NETeller-scam?

#1| 0

Your account requires attention


Dear Benny,

We sent you an email last month informing you that we require updated identity documents to ensure your account is up-to-date. According to our records your account has not yet been validated, and in order for you to continue enjoying NETELLER’s services, we need you to submit the documents to us by November 1, 2008. If we have not received updated documentation from you by this date, your account will be temporarily suspended until it has been updated.

Check out our website for more information on why we need you to submit new identity documentation.

How to validate your account
Validating your account is simple. All you need to do is email two documents to [email protected].

Just follow these 3 easy steps and we’ll do the rest.


Verify your identity
Provide a digital photograph or scanned colour copy of your government–issued ID card, driving license or passport that clearly displays:


Document number (ID number, license number, passport number), your full name and date of birth
No black/blurred portions (all details must be in focus)
All four corners of the document (i.e. no cropping)
Expiry date that has not passed
Front and back of the ID card or license


Verify your address
Provide one digital photograph or scanned colour copy of a paper utility bill or paper bank card/credit card statement that clearly displays:


Your name and address
An issue date within the last 3 months
All four corners of the bill/statement (i.e. no cropping)

Acceptable utility bill statements include landline phone, heating, water, electricity, cable TV, internet and municipal government correspondence.


Email your digital photos or scans as attachments to [email protected].
You must send these items to us using the email address registered with your NETELLER account or we will be unable to process your documents. Click here to see samples of acceptable documents.

The NETELLER Payment Network


---------------------------------------------------------



Er lige kommet hjem fra en god middag og er ret stiv... Er det her noget I andre har prøvet? Jeg har haft en NETeller account i et par år, og den bør være validated. Sender ikke noget ind for synes det lugter... Er jeg paranoid? ;)

20-09-2008 00:39 #2| 0

Paranoide mofo..

20-09-2008 00:40 #3| 0

har modtaget den samme mail ..

20-09-2008 00:41 #5| 0

også modtaget samme mail, skulle være god nok

20-09-2008 00:41 #4| 0

Really? Jeg har ikke modtaget nogen mail for en måned siden fra NETeller vedrørende validation-bla bla... Desuden, hvad er det for noget med at jeg ikke må blurre/black out nogle følsomme info?

20-09-2008 00:43 #6| 0

modtog samme mail, og gik ind på deres live chat support som sagde god for den.

20-09-2008 00:46 #7| 0

OK, muy bien amigos! Gracias...

20-09-2008 00:58 #8| 0

Har også prøvet det før. Dog var den 2. gang den blev "validatet", men de sagde det skyldtes sikkerhedsgrunde...

20-09-2008 01:03 #9| 0

Suk... Læste posten med bange anelser... og ja... jeg har også fået den :-(

Som OP nævner det skriver de at de anmodede om det for en måned siden... Dette kan jeg dog ikke genkende ??

20-09-2008 01:06 #10| 0

Attackcat, gik du ind på livesupport igennem linket i mailen ?

Har modtaget samme mail og har max paranoia

20-09-2008 01:15 #11| 0

Har osse fået den, og fik faktisk noget fra dem for en måneds tid siden. Har desværre fået slettet den, men mener det var noget validate, i forbindelse med, at mit kort udløber 10/08??? Tror den er helt ok.

20-09-2008 02:31 #12| 0

Jeg har også fået den og mit kort udløber også den 10/08 og havde ikke lige set den her post.

Så jeg loggede også lige på livesupport og de sagde den var god nok.

20-09-2008 10:27 #13| 0

Fik også sådan en mail fra neteller og har lige fået validated min account. Så den er god nok...

20-09-2008 10:28 #14| 0

Jeg har også fået den - og havde ca. de samme tanker som jer andre - kan dette passe?

Men okay - den skulle så være go' nok?

20-09-2008 10:31 #15| 0

Godt at høre ... så vil jeg "validere" ubekymret

20-09-2008 10:32 #16| 0

Har snakket med deres livesupport og den er god nok.

20-09-2008 10:50 #17| 0

Har også fået den. Håber bare det nye kort gælder i mere end 12 mdr, så man ikke skal igennem møllen hvert år

20-09-2008 11:00 #18| 0

Dem der ikke har modtaget mailen er muligvis ikke extended brugere (eller hvad det nu hedder).

20-09-2008 12:01 #19| 0

Tror nok at jeg er extended bruger, men har tilgengæld intet neteller kort og derved intet der kan udløbe... Ligesom et par andre har?

20-09-2008 12:05 #20| 0

Jeg har ikke modtaget den, men har heller ikke noget kort.

20-09-2008 13:18 #21| 0

Hmm... I mailen skriver de at man skal bekræfte adresse med en forbrugsregning eller 'offentlig brevveksling'... Alle mine betalinger foregår over pbs men er der nogen der ved om en 'SU støttemeddelelse' kan bruges?

Det var lige det eneste brev jeg kunne finde der minder lidt om

Edit: Og lige et tillægsspørgsmål... Er der nogle ting på passet/brevet man bevidst bør sløre af sikkerhedsmæssige årsager?

20-09-2008 13:24 #22| 0

Jeg har heldigvis ikke modtaget en sådan mail - og håber heller ikke den kommer... Eftersom jeg betaler huslejen direkte til min udlejer kontant eller i hans bank... Jeg har ikke selv en bankkonto... Og de få regninger (internet og lign), jeg får, får jeg på girokort... Det ville være umuligt at fremvise en regning for mig.

20-09-2008 13:28 #23| 0

Jeg fik den også, men flere år siden jeg blev valideret, så forstår ikke hvorfor jeg skulle have den. Men bruger ikke neteller længere, så gider ikke spilde min tid på det.

20-09-2008 13:31 #24| 0

NETeller har store problemer med de finansielle myndigheder, fordi det er en oplagt payment provider at hvidvaske penge igennem, så de er ude og tjekke alle igennem ekstra godt, så de er sikre på, at man er hvem man påstår at være.

/Mikael

20-09-2008 18:55 #25| 0

hvad gør man hvis man som ZorroDk ikke har nogen regning med ens nuværende addresse?

20-09-2008 19:30 #26| 0

Hvordan kan man som ZorroDK være 28 og IKKE have en bankkonto????

Kontoudskrift = valideringsbevis nok...

20-09-2008 19:36 #27| 0

Kort sagt fordi jeg i sin tid blev uvenner med min bankdame og lukkede den...

20-09-2008 20:09 #28| 0

Oki - none of my buissness anyway...

Af ren nysgerrighed (svar frivilligt :-):
How? Hvordan kan man ikke have en bankkonto? Hvordan får du "løn" og betaler du _alle_ regninger via giro? Hvordan laver du deposits/withdrawals?

Har du ikke el-regninger mv. som du kan sende så? Evt. rekvirer et offentligt papir på et eller andet, hvor der vil stå dit navn og din adresse.

20-09-2008 20:27 #29| 0

Det var mange spørgsmål, men vi tager dem en af gangen...

How? Man beder bare sin bank om at lukke den.

Løn? Jeg lader mine $$ stå på pokersites'ene/Neteller indtil jeg skal bruge dem.

Betaling af regninger? Ja, de kommer med posten og så går jeg bare forbi posthuset og ordner det - jeg har heller ikke ret mange regninger.

Deposits/Withdrawals? Med Neteller og GlobeWallet-kort.

El-regninger? Nej, min husleje er inklusive vand, el og varme (fordi forbrug i min lejlighed opgøres sammen med min udlejers kiosk, som ligger nedenunder mig).

Det var vist det hele... Jeg har heldigvis ikke fået den mail fra Neteller, så jeg klarer mig nok...

20-09-2008 20:48 #30| 0

ALLE får den mail inden for en periode på et par mdr.

23-09-2008 21:29 #31| 0

Hmm.. Jeg sendte dem en betalingsservice pdf, den accepterede de ikke, men jeg får svært ved at sende nogen anden form for "regning", da jeg kører alt over BS.
Andre med samme problem?

23-09-2008 21:36 #32| 0

De har endnu ikke svaret på mit forsøg på at validate min account.

23-09-2008 23:00 #33| 0

Det er så sort. Jeg fik engang noget lignede at vide, ved at de ringede til mig, selvom der på deres hjemmeside står at man aldrig skal give sine detaljer til nogen.

At de så ringer/skriver efter det er da totalt at underminere egne anvisninger. Jeg troede først på opringningen efter at have været igennem deres live chat, hvorefter jeg fortalte hvor hjernedødt det var, hvilket de erkendte, men så åbenbart ikke har lært af.

Så hvis John Doe ringer til en og beder om de samme oplysninger, dækker Neteller så tabet når han har tømt ens konto?

23-09-2008 23:11 #34| 0

SoerenV, bed din bank sende dig et kontoudtog.

24-09-2008 01:11 #35| 0

@Lundkvist

Jeg synes ikke jeg kan se et kontoudtog skulle være nok, for hvis det er det, kan jeg bare tage et af de kontoudtog der bliver sndt fra min bank til e-boks, oder was?

24-09-2008 01:27 #36| 0

Jeg har også sendt dem en pdf fra banken ... ikke accepteret jeg modtager alt i e-boks så har skrevet til dem at alt anden bliver lidt svært 3 dage og de har stadigvæk ikke svaret, så tror bare jeg dropper dem og kun benytter min mb konto....

24-09-2008 03:59 #37| 0

Syntes sgu også det er for stramt. Specielt iht det "Jensen" skriver.

Er der ikke en venlig sjæl der lige fortæller mig om Moneybookers er et godt alternativt, og hvordan withdraws foregår dér?

Mvh. Kunz

24-09-2008 10:52 #38| 0

@SoerenV

Der står:

"Verify your address
Provide one digital photograph or scanned colour copy of a paper utility bill or paper bank card/credit card statement that clearly displays:"

Som jeg ser det må "or paper bank card/credit card statement" betyde at et kontoudtog er ok.

Og hvis ikke de godtager en pdf, så print dog lortet og tag et billede.

Ellers kan i rende på kommunen og bede om en bopælsattest, DET må for fanden være officielt nok.

24-09-2008 11:05 #39| 0

Hmm ok, synes ikke lige jeg så det i min mail, men tak :)
Jeg smider dem sgu en konto udskrift

24-09-2008 12:21 #40| 0

Er det bare pdf filer de ikke vil acceptere eller indholdet af kontoudskrifterne?

For ja, får også tingene i e-boks, så har intet på papir.....

Nogen der har fået godkendt?

24-09-2008 13:49 #41| 0

Lundkvist er spot on..
De vil kun godtage digitale billeder.. med farve! :)

24-09-2008 13:59 #42| 0

Jeg sendte dem en pdf af mit kontoudskrift fra min e-boks og den godtog de.

Havde ellers først scannet en oversigt af min PBS oversigt og den godtog de ikke.

24-09-2008 14:57 #43| 0

Super lilleper, så får de sådan en i nakken

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar