Tough spot før FT i 20k€ gtd på prima

#1| 0

Ja, faldt over det her ret så interessante spot her for 10 minutter siden:

Villain1 har været meget aktiv og vil skyde ham til at have spillet noget 30/20 værk siden vi var 20 tilbage.

Villain2 har bevist sig selv som donk i flere pots igennem turneringen, og hans call her kan egentlig være 22-88 og alle flotte connecters osv.

Hero har spillet overraskende tight i et par orbits, og har vel egentlig kun åbnet preflop 2-3 gange i CO eller på knappen og taget ned.

Average er omkring 135.000 og blinds 3k/6k. Hero spiller obv. for at vinde, men finder top4 attraktivt pengemæssigt.

Hånden:

** Spil-id 2782486162 starter - 2009-08-18 02:04:31
** €20,000 GTD WEEKDAY REBUY[3071952]:Table 1 [Multi Table Hold 'em] (6000.00|12000.00 NL - MTT) Rigtige penge

Villain 1 på plads nr. 1 med 167399.50
Zyclone1 på plads nr. 2 med 106072.00[Dealer]
Villain2 på plads nr. 3 med 155030.00
Hero på plads nr. 5 med 138283.00
HOGE3 på plads nr. 8 med 110970.00
yerlikaya på plads nr. 9 med 27607.50
OlaBero på plads nr. 10 med 158923.00

Villain2 indbetalte small blind - 3000.00
Hero indbetalte big blind - 6000.00

** Giver kort til Hero: 3, 3
HOGE3 foldede
yerlikaya foldede
OlaBero foldede
Villain 1 raisede til 18000.00
Zyclone1 foldede
Villain 2 callede - 18000.00
OlaBero > nice to see them hold up
Hero ?

Hvad gør PN her? Vi har åbenlyst en masse FE, men på den anden side er vi ikke super presset endnu og må forvente bedre handsker i andre spots senere..


18-08-2009 03:21 #2| 0

Easy muck. Det er et oplagt squeezespot - men de gange du bliver kaldt kommer du virkelig skidt ind - du kommer aldrig bedre ind end 50/50 her og din stack er stadig over 20BBs dyb - så find et bedre spot.

18-08-2009 06:46 #3| 0

Easy muck og sige det er oplagt squezze spot med masser af FE hænger ikke sammen i min bog

Vi Får 45 k døde penge i potten


Som er 1/3 af vores stack size

De kalder cirka anden eller tredje hvergang vil jeg skyde og jeg vil tro vi ligger på et procent tal på 32% deres range taget i betragtning.


Dette er om villian kalder hver anden gang
138K X 2 = 294K/100 X 32 = 94 K+ 45K = 139 K og


Jeg tror at med fasen spillet er i nu inden FT bubblen, så er 1:2,5 sikkert mere likely, da Villian 1 sikkert har en noget bredere range.

En aktiv og sikkert god villian ved at flowet i gamet har næsten mere at sige end selve hånden, så da vi ligger til en FT bubble og flere er scared, så tror jeg hans range er stor. Villian 2 en donk, som sikkert kalder alt for mange hænder oop og det kan du udnytte med at mose - jeg moser


45*1,5 + (mellem værdi i all in call)= 94k+67 = 161k, så tror du vil vinde 22k på det move i længden, men det er så min subjektive vurdering - jeg ved ikke om andre er enige.

18-08-2009 12:14 #4| 0

Men en aktiv villain 1 og en donket villain 2 der nok kalder lidt løst først squueser jeg også her nu hvor stacks er ganske velegnede til det.

19-08-2009 10:51 #5| 0

er et preflop call ikke OK ligepræcis her. Vi kan vinde en kæmpepot og har stadig 20bb bagefter hvis vi misser, vildænder dækker og dermed kan vi lige få nok hvis vi tager det meste af en stack eller noget fra begge hvis vi rammer, vildænder går død på TP i det her spot på floppet.

Jeg vil kalde nu når jeg synes at odds er marginalt profitable, havde jeg haft lidt mindre i stacken havde jeg smidt til midten hvis jeg havde FE da kaldet ville være meget uprofitabelt

19-08-2009 11:27 #6| 0

Dette spot skriger seriøst af et squuese... Det eneste der ville kunne forhindre mig at gøre det, er såfremt villain 2 er typen der gerne coldcaller to gange(aka spiller for stacken) med mellem par og aj+.....

@venlov
Ville calle her såfremt villain 1 og 2 er std. tag spiller, men imod en aggresiv spiller og en løs donk, kan vi ikke forvente at stake dem af såfremt vi setter...

19-08-2009 12:39 #7| 0

@ Venlov. Det er skidt at setmine til de odds. Du får næsten kun even odds på at ramme settet, hvilket betyder at de skal stacke af hver eneste gang du rammer settet. Det gør de ikke.

Spottet er obv. perfekt til et squeez, mest pga stacksizes. Men at tro at villain 2 er ude af ligningen fordi han flatter pre er helt væk. Med de stacksizes vil villain 2 også flatte mange af sine store og mellem par samt AJ, AQ

Det som jeg synes mangler her er hvad villain 1´s normale åbningsraise er. Jeg ser tit villains som åbner for 2.5BB med det meste af deres range og så åbner højere med stærke hænder som de kalder shoves af med lategame.

I bund og grund er spottet readbaseret. Dit read på villain1 siger squeze. Dit read på villain 2 er der jeg ser problemet. Hvis han er så donket er han sikkert typen som bare ikke slipper sine 77 / AJ her og kalder den af.

Erfaring siger mig at der skal muckes her. Ene og alene fordi jeg føler jeg for ofte bliver kaldt i dette spot af villain 2 for ofte (især på prima).

19-08-2009 17:16 #8| 0

@fredeman

Hero skal betale 2 BB ud i en pot der bliver 6,5 BB, og effektive stacks er 20+BB, efter floppet.

Der er således rigelig potodds til at tage et flop af.



19-08-2009 18:47 #9| 0

@ C_hope

korrekt. Havde overset Hero var BB.

21-08-2009 12:52 #10| 0
"Easy muck og sige det er oplagt squezze spot med masser af FE hænger ikke sammen i min bog"

Det bliver der sådan heller ikke sagt, men:

Easy muck. Det er et oplagt squeezespot"

Er rimeligt sikker på at Burnz med sin kommentar mener, at vi bliver kaldt lightere, da squeezet er oplagt. Dermed svinder vores FE ind.

Her er jeg enig med Burnz. Jeg mener vi bliver kaldt temmeligt light her - både af villain 1, som ud fra beskrivelsen godt kan se et oplagt squeezespot, og caller light.
Hvis vi får villain 1 til at folde, mener jeg at villain 2 sagtens kan calle med sine mellempar rigtig ofte her. For det første er han donk og tænker "well hey!, i might have a flip here - call". For det andet ved vi ikke om lige netop denne donk har læst et eller andet sted på interwebs, at folk squeezer light fra BB mod en lateraiser og et flatcall...

Problemet med lige netop 33 er, at den er uhjælpeligt bagud mod meget af villain2's callingrange og er marginalt bagud til meget af villain1's callingrange (ala 88+, AJs+). Jeg ville meget hellere squeeze med qjs eller lignende her, da vi sjældent er helt døde ved et call fra villains.

Jeg kan bestemt heller ikke lide et flatcall her. For det første er oddsne kun liiiiige til stede for at setmine - og det er altså kun hvis vi kan regne med et autostackoff fra én af skurkene, hvis vi rammer. For det andet mener jeg at 2BB er meget at smide rundt med i marginale spots som dette i late stages af tours.

Summa summarum: I muck.
25-08-2009 03:09 #11| 0

Det er lige inden et FT.

I teoretiske analyser virker det altid som om at villians stacker mega light off, men de fleste har en tænke gang som siger

Han squezzer helt sikkert --> han squezzer måske --> Han squezzer måske, men jeg tror ham, fordi jeg vil på FT

Jeg squezzer og syntes at hænder som 44-88 falder lige ind i den tankegangs proces, som jeg har skrevet ovenover

26-08-2009 19:29 #12| 0

Super tough, tror jeg prøver med et gennemtænkt snapfistpump wulle wulle wau tjubangsjokolademand instafold :D

26-08-2009 19:34 #13| 0

muck er out of the question - potodds er alt for gode til at undlade at setmine.

26-08-2009 20:59 #14| 0

c_hope har sagt det.

fold<AI<setmine

26-08-2009 21:42 #15| 0

Som Djoffer.
Er vildand 2 donket som i donk der kalder light preflop men slower ned når der er action, moser jeg her...

27-08-2009 16:52 #16| 0

For lige at bumpe den her tråd da jeg egentlig godt vil høre resultatet samt andre meninger, vil jeg lige sige at når vi er i bb er venlov spot on med hans opstilling:) Udover jeg nok ville skrive det omvendt for overskuelighedens skyld;)

27-08-2009 17:06 #17| 0

@djoffer

Så skal du da ikke snydes :)

Vildand 2 var som Jungle siger, ganske donket dog uden at betale store bets og raises med rags (den donk vi bedst kan lide, ham der er forholdsvis fornuftig, men som stadig kan udnyttes).

Vildand 1 havde spillet super aggressivt, og jeg forventer egentlig at han åbner forholdsvis bredt her, da han gerne vil involveres med donken og blinds samtidig er høje.

Jeg valgte et squeezeshove her, men fortrød det ligeså snart jeg havde sat stakken ind, da vildand 1 er for dygtig til at mit squeeze vil være vellykket ofte nok, umiddelbart vil jeg tro han betaler med 99+ og AQ+, og det er en smule for bredt til jeg syntes om mit play. Han snapbetalte selvfølgelig med AK og klonkede floppet AK7 :(

27-08-2009 17:09 #18| 0

@madsreality
Life sucks, men fint squeese... Og altså en villain der har spillet 30/20 og åbner i late har altså en meeeget bred range, dog enig i at det nok er ca. den range en dygtig spiller caller med.

27-08-2009 17:15 #19| 0

Haha, well med det skrub jeg har haft siden da, så skal jeg ikke klage :P

27-08-2009 18:07 #20| 0

Havde misset denne tråd men here goes :


Jeg må indrømme at det optimale move i mit hoved her er call-->foldhvis miss.

Og mht at villains ikke stacker af hvergang her (som fredemann siger) tror jeg det er meget tæt på at være helt forkert.

Aktive villains som disse tyder på at være, stacker af med mange sære ting.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar