LÆS før du bruger staking-forum.

#1| 0

Velkommen til. Du befinder dig nu i staking-forum, og før du begiver dig ud i dette bedes du læse her.

Staking-forum kan benyttes, såfremt man ønsker at stake en eller flere spillere. Dvs. stille penge til rådighed for deres spil, til afregning efter en på forhånd aftalt model.

BEMÆRK: Det er på INGEN måde tilladt at søge om at blive staket, eller på anden måde tigge om penge.

Det et tilladt at sælge BAP, buy a piece, hvor man må sælge op til 50% af sin samlede action.

Reglerne for brug af PokerNet, herunder staking-forum, kan læses her:

www.pokernet.dk/forum/rules.asp

Jeg har tidligere lavet oplæg til vejledning til nye i forum, og bruger lige nogle af dem her.

I. Spil ordentligt. Det burde give sig selv, og gør det som oftest.

II. Overhold aftaler. Post HHs, send penge efter cash og i øvrigt hold din del af aftalen.

III. Lad vær at tig. Det er imod PNs regler. Osse via PM, og man vil få sin postkasse lukket, hvis man tigger dén vej.

IV. Respektér stakers valg.

V. Hold dig til tråden. Søg kun om stake til det der tilbydes, post de ting staker beder om og drop PM hvis der ikke opfordres dertil.

VI. Hold den gode tone. Det klæder os alle til enhver tid.

VII. Sælg dig selv. Tag dig tid til at læse OP. Post de nødvendige ting, og bekræft stakers evt. forespørgsler.

VIII. Vær realistisk. Lad være med at søge, hvis tilbuddet ikke er henvendt til dig!

Sikkerhed i forhold til svindel:

Det kan dårligt undgåes, at hvor der er penge, er der folk med lav moral som forsøger at snyde. Vi har for nylig indført kortsystemet, brugerne er selv gode til at holde justits og der er sågar pt. ønske om mere kontrol.

Jeg vil i den forbindelse påpege to ting. Dels at der aldrig bliver et 100% sikkert system efter min bedste overbevisning, og dels at der i den sidste end kun er een selv til at beskytte sig.

Personligt vil jeg sige, at man bør tage sine egne forholdsregler. Generelt synes jeg folk er alt for flinke, og stiller alt for få krav for at sende penge til folk man ikke kender!!! Disse forholdsregler kunne eksempelvis være:

1. Få personlige oplysninger på folk man staker, og check gerne disse. Det kan være telefonnummer, navn og adresse. Dette kan checkes, og man kan undlade at stake folk med ikke-listet nummer. Derudover vælg folk der har vist sig at være til at stole på. Disse kan også få problemer, men har trods alt vist de kan finde ud af at overholde en ftale.

2. Send færrest muligt penge af gangen. Staker man eksempelvis til SNG eller cash, send kun få buyins af gangen. Dealen kan vurderes løbende, og flere buyins kan overføres hvis nødvendigt. Man kan feks. godt stake 50 buyins, men blot overføre 8-10 stykker til start.

3. Back i stedet for at stake. Lad evt. stakee stille penge til rådighed. Denne mulighed så jeg gerne folk benytte. Hvis man staker en SNG rulle, kan stakee selv betale beløbet, og i tilfælde af underskud, betaler staker, såfremt dealen er forløbet tilfredsstillende. Nogen vil hævde at folk ikke vil stakes, hvis de selv har pengene. Jeg mener man kan have X kroner, uden at have en rulle på X kroner, og at man vil spille for et beløb man selv kan stille, uden at have råd, viser man tænker BRM. Denne kan ikke altid bruges, men kan overvejes, helt eller delvist back, hvor man eksempelvis stiller 50% hver.

4. Få mest muligt på skrift. Dette giver i sig selv ikke sikkerhed for penge, men for at der er enighed. Læs evt. nogle af de seneste deals feks. Beck har lavet, de er rigtig gode mht. at få en masse detaljer på skrift.

5. Kig dig omkring, se i andre tråde hvordan folk gør herinde. Og hvem der bare altid overholder deals samt hvem der har lidt svært ved det.

6. Vær kritisk!!! Jeg vil vove den påstand, at 90%+ mislykkede deals kan undgåes, ved at bruge sin fornuft og kritiske sans. Stakere har et naturligt medansvar for, at forum fungerer bedst muligt. Når man staker folk der flere gange har vist de dårligt magter at styre (andres) penge, tager man altså høj risiko. Derudover er det med til at tiltrække tvivlsomme elementer, hvis $ sidder alt for løst.

Til alle vil jeg slutteligt sige:

Spil godt, hold aftaler og alle kan have rigtig meget fornøjelse af vores allesammens staking-forum.

15-12-2009 16:16 #7| 0
OP

Jeg har slettet vore 'sjove' indlæg. For nye brugeres skyld, holdes unødvendig støj ude af denne tråd. Vil man diskutere indholdet i OP, er man velkommen til at skrive en PM, eller oprette en tråd til formålet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar