PNVA: Flytte hjemmefra + Mad

#1| 0

Ohøj PN.
Efter at have spenderet lidt tid med diverse halvfærdige retter fra knor og alskens godt fra byens restauranter er det nu tid til at lave lidt mad selv. Mangler dog lidt god inspiration så PN here you go - smid jeres bedste af de "nemme" opskrifter :D Gerne ting der kan holde til en overnatning i køleskabet så man kan lave til to dage på en gang :) !

06-10-2009 02:25 #2| 0

Pasta + 1 dåse hakkede tomater + masser af oregano
Det går aldrig af mode!

06-10-2009 02:30 #3| 0

dk-kogebogen.dk er en dejlig side.

06-10-2009 02:57 #4| 0

Ris, "cafe de paris" fra knorr og kyllingebryst(filet?). Dejligt nemt, og man laver automatisk til 2 dage.

Giver en pris på ca 25 kr per dag.

06-10-2009 03:01 #5| 0

Kylling + rød peber + snack peber? + grønne bønner + løg + chili + hvidløg + gerne Santa maria's thai sweet/sour.

Serveres med ris.

06-10-2009 03:03 #6| 0

Nemme opskrifter har maks. 3 ingredienser + ost!
Tilbage til tegnebordet lilleclown!

06-10-2009 03:18 #7| 0

Hjemmelavet pizza?

Dejen kan laves for max 5 kr., og fyldet købes for ~30. 35 kr. for mad til 2 dage (der kan varieres. For 10 kr. ekstra kan du på dag 2 komme salat+dressing på :D) må satme betragtes som en god handel.

06-10-2009 03:36 #8| 0

En sikker vinder hos mig er:

Ildfast fad hvori jeg kommer laks, kartoffelbåde, olie og salt over det også ind i ovnen i 20 minutters tid.

Så er det jo frivalg om man vil lave en slags sauce til eller nogle grøntsager. Og huske citron på laksen efter.

06-10-2009 03:45 #9| 0

Bekalger daniel... hvis jeg skal hive en studietidsret frem, må det være i stil med din egen:

Pasta med:

tomatpuré i et krus, tilsæt lidt vand, oregano, peber og så i mikro i 30 sekunder.

Så bliver det ikke nemmere :) - men den anden ret tager nu heller ikke lang tid.

@Bad3xo

I Aldi (ja, ved det godt) har de noget færdig pizza dej (ca. 15kr), som er ret vellykket - og så følger der noget tomatsauce med.

06-10-2009 03:50 #10| 0

svensk pølseret!!

06-10-2009 03:56 #11| 0

@lilleclown

Det får du alle steder til samme pris. Men nu er det ikke os alle der slæber en pizzabund med hjem, når vi kan lave den selv og tilsætte div. ting og få bunden super sprød. :D

06-10-2009 04:05 #12| 0

@ Lilleclown
Now that's more like it :-)

Det lyder som en variant jeg skal prøve snart!

06-10-2009 04:19 #13| 0

kog fuldkornspasta
steg kyllingstykker
lav en knorr sauce (cabaret/fransk cabaret kylling)

hæld kyllingen og saucen ned i pastagryden
rør rundt og du har en gryde fyldt med lækker mad, der holder mere end 2 dage

06-10-2009 04:20 #14| 0

@ daniel

NP.

@ Bad

Nej, det er ikke den samme som de andre steder. Derfor man skal i Aldi. Den er super sprød - og lettere end alt det mel og pjat du skal bøvle med :p

06-10-2009 05:12 #15| 0

Køb en toaster, hvis ikke du allerede har en.

06-10-2009 05:46 #16| 0

den pizzadej de har i netto er sgu også helt fin synes jeg :D

06-10-2009 06:22 #17| 0

Sæt ris over, svits løg + gulerødder på pande, tag dem fra og steg kødstykker på pande. Når kødet er ved at være gennemstægt, hæld frosen broccoli, bønner + lidt wok miks over, tilsæt soya + krydderier og lad det stå indtil risene er færdige. Tilsæt løg + gulerødder, steg igennem, og du har en super lækker ret der kan holde et par dage alt afhængigt af hvor meget du laver.

Tager de 20 minutter det tager at koge ris.

06-10-2009 11:10 #18| 0

Fatter ikke hvorfor der ikke er nogen der har skrevet koteletter i fad endnu?! Hvad er jeres fetish med kylling?! Vær nu rigtige mænd og køb svin! :-)

Koteletter i fad:
SVINekotteletter, smæk 2-3 stk i et fad
Hæld en dåse hakkede tomater (eventuelt med chili eller anden krydderi hvis din mave ikke er blevet for sart af alt det kylling) ud over.
Krydder efter behag med salt, peber, chili, tabasco, bacon, løg, champignon, hvidløg mv
20-25 minutter i ovn ved 200 grader, og kog ris ved siden af.
Skal det gå stærkt kan det laves i en dyb tallerken i mikroen ;-)

Trylle trylle. Mad på 30 minutter, og hvis du vil spare lidt opvask spiser du det af risgryden ;-) (Plus det har den bonus at fadet altid skal stå i blød bagefter så opvasken er insta udsat til i morgen!)

Kyllingeretter... pfffhhh. Og i påstår i er mænd! :-P

06-10-2009 11:19 #19| 0

Din aftensmad, ingredienser og hvad kræver det:

Toastmaskine
Toastbrød
Toastost
Toastskinke

Dinner is served!

06-10-2009 11:56 #20| 0

3 stk. frysepizza til ca. 25 kr. Ekstra ost + partypølser, så har man en fantastisk pizza til næsten ingen penge.
Pasta og partypølser + ketchup er absolut heller ikke dumt :)

Der var et par stykker hvis det er mad på budgettet...

06-10-2009 13:45 #21| 0

Pølsemix uden Mix'et ... Dvs. pølser

det' lækkert, det' nemt, det' godt

06-10-2009 13:45 #22| 0

Pølsemix uden Mix'et ... Dvs. pølser

det' lækkert, det' nemt, det' godt

06-10-2009 13:59 #23| 0

en brødrister, pølser og brød....

både pølser og brød på risteren samtidig, så er der mad på minuttet!!

06-10-2009 14:17 #24| 0

@tiger

Nu skal du lade være med at gøre det dejlige simple til noget irriterende indviklet.

06-10-2009 14:21 #25| 0

haha...

en anden klassiker er åbne en dåse pølser og stille på en varm kogeplade, mens brødet ristes(brødet er frivillgt)

06-10-2009 14:46 #26| 0

Nu bliver jeg jo sulten af at se sådan en tråd :-)

Pølser spiller jo altid hvis man lige skal lave noget ment og hurtigt. Et par alternative varianter til kartoffelelskere som mig :-)



Kvas nogle chips og kom ovenpå hotdoggen i stedet for løg og andet pjat...




Min favorit fra de svenske travbaner, også kaldet en halv special: En almindelig hotdog overøst med kartoffelmos. Svenskerne er i øvrigt sjove, de varmer/rister sjældent deres brød...




Den hurtige: 6dl vand i en gryde, klip/bræk nogle pølser i stykker og smid dem i gryden, max varme til de koger, vent 1 minut og hæld en pose Knorr kartoffelmos i, rør med håndmixer med dejkroge.

06-10-2009 14:47 #27| 0

Øh, pasta med kødsovs FTW?

Indgredienser:
Pasta
1 dåse tomat
Hakket oksekød - 250-500g afhængigt af kødsult.
Løg
Krydderier (Salt, Peber, Basilikum, evt. oregano og en tsk. sukker)

Valgfrit: Hvidløg, en eller flere planter (F. eks. gulerod, squash, aubergine, peberfrugt, champignon, sortfarvede oliven)

Tilbehør: ost

Opskrift:
Svits løg og evt. hvidløg i lidt olie i en gryde.
Smid kødet i og brun det.
Tilsæt tomat og evt. hakket plante.
Smag til med krydderier.

Spis halvdelen med pasta og ost.
Smid halvdelen i tupperware til dagen efter.

There you go: pasta, ost, og en sovs af basicly 3 indgredienser (+ hvad man frivilligt kommer i for variation)

06-10-2009 14:57 #28| 0

Verdens dovneste kylling:

Indgredienser:
Kyllingefilet
Olie
Krydderier (paprika, chili, karry, salt, peber efter behag)
En eller flere planter (f.eks peberfrugt, champignon, squash)
Ris
Evt fløde, måske kokosmælk kan bruges

Opskrift:

Skyl 1 til 1.5 dL ris, og kog under låg med det dobbelte volumen lersaltet vand til de er møre, hvilket ved svag varme burde passe med hvornår vandet slipper op. Opgiv at tage tid, bare hold øje og tag en prøve af og til, mens resten af retten laves.

Skær kylling og plante i stykker.
Varm lidt olie med krydderier i på panden.
Svits kylling, tilsæt plante og steg videre.
Tilsæt evt. fløde når kyllingen er ved at være klar.

Laves retten uden fløde, så kan man på en slip let pande ganske hurtigt stege risene oven i snasket for et mere greasy resultat.

06-10-2009 15:06 #29| 0

Omelet med kartoffel:

Indgredienser:

Æg
Mælk
Løg
kartofler
Dine favoritter blandt: Peberfrugt, porre, frisk tomat, soltørret tomat, champignon, bacon
Krydderier

Tilbehør: Rugbrød, smør

Skær 2-3 kartofler i tern, 1-2 cm på hver led.
Steg kartoffeltern i rigeligt olie på panden til de er nogenlunde møre.

Slå 3-4 æg ud i en skål, rør med en lille sjat mælk og krydderier.

Smid andre indgredienser ned til kartoflerne og steg en smule.

Tilsæt æggemasse.

Hvis du har et grydelåg der passer til din pande er det lettere at få omeletten færdig uden at den bliver for sort på undersiden.

06-10-2009 15:09 #30| 0
Moderator

Må give vonMC ret - hvad fanden sker der for ungdommen. Alt det der fesne kylling, kan ikke bruges til noget som helst. Der skal rigtigt kød på bordet. Ko eller svin - evt. most og proppet i tarm.

Nem gryderet:

Skær noget ko og gris i mundrette tern. Svits sammen med løg. Tilsæt et par dåser flåede tomater og lidt tomatpure. Tilsæt salt, peber og paprika (GOD paprika, der river lidt i gummerne). Tilsæt evt. skiveskårne gulerødder og champignon. Kog i en 3 kvaterts tid. Tilsæt et skvæt fløde, og noget pølse (cocktail eller bare afkortede almindelige).

Dette er så smart indrettet, at det går pokkers godt til både kartofler, kartoffelmos, pasta og ris. Så der kan varieres, hvis der brygges en stor spand, der kan holde hele ugen ;-)

06-10-2009 15:12 #31| 0

Bliv gift....................

06-10-2009 15:39 #32| 0

Anskaf dig en ris-koger og gå ned i den lokale thai butik og køb en sæk ris...sådan 20 kg holder et godt stykke tid.
Ris skal bare skyldes 3 gange eller vaskes godt i en si...og riskogeren laver perfekte ris hver gang.

Wok-mad er noget af det nemmeste og det kan holde sig et par dage i køleskab.

En riskoger og en wok kan købes for under 300.- dkr ialt.

Nemt at varme op i mikrobølgeovn.

(Hvidløg kan undlades, men vil være synd imo)

Opskrift:
Sæt ris over...gør det bare i god tid, riskogeren holder det varmt, du er hurtigere færdig med tilbehør end risen er.
1 del ris til 1 del vand(2½ deciliter ris er nok til 2 dage)

Knus 1 fed hvidløg og hak det groft...½-hel løg hvis du ikke er til hvidløg.

Hæld lidt olie i wok´en og svits hvidløg til det næsten bliver brunt.

Svits lidt kød i olien...du kan bruge alt slags kød, hakket, strimlet, tiger rejer ect.

Tilsæt lidt chillipulver(evt en hel frisk chilli, som vaskes og skæres i to dele) inden kød er helt færdig.

Når kød er næsten færdig, tilsætter du en pose frosne wok-grøntsager (Netto´s er gode;o)

Krydder med salt, peber og soya.

Det tager 15 minutter...velbekomme :o)

06-10-2009 17:03 #33| 0

@NanoQ

Rart med lidt backup! Er alle blevet opfostret af helse"eksperter" der tror kylling pludselig er rigtig mad?! Bevares, en hel kylling på grillen er ikke at kimse af, men den slår sgu aldrig et stykke med svin.
Hmm... Måske farseret kylling med baconsvøb (kylling kan undlades) kunne blive et hit? :-)

En billig og nem alternativ hvis du får gæster: Baconsvøbt svinemørbrad. Koster max 40 kr alt inkl., og tager nul tid at forberede! Rundt med bacon om svinet, i ovnen i 35-40 minutter, og trylle trylle! Varier med tilbehør efter behag.
Sørg altid for at lave 1 per mand. På den måde er du næsten sikker på rester til de næste par dage :-)

(Manner jeg blev sulten nu!)

06-10-2009 18:08 #34| 0

@op

tuznelda her - jeg har helt opgivet at skrive i eget navn fra denne computer...

Du skal da lave høns i asparges! Nemt, hurtigt, billigt og smager fantastisk!

2-3 kyllingebryster koges i letsaltet vand (vandet skal kun lige dække kødet).
Når kødet er godt mørt tages det op af kogevandet, der tilsættes 1 dåse aspargeshoveder incl. "vand". Sm,ag til med salt og peber.
Skær kyllingkødet ud i tern/ stykker og kom det tilbage i gryden. Jævn m. maizenajævning til lyse saucer. Kog retten igennem og server i lune tarteletter ... uhm....

Hvis evnerne rækker til det, kan du gøre det billigere ved at koge en hel kylling til den "falder helt skilt ad", lave opbagt sauce af kogevandet + 2 ds. aspargesvand, smag retten til, kom kyllingkød og asparges tilbage i gryden. Giv et opkog og voila - nem, billig mad til et par dage .. og så smager det SKØNT!.

06-10-2009 18:20 #35| 0

@ NanoQ og vonMC

Problemet er måske, at vi fik for meget svin som børn? Ville foreslå jer at prøve bacon i svøb... men ellers er denne snack måske noget for jer?

www.offthebone.net/?p=169

LC

06-10-2009 18:41 #36| 0

Som så ofte før er jeg nødt til at henvise til www.stram.dk

Her finder du lækre, nemme retter!

Gl!

06-10-2009 20:45 #37| 0

Pris fra 0-84kr.
Personer: 1-1½
Dage: +3

Tag enten bussen eller prøv at tomle dig til nærmeste slagter, helst om natten da det ikke er så smart at rode i containere. Nå men rod i containeren efter noget kød, helst en stor luns hakkekød, så du hurtigt kan køre på samme nat-billet hjem hvis det er.
OBS! En alm. busbillet koster max 21kr, men hvis det er natbus, så er der dobbelt takst! dvs. 42kr for at komme til slagteren. Derfor anbefaler jeg at bruge tommelfingeren.

OPSKRIFTEN:
Lav én kæmpestor hakkebøf på en pande. (ca. 4000g)

Spis hvad du kan af den, den første dag.

Anden dag skærer du endnu et stykke af og varmer det i mikroen.

På 3. dag er den nu blevet hård, hvilket giver mulighed for at skære en halvstor luns af bøffen, hvorefter du skærer den i skiver, og varmer den i ovnen ved 90 grader i 7timer. - dette kan vi kalde for fedtfattige kød-chips.

På 4. dag er bøffen nu begyndt at blive lidt hvid i kanten, og her er det klogt at stille den ud i solen så bøffen kan få en lækker duft, som er et rent gastronomisk eventyr bare at lugte til.
Efter en 5-6 timer i den bagende sol, foreslår jeg så at du laver en stærk senneps-dressing som du hælder over bøffen. Et lille drys pinjekerne ud over bøffen vil her give en vanvittig aroma, som kun meget få mennesker har oplevet.


BON APPETIT !

06-10-2009 20:51 #38| 0

En god kødsovs skal koge til den bliver blød. Det gør hele forskellen. Ca. 2 timer+. Men den kan jo passe sig selv, og det er lynhurtigt at sætte den over.

06-10-2009 20:54 #39| 0

@tuz

Jeg får altid høns i asparges i fødselsdagsgave af svigermor til min fødselsdag (bruges til den årlige julefrokost med gutterne).

Hun spørger altid, hvorfor jeg ikke bare selv laver det !

Dit post er rimelig god grund til det:

"Hvis evnerne rækker til det, kan du gøre det billigere ved at koge en hel kylling til den "falder helt skilt ad", lave opbagt sauce af kogevandet + 2 ds. aspargesvand, smag retten til, kom kyllingkød og asparges tilbage i gryden. Giv et opkog og voila"

FATTER HAT.....

06-10-2009 21:44 #40| 0

I min ungdom overvejede jeg flere gange at lave en bog der hedder "Toast på 100 måder".

Fik det dog aldrig gjort. Men sådan en sandwichtoaster er genial. Bare noget grovbrød med ketchup og pølser i midten, og skal du være rigtig fræk så lidt ost og tomat... bummelum så er der mad.

06-10-2009 21:55 #41| 0

@ PokerStar

Er du lige blevet fyret fra Rema1000? Du burde sælge de opskrifter.

06-10-2009 23:15 #42| 0

@ lilleclown

Nej, dog ikke Rema1000, men Aldi. Og opskriften kommer til at stå på side 8 eller 9 en gang i næste måneds reklameblad.

06-10-2009 23:34 #43| 0

@PokerStar...

Hehehe jeg har oprigtigt ikke grint så klukkende meget længe... Var helt færdig over din første post :)

@ OP...

Altså fuck, der er jo tusinde nemme retter. Lavede selv en super let, men klassisk ret idag (skulle gå lidt stærkt) - kylling i karry m. pasta vendt i spinat.

Steg et par kyllingefileter i lidt olie og nogle tsk karry ved middelvarme til de er næsten færdige. Skær dem i små, tynde og gerne aflange stykker. Tø lidt frosset spinat op i en gryde med vand. Svits en god portion hakkede løg i karry, tilsæt vand og lidt madlavningsfløde + 1 terning hønseboullion. Kog op. Tilsæt lidt maizena jævner og pisk godt i nogle minutter. Tilsæt også gerne noget basilikum og evt. lidt hvidløg.
Svits samtidig kyllingestykkerne færdig i lidt karry på en pande, tilsæt derefter nogle babymajs (i mindre stykker) og svits sammen med i et par minutter.
Når saucen er færdig tilsættes kylling og majs.
Samtidig har du kogt noget god pasta (evt. ravioli), det vendes i en stor skål med den optøede spinat og til sidst tilsættes karryretten. Server med godt brød.

Tror jeg brugte 40 kroner til 2 personer, så super billigt...

07-10-2009 00:16 #44| 0

Billigt, let og godt.

Da jeg var studerende, og lidt doven anlagt, men stadig ville have god mad, blev der altid købt stort ind når der var tilbud på hakket oksekød.

Opskrift:

- 4-5 løg og hvidløg tyres i en en stor gryde med varm olie.
- Tomatpure smides i.
- 2 kg hakket oksekød svitses når løgene har fået lidt farve.
- Ca 4-6 dåser tomater uden krydderi kommes i. Pas på ikke at komme for mange i, da du først ti min senere opdager hvor meget væde der nu er i gryden.
- Bouillonterning(er) kommes i.
- 6 røde, gule og/eller orange peber sendes også i gryden.
- Kidney beans smides i. Jo flere jo bedre, men klart forskelligt hvor vilde man er med dem. Disse skal ikke i for tidligt, da de så bliver udkogte.
- Hakkede chili, chili kryderi (til lige at ramme den rigtige styrke) samt et tons peber og lidt salt kommes i.
- Herefter er det bare at lade den hygge sig op til et par timer (afhænger af hvor mange tomater der kom i) indtil konsistensen er som du vil have den.

Herefter spiser du det med ris til.

Du har ca 15 portioner, og resten fryser du ned i separate fryseposer, så du kun skal lave ris når du kommer sent hjem, og ikke vil lave mad. Chili Con Carnen smider du direkte fra fryseren og i mikrobølgeovnen.

Hvis der var tilbud på kød, og diverse ting, så præsterede jeg nogle gange at lave det for under 120 kr.

EDIT: TopperH gjorde opmærksom tomatpure, som jeg havde glemt, samt at en bouillonterning gør sig glimrende i retten. Tilføjet ovenfor.

07-10-2009 00:23 #45| 0

Har nu skrevet et klagebrev ind til Aldi's hovedkontor, vedr. at de har stjålet min opskrift, for derefter at sende den ud til alle landets hjem sent i november måned med posten.
Det er vist noget med at de vil lancere en alternativ julemiddag for fattige udeboende.
Idéen her er så at man kan købe de lækre pinjekerner, som står i min opskrift, i Aldi til en meget fordelagtigt pris.

07-10-2009 15:30 #46| 0

Ja, PokerStar IX's første post er høj klasse

07-10-2009 15:38 #47| 0

Tag 1 stk ildfast fad...

Tilsæt: ½ liter madlavningsfløde, 1 dåse hakkede tomater, 1 lille dåse tomat pure (rør rundt) og kyllinge filetter (hvor mange er alt efter hvor sulten du er)

I ovnen på 200 grader i 40 min

Serveres med pasta, evt. flute

07-10-2009 15:51 #48| 0

Steg bacon på pande - lad den køle lidt af og smid derefter hvidløg og løg på og så friske tomater i både.

Lad det stå på panden.

Kog spaghetti - smid det op i panden sammen med lidt kogevand og skru op så kogevand og saften fra tomaterne og fedtet fra baconen suger op i spaghettien.

15 minutter.

07-10-2009 16:35 #49| 0

@ PokerStar IX

Mente naturligvis Super Best med henvisning til den seneste tids kritik af deres alternative kødbehandling.

07-10-2009 16:45 #50| 0

Instant bookmark denne tråd !...

Er klasse når man lige er flyttet hjemmefra mors kødgryde og ikke kan lave nogen form for mad. !..

Mange tak.

07-10-2009 16:54 #51| 0

evt. most og proppet i tarm.

07-10-2009 17:23 #52| 0

Vil lige tilføje, at jeg med bitter erfaring må konstatere, at Jensens opskrift IKKE kan være i en 5 liters gryde.

07-10-2009 17:24 #53| 0

@op

Tuznelda her!

Køb dig kogebogen "hvordan" -- det er grundbogen fra hjemkundskabsundervisningen på de fleste folkeskoler ... og når idioter (undskyld ... pubertetsramte 6. klasses elever, der aldrig har set et køkken før) kan lykkes med at lave rimelig god mad ud fra denne kogebog, så kan du også! Den forklarer de mest almindelige procedurer i madlavningen m.m.... en fin begynder grundbog!
Du finder den her:
www.saxo.com/dk/item/lisbet-lentz-olesen-hvordan-haeftet.aspx?authorid=28195


@kris-rem

... det er altså noget af det nemmeste i verden at lave høns i asparges "på gammeldaws maner".

En kylling koges ved svag varme i letsaltet vand, der kun knap dækker kyllingen. Undervejs i kogningen skal du "løfte" lidt op i dyret ... på et tidspunkt (efter ca. 1½ time) er den så mør, at den går "i stykker" når du lufter lidt op i den = SÅ er den færdig!.

Så tager du en skål og et dørslag (eller en si -> et dørslag er bare en si , der kan "stå" selv og som er lavet i plastik). Hæld kylling + kogevand i si/dørslag og gem kogevandet!

Nu går du i gang med at pille kødet fra knogler, brusk og skind fra kyllingen. Gem kødet og smid knogler, brusk og skind ud! (brusk og skind er altid populært at smide i hundens skål men endelig ikke knoglerne!)

Smelt en god klat smør i en gryde. Når smørret er smeltet kommer du 4 spsk. hvedemel i gryden og rører med piskeris til smør og mel er blevet til en "fast" dej-agtig tingest. Hvis det er for tørt, kan du give lidt mere smør -- er det for flydende tilsættes mere mel! Når smørbollen (for sådan hedder den dejagtige tingest) er klar, hælder du saften fra 2 ds. aparges og pisker som en gal til væske og smørbolle har en ensartet konsistens uden klumper. Fortsæt med at tilsætte kyllingens kogevand på denne måde 1-2 dl. af gangen indtil du har en god tyk portion sauce. Kom kyllingkød og asparges i saucen, kog igennem, smag til med salt og peber og servér så med tarteletter.

Jeg har lært fjollede, tumpede, kejtede 6.klasses drenge, der endnu ikke har lært at holde styr på deres arme og ben, at lave høns i asparges "på gammeldaws maner" -- så kan det altså også godt lykkedes dig!

Hvis det skulle være rigtigt svært, så skulle man også tilberede aspargesen fra bunden ... men dét gider jeg aldrig at gøre selv :)

/tuz

07-10-2009 17:33 #54| 0

Topper for s....

Der skal en ordentlig gryde til. Du kan regne outs, men ikke hvor meget ovenstående fylder i en gryde. Det er vel ikke urimeligt at kalde dig en køkken-donk, eller..... :-)

Man plejer forøvrigt at kunne finde en stor og billig supegryde til max 100 spir.

07-10-2009 17:43 #55| 0

@tuz

Tak for din fyldestgørende opskrift - det er lige før, jeg tør gå i krig med det.

Har dog lige fået fyld af svigermor til den kommende julefrokost - men vil forsøge mig ved næstkommende lejlighed :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar