Starte forfra..

#1| 0
Hej PN.

Jeg har læst meget herinde, men dette er mit første indlæg:

Jeg er en vindende pokerspiller. Jeg har aldrig haft et arbejde ved siden af skolen, blot tjent mine skillinger på poker. Det har stået på i over 3 år.

Jeg har mere eller mindre spillet ”alt”, hvad jeg mener man kan spille indenfor pokeren. Utrolig mange raketter har medført, at jeg til tider har grindet 5/10, 10/20, 25/50 og sågar 40/80 med over-skud. Løbende har jeg så lavet udbetalinger, så jeg kunne forsørge mit ”luksus” liv med stor flad-skærm, computer, tøj, bil/benzin, fester og hvad man nu ellers bruger sine penge på.

Varians er en del af pokerspillet – noget jeg har mærket hårdt de seneste måneder. 4 mdr. præcist. Jeg har de sidste 4 mdr. ikke haft overskud overhoved, hvilket har gjort, at jeg nu mere eller mindre er broke. Jeg har konstant prøvet at komme igen, da jeg altid har meget selvtillid. Jeg har bare hele tiden ramt ulækre setups og tiltet hurtigt, da jeg bliver sur over, at jeg bare ikke kan vinde for tiden.

Nu har jeg så søgt arbejde, så jeg kan fortsætte mine dyre vaner, da poker ikke bliver den primære indtægt de næste måneder. Det er lidt mærkeligt, at skulle arbejde, men jeg glæder mig faktisk, da jeg tror det er det, jeg har brug for.

Nu til spørgsmålene:
1. Hvad gør jeg for at komme ”tilbage”?
2. Hvordan sætter jeg mig op, så jeg kan tage lowlimit seriøst?


Alternativ er at starte på NL25 eller NL50, og så ellers grinde sig op igennem level, men synes bare det er utrolig svært at holde fokus og motivere sig, da det et eller andet sted ikke føles som at vinde penge.
I ”gamle” dage spillede jeg poker fordi jeg ville blive bedre og udvikle mig, men nu synes jeg mere at jeg spiller for at vinde penge, hvilket jeg synes er ærgerligt. Hvordan får jeg den gamle lyst og gejst tilbage? Har virkelig svært ved det, så vil virkelig ønske, at jeg kan tage mig selv i nakkehåre-ne, så det lykkedes.
En anden mulighed er udelukkende at grinde MTT. På den måde ”øjner” jeg konstant lidt større præmier, hvilket måske vil gøre det nemmere, at motivere sig? Måske spille 5-10-20$ MTT?

Ved godt det er svært at overskue og svært at hjælpe, men håber alligevel, at folk vil komme med nogle kommentarer, så jeg kan komme videre.

Thats all

Ulrik
09-01-2009 16:48 #2| 0

Lige uden at vide det, lyder det som om, at du aldrig har kørt med seriøs BRM, og alt efter hvor mange penge du har til rådighed, bliver du jo nødt til at sætte et vist beløb af, og så arbejde dig op derfra.

Alternativt må du jo arbejde igennem de næste 3-4 måneder og spare penge sammen, hvorefter du kan starte på et lidt højere limit end NL25 f.eks.

09-01-2009 17:13 #3| 0

Nu har Jeg alrig spillet de stakes som du har spillet, så kan ikke relatere til det 100%. Men ikke desto mindre så kæmper jeg en kamp på NL25/NL50 i øjeblikket, som kan synes utrolig kedelig og umotiverende til tider - noget som du nok også kommer til at opleve. Problemet er, at ligemeget hvor interessant det er at forbedre sig i poker, så er mange timers grinding nu altså sjovere hvis man ender med at vinde noget der kan mærkes i forhold til de udgifter man generelt har. Dette oplever man sjældent på NL25, og det er derfor det praktisk talt er umuligt at leve af at spille disse limits selvfølgelig.
Mine problemer er, at jeg begynder at blive ligeglad, for det er alligevel ikke de store penge jeg spiller om. Samtidig er jeg ikke i tvivl om at jeg smadrer NL25 og NL50, så min holdning kan blive sådan lidt overlegen når jeg sidder og spiller.....like: 'Lol, se den donk, han fatter minus....jeg check-raiser ham all in med snot, for jeg er jo the man '. Alt i alt bevirker det, at jeg ikke spiller særligt koncentreret, at jeg tilter lettere og at min win-rate ligger væsentligt lavere end hvad den burde.
Løsningen, som ikke virker 100%, er at spille mindre og stoppe op hvis jeg føler mig ukoncentreret og ligeglad. Samtidig prøver jeg at krydre det hele med tours, som kan tilfredstille den der trang om at spille om penge der kan mærkes.....hvis man nu skulle ramme det finalebord.
Tidligere gik jeg altid på limitrush og har bustet adskellige ruller, så fremad går det dog......og det er da også denne følelse af succes der holder mig fra at rykke op før jeg har 50 BI's til et givent limit.

Men som sagt, så har jeg aldrig spillet de stakes du har spillet, og har aldrig levet af det, så du kan måske få endnu sværere ved at motivere dig. Men håber du kunne bruge til noget!

Og så vil jeg da lige sige, at det også kan være ganske underholdende at spille på de lave limits.....man ser folk lave de mærkligste ting og der er generelt SUPER mange donks, selvom der er kommet lidt flere (easy exploitable) regs.

09-01-2009 17:26 #4| 0

@ Muffies

Korrekt - har ikke kørt seriøs BRM, så ja, det er vejen frem, fremover.
Kan nok ikke vente 3-4 mdr. med at spille, så bliver nødt til at starte "lavt".

@ Ostehans

Vi har det på _præcis_ samme måde. Man ved man er meget bedre end de andre, hvilket gør man spiller som KONGEN af bordet og det givne limit. Man spiller os meget aggressivt, da man lige så godt kan køre dem fuldstændig rundt, hvilket jeg brænder nallerne på.

Men helt sikkert en god idé at stoppe når det ikke kører, men det er bare svært. Tror også jeg vil krydre det med lidt MTT, præcis som du beskriver!

09-01-2009 17:33 #5| 0

Det hele handler vel meget om hvor opsat du er på at få en roll tilbage.

Det lyder umiddelbart ikke til du har den store disciplin og indsigt i BRM sådan som du har kørt med mange limitrushes og nu bustning. Måske kunne det være et mål i sig selv at blive bedre til disse ting, hvilket du helt sikkert får brug for, hvis du skal spille meget lavere end du er vant til. Bevis overfor dig selv at du kan spille med BRM og den disciplin som dette kræver.

Få sat nogle delmål også, som du kan forfølge så det ikke hele tiden handler om at vinde små beløb, som intet betyder for dig. Det vil gøre det lettere hvis du istedet skal opfylde nogle forskellige delmål på vejen til en roll som kan gøre du kan spille højere igen.

Hvis beløbene du kan vinde på NL25 er så ligegyldige for dig, er det i hvert fald vigtigt at det ikke er pengene der bliver afgørende for om det er en succes dernede. Sørg måske for at tælle dine winnings i BBs og ikke $.

Bare lige nogle forslag, håber det kan bruges.

09-01-2009 18:32 #6| 0

Jeg tror, MTT-tilgangen er lidt farlig. Dels pga. de få cashes, og dels pga. at du, selvom du når pengene, vil føle det særdeles utilfredsstillende, at blive skubbet ud på et bad-beat som nr. 9 efter adskillige timers spil og få en brøkdel af den præmie man "fortjener".

09-01-2009 22:05 #7| 0

@ Koller

Gode forslag!

Dicsiplin har/er ikke min stærke side, så det skal der bestemt rettes op på, på vejen op i levels.

Delmål er en rigtig god idé! Hvad synes du fx. kan være mit første delmål? Og ja, det er en god idé at talle winnings i BB og ikke $!

@ Onkel Molle

Føler jeg har +ev i MTT, så det har jeg tænkt mig at spille. Kan dog godt stadig følge dig..

09-01-2009 23:00 #8| 0

Hvis du har +ev i MTT, har du det også i SNG'erne. Har du overvejet at hamre nogle seriøse sessions af på dem? Jeg ved godt, det er ren mekanik, men det gør det ikke mindre profitabelt.

09-01-2009 23:32 #9| 0

ulrik, jeg har tænkt mig at gå den anden vej, hvordan køre skattereglerne? skal man betale skat hvis man spiller på eu sider, når man ikke har nogen faste indkomster?

09-01-2009 23:49 #10| 0

Jeg er selv i den situation, at jeg fra årets begyndelse er startet mere eller mindre forfra da jeg ikke rigtigt har spillet hele 2008, netop pga manglende motivation.

Blev enig med mig selv om at starte helt fra bunden og så naturligvis med BRM.

Startede op NL20 med 10 x buy-in og er nu på NL50 med minimum 20 x buy-in. Har tænkt mig at fortsætte med 20 x buy-in indtil jeg når NL200 hvor jeg nok vil have noget mere, regner med 30 buy-ins, er det nok???

Har frygtet meget at jeg ville miste motivationen og dermed spille af xxxxxxx til, men er ikke sket endnu...

Spiller på Betfred så synes muligheden for at se ens bankroll i kroner er med til at gøre det hele lidt mere virkeligt og derved ser det jo også bedre ud at der står 10.000kr i stedet for f.eks. 1900$ og det hjælper i hvert fald meget på motivationen.

Dertil holder jeg regnskab i excel, hvor alle mine fremskridt/mål osv er målt i procenter for at holde fokus lidt væk fra pengene. Dette er faktisk også meget motiverende.

10-01-2009 00:09 #11| 0

@Ostehans
spændende læsning men forklar mig lige, hvad du mener her`?
``man ser folk lave de mærkligste ting og der er generelt SUPER mange donks, selvom der er kommet lidt flere (easy exploitable) regs.????

@DAxelsen
jeg har det præcis på samme måde med kr/$, kr er laaaangt mere motiverende. må jeg få nick på Betfred,

10-01-2009 15:43 #12| 0

@ Onkel Molle

Jeg er +ev i SNG, så det er en god idé. Synes dog bare at jeg hurtigt går i stå i dem, da det er meget standard situationer, hvilket gør det utrolig kedeligt i længden.

@ hashkash

Nej, jeg skal ikke betale skat når jeg spiller på en EU side. Desuden har jeg en fast indkomst på 1k dkk om måneden, da jeg får SU.

@ DAxelsen

Ja, 30 BI på NL200 er minimum. 20 BI er sgu nok for lidt :).. Jeg har en konto hos Betfred, så vil helt sikkert overveje, at starte derinde. Det er rigtigt, at det er nemmere at motivere sig, når ens BR står i dkk!

Delmål er noget som jeg helt sikkert skal ha' sat mig. Spørgmålet er bare, hvad mit første mål fx. skal være?!

10-01-2009 16:30 #13| 0

@ltc1982

Jeg mener bare, at mængden af tænkende spillere på de lave limits er blevet større. Det har der vist også været nogle tråde om tidligere.
I parantesen mener jeg blot, at de fleste er ret nemme at udnytte, da de tit multitabler og spiller ret lige ud ad landevejen.

10-01-2009 16:36 #14| 0

@ UlrikAPJ

Hvad dine del mål skal være afhænger jo nok meget af hvor meget tid du vil sætte af til det.

Jeg ville måske først overveje hvornår jeg i forhold til den tid jeg har gerne vil være på f.eks NL200 og så sætte det ind i et skema og så udfylde hullerne frem til den dato med hvor langt du bør være med indtjening i forhold til at nå et givent level.

Jeg kan evt. sende det skema jeg har lavet til dig, så er det bare at sætte dine mål ind måned for måned...

10-01-2009 16:47 #15| 0

@DAx

Kunne du lokkes til at sende det skema til mig også?

10-01-2009 17:02 #16| 0

Bare smid mig din mail adresse så skal jeg nok sende det.

10-01-2009 17:27 #17| 0

PM

12-01-2009 17:06 #18| 0

PM mig med det ville være rart. Jeg har gået fra 5/10 til nu nl 25 lol pga flytning af land.....

12-01-2009 17:10 #19| 0

Har du overvejet det ikke er varians men at pokerniveauet generelt er steget?

No offence!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar