Støtte tour Til redmitliv.dk

#1| 0

Jeg har nu fået confiramation fra den første pokersite at det er muligt at oprette en tour hvor 75% af præmie puljen går til denne sag, www.redmitliv.dk og resten til top 3 pay out så der også er lidt at spille om .

Jeg har brug for lidt hjælp til hvordan strukturen skal være og hvor meget buyin skal være .

Alle former for inputs er velkommende .

Har lavet en poll hvor folk kan stemme på hvilket site de ønsker den bliver afholdt på .

www.misterpoll.com/polls/361812

Disclaimer : Ikke alle poker sites har sagt ja til denne tour i nu , men har lavet min poll for at være lidt på forkandt :)

14-10-2008 14:51 #2| 0

Det er fandme iorden. Fedt med folk der tager initiativ til at hjælpe andre mennesker!

Hvilket site bliver turneringen spillet på?

14-10-2008 14:54 #3| 0
OP

Jeg regner med at lave en afstemming når jeg for tilbagemeldinger fra de andre sites da jeg gerne vil holde touren på et site med mest mulige spillere.

14-10-2008 15:03 #4| 0

dælme et godt intiativ ;) og en god måde for pokerspillere at spille i en god sags tjeneste ;)

14-10-2008 15:45 #5| 0

Ja, god ide - måske det kan sparke indsamlingen op på 100.000 kr.

MODTAGNE DONATIONER pr. 14. oktober 2008: Kr. 91.000,-

14-10-2008 15:46 #6| 0

Hvorfor er netop redmitliv valgt? Jeg ville mene at pengene ville gøre meget mere gavn i Kræftens Bekæmpelse eller for den sags skyld i Afrika. Jeg har den største sympati med manden og hans familie, men derfor kan man jo godt have en rationel tilgang til emnet. Det virker som om at folk vil støtte ham fordi de sætter sig selv i familiens sted. Altså handler det mere om at pleje sin egen frygt og sit eget behov for at kunne sætte et ansigt på den man hjælper.

I det nyeste indslag fra TV2/Fyn siger de endda at han tager afsted til Kina i denne uge så pengene må jo være der. Hvis det var en af mine nærmeste venner eller familie så skulle jeg nok finde et stort beløb frem til at hjælpe om det så krævede et lån i banken. Skal jeg derimod hjælpe fremmede så prøver jeg at placere mine begrænsede midler så de hjælper mest muligt.

14-10-2008 15:46 #7| 0

super intiativ Eeben!..

14-10-2008 16:16 #8| 0

Zyde

Redmitliv har til formål at hjælpe andre i samme situation, når Søren er blevet rask vil han selvf. gøre alt for hjælpe andre som ham.

Kræftens bekæmpelse betaler ikke for rejser til Kina, De forsker i sygdommen og det er godt, men hjælper altså ikke Søren her og nu.

Pleje sin egen frygt?
Måske handler det om empati for et menneske som er ramt af en katastrofe og man får det bedre af hjælpe, istedet for at afspore indsamlingen med små sultne børn og penge til fremtidig forskning i kræft.

Efter at have læst Søren' historie - er han ikke længere "fremmed" for mig.
Han er menneske som skal have chancen for at leve videre og se sit barn Gustav vokse op.

En konkret sag, et konkret menneske, fremfor at smide pengene ind i stort system som først har resultater mange år efter pengene er givet.

14-10-2008 16:20 #9| 0
OP

@ Zyde

Det kan godt være pengene gør mere gavn hvis man sender dem til afrika og kræftens bekæmeplse men jeg føler bare jeg gir pengene til en eller anden organisation hvor 50% går til løn/bestikkelse og jeg aldrig ser hvem der for hjælp af mine penge . .

Jeg vil heller støtte sådan en sag her for jeg ved hvordan hans familie har det da jeg lige mistede et familie medlem i sidste uge pga kræft. Så hvis den her tournering kan hjælpe ham med at blive rask og dermed rede hans liv så er jeg glad.

Kan godt være pengene er der men hvad hjælper det hvis han har været ude og låne 90% af dem , Så ikke nok med han skal kæmpe mod kræften men han skal os kæmpe med store afrdag på sit lån .

14-10-2008 16:55 #10| 0

@Eeben

Hvilket helt fantastisk tiltag. Det er virkelig stort, at du gider bruge lidt tid på dette projekt. Håber rigtig mange vil bakke op omkring det. Jeg vil ihvertfald 100%.

@Zyde

Det er undertegnede der har startet dette projekt. Startet af den årsag, at min bror snart taber kampen, og da Søren, som er en gammel bekendt, kan få muligheden for helbredelse, så kunne jeg simpelthen ikke lade være.
Når Søren kommer hjem fra Kina, og er helbredt, så vil det med min overbevisning, sætte skub i fremtidige lægelige, samt lovmæssige beslutninger.
Denne sag drejer sig derfor ikke kun om Søren!!

Mvh
Jesper Æ

14-10-2008 17:24 #11| 0

skaldelassen

"Måske handler det om empati for et menneske som er ramt af en katastrofe og man får det bedre af hjælpe, istedet for at afspore indsamlingen med små sultne børn og penge til fremtidig forskning i kræft."

Det handler vel i zydes tilfælde netop IKKE om manglende empati, men derimod et størrer overblik i et forsøg på at findeud af hvor hans midler hjælper flest muligt, mest muligt fremfor en engangs hjælp til en person.
Derimod mener jeg absolut at din retorik med "små sultne børn" lyder lidt som manglende empati for en del menesker i nød, der hver dag lider sulte døden, inklusive børn!

Jeg synes dette projekt er godt, og vil gerne støtte det, men jeg mener absolut zyde har en god pointe. Jeg vil dog sige at det ene vel ikke nødvendigvis udelukker det andet.

14-10-2008 17:29 #12| 0

Sign me in!

14-10-2008 17:35 #13| 0

Dejligt initiativ. Det er dejligt at bevidne, denne til tider syge verden stadig er fuld af gode og uselviske mennesker.

Please hold denne tråd updated mht. hvilket site etc.

14-10-2008 17:37 #14| 0

@attackcat

Du har ret og den udtalelse skulle ikke have været skrevet på den måde, og den trækker jeg gerne tilbage. Røg vist lige ud af fatning da jeg ikke mente at det er nødvendig og diskutere behovet for hjælp til andre lidelser i verden, når denne tråd konkret handler om at hjælpe en meget syg mand som det danske system har opgivet.

14-10-2008 17:42 #15| 0
OP

Jeg opdatere tråden med dato og site torsdag aften / Fredag morgen . Jeg har skrevet til diverse medier i håb om at få lidt medie dækning så vi måske kan få lidt sponsor præmier for at tiltrække flere :)

Jeg mangler stadig lidt hjælp til strukturen og buyin .

14-10-2008 17:52 #17| 0

Det er altid godt at se folk tage et initiativ - men ingen grund til at overfalde Zyde, han har en rigtig god pointe og det at han kan se dilemmaet viser at han har mere overblik og empati end så mange andre.

Man skal passe på ikke at tage folk følelsesmæssigt gidsel med sådan nogle ting her.

Man kan jo umuligt sige noget dårligt om sådan et initiativ men man kan da håbe det får folk til at tænke over hvordan man hjælper dem der er i samme situation men ikke får personlig hjælp over nettet. Det er et skridt i retning af det Amerikanske velgørenhedssystem hvor der helst skal ansigter og personlige historier til.

14-10-2008 17:52 #16| 0

skaldelassen.

np, og jeg er enig med dig i at den disskusion hører til et andet sted end her. og som jeg også skriver tidligere mener jeg heller ikke at det ene udelukker det andet, og jeg vil derfor også meget gerne støtte denne konkrete sag!

14-10-2008 18:05 #18| 0

@Alle

(jeg opdaterede lige tråden før dette indlæg og Zaphod har ramt mine tanker meget godt)

Jeg har meget respekt for jeres vilje til at hjælpe. Ingen tvivl om at I er gode mennesker med hjertet på det rette sted. Det er flot at nogen gider at tage initiativ til at hjælpe andre mennesker. Mit indlæg var en generel betragtning og lidt refleksion over hvordan og hvorfor folk får hjælp. Det kan godt være at det er et udtryk for et lidt mere kynisk syn på verden.

For mig at se handler det her ikke om at redde en mands liv. Muligvis hans økonomi, men ikke hans liv. Det er altså et politisk/socialt projekt. Problemet i mine øjne er, hvor man trækker grænsen. Hvis han ville have været til Australien og det kostede 10 millioner? Sydafrika til 50 millioner? Herudover bliver det nærmest taget for givet at behandlingen vil redde hans liv. Det ved vi jo egentlig ikke en skid om. Hvor eksperimentel må behandlingen være? Jeg tror ikke nogen ville være villige til at støtte hvis han skulle til USA og have Scientology til at bede for hans helbred til samme pris. Altså må der en eller anden form for lægefaglig vurdering til. Er der begået fejl her? Skal systemet ændres? Det har jeg ærligt talt ikke kompetence til at vurdere. De folk der skal afgøre det må være lægerne og de politikere vi har valgt og betaler for at tage netop sådanne beslutninger.

14-10-2008 18:08 #19| 0

Jeg overfalder heller ikke Zyde, men vil da opfordre til at lave en anden tråd: Nødhjælp, hvor, hvordan og hvorfor ? og diskutere nødhjælp der, den her tråd handler om støtte til Søren fra Odense som har en dødsdom hængene over hovedet.

14-10-2008 18:09 #20| 0

slettet.

14-10-2008 23:42 #21| 0

Super initiativ... Regner med at være med uanset hvor den bliver holdt, da det ikke skulle være så svært at sætte nogle penge ind på et givent netværk med neteller...

Kender ikke til noget omkring oprettelse af private tours men det vil imo. være bedst at lave den uden password da så mange som muligt så vil kunne være med...

Tror BI på omkring 20$ passer fint... Det er nok vigtigt at lægge BI sådan at så mange som muligt føler de kan være med - og stadig højt nok til at det kan bibringe en god sjat penge til Søren

Edit: ved ikke om det overhoved kan lade sig gøre, men tror du at pokersitet vil være villigt/kan lokkes til at donere en hvis procentdel af raken til sagen også?

15-10-2008 12:30 #22| 0
OP

Er der ikke en som er god til at skrive engelsk der kan pm mig? Skal have lavet noget på engelsk og staver ikke så godt .

15-10-2008 13:11 #23| 0
OP

Vil det være en god ide at lave den her tour en rebuy? eller vil det skræmme folk væk?

15-10-2008 14:09 #24| 0

PM sendt

15-10-2008 14:24 #25| 0

@Eeben

Jeg skriver stort set fejlfrit engelsk (stort set betyder, jeg tager højde for en enkelt småfehler/typo). PM tempoet disse dage tilter mig, men du er velkommen til at skrive til mig i tråden.

Mvh. Fryden.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar