5000 NL - HU på Party mod Menuman

#1| 0

Villain er Menuman. En dygtig, vindende regular på Party.

Vær opmærksom på, at HU på Party er fucked up. Det vil sige, at BIG BLIND acter sidst både pre- og postflop.

Netop fordi det er en kæmpe fordel at være i big blind, og dermed have position hele vejen, går villains HU-strategi i bund og grund ud på at se rigtig mange flops ved at flatcalle i BB både med store handsker men også med rags, og spille sine gode hænder rigtig aggressivt, når han rammer.

Mit indtryk er også, at han ikke bluffer så meget.





$5,000 USD NL Texas Hold'em - Friday, July 25, 11:01:01 ET 2008

Table Deep Stack #1416292 (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: a1_EP_1a ( $15,205 USD ) <------- HERO
Seat 5: Menuman ( $5,498 USD ) <------ VILLAIN

a1_EP_1a posts small blind [$25 USD].
Menuman posts big blind [$50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to a1_EP_1a [ T Q ]

a1_EP_1a raises [$125 USD]
Menuman calls [$100 USD]

** Dealing Flop ** [ J, J, 7 ]

a1_EP_1a bets [$200 USD]
Menuman calls [$200 USD]

** Dealing Turn ** [ K ]

a1_EP_1a bets [$550 USD]
Menuman calls [$550 USD]

** Dealing River ** [ A ]

a1_EP_1a bets [$1,450 USD]
Menuman is all-In [$4,598 USD]

Hvad siger I?

25-07-2008 19:39 #2| 0

Hvordan ser han dig, på nogenlunde samme måde som du ser ham? Umiddelbart ser det rimelig std ud, og folder...

25-07-2008 19:45 #3| 0

Autocall for 100 bbs i min bog. Villain kan sagtens valueskubbe dårligere hænder her, og desuden er det et rigtigt godt spot for villain at bluffe da du tit har ramt noget TTP, eller TPGK her på river.

25-07-2008 19:53 #5| 0

@EP
LOL
LOL
LOL
LOL

All in easy, hvilket jeg satser hårdt på du gjorde :D

25-07-2008 19:53 #4| 0

instabetalt

Han kan nemt have en jack, en k, et mellempar eller have total air

25-07-2008 19:58 #6| 0

desværre er der så få personer der har indsigt i niveauet på dette limit, og kan komme med kvalificerede comments.

men umiddelbart er A'et på river, jo egentlig et scarecard for en stor del af din range, og jeg tror bestemt du ofte er godt inde i dette spot, og til tider kan fange ham i et bluff.

men ofte bliver du også trapped af FH.

den er sku svær, men det er beslutningerne på dette level vel :-)

25-07-2008 20:01 #7| 0

sayallin

Den er faktisk ikke svær men utrolig nem. Ved EP er en dygtig spiller, men denne her er faktisk ualmindelig nem. Hero kalder og hvis han er slået af FH så er det bare ærgerligt. Du siger bare til hvis jeg skal opstille en range Villain er i stand til at lave dette skub med i forhold til de ualmindeligt gode pot odds Hero får.

25-07-2008 20:46 #8| 0

@zmag

for mig er 5000$ NL HU et rimelig vildt spil, og ja som jeg skriver kan han nemt bluffe - eller have hænder EP dominere.

Men siden han poster den her, blev jeg i tvivl, og villian er jo åbenbart reg og dygtig :)

25-07-2008 20:48 #9| 1
OP

@DBodin

Ti stille fisk.. All in easy? Wtf taler du om? Det er ham som er AI. Hvis du skal skrive i min tråd, så læs lige HH ordentligt, fisk :)

@zmag

"Han kan nemt have en jack, en k, et mellempar eller have total air"

Jeg forstår ikke den der. Hvis han har Jx uden FH vil han oftest bare kalde river. Jeg viser stor styrke ved at bette alle streets, hvorfor et raise-AI med en netop sådan holding vil være et yderst tyndt (og frækt) value-bet både når min og villains linje tages i betragtning.

Hvad mener du med, at han have en K? K hvad og som kalder hvad på flop? Og laver han pludselig en hånd om til et bluff eller hvad?

Total air er altid en mulighed. Men som jeg skriver, så er mit indtryk, at han bluffer sjældent. Det skal selvfølgelig medtages, men jeg tror ikke sandsynligheden er ret stor for dette.

25-07-2008 20:55 #10| 0
OP

@PowerMichael

Jeg er ikke helt klar over, hvordan han ser mig. Jeg har spillet en del med ham før, men jeg har for nyligt skiftet nick på Party, og jeg har ikke helt fundet ud af, hvorvidt han ved det er "mig" han spiller mod.

25-07-2008 20:59 #12| 0

EP

1. Der er da mange jacks han kan skubbe på river. Du kan nemt vbette et A der (selv om C-C er muligt)

2. Som du selv bemærker har han pos og derfor kan han floate floppet med stort set alt, inkl en k. Og ja, han indser muligvis at hans 7 el K ikke er gode og vælger derfor at bluffe den.

3. Det er hu og du har praktisk talt nuts, men vil ikke gå til bunds fordi du er bange for FH?!? Undskyld mig, men normalt er TPGK nærmest nok til at stacke af! (sfli afhængigt af texture osv ) Prøv så samtidig at kigge på dine potodds. Det er altså et nemt kald imo.


25-07-2008 20:59 #11| 0

spiller du fx AK på den her måde? og hvis du 2-barreler og rammer TP på river, valuebetter du så?

- synes altså spørgsmålet er hvor tyndt du valuebetter og om villain ved dette?
- og hvor light villain rr på river -- kan han rr river med QJ eller er det bluff/fult hus?

25-07-2008 21:24 #13| 0

A high er the nuts HU.

Straight....

Jeg tror nok, de penge ryger ind!



25-07-2008 22:27 #14| 0

Uden at have forstand på poker i nogen form for særlig grad, taler det så ikke for et kald, at vores hånd er utrolig maskeret?

25-07-2008 22:55 #15| 0

OMG!


Weak donkament c",)

Instabetalt, - villian er jo ikke i nærheden af at have dig dækket.

Zmag said it ! - Du er rigelig ofte god her til at et kald er EV. Har han FH, jamen så tillykke.

/Kimo (hovedrystende over fiskens post ;)

25-07-2008 23:14 #16| 0

resultat?

25-07-2008 23:16 #17| 0

nu spiller jeg langt fra nl 5k HU.


2 ting:
1) På river har jeg svært ved at se at han kan sætte dig på en straight.

2) Nu kender jeg ikke 3 bet rangen på NL 5k men AJ / JJ er vel et auto 3. bet på det niveau. Så er der KJ og J7 og AA tilbage der har slået dig.

Hvis han ikke kan sætte dig på en straight så er der vel mange hænder du har slået som han kunne lave det her med.

Det skal siges at min statestik for HU nl kunne føde en del afrikanske børn i en uges tid.

25-07-2008 23:27 #18| 0

Jeg er med zmag her.

1.Han kan sagtens v-bette en J på river.

2.Han kan godt lave noget Kx værk om til et bluff på river.

3.Din hånd er super maskeret.

Eftersom du er rimelig dyb,går jeg udfra i har spillet et stykke tid,og hvis der er bare en nogenlunde normal agg dynamik som plejer at være tilfældet i disse spil,så bør det imo være et easy call.
Jojo,det er da ikke sjovt at skulle betale et shove når du viser så stor styrke,men imo kan du aldrig nogensinde folde med det der ligger ude.

Skal dog siges jeg kun spiller 5/10hu selv.

26-07-2008 00:05 #19| 0

Er dybt uenig i dem der mener easy call. Det er langt fra et oplagt spot at bluffe i. Han raiser ikke Jx for value. Der er ingen missede draws. Vi er altså nærmest ude i et dobbeltfloat eller noget der minder om et desperadobluff med en 7x eller kx.handske for at se en hånd vi slår.

Når alt det er sagt caller jeg dog nok alligevel ;o)

K

26-07-2008 00:43 #20| 0

Menuman har altså en ret giftigt riverspil - både bluffcheckraiset, bluffraiset og tynde riverraises. Det kan godt være det var mere udslagsgivende da han spillede mod mig, men siden det er HU, tror jeg sagtens han kan skubbe Jx hér, og en sjælden gang imellem kan han skubbe Ax i håbet om at skubbe hero af en split (-ish).

En anden ting er, at Menuman er blandt de bedste boardreadere på PartyPoker (og i almindelighed) - hvilket betyder, at han godt ved, hvilken range et givent raise kan calles af.. Og hér står vi i en slags situation, hvor et call med Ax og QT ikke er en kæmpe forskel (som Kalash beskriver), hvorfor det bliver et eminent bluff.

- AB

26-07-2008 01:16 #21| 0

Kalash

Når jeg siger det er et nemt kald, er det jo ikk fordi jeg forventer vi tager potten ned hver gang, men fordi det i det lange løb er det mest profitable. Og her mener jeg vitterligt det er et nemt kald, bla fordi jeg er uenig i at man fx ik ka valueshove QJ, TJ eller endda J9. Hvis Hero har light vbetting på repetoiret hvad man maa gå ud fra, er ai da oplagt på river. Plus de gange han bluffer...

26-07-2008 08:45 #23| 0

Begge jeres ranges er pænt brede på turn og han er god nok til at han kan skubbe river i bluff(made flop hand), så betaler med hvad der nok er i den gode del af din river range her, når du også får ok odds.

Har spillet jer begge og tror egentlig godt at han ved at det er dig eller pethie..

26-07-2008 12:13 #24| 0

@asger.

Hvis han skubber Jx for værdi, så er AQ og QT da netop ikke det samme, eller hvaba?

hvis der ikke er forskel på Ax, QT i det her tilfælde, så er størsteparten af vores range en bluffcatcher. Villain repper en temmelig smal range på river right?, det er headsup og mod en aggressiv pokerspiller, plejer man så ikke at kalde? Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor det er et eminent bluff.

enlighten me.

26-07-2008 13:58 #25| 0

Som jeg ser det er hero's range ubegrænset høj, og kan indeholde samtlige boats - det er virkelig et skidt sted at bluffe i for villian - jeg har ikke spillet ham, så jeg ved ikke om han kan skubbe river for value med en range vi slår.. det er ihvertfald ikke standard. Udfra de info der er i OP's post kan jeg ikke se hvordan det kan være andet end et fold.

Hvis han bare helt random kan finde på at skubbe ind her med et nøgent A... ja så er det vel noget info der hører hjemme i OP'en og så er str8'en vel god ofte nok ift hans range.

26-07-2008 14:02 #26| 0

Jeg tror også du er slået. Jeg kan ikke se have skubbe for value m mindre end et hus, og hvis du har et read der siger han sjældent bluffer... Jeg synes i øvrigt også det er et meget risikabelt sted at bluffe, men igen kommer det selvfølgelig an på dynamikken og historien.

Men jeg ville ikke ku lægge den

26-07-2008 14:29 #27| 0

IMO har rigtig gode pro's der spiller HU, en tendens til at vælge linjer der virker totalt fucked up for modstanderen, så det er svært at sætte ham på en specifik hånd her og det gør hånden super interessant.

Jeg tror ikke han aner hvad du sidder med, derfor er det vel et semi svært call på river, da han viser så stor styrke og har 6 mulige hænder til et FH.



26-07-2008 15:44 #28| 0

De fleste villains ville vel blot kalde med Jx og Ax her, da man sjældent vil få calls af andet end huse og (måske) straighten. Dermed siger jeg også, at villains range er super polariseret mellem huse og air (heriblandt Kx, 7x osv.). Så er sprørgsmålet jo bare hvor ofte villain skubber river som bluff?

Med OPs kommentar: "Mit indtryk er også, at han ikke bluffer så meget.", må dette jo blive et muck.

Med mindre villain bluffer ofte nok til at kaldet bliver +EV jf. de fine potodds?

Just my 2 cents

Edit: Bør vel lige skrive, at jeg i teorien mener, at det er et fold, men at jeg ikke kan folde i virkeligheden :o). Men jeg er også en POW!

26-07-2008 18:26 #29| 0

Meget close, hælder til fold uden at kende villain

26-07-2008 18:33 #30| 0

chop chop

26-07-2008 19:20 #31| 0

villian = QT ;-)

26-07-2008 19:37 #32| 0

Ville betale, men ville ikke være vitterligt stolt af det, han kan nemt sidde med AJ slowplayed et sæt i syvere.

Derimod kan han som zupp3 siger det også nemt have en vilkårlig knægt, og måske den samme hånd som dig.

Ville lave et crying call

26-07-2008 21:38 #33| 0

Quads?

26-07-2008 21:51 #34| 0

Jeg ville betale da jeg mener din hånd er rimelig skjult.

26-07-2008 22:05 #35| 0

"Derimod kan han som zupp3 siger det også nemt have en vilkårlig knægt, og måske den samme hånd som dig."

???

26-07-2008 22:10 #36| 0

Ud fra Asgers beskrivelse er vi vel tilfredse med at få pengene ind her med den her action?

@ EP

hvad er hans stats?

26-07-2008 22:44 #37| 0

@ EP

Han har dig slået!

Jeg har selv spillet en del mod Menuman og som du selv siger..

"En dygtig, vindende regular på Party."

Jeg vurdere flg.... ------>>

Han har dig slået 90% af gangene. Du viser pæn stor styrke med et 3 bet og han rester ikke med Jx for at VB, det nægter jeg at tror på.

Jeg siger han har AA eller KK.

Med det taget i betragtning, er jeg jo stadig en shortstackdonk, som ikke ved helt så meget som antaget.....hehe.....

Mvh.

Clemme

Ps. Glemte jeg at sige at jeg HELLERE ikke folder for $3k i en pot på $11k med nut strasse i HU. Et klamt setup...videre...

26-07-2008 23:43 #38| 0

HERO får '2 to 1' potodds, hvilket umiddelbart ser meget godt ud.
MEN... her er hvad du siger om Villain:

- En dygtig, vindende regular på Party.
- ser rigtig mange flops ved at flatcalle i BB både med store handsker men også med rags.
- spille sine gode hænder rigtig aggressivt, når han rammer.
- Mit indtryk er også, at han ikke bluffer så meget.

Lad os holde fast i det indtryk, og se på hvad Villain mon holder
Her er de mest oplagte muligheder:

1) Trip jacks (j2,j3,j4,j5,j6,j8,j9,j10)
- Man må formode, at en agressiv spiller oftest ville value-raise på enten flop eller turn med trips her
- Ville Villain raise All-in med denne hånd? Isåfald spiller han sin hånd relativt face up på riveren, og de fleste calls vil komme (for mig i det mindste) fra hænder, der kan slå trips. Jeg vil dog ikke udelukke, at han kan have trips og spille hånden således...

2) Quads (JJJJ)
- Det sker? Hehe... Men langt fra det mest sandsynlige...

3) 10-Q
- Meget usandsynlig da du har den hånd. Villain vil nok også ofte folde på floppet med den hånd.

4) A-K
- Tror at villain enten ville ha raiset denne hånd pf, foldet denne hånd på floppet, raiset den på turnet, eller bare callet på riveren mod en HERO som ser ud til at valuebette trip jacks... Syns ikke det er vildt sandsynligt at en dygtig spiller, har spillet AK på den måde....

4) Fuldt Hus (777JJ, KKKJJ, AAAJJ, JJJAA, JJJJK)
- Som spillet + spillerinfo , ser jeg et fuldthus være meget sandsynligt.
Jeg ser 'Kings Full of Jacks" som værende det bedste bud, da den hånd i højere grad kan acceptere "kun at calle" på turnet..

5) BLUFF
Ret usandsynligt. Du har raiset PF, og bettet 3 streets. Du nævner også at du ikke mener han er den store bluffer, så hvorfor skulle han lige pludselig bluffe dig på riveren og give dig 2-1 potodds?

------------------------------------------------------------

Kan ikke forstå, hvis nogen ville auto-calle dette river all-in ! Der er faktisk en del ting, der skal op og vende på øverste etage, før man kan træffe en kvalificeret beslutning. ISÆR da Villain skulle være en dygtig spiller..

Personligt ville jeg folde her. Min intution siger mig at VILLAIN smoothcaller KK preflop og på floppet, for så at turne 'Kings Full of Jacks" og derefter, slowplaye båden på turnet og raise riveren all in.

- Måske tager jeg fejl omkring denne specifikke hånd, men kan ihvertfald slet ikke se at 2-1 skulle være gode nok potodds. !

Håber du foldede....

Pharma-donk




27-07-2008 01:28 #39| 0

Som spillet er det vel så close at river er hip som hap... Du får så gode odds at det er minus EV at bryde sin hjerne over denne hånd istedet for at komme videre og spille andre hænder...


Imho bør du CHECKE TURN
- imod gode spillere
- med de her stacks
- på det her board
- i det her spot ude af position
- med dine reads
- og jeres dynamik


damster

27-07-2008 01:45 #40| 0

"Kan ikke forstå, hvis nogen ville auto-calle dette river all-in ! Der er faktisk en del ting, der skal op og vende på øverste etage, før man kan træffe en kvalificeret beslutning. ISÆR da Villain skulle være en dygtig spiller.."

..Golden.

27-07-2008 04:11 #41| 0

Jeg er 95% sikker på at du betalte og 95% sikker på at han havde dig slået, men derfor behøver det ikke ha' været et dårligt call.

27-07-2008 04:43 #42| 0
OP

RESULTAT:

Jeg foldede! Og jeg er stadig rigtig meget i tvivl. Jeg kan også se, at der en del uenighed blandt PN'erne.

Jeg har stadigvæk svært ved at se, hvordan jeg kan være god her. På den anden side er der gode potodds, som skal opvejes - men hvorvidt det er nok, er jo det store spørgsmål, hvilket man kun kan gisne om.

Som sagt er Party-HU ikke nær så aggro, som almindeligt HU da SB acter først over hele linjen. Og jeg skulle hilse og sige, at det ikke er i hver hånd at SB tre-barrelser HU, hvilket altså viser enorm styrke, hvorfor det også alt andet lige kræver en stærkere hånd at valueraise AI.

Nå, men tak for hjælpen.

@Kalsen

Nice read - det er vist sidste gang vi har procenter i hinanden i tourneys ;)

27-07-2008 04:49 #43| 0
OP

Og til dig Damster.. Sorry jeg siger det. Men det du skriver der er helt godnat.

27-07-2008 04:54 #44| 0

Nooooooooooooooo - nu finder vi aldrig ud af, at han lavede den slags bluff, hvor han godt ved, at du jo ikke KAN kalde, da du har så gode odds, at han naturligvis aldrig ville turde bluffe :).

27-07-2008 06:06 #45| 0

Hvordan spiller Hero Ax her på river?

27-07-2008 07:20 #46| 0

EP: Fair nok du folder, MEN - du bliver ganske enkelt noedt til at komme med nogle tanker bag dette fold, end bare "HU-party er fucked, jeg folder"..

Jeg giver dig ret i en ting - han viser stor styrke, men overvej lige din egen sindssygt maskeret haand! Jeg ved du er fint inde i dette game, men du maa godt nok have en del tanker om denne haand selv! Ahle og jeg har selv talt en del om den, og vi er enige, det er et CALL! Ikke et std call, men det er et call!

Jeg forventer du som 25-50 spiller, har nogle helt centrale og konkrete tanker, om denne haand - det virker serioest som om du autofolder river, og dernaest bare vil hoere hvad vi andre ville goere!

"- En dygtig, vindende regular på Party."

Hvis du er enig i dette, er det jo HELT GALT, at du sidder og spiller denne type spiller HU! Jeg haaber faktisk genereltt, at du ikke er enig med "pharmazist", da dette er temmelig way off!

27-07-2008 07:28 #47| 0

[ ] table selection

27-07-2008 07:55 #48| 0

Helt seriøst- du foldede ikke river vel??

Troede faktisk du var lidt af en tyrecaller? Det der er jo decideret weak-tight.

27-07-2008 08:00 #49| 0
OP

@ManCini

" Fair nok du folder, MEN - du bliver ganske enkelt noedt til at komme med nogle tanker bag dette fold, end bare "HU-party er fucked, jeg folder".."

LOL.. Faktisk en ret provokerende udtalelse. Jeg kan fortælle dig, at jeg har tænkt ret meget over hånden, og hvis du kigger i tråden vil du også se, at jeg har skrevet nogle af mine tanker ned.

Jeg mener dog også der er en grænse for, hvor langt man kan komme analysemæssigt med en hånd. Det har jeg også konkluderet på i mit sidste indlæg af 03.43.

Mht. det sidste du skriver, så behøver det jo ikke at være "helt galt" at spille en dygtig og vindende villain, hvis jeg fx føler, at jeg er endnu bedre. Om ikke andet lærer jeg en del af det.

27-07-2008 08:14 #50| 0
OP

@ManCini

Du er ikke den eneste som snakker om, at min hånd er ret maskeret. Men i dette spot er det altså ret ligegyldigt om den er det, da boardet er som det er og på baggrund af den linje som er blevet spillet.

Floppet hedder JJ7. Når boardet så til sidst hedder JJ7KA har det altså udviklet sig fra at være rigtig tørt til giftigt. I disse situationer er maskeringen ligemeget.




27-07-2008 08:20 #51| 0

Spurgte du ham hvad han havde???

27-07-2008 11:13 #52| 0

Kalsen

LOL - du er altid mere interesseret i om man er weaktight end om spillet er profitabelt eller ej! :-)

EP

Okay, ud fra hvad andre dygtige spillere har skrevet, var jeg nok for hurtig på aftrækkeren med at kalde det et "autocall". Men jeg mener stadig den bør kaldes.

27-07-2008 11:41 #53| 0

Aaarhh..

Det har lige slået mig, at det her er jordens nemmeste autofold for EP, men jeg kan rent faktisk ikke fortælle hvorfor. Hehe. Anyways, gf EP - en giftig korrektion til dine latente NLHE leaks.

- AB

27-07-2008 11:50 #54| 0

@EP

Det er fair nok. Jeg kan stadig godt have ret.


EDIT: Efter jeg så tråden her igår kiggede jeg seføli lige Party igår og jeg sys f.eks. også det er helt godnat som du f.eks. stacker af med AJ på et Axxx turn imod AQ igår...

Sådan er vi forskelige jo...

27-07-2008 14:03 #55| 0

Lige et par tanker. På river ligger der 4700 i potten (med hans "call" af dine 1450), og han raiser så oveni ca 3000 (til 4500).

Hvis vi kigger på det fra et Game Theory Optimal (GTO) synspunkt, og vi siger villain enten har air eller nuts her (antagelse, jeg ved det), så skal Villain bluffe ca. 30% af gangene for at han er indifferent mht Hero's beslutning her. Altså, om Hero folder 100% af gangene eller folder 100% her, giver samme resultat for Villain.

Det der så kunne være interessant at høre EP's kommentarer til er:

1. Hvordan ser Villain dig i relation til dette? Hvis han forventer at du kalder light ned (bare en smule mere end du burde), så bør Villain oftere have monster her, og nedsætte blufffrekvensen, da han så profitalbelt kan afvige fra det som er GTO, og omvendt bør han bluffe oftere hvis du ikke kalder nok.

2. Hvordan ser du Villain, i relation til dette? Hvis du forventer at han oftere bluffer her end 30% af gangene, så har du et easy call, og hvis han ikke bluffer nok, så har det et easy laydown.

Problemet med ovenstående i praksis er at GTO, udstikker den korrekte strategi hvor Villain er totalt ligeglad med Hero's beslutning. I praksis bør/kan Villain dog afvige fra GTO i forhold til hvordan han ser Hero acte her, da det vil være en smule mere profitabelt (en smule, da Hero sandsynligvis balancerer sine beslutninger ret optimalt).

27-07-2008 14:20 #56| 0

@ damster

LOL mayn

27-07-2008 15:06 #57| 0
OP

@Jensen

Jeg er helt enig i det du skriver. Og det er jo lige præcis de tanker man skal gøre sig, når man på river skal træffe sit valg.

Tror jeg, at jeg er bedre her end ~30 % af gangene?

Som jeg tidligere har sagt har jeg faktisk svært ved at se det når al info om hånden og villain er medtaget, selvom det kun er noget jeg kan gisne om.


Til dine spørgsmål:

Jeg er ikke ret kendt for at folde stort. Altså jeg kalder normalt light. OG SPECIELT når jeg er på tilt :) -og som du selv skriver, så er det noget, som derfor i højere grad taler for fold. Denne info har PN dog ikke haft, hvorfor det er lidt unfair at jeg bringer den på banen.

@damster

Du snakker meget i generelle vendinger og det virker ikke som, at du har indsigt eller forståelse for spillet, når du udtaler dig. Grunden til jeg stacker af med AJ i det spot er selvfølgelig fordi der er gået ting forud for den hånd.

Mig og Flinttropics (som var villain) har haft HEFTIG dynamik og historie de sidste dage. I forgårs var han direkte på tilt efter jeg og en mega fisk tog nogle BIs fra ham. Han stackede af på de sygeste måder. I går havde han lige forinden tabt 2 BIs, da hånden udspiller sig. På den anden side er han generelt rimelig tight, og kommer normakt ikke selv light til midten. Så borderline er den - og altså ikke så firkantet, som du prøver at stille det op.

@kalsen

Nej, jeg ved stadig ikke hvad han havde.

27-07-2008 15:29 #58| 0

@EP

Fred være med at du ikke mener jeg har kompetence til at udtale mig om den her hånd, men jeg plejer ikke at ytre mig medmindre jeg mener, jeg har noget fornuftigt at sige... Hvilket de fleste der kender mig forhåbentligt også mener... :)

Jeg ved det er firkantet sat op... :D Og det var også lidt med vilje, men det er også firkantet sat op at det er 'helt godnat' at overveje at checke turn i det spot.


Du ender med at bette fire streets ude af position med Q høj -> Q høj -> Open Ended Træk -> Straight og så gå i boksen over hans riverpush, som gir 2-1 odds. Som jeg skriver mener jeg den er close og jeg synes f.eks. det er et fint fold du finder frem. MEN om du betaler det af er ikke den store forskel, når du spiller foregående streets som du gør. For at undgå at skulle i boksen på river mener jeg du kan overveje at checke turn...

Du skriver han er en god spiller, så hvis du er ude i at det her ikke er en del af din balancerede strategi, så er der jo ingen der kan kommenterer på hånden - medmindre de siger præcis siger det du gerne vil høre...

Når det så er sagt så er der en anden ting der springer i øjnene. Du better ca. 2/3 pot alle streets, hvilket mest af alt minder mig om et af 'Professionel NLHE'-bogens mantraer der er "If you dont know what to bet - bet 2/3 of the pot".


Jeg synes du bør overveje at variere dine betsizes også. Hvis du ser på en spiller som Tox (correct me if im wrong mester hvis du læser med?) - så vil han sandsynligvis potte både flop og turn og pushe river i her... Og dermed undgå den riverbeslutning her...


damster


ps. Jeg er faktisk lidt ligeglad om du ikke mener jeg kan udtale mig her fordi jeg ikke selv spiller 5k. Men uanset hvad så lavede jeg min oprindelige post - for at hjælpe dig... Jeg er ked af hvis jeg fik formuleret mig lidt skarpt, så det lignede en besserwisser sviner fra en lowroller donk... :)

27-07-2008 15:34 #59| 0

@zmag

I kan tage det :)

@EP

Som de fleste andre skriver er det close, men respekt for et diciplineret fold.

Jeg kommer nok aldrig selv væk her, medmindre villain er helt river-nittish.

27-07-2008 15:44 #60| 0
OP

@damster

Fair nok.. Jeg blev bare lidt provokeret, da jeg synes du stillede det meget firkantet op og var lidt unuanceret - Beklager min hårde tone, og du har selvfølgelig ret til at komme med din mening :)

Derudover er jeg stadigvæk meget uenig, når det kommer til turn. Det er virkelig oplagt at byde turn, da villain meget vel enten kan sidde med 7eren, pp eller i float. K'et er godt kort at reppe med bet på turn, og vi kan altså få ham til at folde den bedste hånd. Derudover har jeg også outs i form af en openended og måske overkort.

Mine betsizes er meget standard, og jeg strømliner mit spil i disse standardsituationer.



27-07-2008 16:08 #61| 0

Tak for det. :)

Min pointe var sådan set også bare at pointere, hvorfor jeg tror din river beslutning bliver tough.

27-07-2008 21:20 #62| 0
OP

Jeg har lige talt med Menuman... Han fortalte, at han havde fuldt hus. KJ.

Så er spørgsmålet bare om jeg kan stole på ham :)

27-07-2008 21:55 #63| 0

Jeg vidste han turnede et hus. Nice fold ;)
Spot on på 2 analyser i dag.. ;)

27-07-2008 22:20 #64| 0

Hvor er du dygtig...

28-07-2008 02:06 #65| 0

@ EP

Er da ked af du ser det som en provokerende udtalelse (?!), for det var ikke min mening med det.

Hvorfor er det ret ligegyldigt, at din haand er super maskeret? Spiller du ikke daarlige haender ligeledes? Jeg gaar ud fra det er dette du mener, blot at skrive "boardet er nu blevet meget giftigt, saa min maskeret haand kan ikke vaere god", virker meget overfladisk forkert.

"Jeg har lige talt med Menuman... Han fortalte, at han havde fuldt hus. KJ."

Imo det forkerte spoergsmaal du stiller ham, det er da mere relevant at spoerge til hans push-range paa river, hvis du vil laere noget af ham.

28-07-2008 03:05 #66| 0

@pharmazist

hvad er dit fulltilt nick når du renser pr1nny og PA på 3/6 ? du er jo obv en rigtig giftig chef..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar