iPoker udvikling/forbedring @DTM?

#1| 0

Denne tråd er mest ment som en opfordring til spillere om at komme med ændringsforslag, forbedringer og andre nye tiltag på iPoker netværket som helhed. Dog er tråden også et forsøg på at skaffe netværkets opmærksomhed iform af et måske naivt håb om, at de i højere grad låner deres øre ud til DTM end mig - mine emails/henvendelser synes ihvertfald at ramme skraldespanden.

Jeg spiller ikke selv på Betfred, men på VCPoker og er regular på NL200 (6max). Jeg har aldrig "rigtigt" spillet på andre netværk med undtagelse af nogle små hygge tours hist og her og har derfor ikke det store sammenligningsgrundlag, men alligevel nogle forslag.


1. Short stacks
Jeg synes personligt, at det er ved gå for vidt med antallet af short stack spillere på netværket. Ofte finder man et bord med en kendt fisk og inden længe finder man sig selv sidende med 2 regs, fisken og så 2 spillere med minimum BI. Jeg har som sådan ikke noget imod at spille mod short stack spillere og slår dem da også, men jeg så gerne, at der kom nogle flere 50bb og 100bb borde og jeg ville da bestemt ikke græde snot, hvis der blev oprettet nogle deep stack borde så man målrettet kunne udvikle den del af sit spil.
I iPokers februar race besidder short stacks på nl200 pt. følgende pladseringer i top100 (jeg kan have overset nogle):

Hardwork108 (nr. 24)
cyrus13371337 (nr. 50)
changchang (nr. 74)

Min klare holdning er, at disse spillere har alt for stor indvirkning på dynamikken ved bordene og så vil nogle mene, at man jo bare kan smutte hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, hvilket praktisk talt er umuligt, idet de, som deres race pladseringer vist også vidner om, multitabler i overdreven grad. Ydermere gør deres strategi det umuligt at undgå dem, idet de reloader når de taber deres stak og skifter bord, hvis de dobler, hvilket betyder at de konstant bevæger sig mellem bordene og er umulige at slippe af med. Det kombineret med "rake" race populariteten i denne gruppe gør, at de i min verden er begyndt at minde om skadedyr (de formerer sig i et uhyggeligt tempo, er irriterende og svære at slippe af med) :-)


2. Table size
Jeg finder det mildest talt underligt, at standard størrelsen på iPokers borde ikke er søgt optimeret til multitable play på widescreen LCD's. Hvis man ikke kan holde miniview ud er man nødt til at køre deres normal view, hvilket i højden overstiger 600 pixels og gør det umuligt ved max opløsningen på en 24" LCD (1920x1200) at have to på hinanden vertikalt pladsrede borde uden overlap. Via en tråd her på pokernet fandt jeg dog fornylig ud af, at dette kunne klares med programmet minimaxmod, der gør det muligt at resize iPokers mini view til fx 800x600, men det er da besynderligt Playtech ikke selv har innoveret og optimeret softwaret til brug på LCD skærme.


3. Races - alternativer
Det er efterhånden kendt af enhver, at rake back ikke er tilladt på iPoker, hvilket har affødt forskellige mere eller mindre kreative forsøg på at holde på og kapre de mellem og mest rakende spillere. Ingen kan vist benægte, at NoIQPoker var nytænkende og de blev hurtigt populære i regular-kredse på netværket, men måske samtidig upopulære hos de andre sider som var/er del af netværket. Deres enorme race prize pools samt fortsat udbetaling rake back gjorde, at de sugede regulars fra de andre sites og forholdet mellem vindende og tabende spillere hos NoIQ gjorde, at de ikke længere er en del af netværket - de bidrog simpelthen ikke med noget til netærket eller med andre ord så skaffede de ikke nogle nye spillere. (det er den udlægning jeg har fået fra min vip manager)

Men nu er NoIQPoker så ikke længere en del af netværket og så burde der jo blive gjort en masse for, at der kommer nye spillere aka fisk - men nej. Det man gør er straks at oprette et fælles race for at genvinde de spillere som NoIQ kaprede og fra spilernes synspunkt er vi således lige vidt - eller faktisk ikke engang lige vidt, idet man nu har en masse "nye" regulars man skal lære at kende.

Det kan dog nå at komme, men jeg mener bestemt ikke, at rake races i nogen som helst form er vejen frem for netværket, idet det reelt kun gavner en lille minoritet af spillere som i forvejen må formodes at være istand til at slå et nogenlunde niveau, men istedet måske vælger at gå på kompromis med selve winraten og hive de lukrative præmier i diverse månedlige races. Races er altså ikke just noget incitament for udvikling af spillet, men istedet efter min mening en opfordring til mekanisering af spillet.

En bredere form for service eller kundepleje kunne være at afholde mindre races med fladere præmiestrukture for at ramme bredere i regular feltet og samtidig gøre det knap så tiltrækkende at dele en konto mellem 2 eller flere spillere, som jeg er overbevist gør sig gældende i flere tilfælde som det ser ud nu. For at holde på de nye/tabende spillere, som aldrig vil have en jordisk chance for at cashe i et netværksomspændende race, kunne man således tilbyde reload bonusser, som kunne være et tilbud begrænset til spillere, der ikke spiller ligeså ofte som regulars og med underskud eller marginalt overskud på en måned.

Til orientering kan jeg oplyse jeg pt. ikke ligger til at cashe i februar racet på trods af en MGR på omkring $3500 og omkring 90k opsamlede points på max vip lvl - men det skal bestemt ikke opfattes som grunden til, at jeg ikke mener, at races alene er vejen frem.


4. Dele konti
Som nævnt ovenfor er jeg overbevist om, at der i visse tilfælde er flere personer om at dele en konto. Problemet med dette er at bevise det. Mine alarmklokker begynder at ringe når jeg i perioder ser gentagne open limp/calls fra regs, der ellers i andre perioder altid open raiser samt andre åbenlyse fravigelser i strategi såsom regulars, der pludselig kun sidder med minimum BI, som ellers normalt reloader konstant!

På en måde kan jeg sagtens forstå, at det bliver anvendt at dele en konto, idet de øverste pladseringer i diverse races efterhånden er blevet så vel betalte, at eksempelvis 4 personer, der deler en konto og vinder februar racet på titan poker vil kunne dele $100k mellem sig, hvilket må siges at være en fin månedsløn. Det er bare ikke tilladt og i bund og grund er det også dybt amoralsk og undergravende for internetpokeren, idet du ikke kan bruge reads på en sådan spiller til noget som helst når sessionen er ovre, da du ikke ved om det er den samme person du sidder overfor næste gang. Dette er der dog bred enighed omkring i industrien og det er da også at betegne som snyd og straffes - eller gør det nu også det?

Jeg er ikke overbevist om, at dette håndhæves med så hård hånd som industrien gerne vil have det til at fremstå som, idet siderne jo laver gode penge på den rake, der betales fra en sådan konto samtidig med, at jeg synes det virker utrolig svært, hvis ikke umuligt for siderne eller netværket, med sikkerhed at skulle kunne bevise, at dette gør sig gældende for en given konto uden, at der skulle komme uskyldige i klemme. Man kunne jo forestille sig, at der blev spillet fra samme IP adresse eller alt andet ville jo være direkte dumt af brugerne og hvordan vil man så skelne snyderne fra en spiller, der bare er uhyggelig aktiv?

Nuværende spillere på nl200 jeg har lagt mærke til enten er umenneskeligt meget online samtidig med at de multitabler helt vildt og åbentlyst afviger i strategi:

Floridarolfe
nainte

Jeg ved godt, at dette blev lidt af en dræber og måske for meget for mange at tygge sig igennem (det gjorde iPoker tilsyneladende), men jeg mener altså, at det er vigtigt, at iPoker netværket bliver ved med at udvikle sig og at spillerne selv, da må være dem der ved bedst hvad de vil have så smid endelige kommentarer samt nye ideer og forslag og så må vi jo se om vi kan få DTM til at gå videre med nogle af punkterne!

Jacob


18-02-2009 09:28 #2| 0

Gode input Jacob -

tjek Kipsters tråd her: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=176318

18-02-2009 09:34 #3| 0
OP

Ouch, hvor øv jeg ikke havde set den tråd :-(

18-02-2009 09:43 #4| 0

tror jeg vil afprøve den shortstack strategi lyder inbringende.. pokernet race her i come... sry for hijak.
btw. hvordan får du minimaxmod til at virke ordentlig. jeg kan kun ændre kortne

18-02-2009 09:51 #5| 0

at man kan indstille tablesize ville helt klart være rart, og ja, det er jo omsonst at deltage i et rakerace hvor der sidder en hel pokerklub og multitabler 73 borde 24/7

18-02-2009 09:52 #6| 0

Tror ikke der er meget at gøre ved short stackers. Spiller det selv ligenu. Starter med minimum BI men jeg smutter ikke når jeg har doblet, jeg smutter først når jeg er færdig med at spille så der er da tit jeg ender med at sidde med over 100BI på nogle af bordene, men ved da ikke om du osse synes det er så slemt. Du har da i det mindste chance for at udspille mig deepstack så ;-)

18-02-2009 10:08 #7| 0
OP

@chmpen85
Du skal sørge for at ændre ipoker til mini view og derefter kører consolen

@Shoppen
Jeg har intet imod short stacks som sådan og slet ikke hvis de bli'r siddende når de dobler - men ligesom med alt andet kan det blive for meget :-)

18-02-2009 11:36 #8| 0

tak for hjælpen

18-02-2009 14:53 #9| 0

Godt initiativ, Jacob

Jeg savner en auto reload-funktion. For multitablers vil det være en gave.

18-02-2009 15:36 #10| 0

En bedre tourstruktur er jo altid at foretrække... Eller også så køre flere deepstacked tours..

18-02-2009 17:18 #11| 0
OP

@ Fibonacci
Det vil jeg give dig ret i - den funktion er savnet og det burde da ikke være raketvidenskab at implementere en sådan funktion!

18-02-2009 17:40 #12| 0

Godt indlæg. Punkt 1 og 2 er noget der virkelig irritere mig.

18-02-2009 17:45 #13| 0

@OP
Giver dig ret.

Men er dog bange for, at rake-race er (for) god en promo for IPoker.

Min foretrukne:
I yderste instans er rake-back/cash back den fladeste struktur overhovedet.

Derfor mener jeg også, at den er mest fair. (læs: Bedst)

Det optimale er i min optik således promos lig "ekstra" rake-back/cash back.

Dette for at sikre en fair tilbagebetaling til alle - således at alle "belønnes" ift. størelsen af deres rake.

For at øge spilleincitamentet kunne %'erne måske stige, jo mere man rakede for i måneden.

I udgangspunktet vil problemerne med dele-kontier samtidig mindskes, såfremt race-aspektet fraviges.


For at holde på dem, der raker meget, burde der i stedet fokuseres mere på VIP-ordninger + bedre support. På InterPoker var Platinum Club fed IMO - og det er rart at få tilsendt lejlighedsvise $ + gaver mv.

I min optik slår det altså lejlighedsvise free-rolls og races mv.

Mht. Shortstacker er jeg helt på linje med dig - men der er trods alt en del 50BB borde? - og ikke alle bruges?

19-02-2009 09:46 #14| 0
OP

Godt at se at der er andre, der har forslag til forbedringer af iPoker og at jeg ikke står alene med mine synspunkter om eks. short stacks.

Idet DTM ikke har postet et indlæg her eller i Kipsters tråd går jeg udfra, at han bare har overset tråden så nu er han lige kommet med i overskriften i håb om at han vil bringe nogle af tingene videre til Betfred og dermed videre til iPoker!

19-02-2009 10:17 #16| 0

Edit: Dobbeltpost

19-02-2009 10:17 #15| 0

Godt indlæg OP, er mere eller mindre enig i alle punkter.

19-02-2009 20:47 #17| 0
OP

Er der andre, der i øjeblikket oplever, at softwaret driller?

Nogle gange når jeg sidder i blinds fordobler den min blind altså på 200NL når jeg sidder i BB ligger der 4$ foran mig. Den trækker naturligvis kun 2$ fra stakken, men det er stadig lidt irriterende når man man multitabler, idet det gør at jeg lige bruger lidt tid på at se hvad der foregår!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar