----GAME-----OVER------

#1| 0

Nå man står i døren på vej ud, med hensigt at skal ud og udføre noget ulovligt ala. bankrøveri, får man et vink med en vognstang om, at man er kommet så langt ud, faldet så dybt, at man i de næste 20 sek. af ens liv kun har 2 muligheder tilbage i livet. Dette vink fik jeg en tidlig morgen her den anden dag inden nytår..

Jeg er nemlig nu kommet så langt ud, og sunket så dybt, at jeg kun havde to valg, begå et røveri, og med held skaffe de penge jeg skylder væk, ELLER gå tilbage i lejligheden, tage en DYB indånding også lige tænke alle konsekvenser igennem, og indse mit kæmpe problem og være en mand gøre noget ved problemet. Heldigvis gik jeg tilbage, kom ind til virkeligheden og langt om længe indset det her kun går en vej, hvis jeg ikk nu og med det samme stopper med spil.

Jeg er LUDOMAN, jeg har vidst det i mange mange år, og uanset hvad jeg har budt andre mennesker eller gjort af dumheder for at kunne spille har min underbevidsthed fortrængt problemet frem for kicket ved at spille. Om det er poker, oddset, roulette eller hvilken hare der kom først over vejen var ligegyldigt. I ca. 16 år har jeg spillet og på forskellige niveauer været ludoman.
Jeg er i dag 31 år, men allerede som 18 årig var det spil der styrede mit liv. Det var spil jeg stod op for om morgenen, typisk så jeg txt inden jeg gik på toilet, selvom jeg var tæt på at pisse i bukserne, men dagens kampe på oddset var vigtigere, det var jo dem jeg om natten havde været vågen 5 gange pga. Efter et par år kom spille automater ind i mit liv, og det var samtidigt med jeg fik en søn. Men desværre var ludomanen i mig større end det var for mig at få en søn, hele mit liv gik nu ud på spil. På daværende tidspunkt arbejdede jeg nat, men i stedet for at sove om morgenen efter arbejde sad jeg i spillehallen fra 7 morgen til 15 eftermiddag, brugte typisk 2 tusind kr om dagen og skulle jeg ha været heldig at vinde på maskinerne brugte jeg pengene på oddset. Ofte hentede jeg min søn i dagpleje om eftermiddagen inden min kæreste kom hjem fra job, men i stedet for at hygge med min søn og få kvalitetstid med ham lå jeg på sofaen og halvsov mens txt kørte på side 270. og efter endt aftensmad fortsatte det på sofaen indtil jeg skulle på natarbejde igen. Sådan kørte mit liv i 2-3 år, det kostede mig forholdet til min kæreste og søn, 2 biler jeg ikk mere havde råd til, en bankgæld på 130.000 samt et lån til min mor på 100.000... og ikke mindst en del venner samt forhold til øvrig familie da jeg nu var blevet så indelukket og isoleret et menneske, der stort set kun kunne fortælle løgne og opdigtede historier for at kunne spille.. jeg gik i behandling for mit for at rede stumperne, og i ca 1 år kunne jeg styre og kontrollere mit spil og efter noget tid vendte kæresten og sønnen tilbage... Men men men, så kom pokeren igang, den store dille i hele verden, og selvfølgelig kunne en ludo som mig ikk undgå at skulle forsøge.....Inden for det næste år var jeg total hooked på spil igen, nu på pokeren selvfølgelig, og jeg tilbragte 5-10 timer dagligt foran skærmen, ved siden af arbejde, og blev mere og mere isoleret fra omverdenen, og så kun mig selv og mine behov, sov stort set aldrig og når jeg gjorde var det meget dårligt, og kunne så vågne som et stort egoistisk svin, der over for alle andre mennesker kun kunne snærre og være ligeglad. Kæresten skred selvfølgelig igen, godt for hende og min søn, for tænk et lorte liv det måtte være at leve med sådan en torsk som mig, der kun havde spil i tankerne, og var total ligeglad med andre nennesker.

Jeg var nu alene, ingen der brokkede sig over de mange timer foran skærmen, ingen der stillede spørgsmål og samtidigt kom alle de fremragende lånemuligheder på nettet frem. halleluja for et paradis for en ludoman som mig. det første år med poker havde nu givet mig en bankgæld på på ca. 200.000 kr og ca 200.000 i alt til de gamle. Men jeg inorerede det total, hallo der lå en hel ny verden foran mig, jeg kunne låne stort set alle de penge jeg vil over nettet og ingen kontrollerede det eller brokkede sig i baggrunden...OG SELVFØLGELIG VILLE JEG RAMME DET STORE GULD EN DAG. Og det har været meget tæt på flere gange, men det jo som bekendt ikk nok.

For at gøre historien lidt kort så sker det her for 4-5 år siden, og med et liv kun baseret på spil, løgne og bedrag i disse år, står jeg i dag med en gæld på ca. 1.5 mill kroner. yep i læste rigtigt....
skylder mine forældre 800.000 kr og 15-20 forskellige låneselskaber 700.000. har mistet 4 forskellige jobs i den periode da jeg ikke kunne møde til tiden, for meget sygdom pga af spil og tankerne i en hel anden verden, da hver dag har været en kamp for at finde penge til spil og til alle dem man dagligt har skyldt ved siden af. udover mistede jeg yderligere en fantastisk kæreste og min vennekreds er så minimal i dag da jeg har svigtet alt og alle, ligesom mit forhold til familien er så revnet at det tager år at få genopbygget. Jeg står med en økonomi i ruiner, en gæld jeg aldrig kan afdrage og er igen uden job.....

Det er slut nu, slut med søvnløse nætter, slut med løgne, slut med mavesår,slut med daglig hovedpine, slut med en daglig jagt på penge, slut med livet baseret på en drøm der endte i helvede.

jeg går i behandling igen og nu med den indstilling det slut med spil for altid, jeg vil koncentrere mig om min søn, finde et job, de venner og familie der er tilbage, også forsøge at få et liv tilbage.

Jeg skylder pt. penge på pokernet til følgende profiler:
pingvin
mortenkk
snowking
jannik_pro

jeg kan ikk betale jer pt hvad jeg skylder, men i har mine opl og jeg jeres og jeg tilbyder jer en afdrags ordning og det håber jeg så i accepterer, i høre nærmere da jeg kontakter jer senere i dag.
Når det så er sagt ved jeg der findes flere ludomaner her på pokernet, det ville være umuligt at forstille sig andet, så venner tænk jer om og overvej jeres situation inden i kommer ud hvor jeg er havnet............

farvel herfra

04-01-2010 11:57 #2| 0

1st step is admitting you have a problem

Held og lykke fremover!

04-01-2010 12:01 #4| 0

held og lykke med det, det sværeste/længste skridt er altid det første, men du lyder som en der nok skal klare det så endnu engang pøj pøj og jeg håber det lykkes for dig og at vi aldrig ser dig her igen(ment på den gode måde)

04-01-2010 12:01 #3| 0

Det er jo noget af en historie! Respekt for at have indset dit problem, og gøre noget ved det! Bedre sent end aldrig...

Jeg ønsker dig rigtig god vind med behandling, og håber jeg aldrig kommer til at se dig ved et pokerbord/spillemaskine igen :)

Jeg håber du for styr på dit liv igen.

04-01-2010 12:02 #6| 0

Stærkt skrevet!

Alt held og lykke!!

04-01-2010 12:02 #5| 0

Det er sgu en trist historie, men når du nu langt om længe har erkendt at have et problem er du på vej i den rigtige retning.

Held og lykke fremover.

04-01-2010 12:03 #7| 0

Oh my.. Altid utroligt trist at høre historier som denne.. Men jeg er glad for, at du ikke valgte bankrøveriet :) Jeg har stor respekt for, at du har indset dit problem, og vælger at gå i behandling.

Jeg ønsker dig god vind og alt det bedste fremover!

04-01-2010 12:03 #8| 0

Erkendelse er en god start. Få kontaktet ludomanicentret

04-01-2010 12:03 #9| 0

Det var da en begyndelse. Held og lykke med det.

04-01-2010 12:08 #10| 0

Hold da kæft en indrømmelse!

Lige nu har du en grund til at være stolt af dig selv! Held og lykke...

04-01-2010 12:11 #11| 0

Haaber alt det bedste for dig i fremtiden og at du kommer ud paa den anden side med oprejst pande og aldrig mere gambling.

gl.

04-01-2010 12:12 #13| 0

Held og lykke mester, ved godt at jeg ikke kender dig - men håber virkeligt at du kommer op på hesten igen!

Sick at jeg kan genkende nogle af de ting du skriver. Og jeg ser absolut ikke mig selv som ludoman...

04-01-2010 12:12 #12| 0

Vigtigt at du tager et skridt i den rigtige retning nu. Fortsæt den vej.

Lad dette være samtidig være en historie til eftertanke for alle andre.

04-01-2010 12:15 #14| 0

Tror en del af os kan genkende få af de træk i historien. Jeg kan ihvertfald selv og giver da stof til eftertanke på en eller anden måde.

Held og lykke med det hele philippo, håber du klarer dig igennem behandlingen og får en lys fremtid.

04-01-2010 12:16 #15| 0

Tankevækkende historie, tak for di du delte den med os.

04-01-2010 12:26 #16| 0

ugh.. Så fik man lige en klump i halsen..
.. Det er ikke tiden til moraliserende beskeder nu.

Dine forældre virker som nogle mennesker der vil gå gennem ild og vand for dig, så brug dem i det forløb, som du skal igennem nu.

Håber alt godt for dig og familien.

04-01-2010 12:39 #17| 0

Er det ikke dig der kom med gode odds forslag tilbage i tiderne i PN som faktisk gik hjem fleste gang?

Jeg kender din situation, og ved der er flere herinde der er i den samme eller er på vej dertil.

Jeg ved at de fleste af dem der er allerede er sunket har i deres hoved at ved at spil kan deres liv flyde igen, men i realitet synker de endnu dybere.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige end held og lykke med fremtiden, og de nyludomaner kan lære af dig, eller din situation.

_OP_
Stærkt skrevet.

04-01-2010 13:06 #18| 0

@Foeller

"Hold da kæft en indrømmelse!

Lige nu har du en grund til at være stolt af dig selv! Held og lykke..."


Ikke for at tage kredit fra manden og hans indrømmelse eller nærmere for hans beslutning, for ved at ludomani er en sygdom og ikke til at spøge med.

Men når det så er sagt, vil jeg dog ikke kalde det "Hold kæft en indrømmelse", synes det er super stærkt og ønsker OP alt held og lykke med at komme på fode igen og siger ikke det følg. for at træde på en mand der ligger ned men.

OP har været i behandling før, så ergo ved han, at han har et problem. Det har stået på i 13 år.
OP har et kæmpe ansvar over for sin kæreste, men ikke mindst sin søn, som han har forsømt.
OP har svigtet sin familie, venner og ikke mindst sig selv.

Det er ikke en dag for tidligt, at OP har taget denne beslutning og selvom ludomani er en sygdom, giver det stadig ikke en ret til at svigte sin familie, kæreste og SLET ikke ens søn. Der må have været mange røde lamper der har lyst for OP i årenes løb og efter min mening, sygdom eller ej, burde have fået ham til, at gå i behandling eller fået løst sit spil-problem meget meget før.


Derfor skal da alligevel lyde et STORT held og lykke herfra.
Og håber du kan nå at få rettet forholdet og din pligt som far op.

GL

04-01-2010 13:08 #19| 0

Hver gang du føler lysten. Tag et billed af din søn, kig ham i øjnene og spørg dig selv han fortjener det.

Go vind frem over!

04-01-2010 13:13 #20| 0

Avs. Hled og lykke med at komme på fode igen.

Her er en ide til et fritidsprojekt: Kontakt nogle journalister og fiks en bevægende selvbiografi. Hvis pæle som kenneth carlsen kan få udgivet noget må der osse være royaltyknaster til dig (der ihvertfald har en historie) der kan hjælpe dig ud af din gæld.

04-01-2010 13:36 #21| 0

held og lykke i fremtiden... sick historie!

04-01-2010 13:40 #23| 0

Det er så dumt så dumt at spille om store penge i poker!

Er man tabende, ender man som OP.
Er man vindende, er man skyld i OPs situation.

God bedring!

04-01-2010 13:40 #22| 0

God beslutning. Held og lykke i fremtiden, håber du kommer igennem det og holder dig fra spil!

04-01-2010 13:42 #24| 0

Først _Owner_ og nu Phillippo - 2 kendte navne herinde. Spil er fandens farligt, men med 2 forskellige "sammenbrud".

At alt ikke er en dans på roser, når det handler spil. Er her 2 tråde inden for kort tid et godt bevis på.

Ønsker begge held og lykke i fremtiden.

Og til os andre, er det endnu en sund påmindelse om, at man skal træde varsomt...

04-01-2010 13:58 #25| 0

Wow, synes det er virkelig flot alt det du skriver. 1 step to get on is admitting. Held og lykke mester. Og håber du får et ordenligt forhold med din søn igen.

04-01-2010 14:09 #26| 0

@Fjahgo

Jeg tror markedet for bekendende ludomani vil være dækket med Claus Elgaards bog, der udkommer i denne måned. En random ludoman (no offence) er der sgutte meget salg i, believe me.

@OP
Held & lykke

04-01-2010 15:00 #27| 0

Pænt af dig at dele.

Jeg vil gerne vide lidt mere om første del in historie. Hvordan så din plan ud i forhold til at røve en bank? Havde du scoutet location? Våben?

Ellers god bedring.

04-01-2010 15:04 #28| 0

Mr_Hit = Undercover PET

04-01-2010 15:16 #29| 0

Haha, klasse indlæg Hit!

Er det som sådan ikke ludomaner professionelle pokerspillere lever af?

04-01-2010 15:23 #30| 0

få dig en gældssanering ved bankselskaberne

04-01-2010 15:26 #31| 0

Godt skrevet! Held og lykke.


ps. Er glad for at jeg ikke lånte dig de 600$, for 3 uger siden.

04-01-2010 15:30 #32| 0

Mr_Hit og mickey go f*** urself.

Gl phillippo..

04-01-2010 15:32 #33| 0

God beslutning. Held og lykke i fremtiden.

04-01-2010 15:33 #34| 0

@StuntmanMike

Kvæl dig selv med dine strømpe!

04-01-2010 15:43 #35| 0

God beslutning, du må have mange gange held og lykke fremover!

04-01-2010 15:48 #36| 0

@Løvetæmmeren

"Er man vindende, er man skyld i OPs situation."

Say what???

GL OP...

04-01-2010 15:54 #37| 0

"Skyld i" - "årsag til" ....U name it.

I hvert fald trykker pokersitet ikke selv de penge, som 'pokerstjernerne' strør om sig med .....

04-01-2010 16:03 #38| 0

Hej Phillippo

Vores veje er herinde krydset nogle gange og du har altid fremstået som en reel fyr og sober i dine indlæg.

Damn, da jeg sad og læste den - var der mange genkendende træk. Ikke helt derude som du beskriver, men med mulighed for at kunne komme dertil.

Jeg ønsker dig alt mulig god vind fremover. Lyder somom du har nogle forældre der har kunnet hjælpe dig økonomisk af flere omgange. Lad dem nu også hjælpe dig på det psykiske plan ( og håbe de periodevis vil give lidt mad). Og hvor er det rart for dig at vide, at du har noget at kæmpe for; nemlig din søn.

Pas godt på dig selv, held og lykke med behandlingen.

Venlig hilsen

/Henrik

04-01-2010 16:30 #39| 0

Godt du indser det, held og lykke fremover..

... noget helt andet, er OP ikke ham der endte HU/3-handed i SM med Kipster dengang han tog sejren (1. eller 2. gang) synes bare jeg kan huske navnet fra replay af FT

04-01-2010 16:32 #40| 0

WP.

04-01-2010 16:33 #41| 0

Dobbelt post

04-01-2010 16:46 #42| 0

Nice med fremskridt.

Du er kun 30, så du har masser af tid til at få et fantastisk liv på trods af nogle trælse spille år.

God vind fremover

04-01-2010 16:57 #43| 0

"Guldmageren04-01-2010 15:23
få dig en gældssanering ved bankselskaberne"

I virkelighedens verden er det nok knap så sandsynligt at få eftergivet gæld fordi du har gamblet pengene væk.

Ellers var der jo fidus i at låne 700k og købe lottokuponer for skidtet - ingen gevinst - oh well.. gældssanering og så prøver vi igen.

Det bedste ville være at få alle de låneselskaber og deres ågerrenter ud af billedet og få samlet gælden ét sted, men det kræver jo så nok en del velvillighed fra en evt bank hvis ikke OP har nogle værdier ex. hus bil etc.

Men OP skal da nok klare det - 700k er jo ikke verdens undergang.

Men GL, Håber det lykkedes for dig denne gang.

04-01-2010 17:05 #44| 0

wow sikke en fortælling ja der er altid en bag side GL med det hele

04-01-2010 17:24 #45| 0

Trist beretning.

God bedring.

04-01-2010 17:27 #46| 0

Puha bliver nok en værre gang volapyk dette indlæg men nå


Vores veje har ligeledes krydset hinanden et par gange philippo, Hvilket jo endte i en større tråd omkring din person herinde, en tråd jeg i længde var ked af at have skabt, da det umiddelbart endte med at det faktisk ikke var en løgnehistorie du havde fortalt om at være indlagt, og du betalte din gæld til de forskellige i tråden af...

men alligevel har jeg ikke svaret dig i PM's siden, selvom jeg som skrevet ikke har noget udestrående med dig, og du altid har betalt. Dog kom det altså frem at du havde i omegnen af 70-80k DKK ude i den tråd, og det var jo et kæmpe warning sign for mig, og alene af den grund har jeg ikke haft lyst til at hjælpe dig videre med hvad der lignede en ludomanisk situation...


når det så er sagt, så måtte jeg sku synke en klump under mange af de ting du skriver, da det bestemt er noget jeg har tænkt flere gange, hvilket leder mig videre til tanken, er jeg selv ludoman - og det tror jeg sku desværre jeg i en eller anden grad er. Jeg prioritere pokeren over ganske meget, og specielt forholdet til min familie er blevet ringere af dette, den eneste forskel er at jeg lever af spillet, jeg har tjent rigtig godt på det, men kan samtidig godt se at det er prioriteret alt for højt.

Jeg tror mange andre der lever eller semi lever af det, har det på samme måde, men eftersom man lever af det, er det acceptabelt at dække sig ind under det.

De ting der i særdeleshed bekymrer mig er selvfølgelig hvor stor en del af mine personlige mål, der indebære poker, og ikke at udvikle andre færdigheder. Og hvis jeg fik at vide at jeg fra i morgen havde 2 ugers pokerpause, hvor der ikke måtte spilles eller rejses, jamen så aner jeg ikke hvad jeg ville bruge dem på udover selvfølgelig at være sammen med venner osv...

Det jeg prøver at sige er sku at jeg godt kan følge dig, og tror mange i skyggen har det på samme måde, og jeg tror faktisk jeg vil prøve at gå ned og snakke med den lokale afdeling for ludomani, om ikke andet så kan det vel ikke skade at høre deres mening, og måske det kan hjælpe mig til at få en lidt mere balanceret og struktureret hverdag, håber de kan hjælpe dig med det samme philippo..

god bedring

04-01-2010 17:35 #47| 0

super fortælling, håber du finde vejen til lykkligheden respekt...

04-01-2010 18:06 #48| 0

@ sayallin

Nu er der himmelsk til forskel på dine *ludo*tendenser og OP's.
Men spørgsmålet går vel på, hvornår er man ludoman ?
Hvis du spørger mig.....så er man ikke ludoman, fordi man elsker alle mulige former for spil/spænding osv. det meste af døgnets 24 timer ( selvom Jørsel nok er af anden mening)....så længe man kan styre sine spillelyster rent økonomisk, og bevare et godt socialt liv.
Hvis dette er en ludoman....så har jeg også været ludoman fra jeg var 15 til 35 ( er i dag tæt på 50 ), hvor hele mit liv var, spil, spil, arbejde, spil, spil, spil arbejde, men aldrig rodet mig ud i noget bundløs gæld.
I dag er spillelysten slet ikke den samme....måske det skyldes, at jeg har fundet jordens dejligste kone, og med alderen er kommet på lidt andre tanker omkring, der faktisk er andet i livet end spil.
Dertil skal siges, jeg fortryder absolut ikke mine 20 år med spil i tankerne døgnet rundt, da det har givet mig mange gode og sjove minder om gamblingens tid.

@ philippo

Stor respekt herfra, for din meget stærke beretning om en ludoman's liv, og alt held og lykke fremover med din behandling.
Dog er der en ting som undrer mig....hvordan kan man komme i gæld på 800K til sine forældre....uden de aner uråd ?

04-01-2010 18:13 #49| 0

Rigtig flot fortælling. Håber du kommer godt ud af det igen, og kan få et nogenlunde normalt liv igen, selvom det nok desværre ikke bliver så let. Men kæmp for det, der er ikke andet for!

04-01-2010 18:23 #50| 0

@Løvetæmmeren

Hvordan kan det nogensinde være professionelle pokerspilleres skyld at der skabes ludomaner?

04-01-2010 18:27 #51| 0

@Løve
Undskyld men med den holdning hvad laver du så på et pokerforum?

@Phi
GL med det, håber sku du formår at holde dig fra spillet.

04-01-2010 18:27 #52| 0

K_B_B - Hvem lever de vindende pokerspillere ellers af? Dem der donerer 1,5 mil som OP eller dem der donerer et par hundrede om måneden og må betegnes som hyggespillere?

04-01-2010 18:39 #53| 0

Laur, man kan vel godt have den holdning, og bare være uden moral i den forbindelse? Det er stort set samtlige pokerspillere vel? Det er jo de mindre begavede ludomaner der donerer til fødekæden?

04-01-2010 18:50 #54| 0

yeah, men man skal være retarderet for at tro pokerspillere på nogen betydelig måde er skyld i det. Det er ikke fordi ludomaner mangler ting at gamble på.

04-01-2010 18:51 #55| 0

Og ansatte hos Carlsberg bør skamme sig over de mange alkoholikere?

GL Philippo, håber ikke at se dig herinde mere.

04-01-2010 19:01 #56| 0

Held og lykke i fremtiden.
Til OP og alle andre der er pårørende / afhængige med mere og gerne vil forstå nogen af de reaktions mønstre der knytter sig til afhængighed i vil jeg anbefale at købe / Læse denne Bog.

Den addiktive Personlighed af Craig Naggen

Er i tvivl om link er OK men kommer her

www.bog-shop.dk/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=13

04-01-2010 19:06 #57| 0

Det er muligt at få gældssanering pga spillegæld.

Jørgen Steen Nielsen var i flere år sportschef i DR og spillede såvidt jeg husker 1,5 millioner af DRs penge væk på BJ.

Han fik efter nogle år gældssanering og kunne begynde på en frisk.

GL fremover

04-01-2010 19:25 #58| 0

Prangstar kom mig lige i forkøbet..

Det er muligt at få gældsanering, også selv om det er pga spillegæld...

Det kræver naturligvis at du i en årrække kan vise at du kan holde dig på denne rette sti, hvor du obv. ikke spiller mere, passer dit job, generelt viser fornuft så de kan se der er en mening med at din gæld skal stryges..

Derfor, er det rigtigt godt det du har gjort.. Få noget professionel hjælp, få en sund rutine ind i din hverdag og så har du helt sikkert noget at gå efter for fremtiden...

Dette kan helt sikkert lykkes for dig, men det tager tid. Men hvad er 3 - 4 år af et helt liv når du efterfølgende kan få muligheden for at starte på en frisk.

Når dette er sagt, så er penge naturligvis ikke alt her i livet. Du vil helt sikkert også få et tilfredsstillelse bare ved at føle der kommer noget styr på dit liv igen og der er mange fornøjelser som ikke koster penge.. I stedet for at bruge 1000,- på en bytur så lav en hjemmelavet pizza med din søn og hyg dig med ham, det er jo i virkeligheden alligevel det, som livet handler om. Kærlighed til familie og venner...!

Held og lykke herfra og stort tillykke med din nye start og lyse fremtid..

/Dennis

04-01-2010 20:31 #59| 0

@Laur

Det skal jeg sige dig:
Jeg spiller poker for hyggens og udfordringens skyld. Jeg spiller oftest SNGs og MTTs med 2$ eller 5$ i buyin. Jeg ærgrer mig grusomt, når jeg ryger ud før præmierne - og når jeg undertiden vinder et 2-cifret $-beløb, fryder jeg mig inderligt og skriver pralemails til pokervennerne.
Jeg er støt vindende, men jeg kunne aldrig drømme om at gå op i limit. For det første er jeg lige så glad for at vinde lidt (og har forresten et godt lønnet job), for det andet bryder jeg mig ikke om at plukke andre folk for mere end de kan undvære.
Jeg undrer mig virkelig over den "lovmæssighed" der tilsyneladende hersker i pokermiljøet: mere vil have mere - og op i limit, så snart rullen kan bære.
Håber jeg besvarede dit spørgsmål.

04-01-2010 20:39 #60| 0

Avs....god vind fremover! Trist historie.

04-01-2010 20:49 #61| 0

@Prang & DAxelsen
I har ret - man kan selvfølgelig få gældssanering ved forbrugsgæld, dog er det nok ikke noget man bør satse på når man er ung og arbejdsdygtig 2-4 årtier endnu.

Fik det vist formuleret lige firkantet nok, men Guldmageren fik det til at lyde som noget man bare lige gør med et snuptag. Nu burde OP's indlæg nok have skræmt de fleste fra at spille for lånte penge, men hvis der sidder andre som er af samme opfattelse som Guldmageren at man kan stifte gæld som man lyster og så få retten til at slette den, bør det nok nævnes og ikke mindst advares om at sådan fungerer det desværre ikke.

04-01-2010 20:59 #62| 0

OP

Det kan ske for de bedste.

Kom videre i dit liv, bare uden gambling, da det ikke er alle som har ryggraden i forbindelse med spil


www.bt.dk/nyheder/fyret-dr-chef-jeg-er-ludoman

04-01-2010 21:00 #63| 0

Din historie sætter virkelig tanker i gang hos én selv. Du skal have tak for at have delt den med os.

God vind fremover.

04-01-2010 21:25 #64| 0

@ mot09

Det er de færreste der kommer så langt ud, der konstant over en periode på 3 - 4 år kan vise en stabil levemåde uden tilbagefald, derfor heller ikke mange der får det.. Så derfor er det bestemt en mulighed hvis man har viljen og hjertet. Men overhovedet ikke nemt, hvilket heller ikke er blevet sagt.

Desuden så tror jeg mere du tænker på folk der oparbejder en mindre gæld ala måske 400.000 > hvor det er realistisk i en ung alder at få det betalt tilbage.

Ellers er der mange der bliver konstateret psykisk syge, så er det ingen sag... Men det er en anden historie..!

Desuden handler det vil i bund og grund lige så meget om at OP skal se lyset for enden af tunnelen, men hvad kan du ellers finde på der kan ødelægge dette?

04-01-2010 21:40 #65| 0

Respekt for du står frem og fortæller din historie!
Ønsker dig alt godt fremover og held og lykke med behandlingen. Og så lige et gammelt ordsprog som egentlig talt er så genialt:

Intet er umuligt, for den som bærer viljen i hjertet.

Busk

04-01-2010 21:50 #66| 0

@Løve
Ok fint svar, undrede mig bare lige :-)

04-01-2010 22:29 #67| 0

@DAxelsen

Er lidt uforstående overfor din afsluttende bemærkning.

Men set lyset for enden af tunnelen er jo lige netop hvad OP i dag har gjort. Slut med at isolere sig - erkende at han har brug for en redningskrans og så tage kampen op, det primære er jo at få de sociale bånd knyttet igen - med støtte og respekt fra venner og familie, ja bare det at han ikke skal holde styr på et spind af løgne men igen kan kigge dem i øjnene er jo den største sejr, og ikke mindst den største byrde der forsvinder fra hans skuldre - så kommer den økonomiske del til at virke knap så skræmmende.

Jeg kan slet ikke forestille mig hvor meget overskud det må ha krævet bare at gå i postkassen til sidst..

OP's motiv med denne tråd er jo heller ikke medlidenhed, men derimod det første spæde skridt mod en bedere tilværelse, samt et opråb til folk som er på samme kurs.

05-01-2010 03:31 #68| 0

@ Løvetæmmeren

Har det på samme måde.

Jeg kunne sagtens slå 5000NL, men synes sgu det er for synd at de skal tabe alle de penge, så jeg holder mig til 100NL.



05-01-2010 04:42 #69| 0

Syntes sådan set Løves argument er fair nok, så længe han selv "overholder" det. At jeg ikke er enig og nok vil betvivle om han kunne lade være, hvis han var dygtig nok til at slå nl1k, er så en anden sag. Men jeg kender ham ikke, så må jo lade tvivlen komme ham tilgode.

Men skulle man tænke med den moral, er der fanme mange jobs i den her kapitalistiske verden, man ikke burde tage. Tror faktisk jeg gør mindre "skade" som pro. pokerspiller, end jeg gjorde i mit gamle vellønnede og velanset lederjob i finanssektoren.

Så syntes tanken er lidt tynd i den verden vi lever i, men jo altså meget romantisk..... og det ment uden sarkasme!

05-01-2010 04:49 #70| 0

@ Laur.

Er helt enig med dig. Er hobbyspiller, og mange faktorer gør, at det altid vil blive ved det. Taber lidt, vinder lidt, tager et skud etc.

Løve argumentere fint, men jeg må tilslutte mig og sige, at der "dør" langt flere ude på arbejdsmarkedet, end inden for poker.

- OP's historie er ikke mindre sørgelig af den grund.

05-01-2010 05:24 #71| 0

Jeg kender dig ikke overhovedet, men synes det er flot at nå så langt at du indrømmer det, og det er vigtigt at åbne op for folk herinde på forumet.

Med det være sagt, er der kun en vej nu når det gælder behandling. Du bliver aldrig til noget indenfor poker, og du befinder dig i det helt forkerte miljø med tanke på hvad der er bedst for dig. Tror det er ekstremt vigtigt du indser at din profil herinde skal væk, og at du er nødt til indse du har alt for mange dæmoner der overtager hvad gælder spil til nogensinde at komme nær det igen. Det lyder sikkert hårdt, men det er facts, og vi har set det et par gange herinde nu. Det er fint at come clean, det er også fint at ryge i behandling, men hvis du så ender med at sidde her og chatte stadig og beskæftige dig med folk i miljøet, har du opnået ingenting.

Det sejeste du overhovedet kan gøre overfor dig selv, dine nære og kære, især din søn, er at sige stop her, and walk away. Du hører ikke til her, og det mest fantastiske vil være hvis du kan komme helt væk, og om 1 år returnere, og fortælle os din successhistorie.

Som sagt, håber jeg ikke det lyder for hårdt, og jeg håber det bedste for dig. Jeg ønsker du klarer det og kommer ud af problemerne. Du ved sikkert gennem dine behandlinger at den største fejl hos ludomaner er de siger noget, men aldrig gør det.

Prove em wrong!

Held og lykke med at blive rask :)

05-01-2010 06:03 #72| 0

Ubehagelig historie:-( GL vind fremover, og godt råd af Jooneas at 100% lukke ned for AL gambling for altid.

Iøvrigt lyder det ret vildt det er lykkedes at stable en 800k gæld til dine forældre på benene. Nu kender jeg ikke din alder, men det lyder til dine forældre også har failet i denne sammenhæng.

05-01-2010 06:13 #73| 0

OP er 31.

05-01-2010 12:01 #74| 0

Godt nok en sørgelig historie.

Jeg var selv lidt på vej ud af det spor dengang pokeren kom rigtigt frem. Vendepunktet kom første gang jeg måtte låne penge af mine forældre. Det var et meget mindre beløb. ca 20k. Men der blev stadig stillet spørgsmål der tvang mig til at indse det ikke var skide holdbart det jeg var igang med på en SU og et deltidsjob.
Og siden da har jeg holdt det på et hyggeniveau og efter at min holdning til spillet ændrede sig, blev jeg faktisk også svagt vindende.
Så jeg må give hilberado ret. Lyder godt nok os lidt som et fail fra forældrene når de låner 800k. Det virker naivt at låne så mange penge ud, også selvom OP måske har været en god løgner..


05-01-2010 13:04 #75| 0

Udvis en lille smule situationsfornemmelse mand. Den slags hører ikke hjemme på PN, og bør ikke gentages.

Sakset fra reglerne:

Retningslinjer for brugen af debatforum:

1. Emnet, tonen og sprogbrug i første indlæg i en tråd fastlægger linjen for efterfølgende indlæg i den pågældende tråd.

Hvilket gør dit indlæg til eet af de værre jeg har set et stykke tid, og det siger faktisk en del.

/Fryden.

Rigtig god vind fremover til OP.

05-01-2010 14:13 #76| 0

Trist historie.
God vind fremover!

05-01-2010 14:18 #77| 0

håber du kommer dig hurtigt..

Gl champ

05-01-2010 15:10 #78| 0

Den besked jeg læste tidligere herinde fra dig champen24, som nu er blevet redigeret ..

Den beviser endnu engang, hvor hjernedød du er.

05-01-2010 15:11 #79| 0

Dybeste sympati og medfølelse herfra, jeg har selv mistet en rigtig god ven til ludomani.
På ludomanicenteret sagde de til ham, at han skulle droppe alt med spil(herunder mig, når vi spiller 50 kr. sitngos). At han dropper mig i et brev blir dog aldrig tilgivet.

Se fremad, tænk på din familie.

05-01-2010 16:33 #80| 0

@Miller
Ja det rimelig koldt med at slå op via et brev, eller sms.
måske manden er blevet så hjernevasket på det center, at han ikke ved hvordan han skal opføre sig.

@OP
Held og Lykke og bred vej herfra til dig.

05-01-2010 16:40 #81| 0

Puha sikke en historie. Utrolig glad for at høre at du valgte at gå ind i lejligheden igen og ikke valgte at røvet den bank, det ville bare have gjort dit liv endnu værre, og det fortjener ingen mennesker i denne verden. Flot at du alligevel var så stærk efter så mange år og derfor valgte den rigtige vej. Tusind gange held og lykke med det hele, både med familien og økonomien. Forhåbentlig kan du stadig nå at få en dejligt langt liv med din søn.

GL! :)

05-01-2010 16:46 #82| 0

Godt, du kom ud med det. Det er et flot og vigtigt skridt at tage.

God fornøjelse med livet fremover :)

05-01-2010 16:57 #83| 0

@◄ Mio23

Tror du nogle på PN kunne have interesse i at læse det brev jeg fik? Kunne jo evt. lave en tråd om det, hvor jeg linker til brevet (jeg har scannet det ind).
Damn hvor koldt det shiiiit...

05-01-2010 18:19 #84| 0

Som mange siger, så er det godt at du tager det første skridt og fortæller din historie, men det er overdrevet at begynde at sige du bør være stolt af dig selv og, at det vigtigste er at erkende dit problem. Du har virkelig failet big time, det ved du jo også godt selv. Det er fandme synd for dig, men søde ord og støtte fra omverdenen hjælper dig altså ikke alene ud af krisen. Du kan sidde her og skrive om alt dette, men hvis du ikke formår at gøre noget ved det, så kan det være ligemeget, at du kan indse hvordan du har det, og hvad der skal til for at forbedre dig.

Med små skridt dag for dag skal du gøre noget ved situationen og råde bod på det sløsede liv du har levet - så skal du nok komme på rette fod igen, men for alt i verden; undervurder ikke, at det kræver blod, sved og tårer og ikke mindst tid. Jeg tror du kan klare det. Alle mennesker har overlevelsesinstiktet i sig og de fleste også en samvittighed der kan bære dem. Det har du også. Så go for it - giv den en skalle. Tror det er vigtigt du bruger ca. 1 time om dagen på at overveje om du griber livet og dagen rigtigt an. Og for alt i verden sørg for at have et klart hoved, uden stress og addiction..

Måske kan den her video give lidt inspiration: www.youtube.com/watch?v=wpDtdLve30o&feature=PlayList&p=AFE856F6E56EB7BF&index=2

06-01-2010 19:33 #85| 0

Første vej til forandring er erkendelse. Derefter er accept af situationen og handling altafgørende - Gør det (du kan godt)!

Du får ikke brug for held og lykke - tag kontrollen i stedet for.

Hvis det er nødvendigt så smid dit tv ud og afmeld dit internet og start et nyt liv - forkuser på noget nyt. Du kan f.eks. skrive en bog med dine erfaringer, melde dig til aftenkurser etc.

Og vær 100% ærlig over for alle omkring dig. Fortæl dem og dit problem, men søg ikke medlidenhed - kun forståelse. Fortæl dine forældre hvad du har brugt pengene på (selvom de sikkert ved det).

Du har ret til et godt liv uden ludomani, så kræv den ret.

06-01-2010 21:02 #86| 0

Du maa gerne lige skrive en PM til mig, saa vi kan faa afklaret vores udestaaende, som du lovede mig da jeg var hjemme.

Hvis ikke vi kan faa det afklaret, saa please vaer aerlig over for mig, det synes jeg faktisk er det mindste du skylder mig efterhaanden!Du skrev d.4/1 at du ville sende en PM, den har jeg ikke faaet.

Jeg er ked af den situation du er havnet i, og jeg er glad for du langt om laenge har indroemmet over for dig selv, at du har et problem.

Jeg oensker dig alt det bedste, og haaber du kommer ud paa den anden side som et bedre og klogere menneske.

Alt det bedste i fremtiden min ven!Og husk nu det, du er stadig min ven, penge er bare penge og vi skal nok finde en loesning.

06-01-2010 22:27 #87| 0

Stærk læsning.
Held og lykke fremover.

07-01-2010 16:38 #88| 0

hey all
først og fremmest tak for de positive kommentar der er kommet fra jer her i tråden, det varmer sku i de her kolde dage, og bestemt med til at gøre det lidt nemmere at se fremad og komme videre..
jeg har skrottet mit internet og computer så skriver først nu,da jeg for det første har haft brug for nogle dage i eksil, samt besøge en med netadgang for at kunne skrive dette.
jeg kan berette jeg har fået lavet afdraags ordninger med de 4 jeg skylder herinde, og i skal have stor tak for jeres forståelse og accept af min afdragelse ordning, det er virkelig en stor hjælp.
yder mere har jeg været til samtale på center for ludomani i odense og startet min behandling og kommer på et intensivt kursus af 14 dags varrighed, hvor man bor på stedet i hverdag og weekend, her inden meget kort tid, og det ser jeg meget frem til, specielt fordi det gav mig rigtig meget, da jeg for 6 år siden også deltog på et ligende.
Ellers har jeg har haft nogle gode samtaler med mine forældre og venner og været 100 procent åben og ærlig omkring situationen og hvad der kommer af svære tider fremover, og det har været en super lettelse og dejlig oplevelse, at kunne være mig selv, være ærlig og ikke skulle bruge energi på at opdigte historier og have en masse fortielser. Men mindst lige så herligt har det været, at de sidste 4 dage ikke har været en stor jagt på penge, til at spille for eller for at afdrage gæld. Jeg har sovet igennem om natten og kunne nyde de personer jeg har været omkring, uden af befinde mig i en anden verden og snærre og bide når folk når de konfronterede mig i en dialog.
Men jeg er kun lige startet på en meget lang rejse og håber virkelig den bliver gennemført helt til vejs ende.. må i alle passe på jer selv og ha god vind frem over... når mange store skridt er taget fremover vil jeg hvis det kunne have interesse skrive lidt her i tråden..
Elllers runder jeg af med at sige, hvis nogen kunne have brug for at spørge ind til noget som evt. kunne forhindre dem selv i at ende i det store hul jeg ligger i er i mere end velkommen til at kontakte mig, har allerede på nuværende tidspunkt haft kontakt med et par stykker som fik deres øjne åbnet..

jesper

07-01-2010 17:02 #89| 0

"Indlæg af denne karakter ønskes ikke på PokerNet."

07-01-2010 17:10 #90| 0

@shark
Mislykket forøg på ironi, eller er du bare et fjols??

@Jesper
GL, håber sku du kommer nogenlunde helskinnet igennem

07-01-2010 17:13 #92| 0

@shark

Tag dig sammen.

07-01-2010 17:13 #91| 0

@sharkattack

Hold kæft du er en nar....

Hvis andres elendighed kan få dig til at få et grineflip....ja så er du sgu et sølle menneske...

Håber at du ikke selv kommer i en situation hvor du har behov for nogen form for opbakning.... med dit syn så tvivler jeg stærkt på at du vil få den.
07-01-2010 20:00 #93| 0

Det er da helt grinagtigt at man kan ende i sådan en situation :D:D
Du må da være snotdum. Hvad er din logik?
OP: Hey jeg har tabt penge på mit spilleri de sidste 30 dage.
Men jeg forsætter, for det må vel være løsningen.

Ludomani kan sættes op i form af, at man møder en anden person.
Personen spørger om man vil satse 10 kr på at den terning han vil slå med(6 sider/normal terning) slår 6. Hvis du vinder, vinder du tilgengæld 40kr oveni de 10 kr du har satset.
dvs statistisk hvis i spiller 6 spil , vil du vinde 1 gang, men samlet havde tabt. Og alligevel vælger du at spille videre.
come on, det er da direkte komisk, at folk ikke er smartere end at de hopper på sådan noget. :-)

@hitman
Bare rolig jeg ender ikke i samme båd som OP, min økonomiske fremtid er sikret i forvejen, med mindre OP røver min bank for alle dens penge lol!! ;)

07-01-2010 20:03 #94| 0

@shark
OMFG du lyder sku som en fin fyr, du skal nok blive til noget når du bliver voksen.

07-01-2010 20:04 #95| 0

@sharkatt...

Nu skal du lige vide at der er meget stor forskel på at
man laver en sviner (som af og til sker) :) i forum , øhhmmmm

Og så det du lige har præsteret , det er sgu under lavmål
dumme klaphat

4500

07-01-2010 20:12 #96| 0

@sharkattack

Ludomani er en sygdom for gods sake.

Ligesom du tilsyneladende er syg - klovn.

07-01-2010 20:14 #97| 0

Trist læsning.

Held og lykke

07-01-2010 20:16 #98| 0

sharkattack prøv dog og pis af med dig!! og ja det skulle lyde surt!!!

07-01-2010 20:16 #99| 0

Fin post msm.

Gl OP!

07-01-2010 20:27 #100| 0

.

07-01-2010 20:41 #101| 0

Spøg til side :) (troll)

Det er selvfølgeligt en skidt situation at være endt i, og det er bestemt ikke morsomt.
Håber du kommer på benene igen økonomisk, og får rodet dig ud af alle de problemer du har rent socialt! Nogle gange må man bare bide i det sure æble. Men det tror jeg også at du ved allerede.

07-01-2010 20:42 #102| 0

Er der nogen, der kan sige mig, om jeg skal grine eller græde over den ignorance, sharkattack udviser? Jeg er sgu i tvivl tbh.

07-01-2010 20:52 #103| 0

lol @ sharkattack.....

Du må have haft en dårlig dag.....

07-01-2010 20:56 #104| 0

@Poker prince

som skrevet ovneover, var mine foregående posts blot trolling, og selvfølgeligt meget generaliserende og skarpe i tonen :-)
Skrevet blot for at se reaktionen fra jer, hvad der står, er jeg nødvendigvis ikke enig i oprigtigt.
Nu vil jeg selv gå ind og multitable noget nl100 ;)

07-01-2010 21:55 #105| 0

Fed tråd, du vælger at eksperimentere i. Fjols!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar