] Twajzer stemmer på -
[1] UTGwithURmom stemmer på - Mollematen

06-01-2010 13:50 #144

Det er self. rigtigt

06-01-2010 13:50 #143

mht til seer..

Syntes ikke seer skal komme med sine forslag med mindre han er 100% sikker i sin sag. Tidligere så vi Holstt beskrive hvordan en rigtig god seer spiller. Han valgte så i forskellige indlæg at anklage gode spillere for at være ulv. Da han så blev vist som god seer, blev de tidligere skrevne anklager tage for gode varer. Iøvrigt forståligt nok..

Derfor skal seer ikke gætte i vildskab. Han skal kun komme med bekræftede ulve.

06-01-2010 13:52 #145

Nu jeg tænker over det er der vel også den ulempe at, hvis en person kun skriver ulve som forslag, vil han fremstå som en obv seer?

06-01-2010 13:55 #146

For at fortsætte i seer stilen. Tror jeg også vi skal være lidt realistiske. Hvornår skal en seer stå frem?
Den diskussion har vi haft en del gange og alt afhængigt af hvor vi er i spillet, hvilken risiko seeren har for at blive nakket samt hvor mange ulve vi tror der er tilbage.
Ofte vil man som seer kunne stå frem såfremt man har peeket 2 ulve.

Som seer skal man nok være glad hvis man får 4-5 peeks. Der dør jo formodentlig en 2-3/4 stykker per dag alt afhængigt af antal lunatics og hvor længe disse overlever.

Sandsynligheden for at få 2 ulve på 4-5 peeks er jo ikke vildt god

06-01-2010 13:56 #147

Faber

Alle seerpeeks er værdifulde. Hvis det viser sig at der er mere end 1 seer så må vi tage den derfra. Husk at et peek fra fake-seer er lige så brugbart som fra den rigtige seer.. man skal bare huske at vende det om.

tgp der er ingen der har sagt at seer skal gætte i vildskab. Jeg husker også at thingy IKKE blev lynched til trods for at Holstt så godt som havde peeket ham som ulv. Dette skyldtes dog kun thingys egen speciel ability.

Hvis folk ikke gider at smide deres peeks må det være op til dem selv- jeg kan ikke tvinge nogen til det.
Bare vid at jeg smider mine og så kan I gøre som I vil. Hvis nogen er friske på koordination så vil jeg prøve at stable det på benene.
Jeg smider mit peek omkring kl. 18.

06-01-2010 13:57 #148

Det kan sku ikke være så svært for seeren at spille ordentligt.. Har da selv nogle ideer til hvordan jeg ville/vil gøre det hvis jeg var/er seer...

Så altså.. Seeren må bare finde på noget smart :).. Jeg har tiltro til seeren/mig selv..

- X

06-01-2010 14:01 #149

Faber hvis antager at en seer ikke lynches så er der wolfkill + lunatic. Lad os antage at der er 1 lunatic (som anvender sin evne hver nat).

Vi er 23 spillere. Det giver efter første lynch 2 kills ud af 22 personer.
Overlevelse = seer har nu 1 peek
Natten efter er det 2 kills ud af 19 personer efter lynch.
Overlevelse = seer har nu 2 peek
Natten efter er det 2 kills ud af 16 personer
overlevelse = seer har nu 3 peeks


Det må være ønksetænkning at regne med at man kan få 5 peeks imo, så hvis man har 2 ulve så er jeg tilfreds nok. Jeg ville dog heller ikke have noget imod hvis seer gav os 4 confirmed.

06-01-2010 14:03 #150

@faberg

I de sidste par spil som god var jeg lidt bitter over endnu ikke at have været ulv.. Demonstrativt blev mit aktivitesniveau derfor nærmest ikke-eksisterende. (snak om at blive tøsefornærmet...)

Som ulv så jeg ikke rigtig nogen grund til at snakke så meget med jer andre.. Jeg havde rigeligt hyr med at redde, først eksplicit og dernæst dig (betragt ikke den sætning som et angreb på dine ww-evner da jeg var MEGET imponeret over alle de specials i tog ud uden min hjælp). Til sidst snakkede jeg med mollematen over msn, men det var intet vi ikke kunne have klaret over PM.. Er ikke for meget for det msn-halløj da jeg sjældent sidder alene, og har en helvedes masse problemer med at forklare kæreste/venner hvad det er jeg har gang i, uden at de anser mig som komplet idiot:)

06-01-2010 14:03 #151

Nååårh... My bad drenge.. Sgu flot jeg lige får gjort lidt ekstra for at blive lynchet på dag 1 :D Men har lige læst hele tråden igennem..

må lige forsvare lidt..

Grunden til jeg var online i nat ved trådens start.. Min computer står næsten tændt 24/7... Og jeg spillede CODMW2... og tænkte ikke over at vi var skiftet til den 6... efter CODMW2... gik jeg i seng og jeg sov til 12:30... da jeg stod og så datoen, tænkte jeg.... shiiat.. nu har jeg så fået læst op...

Men... Ja.. :) Jeg er jo skidt ude allerede.. :D Men jeg vil forsøge at være så aktiv som muligt indtil kl. 17:15.. der skal jeg ned og drikke nogle øl med nogle venner.. kommer så hjem ved en... 19-20 tiden kunne jeg forestille mig..

Jeg syntes der kommer gode analyser pt. og dejligt lange indlæg engang imellem.. det giver lidt mere.. men samtidig har jeg fået alt for meget information ind i hovedet på en gang.. og læser sjældent navnet på den der poster... :D så det bliver lidt forvirrende..

Jeg har ikke nogle umiddelbare reads på folk... Det kan jeg ikke finde ud af :D Tør ikke give indbyggerpoints.. for så klapper ulvene bare i hænderne når jeg giver dem det :D haha....

Sorry for det lidt rodet indlæg.. men jeg måtte jo lige ind i tråden...

"Sidste indlæg før dette: kl. 13:52. Forfatter: TGP"

06-01-2010 14:04 #152

Toga.. Så kald det noget andet.. Kald det gæt, ulveliste, indbygger liste eller what ever.. For synes bestemt ikke det er en god ide at begynde at få folk incl. seer med på at smide peaks...

Hvis i kun er 3-4-5 stykker der smider peaks af sted, så bliver seeren hurtigt outet...

Men self kan alle smide alle de gæt de vil afsted, synes bare folk skal tænke det rigtig godt igennem i forhold til hvad/hvem de er.. Og hvilke peaks de smider og sådan...................

- X

06-01-2010 14:07 #153

@Toganim

Jeg synes absolut ikke det giver nogen mening at lave koordinerede peeks. Det gør det da bare nemmere for ulvene at kigge på de indlæg som ligger omkring dette tidspunkt. Når du vil lave koordinerede peeks antager jeg også at du mener et indlæg i stil med

Hvis jeg er seer har jeg peeket Toganim som indbygger.

Kan du ikke forklare mig hvis du refererer til min post fra 13:27, hvorfor det vil være en fordel at ulvene muligvis kan sortere nogle mennesker fra som seere grundet at de har lavet forkerte fake peeks.

Derudover hvorfor lave fake peeks i dag af alle dage?? Hvis du spørger om hvorfor så kan jeg bare igen sige at vi ikke har pregame peeks. Alle de peeks der bliver lavet i dag kan på ingen måde være til fordel for indbyggerne, men derimod udelukkende ulvene.

06-01-2010 14:08 #155

Min holdning til seers:
2 ulve:
fint stå frem.
Fake peeks:
Medmindre ulvene er virkelig dovne vil beskeder som "hvis jeg var seer peekede jeg danielgron god" betyde at de relativt hurtigt kunne udelukke mange af de falske seere og på den måde have større chance for at ramme den rigtige.
Måden holsst (mener jeg at det var) gjorde i PIS-spillet virker umiddelbart fornuftigt, da alle efter et par dage forventes at lave deres egne lister med stærke/svage indbygger/ulve-reads. På denne måde ligger peeksne ikke mejslet i sten til os men burde gerne kunne confirme og afsløre folk. (At holsst så valgte at kaste en stærk mistanke på thingy var knapt så smart men meget sjovt)

Now thingy... Come and shoot it down and tell us all what to do...

06-01-2010 14:08 #154

Og lol TGP.. har samme problem... Folk kigger bare... "Hvad skriver i om??" "uhm... Det er bare lige lidt Turbo WW, og sådan.. jeg tror ham der er en varulv :D"

06-01-2010 14:10 #156

indbygger liste so far:
-TGP
-Thingyman
-flyfly

Så gerne at vi lynchede nogle af de inaktive, da vi alligevel ikke kan bruge dem mod slutningen af spillet. Så hellere at de ryger nu, fremfor at vi med 9/7 spillere igen begynder at tage dem ud.

06-01-2010 14:11 #157

@toganim

Du argumenterer godt for din beastie boys-hoomie. Det er et skud i tågen og jeg siger jo heller ikke vi skal tage din hoomie, blot én af de 3 msn-folk.

Lover dig at jeg i dette spil ikke skriver med usynlig. Og tak for sidste spil som var meget underholdende:P

06-01-2010 14:12 #159

Så UTG du stemmer på mig for at ligge stille ud uden at gøre noget som helst?

Hvorfor mig istedet for f.eks thingyman så, som havde samme antal stemmer? :)

06-01-2010 14:12 #158

Jamen malxom jeg kan vel kalde det hvad jeg vil? Og hvis ulvene tager mig ud i den tro at jeg er seer, hvad så? Så har seer fået lov at leve en dag til... det er da fint nok.

faber
grunden til at jeg vil koordinere det er for at lægge press på ulvene. Ulvene vil sjældent lege med på peeks men kan blive nødt til det hvis alle andre gør det. Og vi kan godt spotte nogle af dem hvis de f.eks. undlader at ramme hinanden, med vilje peeker en ven (til trods for at det er akavet) etc.

jeg forstår ikke dit spørgsmål som sådan :S kan godt være jeg misforstår det, eller du har misforstået det- men prøv at uddyb

06-01-2010 14:20 #160

Og det er officielt.. Jeg blokere ALLE pn'er når jeg spiller WW :( fra næste spil... nu kan det sgu være ligemeget..

06-01-2010 14:24 #161

TGP, det er så søgt og unødvendigt. Jeg fastslog bare de facts der var i min verden. Hvis du vil dræbe Thingy så er det fint nok med mig men du må finde på bedre argumenter end at han er på msn uden at skrive i tråden (når han har sagt han ikke er til stede.
Jeg har ikke ngoet forhold til nogen af de 3 så du vælger bare :D bare argumenter bedre

haha, du har siddet og flået dig.. jeg burde have outet dig tidligere men du kunne jo godt have været seer :P

Hvis folk vil blive ved med at diskutere om seer skal oute sig er det fint. men tvivler på vi kommer videre. Jeg har min holdning og I har jeres. Det kan godt være at jeg om et par spil ændrer mening (ligesom jeg gjorde med lunatic) men smo det står nu ser jeg det som den bedste løsning. Jeg er dog enig i at det ikke virker hvis vi er 3 der skriver.

Smutter ned og handler så I må lige lege med jer selv imens

06-01-2010 14:24 #163

@Toganim
Hvis det var mit spørgsmål om hvorfor du vil lave peeks i dag, syntes jeg egentlig det var rimelig klart.
Men ok lad mig uddybe.

Hvad vil du få ud af at folk laver fake peeks på en dag hvor lige præcis 0 personer har peeket nogen?

Vi er vel enige om at alle de peeks du vil have folk til at lave her kl 18 vil være fake peeks.

06-01-2010 14:24 #162

ja.. Jeg er fra gansta' området... derfor jeg skriver som jeg gør :D men serious...

Syntes jeres MSN-anklage er lidt hovedløs.. med risiko for at forsvare en ulv... Så er der nogen der bare er meget online :) og dog ikke ved computeren.. som det var i mit tilfælde... jeg er dog glad for at jeg valgte at slukke min comp i nat.. :D ellers havde jeg da ikke haft en chance...

06-01-2010 14:29 #164

Faber
Vi får ikke noget ud af det idag nej, da der ikke har været natteaktioner i nat. Jeg tænker imorgen.

06-01-2010 14:30 #165
Så er der lige godt halvanden time til event 1 skydes i gang. Det bliver en quiz så vær klare i hovederne.

Eventet er åbent for alle der når at tilmelde sig fra 16-16.20 og husk jo hurtigere du tilmelder des større fordel har du i spillet så hav fingeren på f5 når vi nærmer os kl. 16.
06-01-2010 14:31 #166

@Toganim

Jeg kan ikke rigtigt lege med mig selv herinde på arbejdet. Folk kigger i hvert fald undrende når man sidder og pruster og hvæser :-P

Er der ikke nogen af jer andre der undrer jer over Lives laid back start på spillet? Normalt er han altid fremme i vælten og bliver enten lynchet eller taget af ulve/lunatic om natten.
I dette spil har han lavet 3 små posts i nat uden egentlig at sige det store.

06-01-2010 14:38 #167

Til aftenens lynch ville det ikke ligefrem genere mig, om det var Mollematen der blev indstillet til lynch, grundet hans lovning om tilstedeværelse der ligner sidste spil hvor han som ulv alligevel aldrig vendte tilbage som lovet.

Aftenens lynchtarget kan sagtens skifte for mit vedkommende hvis molle begynder at snakke noget mere. Eventuelt kunne man overveje holstt dohn eller prille, ris til de inaktives røv forekommer for sjældent.
Gider de inaktive ikke lige at stramme sig an,
og nej jeg er heller ikke psykoposter lige nu og kommer ikke til at være det på grund af kæresten men vis da lige at I er med.
Daniel

06-01-2010 14:42 #168
molle
For god ordens skyld :-)
06-01-2010 14:45 #169
Mollematen

Har tidligere skrevet jeg gerne så ham lynchet, og hans foreløbige post har på ingen måde overbevist mig om at han er god, tværtimod.
06-01-2010 14:46 #170

@toganim
Ved godt den var søgt og unødvendig.. kunne bare ikke lade være:)

Du søger bedre argumenter, hvilket jeg ikke kan give dig. Ikke det store hokus pokus, jeg har blot ét argument for at lynche en af de 3 hvilket jeg ikke har for resten af spillerne.

Syntes iøvrigt det kunne være en god ide at få udryddet mange af de inaktive, da min erfaring siger mig at inaktive hører til kategorien "ikke de allerbedste ww-spillere" eller "ulve".

@faberg

live er fin med mig, hvilket twajzer også er. Er iøvrigt med på ideen om at undlade thingy som første lynchoffer da han skal have muligheden for at udpege nogle ulve for os i tilfælde af han skulle være god.

06-01-2010 14:48 #171

Som tidligere skrevet kommer jeg desværre ikke til at være så aktiv før sent i aften. Skal til volleyball her fra 16-19 og så har jeg lige en dejlig tur hjem. Så jeg forventer at være i tråden fra ca 21. Muligvis før hvis min mobile forbindelse vil virke.

06-01-2010 14:50 #172

Så lykkedes det at finde 2 minutter til at skrive (er lige startet nyt arbejde mandag, så 8-16 er absolut ikke min peaktid :p)

Anyway, der bliver kastet så meget mudder her i starten (jeg er af en eller anden grund gået fri?), umiddelbart er der jo ingen der ved noget, og jeg mener vi bør starte en vogntog som beskrevet af Thingy tidligere... :)

Jeg vil gerne nominere Xitaah til den ene (han påstår han kommer fra Andst - det må jo betyde han har en lille fjer (eller pels) på!!!)

06-01-2010 14:55 #173

I får hat ud af at starte mig som en vogn.. for så stemmer alle på mig.. for jeg dør første dag :D

sådan er det..

Kunne godt tænke mig at vi kører lidt på de inaktive i stedet for..? Med mindre folk har en virkelig god feeling på at jeg er ulv?

06-01-2010 14:59 #174

First off.. jeg bliver nødt til at nærlæse det hele inden jeg stemmer på Molle.. kan ikke se hvad det er folk har set som jeg ikke har set.

Tillykke til skatkat med nyt arbejde :D

Jeg ser også meget gerne at inaktive kommer frem i lyset. Som jeg har nævnt tidligere er det fint med mig hvis disse bliver lunatic. Dette skyldes at hvis de er onde så er det hurra, og hvis de er gode- så er de ikke behjælpelige.

06-01-2010 15:00 #175

Som i andre også har skrevet er jeg helt for at vi tager de inaktive ud. Hvis alle ulvene så er aktive i dette spil så bør vi i det mindste have nogen ting at læse dem ud fra.

Jeg har absolut ingen ting imod at Panter og Emilbbs dog ikke bliver valgt i dag da de såvidt jeg ved begge er nye spillere.

Så lige nu ville jeg mene at nedenstående personer bør komme med lidt tanker

Aurvandil
Dohn
Holstt
Live
Prille
UTG

06-01-2010 15:02 #176

@toganim

btw så tror jeg du blander det lidt sammen.. thingy var online i nat da tråden blev oprettet, hvilket live og twajz også var. Det virker til at du tror at jeg mener at han står online nu og at han har skrevet han ville være væk. Jeg skal ikke kunne sige om han er online nu, men når jeg prøver at læse det du skriver så virker det som om han er. Alt dette er ligemeget da det jeg snakker om er det at der var 3 online i nat og der kan jeg ikke se nogen steder at thingy ¨har sagt at han ikke ville være tilstede.

ret mig endelig hvis der er noget jeg misforstår.

06-01-2010 15:04 #177

@ Toga

Kig eventuelt på pis-spillet og sidste spil hvor han var ulv...
PIS gemmer han sig hele spillet fordi han får lov.
sidste spil forsøger han at gemme sig men bliver trukket ud af busken af flere forskellige der holder ham op på løfter om mere aktivitet.

06-01-2010 15:07 #178

Ahh okay.

Thingy er online nu (dog "optaget"), og det var det jeg troede du mente.

06-01-2010 15:10 #179

Okay.

Lige vågnet, og skal til at på arbejde nu her.

Jeg har lige læst tråden igennem, og jeg føler lidt der er en masse som jeg ikke lige kan nå at få svaret på. Hvis folk stadig gerne vil have mig til at svare, så må de lige skrive specifikt hvilket, og så vil jeg gerne være behjælpelig.

Al snakken om seer halløj, blander jeg mig lige udenom for nu.

06-01-2010 15:13 #180

Personligt mener jeg nu ikke man kan ligge det store i om folk er aktive på MSN eller ej.

Jeg er da i hvert fald flere gange kommet tilbage til en tændt computer og set 100 vis af posts fra Thingy, Chris og de andre som har forsøgt at lokke en til at spille med i turbo eller andet.

06-01-2010 15:17 #181

True Daniel, men det gør TGP også så vidt jeg husker

True faber, men nogle gange kan du faktisk se når deres status går fra "optaget" til "tilgængelig" eller lignende.. og så er de fanget. HAPS HAPS HAPS

06-01-2010 15:19 #182

Nå jaja, i mister ikke det helt store (åbenbart)
Men i får tilgengæld intet ud af at lynche mig!

Holder fanen højt og kæmper i eventet her senere ;))

06-01-2010 15:23 #183

Ang. vote, så synes jeg stadig Thingy er et fantastisk valg.

06-01-2010 15:27 #184

@ toganim

Det er daniel som er helt hooket på at fange en ulv.

Desværre må jeg skufe dig denne gang, opbakningen burde også tale til min fordel, men åbenbart ikke, bedre at være stædig som daniel og flyfly.

06-01-2010 15:28 #185

@Toganim

Helt enig omkring status skift. Det er næsten ligeså dumt som at skrive posts i en anden tråd ;-)

Jeg er dog ikke af den opfattelse at folk har fanget dem i dette i nat.
Og derudover er det vel næsten synd at Twajzer skal dø på dag 1 igen. Han bliver nok enten taget af ulvene eller måske af lunatic alligevel.

06-01-2010 15:49 #186

Godmorgen.. efter sådan at have kigget tråden igennem, er jeg stadig pænt blank på hvem jeg skal stemme på, så jeg afventer foreløbigt lige lidt med at placere min stemme.

06-01-2010 15:49 #187

Molle, vi er alle hooked på at fange en ulv!

Twajzer skal bare dø inden han får sin speciel ability, ligesom sidst.. det var nice

06-01-2010 15:51 #188

Stonien, du venter ikke med noget som helst.

Du smider dine foreløbige tanker omkring alt du har tanker omkring. Og brug gerne mange ord. Kommenter lunatic/seer/wagon/peeks/whatever

06-01-2010 15:54 #189

Nå jeg er tilbage i tråden inden 22. Nu står den på lidt smerter i skulderen og en masse smash ;-)

06-01-2010 15:55 #190

mine tanker er som følgende undskyld hvis det er rodet.

Lunatic: har ikke spillet med lunatics før men synes at lunatics kill's gerne må være nogle af de inaktive som alligevel ikke skal overleve til finalen.

seer/seere: har skrevet tidligere at jeg ikke synes folk skal komme med fake seer peeks (og slet ikke idag da GM vel har skrevet at seer's ikke havde mulighed for at peeke.

wagon: synes at det ville være helt fint hvis Mollematen og f.eks. UTG kom i spil.+jeg savner at høre en hulens masse fra holstt,prille+flere, hvis de ikke melder sig på banen engang vil de også være ok. targets.

har yderst svært ved at spotte hvem der skulle være onde (det lader vi thingy om at gøre)

til gengæld tror jeg TGP og thingy er gode.

06-01-2010 15:58 #191
*****************

EVENT

*****************


skriv IN for at tilmelde jer og vær hurtige ;)

Event starter kl. 16.15 mere info der
06-01-2010 15:59 #192

IN

06-01-2010 16:00 #193

IN

06-01-2010 16:00 #194

IN

06-01-2010 16:01 #195

in

06-01-2010 16:01 #196

IN

06-01-2010 16:01 #197

IN

06-01-2010 16:01 #198

IN

06-01-2010 16:01 #199

in

06-01-2010 16:02 #200

IN

06-01-2010 16:04 #201

IN

- X :/

06-01-2010 16:05 #202

Fivecats

Skal vi tolke dit "in" som at du nu sidder foran computeren og er klar til WW og alt det der? Eller er du på arb og kun disponibel pga. event?

For jeg har noget jeg gerne vil have debatteret hvis du er hjemme og klar

06-01-2010 16:06 #203

lynch faber, synes hans indlæg bærer præg af han vil virke hjælpsom uden rent faktisk at komme med andet end std snak, ligner ham imo ikke.

Lynch Faberghasted, og fuck en lang tråd

06-01-2010 16:06 #204

IN

06-01-2010 16:07 #206
Announcement

Aurvandiler til stede i tråden.

This report brought to you by Aurvandil, werewolf hunter extraordinaire



Jeg vil også være selvhøjtidelig ligesom Thingyman!!

Der er i øvrigt ikke noget så surt som at komme 6-7 timer for sent til Werewolf på den første dag.
Kors der er mange indlæg.

Kan derfor også sige med det samme, at jeg har skimmet tråden igennem men ikke nærlæst alt hvad der er blevet skrevet indtil nu.
06-01-2010 16:07 #205

Så kom aurvandil lige ind øverst på ulvelisten. Du får nok min stemme i aften, lille ulv!!

06-01-2010 16:09 #208
IN
06-01-2010 16:09 #207

Jeg hader at lege politimand men du må gerne poste lidt mere Aurvandil. Første og eneste indlæg og så er det et "in". bravo.

Hvis du har travlt nu så ser jeg frem til nogle dejlige og lange indlæg senere

06-01-2010 16:11 #209

Jeg har skam ikke travlt :)

Jeg er først kommet på pokernet for lidt siden og har forsøgt at læse op på tråden.
Jeg har som skrevet ikke nærlæst alt, og det er derfor lidt tidligt at udtale sig om mistanker omkring hvem der er ulve.

Efter jeg satte min lid til Thingy i sidste spil, og han på groveste vis misbrugte mig og viste sig at være ulv, så er jeg dog efter Thingy i dette spil ;-)

06-01-2010 16:12 #211

Hmm. Jeg har ikke de store tanker, da det er en del spil siden jeg har været med, så jeg skal lige ind i det igen. Jeg er ikke så glad for Thingy, da jeg er ret sikker på han bliver farlig, uanset hvad. Mht. til Lunatic synes jeg måske det virker lidt hasarderet at han skal dræbe en hver nat, ihvertfald hvis det bare er random, da jeg jo så uden tvivl vil være størst chance for at ramme en indbygger? Kan dog godt se det i fornuftige i at han nakker et lynch target, da vi så ikke skal bruge et lynch på det.

Mht. til seer er jeg lidt med på dem der har skrevet at han bliver nødt til sådan at offenliggøre sine peaks på et tidspunkt, og ellers bare smide små hints

Wagon har jeg ikke helt forstået endnu, skal jeg lige læse op på..

06-01-2010 16:12 #210

@toganim

er stadig på arbejde, men sådan set lidt fri nu
og har derfor holdt øje med eventet :-)

der skal bare være en her indtil kl. 16.30 men der kommer ikke til at ske noget, og så skal jeg hjem, det tager ca. halvanden time, jeg er københavner pendler - når jeg når hjem plejer jeg at indtage noget føde og pleje omgang med resten af familien :-)

og så hopper jeg med igen deromkring 19 20 stykker

men kom bare med det nu så må vi se hvad der sker, det kan jo også være det lige trækker 15 20 min. med at komme afsted herfra

06-01-2010 16:13 #212

Da jeg blot er indbygger uden navn og uden erhverv, har jeg dog tildelt mig selv rollen Brygmester af Virklund.

I kan se min hjemmeside her:

www.virklundbryghus.dk/

06-01-2010 16:15 #213
Aurvandil
06-01-2010 16:16 #214
Tilmelding lukket
06-01-2010 16:17 #215

Fivecats, jeg venter bare. det er ikke noget der haster.

aurvandil jeg ser gerne dine tanker omkring det hele. et dejligt langt og fyldigt indlæg vil sørge for at du overlever lidt længere tid imo.

tak for indlægget stonien, ser frem til flere af den slags :D
Når du har nogle tanker om folk hører jeg dem også gerne :D

06-01-2010 16:19 #216

For at undgå for meget tryk og unødig post i denne tråd spilles eventet her:

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=207756

Vi har i gang om få minutter når seedsne har valgt deres kategori.

06-01-2010 16:24 #217

Jamen jeg har ikke de store tanker om spillet endnu.
På hvilket grundlag skulle jeg have det første dag?

Vi skal vel i første omgang have stillet to op imod hinanden som stemmerne skal falde på.

Jeg er desuden af den mening at Lunatic bør angribe hver nat, også selvom det bliver lidt i blinde første nat.
Der er vel altid nogle små mistanker man kan have.

Min første mistanke falder på Flyfly så hurtig han er til at angribe mig på grund af at jeg først dukker op i tråden nu :)

06-01-2010 16:44 #218

Jeg bliver desværre nødt til at smutte nu.... og er ikke sikkert at jeg er hjemme inden deadline alligevel :S så jeg må hellere smide en stemme.. og det bliver på...

Flyfly


Det er bare baseret på hurtige tanker og håber ikke jeg tager fejl.

06-01-2010 17:01 #219

Fedt twajzer stemmer på vinderen af eventet :D
(og ja, ved godt at han ikke var vinder på det tidspunkt- men han var i finalen)

06-01-2010 17:03 #220
[1] Aurvandil stemmer på -
[0] Danielgron stemmer på - Mollematen
[0] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på -
[1] Faberghasted stemmer på - UTGwithurmom
[0] Fivecats stemmer på - Thingyman
[1] Flyfly stemmer på - Aurvandil
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Thingyman
[0] Live stemmer på - Faberghasted
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[4] Mollematen stemmer på -
[0] Panter stemmer på -
[0] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på - Mollematen
[0] Skatkat stemmer på -
[0] Stonien stemmer på -
[0] Thegreatpete stemmer på -
[2] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på -
[1] Twajzer stemmer på - Flyfly
[1] UTGwithURmom stemmer på - Mollematen
[0] Xitaah stemmer på -
06-01-2010 17:03 #221
Flyfly vandt dagens event, tillykke til ham
06-01-2010 17:07 #222

@aurvandil

Du har INTET skrevet endnu, og så kommer der event. Der melder du dig lynhurtigt(=måske de andre ulve har advaret dig om event).

Jeg skriver så at det er ulveagtigt, og dermed stemmer du på mig??

Det giver jo ingen mening at all.

06-01-2010 17:09 #223
Unvote

Hmm okay, jeg lader Thingy ligge lidt for nu! Men tro mig, det er ikke sidste gang jeg stemmer på dig :)

Sidder lige på arbejdet, så er lidt sparsomt, hvor fyldestgørende mine svar bliver indtil kl 8.

Votecount please. Ser ikke 2 klare wagons lige nu?
06-01-2010 17:11 #224

@Flyfly

Vil du have en redegørelse for hvad jeg har lavet indtil kl. 16 eller hvad?
Det er ikke min fejl at eventet tilfældigvis starter når jeg logger på pokernet, og hvis jeg havde været ulv, tror du så ikke jeg er klog nok til at ikke være musestille før et event starter op?
Du undervurderer mig vist ;)

Jeg har i øvrigt ikke stemt på nogen endnu, men jeg hader desuden at tabe quizzer, så du læner dig op ad min stemme ;)

06-01-2010 17:12 #225

@aurvandil

Ja, du må gerne redegøre for din dag please

Så du mener ikke på nogen måde at det er bare en anelse mistænkeligt når folk INTET har skrevet en hel dag og så alligevel er klar på sekundet til event???

06-01-2010 17:12 #226

Jeg kunne godt være med på en Aurvandil vogn.

Holstt, Prille og dohn - Kom nu ud af skabet!

06-01-2010 17:15 #227

@Flyfly

Jo, det er meget mistænkeligt, men også så himmeltråbende mistænkeligt at en nogenlunde tænkende spiller ikke vil gøre det.

06-01-2010 17:16 #228

Der skal helt sikkert nogle af de inaktive på banen. Alene det faktum at der er nogle der overhovedet ikke har skrevet endnu er sick. Nogle vil sikkert sige at de har været på arb/skole hvilket også er fair nok, i og med klokken kun er kvart over fem. Er der stadig nogen som ikke har postet omkring klokken 20 ser jeg gerne wagons på dem. Lynchet kan eventuelt blive erstattet af lunatickill hvis det er bedre.

06-01-2010 17:18 #229

Jeg er væk fra kl. 18-21 ca. men jeg putter midlertidigt min stemme på Thingyman, da jeg bare finder ham lidt skummel som altid :-)

06-01-2010 17:19 #230

Jamen sæt da bare mig på en vogn, jeg ofrer mig gerne i den gode sags tjeneste :)

06-01-2010 17:19 #231

Jeg kunne også godt være på en aurvandil vogn.
Jeg mangler dog stadig postsfra
Holstt
dohn
Emilbbs
panter
prille

Så vidt jeg lige kan se

06-01-2010 17:20 #232

heey...

Jeg lod min computer stå tændt, mens jeg sov, så jeg hurtigt kunne skimme tråden og kommentere, da jeg vågnede (nu her).

@ flyfly - jeg giver dig ikke ulvepoint for at være aktiv; jeg siger bare, at det bør betragtes som rolle-neutralt over så kort en periode. Jeg ved selv, at jeg meget nemt kan spamme en tråd som ulv i hvert fald.

@ mistankerne ang. mig

Ja ja, fint. Tag dem op med mig i morgen. I må da vel forstå, at jeg ikke er et godt valg i dag? Hvis ikke for noget andet, så fordi at jeg IKKE ER TIL STEDE!

@ TGP - jeg HAR forklaret mit fravær.

@ toga - tak for at forklare det med lunatics

Ved ikke om jeg missede noget - jeg har mega travlt.

ANG. Mollematen:

Han har stadig ikke faktisk bidraget, kan jeg se, til trods for at han lovede aktivitet i dag. Jeg vil gerne gøre folk opmærksom på, at han aldrig nogensinde har bidraget i sine 3 (?) tidligere ulvespil her på siden, mens han som indbygger kan være særdeles standhaftig, individuel og en fremtrædende karakter. Hvis han slet ikke viser nogle af disse egenskaber, så er han et meget godt lynch i dag. I hvert fald en fornuftig wagon.


HELD OG LYKKE ALLE SAMMEN.

06-01-2010 17:28 #233

Mollematen kan du ikke skrive dine reads på folk i tråden. Hvis du så dør så har vi dem trods alt.
Aurvandil bør gøre det samme

06-01-2010 17:42 #235
Aurvandil

Jeg ser Mollematen som det bedste lynch idag, men vi bliver nødt til at have en seriøs konkurrerence wagon ved siden af, og indtil videre så ser jeg Aurvandil som det bedste valg.

Jeg er bestemt ikke afvisende overfor at skifte til dohn, holstt eller Prille.

Prille plejer altid på det her tidspunkt mindst at have gjort et indtog i tråden, og Holstt plejer heller ikke at kunne holde sig væk i så lang tid.

Holstt's lidt tilbageholdende stil, var så vidt jeg husker den samme han kørte i Robinson spillet. Jeg kan tage fejl?

Prille kan jeg ikke huske, om har været ulv før?
06-01-2010 17:42 #234

Jeg har som skrevet ikke samlet de helt store reads op endnu.

Dog synes jeg at Flyfly går lige lovlig hårdt til mig.
Hvis jeg bliver lynchet vil jeg vise mig som indbygger.
Det vil en ulv også vide, så jeg tror ikke at en ulv vil være så direkte efter mig på grund af min sene indtræden som FlyFly er :)

Med andre ord, jeg tror ikke på at FlyFly er ulv.


06-01-2010 17:53 #236

Kan jeg godt jo.

Umuligt at sige noget om holstt, dohn, emilbb, panter, prille, så det undlader jeg.

Har Stonien som indbygger grundet han virker meget oprigtig i sine indlæg.
Aurvandil føler jeg også som god lige pt, brygmand<3, at man dukker op lige til et event gør sku ikke nogen til ulv for mig.

Flyfly og danielgron er jeg mere skeptiske overfor, muligt det er grundet at de er så stædige over for mig, det kan jeg ikke helt afgøre.
Men synes specielt flyfly virker skummelt, bla i starten hvor han er ude med at sige om ulvene snakker sammen osv. Lægger fokus på thingy og os andre.

Thingyman ved jeg ikke helt med endnu, synes dog han er sluppet godt fra førstedagen.
Toganim har jeg desuden også som god grunden nogle fine indlæg og indlevelse i spillet.
Jacob synes jeg også godt om, da han ikke bare hopper på mig, eller for den sags skyld den med flest stemmer :)
UTG har ikke svaret mig på mit spørgsmål så det har ikke sat ham i noget videre godt lys.
Live prøver at holde sig skjult, muligvis for at overleve dag1, men det ser lidt mærkeligt ud ift. hans tidligere spil.

Hvad xitaah har lavet i dag ved jeg ikke, men havde ham lidt mistænkt og ville godt have hørt lidt mere til ham idag.

Danielgron, flyfly, xitaah, UTG vil jeg umidbart vælge.

06-01-2010 17:53 #238

Kan jeg godt jo.

Umuligt at sige noget om holstt, dohn, emilbb, panter, prille, så det undlader jeg.

Har Stonien som indbygger grundet han virker meget oprigtig i sine indlæg.
Aurvandil føler jeg også som god lige pt, brygmand<3, at man dukker op lige til et event gør sku ikke nogen til ulv for mig.

Flyfly og danielgron er jeg mere skeptiske overfor, muligt det er grundet at de er så stædige over for mig, det kan jeg ikke helt afgøre.
Men synes specielt flyfly virker skummelt, bla i starten hvor han er ude med at sige om ulvene snakker sammen osv. Lægger fokus på thingy og os andre.

Thingyman ved jeg ikke helt med endnu, synes dog han er sluppet godt fra førstedagen.
Toganim har jeg desuden også som god grunden nogle fine indlæg og indlevelse i spillet.
Jacob synes jeg også godt om, da han ikke bare hopper på mig, eller for den sags skyld den med flest stemmer :)
UTG har ikke svaret mig på mit spørgsmål så det har ikke sat ham i noget videre godt lys.
Live prøver at holde sig skjult, muligvis for at overleve dag1, men det ser lidt mærkeligt ud ift. hans tidligere spil.

Hvad xitaah har lavet i dag ved jeg ikke, men havde ham lidt mistænkt og ville godt have hørt lidt mere til ham idag.

Danielgron, flyfly, xitaah, UTG vil jeg umidbart vælge.

06-01-2010 17:53 #237

Nå, jeg er her stadig i et minut (skulle vente på nogen) og fik gennemlæst tråden lidt tydeligere.

megeth urtigt:

Aurvandils indlæg 17.42 er meget indbygger-agtig. Han får gode indbyggerpoint for det. Han er tvivlsomt det andetbedste lynch. Det er i hvert fald mit input ang. det.

Mht. fake peeks: jeg kommer ind på det i morgen!!


OK, NU ER JEG NØDT TIL AT GÅ!

06-01-2010 17:54 #239
flyfly
06-01-2010 17:59 #240

Tak molle.

Jeg stemmer umiddelbart for at vi lyncher en inaktiv og så en lunatic på en anden inaktiv. Disse på ingen måde de gode, og er kun til fordel for de onde. Der er en vis risiko ved at dræbe en af dem da de kan være speciel, og vi som udgangspunkt ved at aurvandil har sagt at han ikke er- men den risiko tager vi med.

Så længe Mollen kan overtales til at lave indlæg som han gjorde 17.53 bør han ikke lynches imo.

Kan dog ikke se hvordan aurvandils indlæg giver ham indbyggerpoint, som thingy er inde på.

06-01-2010 18:06 #241

@toganim

jeg læser som thingy også en hulens masse indbygger tegn i aurvandils post. Svært lige at sætte fingeren på hvad der gør det, men det er hele tonen og hans måde at tænke på som jeg nu kun kan se ham lave som indbygger.

Unvote

06-01-2010 18:07 #242

Rigtig godt indlæg Molle.

Hvis jeg havde en stemme på dig, ville jeg flytte den nu :)

Hvad er der i Aurvandil's indlæg som giver indbyggerpoint? Jeg kan ikke se det.

Jeg synes folk skal flytte deres stemmer fra Molle, og over på dohn, Prille, Holstt eller Panter.

Synes vi lige skal give Emilbbs en chance. Det er ikke nemt at komme ind i et nyt spil.

06-01-2010 18:08 #243

flyfly det er også fint nok, jeg er bare ikke så skarp til at læse folks tone, om end jeg prøver på det.
Jeg synes bare at det med eventet var lidt uheldigt fra hans side- og det med at det er for åbenlyst, så er det sket før så vidt jeg husker. Mener det var eksplicit i sidste game der gjorde det.

Men jeg lader gerne aurvandil leve til imorgen så han kan komme med reads, han har jo åbenbart ikke nogle endnu.

Som sagt bør inaktivitet straffes. Ellers risikerer vi at måtte tage dem ud på et tidspunkt hvor vi måske har mistet lunatic, og det koster mange lynches (og nattekills)

06-01-2010 18:12 #244

Jacob hvad er det i Mollematens post der gør ham troværdig??

Jeg synes han er max utroværdig, og flere af hans kommenterer giver ingen mening i min verden:

-Aurvandil føler jeg også som god lige pt, brygmand<3, at man dukker op lige til et event gør sku ikke nogen til ulv for mig.

Han ser altså intet suspekt i at folk der ikke har skrevet een eneste kommentar lige pludselig er til stede i tråden når der er noget at vinde. Come on?? Det er og bliver max ulvet (selvom jeg dog tror aurvandil er god)

-Men synes specielt flyfly virker skummelt, bla i starten hvor han er ude med at sige om ulvene snakker sammen osv. Lægger fokus på thingy og os andre.


Ovenstående giver jo ingen mening at all. Jeg er altså suspekt for at mene at visse folk måske er ulve da de tydeligvis er til stede på MSN uden at reagere i tråden. Og derudover er jeg skummel fordi jeg lægger fokus på andre????? Jeg skal altså lægge fokus på mig selv, for ikke at være skummel.

06-01-2010 18:12 #245

Jeg er enig med Jacob.

Emilbbs kan godt få et day1 pass fra min side. Skulle hans første post være imorgen betyder det ikke at han er safe der.

Holstt plejer at have nogle gode tanker som sådan så jeg ser ham gerne overleve til imorgen in case han har noget at tilbyde med. Det efterlader imo stadig dohn prille og panter.
Jeg husker ikke noget mærkbart fra nogen af dem, men er der en af dem der bør overleve til imorgen hører jeg det gerne. Jeg har panter stående på min msn som "optaget" så det er måske lidt til hans fordel. Er der nogen der har prille eller dohn på msn og kan se noget af dem?

Ellers starter jeg gerne en vogn på en af disse

06-01-2010 18:13 #246

Til alle:

Hvis vi kan få Molle til at fortsætte med at være engageret, så er han altså virkelig værdifuld for os.

Alle kan vel stadig huske hans seer spil, hvor han står for 80% af sejren.

Ergo, synes jeg I kraftigt skal overveje jeres stemme.

Og ja, jeg ved godt at jeg for en time siden skrev, at jeg så ham som det oplagte lynch, men det var kun hvis han fortsatte hans "Jeg skal nok skrive noget, uden egentlig gøre det stil", som kendetegner hans ulvespil.

06-01-2010 18:14 #247

Jeg er god, og de første par dage fatter jeg ikke så meget... Har været til eksamen ind til nu, fik kun lige en lille pause at skrive her i så votede..

Jeg finder det dog underligt du vil starte en wagon på mig? Er du ond faber?

Og daniel, jeg ser ikke hvorfor får jeg ulvepoint daniel?

Jeg er klar til at starte wagon mos danielgron og faber nu i hvert fald.. Så snart i ser et snit til det så kommer i med anklager og wagons.. Virker lige ulveagtigt!


skifter vote til danielgron

06-01-2010 18:17 #248

Flyfly
Det må jacob selv svare på. Jeg mener dog at sådanne posts må give noget mere info end inaktive folk gør. Derfor ser jeg gerne molle leve, da vi bedre kan "buste" ham senere end vi kan med en inaktiv. Og de inaktive må ikke overleve som det tidligere har været tilfældet.

Jeg er enig med at molle er super værdifuld hvis han er god. Han lavede et sick move som seer og hvis han er god, så ser jeg ham gerne komme med flere reads om et par dage.

06-01-2010 18:21 #250

flyfly

Det er ikke så meget indholdet lige pt, som jeg er specielt interesseret i hvis jeg skal være ærlig. For for det meste er reads på d1 meget, meget spinkle og næsten ubrugelige senere hen.

Min pointe er, at hvis om 3-4-5 dage Molle kommer med lange indsigtsfulde posts, så er de gode, og derfor synes jeg det kunne være godt, at have ham i live.

En engageret Molle = Indbygger
En passiv Molle = ulv

06-01-2010 18:21 #249

Utg jeg forstår simpelthen dig simpelthen ikke. Det eneste der redder dig fra at jeg nu vil starte en vogn på dig er at du var lige så blank sidste game så vidt jeg husker. Og i sidste game var du god.

06-01-2010 18:22 #251

Desuden mener jeg ikke Molle er særlig svær at få et godt read på, så hvis han skulle være ond, er jeg sikker på vi får det af se.

06-01-2010 18:23 #252

Så er jeg tilbage.

Har lige skimmet tråden igennem.

Jeg kan på stående fod ikke se, hvorfor Mollematen skal lynches. Specielt ikke efter hans indlæg 17:53.

Som jeg nævnte for en del timer siden er min liste over gode:

Gode:

Thingyman
Flyfly
xitaah
Mollematen (tilføjet nu)
Toganim (tilføjet nu)

Grunden til tilføjelsen af Molle er hans indlæg 17:53
Toganim tilføjes, da han spiller lige som når han er god. - Han kan (jeg gentager, KAN) ikke spille ond, uden at oute sig selv :)

Jeg bider mærke i, at Holstt, Prille, Dohn og Emilbbs slet ikke har postet endnu. (Sidstnævnte er dog ny, ved ikke om dette taler til hans fordel)

Derudover bider jeg mærke i Skatkats indlæg kl 14:50

Så lykkedes det at finde 2 minutter til at skrive (er lige startet nyt arbejde mandag, så 8-16 er absolut ikke min peaktid :p)

Anyway, der bliver kastet så meget mudder her i starten (jeg er af en eller anden grund gået fri?), umiddelbart er der jo ingen der ved noget, og jeg mener vi bør starte en vogntog som beskrevet af Thingy tidligere... :)

Jeg vil gerne nominere Xitaah til den ene (han påstår han kommer fra Andst - det må jo betyde han har en lille fjer (eller pels) på!!!)


Først og fremmest er han på arbejde fra 8-16 - fair nok, klokken er nu mere end 18:15, og der er stadig intet kommet fra ham.

Dernæst, det tynde argument mod mig, samt en dårligt indflettet joke omkring Andst/and = fjer = pels, virker for mig en smule ulvet.

UTG's meget korte indlæg, indholdende en vote, finder jeg også meget meget mærkeligt.


Jeg synes seriøst, at vi bør have en wagon på enten skatkat eller UTG.

06-01-2010 18:24 #253

Jeg starter en wagon på Panter, Dohn eller Prille kl. 19 hvis ingen af dem har postet inden da. Jeg kan se at Panter har skiftet status på msn så han er ved computeren, og er derfor ikke safe længere.

06-01-2010 18:27 #254
Jeg er god, og de første par dage fatter jeg ikke så meget... Har været til eksamen ind til nu, fik kun lige en lille pause at skrive her i så votede..

Jeg finder det dog underligt du vil starte en wagon på mig? Er du ond faber?

Og daniel, jeg ser ikke hvorfor får jeg ulvepoint daniel?

Jeg er klar til at starte wagon mos danielgron og faber nu i hvert fald.. Så snart i ser et snit til det så kommer i med anklager og wagons.. Virker lige ulveagtigt!

skifter vote til danielgron


Det er jo 100 % normalt, at folk kommer med anklager og wagons. Det er sgu da det spillet går ud på.

+ulvepoint for at brokke sig over, at folk spiller som det skal. - Er du en bange ulv UTG?

- Dog (ligesom Toga siger 18:21), kan dit indlæg også være med til at støtte op om dig.
06-01-2010 18:28 #256

@Toga

Hvad synes du om mine tanker vedr. Skatkat og UTG?

06-01-2010 18:28 #255

Xitaah:
UTG spillede lige så mærkeligt sidste gang så vidt jeg husker (og der var han god)
Jeg vil gerne høre hvorfor du putter thingy og flyfly på din godeliste.

Er enig mht. skatkat. Det er et tyndt grundlag og den virker lidt søgt. det gør de fleste dog her på dag 1.

06-01-2010 18:33 #257

@Toga

03:48
04:19

Tror de indlæg uddyber det godt nok :)

06-01-2010 18:36 #258

Det har jeg lige postet :D

Jeg har som sådan ikke en liste over gode/onde. Jeg har en liste over folk jeg gerne ser dræbt- og folk jeg gerne undlader at se dræbt (endnu).

Folk jeg gerne ser dræbt (i ikke prioriteret rækkefølge)
Prille (inaktivitet kan vi ikke bruge)
Dohn (inaktivitet kan vi ikke bruge)
Emilbbs (inaktivitet kan vi ikke bruge - men måske day1 pass?)
Panter (inaktivitet kan vi ikke bruge)


Folk jeg gerne ser overlever indtil videre:
- Thingyman (jeg hører gerne hans tanker om ALT imorgen)
- Holstt (inaktivitet sucks, men jeg håber han har noget brugbart imorgen)
- Xitaah(virker som en indbygger)
- Jacob (virker som en indbygger)

Folk jeg er lidt hip som hap omkring (men som jeg stadig har tanker om)
- Molle (har tidligere vist gode takter med reads så jeg ser ham som en vigtig brik for de gode om et par dage hvis han kan komme med lækre tanker. Dog risikerer vi at han er ond og kan finde speciels til de onde)
- Live (virker meget atypisk ift. nogle af de andre spil
- UTG (Indlæg giver ikke så meget mening og jeg kan ikke rigtigt bruge det til noget)

06-01-2010 18:38 #259

Du har thingy på din indbyggerliste fordi han "jagter ulve"??? Det gør han jo uanset hvad. Lægger du mærke til at han ikke har brugt %'er?

06-01-2010 18:38 #260

Ja, jeg skulle så lige hente min datter og lave mad og putte hende i seng - men er endelig tilbage...

Selvfølgelig er grunden til vognen mod ulven fra Andst en joke, ligesom alle andre angreb er det en meningløs anklage som ikke giver information før vi får nogle roller at se, og kan læse den dybere mening med de indlæg folk kommer med.

At folk kan komme med angreb omkring ulve fordi de har været på msn uden at poste er da lige så slemt som at angribe dem for at være fra Andst - eller angribe dem uden grund...

Men vi er jo nød til at lave nogle angreb og se hvem der svarer hvordan - ellers får vi ingen reads :)

Hvis mit indlæg er ulvet, så er alle angreb jo ulvede ;)

06-01-2010 18:40 #261

@ flyfly

Fordi jeg selv formåede at komme lige til events, og det var helt tilfældigt, selvom jeg var ulv var jeg ikke i kontakt med nogen på msn eller andet, derfor ser jeg det ikke som noget af betydning at dukke op lige der.

Og du er da max skummel, skriver 5 indlæg de første 5 minutter, og spørger hvor folk er henne?

Du skriver "jeg ved heller ikke hvorfor thingy+de andre ulve skal bruge så lang tid på at snakke taktik....mystisk"

Du vil da gerne have fat i at ulvene skal skrive, der er en del som har skrevet nu, så må du vel kunne komme med noget bedre jeg mig som du har startet en hetch mod.

06-01-2010 18:42 #262

Skatkat please kom med dine reads på folk. In case du bliver taget ud af lunatic i aften vil vi gerne høre dine døende tanker

06-01-2010 18:44 #264

@Toga

I see :)

Jeg tillader mig lige at kommentere på hver enkelt på dine lister.

Folk jeg gerne ser dræbt (i ikke prioriteret rækkefølge)
Prille (inaktivitet kan vi ikke bruge)
Dohn (inaktivitet kan vi ikke bruge)
Emilbbs (inaktivitet kan vi ikke bruge - men måske day1 pass?)
Panter (inaktivitet kan vi ikke bruge)

Prille - har vi før set være inaktiv, dog god. Men er enig i, at inaktivitet ikke kan bruges til særligt meget.

Dohn - er ligeledes før set være stille, og god, men igen, inaktivitet kan ikke bruges til noget

Emilbbs - Synes måske day1 pass er OK, omend jeg forventer at høre noget fra ham. Lige som jeg gør fra de andre

Panter - Er umiddelbart blank ift om han tidligere har været inaktiv så længe?


Folk jeg gerne ser overlever indtil videre:
- Thingyman (jeg hører gerne hans tanker om ALT imorgen)
- Holstt (inaktivitet sucks, men jeg håber han har noget brugbart imorgen)
- Xitaah(virker som en indbygger)
- Jacob (virker som en indbygger)

Thingy - Enig, han spiller som en god imo.

Holstt - Synes det er meget mixed hvordan han spiller, mht aktivitet. Har virkelig svært ved at se, om man kan lægge noget i det, eller ej.

Xitaah - Enig :)

Jacob - Er hip som hap for mig. Synes ikke han virker ulvet, dog synes jeg heller ikke der er kommet noget videre brugbart derfra - Men er han indbygger, er jeg sikker på det vil komme.

Folk jeg er lidt hip som hap omkring (men som jeg stadig har tanker om)
- Molle (har tidligere vist gode takter med reads så jeg ser ham som en vigtig brik for de gode om et par dage hvis han kan komme med lækre tanker. Dog risikerer vi at han er ond og kan finde speciels til de onde)
- Live (virker meget atypisk ift. nogle af de andre spil
- UTG (Indlæg giver ikke så meget mening og jeg kan ikke rigtigt bruge det til noget)


Molle - Jeg tror på han er god, specielt efter hans indlæg 17:53. Kommer der flere gode tanker fra hans side af, tror jeg fuldt og fast på, at han er indbygger.

Live - Synes Live de sidste par spil har haft tendens til at spille meget akavet, ift de første spil, hvor jeg var med (med ham som deltagende) - Har ingen idé om, hvorvidt jeg ser ham som god/ond

UTG - Har selv postet mine tanker omkring ham, han spiller generelt mærkeligt.

06-01-2010 18:44 #263

xitaah,

At UTG ikke giver mening synes jeg ikke giver ulvepoint. Sådan er han vidst bare. :)

Kan ikke se hvorfor du har dit indbygger lean til Thingy. At ville jagte ulve er vel rimelig naturligt? Desuden mener jeg, at al ulvejagt d1, er mere eller mindre skud i tågen. Jeg ser hellere at man prøver at finde folk, som ikke skal lynches imod folk som skal lynches.

Synes det er nemmere d1 at lave en svag indbygger liste, end at lave en ulveliste.

06-01-2010 18:51 #266

Haha, jeg kan da godt skrive mine tanker, men jeg har intet som jeg ikke tror 90% af alle andre ikke kan tænke sig til.

Der er pt. 2-3 stykker der kommer med brugbar information omkring HVORDAN vi skal lure ulve, og så en hel masse der prøver at kaste mudder frem og tilbage og få andre lynchet ud fra hvordan deres aktivitet på ½ dag har været :=)

Men ok, her er mine tanker:
Thingy kommer med gode indlæg, men han er så tilpas lusket at man hverken kan konkludere det ene eller det andet da det meste af den info han kommer med kan findes forholdsvist nemt - men lidt pluspoint for at det trods alt er ham der hiver der frem.
Toga har ligeledes gode pointer, og virker ikke helt så lusket som Thingy - mere baseret på at han ikke er ligeså kaotisk og derfor (måske?) lettere at læse end Thingy
Holstt har intet skrevet, men han har det med at ligge lavt de første par dage - og SÅ komme med nogle rigtig gode reads, så jeg vil gerne holde ham i live et par dage og se om han brillierer (hvis ikke bør han jo så dø til den tid)
SkatKat er naturligvis så god som dagen er lang, men der er intet bevis for dette udover at det bare er noget jeg ved
Alle andre kan være både og, og jeg synes det er umuligt at sige noget om nogen uden at det er 99,9% gæt - jeg har tidligere hørt at det er vigtigt at lægge sig fast på en, og så holde fast i stedet for at lade ulve dreje stemningen, så jeg fastholder mit forslag til Wagon på Xitah, men skal selvfølgelig nok vælge vogn af dem der bliver valgt til slut

06-01-2010 18:51 #265
At folk kan komme med angreb omkring ulve fordi de har været på msn uden at poste er da lige så slemt som at angribe dem for at være fra Andst - eller angribe dem uden grund...

Men vi er jo nød til at lave nogle angreb og se hvem der svarer hvordan - ellers får vi ingen reads :)

Hvis mit indlæg er ulvet, så er alle angreb jo ulvede ;)


Er faktisk ret uenig her. Det er før set, at folk har været LÆNGE online på msn, poste i andre posts på PN etc. UDEN at poste i WW tråden. Det vidner (i mine øjne) om nogle spillere, der skal bruge ekstra lang tid, på at gennemtænke deres indlæg, inden de skriver dem. Ergo, de er bange for at blive lynchet = Ulvepoint.

Giver dig ret i, at der skal laves angreb, så vi kan analysere folks svar.

"Hvis mit indlæg er ulvet, så er alle angreb jo ulvede ;)"

Synes ovenstående giver gode ulvepoint.

Lynch: SkatKat

@Toga

Vedr. Thingy. Kald det et hunch, men synes han var mere aktiv, og hurtigere ude med sine angreb, og at han springer direkte i kødet på mig, på et meget tyndt grundlag, finder jeg sjovt nok indbyggeragtigt for en Thingyman.

Hvis han var ulv, ville det letteste absolut være, at springe på en med tydligere ulvepeeks, eller en easy-manipulative spiller.

Jeg tror han er god, indtil videre. Eller, som du selv siger. Jeg ser ikke at han skal lynches dag 1.
06-01-2010 18:54 #267

@SkatKat

Jeg er fuldt indforstået med, at man skal fastholde sine votes, NÅR wagons er lavet.

Jeg vil gerne høre nogle argumenter for, hvorfor jeg skal være din wagon?

Beskriv gerne med mange ord, evt med citater fra mine tidligere indlæg, der har vakt din interesse.

06-01-2010 18:57 #268

Hov, så fik Xitaah lige skrevet mens jeg skrev - og kan se at jeg ved at gøre opmærksom på mig selv straks fik en fjende - lækkert nok, så er der i hvert fald noget for andre at læse videre på når en af os er død :)
Jeg ved ikke om det er ulvet straks at ville lynche den der siger man er ulv, men det kan i andre jo tænke over.

Jeg synes Jacob32 rammer rimeligt godt når han siger at ulvejagt dag 1 er helt i skoven.

06-01-2010 18:59 #269

@SkatKat

Du er ikke min fjende, du er mit bedste bud på et lynch, læs selv mine sidste indlæg for argumenter.

Jeg er til gengæld (stadig) interesseret i:

Jeg vil gerne høre nogle argumenter for, hvorfor jeg skal være din wagon?

Beskriv gerne med mange ord, evt med citater fra mine tidligere indlæg, der har vakt din interesse.

06-01-2010 19:02 #270

@Xitaah, der er pt. intet i dine indlæg der gør dig til mere ulv end alle andre, jeg vil bare (som så mange andre) starte noget debat så vi har noget at forholde os til når folk begynder at dø.
Jeg synes egentlig jeg har gjort rimeligt klart at du er tilfældigt udvalgt, men skal da gerne pointere det igen:
Mit forslag af Xitaah som vogn har intet med Andst at gøre - det var en joke som skulle pointere at alle angreb på dag 1 er baseret på ca. ingenting, Xitaah var tilfældigt udvalgt blandt dem jeg kalder "alle andre" i min tidligere post.

06-01-2010 19:04 #272

Ahhh, jeg kan ikke li' at vi skifter rundt mellem så mange wagons.

Synes måske det er en lille indikation af, at nogen af dem vi har haft fat i, måske er ulve. En tendens der tidligere er set.

Jeg står fast på min Aurvandil + en af de inaktive.

06-01-2010 19:04 #271

Skat, det er ikke så meget hvad vi andre kan tænke os til. Vi vil bare gerne høre det med dine ord. Vi har den samme information at anvende men det er mere måden vi fortolker og formidler den som kan give reads.

Jeg vil gerne give følgende folk lidt credit:
- Skatkat; jeg har lige set i min msn log, og han har nævnt for mig tidligere at han starter nyt job pr. 1/1. Derudover er jeg ret sikker på at han har nævnt at han har et barn. Han historie er plausibel imo og det må være rolleneutralt at have en travl hverdag. Dermed ikke sagt at han er god!

- Holstt; Han nævner selv at han har travlt i tilmeldingstråden. Som nævnt så må en travl hverdag være rolleneutralt, spørgsmålet er så om man tror på det- men når han skriver det pregame så er det ok imo

- Prille; Det samme som Holstt

Jeg vil derfor gerne smide min stemme på Panter (da emilbbs får et day1 pass).

Vote Panter

og please skriv nu noget

06-01-2010 19:05 #273

@SkatKat

Jeg læser dit indlæg som, at du har lavet en liste over nogle, som du ikke ser lynchet dag 1. Det synes jeg er fint :)

Synes dog det er tåbeligt, at vælge en random (om det er mig, eller en helt anden er i og for sig irrelevant) til wagons. Hvorfor ikke tage nogle der er 10, 5, ja selv 2 % mere ulvede end andre?

@Alle

Vil ordne noget aftensmad nu, og lige kigge til nogle andre ting. Kigger tilbage ved 20-21 tiden.

06-01-2010 19:13 #274

Jeg ville også tage dem der var 5% mere ulvede end andre, hvis jeg havde spottet dem, men jeg har svært ved at gennemskue hvem der er ulvede, hvem der fatter hat, og hvem der bare er dovne :)

06-01-2010 19:18 #275
Panter

For at sætte lidt pres på en af de inaktive. Håber du kommer ud af busken nu!!
06-01-2010 19:21 #276

<3
UTG

Jeg tror ikke at UTG er ond - Jeg har aldrig set ham spille andet end mærkeligt.

Molle har nogle spøjse posts men har været langt lettere at få i tale end hans tidligere ulvespil. Gemmer stemmen på ham lidt endnu til der er kommet en anden fornuftig wagon - gerne en inaktiv (Det lader jo til at den har været med til at gøre underværker)

Flyfly har jeg som god - men er nok også farvet af at jeg meget gerne vil se ham som værende god :-)

Mht thingy:
My rule of thumb:
Han bliver aldrig lynchet på dag 1
Hvis ulvene ikke har taget ham ud på dag 4 er han en af dem.

hunch på xitaah som god for indlæg der vidner om tanker om spillet

goodfeel omkring toga

indbyggerhunch på skatkat udfra tone

Ser helst nogle wagons på inaktive

06-01-2010 19:24 #277

Badfeel på aurvandil for at dukke op ud af det blå til event og badpoints til molle for ikke at se at det bør give badfeel efter at molle selv har vist at det er et kraftigt ulve-tell i PIS-spillet.

06-01-2010 19:29 #278

danielgron

suk. Det havde jo stadig INTET at gøre med at jeg var ulv at jeg tilfældigvis dukkede op til events.

Har også skrevet det ovenover..

06-01-2010 19:34 #279

En del af dem der gerne vil gøre min event-entré til et ulvetell er med garanti selv ulve.
Bid Jer mærke i det hvis jeg dør :)

06-01-2010 19:35 #280

Vote count please.

06-01-2010 19:37 #281

Så Toga

nu er jeg her igen, du havde noget du ville tale om kunne jeg forstå på det hele.

Jeg synes at den sidste votecount jeg så var temlig spredt, er det ikke ved at nærme sig at vi skal til at være lidt enige om hvor vi køre vores wagons?

Mine grunde til at lynche Thingy lige nu er jo desværre rent personlige og med baggrund i tidligere spil så jeg kommer jo nok til at finde en anden til i aften, men selvom jeg sådan har fulgt lidt med hen over dagen, så har jeg jo som sagt været nødt til at arbejde også, så der er nogle indlæg som jeg vil have genlæst.

06-01-2010 19:43 #282

Aurvandil du virker ulvet 19.34. Det er et gammelt thingytrick imo og det virker ikke. At man mener det er ulvet er bare sådan, og at du vælger at have det respons stiller dig ikke i bedre lys.

Fivecats er du på sådan det meste af aftenen? sidder du behageligt foran computeren etc?

06-01-2010 19:44 #283

toganim. du sagde, du ville komme med en stemme på en af de inaktive kl 19. Det er ikke sket?

06-01-2010 19:45 #284

jacob - se 19.04

kan dog se jeg har glemt at skrive med fed
Panter

06-01-2010 19:47 #285

@Toganim

Det virker måske ulvet nu, men hvis jeg bliver lynchet så er det en god nok info at have med for de gode i resten af spillet :)

06-01-2010 19:52 #286

@Toganim

det forventer jeg da, knægten er dog stadig vågen og konen vil måske lige se lidt mails, men ellers så ja.

jeg kommer lige med et indlæg som giver os de 2 wagons vi skal have gang i

06-01-2010 19:56 #288
[1] Aurvandil stemmer på -
[1] Danielgron stemmer på - Mollematen
[0] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på -
[1] Faberghasted stemmer på - UTGwithurmom
[0] Fivecats stemmer på - Thingyman
[2] Flyfly stemmer på - Panter
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Aurvandil
[0] Live stemmer på - Faberghasted
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[3] Mollematen stemmer på - flyfly
[2] Panter stemmer på -
[0] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på - Mollematen
[1] Skatkat stemmer på -
[0] Stonien stemmer på - Thingyman
[0] Thegreatpete stemmer på -
[2] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på - Panter
[1] Twajzer stemmer på - Flyfly
[1] UTGwithURmom stemmer på - danielgron
[0] Xitaah stemmer på - Skatkat
06-01-2010 19:56 #287

Så er man tilbage og der er da sket lidt siden 16. Min forbindelse ryger nok når jeg forbi Lejre, men er hjemme ca kl 20:45.

@Live
Kan godt lide du bliver tøsefornærmet over at jeg gør opmærksom på du spiller anderledes og dermed giver mig en stemme. Du har dog stadig ikke bragt nogle tanker på banen, og har stadig ikke beskrevet hvorfor du spiller så anderledes end du har gjort i alle de tidligere spil.
Det er altid farligt at ændre spillestil det erfarede jeg selv i P.I.S spillet hvor jeg var ulv.

Så vote Live
Og den bliver nok der hvis du ikke kan komme med bare en minimal forklaring på dit ændrede mønster

06-01-2010 20:00 #289

Det jeg hentød til tidligere om dig var ikke møntet på dig.

Jeg håber at folk er lidt aktive nu.

Fivecats oprettede pregame en MSN. Smart nok efterlod han den i tråden, så jeg håber at folk har tilføjet ham. Da dette er en msn der er oprettet i forbindelse med WW antager jeg at han kun er på den såfremt han har brug for den i WW sammenhæng. Dette skulle altså være hvis han var ulv.

Er der nogen der ser fivecats som online? I så fald får han MANGE ulvepoint hos mig.

06-01-2010 20:01 #290

Molle skriver dette indlæg 8.52

Har da set allerede en som har udelukket sig fra at være seer

på dette tidspunkt har live skrevet dette

stars fucking sucks, please kill me now !

on a sidenote.

hvis jeg var ulv ville jeg æde holstt


og Xitaah denne

Nå ja, hvis jeg var seer. Peakede jeg flyfly som god

så vidt jeg kan se de eneste indlæg som forsøger at peeke nogen på dette tidspunkt tidligt om morgen

Dette kan evt. tolkes som et slipup af Molle som selvfølgelig så er Ulv, og han ved derfor at

1) enten så vil en ulv IKKE æde Holst
Eller
2) flyfly vil aldrig peeke som god

Hvis Molle var tilstrækligt søvnig her til morgen da han skrev ovenstående så har vi muligvis 2 ulve blandt disse 3

Molle - meget ulvet
Holst - muligvis outet af Molle
flyfly - muligvis outet af Molle

derfor vil et lynch af molle iaften give en ok info - er han ond så er jeg 95 % på at en af de 2 andre også er, er han god - ja så var det første dags lynch - men på en synes jeg fornuftig baggrund.

Unvote
Lynch Mollematen

06-01-2010 20:06 #291

@toganim

hæ hæ, der kan jeg så hjælpe dig

du er til stadighed den eneste jeg har fået på den msn

ikke engang konen er kommet på endnu
og ja jeg oprettede den hvis jeg nu skulle være blevet ond, har alligevel spillet en del spil endnu, og kun været god

06-01-2010 20:08 #292
Stop angleshooting guys, hvem man har på msn osv. der ikke er spilrelateret bedes undlades i diskussionen
06-01-2010 20:10 #293

Fivecats what? ;o

06-01-2010 20:11 #294

haha five, bare indrøm at det er nice tænkt :D det var derfor du skulle smide den msn lidt før :p regnede med at alle addede dig :D

jeg har dog aldrig set dig online hos mig, tænkte du måske havde blokeret mig :D

Jeg synes vi skal lade molle forklare sit statement.

Kan vi please få samlet wagons!
Jeg har forklaret mig tidligere, og jeg håber at folk vil følge det.
Mollematen, flyfly og thingyman ser jeg som dårlige votes. Resten kan jeg gå med til.

Vi skal have klaret dette inden 20.45 imo!

06-01-2010 20:16 #295

@fivecats

Det giver ingen mening at all det du lige har skrevet.

Hvordan skal Molle kunne have outet mig?? dont get it...

06-01-2010 20:16 #296

@Toganim

Er helt enig i at vi inden længe skal have samlet et par wagons. Jeg er dog absolut ikke den eneste der bemærker Lives ændring i spillestil synes bare jeg er den eneste der bruger kræfter på det.

Live har haft samme spillestil som ulv, indbygger og special i tidligere spil. Jeg har bare meget svært ved at tro på han som almindelig indbygger vil gå ud og spille anderledes. Og hvis han gjorde for at overleve ville det jo tage 2 sek at forklare.

Som special er det decideret åndsvagt at ændre spillestil da ulvene nok også fanger dette. Var i hvert fald det jeg fangede Fivecats på i sidste spil hvor han var seer såvidt jeg husker.

Så efterlader det ulv. Ikke dermed sagt han er ulv, men jeg synes bare han spiller meget mystisk

06-01-2010 20:16 #297

@toganim

næ næ, men nu vil jeg respektere chris´ ønsker

men mit indlæg 20.01 ryger helt i glemmebogen lige nu, det vil jeg helst ikke have, hvorfor synes du at molle og flyfly er dårlige votes?

jeg indrømmer gerne at jeg endnu ikke har saglige på thingy

06-01-2010 20:16 #298

Sorry - det har ikke været angelshooting i tidligere games. Men fair nok.

Kom nu med de wagons.

Bekræft jeres stemme hvis I nægter at ændre den
ændr den hvis I vil.
Imo bør wagons være:
Panter
Prille
Dohn

Hvis folk insisterer på aurvandil så kan jeg overleve dette men jeg ser det helst undladt! Jeg ser endvidere gerne at lunatic tager en af de 3 ovennævnte ud

06-01-2010 20:19 #299

synes også vi skal stemme på Panter.

Og uden nogen større grunde så synes jeg at lunatic skal tage Dohn ud i nat hvis han vælger at bruge sit kill.

06-01-2010 20:20 #300

Fivecats jeg mene jeg har argumenteret for det tidligere.
Hovedårsagen til det er at de er aktive og vi kan få brug for dem senere. inaktive personer får vi derimod 0 ud af.

Faber
Det er fint nok, men lad os nu give ham bare lidt credit. Det kan være at ulvene har set det og tror han er speciel. Så tager de ham jo nok snart. Han løber jo ikke nogle steder alligevel.

06-01-2010 20:21 #302

@Faber

vil vældig gerne høre hvad du har fanget mig på tidligere

Det er i hvert fald godt klaret uanset hvad det var, for med undtagelse af sidste spil (julespillet) har jeg ikke overlevet dag 2

og til info så har jeg endnu ikke prøvet at være seer - det ville også være trist ad. udsagn 1 ;-)

06-01-2010 20:21 #301

Hvilke tidligere spil har Panter spillet i synes overhovedet ikke jeg kan huske ham.

06-01-2010 20:23 #303

@Fivecats

hmm var det Skatkat i P.I.S så kan være jeg husker forkert sidder stadig med den lorte mobile forbindelse så har ikke lige overskud til at gå tilbage og checke gamle tråde. Tager en halv krig bare at opdatere tråden

06-01-2010 20:26 #304

@faber

som jeg skriver så laver molle sit indlæg hvor han stater at der i hvert fald er en som har udelukket sig selv som seer!

der er kun de 2 nævnte indlæg som på nogen måde peeker nogen

Hvis molle har dummet sig gevaldigt fordi han ved at en af de som bliver peeket som gode ikke er det?

du er den ene og holstt den anden,
jeg har ikke noget på dig som ulv lige nu, og naturligvis heller ikke på holstt som ikke har vist sig endnu.

Men jeg mener at Molle skal testes for denne evt. brøler.

06-01-2010 20:30 #305

@toga

Jeg mener ikke vi får en disse ud af at sætte inaktive på wagons, vi får intet info med mindre de kommer springende ud af det blå

heller have i det mindste een aktiv og en semi på wagons og så få lunatic til at tage de inaktive ud

06-01-2010 20:30 #306

Jeg var med i P.I.S og nappede Twajzer :)

KJeg kom dog ind for en eller anden og har glemt hvem det var :p

06-01-2010 20:33 #307

@Fivecats

antager din post var til Flyfly. Nå når jeg kommer hjem om en 20 min må jeg lige se hvem helvede det var vi nakkede. Var ellers helt sikker på det var en af jer kattemennesker

06-01-2010 20:39 #308

@faber

jeg er skam også blevet nakket mange gange, men jeg tror s.. ikke på at jeg kan nå at have gjort noget som det du siger, jeg som sagt røget på dag 1 og 2 hver gang

06-01-2010 20:40 #309

Fivecats
Vi får vel heller ingen info ved at sende en inaktiv sammen med en aktiv.

jeg synes bare at de inaktive skal ofres hurtigst muligt da jeg ikke gider at spilde lynhces på dem i midgame

06-01-2010 20:41 #310

Fivecats hvis nu vi antager at jeg er ulv denne runde, så er jeg så rutineret som ulv til aldrig at lave sådan et nummer.

Vil hade at blive lynched af den grund, da jeg synes den er tynd og kan stadig ikke helt se sammenhængen.

06-01-2010 20:42 #311

Hello. Lige kommet hjem fra arbejde.

Jeg synes vi skal til at have en beslutning omkring de wagons. Hvis det skal være en af de inaktive, så ser jeg panter som et ligeså godt valg som de andre, så jeg er lidt ligeglad.

Jeg synes stadig ikke aurvandil er et dårligt bud på den anden. Men som sagt, vi skal snart nå til enighed!

06-01-2010 20:50 #312

Kom nu drenge.

For min skyld kan vi godt køre Panter/aurvandil. Det er trods alt bedre end det der kører lige nu hvor der er totalt spredhagl

06-01-2010 20:52 #313

@Toga

ulvene vil jo blive advaret på en eller anden måde at de andre, og vil være bare semi aktive

eks. vi lyncher inaktiv god, ulve napper aktiv god, lunatic tager aktiv i 80 % vil det være en god, i hvert fald her de første dage

så selvom at de er er en pain in..... så vil det være - ev at lynche dem
lad dem være til luna eller ulve

06-01-2010 20:54 #314

FiveCats - Hvorfor er det lige ulve skulle tage inaktive ud?

06-01-2010 20:54 #315

@molle

vil du så specificere hvad du mente med det indlæg

06-01-2010 20:57 #316

Så er det tid til at se om jeg stadig kan rede mit skind (og med sind mener jeg hud).

Jeg kan se, at stemmerne er spredt pænt over en 6-8 stykker, hvilket ikke rigtigt hænger sammen med hele wagon ideen, som de fleste ellers var på.

Never mind. mellem alt støjen og de sædvanlige der råber højest, så kan jeg se at Xitaah husker at sætte sig selv på sin liste over gode folk, gentagne gange.

I mangel af mere konstruktive forslag (jeg tildeler ikke hverken ulve eller menneske point fordi folk tilfældigvis var oppe i går nat og kunne holde små ene-dialoger om hvad der sker i jylland, så stemmer jeg for at lynche Xitaah

06-01-2010 20:58 #317

Ville bare lige vise at jeg synes det var skuffende at der allerede så tidligt var en som afskrev sig seer postet, synes jeg ihvertfald.

06-01-2010 20:59 #318

@jacob

det har jeg egenligt heller ikke nogen grund til at tro.

jeg vil bare væk fra at det er os som lyncher dem, det er spild for vi får intet info af et lynch på en som ikke er tilstede i tråden
og vi har mere brug for info end vi har for at få de inaktive væk selv om de er skide trælse

06-01-2010 21:02 #319

@ faberghasted

Jeg spillede i det ynkelige spil hvor folk gav op og spillede videre alligevel. Her var jeg Luder og blev konverteret, netop da vi havde fået confirmed Joonas som god og jeg havde outed migselv til ham.

Tror ikke du var med i det spil, men gidder ikke slå det efter.

hmmm der mangler vist et "k" i min post ovenover.

06-01-2010 21:03 #321
panter
06-01-2010 21:03 #320

En af grundene til jeg kan vil af med de inaktive er at nogen synes det er pisse svært at vide hvordan man skal spille som ulv. Der kan det være en rigtig god ide bare at gemme sig blandt de inaktive.
Chancen for at overleve der er i hvert fald langt bedre end hvis denne person skal ud og tage stilling til en masse.

Så selv om vi skulle nakke en hulens masse gode ser jeg dog stadig det som til at leve med. Og så er der bare heller ikke noget værre end at det altid er de inaktive der er tilbage i endgame. De sidste dage er ret kedelige ofte

06-01-2010 21:04 #322

Fivecats vi har set det før, vi ved hvad der sker.

Ulvene lader de inaktive (+ dem som de kan manipulere) leve. På den måde vinder de i spillet.
Se på PIS spillet. TGP og Molle holder sig i baggrunden.. de dræber aktive spillere... bom, så hopper de frem, og så får de en stemme på en af de gode- og vinder spillet.
Ulvenes rækkefølge må være som den altid har været:
- Speciels
- Confirmed
- Folk de ikke kan manipulere


Panter, fint du i det mindste interesserer dig lidt for tråden. Om end du hverken får point den ene eller anden vej for dit indlæg.

Jeg stemmer på wagon på dohn så. Håber at Panter kan bringe mere til tråden enten senere idag eller imorgen.

Vote Dohn

06-01-2010 21:05 #323

@Panter

fair nok var vidst spillet inden jeg kom med på vognen. Mente heller ikke du havde været med i nogen af dem jeg har været med i

06-01-2010 21:06 #324

så er det jo op til luna at tage dem ud
så får vi dem væk samtidig med at vi forhåbenligt får noget fornuftigt info ud af vores lynches

06-01-2010 21:07 #325
[1] Aurvandil stemmer på -
[1] Danielgron stemmer på - Mollematen
[1] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på -
[1] Faberghasted stemmer på - Live
[0] Fivecats stemmer på - Mollematen
[2] Flyfly stemmer på - Panter
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Aurvandil
[1] Live stemmer på - Faberghasted
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[4] Mollematen stemmer på - flyfly
[1] Panter stemmer på - Xitaah
[0] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på - Mollematen
[1] Skatkat stemmer på -
[0] Stonien stemmer på - Thingyman
[0] Thegreatpete stemmer på -
[1] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på - Dohn
[1] Twajzer stemmer på - Flyfly
[0] UTGwithURmom stemmer på - danielgron
[1] Xitaah stemmer på - Skatkat
06-01-2010 21:08 #326

Bah det her wagon halløj går op i hat og briller.

Nu kommer Panter i tråden, så skifter 2-3 folk fra ham over på dohn, og vi kommer ved afstemning til at stå med 5-6 mand med 2-3 stemmer. Det kan vi bruge til INTET.

Jeg vælger at døbe det marmelade effekten, fordi vi fint får smurt stemmerne ud over hele brødet. WP.

06-01-2010 21:09 #328

Så også hellere dohn lynched end panter, både da han nu har vist sig her, og så mindes jeg at kunne huske han viste kompetabelt spil i det ww-spil han referer til :)



Dohn

06-01-2010 21:09 #327

Jeg vil gerne give lidt indbyggerpoints til Molle ved at han nu længe har fastholdt et spinkelt wagon lead. Hvis han var ulv ville ulvene nok inden alt for længe forsøge stille og roligt at starte en anden wagon op. Der inkriminerer man sgu ikke sig selv specielt meget med det virvar af stemmer vi har lige nu

06-01-2010 21:10 #329

Da det er umuligt at få etableret rigtige vogne (ser det ihvert fald ud til) følger jeg Togas forslag til vogne som er:
Panter
Prille
Dohn

Jeg har ingen specifik årsag til at vælge nogen bestemt, men min stemme går til...:

vote Prille

Og ja, det er mere eller mindre tilfældigt ud fra de vogne der var til rådighed...

06-01-2010 21:12 #330

I øvrigt må vi lige se at blive enige, for jeg gider ikke stå med aben her kl 22, det ville være for dumt.

06-01-2010 21:13 #331

@Fivecats

Så meget fejl tog jeg sgu da ikke af dig i P.I.S spillet. Vi tog dig ud som special natten til dag 3. Indsatslederen rent faktisk.

Det som efter min mening fangede dig var at du var langt mindre aktiv som special end som almindelig indbygger, som du havde været i de 2 tidligere spil. Selvfølgelig var det baseret på få dages spil fra din side da du hidtil er død tidligt i spillene. Men jeg syntes dog der var en klar forskel.

06-01-2010 21:13 #332

Synes det er fint hvis det er Panter eller Dohn der ryger.

Kan overhovedet ikke se hvorfor folk skifter væk fra Panter nu. Han skriver KUN fordi han er presset, og det er altså max suspekt.

Tror vi har et super godt lynch i Panter

Ved ikke om jeg synes at lunatic skal gå efter inaktive. Synes hellere de skal gå efter Dohn end Prille pga. hvordan de har spillet i tidligere spil.

06-01-2010 21:18 #333

Hmm vi er altså ikke så gode til at starte wagons. Folk snakker om at tage enten Prille, Dohn eller Panter hvorefter der havner en stemme på hver af de 3 ;-)

Vote Prille

Why no clue udover han er inaktiv jo meget svært at læse ham så. Præcis det samme kan siges om Dohn og så om Panter som dukker op på et belejligt tidspunkt

06-01-2010 21:20 #335

@faberghasted

Syntes altså at prille gjorde det okay i det spil han var med i. Så jeg så hellere at du ville stemme på en af de andre der hidtil har været inaktive.

Så det meget gerne.

06-01-2010 21:20 #334

Ved ikke hvorfor jeg slet ikke tænkte på det

Panter

Han kan jo nemt stadig være ond -_-

06-01-2010 21:22 #337

Så lad os sige Dohn hvis jeg ikke husker forkert var han rimelig inaktiv i P.I.S spillet også.

Vote Dohn

06-01-2010 21:22 #336

Flyfly du glemmer en ting- han SKRIVER i det mindste

kan presse ham imorgen kan vi få mere info.

Jeg er på prille for at samle vogn nr 1

Vote prille

06-01-2010 21:24 #338
[1] Aurvandil stemmer på -
[1] Danielgron stemmer på - Mollematen
[1] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på -
[1] Faberghasted stemmer på - Dohn
[0] Fivecats stemmer på - Mollematen
[1] Flyfly stemmer på - Panter
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Aurvandil
[0] Live stemmer på - Faberghasted
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[4] Mollematen stemmer på - Panter
[2] Panter stemmer på - Xitaah
[2] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på - Mollematen
[1] Skatkat stemmer på - Prille
[0] Stonien stemmer på - Thingyman
[0] Thegreatpete stemmer på -
[1] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på - Prille
[1] Twajzer stemmer på - Flyfly
[0] UTGwithURmom stemmer på - danielgron
[1] Xitaah stemmer på - Skatkat
06-01-2010 21:25 #339

så lad os blive enige om Dohn???

Dohn

06-01-2010 21:26 #340

Hold kæft hvor er der mange "inaktive". I min verden dækker det ord også over folk som kan levere lidt indlæg i løbet af dagen, men intet bringer fra 20.30 og frem til deadline.

Det er i disse timer at vi ofte kan få skilt får fra ulvene eller hvordan ordsproget nu lyder.

Så VÆR NU FOR HELVEDE AKTIVE ALLE SAMMEN

06-01-2010 21:27 #341
Husk at alle stemmer fra 22.00 og efterfølgende er ugyldige, i er selv ansvarlige for at poste i tide mht. lag
06-01-2010 21:28 #343

Robertolodo har heller ikke sagt specielt meget idag!

DOHN

06-01-2010 21:28 #342

Er det eneste grundlag at stemme Dohn at han er inaktiv?

06-01-2010 21:31 #344

Lige kommet hjem fra arbejde, giv mig lidt tid.

06-01-2010 21:31 #345

@Molle

Enig med dig i at Roberto også reelt er inaktiv har lavet 1 post eller noget i den stil.

Dog mener jeg han har spillet sådan alle de spil jeg kan huske. Ikke dermed sagt det er en god ting

06-01-2010 21:31 #346

@faber

Jeg tror faktisk det var fordi jeg var så møgsyg, men jeg er ikke sikker

sådan set også ligeglad, jeg prøver at spille som jeg finder bedst ;-)

men jeg kan se der er ved at være en del på Dohn

hvem er wagon 2 - lige nu flytter jeg ikke min stemme fra molle

06-01-2010 21:31 #347

Jeg er ligeglad omd et er prille eller dohn. Og jeg er også ligeglad med hvem den anden vogn er. hvis bare folk gider vise lidt initiativ og begejstring.

06-01-2010 21:33 #349

Hvis vogn 2 ikke skal være Mollematen kræver det jo nok at enten Thingy, Danielgron eller Roberto skal se at komme online. Lige nu ser det jo svært nok ud at skaffe en wagon med mere end 3-4 stemmer.
Lidt skræmmende når vi er 23 spillere

06-01-2010 21:33 #348

Så er jeg tilbage :)

@Panter

Ved ikke hvor mange spil (med mig som deltager) du har været med i. Men der vil du lægge mærke til, at jeg ALTID (som nogle andre også gør!) putter mig selv på min 'Gode' liste.

Hvorfor gør jeg dette? - Jamen, fordi jeg er god/indbygger - Og forsøger egentlig med mine lister, at give MINE tanker omkring spillet, og hvordan jeg ser nogle forskellige spillere.

Du siger selv, at du mere eller mindre mangler konstruktive forslag, til det vil jeg sige, at du skal læse mine svar/indlæg til SkatKat 18:23, 18:51 og 19:05 :)

@Alle

Som jeg har skrevet tidligere i tråden, har vi før set dohn og Prille som inaktive, både fordi de er nye, men jeg tror også, at det simpelthen bare er sådan de spiller. - BEGGE to har tidligere vist sig at være gode, i de tilfælde hvor de har været inaktive. Så jeg er imod et evt d1 lynch på dem. Ser hellere de får 1-2 dage mere, hvor de kan poste, så vi evt kan pille dem ned derfra.

Jeg synes at Panter er et noget bedre bud, da han (som FlyFly siger) skriver nu, og at det godt kan virke som om han er under pres.

Derudover vil vi også få mere information fra Panter, end vi vil fra de 2 andre.

Mine bud på wagons er: SkatKat eller Panter.

Såfremt SkatKat ikke bliver en af vores wagons, flytter jeg min stemme til Panter!

06-01-2010 21:34 #350

@faberg

Jamen altså sådan som jeg ser det, så er der frygtelig mange "inaktive":

Panter
dohn
Prille
TGP
StonieN
Twajz
Robertoloda

Kan sagtens være jeg har misset noget, da jeg har været på arbejde.

06-01-2010 21:35 #353

nogen som har et overblik over votes

jeg kan evt. være villig til at tage panther som wagon 2, som sagt af xitaah så er han kommet her sent og virker lidt presset

06-01-2010 21:35 #352

Jeg anser alle der ikke stemmer på Togas vogne som potentielle ulve!

Wagons burde have været afgjort nu, og da Toga umiddelbart er den jeg tror mest på, går jeg efter hans, og håber at alle andre vil gøre det samme!

06-01-2010 21:35 #351

Vil lige updatere min liste

Badguys: danielgron, flyfly, UTG, robertolodo

Har fjernet xitaah og sat robertoloda ind.

06-01-2010 21:36 #354
Hvis der er nogen hvis stemme her er inkorrekt må i gerne skrive det, lang tråd og mange stemmer at holde styr på


[1] Aurvandil stemmer på -
[1] Danielgron stemmer på - Mollematen
[3] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på -
[1] Faberghasted stemmer på - Dohn
[0] Fivecats stemmer på - Mollematen
[1] Flyfly stemmer på - Dohn
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Aurvandil
[0] Live stemmer på - Faberghasted
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[5] Mollematen stemmer på - Dohn
[0] Panter stemmer på - Mollematen
[2] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på - Mollematen
[1] Skatkat stemmer på - Prille
[0] Stonien stemmer på - Thingyman
[0] Thegreatpete stemmer på -
[1] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på - Prille
[1] Twajzer stemmer på - Flyfly
[0] UTGwithURmom stemmer på - danielgron
[0] Xitaah stemmer på - Skatkat
06-01-2010 21:36 #355

@ Aurvandil

Jeg fatter det heller ikke, så hellere læse fivecats indlæg af 20.01 eller fabergasted kommentar om lives anderledes spillestil.

Ulven Xitaah må leve endnu en dag og så skifter jeg til Mollematen ;)

06-01-2010 21:36 #356

@Xiitah

Jeg er enig med dig i at man absolut ikke har nogen ide om hvor Prille og Dohn står tilhørsmæssigt lige nu. Men reelt kan jeg ikke bruge en inaktiv i spillet. De giver ingenting men overlever ofte meget længe og skaber irritation og forvirring fordi man hele tiden overvejer om vi snart skal til at nakke inaktive. Så hellere nakke dem tidligt i spillet hvor vi ofte er på rimelig bar bund

06-01-2010 21:37 #357

@Emilbbs

Det er fint, og jeg har som sagt været fortaler for at du får et day 1 pass = du skal ikke lynches dag 1 ligemeget hvad.

Men imorgen, ser jeg dig meget gerne komme med lidt tanker omkring spillet, og hvordan du står.

Jeg ved godt det kan være svært som ny, men bare skriv ned hvad du tænker om spillet generelt, og også gerne om enkelte spillere, hvis du har noget der. det kan være til super stor hjælp.

06-01-2010 21:38 #358

@Jacob

Du glemmer i hvert fald Holstt som jo endnu ikke har skrevet en besked

Live ville jeg også tilføje listen over inaktive.

06-01-2010 21:39 #360

SERIØST TAG JER NU SAMMEN

06-01-2010 21:39 #359

@jacob

du er her jo nu, kunne du tænke dig at ændre din stemme?

den virker lidt spildt hvor den er lige nu

06-01-2010 21:40 #362
Lynch Mollematen

Holder mig til Fivecats analyse
06-01-2010 21:40 #363

Oh yes. Holstt.

Havde ham også som inaktiv tidligere, men har glemt ham, da jeg bare lige skrev listen udfra hovedet.

Og ja, Live har heller ikke bidraget meget.

06-01-2010 21:40 #361

@ chrisjdk

Min er ændret, men det var oven i din post, så de må være skrevet samtidig.

06-01-2010 21:41 #364

Oh yes. Holstt.

Havde ham også som inaktiv tidligere, men har glemt ham, da jeg bare lige skrev listen udfra hovedet.

Og ja, Live har heller ikke bidraget meget.

06-01-2010 21:42 #365

@faberg

Synes bare det er bedre med Luna kills på inaktive, da vi INGEN information får ud af inaktive.

Er enig i din betragtning af at sidde med inaktive til sidst er det rene lort. - Men som sagt, lad Lunas tage dem ud. Og som jeg nævnte i min tidligere posts, vil jeg hellere se dem hængt dag 2 eller 3, da de så har kunnet nå at komme med deres besyv, hvor vi meget lettere kan pille dem ned, hvis de evt skulle være ulve.!

06-01-2010 21:43 #366

Det er så sindsygt at vi kan være så tidligt ude med wagonconsept og vi 24 min før deadline har hhv. 4 og 3 stemmer på dem der har flest. Det er simpelthen for pinligt!

Jeg ser fortsat gerne inaktive dø. Dette fordi ulvene næppe tager dem medmindre de har belæg for at tro at de er speciels. Jeg gider ikke stå tilbage 13 personer og med 3 ulve tilbage, og så der pludselig vågner 2 inaktive spillere op som man ikke ved hvor har og ikke har kunne fange i noget som helst fordi man ikke kan relatere til noget han har skrevet i de første mange dage!

Opfordring til lunatic om at tage en af dem ud som jeg tidligere har nævnt!

Jeg ville ikke have noget imod hvis nogle af følgende døde i nat;
Dohn
Emilbbs
Prille

Jeg synes at følgende skal vente lidt med at dø- med følgende argumenter:
Mollematen; har tidligere vist gode peeking skills og er han god så ser jeg ham gerne komme på banen snart med nogle gode reads
Thingy; Primært som Molle - og især fordi jeg regner med at han har en del at analysere på i denne tråd.
Xitaah; virker ret indbygger like
Jacob; virker ret indbygger like

Sidenotes:
Aurvandil kan til nøds ofres da han næppe er speciel
Panter bør få pass til imorgen så han kan nå at skrive MEGET !!

06-01-2010 21:44 #367

nejnejnej fuck det er skuffende, omg >_<

06-01-2010 21:45 #368

@Panter

Jeg vil gerne høre nogle kommentarer til mit svar til dig.

06-01-2010 21:47 #369

Yes der er godt nok en del at læse :-)

Må læse lidt mere før jeg kan udtale mig, syndes dog det er spændene at læse om de forskellige tanker folk har.

Dog kan det dog være sværet når man ikke har været med før at vide hvordan folk spiller.

Men skal nok give nogle tanker, kan dog være det først bliver i morgen, nu må vi se :-)

06-01-2010 21:47 #370

@Xiitah

Enig med dig i at lunatics helt klart skal rydde op i inaktive så hurtigt som de kan. Med mindre de selvfølgelig har et godt read eller en disput at løse.

En dag som i dag hvor vi efter min mening ikke har nogen personer, som har outet sig totalt eller på anden måde fået specielt mange ulve points. Så ser jeg dog langt hellere et aften lynch gå efter en person vi må formodes er inaktiv i spillet. Og her ser jeg desværre både Dohn og Prille som oplagte ofre udfra de tidligere spil.
At jeg så reelt kunne sige præcis det samme om TGP, som ellers efter min mening kom med en ok forklaring på de tidligere spils stilhed, men sidenhen har været fuldstændig tavs er jo en helt anden snak :-(

06-01-2010 21:48 #372

Mollematen giv os dine dying reads. Folk vil åbenbart ikke lytte.

06-01-2010 21:48 #371

Utroligt som ulvene altid får den kringlet til deres fordel..

06-01-2010 21:49 #373

så giver jeg min stemme til prille

Lynch Prille

tråden er for lang til jeg kan få læst op på den, så kun udfra wagon konceptet

06-01-2010 21:50 #374

Der er 10min, og 3 på dohn og 3 på prille og et par randoms som sidder og guffer sig i hænderne, der burde da kunne blive enige om en.

06-01-2010 21:50 #375

@Live

Vil du ikke please prøve at give en forklaring på dit ændrede spil mønster i forhold til de tidligere spil. Du kan da ikke benægte du spiller anderledes nu end du har gjort i tidligere spil vel?

06-01-2010 21:52 #379
Lynch Dohn

Flere skriver at inaktivet bør straffes; enig.

06-01-2010 21:52 #378
prille
06-01-2010 21:52 #377

Molle ændr din stemme til Prille så følger jeg trop

06-01-2010 21:52 #376

Btw vil jeg gerne gøre opmærksom på at jeg vil være online tilat have læst lynch, men jeg når ikke at se nattens begivenheder / sidde og skrive "omgomgomg" når det er posted. Jeg er online igen imorgen tidlig og så størstedelen af dagen

06-01-2010 21:54 #381

Jeg må indrømme jeg igen synes at Live ser mystisk ud. Fair nok ikke at have tid til at spille, men hvorfor smide sin stemme på den person der har 2 stemmer når vi har Molle med 5 og Dohn med 3 på det tidspunkt.

Hvis Dohn viser sig senere hen at være ulv vil jeg gerne give en del ulvepoints til Live på den baggrund.

06-01-2010 21:54 #380
[1] Aurvandil stemmer på - Mollematen
[1] Danielgron stemmer på - Mollematen
[3] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på - Dohn
[0] Faberghasted stemmer på - Dohn
[0] Fivecats stemmer på - Mollematen
[1] Flyfly stemmer på - Dohn
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Aurvandil
[0] Live stemmer på - Prille
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[6] Mollematen stemmer på - Prille
[0] Panter stemmer på - Mollematen
[4] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på - Mollematen
[1] Skatkat stemmer på - Prille
[0] Stonien stemmer på - Thingyman
[0] Thegreatpete stemmer på -
[1] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på - Prille
[1] Twajzer stemmer på - Flyfly
[0] UTGwithURmom stemmer på - danielgron
[0] Xitaah stemmer på - Skatkat
06-01-2010 21:55 #385

Jeg synes stadig det er meget skidt at vi napper Molle idag. Har jeg argumenteret for før, men det ser ud som om jeg taler for døve ører.

dohn

I mangel af bedre. Synes ikke Molle skal dø endnu.

06-01-2010 21:55 #384

Nå fuck det så

Danielgron, flyfly, UTG, robertolodo, Live
Umidlbare bud!

06-01-2010 21:55 #383

@xitaah

tror jeg har spillet i turbo med dig, der varede 2 runder, så var du og din medulv døde.

Jeg har kun været med i et spil, så jeg har ikke det store, sådan plejer folk at gøre, synes bare konstant at råbe om at man er god og skrive sig selv på ens egne lister er suspekt. Der mangler sgu kun at omtale sigselv i 3. person, men jeg vil da ikke udelukke at det slet ikke er suspekt, bare sørgeligt. Men det var nu det eneste jeg havde at hænge mig fast i.

Nu kunne jeg sige, at flyfly gok hårdt til mig, og da folk fjernede sig lidt fra mig, så røg han på Dohn, som ikke er aktiv. Jeg forstår ikke det med at lynche inaktive i dag, så er det bare en medulv der vil rede Mollematen?

Kan selvfølgeligt også bare være, at han rent faktisk tog ideen om wagons seriøst og prøvede at gennemføre det.

06-01-2010 21:55 #382
Dohn
06-01-2010 21:56 #388

Epic kommentar i Emilbbs indlæg 21.52 - den lader vi lige stå lidt.

And for the record... fu** u all

06-01-2010 21:56 #387

Det må vel være i ulvenes interesse at komme af men folk der spiller "meget" og derfor lettere ville kunne gennemskue dem?

06-01-2010 21:56 #386
dohn
06-01-2010 21:57 #389

[0] Aurvandil stemmer på - Mollematen
[1] Danielgron stemmer på - Mollematen
[5] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på - Dohn
[0] Faberghasted stemmer på - Dohn
[0] Fivecats stemmer på - Mollematen
[1] Flyfly stemmer på - Dohn
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Dohn
[0] Live stemmer på - Prille
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[6] Mollematen stemmer på - Dohn
[0] Panter stemmer på - Mollematen
[3] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på - Mollematen
[1] Skatkat stemmer på - Prille
[0] Stonien stemmer på - Thingyman
[0] Thegreatpete stemmer på -
[1] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på - Prille
[1] Twajzer stemmer på - Flyfly
[0] UTGwithURmom stemmer på - danielgron
[0] Xitaah stemmer på - Skatkat

06-01-2010 21:57 #391

@Jacob

Jeg har ikke de store indbygger points på Molle, men heller ikke de store ulve points. Synes han spiller en del anderledes end i P.I.S spillet hvor vi var ulve sammen.

06-01-2010 21:57 #390

Virklunds Brygmester ser frem til aftenens lynch.
Til et rigtig lynch hører naturligvis også en god gravøl.

Aftenens gravøl er en hvedeøl brygget på den gode hvedemalt.
Den skænkes i glas til alle Virklunds borger, og øllet har en meget kraftig fylde og smag samt et lækkert creméhvid lag skum i toppen af glasset.

Selv aftenens lynchoffer får lov at smage en tår af denne dejlige hvedeøl inden han hænger i galgen.

Velbekomme

06-01-2010 21:58 #393

Tja toganim du kunne jo hjælpe på dohn :D!

06-01-2010 21:58 #392

Jeg er lige kommet hjem.

Jeg kan ikke rigtig nå at gennemlæse og se om Mollematen har forbedret sig, eller om en anden hellere skal lynches, så jeg beholder bare mi nstemme lige nu og prøver hurtigt at skimme tråden efter denne besked.

Er StonieNs stemme på mig seriøs?

06-01-2010 21:59 #394

@Panter

Kan godt huske det spil.

Tænkte nu mere PN WW spil.

Synes på ingen måde jeg råber op om mig selv, jeg skriver sådan set bare mig selv på mine lister, HVER gang.

06-01-2010 21:59 #395

I er så sindsyge.. lige når vi er ved at køre prille koncept så starter folk på Dohn igen. I er seriøst blæste

Dohn

06-01-2010 22:00 #396
NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT
06-01-2010 22:00 #397

I ER SÅ BLÆSTE - jeg tager seriøst ikke skylden for det her. Jeg siger til jer at vi skal have wagons på tidligere. Vi kunne have slået prille/dohn sammen, men I vlæger at fucke up. Jeg skifter fra dohn til prille og så vælger folk atk øre på Dohn... wtf sker der

06-01-2010 22:00 #398

[0] Aurvandil stemmer på - Mollematen
[1] Danielgron stemmer på - Mollematen
[6] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på - Dohn
[0] Faberghasted stemmer på - Dohn
[0] Fivecats stemmer på - Mollematen
[1] Flyfly stemmer på - Dohn
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Dohn
[0] Live stemmer på - Prille
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[6] Mollematen stemmer på - Dohn
[0] Panter stemmer på - Mollematen
[2] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på - Mollematen
[1] Skatkat stemmer på - Prille
[0] Stonien stemmer på - Thingyman
[0] Thegreatpete stemmer på -
[1] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på - Dohn
[1] Twajzer stemmer på - Flyfly
[0] UTGwithURmom stemmer på - danielgron
[0] Xitaah stemmer på - Skatkat

06-01-2010 22:01 #399

[0] Aurvandil stemmer på - Mollematen
[1] Danielgron stemmer på - Mollematen
[6] Dohn stemmer på -
[0] Emilbbs stemmer på - Dohn
[0] Faberghasted stemmer på - Dohn
[0] Fivecats stemmer på - Mollematen
[1] Flyfly stemmer på - Dohn
[0] Holstt stemmer på -
[0] Jacob32DEN stemmer på - Dohn
[0] Live stemmer på - Prille
[0] Malxom stemmer på - Twajzer
[6] Mollematen stemmer på - Dohn
[0] Panter stemmer på - Mollematen
[2] Prille stemmer på -
[0] Robertoloda stemmer på - Mollematen
[1] Skatkat stemmer på - Prille
[0] Stonien stemmer på - Thingyman
[0] Thegreatpete stemmer på -
[1] Thingyman stemmer på - Mollematen
[0] Toganim stemmer på - Dohn
[1] Twajzer stemmer på - Flyfly
[0] UTGwithURmom stemmer på - danielgron
[0] Xitaah stemmer på - Skatkat



Rettelser til afstemningen og andet godt inden kl. 22.15

06-01-2010 22:01 #400

Enig toganim min ændring til Dohn var fordi jeg kunne se at det var der det var nemmest at få folk til at stemme på. Primært fordi Molle jo allerede stemte på Prille der.

06-01-2010 22:01 #401

ONE TIME!

06-01-2010 22:01 #403

@toganim

ja frækt ik ;-)

06-01-2010 22:01 #402

jeg søgte på dohn og han har ikke lavet indlæg, så jeg er ikke særlig overbevist sjovt nok...

06-01-2010 22:19 #404
Det havde været en lang dag for beboerne i Virklund, de skulle finde det første lynchoffer i jagten på ulvene, og beskyldningerne var fløjet fra alle sider og uenigheden om hvem måtte være en ulv der skulle lade livet, var stor.

Mollematen fik mange hårde beskyldninger mod sig, og det samme gjorde Dohn der slet ikke blandede sig i diskussionen i løbet af dagen. Folket var splittet mellem og de kunne simpelthen ikke bestemme sig for, hvem der skulle dø. De blev enige om, at tilfældighederne måtte afgøre striden mellem de to og på den måde blev det afgjort, at Dohn måtte lade livet som den første.

Dohn blev ført til galgen, tavs som altid, indbyggerne var nu sikre på, at de havde fanget en ulv allerede på førstedagen og folks iver for at se en ulv i galgen kunne måles i folkemængden. Da Dohn trak vejret for sidste gang skete der dog ikke andet end, at hans helt normale menneskekrop lå livløs. Indbyggerne havde lynchet en af deres egne, og alvoret i situationen gik nu for alvor op for indbyggerne, tiden var knap.


SPECIALS INDEN 00:00
07-01-2010 00:11 #405

Dag 2: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=207826

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar