Moralen vs ide

#1| 0

Way ot...

Lidt der hjælper på min goodfeeling...

For et stykke tid siden - nøjagtigt efter Tsunamien lavede jeg sammen med et par andre gutter fra tipsomtips en "fond" som alle gav 100 kr - hvorefter de blev oddset på "sikre" tegn til gode odds.
Efterfølgende blev den samlede pulje herefter doneret til Tsunami indsamlingen.

Er kommet til at tænke meget på de "mindre" heldige mennesker i verden -især den 3. verden. Et emne jeg tror vil rører mange dybt - men som uheldigvis ikke nok bekymrer sig om.
Var til show i byen for et par måneder siden hvor overskuddet udelukkende gik til børn i den 3. verden. Arrangøren var Terre Des Hommes. En organisation der virkelig imponerer mig.

Efterfølgende har min kæreste og jeg så "købt/støttet" en dreng i Indien - hvor han og familien blev ramt af Tsunamien.
Man får tilsendt alt muligt om denne dreng. Karaktere - personlige breve - man kan endda besøge disse børn personligt.
Dette er for mig ikke er det vigtige - mere vigtigt er at så stor en del af de 50 kr månedligt - går til at forbedre hans hverdag.

-----------------------------------------------------------

Tankerne generelt :

Er kommet til at tænke på hvor heldig jeg er med at leve i denne del af verden.

Jeg skal aldrig bekymre mig om ting som: tøj - mad - rent vand - varieret kost - naturkatastrofer - politiske militærstyrer - diktatur - arbejdsløshed - fattigdom - etc etc.

De ting som bekymrer børn herhjemme er ting som : julegaver - lektier - mad de ikke kan lide - Campingferie vs Charter - mærketøj vs bilkatøj - nok lommepenge osv...

De eksempler på at man burde sætte utrolig stor pris på den skæbne man er havnet i...

Tit tager jeg mig selv i at skamme mig over mine egne bekymringer også...
Såsom - bad beats - dårligt vejr - latterligt arbjedskunder / kolleger - etc...

-----------------------------------------------------------

Har et stykke tid gået med en plan om at starte en hjemmeside - hvor man kan gå ind og bidrage med lige det man ønsker ved hjælp af indbetaling til neteller - hvorefter det samlede beløb vil blive givet til velgørende formål - i stil med
terredeshommes.dk

Har tænkt på følgende plan.

Starte websiden www.grindingsaints.com ( eller i stil med det )

Få mailet til forskellige web designere - og høre dem om de er interesseret i at støtte en sådan sag - hvorimod de får gratis bannere på siden.

Bannerreklamer skal betale sidens omkostninger. Dvs i starten på 100% frivillig basis.

Få neteller konto til siden - således at alle der ønsker det kan indbetale lige det beløb de ønsker.

Kontakte flere leverandører af ting som kan forbedre de mindre heldiges vilkår i dagligdagen.

-----------------------------------------------------------

Støtterne:

Tankerne omkring hvem der støtter sådan et projekt er poker relateret / betting relateret.

Har forestillet mig følgende :

1 spiller efter en evt MTT win - lad os sige de vandt 523 $ i en MTT - donerede de 23 $ til denne side.

En cashgame dag total med + på 217$ - donerede de 17$.

1 spiller der hver den 1. bidrager med det overskydende af deleligt med 100. Dvs står der 5375 $total - bidrager man med 75$

Alle donationer ( hvis ikke donator beder sig fritaget ) kommer så til at ligge med navn / nick på en underside - således alle løbende kan se hvor meget der er blevet givet ialt.

Så hver d. 1. bliver regnskabet gjort op og pengene sendt afsted til organisationerne.

Som nævnt tidligere tror jeg ikke det er svaret fra "fadderbørnene" der er det vigtige - men det punkt at pengene ender i de rette hænder - og de rette får glæde af dem.
Ved denne side får man mulighed for at støtte - uden at være afhænging på nogen måde efterfølgende.

-----------------------------------------------------------

Grunden til dette indlæg - 2 ting.

En lille opsang til pokerfolket ;-D

Tror i en side som denne er realistisk - eller er det bare mine moralske tømmermænd der drømmer ?

X
<script src=

11-12-2007 16:46 #2| 0

Lyder rigtigt godt mate. Jeg er klar på at være med. PM mig hvis du har brug for noget som helst hjælp.

11-12-2007 16:53 #3| 0

Du skal virkelig have gode kontakter i de u-lande før sådan noget virker!!!
Men selvf. en smuk tanke :)
Jeg sender forsat bare en hvis % del af min indkomst til de projekter jeg mener er gode.
GL med projektet lyder spændende

11-12-2007 16:56 #4| 0

god ide....
Skal sikkert nok være nogle der husker at smidde nogle dollar i ny og næ, ikke lige meget alle sammen men fem dollar her og 10 dollar der løber også op... Mange lever jo for under en dollar om dagen, så helt sikkert et projekt der kunne gøre en forskel i verden.

Held og lykke

11-12-2007 17:09 #5| 0
OP

@ Lyager

måske vi kunne stable en gruppe på benene ;-D som kunne tage sig af forskellige ting vedr dette.

@ Elninho

Havde tænkt at donere dem til organisationerne - og dem med den mindste adm. gebyr etc.

X

11-12-2007 17:34 #6| 0

Tror du får et problem med at få pokerspillere til at trykke sig ind på din side.

Langt bedre hvis der var et ikon i cashieren på pokerklienten - men det er nok ikke nemt at få sneget ind :)

11-12-2007 17:44 #7| 0

Xsuited

Der skal nok være 100% styr på sagerne samt dokumentation for hvor pengene ryger hen, før at der kan komme ordentligt gang i hjemmesiden. Jeg er ret sikker på at mange vindende pokerspillere ikke ville have noget imod at støtte de svage med et, for dem, ubetydeligt beløb - problemet er dog nok at folk, mistænksomme som de er, er bange for at pengene ikke kommer til den rigtige instans. Dette er bestemt ikke ment som en anklage rettet imod dig, men nærmere en venlig opfordring hvis denne side skal komme op og køre.

Ville ikke selv have noget imod at donere nogle $$$ hver måned til denne side, hvis jeg vidste pengene røg det rigtige sted hen.

11-12-2007 17:49 #8| 0

Joeg støtter også fast et barn igennem SOS børnebyereg, støttede selv op om projektet på TipsOmTips dengang, men mindes faktsik at det var rimelig svært at håndtere, og at pengene forholdvis hurtigt blev "skudt" afsted uden at de rigtigt nåede at formere sig.

Jeg en ide om, at der dengag skulle opbygges en rulle, således at man med jævne mellemrum kunne skippe et overskud afsted. Desuden var det svært at få alle med på hvilke spil der skulle spilles.

Dette er jo egentlig "blot" en indsamling for pokerspillere. Synes faktisk det lyder som en rigtig god ide, og vil da gerne støtte en sådan sag. Umiddelbart ville det letteste for mig være, at overføre et lille beløb via neteller i ny og næ.

En anden ide kunne være, lidt a la TOT ideen i sin tid, at få nogle virkelige gode spillere til engang imellem at spille et par turneringer for et nogle af de indsamlede penge, og overskudet skulle gå til fonden. Dette kræver selvfølgelig lidt mere planlægning, da sådannen spillere skulle "ovetales" og et panel skulle bestemme hvem der skulle spille og hvilke turneringer.

Synes det er en rigtig god ide i det, men tror der er meget arbejde i det, hvis det bliver en succes. Men synes da bestemt du skal forsætte med ideen - Den er helt sikkert prisværdig.

11-12-2007 18:17 #9| 0

Jeg er 100% enig med hardkAre, det må være jeres main goal, at være 100% sikre på at de $ i får ind, virkelig gør gavn. Hvis det, er på plads, så er jeg ikke i tvivl om at det sagtens kan gøre en masse folk, meget glade. både dem der giver og dem der modtager..
Held og lykke med det... og glædelig jul til alle.

11-12-2007 18:26 #10| 0

Haha, I er da nogle hipper. Man skal da være et fjols hvis man gider tænke på andre end SIG SELV... De kan jo bare lade være med at være fattige - i bund og grund er det deres egen skyld.

11-12-2007 18:37 #11| 0

@Xsuited

Go ide og en smuk tanke.

Jeg vil gerne støtte projektet hvis jeg kan.

Du er velkommen til at sende en PM.

Mvh

Leslie

11-12-2007 18:42 #12| 0

Meget, meget flot gestus. Poker er ikke noget jeg længere praktiserer ret meget udover et par hygge Live games, men ofte better jeg netop lidt mærkelige beløb hvis kontoen er skæv. 1029,50 hvis kontoen fx står i 11029,50. De 29,50 kunne jo sagtens gå til velgørende formål i stedet. Jeg siger konsekvent nej til at støtte Unicef, WHO m.m, fordi jeg ganske enkelt ikke har overskuddet. Til gengæld har jeg, sørgelige sjæl, nok til at putte alle mine småpenge (Alt under 10ere og 20ere) i en fin lille krukke, som pryder mit skrivebord..

Jeg glæder mig til at høre mere om det. Mit største dilemma i dag har været, at dressingen til den krebinet, jeg GRATIS spiste på mit ARBEJDE ikke var krydret nok. Man bliver næsten skamfuld...

11-12-2007 18:52 #13| 0

@1000 år

Du er godt nok syg i hovedet, hvis du har den holdning.

11-12-2007 18:56 #14| 0

copy fra kl 17.34 kris rem

"Tror du får et problem med at få pokerspillere til at trykke sig ind på din side. Langt bedre hvis der var et ikon i cashieren på pokerklienten - men det er nok ikke nemt at få sneget ind :) "


du skal justere i konceptet. Du skal markedsføre idéen overfor pokersites, som ved samarbejde med verdensorganisationen GrindingSaints kan give deres spillere mulighed for at sætte hak i "donate 0.5 % of rake".

Sites der går med på den deal får en skovlfuld omtale, og kan selv benytte deres medvirken i organisationen GrindingSaints til egne promos. Spillere der har sat hak får et tegn på deres avatar om at de donater. Så får de deres streetrespect (i de tilfælde hvor avatars er synlige:-)

11-12-2007 19:12 #15| 0

@NEPatriots

Hehe, mit indlæg var ment ironisk:) Vinder desværre ikke i poker, så kan ikke give penge til de gode formål - ellers flot initiativ :)

11-12-2007 19:37 #16| 0
OP

Fra mobil nu, så lidt uoverskueligt.

er også mit klare indtryk at mange vindende spillere, gerne vil donere noget af deres overskud.
For dem er det små beløb, men for andre er det er verden til forskel..
En af de værste ting i verden er det enorme skel på rig og fattig, og på de forskelige kontinenter.

god idé med at få nogle spil klienter med på ideen på sigt.

primært nu er at få lavet en side, der ser prof ud, og så fået lavet neteller, og få valgt hvilke organisationer der er mest troværdige.

hvis nogle kan byde ind med noget ekspertise af nogen art er de mere end velkomne til at pm

x

11-12-2007 19:53 #17| 0

Virkelig god ide,
Synes du bør kigge en ekstra gang på redsox´s indlæg, det er bestemt muligheder i det han nævner...
GL

11-12-2007 21:12 #18| 0
OP

Tiger

har taget det med. Og ja det kunne være en super udvikling på det.. Kan sagtens se det fra klientens side, mht det samfunds mæssige.

har skrevet mail til et par web sider mht udvikling af siden.

x

11-12-2007 21:50 #19| 0
OP

Kasper

ideen med at spille er ok, har bare lært fra sidste gang at man lidt spiller med penge, som er meget vigtigere end de burde sættes på spil.

Vil mene det er bedre at pengene allerede er vundet.
Forstå mig ret.

x

12-12-2007 10:43 #20| 0

oki, bedste ide xuited nogensinde har fået, måske med undtagelse af første gang vi drak selv. Mix vin, guldøl, sort svin og keiner feidling = billigt stiv, fed aften hva mester?

Vi er p.t. så langt:
Hjemmeside: tjek, koster ca. 500 DKK + 200 DKK om året så fuck det (tjekkede lige og mindst relevante 4-5 navne er mulige/ledige).

Administration og tovholderi: tjek, markedsføringsøkonompraktikanter arbejder gratis, og vil kunne lære masser fagligt relevant ved at arbejde på sådan et projekt.

Åbenhed: tjek, uploads af billeder af bankstatements osv. neteller osv. er intet problem når man ikke rigtigt har nogle hemmeligheder. der er naturligvis enkelte omkostninger der skal modregnes, finder donatore nogle af dem uhensigtsmæssige kan de jo sige til.

Rette formål: umiddelbart må tanken være noget med skolebøger (fiskestænger i stedet for fisk), da det er nemmest at måle, og vise resultater af, når man som sådan ikke er eksperter i de komplekse akpekter der naturligvis er forbundet med udviklingsbistand.
Tænker måske at man i starten kunne hoppe på nogle eksisterende projekter og så tage sig af deres udgifter til undervisningsmaterialer, således at de kan frigøre midler til mere komplekse ting, som uddannelse af lærere osv.
Hvis der er nogle der kender til nogle sådanne projekter der kan spare os væsentlig analyse tid, hører vi meget gerne til det.
Samtlige organisationer der har folk på gaden, for at berette om en god sag, er bandlyst i mine øjne.

Tilgængelighed:
3 veje bør kunne realiseres.
1. En neteller konto man kan donere til. (Ikke så værdifuldt, men ekstremt nemt)
2. En slags mikroskopisk rakedonation som redsox foreslår (kræver lidt udvikling fra pokersiderne, men burde kunne lade sig gøre)
3. Mulighed for at donere et beløb fra cashier, (bør kunne laves helt vildt simpelt for pokersiderne, og er nok sammen med 1, de muligheder der skal realiseres først) Kunne være fedt med et diskret link i bunden af et "TILLYKKE DU HAR VUNDET 308$" skilt der popper og i de fleste pokersoftwares. Kender ikke et tidspunkt hvor jeg selv som vindende hobbyspiller er mere likely til at donere et eller andet end når jeg skal cashe 833 ¤ ud, og casher 800 ¤, og leger raketmaan for de sidste.

Vi går i gang med kontakten til diverse pokersites når de ting vi har tjekmark på en udført, således at det spiller.

Derudover skal hele skidtet holdes nonaffiliated med pokersites, i den traditionelle forstand, således at det ikke konkurrerer med noget der er noget helt andet.

Vi hører som sagt meget gerne fra folk der har noget at tilbyde til projektet. (især en gut der kan programere noget software over topdonators som man evt kunne tilbyde til diverse pokersites)

Forhåbentligt er vi at finde i den første pokersoftware/cashier til marts :)

12-12-2007 11:00 #21| 0

"Jeg skal aldrig bekymre mig om ting som: tøj - mad - rent vand - varieret kost - naturkatastrofer - politiske militærstyrer - diktatur - arbejdsløshed - fattigdom - etc etc."

Giv global opvarmning og den politiske udvikling en chance, så skal du nok få rigeligt at bekymre dig om...

Ideen er da meget...kær...men det med at pengene skal havne det rigtige sted...jeg tror du vil opleve at det er meget meget svært i praksis.

De fleste velgørende organisationer har vist desværre en Jørgen Poulsen.

Men tanken fejler bestemt ikke noget....

12-12-2007 11:21 #22| 0

@ Ducktor
jeg skal fandeme gi dig kær. Derfor er objektet som jeg skriver lad eksperterne tage sig af det komplekse. Find en simpel post blandt deres udgifter, som man kan tage sig af, således at de får bedre råd til at tage sig af de svære ting. om midlerne havner i de rigtige hænder? hvordan kan skolebøger havne i de forkerte?

og ja jørgen poulsen er sq ik den snedigste angående kommunikation, og som jeg nævner er organisationer med provisionslønnede gadesælgere bandlyst.

Nogle der er kvalificerede til og interesserede i en bestyrelsespost, er nok meget smart at have en til at administrere nogle unge gutters arbejde?

Tænker bonus pater agtige sympatiske profiler a la Razga, Thyssen, Little Me ect??

12-12-2007 11:42 #23| 0

Xsuited: Jeg er utrolig interesseret i at hjælpe til, any way I can på frivillig basis. Jeg skriver godt på dansk og engelsk, og er desuden utrolig engageret i problematikken på et personligt plan - så jeg kan eventuelt hjælpe til med diverse former for kommunikationsopgaver.

Count me in!

@Ducktor; Problemet er langt fra Jørgen Poulsen - selvfølgelig er manden en idiot, hvis han forventer at kunne tage 4 års orlov fra en topchefstilling - problemets kerne er, at danskerne er så dumme, at de ikke kan kende forskel på administrationspuljen og nødhjælpspuljen, og at der er vandtætte skodder der - og så bliver de harme, og vil ikke støtte fremover. Moderne nødhjælpsorganisationer SKAL køres som store virksomheder, da de skal kunne profilere sig professionelt - ellers falder det hele til jorden, da vi som bekendt lever i en ikke-ideel verden, hvor folk ikke støtter af sig selv, som de burde.

Det er ikke nogen hemmelighed, at der går et vist antal ører per krone til administration, og det er af den pulje, pengene til JP går - selvfølgelig. At manden så ikke nødvendigvis er super-idealistisk er måske beklageligt, men ikke overraskende...

12-12-2007 15:01 #24| 0
OP

Meget godt ord igen Chumme... Arh en oplevelse med slangen i halsen som 12 årig ;-D

lige der ønskede jeg at jeg boede i Indien og ikke vidste hvad guldøl og Fernet Branca var for noget stads ;-D

Sagen:

Hjemmeside : Har tjekket at grindingsaints.com er ledigt. Andre bud kan selvfølgelig diskuteres - men synes den griber godt fat i det pokermæssige - og samtidig noget velgørende.
Andre bud er selvfølgelig velkomne.

Primære mål : Super ide med skolehjælpen. Med til at udvikle et land og hjælpe dem igang - knowhow er nu engang verdens bedste ingrediens. Andet kan selvfølgelig komme på tale. Hvordan vi når til skolegangen - og bedst muligt ikke mindst - kan komme når vi har siden oppe at køre.

Clienthelp : Også super ide... Tror der ville være mange på verdensplan der kunne finde på at eks donere 8 af de 308 vundne $ til charity.
Det må der arbejdes på.

@ Ducktor

Er meget klar over at denne ide kræver troværdighed - troværdighed - og så lige troværdighed før at donatorerne føler sig sikre på at pengene havner de rigtige steder - og ikke mindst til de rigtige personer.

Essensen for mig er at alle oplysninger er tilgængelige på siden.
Dvs - hvem, pengene er kommet fra - hvor de er havnet - hvor meget der bruges på viderudvikling af projekter - hvor meget adm. gebyr - etc etc...

Men enig - svær opgave - men jeg kunne hverken læse, stave eller regne - da jeg startede i børnehaven....

@ RockRokRok

Super - lyder godt.
Og enig i at der skal tages noget gebyr - som går til viderudvikling af projekter - markedsføring etc.
Ideen om at 99.9% går direkte til de nødstedte steder er vel en drømmeverden - men mener man skal komme så tæt på 100% som overhovedet muligt.

X

12-12-2007 15:18 #25| 0

Super fed ide, du fik tankerne igang hos mig. Afventer spændt på hvordan det udvikler sig, for det lyder som noget kan blive stort.

/Michael

12-12-2007 15:31 #26| 0

Dette er et flot projekt og hvis i har lyst til det, vil vi godt gå med ind i det. Vi kan blandt andet:

1) Hjælpe indenfor visse områder af administrationen

2) Hoste hjemmesiden på vores server

3) Opsætte kontakter til pokersider

4) Assistere i udfærdigelsen af strategi

5) Skabe opmærksomhed omkring projektet via vores portaler

Efter min mening er i allerede på vej ind på en meget skæv bane ved at snakke med pokersider om, at pengene skal "rakes" hjem. Spillerne er i forvejen overraked og pokersiderne ved dette.

Kort sagt, vil det koste siderne mange penge årligt at lade spillerne donere via raken og det er de ikke parat til at tillade.

Ideen med at gå direkte til spillerne er den korrekte. Det skal være nemt for dem at donere via sites, NETeller, Moneybookers etc.. Og de skal kunne se meget tydeligt hvad pengene går til.

Vi vil selvfølgelig udføre alt arbejde i forbindelse med et projekt som dette gratis og går også kun ind i det, hvis det bliver skabt på frivillig basis.

Skriv evt. en mail til mig: dantheman at pokernet punktum dk.

/Mikael

12-12-2007 15:39 #27| 0
OP

@ DTM

Ang rake - Er vi gået bort fra igen - dels fordi ingen sider vil ud med hvor meget der bliver raket for total etc.

Planen mht pokersiderne er :

Eks - et popup vindue efter en Sng sejr / MTT sejr eller lign - hvor man frit kan skrive et beløv i man vil donere. Dette beløb gemmes så åbent på klienten - sådan alle frit kan se hvor meget der total er givet på eks. Partypoker.

Der er mange ideer der skal luftes - er selv ved at sprænge mit hoved med nogle påfund der kunne understøtte det overordnede projekt.

Vi smider nok en mail når det er længere fremme i forløbet. Prof. hjælp er sagen ;-D
Prisværdigt i vil støtte dette.

Har forestillet mig at der kunne sættes en "bestyrelse" sammen inden alt for længe for at planlægge fremtiden for projektet - så det bliver lidt mere prof.

X

12-12-2007 15:47 #28| 0

OP

Rigtigt spændende tanker. Men er i øvrigt enig med Redsox - det virker bedre på den måde. Noget af det vigtigste for folk, efter min mening, er at det er nemt og tilgængeligt. Og hvis de først skal til at klikke sig ind på en anden hjemmeside, så kan de jo lige så godt klikke ind på nogle af de mere velkendte og respekterede organisationers sites.

Når nu denne debat bringes på banen, føler jeg mig dog nødsaget til at bringe en disclaimer på banen. Velgørende organisationer har bestemt deres berettigelse, og jeg støtter dem også. MEN uden en FUNDAMENTAL forandring i de økonomiske strukturer/institutioner som verden bygger på, kan man ikke forvente at verdens fattige kommer på fode inden for noget der bare minder om en overskuelig fremtid. De velgørende organisationer er lappegrejet når cyklen punkterer. Men i sidste ende må man jo spørge sig selv, om det ikke er bedre at køre uden om glasskårene.

12-12-2007 15:50 #29| 0

"Ang rake - Er vi gået bort fra igen - dels fordi ingen sider vil ud med hvor meget der bliver raket for total etc."

Jeg troede også ideen var at den enkelte spiller kunne sætte hak ud for mindre rakeback. Når jeg fx spiller på Betsafe, får jeg 38,5. Så kunne jeg sætte hak ud for at jeg afgiver 3,5 procentpoint af den hver måned (så jeg kun reelt får 35% i rakeback). Det beløb kunne så gå direkte ind på GrindingSaints.


PS: Jeg vil gerne deltage i et møde hvor mulighederne diskuteres.

12-12-2007 15:53 #30| 0
OP

@ Z

Klart - pengene skal gå til formål som både støtter her og nu i form af eks medicin - men også som kan opbygge landet på sigt - f.eks i form af opbygning af skoler - uddannelse etc..

Ang rake delen - er ideen god - men noget der kan tages op med de enkelte klienter. Absolut god ide.

X

12-12-2007 15:55 #31| 0

@Xsuited

Jeg er ret sikker på, at i løber hovedet imod muren, når det kommer til at snakke direkte med pokersites. Som sagt vil det koste siderne mange penge, at trække penge fra spillernes konti til dette projekt. Om det er via rake eller via donationer efter endt session/turnering er lige meget. Tager de penge væk fra spillernes konti, så forkorter det levetiden for spilleren og det er de ikke meget for.

Jeg tror i skal gå direkte til spillerne.

Det vigtigste er dog åbenhed. Hellere lave det småt og basere det på frivilligt arbejde i stedet for at satse på en større organisation med lønnet ansatte osv.. Ligeså snart der er folk der tjener en løn indenfor velgørenhed, så falder tilliden væsentligt.

Så hellere køre det simpelt, så det ikke kræver så meget vedligeholdelse igen og bevare den maksimale troværdighed.

/Mikael

12-12-2007 15:58 #32| 0
OP

@ DTM

Taget med... Det er klart at du ved mere om at se det fra klientens side end jeg gør.

Også derfor der skal laves en gruppe med folk der ved noget om forskellige ting...

Er enig i at nøgleordet er troværdighed - og så skal det være let tilgængeligt for donatorerne.

X

12-12-2007 16:06 #33| 0

X-suited

"Klart - pengene skal gå til formål som både støtter her og nu i form af eks medicin - men også som kan opbygge landet på sigt - f.eks i form af opbygning af skoler - uddannelse etc.."

Ja, og det er også glimrende.

Men problemet er at mange af disse lande konstant fuckes op af den neoliberale verdensorden som fører til fattigdom og ødelægger den hjemlige økonomi. Det er faktisk et temmelig ukontroversielt faktum, og det behøver du ikke gå til Danmarks Kommunistiske Parti for at høre. Dermed bliver disse projekter ofte lappeløsninger. Læs fx The IMF and Economic Development af Vreeland fra Cambridge University- en sindsygt tør fætter som systematisk analyserer IMFs programmer over for den tredje verden. Han kommer frem til at IMF økonomiske politik har skabt NEGATIV økonomisk vækst for disse lande.

Et andet problem er jo at det er langt, langt sværere at fundraise til projekter som udfordrer den nuværende økonomiske orden da de store donorer også oftest kommer fra det etablerede system og derfor - naturlgivis - ikke vil deltage i et projekt som forsøger at underminere dem.

EDIT: Og jeg skriver ikke dette for at tage noget som helst fra dig - synes som nævnt ovenfor at det er virkelig flot at du vil stable sådan et projekt på benene. Men jeg føler mig også nødsaget til at påpege ovenstående problematik da jeg har erfaring for at folk ikke er så opmærksomme på den del af problemet.

12-12-2007 16:24 #34| 0
OP

@ ZM

OG det er jeg da glad for du vil. Tager det heller ikke personligt.

Kan se hvor svært det er - og har ikke ikke et klart svar på nu mht hvordan det hele skal strikkes sammen - pt er tankerne "blot" ved at blive skrevet på papir.

Er klar over at meget i de fattige lande er galt hele vejen fra toppen og ned - og derfor skulle man gerne kunne undgå toppen i visse projekter.


X

12-12-2007 16:48 #35| 0

Flot tanke, jeg er helt klart frisk.

:D

12-12-2007 17:05 #36| 0

@ Zmag:
Du har helt ret - jeg vil pointere, at et sådant projekt som dette kun kan eksistere som det, du kalder en lappeløsning - vi kan jo ikke have ambitioner om at ændre på væsentlige økonomiske sammenhænge i verden. Så ambitionen er vel at fungere som en fundraiser-forening, der skal skaffe midler til foreninger, vi mener er troværdige. Jeg har ikke indtryk af, at vi fundraiser til at ændre systemet, da det vel er 'umuligt', i hvert fald for en forening som denne, så det bør vel ikke begrænse mulighederne for støtte fra de store, rige firmaer. De støtter jo også raskt væk for reklameværdien til de store nationale indsamlinger, så hvis vi får skabt et godt brand, og krydrer det med lidt storytelling, wellness og HR (var lige alle de buzzwords jeg kunne finde på :P), er vi vel et godt stykke af vejen. Desuden er det vel i princippet ligemeget, om vi samler 500, 10.000 eller 2 millioner kroner - i princippet - det hjælper jo alt sammen, og så længe vi udelukkende er frivillige, hvilket må være vejen frem et rigtig langt stykke af vejen, er der jo ingen problemer.

@DanTheMan:
Du siger, at de forskellige pokersider ikke tør sætte raken op - vi snakker vel formentlig om langt under en procent i vores tilfælde - alt andet vil vel beløbe sig til så store beløb, de ikke er parate til at bidrage med. Når beløbet således per spiller bliver så småt, kan pokersiderne ikke være interesserede så? Nu spørger jeg af uvidenhed, og jeg har ingen muligheder for at komme med konkrete tal, så det her er bare for måske ikke at begrave rake-forslaget helt endnu. Det forudsætter jo, ligesom i mit svar til zmag, at vi får skabt noget reklameværdi for dem, for de gør det jo nok ikke bare for sjov...

Ellers synes jeg også, at det er en rigtig god ide, at man LET via en popup, når man casher i en turnering kunne shippe lidt penge til foreningen. Dette kræver selvfølgelig endnu engang et ret godt ry og et stort navn.

13-12-2007 09:54 #37| 0

To quote Radiohead;

Where do we go from here...? Tænker folk lidt over det og vender tilbage i denne tråd, eller?

13-12-2007 10:15 #38| 0

Et lignende forslag i samme boldgade, som jeg har rumsteret lidt med:

Lav en turnering på et eller andet site - måske Leslie ville lave noget på Betway. Eller det kunne blive en tilbagevendende begivenhed månedligt på forskellige sites.

Sitet stiller med præmier i form af turneringsentries og gør turneringen rakefree. Det er også muligt man kan få andre firmaer til at spytte i med rejsegavekort, chipsæts o.lign.

Spillerne spiller en rebuy turnering (gerne noget crazy rebuy, hvor man kan lave rebuy bare ens skillinger er væk fra en selv og i puljen, som man kan/kunne på Party). Det skal helst være sat op, så startgebyret er pænt højt (der kan evt. spilles qualifiers), mens rebuys er billige, så der kommer mange rebuys efterfølgende.

Alle pengene der kommer ind fra rebuys doneres til et godtgørende formål. Vinderne af turneringen får præmier fra sitet og hvad der ellers kan skrabes sammen af præmier andre steder fra.

Turneringen skal selvfølgelig brandes max. på PokerNet, Acemag mv.

Umiddelbart efter Tsunami´en fik jeg sammen med Frederik stablet en turnering på benene i DPF, hvor vi var 30 mand der spillede en crazy rebuy (200 kr. indskud + 100 kr. rebuys) og donerede 50% af indskud + rebuys til den store indsamling. Vi fik samlet 8.000 kr. + 2 pokersites der hver især spyttede 5.000 kr. i kassen. Det var sgu en fed fornemmelse at køre til indsamlingsstedet og smide 18.000 kr. i cool cash på desken.

Vi snakkede efterfølgende om at lave noget lignende, men det blev desværre ikke til noget, og det har irriteret mig mange gange siden. Pokerspillerne er godtnok nogle egoistiske sataner, når det kommer til at hive penge ud af hinanden, men de fleste er også villige til at give en skilling til en god sag.

13-12-2007 14:44 #39| 0

@ gene
hvis du kan stable noget fedt nok på benene, er der jo no limits, kræver dog en masse venlige sjæle fritid, men synes det er fedt ideerne kommer på banen. Synes der er masser af muligheder i mixet af poker og velgørenhed, stik evt med noget konkret når det er, er sikker på vi får opbygget en masse erfaring i den kommende tid.

@ roxroxrox og zmag
PM shipped

@ grindingsaints
der skal lige tumles med noget værdigrundlag, de bliver helt klart 100 % på frivilligt basis, med en takkeside til de kommercielle elementer der bidrager, poster her i tråden når det er på plads lidt efter jul.

konkrete mangler p.t.
hvor er den efterlyste it-nørd? (må gerne kunne kode i noget php, men hjemmesiden som sådan er på plads)
hvem kender til nogle støtteværdige projekter? (der må gerne være lidt branche kendskab, og nej at hverve til WSPA på støget tæller ik :) )

13-12-2007 15:44 #40| 0

En mindre ting er også at foreningen kunne få godkendelse af foreningen efter Ligninglovens § 8A, så man kan opnå fradrag for gaver over kr. 500/årligt.

13-12-2007 15:45 #41| 0

Som sagt er jeg villig til at se på hvordan vi kan hjælpe. Det er ikke noget problem at lave en tilbageværrende turnering på flere forskellige sites, tror jeg - jeg tager gerne en snak med de andre sites om det.

Vi stiller gerne op med den første - og ja selvfølgelig hvor alt går til projektet. Som ekstra kunne vi også se på at adde et eller andet beløb til projektet baseret på turneringen? Der er mange muligheder, som jeg ser det.

Men igen - sig til hvis der er noget jeg skal undersøge eller gøre.

Mvh

Leslie

13-12-2007 16:08 #42| 0
OP

@ Leslie / Gene

God ide med nogle MTT´s hvor pengene går til velgørende - og præmierne evt kunne være seats til større MTT´s. Self. skal siderne være med på den. Men ikke umuligt IMO. Der ligger jo noget PR i det for dem.

@ Chumme

Keep working - regner stadig med julen ! Så vi kan få startet noget seriøst op med hjemmesiden.

@ RockRokRok

Tror der bliver tænket lige pt - men stadig handlet.. Godt at få nogle seriøse mennesker involveret.

X

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar