Skat, hvilken rubrik?

#1| 0

Hvor smider jeg mine skattepligtige onlinepokergevinster på forskudsopgørelsen? Hvilken rubrik? Jeg har stillet spørgsmålet en enkelt gang i en anden tråd, hvor der kom svar fra en enkelt pokernetter. Dette svar var i modstrid med skats svar? Skat har efterfølgende ikke givet svar på min opfølgende mail, så nu spørger jeg igen på pokernet.

Svar fra skat:
"Tak for din mail, der er tale om personlig indkomst, så det skal
anføres i samme rubrik som honorarar m.v."

Dvs. rubrik 12 - Honorarer og løn til civile værnepligtige.
I denne rubrik betales der AM-bridrag og pensionsopsparing!!

Har den venlige skattemedarbejder virkelig ret i, at der skal betales AM-bidrag og pension??!!

Jeg håber, at der findes et par skattebetalende pokernettere, som kan give mig svar på, hvilken rubrik jeg skal benytte:)

22-12-2007 19:59 #2| 0

Det skal i "Anden personlig indkomst", rubrik 20.

22-12-2007 21:04 #3| 0

@Orca
Under personlig indkomst - hvoraf der ikke skal betales AM-bidrag og pensionsopsparing findes følgende rubrik:
Rubrik 250: Anden personlig indkomst

Her tastes:
- Værdi af visse personalegoder, fx fri sommerbolig i udlandet og personalelån
- Lejeindtægt ved fremleje af lejebolig og andelsbolig
- Indtægt ved vindmølledrift
- Personalegoder for hovedaktionærer, anpartshavere, direktører og andre med væsentlig indflydelse på egen aflønningsform i form af fri helårsbolig, fri sommerbolig og fri lystb

Er det den du mener?
Min forskudopgørelse på nettet indeholder ikke en rubrik 20!?

22-12-2007 23:51 #4| 0

@andre skatteydere (Hvis de findes:).

Bruger i også rubrik 20, som Orca henviser til? Hvor kan jeg evt. finde rubrik 20 for den er ikke at finde på min forskudsopgørelse under "Personlig indkomst - hvoraf der ikke skal betales AM-bidrag og pensionsopsparing"??

158 har læst denne tråd - Et par af jer burde have et svar:)

22-12-2007 23:56 #5| 0

Jeg fik flg. oplyst af min sagsbehandler hos SKAT:

"Indtægt af spil skal, i det omfang det er skattepligtigt, selvangives i rubrik 20 som anden personlig indkomst. Er indtægten ikke skattepligtig, skal den ikke medtages på selvangivelsen."

Jørn

22-12-2007 23:59 #6| 0

@Thyssen.

Ok, Min "Anden personlig indkomst" hører under rubrik 250, men det må så bare gøre det ud for rubrik 20:)

Tak for svarene

23-12-2007 01:32 #7| 0

hvorfor i alverden vil du forskudsregistrere pokergevinster ?

23-12-2007 01:36 #8| 0

@kojGysto
Ligesom enhver anden forskudsregistrering? En forventet indtægt i løbet af det kommende år, det kan ligeså vel være poker som andet arbejde.

Jeg har altid brugt rubrik 20, forstår ikke hvis du ikke også har den. Jeg benytter den udvidede selvangivelse for selvstændige, men de basale rubrikker bør være de samme.

23-12-2007 01:47 #9| 0

@orca
rubrikkerne har forskellige numre på selvangivelsen og forskudsopgørelsen

en forskudsregistrering af pokergevinster medfører vel at man får b-skatterater, som skal betales løbende gennem året, af en indkomst der trods alt må siges at være noget usikker ?

23-12-2007 02:37 #10| 0

@kojGysto
Ja, din indtægt er givetvis usikker, men over et helt år bør variansen udjævne sig såfremt du har en bare nogenlunde stabil mængde spil. Og din forventede EV er jo den samme uanset om du rent faktisk hiver det hjem eller ej, hvorved det vil være det samme for dig at forudindberette det. Enten får du lov til at betale lidt mere ellers får du lov til at få lidt tilbage igen. Kan du ikke se fordelen i forskudsregistrering i det hele taget? Jeg kan virkelig ikke se forskellen i forskudsregistrering af poker gevinster vs. normal indtægt - givet at man lever af poker / spillet professionelt.

23-12-2007 03:07 #11| 0

@Thyssen

Det fatter jeg ikke - at ikke skatteplig indkomst ikke skal registreres ??

23-12-2007 03:10 #12| 0

@kris_rem
Det er standard. Ikke skattepligtig indkomst skal ikke anmeldes på forskuds/selvangivelsen. Dvs. indtægt fra ikke-skattepligtige pokersites skal ikke indberettes.

23-12-2007 08:40 #13| 0

@KojGysto

Du kan jo i stedet hver måned udregne hvor meget du bør betale til SKAT og så lave en frivillig indbetaling. Hvis du har tabende måneder, så modregner du underskudet i efterfølgende overskuds-måneder. Det kræver lidt udregninger hver måned.

Men som Orca er inde på, så kan du nemt udregne dit forvente overskud hvis du er SNG eller cash spiller, og så betale et fast beløb hver måned.

Det er op til dig selv at vælge den bedste model. Hvis man er typen der brænder pengene af lidt så hurtigt som de ruller ind, så er sidstnævnte model oplagt, da man aldrig risikerer at stå uden penge til at betale skat med.

@kris_rem

Gevinster vundet på eksempelvis Partypoker skal ikke oplyses på selvangivelsen (og dermed heller ikke på forskudsopgørelsen).

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar