Drøm kontra virkelighed - Pokerpro.

#1| 6

Lad mig lige slå fast til at starte med, at det her ikke skal opfattes som nogen tudetråd, men et forsøg på at give et indblik i de sider af en pokerpros liv, som man ikke så tit taler om og som jeg vil påstå at en hobby-spilleren aldrig helt vil kunne forstå.

Måske er det lidt en form for selvterapi, men det er også et forsøg på at give de efterhånden mange hobby-spillere jeg har snakket med om det at gå pro, et indblik i nogle af de sider af en pros tilværelse, som man måske ikke lige tænker over.

Kan kun tale for mig selv og ud fra dem jeg har talt med, men typisk er der tale om en spiller der i snit spiller noget nl200-400 og nu gennem et par år har slået spillet fornuftigt og måske i snit hevet en 15-20k dkk hjem hver måned. Så begynder man at tænke "jamen hvorfor ikke, det kunne da være fedt at leve af ens hobby og hvis jeg turner pro har jeg samtidig tid til at spille noget mere og derfor vil min gennemsnitlige indtjening jo også stige. Altså kan jeg i snit tjene mere end et normalt velbetalt job, hvor man skal slide 40-45 sure timer om ugen og stå op kl. lort hver morgen."

Og ja det er sku også fristende og jeg kan kun bekræfte, at i de perioder hvor det går godt, er det verdens fedeste job. Du har alt den frihed du ønker, du kan selv bestemme hvornår du vil arbejde og du lever af din hobby.... kan man kræve mere af livet?

Men men, så er der altså også de andre perioder og tro mig, for det første så vil du på et eller andet tidspunkt rende ind i et downsing der er større og længere end du på noget tidspunkt har kunnet forestille dig (og nej det sker ikke kun for alle de andre, måske er du heldig der går 6 år før du oplever det og måske er du "uheldig," at det sker til at starte med, men på et eller andet tidspunkt sker det for dig).

For det andet, er der så himmelråbende stor forskel på et downsving når man er hobby-spiller kontra når poker er ens eneste indtægt. Det kan da godt være man har skruet ens forbrug en smule i vejret, fordi man har lavet en 15-20k dkk ved siden af jobbet i en årrække, men langt de fleste kan trods alt skrue ned for forbruget i de perioder det ikke lige går så godt og leve af den dejlige fast løn der går ind på kontoen hver den 1. Det kan en pokerpro ikke, de kan i de perioder bare sidde og glo på at deres BR stille og roligt svinder ind. Og hvis der er noget vi er gode til, så er det hele tiden at holde øje med hvor langt der er til "afgrunden."

Den første måned klarer man sig, man bliver lidt småsur fordi det jo er dybt uretfærdigt, at de skide fisk tager ens penge og det kan sku da ikke passe, at man så mange sessions i træk kan være så skide uheldig, men et par timer efter er man igen i godt humør, for man ved jo man slår spillet og man vel er tæt på at være blandt de bedste spillere i verden.

Den næste måned begynder det at gå en lidt mere på, den der lille idiot bag i ens hoved begynder at udvikle ideér somm "hmmm er jeg nu sikker på jeg slår spillet? er de andre blevet bedre? har jeg ændret noget i mit spil der gør jeg egentlig ikke bare er udsat for varianse? bla. bla. bla." den kombineres så med, at man oftere og oftere sidder og regner på hvad ens BR nu er og hvor langt der er til "afgrunden," og selvom der i princippet er langt, så begynder tankerne alligevel at vandre "jamen hvad nu hvis jeg er lige så uheldig de kommende 2 måneder eller 3 måneder eller eller" Nu begynder poker at fylde mere og mere oppe i hovedet, man tager sig selv i at tænke lidt for meget poker og man begynder at blive lidt ligeglad med alt andet, for nu gælder det sku bare om at komme ind til bordene og bevise man er god til det her lort.

Den 3. måned begynder det virkelig at gøre ondt, humørsvingningerne begynder virkelig at sætte ind og man begynder at udvikle en selvmedelidenhed, som er på grænsen til det usmagelige. Når man taber, er man ved at eksploderer og bliver bare ligeglad med alt andet i verden osv. osv. Kæresten begynder at blive urolig for en, for den side af en plejer hun ikke at se og man prøver at forklarer hende årsagen til ens tudefjæs og hvorfor verden er så ond..... inderst inde ved man dog godt, at det nok er rimelig svært for hende virkelig at føle med en over at man har smidt 100k dkk, når man jo stadig for året samlet har tjent 500k. Det hjælper ikke, for nu føler man bare endnu større selvlede over at man ikke kan tørre tudefjæset væk. Poker fylder nu alt, man spiller længere og længere sessions og man har ikke lyst til at spise og lign. så energiniveauet falder og når man ikke spiller ligger man bare på sofaen og glor på fjernsynet, for verden forstå alligevel ikke hvor ond den er.

Har snart hørt den fra så mange og det mest underlige er, at når man snakker med dem man kender som også lever af poker, ja så har man overskuddet til at sige til dem "ja ja men du ved jo det bare er varians og ja det er da også pisse træls men det vender" Man kan godt føle med dem for man kan svagt godt selv huske de perioder, men man kom jo selv igennem dem og så slemme var de vel heller ikke....... "jo når man selv stod i det var det virkelig noget lort"

Men så begynder det at lysne, 4. måneder starter rigtig godt og allerede efter 14 dage har man vundet solidt og tænker "shit et tudefjæs du var, du må sku da kunne fatte at varians er en del af poker bla. bla." Man er dog stadig lidt nervøs og når man har en session med underskud, er der ikke langt til de tanker man havde måneden inden. Men dagen efter vinder man og som tiden går glemmer man stille og roligt hvordan det var. Som oftes går der langt tid før man render ind i sådan en perioder igen og man fastslår rimelig hurtigt, at det var så mit livs downsving, så "uheldig" kan intet mennesker være 2 gange. Alt er godt.............. INDTIL NÆSTE GANG :-)

Man bliver bedre og bedre til at kaperer de perioder, men helt at undsige sig de følelser og tanker man får i perioder med downsving, tror jeg kun er meget meget få forondt.

For begrebet varians er vi mennesker bare ikke skabt til at håndterer på ens job. Uanset om du er pro. indenfor en anden sportsgren, eller har et alm. arbejde, så vil du når du oplever "nederlag" stort set altid kunne forklarer det ved ting du selv har indflydelse på. Hvis du som pro. tennisspiller taber en kamp, kan du som oftes analysere dig frem til, at du bare ikke var god nok, eller lavede de og de fejl. Derved kan du også aktivt selv gøre noget ved det. Her skilder poker sig ud, for du kan i bund og grund ikke selv styre varians. Du kan spille perfekt og alligevel tabe gang på gang til den største fisk i verden og det er den menneskelige hjerne bare ikke indrettet til at kapere. Når man står midt i det hjælper tanke "ja ja men over tid vinder jeg jo over idioten" desværre ikke særlig meget.

Et meget let bevis på ovenstående er at kigge på trådene i forummet, det er fyldt med bad beat historier, hvor folk poster hvordan de nu for 4 gange i træk har tabt med AA mod QQ. Vi har bare behov for at dele det med andre og få bekræftiget at det da også er for sygt. Det paradoksale er så at når vi selv læser andres tråde, tænker vi:

"ahmen come on, det er jo bare varians, over tid skal du nok vinde din del af dem....

"hmmm shit en stakkel, han forstår jo ikke hvad poker går ud på, så længe du træffer de rigtige beslutninger og kommer ind som favorit er du jo fint inde"

"Stop så, du må sku da forstå at pokersites ikke er rigged fordi bla. bla. bla."

Men vi er sku nok i bund og grund ikke meget bedre selv, for en månede efter hvor vi står i samme situation, formår vi sku alligevel at poste en tråd der er fuldstændig identisk med den vi selv sad og smilte lidt overbærende over måneden inde (eller vi tuder over msn til en pokerbuddy eller til kæreten eller eller). Og selvom vi godt ved det ikke er sandt, begynder vi sku alligevel at overveje om vores konto er forbandet, om det vil hjæpe at skifte nick, om vi skulle prøve et andet site bla. bla. bla.

KONKLUSION: Tjaa tag det som en historie, ryst på hovedet og tænke "ahh sådan er jeg ikke" eller tag det som et godt råd hvis du er en af dem der går med overvejelse om at turne pro.

Det er leve af at spille poker er det meste af tiden det fedste job der findes, men i de perioder hvor det ikke går godt, er det for langt hovedparten, som at ligge i ske med fanden selv.

Tro på det og tag det med i din overvejelse inden du vælger at tage springet, det kræver større psyke end du selv tror!!

Det bedste råd jeg kan giver er at vendte lidt endnu, vendt til du tjener lidt mere på poker end du tror er nødvendigt og vendt til din BR er noget større end du tror er nødvendig. Du slipper ikke for perioderne hvor poker er fandens opfindelse, men det vil alt andet lige gøre dem lettere.

P.s. Lige nu er poker fandens opfindelse og når jeg finder den idiot der har opfundet varians, får han en springskalle og sådan et spark i nosserne, at han aldrig nogen sinde kommer til at kunne fremkomme med en tone der ligger lavere end det høje C. Heldigvis ved jeg, at om 14 dage er poker det bedste der findes............. tror jeg nok :-)








27-11-2008 05:57 #2| 0

Godt indlæg!
Bestemt ikke nogen tudetråd.
Det må være dette indlæg man skal vise til folk der overvejer at gå pro.

27-11-2008 06:51 #3| 0

Som jeg ser det er varians i virkeligheden det der farver livet, det der skaber kontrast og gør livet værd at leve...

Risk vs Reward, hvis der intet varians i livet var, ville der ikke være grund til at leve. Oversæt dette til poker, hvis der ikke var varians i poker ville man ikke elske spillet på samme måde.

Just my thoughts - at poker så projekterer varians ekstremt er bestemt at nævne.

Ellers fint indlæg :-)

27-11-2008 06:53 #4| 0

Gode tanker Laur!

27-11-2008 06:54 #5| 0

Nice indlæg :o)

27-11-2008 07:11 #6| 0

Wow!

Prima indlæg!

27-11-2008 07:46 #7| 0

I hear you man, I feel you man

Super indlæg - tag det til Jer, alle i unge fremadstormende wannabees :)

/Kimo

27-11-2008 08:03 #8| 0

Godt skrevet. Varians er nu en dejlig ting :) På den anden side, hvis det ikke var der, havde det fandme også været sick som Zeranor.

27-11-2008 08:03 #9| 0

tak for en super tråd
fra en hobby spiller

27-11-2008 08:21 #10| 0

Super godt indlæg!

Giver en god fornemmelse af hvordan det er på den svære side, for en poker pro..

27-11-2008 08:43 #11| 0

Super indlæg.....

27-11-2008 09:08 #12| 0

@Laur

Hatten af for dig. Dine indlæg, specielt dette, giver mig sgu mod på at fortsætte med at læse PN, selvom det nogle gange er fucking sygt at læse det pis folk skriver herinde.

Kunne ikke selv have skrevet det bedre og mere rammende. Håber virkelig at alle, som går med tankerne om at turne pro, vil tage sig tid til at læse det.

BEDSTE INDLÆG PÅ PN EVER.

TY

27-11-2008 09:10 #13| 0

Rigtig god tråd. JEg kan godt lide ideen om at hvis ikke man har variansen og ved hvordan det føles at være nede, så ved man heller ikke hvor godt det føles at være ovenpå. Hvis aldrig man oplever et nederlag, kan man ikke værdsætte det at have en god dag. Det er ikke kun minded på poker, men på alt i livet - hvis ikke der er noget skidt er der heller ikke noget godt. Varians er surt - meget surt, men det er med til at værdsætte de gode perioder så meget mere og genkende dem når de indtræffer, samtidig med at man værdsætter de mindre ting mere (en enkelt sit & go der gik rigtigt godt). Hvis ikke man havde oplevet noget skidt, ville man være "utaknemmelig" og forbande den enkelte sit&go langt væk og arge sig over at man "kun" vandt 1, eller at man kunne have gjort det hurtigere...

Blot nogle strø-tanker.

27-11-2008 09:11 #14| 0

Enig med de andre... Klasseindlæg!

27-11-2008 09:14 #15| 0

".... som at ligge i ske med fanden selv"...

Fedt udtryk.

27-11-2008 09:20 #16| 0

@OP

Top10 indlæg! Udover et par stavebøffer er det bestemt det bedste indlæg jeg har læst i meget meget lang tid.

27-11-2008 09:31 #17| 0

bestemt et godt indlæg, kan sagtens sætte mig ind i meget af det, selvom jeg bare er hobby spiller

tak for et godt indlæg.

27-11-2008 09:49 #18| 0

Lækker læsning når man har en puls på 10 under forelæsning i driftsøkonomi.

Du giver ihvertfald stof til eftertanke.

27-11-2008 10:39 #19| 0

@OP

Uanset at jeg er hyggespiller og lowroller, siger jeg tak for et godt og givende indlæg.

Dette indlæg kunne med god ret bringes i PNs EKSPERT-forum, hvor andre highrollere kunne kommentere og udveksle erfaringer om emnet.

Jeg har observeret gennem årene, at flere pro-spillere ikke længere poster nogle steder, ikke skriver artikler eller blogs længere og heller ikke deltager i de store turneringer. Er de mon rendt ind i et meganedsving og medfølgende nedtur af den type, OP beskriver? Ville være godt, hvis de skrev om det, - og her ville ekspertforummet være velegnet til at dele erfaringer uden indblanding fra hyggespillere som undertegnede, der ikke helt kan sætte sig fuldstændig ind i alvoren, - og ikke mindst uden indblanding fra en eller anden PN-troll, der måtte tænde på emnet og spamme tråden.

Holstt

27-11-2008 10:48 #20| 0

enig på alle punkter.

27-11-2008 10:52 #21| 0

Informerende indlæg!

27-11-2008 11:25 #22| 0

KLASSE INDLÆG!!

- Sidder stille og roligt og nikker genkende til det du siger.

27-11-2008 11:31 #23| 0

SUPER indlæg! er selv lige kommet over et downswing og du ramte min tankegang perfekt! godt skrevet og gl ved filten ;)

27-11-2008 11:39 #24| 0

[X] Årets bedste indlæg

27-11-2008 11:46 #26| 0

TUDEFJÆS







:-)

27-11-2008 11:46 #25| 0

Tommy Angelo - Elements of Poker

Køb den før din villain.

27-11-2008 11:54 #27| 0

ha ha, det er godt man er amatørspiller :)

Jørn

27-11-2008 12:01 #28| 0

Well put - super indlæg.

27-11-2008 12:01 #29| 0

godt indlæg :)

27-11-2008 12:06 #30| 0

Super indlæg!

Det er noget af sandheden der kommer frem der!

Jeg har aldrig forstået af en ung poker superstar der har lavet +1 mill.$ på poker, bliver ved med at spille! For det er 100% at han har haft positive varians på sin side!

Hvis man automatisk tror man, bare kan tjene penge på poker. Er der noget galt!

Hvad så hvis man bare har været running hot& senere går bust?
Tager man så et lån i banken ell. hvad?


27-11-2008 12:07 #31| 0

Instant vidensbank.

Rart at vide man ikke er den eneste...:-)

Det burde næsten være obligatorisk for upcoming pro'er at skulle læse dit indlæg, for det rammer plet i en del af de facetter, der nu engang er i en pokerspillers liv.
Specielt punktet omkring tvivlen om man er god nok efter et par dage i træk med røde tal på bundlinien. Er heldigvis selv blevet bedre til at håndtere det, hvorimod jeg i starten sagtens kunne være lidt nede over det i et par dage.

For mit eget vedkommende, var det ikke 100% min egen beslutning at gå pro, men noget jeg mere eller mindre blev kastet ud i, så jeg har måtte opleve og lære ovenstående på egen krop. Ville i hvert fald ønske at du havde skrevet dit indlæg for lang tid siden, det ville i hvert fald have sparet mig for en del frustrationer.

Som du selv kommer ind på, så er det svært (specielt i starten) at lære at leve med variansen. Ingen tvivl om at det tager sin tid, men man er nødt til at lære at det går op og ned, ellers tror jeg simpelthen ikke at man kan begå sig som pro uden at gå ned på det før eller siden.

For mit eget vedkommende har jeg heldigvis lært at leve med det, og jeg har besluttet mig for at det ikke skal gå ud over mine nærmeste at en eller anden tilfældig fisk på nettet er pisseheldig den ene eller anden dag.
Prøv selv at tænke lidt over det...hvis man kan blive så sur og tvær over at en eller anden idiot bad beater en, at det går ud over ens familie og venner, så mener jeg ikke at man bør spille poker overhovedet.

Afsluttende vil jeg sige at det selvfølgelig (logik for burhøns) også handler om størrelsen af ens bankroll. Jo mindre bankroll man har, jo mere lever man "på kanten" og jo mindre varians kan man psykisk kapere.

Sidst men ikke mindst er det jo også alfa og omega at man forstår at se sin bankroll som et redskab, og ikke se den som kroner og ører. Det duer jo ikke at fordi man er uheldig i en pot at man siger til sig selv: "Så, nu får jeg ikke mad på fredag" el. lign.

27-11-2008 12:30 #32| 0

Instant vidensbank.

27-11-2008 12:48 #33| 0

Fint indlæg, der også viser pokerspillerens virkelige udfordring; at balancere det lykkelige liv og poker; selvom man har mange penge er det ikke et godt liv hvis man er helt til rotterne 4-6mdr om året når man er på downswing.

Løsningen ligger inde i hovedet på en selv og det er langt langt fra de fleste der kan finde ud af det, ligemeget hvor gode de så end er til at balancere deres river checkraise frekvens.
Selv mange af dem, som man begtragter som 'pros' mestrer ikke at balancere deres liv med poker, ligemeget hvor 'stor' bankroll de har - et ekstremt eksempel kunne være Mike Matusow, hvor lykkelig tror i han er?

27-11-2008 13:09 #34| 0

Godt indlæg og som en forlængelse vil jeg nedenfor indsætte et link, som jeg er sikker på at mange vil have godt af at læse og hvori Laur måske har hentet en smule inspiration :)

Og der kan ikke lægges nok vægt på vigtigheden af en stærk psyke i poker. Både i medgang og modgang.

forumserver.twoplustwo.com/58/heads-up-nl/success-failure-downswing-mindset-280899/

27-11-2008 13:14 #35| 0

Meget interessant indlæg. Især for os der kan nikke genkendende til de mange synspunkter.

At leve af poker kan simpelthen tærre så meget på psyken at det er helt sygt. Jeg har selv levet af poker godt et år eftehånden og mødte for 1 måneds tid siden så meget modvind ved bordene at jeg stille og roligt gik hen og blev semi deprimeret og bekymringerne fløj om ørene på mig. Tanken om at hvis det her "lille" downsving har kunnet få en i kulkælderen hvordan fanden skal man så forberede sig på at af den helt store kaliber???
Ydermere kan det være svært bare at holde en pause når du de sidste 3 - 6 mdr. har grindet 8 timer dagligt.

Selvom downsvinget er stoppet (go jinx) og jeg har renset downsvinget igen +, har jeg stadig ham gutten i baghovedet som konstant tvivler er usikker og ikke mindst uoplagt. Alt sammen ubehagelige følelser når det er ens levebrød og det har obv også påvirket mig en del ved bordene i den MEGET dårlige retning.

Det er ikke så meget det økonomiske aspekt, da jeg efterhånden har fået lagt en del penge til siden, så jeg i hvert fald ikke burde bekymre mig det næste års tid eller 2. Men snarere følelsen af at "man måske ikke kan klare nåleøjet" og måske faktisk slet ikke har lyst.

På den anden side er det så godt at man har frihed og skillinger til at tage ud og rejse og lige få samlet tankerne. :-)

Uden at have rettet i indlægget osv. var det bare umiddelbart de tanker der poppede op i knoppen på mig.



27-11-2008 13:15 #36| 0

Super godt indlæg om de psykiske problemstillinger som poker pro.

Når nu vi er igang med de mere "kedelige" afspekter af livet som poker pro, synes jeg der er en del andre punkter der er værd at nævne i en tråd som denne til upcomming spillere.

Det virker måske basalt, men det er min overbevisning at en del "unge" spillere glemmer en del af de ting pokeren "blokerer" for imens man lever poker pro livet.

Jeg har endnu ikke mødt en online pro, der ikke snakker om at han om 3-7 år vil lave noget andet - de fleste noget selvstændig business - pokeren bliver udelukkende et middel til økonomisk frihed.

Man skal naturligvis huske på at i alle de år man ikke er en del af arbejdsstyrken, opsparer man ikke sygedagpenge, feriepenge og pension. Derudover kommer det værditab man gennemgår som værende udenfor arbejdsmarkedet.

Selv nåede jeg en bachelor uddannelse fra Handelshøjskolen, men er udmærket klar over at den dag jeg evt. ønsker at blive en del af enten studielivet (overbygning) eller arbejdsmarkedet, er jeg ret dårligt stillet. Poker er ikke en skide god kvalifikation (ja ja, stresshåndtering, selvdisciplin osv. får man arbejdet med, men nok ikke noget de fleste arbejdsgivere ligger den store vægt på, når det er "optjent" gennem en poker pro karriere), og man står således langt tilbage i jobkøen.

Lig dertil at det kan være utroligt svært pludseligt at skulle have en chef igen, faste mødetider, mindre fleksibilitet, osv. osv.

Og at pokeren så højst sandsynlig blot er et modefænomen der med tiden aftager, og måske helt dør, gør ikke det hele bedre.

Man skal altså, imho, tjene en RIGTIG god skilling over et par år for at kompensere for ovenstående, og ikke blot sammenlige sin forventede indkomst med sine 19 åriges gymnasievenners løn i netto :)

At man så i øjeblikket er kriminel ved denne levevej, og såfremt dette løses på sigt nok skal indstille sig på at skattefri poker som vi kender det i dag ikke længere bliver det samme, vil jeg faktisk ikke anbefale pro livet til særligt mange nye spillere...

27-11-2008 13:19 #37| 0

super indlæg, kanon

27-11-2008 13:34 #38| 0

indlægget har været her før, meget lignende, kan desværre ikke huske hvem der skrev det - personen havde dog ændret få ting hvilket det lyder til kunne have gjort en stor forskel for dig.

1) han blev ved med at fastholde sin daglige rutine med at stå op, ud og løbe, træne osv.

2) han lukkede ikke af omkring at hans spil gik dårligt, og han snakkede med folk + kæreste om tingene og trak sig ikke ind af

det du beskriver er jo psykologiske lidelser, ikke at jeg ikke forstår du havde dem med det store økonomiske tab, men det er da noget jeg gerne ville betale en psykolog et par 1000kr for at arbejde med, TIL (7, 9, 13) næste gang.

men anyways ganske godt indblik i at være pro, specielt delen med "slår jeg mon spillet" er noget alle får tror jeg, og det er svært at forklare hvor meget det kan ryste en.

gl

27-11-2008 13:43 #39| 0

@ Laur

Rigtig godt indlæg som mange pro'er så vel som seriøse hobbyspillere har meget gavn af.

@ Jungleras

Du kalder poker en midlertidig beskæftigelse for alle pokerpros. Nu har du selv taget en bachlor, hvor du formentlig samtidigt har brugt poker som job ved siden af for at supplere SU'en. Hvorfor ikke læse overbygning, mens du stadig spiller poker? 2 fluer med et smæk imo. Personligt synes jeg det er skønt at have noget andet at udfordre sig selv med i hverdagen udover bare at grinde en masse penge hjem.

Jeg er egentlig ret enig i dit oplæg, men vil "opfordre" fuldtids-pokerspillere til at tage en uddannelse ved siden af. Man vil aldrig få et job ved siden af studiet, som er lige så fleksibelt og indbringende som poker, hvilket gør det til det perfekte studiejob. Altså har man i hvert fald optimale betingelser til at få livet til hænge sammen ved siden af studiet, så man har råd til ski- og sommerferie, tøj, gå ud og spise osv, hvilket ikke er økonomisk muligt for mange studerende uden at gældsætte sig selv.
Desuden er det som nævnt ovenfor godt med noget at bryde hjernen udover bluff-spots og meta-game.

Det tab man så lider med manglende erhvervserfaring, sygepenge, pension m.m vil jeg mene er en lille offer for de fordele man får ved at spille poker i modsætning til fx at tage et studierelevant job. Med en kandidat-uddannelse burde der helt sikkert være mulighed for et fornuftigt job.

27-11-2008 14:02 #40| 0

@ Storebror
En lille smule modsigende imo. Enten er man fuldtidspro, eller også arbejder man på siden/læser.

At det for mange ville give mening at læse på siden er jeg enig i, men for mange er det netop fuldtidsdedikationen til poker man søger.

Det sidste år jeg læste, havde jeg ALT for meget fokus på pokeren, og ALT for lidt på bøgerne (det gik dog udmærket karatermæssigt), og jeg besluttede at det for mit vedkommende måtte være enten eller.

Lig dertil de mange rejser i forbindelse med EPT's, WSOP og andre tours - så hænger det ikke så godt sammen med studie/arbejde på siden....

Din "model" er god til NL 600 grinders...

27-11-2008 15:36 #41| 0

@ Storebror

Jeg synes tankegangen er fin, men problemet hedder varians. At spille poker som sidegeschäft kræver self. at man er vindende, men det kræver altså også at man ikke løber ind i nogle perioder med tørke. Du får det til at lyde lidt lettere, end det egentlig er. Desuden vil jeg mene mange, specielt socialt anlagt mennesker, vil have svært ved at kombinere kæreste, venner, fester, cafebesøg and so forth med pokeren på siden. Det kræver derfor også, at man har de nødvendige skills til at gennemføre studiet på autopilot.

Rasmus

27-11-2008 15:57 #42| 0

Utroligt rammende indlæg...

27-11-2008 16:22 #43| 0

Det er ligesom at tabe sig.

Godt indlæg!!

27-11-2008 16:41 #44| 0

Laur: Hvad går man på 5. måned? ;)

Anyways - jeg finder det en smule skræmmende, at det påvirker dig så meget i dit privatliv. Mest af alt, fordi du har en samlever (hvis jeg læser korrekt?), der ville jeg seriøst overveje noget andet, hvis det virkelig påvirker dig så meget, at hun bliver bekymret.


Jeg nikker fint genkende til din historie, den rammer rimelig godt plet på det halvandet år jeg har spillet pro. Jeg har spillet alt fra NL100 til NL1K, og taget månedlige swings på halvdelen af min roll. Jeg har besluttet at sige stop for nu, holde en pause, finde mig noget andet at lave, prøve at stå op kl 7 om morgenen igen, prøve at gå udmattet i seng kl 22. Jeg starter med et højskoleophold her fra januar måned, og så regner jeg med at blive optaget på Aalborg universitet fra det kommende skoleår i 2009. Lige nu er planen at jeg skal stakes på to forskellige sites, altså starte helt fra bundet, uden selv at have noget investeret, på et limit jeg ved slår, NL200 regner jeg med.


Fin historie du kommer med.

27-11-2008 17:08 #45| 0

Godt indlæg.


Simon

27-11-2008 18:01 #46| 0

Lækker artikkel !

Står selv med valget op at gå pro om et halvt år, og det bliver nok det sværeste valgt i hele mit liv (Kommer nok med nogle indlæg senere engang)

Well Done

27-11-2008 18:49 #47| 0

Nu kan man så sige at samfundet råder bod på alle disse dårlige sider ved at kaste penge i nakken på alle de mennesker der har det åh så hårdt ved ikke at opkræve skat og samtidig giver de pressede pokerproer adgang til de samme goder som folk der rent faktisk betaler for dem.

Jeg tror mange danskere ville sige ja til at få en lidt hårdere hverdag hvis de fik tilbudt skattefrihed.

Propokerspilleren kan jo så glæde sig over at de lykkepiller han går og æder når det ser allermest sort ud - ja dem har fru Hansen inde ved siden af betalt halvdelen af.

Men opfattelsen er jo desværre sådan iblandt mange pokerspillere at de bidrager med en masse godt rent økonomisk - det regnestykke vil jeg gerne være med til at skyde i sænk uanset hvor dyre biler man køber.

Så vær nu hellere glad for at lovgivningen er så slap på området og lad være med at hyle op om hvor hårdt det er - der er sgu ikke en eneste der vil fælde en tåre over en onlinepro (eller såkaldt) der går bust - og hvorfor fanden skulle man også det.

Hobbyspillere kan jeg tage seriøst - men jeg synes godt nok at proerne er ved at udvikle sig til den største forsamling tudefjæs i Dannevang.

Hvis det er så pissehårdt så find dog på noget andet at lave - selskabstømmeren der ikke betaler en skid har det fandme da også hårdt - han skal hele tiden flytte på hans midler så han ikke bliver bustet.

Hvis proer går rundt og tror at en eneste vil have ondt af dem fordi de går fuldstændig ned med flaget rent økonomisk - så tager de nok gevaldigt fejl - og skulle det ske at nogen går ned psykisk er der jo heldigvis andre der har betalt for at de kommer ud på den lyse side igen. For der skal de sgu nok tage imod de tilbud der kommer.

Du fredsens en holdning der eksisterer - lad os da lave Danmark om til et stort Christiania.

Pissegodt eksempel af Mancini for øvrigt - "jeg starter på et højskoleophold" hvem tror du der har betalt for det knægt?

Pokerspillere vil gerne have anseelse i befolkningen - du godeste da - hvis meget af det bræk der er skrevet her kommer ud - vil folk da skide i bukserne af grin.

Der er sgu ikke noget at sige til at skatten er høj når den er så pylret en holdning man møder

27-11-2008 19:12 #48| 0

@Laur

Super godt og rammende indlæg. Du rammer helt præcist de tanker man har, når man for 120. gang bliver suget ud på. Lækker læsning.

@sv1000

Jeg tror måske du skal lede efter et andet forum?

27-11-2008 19:17 #49| 0

Super indlæg på en dag, hvor 6 outs, 2 outs og runner straights hagler ned om ørene på mig.

Latterlige 10 buyins nede de sidste par dage og tror pt. aldrig nogensinde jeg kommer op igen. Lorte varians :)

Gud hvor jeg savner de aftener, hvor jeg dårligt kunne falde i søvn ved tanken om alle de penge, jeg nu skulle tjene, fordi jeg endelig havde regnet gamet ud :)

27-11-2008 19:18 #50| 0

@sv1000

Hvem har pisset dig af?...og hvad skete der lige med at det skulle drejes over til at være et spørgsmål om skat og samfundets goder? Det er jo slet, slet ikke det tråden handler om, så for lige at tage den en gang til, så handler det om de negative sider, man kan (og oftest vil) møde, når man nu engang vælger livet som pokerpro.

Mht. til skattespørgsmålet, så venligst brug de andre tråde, der er omkring dette.

Men nu, hvor vi alligevel er ved emnet, så er det min personlige holdning at man burde beskatte alle pokergevinster i samme dur, som man f.eks. beskatter lotto-, oddset- og tipsgevinster.

27-11-2008 19:55 #51| 0

"Pissegodt eksempel af Mancini for øvrigt - "jeg starter på et højskoleophold" hvem tror du der har betalt for det knægt?"

Jeg betaler hver en øre selv, "knægt" !!

27-11-2008 20:08 #53| 0

Respekt for tiltaget. Men hvis udgangspunktet er, at en hobbyspiller alligevel aldrig helt vil kunne forstå en pokerpros trængsler, hvorfor så egentlig ikke bare poste det ovre i VIP'ernes legestue, så det forbliver en bjergprædiken for de indforståede lidelsesfæller?

Ellers er det sgu beundringsværdig ærlig snak. Hudløst og gennemreflekteret på samme tid. Og som det også er blevet skrevet, et vigtigt indlæg fra folk, der overvejer at gå pro.

Thumps up



27-11-2008 20:08 #52| 0

@Laur
få dig et RIGTIGT arbejde...

27-11-2008 20:56 #54| 0

@Westergaard

"Står selv med valget op at gå pro om et halvt år, og det bliver nok det sværeste valgt i hele mit liv (Kommer nok med nogle indlæg senere engang)"

Vil bestemt mene at du skulle som minimum spille 10/20 før du overvejer at bliver pro imho!

@Alle

FFS
For hver 1000 der går pro vil 950 af dem over tid fade away!
Folk er så delusional når det kommer til poker!


Spil for sjovt først og fremmest!

27-11-2008 21:08 #55| 0

@Laur

Hvis ikke du skal leve af poker, kan du nok leve af at skrive.

Rigtig spændende læsning

27-11-2008 21:14 #56| 0

Kære sv1000

For otte år siden mødte jeg en mand nede foran den bygning, jeg bor i, som påpegede, at jeg ikke måtte stille min cykel op ad et gelænder, da det ridse malingen af gelænderet. Jeg henviste til, at cykelstativet var fyldt og at min cykel intet støtteben havde. Han blev sur, mumlede et eller andet og gik sin vej. I tiden herefter lagde jeg mærke til, at han ikke længere hilste på mig, når jeg hilste på ham. I en tid morede jeg mig med at sige HEJ eller GODDAG ekstra højt, så jeg var sikker på, at han hørte det, for derved at gøre det endnu mere pinligt for ham ikke at svare. Sidenhen vænnede jeg mig bare til, at han var en sur, gnaven mand. Han bor her stadig, og han nægter stadig den dag i dag at hilse på mig.

Han minder mig om dig.

For det er da helt ufatteligt, som du skal spolere samtlige tråde med dit idioti. De fleste pokerspillere har i årevis efterspurgt regler fra SKAT, så de havde mulighed for at FØLGE reglerne. Personligt kontaktede jeg første gang SKAT angående skat af pokergevinster i 2004.

Endvidere ville de fleste pokerspillere ikke have det fjerneste imod at bidrage til samfundet via skatten. Mit gæt er, at de fleste ville foretrække at betale skat af deres gevinster mod rimelige og overskuelige skatteregler, fx som i USA.

Nu er reglerne, som de er, og naturligvis indbetaler pokerspillere ikke flere penge til SKAT, end reglerne kræver. Det er der mig bekendt heller ingen andre samfundsgrupper, der gør.

Så stop dit misundelseskorstog eller hold det i det mindste til tråde, der omhandler skat. Du har ret til at have en mening, og du er god til at formulere dig, men du fucker gang på gang dit budskab op ved at smøre dine holdninger ind i en Ekstrabladsagtig smålighed, der på samme tid udviser mangel på respekt for dem, du diskuterer med, og mangel på nogen form for nuanceret tilgang til de emner, der diskuteres.

-------

@Laur
Glimrende indlæg - det hele er rigtigt, og så kan det endda blive endnu værre (mix frit op med nonstop lifetilt, BRM = ??, game selection = ??, skill level 0,01 af 10,000, tiltende døgnrytme, ikke pokerrelaterede problemer, der på forunderlig vis bliver det, osv, osv).

27-11-2008 21:23 #57| 1

@Laur

Supercool indlæg - tak for indsigten!

Som familifar med quad kids, 3 snart 4 institutionsbørn, stort kreditforeningslån og hele pivtøjet gyser jeg ved tanken om "at ligge i ske med fanden". Tror jeg holder fast ved de 25KKR der tikker ind hver måned med varians på (næsten) 0. Selvom det kun er en dags EV for EP og Co...

Også tak for fint supplerende post fra JungleRas!

BTW: Dem der er kvikke nok til at leve af poker, er overvejende også kvikke nok til at tage en uddannelse og skabe sig en superspændende og stærkt profitabel tilværelse i "det virkelige liv". For the record: Et arbejde skal ikke nødvendigvis ses som et sted hvor man står op kl. lort og laver trivielt lortearbejde under pisken fra et svin af en chef! Selv nyder jeg mit arbejde 2 af 3 dage og en god dag på arbejde er ligeså tilfredsstillende som en god pokersession - og har man begge dele er man ikke helt galt stillet! =D

27-11-2008 21:45 #58| 0

@ Laur
Godt rammende indlæg, der fint beskriver usikkerheden omkring variansen i poker, som jeg ikke er en stor fan af. Det er også grunden til, at jeg ser min prokarriere, som en relativ kort periode mellem HHX og et studie. Perioden er planlagt til at vare 2 år.

27-11-2008 21:46 #59| 0

@ Magneto

"Vil bestemt mene at du skulle som minimum spille 10/20 før du overvejer at bliver pro imho!"

Are u serious?? Explain, plz ..

27-11-2008 22:24 #60| 0

Som Mancini

Kender da personligt folk som tjener langt over gennemsnittet om måneden på NL200

27-11-2008 22:31 #61| 0

@Magneto

"Vil bestemt mene at du skulle som minimum spille 10/20 før du overvejer at bliver pro imho!"

Sikke noget sludder, der er ikke noget krav for hvor højt man skal spille for at kunne leve af det, bare man _kan_ leve af det.

Det handler jo også om edge overfor ens modstandere på ens givne limit. I mit eget tilfælde har jeg på det seneste tjent flere $ pr. time på det limit der ligger under mit "normale" limit, da modstanden her har været proportionelt dårligere end på mit "normale" limit.

27-11-2008 23:25 #62| 0

@Laur

Spot on hele vejen igennem, for mig er det nok det bedste indlæg jeg har læst på pokernet.

Jeg startede selv med poker for godt 5 år siden hvor jeg var vindene over godt 1½ år, jeg rykkede hurtigt op i stakes, det medførte også at jeg spillede på borde hvor jeg egentlig ikke burde være, nogle gange havde jeg færre end 10 buy in, men jeg så det egentlig ikke som noget problem, da jeg følte jeg bare kunne rykke et limit ned og vinde der.
En dag tabte jeg så ca. 1/5 af min BR, og derfra gik det bare ned af bakke, jeg ramte bunden godt et halvt år efter og havde tabt næsten hele min BR. Siden da har jeg sjældent spillet over 0.50-1$ cash game.

Jeg har brugt virkelig meget tid på at tænke over hvordan det kunne gå så galt, meget af det samme som Laur skriver i sit indlæg, såsom har mit spil ændret sig? er spillerne blevet bedre? er poker rigged? eller er jeg bare pisse uheldig hele tiden? kunne drive mig til vanvid.
Det sidstenævnte var desværre nok det jeg primært skyldte skylden på, og derfor grunden til at jeg tabte næsten hele min BR.

I dag føler jeg at mit største problem er at jeg ikke spiller mit eget spil. Når jeg spiller bedst, spiller jeg altid tight, hvilket fungerer for mig, men jeg har det med at spille en spillestil som jeg egentlig ikke helt "forstår" hvilket medfører at jeg ofte er i tvivl om hvordan jeg skal spille mine hænder.
Derfor er det vigtigste for mig at jeg spiller mit eget spil "Play your own game..." som en spiller skrev til mig mens jeg dengang var ved at tabe min BR.... derfor undgår jeg for så vidt muligt at læse hånd analyser og poker bøger. Den seneste tid har jeg nok haft den bedste session i 3 år, men selv om jeg kom op og spillede det samme niveau som da jeg startede med poker vil jeg aldrig gå professionel, føler det er for risikabelt og ikke mindst mentalt hårdt, at skulle gennemgå de dårlige sessions man altid løber ind i.

Vil godt lige henvise til 2+2 Psychology forum som jeg selv ofte læser, der er virkelig nogle guldkorn:

forumserver.twoplustwo.com/26/psychology/

28-11-2008 00:07 #63| 0

@Edizon

Tak for rosen

Nu kan man vel ikke hvis man er ved sine fulde 5 sige at de danske og de amerikanske skatteregler ligger særlig tæt på hinanden. Og ej heller de ydelser man får gennem den betalte skat.

@mancini

Ja du betaler en lille smule - hvem tror du der betaler resten for dig - tror du det er pokerspillernes hemmelige fond der yder tilskud til Højskoler og andre spild af tid anstalter - eller tror du det er staten?

Og det er ikke et misundelseskorstog - men efter at have hørt alt det bavl om hvilken værdi en pokerpro genererer (det skal tage mig under 1 sekund at modbevise dette) så bliver man lidt træt.

Og med hensyn til respekt - jeg har samme respekt for en selskabstømmer som jeg har for en pokerspiller på fuld tid - vågn nu op - det vil aldrig blive accepteret herhjemme og med god grund.

At folk så synes det er skidehårdt at have valgt et skattefrit erhverv (som nogle jo kalder det) ja det er for mig så himmelråbene åndsvagt og grinagtigt som noget kan blive

28-11-2008 00:23 #64| 0

Neej går du også i jakkesæt hjemme i stuen. Fuck jeg hader folk som prøver at føre sig frem og prøve at opnå accept ved andre gennem velformulerede sætninger. Du har sikkert dit første knald tilgode endnu, bor hjemme ved mor og så skulle det ikke undre mig hvis du stryger dine underbukser også.

Come on, drop nu den der "hey-hvis-jeg-går-med-slips-og-lader-som-om-jeg-er-noget-så-kan-det-være-jeg-bliver-statsminister"-attitude.

Det her er et pokerforumog du har obv intet at gøre her. Så smut hen på skolen og før dig frem for de nye førsteårs-elever, det kan være der er en eller to som ikk har fattet hvor latterlig du er!!!!

Du spiller vel også pik til Finansloven, har jeg ret???

28-11-2008 00:24 #65| 0

Vidensbank! godt skrevet

28-11-2008 00:25 #66| 0

Og hele mit sure opstød var til sv1000....

BTW lækkert indlæg LAUR, synd tråden har udviklet sig, men blev nødt til at reagere på DONKY kong

28-11-2008 00:42 #67| 0

@machine

Du kunne ikke tage mere fejl - og udfra dit ellers modne indlæg at dømme virker det jo da i høj grad som om du har betydeligt mere erfaring med at spille pik end poker. Og det er du givetvis god til.

Med hensyn til det første knald - så er det efterhånden ved at være længe siden (jeg er dog til kvinder) - det skal du såmænd nok også nå - nu har vi jo her i landet en mere liberal holdning til 2 mænd der lever i et forhold sammen end f.eks. i USA - så bare fortæl din kæreste at man ikke nødvendigvis skal være gift - så kan det være at han hopper på "limpinden"

og Machine - jeg spiller skam også poker på hobbybasis - derfor kan jeg jo godt ytre mig om diverse forkælede møgunger der tror alt kommer flyvende ind af døren - jeg håber da i den grad at mange af dem der har levet på nas gennem flere år får et ordentligt hak i skærmen.

Lad nu være med at hyle over hvor hårdt det er - det er såmænd det eneste jeg beder om - for det er fandme da en gang ynk

28-11-2008 00:44 #68| 0

@ Sv

Staten betaler ikke noget til mit højskoleophold - det ville da også være grotesk, hvis et skoleophold på 23 uger skulle overskride de 40.000 kr jeg betaler af egen lomme i forvejen! Jeg er fint informeret om, at man kan søge tilskud fra staten, hvilket jeg går ud fra er det du mener, men det tror jeg rent faktisk slet ikke er muligt for mit vedkommende.

28-11-2008 00:51 #69| 0

Mancini,

Hvis dit højskoleophold er i Danmark vil det chokere mig, hvis staten ikke bidrage med et væsentligt beløb.

edit:

sv100.

Du er obv en kæmpe klovn/troll. Det var ret tydeligt hvad den her tråd handlede om. Du er på et fucking pokerforum. Dine kommentarer har ikke rigtig noget med emnet at gøre og er egentlig bare forstyrende. Ikke at betale skat fjerner ikke folks ret, til at fortælle om de gode og dårlige sider af deres arbejde.

Start en tråd om alt skat og poker, og udstil dig selv som en semi-sinke, der ikke rigtig ved noget om noget.

anyway, jeg har det ret forskelligt fra Laur og skriver nok noget når jeg bliver mere ædru.

28-11-2008 00:53 #70| 0

@mancini

Du mener ikke at højskoler får tilskud til driften af staten?

du bør nok sætte dig lidt ind i hvad kurser på selvejende institutioner koster uden statstilskud - der kan jeg love dig for at du ikke kommer ret langt for 40000 kroner.

Jeg tror du vil blive meget overrasket over hvor meget staten pumper i røven på højskoler - så nej du har ikke selv betalt - du har betalt en del - men ikke noget der nærmer sig halvdelen af hvad det koster.

resten har familien Danmark såmænd betalt for dig

28-11-2008 00:55 #71| 0
OP

He he fair nok TheMachine!

@sv1000
Din holdning har du ret til at have, kan dog ikke rigtig se hvor jeg giver anledning til snak om skat, bidrag til samfundet, ber om medynk osv. Men fair nok, du virker en smule indbrændt så forhåbenligt har det hjulpet, at du har fået lettet dit hjerte lidt..... men måske du skulle søge pro. hjælp, du virker til at have nogle alvorlige komplekser.

@Alle
Ok efter jeg i dag har læst mit indlæg igennem med friske øjene, føler jeg måske det kan lyde lidt mere dystert end egentlig ment. Altså fanden er da ikke sjov at ligge i ske med, men det kunne være værre, han er trods alt rimelig varm :-)

Men ville bare prøve at give et indblik i nogle af de tanker, der i hvert fald stadig for mit vedkommende, fylder alt for meget i de perioder. Heldigvis er perioderne for de fleste af os meget meget få.

Vil også godt understrege, at de positive sider jobbet stadig langt overstiger de negative, ellers havde jeg for længst valgt at gå tilbage til mit gamle job. Men at begynde at beskrive alle de positive ting, tror jeg ikke giver noget, det er de fleste jo godt klar over hvad omfatter.

Må give Jungleras ret i hans gode indlæg, jeg er sku personligt glad for jeg har en solid uddannelse og en del års tung erhvervserfaring at falde tilbage på. For hvem ved hvad poker er om 5 år. Tror nu ikke det er noget der helt forsvinder, men de seneste års udvikling vil givet fortsætte, hvilket gør det svære og svære at slå spillet og det vil alt andet lige medfører at en del falder fra.

Nå napper nogle dage i Nordjylland og Spanien, lidt luftforandring hjælper altid og har samtidig fået et tip om at ham der har opfundet varians ofte holder til et af de to steder. Så far har sku været ude og købe sikkerhedssko i dag......... Ville nødig være hans nosser :-)

Så folk kan godt begynde at glæde sig, Hr. Varians er indenfor de næste 14 dage sat ud af spillet i min. 2 år (3 hvis jeg rammer virkelig godt), så er det bare med at hive den store fiskestang frem :-)



28-11-2008 01:02 #72| 0

Tror vi er lidt forbi af hinanden - er med på, at diverse faciliteter etc, etc er noget vores skattepenge går til. Det jeg mente er, at jeg får ingen ydelse til mit højskoleophold, og det ville i øvrigt også være umuligt at få en højskole til at køre rundt, hvis man skal betale mere end de 40K for en 4-5 måneder, da folk som tager disse højskoleophold ikke er millionære.

Du får jo det jo til at lyde som om, at hele "familien Danmark" betaler for mig - staten ville jo nok ikke tilbyde disse højskoleophold, hvis ikke det kunne løbe rundt, og jeg mener nu 40K er en del for 4-5 måneders skoleophold, så kan du oven i købet plusse lommepengene.


Hvad er din konklusion, Sv? Fordi jeg har været pokerspiller i et 4,5 % af mit liv, så har jeg ikke ret til højskoleophold? Eller fordi jeg har været pokerspiller i et år, så skal jeg betale 3 gange så meget som de andre? Hvor er det egentlig du vil hen med det vås der?

28-11-2008 01:05 #73| 0

Men du stryger stadig dine underbukser ikk!!!

28-11-2008 01:05 #74| 0

sv1000
OMG! sjældent er en så god tråd blevet ødelagt af en person

28-11-2008 01:10 #75| 0

staten skal jo også bruge deres penge til et eller andet. Synes det er ok at de pumper nogle penge i højskoler. Det er jo en en kanon oplevelse, som jeg synes så mange som mulig skal have mulighed for at opleve. Alt kan ikke gøres op i penge, og alt kan ikke konklueres ud fra professorer, statistikker og fine bøger. Hvis det stod til mig var prisen for et højskoleophold 1000/md

28-11-2008 01:19 #76| 0

@mancini

No offence - men nu har jeg aldrig betragtet dig som propokerspiller - hvilket dine tråde på et konkurende forum vist også bærer præg af efter folk blev lidt trætte af at høre på alt dit hyleri her.

Du er nøjagtigt indbegrebet af den del af den danske ungdom der absolut ikke har det fjerneste begreb om hvordan verden hænger sammen.

Nu vil jeg sådan set skide på hvor stor en procentdel af dit liv du har kaldt dig selv for pro - men mit gæt er at det du til dato har spyttet i statskassen næppe dækker højskolens udgift til lys på lokummet i et kvartal - du har sikkert haft det sjovt med at kalde dig selv for pro - men hånden på hjertet - så har du aldrig været det.

Alene det du siger at du vil prøve at være træt klokken 22 om aftenen og så vælger en højskole - vidner ikke om en person der har prøvet meget andet end at gå og hygge sig lidt med onlinepoker.

Det er jo i grunden forkasteligt at du selv skal betale lommepenge for sådan et ophold - specielt taget i betragtning hvor stor pris erhvervslivet sætter på et højskoleophold.

Men hvis højskolen bliver for drøj og udmattende er der da helt sikkert andre alternativer (hmmmm gad vide hvilke).

JA hele familien Danmark betaler for dig - for hvis samfundet kun bestod af pokerspillere der skabte en masse værdi ved at køre i store i store biler - så havde du ikke haft muligheden - da du ville komme af med det 3 dobbelte - hvis du kunne finde nogle lærere der gad at undervise dig.

28-11-2008 01:23 #77| 0

@Themachine

Jamen så doner dog et stort beløb til højskolerne - det vil de sikkert blive glade for - du kan jo ene og alene få dette beløb ned på 1000 pr/måned - så slipper skatteyderne da for at betale til noget som er komplet værdiløst i de fleste sammenhænge. Men mon ikke velviljen slipper op når mulvarpen skal op af lommen

Jaja det er en fed oplevelse - vil folk have fede oplevelser - er normalen sgu at man betaler af egen lomme

28-11-2008 01:26 #78| 0

@ sv1000

Hvis du nu spillede på et skattefri site og gik hen og vandt penge .
Ville du så gå ned på skatte kontoret med en check på 40%(eller hvor meget man nu betaler) af det du vandt?

28-11-2008 01:35 #79| 0

PLEASE MODERATOR....kan vi stoppe den her tråd, eller i det mindste slette alle de sidste tråde der har med samfundsøkonomi o.l. at gøre.

Ved godt jeg selv kommenterede på SV's provokation. Men kan de seneste indlæg ikke bare slettes, så LAUR's tråd kan forblive.

Så kan dem som vil snakke politik og alt muligt andet lir lave en tråd på en politisk debat side.

LAUR lavede et godt indlæg, som det ser ud til han har brugt lang tid på. Lad dem som har lyst til at læse og lære af det, gøre det, og lad de andre finde et andet sted at diskutere politik og økonomi

28-11-2008 01:42 #80| 0

@laur

det andet var såmænd bare en hentydning til din glimrende udredning om værdiskabelse ved stort forbrug - den ide kan vi vist sige at Island har modbevist ganske pænt ikk?

@Eeben

Der bør være regler og den kunne hedde 50k skattefrit årligt - nu ligger forskellen i at de penge jeg måtte pumpe ind på et pokersite er der betalt 59 procent i skat af samt 9 procent AM bidrag. Og ja naturligvis ville jeg betale skat af det hvis det var et job - nu er problemet jo at de fleste propokerspillere gerne vil have anerkendt deres profession - og det kan det jo aldrig blive.

I mine øjne er hobbyspilleren der tjener 500000 i poker ved siden af sit job meget mere værd end de selvbestaltede proer der tror at alt skal skovles ind i kæften på dem.

Du kan bare tage eksemplet som Zupp kommer med - han siger at der er jo betalt skat i det pågældende land - det svarer lidt til hvis en broker laver 200 millioner på coca cola aktier - jamen så skal han da ikke betale skat af overskuddet - for coca cola har jo betalt skat i et andet land.

Naturligvis vil alle da gerne betale mindst muligt i skat - men der er nu nok en grund til at systemet er sådan - og propokerspillere bidrager ikke ligefrem til at skatteprocenten bedres.

det eneste jeg undrer mig over er den dumhed der åbenbart er at finde blandt proer og de mange wannabee proer - enhver idiot kan da se at det er rivende galt.

Og at man så samtidigt klynker over hvor hårdt det er får jo Bubber til at fremstå som en ren Rambo

28-11-2008 01:46 #81| 0

Jeg giver dig faktisk ret - jeg plejer at sige nej, når folk har spurgt om jeg er proffessionel pokerspiller, jeg synes betegnelsen fuld tids poker spiller rammer bedre plet. Kald mig hvad du vil, faktum er, jeg har levet af pokeren i lidt over et år, okay? :)

Tvivler på mine indlæg bærer præg af hyleri, eftersom jeg sjældent poster, og når jeg endelig gør, så er det analyse trådene og små irrelevante kommentarer, i irrelevante tråde - men lad os nu lade det ligge.

Men altså, øhm .. Ehm .. Ved ikke helt hvordan jeg skal sige det ... Altså, det er vel begrænset hvor meget livserfaring jeg kan have, når jeg ikke engang er fyldt 22 endnu, og kun har været "udenfor for skolen" i lidt over et år. Så altså, igen, hvad er din pointe??


At være træt kl 22 om aftenen refererer jeg selvfølgelig til dengang jeg gik i skole, spillede fodbold, tennis og svømmede, og netop IKKE spillede poker! Hvordan du kan blande online poker ind i det, er mig en gåde...

28-11-2008 01:53 #82| 0

sv1000,

lol Island beviser fuck al i den retningl. Alle dine eksempler er fucking forfærdelige. Uanset om du har ret i din konklusion eller ej, er din logik fuldstændig håbløs.

28-11-2008 01:53 #83| 0

@mancini

læs dine postede tråde igennem på poker.dk

og tak du har netop givet mig ret i hvad jeg sagde - tro mig du vil opleve at blive meget mere træt når du kommer ud i det virkelige liv.

Du hopper i øvrigt meget behændigt over de andre fakta jeg ridser op. Det tolker jeg som om du er enig.


Kan alle nu have en god nat

28-11-2008 02:01 #84| 0

@ Sv

std dårlige sessions jeg har haft, det ville du vide hvis du vidste noget om poker.


Øhh give dig ret i hvilke fakta? Du har ikke bidraget med nogle fakta til denne tråd endnu, så please vær så venlig at komme med dem, så jeg endnu engang kan fortælle hvor blank du er.

Du er egentlig ret meget til grin, du skriver en masse lange indlæg, men der er hverken hoved eller hale. Det eneste jeg har fundet ud af er, at du ikke synes jeg er proffessionel pokerspiller - so?


Hvornår kommer din egentlig pointe i alle dine lange indlæg??

28-11-2008 02:19 #85| 0

@sv1000

Når man har ca. 300 indlæg på et pokerforum og 250 af dem handler om:

1) At nedgøre navngivne professionelle spillere
2) At nedgøre diverse folk på forummet
3) At nedgøre pokerspillere i samfundet generelt

... er det så ikke ved at være tid til at kigge indad?

Det er altså ret svært ikke at få den tanke, at du bare er en rigtig bitter mand, der har brug for nogen mennesker at skælde ud på. Jeg tror ikke at du kan finde 5 personer på dette forum, som rent faktisk føler, at du kunne være en tilnærmelsesvis behagelig person. Er det virkelig hvad du ønsker, når du kommunikerer med fremmede mennesker?

Hvis dit svar til dette nu er i "sandheden skal frem uanset hvad" klassen så synes jeg du bør vide, at der er massere af profiler herinde, der har formået at have en mere eller mindre upopulær holdning til visse pokerrelaterede emner uden at fremstå som decideret overnegative mennesker.

Du kan så også argumentere for, at du bestemt ikke er her på PokerNet for at få venner, men hvorfor er du her så? Hvis det ikke er for at skabe et eller andet bånd til en unik kultur i Danmark, hvad laver du så på forummet?

For at sikre at jeg ikke huskede forkert omkring dine indlæg gik jeg 3 måneder tilbage og læste dem alle. Jeg kan finde et indlæg, som har et bare nogenlunde positivt feel (og det er endda at strække den). Alt andet er bare eder og sværg.

Normalt er det ikke det store problem, at have folk i forummet, som ikke bestiller andet end at være negative 24/7, men her er du i gang med at køre en god tråd (som kan være rigtig givtig for mange) fuldstændig af sporet, hvilket altså er en skam.

Så kan du ikke holde dig til andre tråde eller måske endda indstille dit korstog imod verdenen bare 24 timer?

/Mikael

28-11-2008 02:20 #86| 0

@mancini

Har du ikke fattet pointen endnu - ok lad os skære det ud i pap

propokerspillere er en flok nørder der tror de kan suge på lappen uden at give noget som helst igen - hvilken anseelse tror du det har - og at de så samtidig har det hårdt er mig en gåde.

og en pointe som du åbenbart ikke kendte til er at du kun betaler 30 procent for dit ferieophold - hvem har betalt resten - er det pokerproerne du går og slikker i røven eller er det kassedamen der bor ved siden af. Men det har du gudskelov forstået nu

over and out.

@Paula

har du gået til engelskundervisning i længere tid - eller er det noget nyt du har taget op

28-11-2008 02:44 #87| 0

DTM

ganske rigtigt har jeg en kritisk holdning overfor propokerspillere - jeg er klar over at du lever af at diverse pattebørn kommer ind og klikker på jeres links og generelt sluger alt råt.

Men en så veluddannet mand som dig selv må da grine røven i laser over mange af de mennesker du tjener dine penge på - deres holdninger er på børnehaveniveau.

Men jeg kan jeg regne ud at du er for at lave danmark til en stor fristad også - hvis ikke du kan se det er ynkeligt det der mange gange foregår i debatten så ser det satme skidt ud.

når 250 indlæg som du siger handler om at svine propokerspillere - kunne det så tænkes at der var oprettet det samme antal indlæg jeg har svaret i som er rent bavl?

vi remser op :

jeg har en stor bil - den koster meget - det er det samme som at betale skat - er det hjernedødt eller klogt sagt.

pokerspillere skaber masser af værdi - folk ser det på TV - jaeh en konkurstruet kanal fik et program næsten forærende og er nu nødsaget til at flytte det til klokken lort rigtigt?/forkert?

Jeg er i tvivl om hvilken farve der er fedest til Bjørn Borg underhylere - kan pokernet hjælpe.

Hvor får man den bedste kebab i byen.

Jeg skal have nyt ur (underforstået - jeg har vundet penge i poker og er en satans kal) byt ur ud med fladskærm, pc, papegøje, armlænke med mere

Men så snart en af samfundets snyltere som ham der er blevet dømt i den sag der er så meget snak om dukker op - jamen så vil alle da hjælpe - for sikke da noget - seriøst/useriøst?

Mon ikke lysten til at hjælpe er ligeså stor som den var for at hjælpe de softwarepirater der blev knaldet - var det ca. 3 procent der av en lille skilling?

Men fair nok - jeg vil da undlade at poste noget i lang tid - vi skulle jo nødigt tage noget af den store prestige ved at være pokerpro - de fleste pokerproer herinde virker jo som yderst intelligente mennesker med begge ben på jorden

28-11-2008 03:03 #88| 0

Som DTM, sv1000 du mangler totalt situationsfornemmelse, og hvis du endelig skal hyle op om pokerspillere på et pokerforum, så gør det dog i din egen tråd i det mindste, at ødelægge Laurs kanone tråd er virkelig egoistisk og unødvendigt.

Laur, Jungleras mm., kanone indlæg, selv om jeg kun er hyggespiller og formentlig aldrig bliver andet er det rart at høre nogle hudløs ærlige fortællinger om de sider der ikke så ofte bliver udstillet.

Edit: Christ du er langt ude sv1000, jeg håber du holdet dit løfte, for dit eneste formål herinde er jo åbenbart at angribe pokerspillere fordi du føler dig forurettet, og det er bare så sørgeligt.

28-11-2008 03:12 #89| 0

@sv1000

Udskift "pokerspiller" i dit indlæg med børsmægler, professionel atlet etc. og du kunne skrive præcis det samme indlæg. Indenfor alle brancher hvor folk kan tjene mange penge, vil der være aktører, der blærer sig over deres bedrifter, ser ned på andre eller opfører sig usympatisk på den ene eller anden måde.

At pokerspillere ikke betaler skat af deres gevinster (i hvert fald ikke af alle sammen) er selvfølgelig også forkert ud fra et moralsk synspunkt, men man kan ikke give en pokerspiller skylden for, at reglerne er som de er. At pokerspillere tuder når det går dem dårligt mener jeg også er rimelig forståeligt, da de trods alt har et ekstremt psykisk hårdt job (hårdkogte direktører tuder også over deres job engang imellem, selvom de har en option med 5 mio. i value liggende i bonusaftalen). Dette mener jeg heller ikke man kan fornægte folk - det er alt sammen naturligt indenfor alle brancher.

Hvis du mener det tager overhånd, og folk klynker/hoverer for meget, så ser jeg intet i vejen for, at man siger dette, men det kan gøres på mange måder og på mange niveauer. Dit niveau har været nedladende og grænsende til det maniske, da næsten alle dine indlæg handler om personer på forummet.

Sidste kommentar:

"når 250 indlæg som du siger handler om at svine propokerspillere - kunne det så tænkes at der var oprettet det samme antal indlæg jeg har svaret i som er rent bavl?"

Jo, men syntes du selv det er fedt, at bruge alt din tid på PokerNet på, at lede efter bavl, som du kan svine til? Hvis du indstillede radaren lidt anderledes, og ledte efter kvalitet i stedet for bavl, så kunne du måske bidrage positivt til debatten i stedet og måske endda selv få noget ud af det?

/Mikael

28-11-2008 03:21 #90| 0

@ManCini

"Vil bestemt mene at du skulle som minimum spille 10/20 før du overvejer at bliver pro imho!"

"Are u serious?? Explain, plz .."

@SuperShock

"Sikke noget sludder, der er ikke noget krav for hvor højt man skal spille for at kunne leve af det, bare man _kan_ leve af det."

Ja man kunne også 10 table 0.25/.50 og leve af det! Men hvad for et liv er det?

Jeg siger bare at imo skal man spil højt nok til at kunne logge max 2-4 timer pr. dag& lave en del flere penge end et alm. arbejde!

Tænk på online tour pros, de grinder måske 12 timer. Har et fuldstændigt ødelagt døgnrytme& tit går i seng "just out of the money". Det må der være det mest sick!



28-11-2008 03:22 #91| 0

@DTM

Jeg bruger sandelig ikke al min tid på pokernet - det har folk i erhvervslivet ikke tid til.

du undgik behændigt at tilkendegive din mening om de andre punkter

tilsidst kan den branche du remser op vist ikke sammenlignes med en onlinepokerspiller - det tror jeg i hvert fald de fleste der arbejder med det område ville smile lidt overbærende af.

point taken - jeg vil lede efter noget positivt - hvilket der da så sandelig er masser af.

det eneste jeg har tilkendegivet er at jeg ikke kan tåle snyltere der kæfter op om hvor hårdt de har det - eller hvor meget de bidrager - vi ved begge det er løgn - du har blot et job hvor du ikke kan tillade dig at sige det.

godnat herfra - og tak for en god debat

28-11-2008 03:32 #92| 0

@sv1000
"Men fair nok - jeg vil da undlade at poste noget i lang tid"

Hvis du virkelig overholder dette løfte; vil du stige meget i respekt herinde. I det mindste hold dig til egne tråde, eller til emnet, og lad være med at drukne en tråd i utallige indlæg om det samme.

Vi har fattet hvad du mener; point taken. Du kan jo ikke blive ved med at komme med de samme pointer i alle mulige forskellige tråde de næste 10 år.

@Laur
Top post

28-11-2008 04:08 #93| 0

@magneto

Vil nu mene at man ved at spille 3 timer, NL200 og op, på 4 borde godt vil kunne tjene mindst 15k om måneden.

28-11-2008 06:03 #94| 0

Laur. Tak for et super godt indlæg.

28-11-2008 08:54 #95| 0

@PokerMichael

Det er selvfølgelig muligt at hive en acceptabel hyre i land på NL200, men du skal sætte en del penge af til:

- ferie (afsæt 15% af din månedlige indtjening til ferie da du i snit holder fri 1.5 måned/år)
- pension (afsæt 15%+ af din månedlige indtjening til pension)
- efteruddannelse (man skal bruge en del tid på at at forbedre sig som pokerspiller, meget er "gratis" (f.eks. pokernet), men du skal sætte penge af til coaching, abn på videosites eller andet, lad os sige 15% af din månedlige indtjening)

Dvs. hvis du skal have 15k netto hver måned, så skal du formentlig ud og tjene mindst 30k.


Da poker har indbygget en vis risiko for at gå fallit, kan være psykisk hårdt, og det er uklart hvor lang tid spillene vil eksistere eller hvor lang tid man kan slå dem, så langt de fleste vil have et "risiko"-tillæg. Lad os sige 100%, dvs. du skal tjene 60k.

For at tjene 60k per måned ved 3 timers spil/dag skal du minimum 4-table NL600 og måske endda NL1000.

Vil du tjene så mange penge at du efter slutningen på pokerkarrieren kan starte virksomhed, studere 3-4-5 år uden anden indtægt, eller evt. aldrig arbejde mere, så skal du minimum spille NL2000 og formentlig NL5000.

Edit: glemte lige:

Hvis man pt spiller NL200 professionelt og skal op på NL400, så skal man også bruge penge til at gro bankrullen: hvis man har $20k til NL200 og skal bruge $40k til NL400, så mangler man altså ~120k DKK og disse penge skal også tjenes...

Jørn

28-11-2008 09:03 #96| 0

@sv1000

DTM siger ikke alt din tid, men al den tid du bruger på pokernet.

28-11-2008 10:07 #97| 0

Jungleras (og evt andre)

Vil lige starte med at sige at jeg ikke er pro, derfor mit nysgerrige spørgsmål:-)

Du skriver at alle pokerspillere ser sig selv lave noget andet om 3-7 år-

Hvorfor?

I min bog er det sjovt at spille (ved ikke om det er det samme når man er pro) og samtidig lyder det som om i kan tjene flere penge ved dette end hvis i skulle have et "normalt" arbejde.

Hvad er så grunden til at det ifølge jer ikke er langtidsholdbart?

28-11-2008 10:52 #98| 0

@sv1000

Synes egentlig dit første indlæg var nogenlunde sobert og relevant, dog i en forkert kontekst. Men efter at have læst dine seneste indlæg, er det jo ren og skær irrelevant galde, fyldt med selvmodsigelser og dobbeltmoral. Det må sgu gøre ondt at skyde sig selv foden...

28-11-2008 11:30 #99| 0

lol@sv1000

@Laur

Fint indlæg. De måneder jeg selv har lavet 25K+ på poker har jeg selv leget en del med tanken om at opsige mit 7-15 arbejde på fabrikken og gå igang med at spille fuld tid.
Men selv som hobbyspiller (en normalt vindende en af slagsen) kan man sgu rende ind i den varians og tankegang som følge deraf, som du beskriver i dit indlæg. Og så er det jeg lynhurtigt får begge ben tilbage på jorden og sætter underligt nok pris på de ca. 5500 kr jeg får udbetalt hver 14. dag for at slæbe rundt på tonstunge ting og smadre min ryg og knæ langsomt, men sikkert... ;-)

Hvorfor dog gå pokerpro når man kan arbejde for 25 kr i timen når SKAT, fagforening, A-kasse, pensionsopsparing osv osv er trukket fra?


28-11-2008 13:50 #100| 0

LOL for en popcorn-tråd det her har udviklet sig til :)

28-11-2008 14:24 #101| 0

@GezaToldi

Hvis du er ufaglært eller lavlønnet som har nemt ved at finde arbejde igen efter en periode som pokerpro, så har du selvfølgelig nogle fordele ved at blive pokerpro fremfor en IT arbejder, bankmand etc. hvis viden hurtigt bliver forældet hvis man er 3-4 år væk fra arbejdsmarkedet.

Med lad være med at undervurdere det beløb du har behov for at vinde hver måned. Hvis du skal have 12000-14000 udbetalt, så skal du vinde 25-30k hver måned for at have til ferie, pension, mv.

Undlad også at undervurdere manglen på social interaction med "kollegaer". Der er en årsag til hvorfor mange gerne vil leje sig ind på Pokernet-kontorer etc.

Jørn

28-11-2008 14:38 #102| 0

@ Magneto

At spille 4 timer i gennemsnitligt dagligt, er også i den høje ende - det er 28 timer ugentligt, og det antal har jeg aldrig været oppe på, og jeg har spillet mest NL200.

Det er jo nærmest ikke realistisk at starte som pro på 10/20. Lang tid inden vil du have fundet ud af, at det giver ekstremt gode penge, og give det en chance som pro. Så skal man da lave en Thyssen, men han vælger jo konsekvent ikke at være pro, vel mest fordi han er glad for sit arbejde.

At råde folk til først at overveje at gå pro, når de rammer 10/20, er et skidt råd. Der går lang tid før pro spillere overhovedet når det limit, og nu er pokeren også indrettet på den måde, at du kan tjene en gennemsnitlig dansk løn blot ved at grinde NL100.

NL200 og NL400 er et fint sted at starte.

@ Sv

Du skærer jo intet ud i pap, du plaprer bare løs om, at pokerspillere er nogle møgforkælede snothvalpe. Jeg kan godt forstå, at du ikke forstår hvorfor pokerspillere kan synes det er hårdt - du aner nemlig intet om faget. Så hvis du gad lægge lige så meget krudt i at sætte dig ind i, hvordan det er at være pokerspiller, som du gør på at skælde os ud, så ville dit syn med 110 % sikkerhed ændre sig.

Nu skal jeg skære det ud i pap for dig, og meget kord endda: Det er ikke vores skyld, at skattereglerne er, som de er!

28-11-2008 14:42 #103| 0

@ Laur
Rigtig godt indlæg

@ Kadang

1) Spillene bliver hårdere og hårdere = Det bliver svære og svære at opnå det samme win, eller "bare" at vinde for den sags skyld

2) Ingen ved, hvor pokeren er om 5-10 år, så derfor smart at have en eller anden form for ide om, hvad man evt vil give sig til

3) (Væsentlig forskel på hobby og fuldtid spiller her) Lysten til poker er hos mange støt faldende når du har det som fuldtidsbeskæftigelse. Når poker bliver et arbejde i stedet for en hobby sker dette ofte, tror det samme kan siges om sportsudøvere der som ung startede som hobby-spiller og senere pga talent osv udvikler sig til at få sporten som arbejde, dette medfører i mange tilfælde også en dalende lyst til sporten.
Derfor tror jeg en del har den holdning som Jungle skriver, altså at man om 3-7 år finder på noget andet at lave, gerne som "semi økonomisk uafhængig" som minimum, da man som flere nævner i tråden, ikke står vanvittigt godt stillet i samfundet som pokerspiller ("arbejdsløs") gennem en årrække

Personligt kunne jeg forstille mig at en blanding af de 3 ville gøre at jeg lavede noget andet om 3-7 år. Evt med poker på hobbybasis ved siden af i en udefineret mængde (Tænker lidt live-tours eller lign)


/Martin

28-11-2008 14:51 #104| 0

Thyssen har btw også fat i nogle supervæsentlige punkter, som jeg mener folk skal tage til sig, før de vælger at prøve sig af som "pro"

28-11-2008 15:03 #105| 0

@ Kadang
Veron sagde det! Nærmest ordret endda...

Har også selv en drøm om noget business af en art, helt væk fra pokeren, som fylder størstedelen af ens liv, mens man liiige renser lidt EPT'er for sjov på siden ;)

28-11-2008 16:43 #106| 0

@Sv1000

Du skrev:

"Du kan bare tage eksemplet som Zupp kommer med - han siger at der er jo betalt skat i det pågældende land - det svarer lidt til hvis en broker laver 200 millioner på coca cola aktier - jamen så skal han da ikke betale skat af overskuddet - for coca cola har jo betalt skat i et andet land."

Det er måske så langt fra virkeligheden som man kan komme...

Når man spiller på Casinoet i Danmark er gevinster skattefrie, fordi casinoet tager en (stor) %-del af hver eneste pulje. Det tjener de kassen på og det gavner staten. Det samme gør online udbyderne og de betaler skatter og afgifter i de pågældende EU-lande - som nyder godt af pokerspillernes rake.

Danmark må jo bare komme ind i kampen og udbyde nogle licenser.... så kan de altså begynde at skovle penge ind fra danske pokerspillere, og det endda i en sådan grad at vi kan begynde at kræve noget for pengene... fx at du og de andre sutter nede fra torvet, ikke skal kunne hæve dagpenge mens i pølser bajere i jer, og skriver idiotiske indlæg på pokernet.

28-11-2008 16:56 #107| 0
zupp

8D

Men jeg synes, at det er lidt hårdt mod dagpengemodtagerne at sætte dem i bås med sv1000!

PS: Nu har jeg sv1000 på ignore, men jeg går ud fra, at han har fyret det sædvanlige jeg-hader-alle-de-kendte-pokerspillere af i hundrede forskellige variationer.
.
28-11-2008 17:25 #108| 0

Mange gode indlæg her.

Men folkens.. Helt ærligt, mange af de ting SV påpeger er jo rigtige.. Og i øvrigt også ganske underholdende!

28-11-2008 19:21 #109| 0

@Kadang
Veron er spot on. Jeg har dog et par punkter jeg gerne vil tilføje.

- Som pokerspiller skaber man ikke et bedre samfund bare ved at blive en bedre spiller. For mit vedkommende vil jeg mere med mit liv end "bare" at være super til NLHE. Jeg vil redde Afrika eller noget lignende (overdrivelse fremmer forståelsen).

- Det sociale som online pokerspiller er for midt vedkommende ganske begrænset. Jeg grinder alene, og de fleste af mine kammerater har et alm. arbejde, så jeg ser dem mest i weekenden. Det er derfor også vigtigt for mig, at jeg træner basket en gang om ugen og en gang imellem tager over i pokerklubben og spiller lidt.
Jeg savner handelsskolen på et bestemt punkt - det sociale. At være omgivet at mange forskellige mennesker er mere spændende end at sidde i foran skærmen. Jeg ser derfor frem til den dag, hvor jeg begynder på en uddannelse.

@SV
"Nu vil jeg sådan set skide på hvor stor en procentdel af dit liv du har kaldt dig selv for pro - men mit gæt er at det du til dato har spyttet i statskassen næppe dækker højskolens udgift til lys på lokummet i et kvartal - du har sikkert haft det sjovt med at kalde dig selv for pro - men hånden på hjertet - så har du aldrig været det."

Det giver ingen mening at sige dette, da det nok er de færeste i mancinis alder, der har spyttet nok i statskassen, så det dækker et højskole ophold. Staten støtter sgu da ikke højskolerne, fordi de unge har tjent til ydelsen men nærmere fordi det er udviklende og generelt gavner samfundet.

29-11-2008 01:04 #110| 0

@alle

nu lovede jeg godt nok at holde min kæft - men her kommer lige det sidste da jeg kan se at Danmarks mediedarling nummer 1 har kommenteret.

@zupp

nu ved jeg ikke hvorfor du har noget imod sutter der sidder på bænken og drikker bajere på fagforening - da det jo ikke er propokerspillere der betaler deres bajere - men den arbejdene befolkning - i dette tilfælde betaler vi så bare for bajere - i stedet for at betale for når du inviterer din kæreste med på det kongelige teater - men du kunne jo passende tage opstilling ved siden af de mennesker du her omtaler med et skilt hvorpå der står - jeg jeg skider også på samfundet.

Jeg forstår dog ikke at du nedgør sutterne da du og dem har en del tilfælles hvad angår rangering på danske samfundsstige.

men måske kanal 4 kunne have interesse i at lave et program der hedder Zupp og sut - det går jo lidt skidt med medieomtalen for tiden - men måske kunne ekstrabladet flytte links til din klumme ned i nærheden af Joan Ørtings - i er begge fulde af mundlort - den eneste forskel er frisuren og Joan rent faktisk har mange læsere og kun lyver i et begrænset omfang.

@mancini og Cool

Jeg synes da det er gevaldigt fint at folk tager på højskole - at det ikke er verdens mest bringende uddanelse kan der så sættes spørgsmålstegn ved - det jeg hæfter mig mest ved her er Mancinis stolte udtalelse om at han betaler det hele selv - OG OVEN I KØBET SELV BETALER LOMMEPENGE - men fred være med det Mancini har nok på nuværende tidspunkt fundet ud af hvem der betaler mest for hans lille kurophold. Det må man da håbe.

Nå det her var nu ikke for at svine nogen til - hvilket det bestemt ikke skal opfattes som - jeg kender skam et par stykker der mere eller mindre lever af poker - dog er de ikke halvt så store tudefjæs som mange andre - desuden tager de en dag af gangen og har noget at falde tilbage på.

Jeg synes da bestemt også vi har et par gode ambassadører for poker i Danmark - desværre har vi så også nogle typer som Zupp der blot minder om en tysk propaganda højtaler under krigen der lukker lort ud.

Essensen - når man gerne vil sidde på sin flade og undlade skat med videre - så vær glad og lad være med at hyle over hvor hårdt det er - der er jo trods alt ingen der har tvunget jer ud i dette hårde erhverv.

Alt det hyleri svarer jo til at ham på fagforening grynter over at de har sat prisen på elefantbajere op.

Og så må eliten og alle hyggespillere have en god nat - og den soldat med det højeste snit i Sønderborg gennem tiderne må også have det pænt (hmmm gad vide om det passer - sidst jeg talte med en G.I fra sergentskolen kunne han ikke mindes en Peter Jepsen der skulle være på den liste - men nok om det)

no more from here - med mindre Danmarks svar på Ricki lake aka Zupp skal af med et mindre begavet indlæg igen

29-11-2008 03:02 #111| 0

Lige så liret det engang var på PN, lige så sandt er det, at Laurs indlæg er godt.

sørgelige vatnisse 0001:

Hvilken kommentar har du oftest givet i chatten (når du railede, obv)?

Alle dem du har omtalt, stødt whatever har SIDDET ved et pokerbord - live som online - og VUNDET... OMFG! Det er sgu vildt, hva?
Jeg vil ikke udfordre dig til noget, for jeg tror, du tror, du medvirker til lir på PN.

Til det kan jeg sige:

gg

29-11-2008 08:45 #113| 0

@ Kadang

1) Spillene bliver hårdere og hårdere = Det bliver svære og svære at opnå det samme win, eller "bare" at vinde for den sags skyld

2) Ingen ved, hvor pokeren er om 5-10 år, så derfor smart at have en eller anden form for ide om, hvad man evt vil give sig til

3) (Væsentlig forskel på hobby og fuldtid spiller her) Lysten til poker er hos mange støt faldende når du har det som fuldtidsbeskæftigelse. Når poker bliver et arbejde i stedet for en hobby sker dette ofte, tror det samme kan siges om sportsudøvere der som ung startede som hobby-spiller og senere pga talent osv udvikler sig til at få sporten som arbejde, dette medfører i mange tilfælde også en dalende lyst til sporten.
Derfor tror jeg en del har den holdning som Jungle skriver, altså at man om 3-7 år finder på noget andet at lave, gerne som "semi økonomisk uafhængig" som minimum, da man som flere nævner i tråden, ikke står vanvittigt godt stillet i samfundet som pokerspiller ("arbejdsløs") gennem en årrække

Personligt kunne jeg forstille mig at en blanding af de 3 ville gøre at jeg lavede noget andet om 3-7 år. Evt med poker på hobbybasis ved siden af i en udefineret mængde (Tænker lidt live-tours eller lign)
------

4. Jeg har endnu ikke moedt en person, som har levet af spillet over 5 aar, som jeg oenskede at minde bare det mindste om.

29-11-2008 09:06 #114| 0

"men måske kanal 4 kunne have interesse i at lave et program der hedder Zupp og sut"

Haha

29-11-2008 17:11 #115| 0

@ Sv

Du kan eventuelt prøve at læse det folk skriver, i stedet for bare konsekvent at omformulere dine indlæg - du skriver det samme igen og igen, og det meste er total sort!

Lad os slå en ting fast - jeg har fattet, at staten betaler faciliteter, etc etc etc. Utroligt, at du gerne vil fremstå som en der har noget så stor en viden, men ikke engang aner hvad en højskole er. Nej, der er sq ikke meget uddannelse i en højskole, eftersom det ikke er en uddannelse.(DOH!) Jeg skal starte på Aalborg Universitet på deres idrætslinie, mit højskole ophold er blot for at komme i gang igen.

Skulle nu også mene jeg har lidt at falde tilbage på - tog HHX uddannelsen, før jeg begyndte at spille poker på fuld tid. Ved godt hvad du vil skrive nu "Ja loooooool, HHX er intet, bla bla bla", men husk lige min alder, når du vil skrive det.

Hvordan har du overhovedet forvildet dig ind på et poker forum?

30-11-2008 00:58 #116| 0

@SV1000

Har du overhovedet læst mit indlæg? Du skriver at jeg ingen "ret" har til at svine dig (sutten) til, eftersom jeg ikke selv bidrager med en skid til samfundet....

JEG skrev at HVIS Danmark kunne nosse sig sammen og udbyde nogle licenser til poker/sportsbetting operatørerne, så ville de skovle penge ind fra de danske pokerspillere.... i en sådan grad at vi ligefrem kunne begynde at stille krav til din (sutternes) udnyttelse af samfundet...

Anyways... Jeg har med statsgaranti betalt mere i skat end dig, hvis vi udregner gennemsnittet for os begge, pr. år efter vi fyldte 18. Tager gerne udstik på den....

For så vidt angår min militære "karriere", så har jeg aldrig været på sergentskole i Sønderborg. Det lader jeg dem med sort baret om - min var rød. Desværre ikke bordeaux :(

30-11-2008 08:57 #117| 0

@ Kalash

4. Jeg har endnu ikke moedt en person, som har levet af spillet over 5 aar, som jeg oenskede at minde bare det mindste om.

Really? Det er fandme interessant, hvis du virkelig mener det. Uddyb gerne.

30-11-2008 13:16 #118| 0

Retssamfundet sætter nogle rammer for hvordan man kan anvende sin personlige frihed.

Man kan ikke kritisere den ageren folk har, så længe de holder sig indenfor de rammer og normer som retsamfundet opstiller for dem.

Det man kan gøre, og det som jeg ønsker at gøre er at ændre disse rammer så følgende regler gælder:

- online poker forbydes, som minimum for personer under 21 år, men gerne et totalt forbud.
- Er dette ikke muligt, så skal al pokerindtægt som minimum beskattes
- Hyggepoker i klubber lovliggøres så længe der spilles om 200 kr. eller lavere pr. deltager. Ellers foregår det på Casinoer, hvor man skal fremvise en form for solvens for at kunne deltage i spillene

/North


30-11-2008 13:22 #119| 0

@North

Whaaaaaat??!?!?!

Er dit indlæg en joke?

Og er det lovligt at skrive ordet 'retssamfund' så mange gange i ét indlæg?

Anyways, så syntes jeg, at det er brand ærgeligt at et klasse indlæg som dette, bliver ødelagt af ævl og bævl fra emsige middelklasse numsehuller. Pfft :-/

30-11-2008 18:02 #120| 0

@Krede88

Det er naturligvis 100 % seriøst!

30-11-2008 21:09 #121| 0

@sv1000

Hvorfor er du altid så ulidlig at høre på? OMG.

"Desværre har vi så også nogle typer som Zupp der blot minder om en tysk propaganda højtaler under krigen der lukker lort ud"

Jeg synes at Laurs indlæg er godt,jeg synes at du minder mere om Hitler end Zupp gør.
Hvorfor kan folk ikke bare skrive et indlæg uden at du skal være så Negativ?Du er lidt ligesom Hitler, alt skal lige godkendes af dig inden det kommer i radioen eller avisen.

Simon


30-11-2008 21:48 #122| 0

North,

"Retssamfundet sætter nogle rammer for hvordan man kan anvende sin personlige frihed.

Man kan ikke kritisere den ageren folk har, så længe de holder sig indenfor de rammer og normer som retsamfundet opstiller for dem."

Ikke enig. Loven bør afspejle samfundets moral, ikke modsat. Groft sagt er noget ikke forkert fordi det er ulovligt, men ulovligt fordi det er forkert imo.

edit: også uenig i resten obv. mest fordi jeg godt kan lide frihed.

30-11-2008 23:09 #123| 0

Det der gælder er: Alt der ikke er forbudt er tilladt!

Derfor skal man, hvis man ønsker onlinepokeren fjernet, forbyde den.

01-12-2008 00:08 #124| 0

Efter at have læst sv1000´s indlæg, så ville jeg virkelig ønske jeg var pro, for hvor må det dog være lækkert at kunne være en torn i øjet på folk som ham.

@sv1000

Du skriver at de penge du selv pumper ind i poker er blevet beskattet med 59% + AM bidrag.
Jamen hvordan tror du Pro´erne har opbygget deres bankroll?
Sandsynligvis med fuldt ud beskattede penge som dig.

Jeg kan ikke få øje på andet end jantelov som grundlag for dine udfald.

Skal Pokerproen der vil på højskole nægtes dette, hvis han ikke har betalt skat af sine pokergevinster eller skal han bare huske at have dårlig samvittighed mens han går der?

Hvis du er så utilfreds med den måde pokerpro'erne lever på, så brok dig dog det rigtige sted.
Og det er ikke ved at bitche på pokernet, men ved at deltage i den politiske proces, hvad enten det er breve til ministre, dit eget kandidatur til folketinget eller noget trejde.



06-12-2008 00:21 #125| 0
OP

9 sessions i træk alle i plus og man syntes igen man er verdens bedste poker-spiller. Så sidder man lidt og tænker "shit ham Laur er sku et tudefjæs, kan han ikke se han har verdens bedste job"

poker

:-)

7 9 13

06-12-2008 00:38 #126| 0
06-12-2008 09:10 #127| 0

@Laur

5 sessions i træk med underskud og man tænker: "pyh, godt man ikke er pokerpro ligesom ham Laur, det må sgu være verdens hårdeste job". medens man kigger på lønseddelen fra slavearbejdet som næster dækker 1/3 af den sidste uges tab :)

Jørn

06-12-2008 11:58 #128| 0
OP

@Thyssen
Kan berolige dig med det vender om 3 måneder, og jeg skylder dig jo lidt penge, så dem kan jeg bare overføre til din Party konto, så er BR jo næsten genetableret.

Men ja du er tydeligvis ikke klar til at gå pro, det kræver man formår at indse der jo bare er tale om varians :-)

P.s. men frygt ej, jeg så faktisk din krikke løbe forbi herovre den anden dag, den så ud som om den var på vej hjem.

06-12-2008 13:01 #129| 0

Insta vidensbanktråd!

06-12-2008 13:14 #130| 0

Nice tråd!

07-12-2008 09:54 #131| 0

Hey Laur - tak for en rigtig god tråd. Jeg går selv med de samme tanker omkring at gå pro. Så et fedt indspark!

24-12-2008 01:34 #132| 0

Fedt at læse indlæg fra alle :)

Jeg er selv hobby-spiller, og jeg har næppe psyken til at være professionel ever - synes simpelthen det er for hårdt, når al tvivlen kommer ift. ens spil, om man har begået fejl, frustrationen mv.

Men det var faktisk helt dejligt at læse, at det er en del af gamet - selv for erfarne spillere, da jeg i en periode talte med nogle professionelle, der ikke helt forstod det med nedturen over bad beats og varians...

Som begynder er det nok endnu hårdere, fordi man i endnu højere grad ender med at tvivle på sit spil, forsøge at ændre ting, og inden man har set sig om, så følger man slet ikke "reglerne" for det, der skabte ens vindende spil.

Personligt har jeg valgt at skippe cash-game, da jeg er langt bedre til at acceptere nederlag i turneringer, hvor jeg trods alt har overblik over min investering med det samme, og jeg har accepteret risikoen for et overkommeligt tab ved tilmeldingen.

I forhold til det samfundsmæssige kunne en løsning også være at nedsætte skatten, undlade at betale dagpenge til folk og rent faktisk kræve at folk gør en større indsats for at være selvforsørgende. Jeg er ved at kaste op over bistandsklienter mv. der faktisk ikke gider have et job, fordi de tjener mere ved at være på offentlig forsørgelse. Så trods job, udd. mv. så er jeg nok en af dem, der ikke bliver i DK på sigt. I mine øjne er DK primært skabt til folk, der ikke kan/vil klare sig selv, og det kommer nok af, at der er flere der er forsørget udenfor arbejdsmarkedet, end dem der er i arbejdsstyrken, trods alle har stemmeret...

Camilla

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar