Danaweb - OMG U DONKS

#1| 0

Denne post er egentlig mest bare for sjov, men også en lille advarsel til folk der overvejer at få lavet en hjemme side.

Forhistorie:

Jeg kontaktede i 2007 Danaweb A/S for at få lavet en hjemmeside til mit firma. Der var jo selvflgelig ingen grænser for hvad de ikke kunne for nærmest ingen penge.....( det var der jo så alligevel )

De var ca. 2 mdr. om at lave den simpleste hjemmeside ever. I disse 2 mdr. var der mange snakke frem og tilbage mellem os da jeg var ret utilfreds med den tiden det tog dem. e havde lovet max. 6 uger. Jeg fik derfor et halvt års udsættelse på den første faktura jeg skulle betale dem. Den blev udsat til d. 5/5/2008.

Hjemmesiden er aldrig kommet op at køre da jeg blev syg og firmaet derfor ikke er kommet videre og ej heller kommer det.

Jeg modtager så d. 18/3/2008 et brev fra deres bogholderi ang. den faktura jeg har fået udsættelse på. De hævder at have sendt flere rykkere og vil sende den til inkasso hvis jeg ikke betaler omgående. Jeg har selvsagt ikke modtaget hverken det ene eller andet. Jeg kontakter dem pr. tlf. og får at vide at det er deres chef der har sendt rykkere ud til en masse folk og de har fået mange henvendelser som min. Jeg får at vide jeg bare skal tage det roligt og betale som aftalt.

Da hjemmesiden jo alligevel ikke skal bruges sender jeg dem en opsigelse hvor jeg i pæne vendinger får forklaret dem at de er nogle amatører og jeg ønsker at opsige min aftale med dem. At jeg har i sinde at betale fakturaen inden forfaldsdato og jeg ellers ikke ønkser yderligere kontakt med dem.

ps: jeg har i mellemtiden sendt dem en mail ang. manglende bekræftelse på opsigelse af aftalen.

Det kommer der følgende mail korrespondance ud af:


Dana:

Tak for din mail.

Jeg kan se at jeg har sendt brev ud til dig på opsigelsen den 25/03/2008.

Du har ikke opsagt rettidig den 19/03/2008 – da vi skal modtage opsigelsen 3 måneder inden din startdato som er den 20/10.

Vi afventer derfor stadigvæk betaling for faktura nr. 68302

Ha’ en god dag.

"så jeg skal betale den faktura jeg har sagt jeg vil betale fordi jeg ikke har opsagt aftalen 3. mdr. før vi indgik den eller hva."


Balder:

hvad mener du med jeg ikke har opsagt rettidigt?
Hvad er forskellen på den faktura jeg skrev i opsigelsen jeg ville betale indenfor aftalte tid og den faktura du henviser til?


Dana:

Der er kun sendt en faktura ud til dig i alt, som hedder faktura nr: 68302, som skal indbetales. Mth. din opsigelsesfrist, så har vi modtaget din opsigelse den 19/03/2008, som ikke er rettidig i henhold til min nedenstående tidligere mail.

"så jeg skal betale den faktura jeg har sagt jeg vil betale fordi jeg ikke har opsagt aftalen 3. mdr. før vi indgik den eller hva."


Balder:

hvordan kan d. 19/3/2008 ikke være 3 mdr. før 20/10??????
hvis i kun har sendt 1 faktura og jeg har skrevet den vil blive indbetalt før forfaldsdato hvorfor skriver du så den skal indbetales?


Dana:

Fordi din faktura er fra 2007 og du opsiger først i 2008, derfor skal du betale din faktura fra 2007.


Balder:

Jeg prøver lige igen.

1.
Når nu der står i min opsigelse at jeg vil indbetale den omtalte faktura inden forfaldsdato hvorfor er det så lige du svarer at jeg skal indbetale fakturaen? Da jeg kun har modtaget 1 faktura kan der jo ikke være tvivl om hvilken jeg omtaler.

2.
Vil det sige at den aftale jeg indgik med jer d. 20/10/2007 skulle være opsagt den 20/7/2007?


Dana:

1. Du har helt ret

2. Det er ikke muligt at opsige kontrakten samme år som den indgås.


balder:

Jeg er stadig ikke med. Hvad var pointen med din oprindelige mail så?


Dana:

Det var bare til information.



Jeg har moret mig fint over hende, men hvordan helvede kan man være så lame?

Så vidt jeg forstår prøver hun at fortælle mig at jeg skal betale den faktura jeg har sagt jeg vil betale. Jamen tak for det da.

og

At jeg ikke har opsagt aftalen rettidigt ( 3 mdr. før vi indgik den ) D

04-04-2008 19:28 #2| 0

Da jeg arbejde som telefonsælger for et konkurrende firma til Danaweb snakkede jeg med utallige kunder af Danaweb som var utilfredse med kundesupporten bl.a.

Danaweb virker som et firma der "hustler" godtroende firmaer..

Derudover er 90% af deres webdesigns pisse grimme og skabelonløsninger..

04-04-2008 19:32 #3| 0
OP

hehe, ja det kan du sgu godt bilde mig ind og ja det var sgu pisse grimt det de lavede....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar