Hjælp til usa tur.

#1| 0

Fruen og jeg skal til Usa til september, jeg skriver i håb om at der er nogle der vil dele deres erfaringer med mig, OG måske nogen af jer "søgehajer", vil se en udfordring i at hjælpe til, med at finde de bedste tilbud:-)


Here goes:
Vi regner med at ville være der i ca 20-25 dage.
1. stop.
New york. En 6-7 dage. Dette er klart fruens destination, så det er "sex and the city, shoppe, spise go mams, høre fed musik tur. Det er vel manhatten vi skal bo på?
Men hvor, er den ikke satans stor?

Jeg har selv søgt efter hoteller, vil helst ikke over 800 kr pr overnatning, og der SKAL være eget toilet og bad!
Jeg har fundet et par hoteller der tilbyder dette, men som sagt jeg ved ikke helt hvor det er man skal gå efter at bo?

Næste stop:
Las vegas(der skal oz være noget for far:-)
Jeg skal bare over og spille nogle "småtours" Er det så bedst at være der i en weekend?
Regner med at skulle være der i ca. 4 dage, igen hvor skal vi bo? Hels så meget for pengene som muligt(da fruen sikkert vil bruge en del af tiden på værelset). helst ikke over 500 kr pr overnatning! er det urealistisk?


Herefter vil vi gerne leje en bil, for at køre op til yosimite, er der nogen der har erfaringer med det?
Bruge et par dage til at køre derop, bruge et par dage deroppe.
Leje af bil nogen der har erfaringer, især ang. at jeg helst vil aflevere den i Los angeles!

herefter vil vi bruge den sidste tid i los angeles, helt ved stranden, erfaringer er igen meget velkomne!
Jeg har ladet mig fortælle at det næsten er et must at have bil i La???

Jeg har fundet et lille motel ved santa monica, er det et ok sted?

Fly, jeg kan skutte finde nogle billige billetter hvis vi skal have Aalborgflyet med, men indtil nu er de billigste billetter jeg har fundet for, kbh-Ny, Ny-las vegas, La- kbh, lige i underkanten af 10k.

Det budget jeg har i tankerne er 30k for transport og Logi!
Igen er det urealistisk?

Kom med så mange inputs så muligt!

På forhånd tak
Siny

05-05-2009 17:35 #2| 0

Undgå at komme til Vegas i weekenden. Det er det absolut dyreste tidspunkt - og de små turneringer kører mange gange om dagen over hele strippen.

05-05-2009 17:49 #3| 0

New York er magisk. Har ikke været i de andre byer, men jeg ville bruge så mange dage i New York, hvis det var mig. Hotel på Manhatten er næsten et must, men det er ret dyrt. Jeg har flere gange fået anbefalet at leje en lejlighed (craigslist, roomorama.com(?), zagat (?) el.). Det skulle både være billigere og bedre end hotel, men jeg har ikke prøvet det.

05-05-2009 18:07 #4| 0

Yosemite er et fint sted, men skal man bruge mere end en hel dag skal man godt nok være glad for naturen. -Mener også søen er stort set udtørret på den tid, men mindre det har regnet mere end normalt.
Mht. billejen er det ikke et problem. Hertz, Avis og Alamo er f.eks. et par af de store der har mange udlejningssteder i de byer i kommer til.

LA.
Har aldrig fattet hvad man ser i den by (den største by jeg har været i uden et egentlig centrum).
Selvfølgelig er det meget sjovt at se Beverly Hills og områderne omkring, ligesom Santa Monica og de andre strandområder er meget lækre. Men synes det en by uden sjæl og charme, derudover er der alt for mange områder man bør holde sig fra.
Køreturen langs kysten op til San Fransisco er derimod helt fantastisk, og kommer man herop er der sindssygt meget mere at opleve, ligesom stemningen er en HELT anden. Man kan sagtens vælge at lade køreturen opefter vare flere dage, da der er vikelig mange flotte byer og områder på vejen. Selv om man ikke er specielt golfinteresseret er Pebble Beach et besøg værd. Ligesom f.eks. krabber og andet guf fra havet kan nydes med sindssygt flotte udsigter på helt turen.
De mest attraktive steder er hotelpriserne dog ret høje i dette område (specielt langs highway 1).


05-05-2009 18:37 #5| 0

Ang leje af bil er det nemt og billigt. Se evt. www.carrentals.com som altid har gode tilbud.

New York: Hotel til under 800 paa Manhattan faar du ikke meget for (og Manhattan er ikke synderligt stor), men du skal nok finde noget. Hold dig dog vaek fra Broadway omkring Times Square da det er aekelt og fuldt af irriterende turister.

Los Angeles:
Bryder mig heller ikke specielt meget om LA, men Santa Monica er nice.

Ang. flybilletter vil jeg anbefale dig at tage med SAS fra DK til NYC og derfra kigge paa flyselskaber som www.southwest.com og www.jetblue.com, vil umiddelbart tro at du kan finde billetter der fra NYC til LAX for omkring 5-700 dollars retur (for jer begge to)

05-05-2009 19:12 #6| 0

Er enig med de fleste andre her. I Yosemite er det en god ide at booke på forhånd - der ligger nogle "Lodges" lige inden indgangen til parken - det er dyrere og sværere at få plads på de steder der ligger inde i selv Yosemite.

Hvis i er "Hikere" kan man bruge ugevis. Hvis i bare vil se den smukke natur så er 1 eller max 2 dage rigeligt. Husk at se Giant Sequia området som ligger i den ene ende af parken (Kæmpetræer).

Santa Monica er dejligt, men igen - har i mere end 4 dage, så tag turen enten nord eller sydpå ad Highway 1 og se nogle af de lækre steder langs kysten istedet for LA.

Jeg vil nok mene i kan finde hotel for 800 i NY, det er jo $140 eller deromkring ... check hotels.com osv..

Vegas.. check alle de 100 andre tråde med råd.

05-05-2009 19:17 #7| 0

Jeg boede på følgende hotel i New York, da jeg var derovre. Det har en kanon beliggenhed lige lidt fra Times Square og prisen tror jeg ikke man kan klage over og værelset var super. www.applecorehotels.com/the-hotel-at-times-square/

LA: Jeg er helt enig i at LA ikke er noget specielt, har været der to gange og den by siger mig virkelig ikke noget. Men San Francisco derimod er noget helt andet.

Yosemite: Her kan man sagtens bruge nogle dage hvis man er til hiking, de har nogle rigtig fede tracks. Turen til Upper Yosemite fall er hård men fantastisk, udsigten er det hele værd. Hvis I vil bo inde i selve parken på hotellet skal I booke i god tid, ellers ligger der et billigere motel lige uden for parken, husker det ikke som mere end 20 min kørsel ind til de forskellige tracks og udkigspunkter.

05-05-2009 19:37 #8| 0

Skal selv afsted 4½ uge til USA til sommer og vi har booket flybilletter tur/retur fra London til San Francisco til 2.700 pr. person med Canada Air på supersaver.dk. Derudover billetter tur/retur fra Aalborg til London. Alt i alt for flybilletter 6500,- for to personer. Kræver dog en enkelt overnatning i london.

05-05-2009 19:38 #9| 0

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om jeres rejseprogram er fastlagt, men kan varmt anbefale Bryce Canyon, som i flg Google Maps er godt 5 timer i bil fra Las Vegas. Det står for mig som den største naturoplevelse jeg har haft på vestsiden - hvilket inkluderer næsten alt der er værd at se (inkl Sequoia/Yosemite). Prøv evt. at google det og se billederne.. :)

05-05-2009 20:38 #10| 0

Lidt mere info :

- Du skriver i vil tilbringe de sidste dage "Helst ved stranden". Der skal du lige være opmærksom på at Stillehavskysten ikke er "Ved stranden" på samme måde som når du tar til Sydeuropa - men mere rå natur og vilde bølger - så surfe kan man, men det er ikke som sådan badestrande selvom du selvfølgelig kan hoppe i vandet og ligge på sandet.

Klassisk badeferie a'la' Riviera finder du på Østkysten og ved den Mexikanske Golf.

05-05-2009 21:23 #11| 0

For sørensen hvor er i gode....
Jeg googler afsted herhjemme, og drømmer som bare satan!
Kom endelig med flere forslag, gode som dårlige erfaringer.
Hvilke hoteller har i boet på de forskellige steder, osv osv osv.

Tusinde tak til jer der allerede har bidraget.

05-05-2009 21:45 #12| 0

Som PaulaL123.

Var selv i New York, så sent som i september sidste år, og det var HELE oplevelsen værd!

Var afsted en uge, hvor vi boede på hotel på Manhatten. Mener at det var ca. 700/nat, og så vidt jeg husker var det byens billigste hotel, og på ingen måde anbefalelses værdigt.
Det var noget i stil med en virkelig dårlig film, med karkelakker kravelende hidst og her, så vil foreslå at bruge lidt ekstra på et ordentligt hotel.

Times Square om natten skal helt sikkert opleves!

Men held og lykke med turen. :)

05-05-2009 21:57 #13| 0

Var i NY sidste år og boede her: www.hotelbelleclaire.com/ Ok hotel, men dog kunne lokaliteten være bedre. Hotellet ligger på 77th street, ca. oppe midt for Centrel Park. Man kan sagtens gå ned til Times Square m.m. Når I skal helt ned til Wall Street og det område skal I dog tage undergrunden. Mener vi betalte omkring 1000,- pr overnatning. Glæd dig, NY er simpelthen fantastisk!

Skal selv til Vegas til sommer og her har vi booket Paris til ca. 500,- pr. nat (skal være der fra mandag til torsdag/fredag - dyrere i weekenden) Boede på Palms Place sidst. Fedt hotel, men dyrt og ikke på Strippen. Så nu prøver vi Paris pga. lokationen.

Skal også til Yosemite, Bryce Canyon og LA, men der har vi ikke fundet hoteller endnu. Så der følger jeg lidt med her.

05-05-2009 22:41 #14| 0

i SKAL bo på manhatten! Ingen vej udenom! Hvor, kan jeg desværre ikk helt præcisere :)

Boede mest på Motel 6 rundt omkring i USA, da det (vist nok?) var det billigste! Standarden er ok til overnatning, men det er jo heller ikk meningen man skal være specielt meget på værelset!

Tag turen fra Vegas til Grand Canyon i bil - gør et stop ved den der dæmning, bare fordi det skal ses. Derfra kører i til San Fransisco og tager Highway 1 sydpå til L.A. Utrolig flot tur!

Mht. at have bil i L.A. Trafikken er utrolig langsom og man kan sidde fast på diverse highways i år, men vi prøvede ikke offentlig transport, så ved ikk hvad der er bedst? Jeg synes ikke L.A. var noget specielt værd, udover at tage turen til Beverly Hills/Hollywood og til Universal Studios! Nød også turen til stranden (kan ikke huske hvad det hedder dernede syd for L.A.?) Men selve L.A. var en stor skuffelse!

Jeg var også i en naturpark på vejen fra Grand Canyon til San Fransisco, men tror ikk det var Yosemite? Det var hvertfald rigtig flot og frisk natur! Tag evt. til Death Valley hvis i ikke synes der er varmt nok :D

Har i tid, så tag til San Diego og oplev SeaWorld! Det er rigtig sjovt og er en kort køretur fra L.A.!

Vi legede bil gennem Killroy travels! Brugte ca. en måned på at finde det billigste og rigtigste tilbud og syntes at det kom fra dem!

God tur.. er max misundelig :)

05-05-2009 22:44 #15| 0

I sidste måned tog vi en tur fra Vegas til Zion national park i Utah. Det var rigtig flot og kan klart anbefales. Hvis det ikke skal være endags tur, er der både lodge og stort camping område. Køreturen var på omkring 3 timer hver vej. www.zion.national-park.com

I vegas vil hoteller som Paris, Flamingo (kun de nye værelser), ceasers palace og mgm være en god mulighed. Søg evt på vegas.com

Har kun været i LA en enkelt weekend, og bil var et must.
Vi boede på the Hyatt Regency Centur Plaza i Beverly hills, det var ok beliggenhed og godt nok til prisen. centuryplaza.hyatt.com De bedste hotel priser får du nok på Expedia eller Hotels.com

06-05-2009 11:00 #16| 0

Det lader da til at turen bliver lettere ændret! Vi skal da fra Yosimite ud og fange Highway 1, måske San Fransisco!
For så at bruge noget tid på langsomt at trille mod LA, "Motel 6" ligner noget vi vil gøre brug af!

06-05-2009 11:31 #17| 0

Hejsa,

Var i USA i sommers hvor vi var der 30 dage og kørte rundt.

Vil absolut sige som de andre LA var en kæmpe skuffelse. Vi havde planlagt at være der i 4 dage men smuttede efter 1½ dag.

Noget som i virkelig ikke må snyde jer selv for er køreturen på Highway 1 - klart det smukkeste og man er næsten helt ude ved vandet.

SF er også en meget charmerende by (klart bedre end LA), men eneste som skuffede mig her var Chinatown (gab en turistfælde).

Personligt hvis jeg skal nævne nogle gode oplevelser på vestkysten så ville jeg sige:

1. Highway 1
2. Grand Canyon - tag en helikopter tur om morgen og hvis i har tid så gå en tur ned i Canyon.
3. Oplev SF - dejlig by specielt Fishermans Wharf
4. Universal ofc fed oplevelse
5. Seaworld !! kanon oplevelse

Mht til overnatninger, så brugte vi ofte Motel 6, og det er helt fint.

Glæd dig det er et fedt land !!

Hilsen

Sugeren

06-05-2009 11:43 #18| 0

"motel 6" Er det nødvendigt at bestille i forvejen.

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvor vigtigt det er at bestille, de forskellige hoteller i forvejen!

Det "fastlåser" en lidt at have booket hoteller jo!

06-05-2009 11:50 #19| 0

Vil saa absolut igen anbefale www.carrentals.com til billeje.
Jeg har ikke set noget billigere og har tidligere brugt dem til leje af biler i alt fra 3 dage til 3 maaneder.

06-05-2009 12:15 #20| 0

hej igen,

Vi bestilte intet, og det var ikke et problem en eneste gang at få værelse.

Så nope behøver ikke at bestille.

Sugeren

06-05-2009 12:35 #21| 0

Boede for nyligt på kæmpehotellet, Hotel Pensylvania på Manhatten, hvilket er et af de billigste derhenne og opfylder kravet om eget bad og toilet.

www.hotelpenn.com/

Bestemt ikke noget luksussted, men alt var acceptabelt, der var rent og der var de ting der skulle være, og beliggenheden lige overfor Madison Square Garden er super og tæt på alt det interessante, så det ville jeg klart anbefale udfra dine opstillede ønsker.

06-05-2009 12:40 #22| 0

Bog på det sydlige Manhattan. SoHo, greenwich village, Tribeca etc.

Tag til San Diego, Santa Barbara etc. istedet for LA. Ikke en fed by. Hvis i vælger LA er Santa Monica dog klart et af de federe områder.

Tag San Francisco med når i er omkring Yosemite, fantastisk by!

06-05-2009 12:46 #23| 0

Jeg kan stærkt anbefale nedenstående til biludlejning.

www.ebiludlejning.dk/

De har leveret 3 biler på 2 USA-ture, og alt har fungeret upåklageligt - og jeg tvivler på, at du finder det billigere.

06-05-2009 12:54 #24| 0

Ang. Billeje:
"We strongly recommend you include Collision Damage Coverage now. $25,000 Collision Damage Coverage. $0 Deductible. Primary Coverage!
Click yes and receive primary coverage for damage due to collision, theft, vandalism, fire, or hail. Learn more Save NOW for only $11.99/day"

Vil det sige at uden denne er vi ikke forsikret?

06-05-2009 12:59 #25| 0

@ sinysnip

Hvis du betaler med Kreditkort (f.eks American Express fra Danske Bank) har dit cc med stor sandsynlighed denne forsikring inkluderet.
Ellers er det en god ide at koebe forsikringen, da du ellers haefter for skader.

06-05-2009 13:02 #26| 0

Vi bestilte heller ikke Motel 6 i forvejen (udover et par gange), men første gang i overnatter på Motel 6, kan i få en bog over alle Motel 6 i landet? eller hvertfald i et stort område, hvor i så kan ringe i forvejen, hvis i ved hvor i vil overnatte!

Men vi var der er i sommerferien og havde ingen problemer med at finde værelser på Motel 6! I kommer jo lidt over i offseason!

06-05-2009 13:09 #27| 0

Sinysnip & Pokerheh:

"Hvis du betaler med Kreditkort (f.eks American Express fra Danske Bank) har dit cc med stor sandsynlighed denne forsikring inkluderet.
Ellers er det en god ide at koebe forsikringen, da du ellers haefter for skader."

Det lød rigtigt godt, men jeg har lige haft ringet i banken som ikke kunne bekræfte at American Express forsikrede noget som helst.

06-05-2009 14:08 #28| 0

Jeg har American Express (dog ikke udstedt af Danske Bank), som daekker lejebilsforsikring. Saa vidt som jeg kan se daekker basis American Express kun alm rejse/sportsforsikring.

Af de American Express kort, som udstedes af Danske Bank er det kun Platinum der daekker bilforsikring.

Jeg beklager at have givet semi-misvisende information, men det var derfor jeg skrev med stor sandsynlighed.

06-05-2009 14:13 #29| 0

Ingen problem, det var jo forsøget værd:). Træls at betale for noget man havde i forvejen jo. Leder selv efter den bedste deal mht. bil.

06-05-2009 14:58 #30| 0

NY: Bo på Manhatten, slet ingen tvivl. Helst så tæt på midten som muligt (Times Square eller følg Broadway sydpå), at gå 10-20 blocks er dog ikke et kæmpe problem om sommeren.

LV: ugedage, se evt et show imens I er der (Spamalot!!(som også kører på Broadway faktisk)).

LA: Skip det mere eller mindre. Ekstremt overvurderet by. De fleste ser alligevel bare Santa Monica og Hollywood, og ingen af delene er specielt "wow". Hellere forlade Vegas i retning af San Francisco og så en overnatning ved Yosemite (kan klart anbefales i øvrigt) på vejen.

SF er meget mere interessant end LA. I kan evt køre fra SF til LA via Pacific Coast Highway med rigtig fed udsigt, I kommer endda lige forbi en "dansk" by (Solvang), hvis I vil se hvordan amerikanerne ser DK (det er en stor joke).

Hvis I endelig skal til LA, så brug en aften på Whiskey A Go-Go, der er nok verdens vigtigste musiksted, hvor alle de store amerikanske rock/punk-bands har optrådt, og hvor I kan se nogle nye up-and-coming acts. Det var det bedste jeg prøvede i LA de to gange jeg har været der. Ellers er det bare semi-interessante turist-steder og ikke noget du ikke kan finde i andre byer.

06-05-2009 15:17 #31| 0

Halløjsa, AllanBC fedt du nævner et sted med live musik, der er i den grad noget der er vigtigt!
Kommer ikke uden om LA, så er det jo vigtigt at der er et godt stad at gå hen og høre noget god livemusik!
Men skal da siges at efter hvad i alle siger så kommer vi nok ikke til at blive i La så lang tid!

Nogen der har erfaringer med musik NY?
Gerne et sted hvor der bliver spillet "svedig blues!

06-05-2009 15:36 #32| 0

Whiskey A Go-Go, også kendt som The Whiskey, er nævnt i flere forskellige musiknumre, og i flæng kan nævnes Red Hot Chili Peppers, Nirvana, Pearl Jam, NOFX der alle har optrådt der indtil flere gange. Listen indeholder sikkert alle de store navne og amerikanske mellemstore, og når jeg kommer til LA næste gang vil det helt sikkert være det vigtigste stop på min tur. Sidst var der 4 forskellige nye acts, hvilket inkluderede et punk band, et rock band, og to soloister på akustisk guitar. De to bands var dog klart bedst, men de var helt sikkert turen værd (Nu boede vi så også på hostel som kun lå 20 minutter væk i bil, og der var transport arrangeret fra hostellets side).

The Whiskey ligger i Hollywood, mener den del hedder West Hollywood, og i samme område ligger der flere andre kendte natklubber/spillesteder, bl.a. ligger The Viper Room lige overfor. The Viper Room er nok mest kendt som der hvor River Phoenix døde af en OD ved indgangen i '93.

I SF skal I selvfølgelig en tur ud til Alcatraz, og jeg kan helt klart anbefale den audio tour der tilbydes derude, hvor det er gamle fanger og fængselsbetjente der har indtalt lydsporet.

06-05-2009 16:24 #33| 0

Nu har det ikke noget med Blues eller musik at goere, men jeg vil da gerne anbefale Peter Luger steak house i Brooklyn i New York.
Dejlige og store steaks. Det er dog ikke billigt og man kan ikke betale med kreditkort, saa husk kontanter hvis i tager derind.

Ang. hotel i NYC kan jeg ikke forstaa at folk vil vaere taet paa Times Square. Det er den usleste tourist-trappy del af New York og slet ikke vaerd at bruge meget tid paa (en tur til Times Square om aftenen er selvf obligatorisk, men ellers nej tak.)

06-05-2009 16:59 #34| 0

@pokerheh

Fordi det er det mest centrale? Man er tættest på alting. Det ligger lige midt imellem Central Park, 5th Ave, Little Italy/Downtown/Wall Street, etc.

06-05-2009 17:54 #35| 0

@ OP: Har ikke været i LA så kan ikke kommentere på dette, men udelod det netop pga. at det eftersigende ikke skulle være det vilde. San Fransisco er dog en fed by (dog ikke så varm), hvor man bl.a. også kan tage en tur 1½ time ud fra byen og se Sequioa Redwoods (ikke verdens største, men verdens højeste). Samtidig får man på denne tur muligheden for at køre over Golden Gate Bridge.

New York er bestemt også en tur værd. Jeg ville dog anbefale at bo omkring Madison Square Garden, hvor der ikke er lige så crowded som ved Times Square samtidigt med at det både er hurtigt at komme ned på syd-manhattan samt ramme Central Park. Forresten kan det anbefales at prøve Mortons Steakhouse i enten San Fransisco eller New York. Det er pricy, but good :) mortons.com/

Nu er det godt nok et stykke fra Las Vegas, men hvis man ser bort fra Yosemite er Yellowstone National Park altså fantastisk. Var der i sommers og selve parken er nice, men at se en grizzly bear fortære en hjort er altså også en oplevelse jeg vil huske for livet. Vi havde leget en professionel fotograf, som kendte parken ud og ind og han var således i stand til at vise os black bears, grizzly bears og endda ulve.

07-05-2009 09:27 #36| 0

Hehe turen ændre sig i forhold til alle de super gode idéer.
Pt ser det ud til at det billigste er at køben en tur retur Aalborg Ny inkl. et hotel i NY(MED BAD OG TOILET :-) for 6k pr person, derefter købe fly billetter fra NY til La tur retur(500$).

(tror det er en besparelse, før havde jeg fundet fly til 9,5k for kbh-NY-LA-kbh, men så skulle vi jo lige betale for overnatning i NY, og det er DYRT, især når man gerne vil skide alene, altså eget toilet)

Leje af bil i 17 dage ca 3k. MEN det er uden GPS, hvilket jeg tror er et must(kan jeg købe/låne en herhjemme og få den til at virke i USA?), da kørerturen har ændret sig til :

Las vegas- bryce canyon-yellowstone-SF-LA via Highway 1! (er det urealistisk?
1. dag op til B.C. overnatning der.
2. køre til yellowstone(laaang tur, men det er ok,) to-tre dage i yellowstone.
3, en eller to dage til at køre til SF.
Derfra bare bruge den resterende tid hvor vi lyster.
Dog er det et krav at vi skal have tre dage på monica beach.

Så pga jer er yosimite nok droppet for istedet at tage til yellowstone(er to dage nok i yellowstone?)

07-05-2009 12:06 #37| 0

Vi havde GPS derovre, og jeg ville ikke kunne have levet uden! Men det er slf. forskelligt fra person til person. Vi købte en derovre med USA kort, og solgte den da vi kom hjem, så vi ikke mistede så meget på den!

07-05-2009 12:07 #38| 0

@ Siny: Jeg var to dage i Yellowstone under min 3 ugers rejse. Vi fik godt nok set de fleste dyr og en stor del af parken (men vi var ifølge ham fotografen også heldige). To dage passede derfor helt perfekt til os. Den første dag gik med en fælles 12 personers tur i en minibus med en rigtig underholdende skotte eller englænder. Den anden dag havde vi som sagt lejet en professionel fotograf, som har sin daglige gang i parken (og har haft det i mange år). Til trods for det kostede 700$ (4 mennesker - 6.00 AM til 3-4 PM) var det de bedst brugte $700 jeg længe kan huske - og han kan endda give fototips samtidigt.

Og husk når i kører til Yellowstone at køre igennem Grand Tetons. Disse ligger i en national park syd i forlængelse af Yellowstone, så denne kan tages på vejen.

07-05-2009 13:49 #39| 0

Spis på www.smithandwollensky.com - super bøffer. Der er både en i Vegas og en i New York...

07-05-2009 14:29 #40| 0

Jeg ville nok afsætte 1 hel dag til at gå en lang tur i Bryce Canyon og for alvor komme tæt på.. De har mange informationshytter rundt omkring hvor i kan høre hvilke ture der er bedst alt efter hvor meget i orker at gå

To dage i Yellowstone er en kort tur og kan kun lige gøres - vil til hver en tid anbefale en enkelt eller to mere da turistfælder som Old Faithful bare SKAL ses - og den springer altså ikke så ofte som den har gjort :)

Alle de 3x 1 månedlange ture jeg har haft på vestsiden har været uden GPS, hvilket selvfølgelig ville være at foretrække. Tror godt du kan få kort til din GPS til at inkludere USA, dog skal du bare være indstillet på at betale for det. Alternativet er at benytte sig at sider som www.mapquest.com eller maps.google.com - det kræver dog bare en vågen Co-driver :)

07-05-2009 17:56 #41| 0

Så er hoteller, fly og bil ved at være fundet. Dog kangler jeg nu noget info om SF? Hvilket område skal ma gå efter at bo i?

I folkens der har været i Yellowstone, hvor boede i der?

07-05-2009 18:30 #42| 0

@ Navaza: Var der i sommers og jeg mener, at der var ca. 1 time og 40 min mellem udbrudet, så værre er det nu ikke. Det er imponerende at se den, og selv om der er mange mennesker i sommerperioden er der stadig mulighed for at se den samt tage billeder uden problemer. Vi boede i The Old Faithfull Lodge, som ligger lige ved Geyseren. Det var ikke noget fancyt, men rent og brugbart. Jeg tror dog ikke rigtig du finder noget vildt fancyt i Yellowstone, men det er trods alt heller ikke det vigtigste. Dog skal du ikke spise i restauranten der - sjældent prøvet noget så skidt. Der ligger dog en eftersigende god restaurant på The Old Faithfull Inn (hvis jeg husker rigtigt) - vi fik ikke prøvet den, da det kræver bordreservation, hvilket godt kan forståes med det andet vi prøvede.

Vi kørte fra Seattle til Yellowstone og derfra videre til Salt Lake City, og der var altså ingen problemer med at klare sig med et kort, som vi havde købt hjemmefra.

Angående San Fransisco boede vi på Sir Francis Drake Hotel: www.sirfrancisdrake.com/

Fint hotel og ikke langt til Mortons saftige bøffer (check dresscode - er lidt i tvivl om suit stadigvæk er et krav)

Hotellet ligger lige nord for Union Square og er derfor rimeligt centralt. Ikke for langt til Fishermans Warf og ikke for langt til evt. shopping (hvis man er til det :) )...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar