OT: Bad beatet af Post Danmark

#1| 0

Jeg har to fine labels på min postkasse som tilkendegiver, at jeg ikke ønsker reklamer af nogen art. Ligeledes har jeg da jeg flyttede til min nuværende adresse tilkendegivet til Folkeregisteret, at jeg ikke ønsker markedsføring.

Stor er min overraskelse da også, da jeg for nogle uger siden modtager et omslag fra Post Danmark(mener det hed "Med Rundt") med reklmer indeni. Hmm det var irriterende, men der skal være plads til fejl, så jeg smider det bare ud. Næste uge sker det igen og jeg planlægger at ringe ind og brokke mig, men får det ikke gjort.

Nå det gentager sig så igen i sidste uge og nu er jeg sq træt af det ! Jeg får fundet nummeret til kundeservice og er allerede pænt oppe at ringe. Heldigvis får min bettebro talt mig ned imens jeg ringer op. Jeg har selv siddet i kundeservice et sted, og ved udemærket at sure klagere ikke får bedre behandling end andre. Tværtimod !
Nå jeg får fat i en dame og forklarer venligt mit problem. Hun beder om min adresse og hun slår mig op i systemet. Hun siger så det er en fejl med de specifikke reklamer jeg står med i hånden(hun beklager btw ingenting, men nøjes med at konstatere), MEN jeg skal være opmærksom på at jeg SKAL acceptere, at Post Danmark leverer reklamer fra annoncører, som ikke accepterer "et nej tak".

WHAAAT!?!

Der knækker filmen sq for mig og jeg siger i et irriteret tonefald, at så kan de sq få dem tilbage i deres egne postkasser og dermed slæbe dem frem og tilbage. Hun kvækker et eller andet om at nu skal jeg opføre mig ordentligt. Jeg siger at jeg synes det er fuldstændigt ude i hampen, at man kan betale sig fra at omgå forbrugerbeskyttelsen(for stærkt udtryk?) via Post Danmark og noget mere ala €%#%, hvorefter jeg smækker røret på.

INDRØMMET jeg bliver for let hidsig og det kommer man ingen vegne med i sådan en situation. Jeg blev bare så forbandet over det dér: du skal finde dig i!

Pointen her er, at PD modtager penge for at pisse almindelige borgere op og ned af ryggen imo.

Min plan er så fremover at levere de omtale omslag med indhold tilbage i de røde postkasser, da jeg regner med at det koster dem et par ører for hver gang jeg gør det. Dette er desværre ikke nok, og tenderer vel nærmest et Sisyfos arbejde. Der skal lidt mere til end en enkelt der gør det.

Jeg vil derfor gerne anmode om hjælp fra fellow PN'ere, som oplever den samme overskridelse af privatsfæren fra Post Danmarks side.

Derudover vil det blive værdsat med forslag til relevante forums, hvor jeg kan få flere med på vognen, samt eventuelle andre forslag til min private krig mod PD.

Nogle vil måske sige det er overkill og at jeg lægger for meget energi i det, men jeg finder situationen principel og jeg vil derudover ikke finde mig i det ! Jeg synes ærligt talt jeg har gjort mit for at undgå reklamer.

/INC

26-11-2007 21:51 #2| 0
www.alexanderband.dk/gratisavis/index.htm
26-11-2007 21:54 #3| 0

DR havde en udsendelse om det i sidste eller forrige uge, hvor der også var et par stykker med der klagede ligesom dig. De havde Post-DK's direktør i studiet, som blot sagde at sådan var det bare.
Jeg kan ikke huske hvilken udsendelse det var, men kan dog sagtens følge din irritation...

26-11-2007 21:56 #4| 0

Standard. Alle der har nej tak til reklamer skilt i min opgang får lagt reklamerne foran døren i stedet for. Så kan man sku lige så godt få dem til at smide dem ind, og håbe de får fingrene i klemme.

Derudover skal du nok fjerne omslaget med din adresse på når du smider dem tilbage i postkassen - ellers kunne de sikkert godt finde på at smide en regning ind for at sende dem underfrankeret :-)

26-11-2007 21:58 #5| 0

@ Knolde

Det fablede min lillebror også om. Jeg desværre ikke kunnet lokalisere udsendelsen.

@ Rooger

Already done that with the first shipment :D

Tror dog ikke de kan gøre noget, da jeg jo bare leverer en (fejl)forsendelse tilbage, som jeg ikke ønsker at modtage.

Måske skulle jeg lade være og håbe på en bøde, så kan vi jo mødes i byretten angående den, hvor jeg så kan få prøvet rimeligheden i deres metoder. Min kære far mener dog ikke der er basis for et søgsmål desværre.

Måske nogle af PNs jura eksperter har et forslag? Har kraftigt overvejet at skrive til Rasmus Paludan, da det lige må være noget for ham ;D

@ Alle

Jeg vil meget gerne høre hvad det var for et program, da jeg så kan få det set via nettet. Jeg har ikke fjernsyn, så ser ikke alle de der random programmer :(

Forslag til forums hvor mange vil se min post hører jeg også meget gerne om :)

26-11-2007 22:01 #6| 0

hvorfor brokker du dig ikke til den annoncør der er i de reklamer.. det er dem der markerer deres post som havende "almen interesse" o.l. der gør at du modtager dem i det hæfte. Jeg selv for engang imellem. Dog ikke så ofte som dig.

Ring til firmaerne det er dem der ikke respekterer det nej tak du har på døren. Det har de jo sagt til PD.

26-11-2007 22:04 #7| 0

@Johnson

Jeg er nu af den opfattelse at det er post danmark der begår den helt store overtrædelse her. Derudover magter jeg ikke at ringe til 3-4 firmaer hver uge, samt jeg tror ikke de stopper bare fordi jeg ringer. Men det kan da være jeg kan blive nødt til det.

26-11-2007 22:11 #8| 0

Du har nedskrevet mine tanker ;)

har det på fuldstændig samme måde.. Jeg er dog desværre den eneste af mine venner som bor ude, der har "nej tak" skilt. Så har ikke så mange der kan hjælpe mig i min egen lille krig.

har nu kun modtaget en 3-4 stykker siden ejg fik skiltet på for 2 måneder siden. men Da de første var kommet ind, var planen også at samle og gemme dem, og få ander til det samme. Også en dag når vi hver havde en mælkekasse fuld, skulle vi smutte på post huset også ville jeg smide hele lortet ned til dem. Enten på gulvet eller ind over disken til en uskyldig lille dame. Det vil de sikkert synes er at gå over stregen,og det er der sikkert også nogle herinde der synes. Men det er bare jeres mening. Efter MIN menig er det dem der går over stregen.

De har selv udfattet deres egne regler der giver firmaer lov til at "omgåes" Nej Tak skiltet, også fortjener de sku også at få en masse lort tilbage!

Jeg er med i krigen!! FPD!!

(det var i et af de forbruger programmer de har der køre man-fre Kan dog ikke huske hvilket af dem. så det selv,og var ikke imponeret over PDK's direktøs udtalelser!!)

26-11-2007 22:13 #9| 0

Det var BASTA.

26-11-2007 22:16 #10| 0

@All in inc

Jeg har også overvejet hvad der rammer PD og firmaerne værst.
Er nået frem til at man tager deres reklame og putter i en ufrankeret lukket hvid kuvert. Man fremsender til dem som har afsendt reklamen med en lille note om at de er nogle xxxxxx ( indsæt selv grimme ord ) hvorefter man skriver en ikke eksisterende adresse bagpå kuverten.
Reklameudsenderen får sit lort tilbage og postdanmark får sin "for lidt porto" regning tilbage da adressaten ikke eksisterer.
2 fluer med 1 smæk.
Jeg har ikke fået gjort det endnu, men har planer om at gøre det næste gang.

26-11-2007 22:17 #11| 0

Jeg har oplevet samme problem at nej tak ikke respekteres og har skrevet til et par at de fuck idioter der mener deres reklamer er af almen interesse. Problemet er blot de idioter ikke kan fatte at deres niche kulturelreklamer ikke er almen interesse.

26-11-2007 22:19 #12| 0

"Jeg vil meget gerne høre hvad det var for et program, da jeg så kan få det set via nettet. Jeg har ikke fjernsyn, så ser ikke alle de der random programmer :("

Blev sendt i Basta på TV2 d. 15/11 - Kan ses på sputnik.

26-11-2007 22:24 #13| 0

@Lmmo

Slet ikke en dum idé :)

Det kunne godt overvejes - gerne med den tilføjelse at afsenderen skal være:

Helge Israelsen
Post Danmmark
Tietgensgade 37
1566 København V

Hans privat adresse kan findes på dgs.dk - vil ikke poste den her, men der er kun én med det navn, så tror næsten den rammer rigtigt.

Eneste minus er at man skal betale for kuverten, men det kommer jeg nok over.

Personligt tror jeg du har ramt meget godt og at det er vejen frem. Det bliver han sq træt af hurtigt :D

26-11-2007 22:25 #15| 0

@ Lmmo

Endnu bedre ville være at skrive adressen på dit lokale Posthus på som afsender.. Så får annoncørerne deres knald tilbage, og post-dk får en regning for at ha' underfrankeret!

26-11-2007 22:25 #14| 0

@ Lecter

TYVM :) det lurer jeg med det samme.

26-11-2007 22:33 #17| 0

#Lmmo

Haha, genial idé.


#OP

Er også selv en af dem der har et "Nej tak" skilt på døren. Får ikke almindelige reklamer, men der er bare noget man konsekvent får.
Synes også det er utroligt irriterende.

Kan ikke holde ud at tænke på alle de ressourcer der bare bliver kørt i skraldespanden hver dag..


Jeg tror du skal holde dig til Lmmo's idé. Har selv været postbud og tømt by-postkasser. Den med at bare at smide det i dem er en virkelig dårlig idé. Du udsætter bare en ung gut for en unødvendigt overarbejde. Det rammer på ingen måde PostDanmark, da de for det første er ligeglad med sådanne henvendelser + at ruten er forudsat til en bestemt tid, og det vil derfor ikke koste dem ekstra hvis buddet bruger længere tid.

Du ender på den måde at ramme en med præcis de samme holdninger som dig selv.

26-11-2007 22:33 #16| 0

@All in inc - Jeg er frisk!
Den stakkels mand doesnt know what hit him.

26-11-2007 22:51 #18| 0

Nu har jeg lige set programmet og det er jo præcis mine tanker der bliver givet udtryk for.

Ham de interviewer er da en klaphat af dimensioner ! Afsenderens problem my ass ! Det er da ham der tjener penge på at pisse mig ned af ryggen !

Jeg udlover hermed en finders fee til den der skaffer mig hans privat adresse, så skal jeg poste den her og alle andre relevante steder, så skal jeg fan.. lære ham, hvordan det er at få uønskede forsendelser !

Han er vicedirektør for salg og marketing og hedder Anders Due.

Jeg startet asap med Lmmo's super forslag og skriver afsenderen - indtil jeg har hans privatadresse - som

Vicedirektør for Salg & Marketing
Anders Due
Post Danmark
Tietgensgade 37
1566 København V

Hvis det ikke virker indenfor en kort tidshorisont bliver det Israelsens privatadresse.

EDIT: Spas bemærkning slettet, da jeg ikke ønsker at opfordre til eller udøve hærværk endsige billige det.

26-11-2007 22:54 #19| 0

Det er også pænt sygt at hvis man ikke ønsker at modtage gratisaviser, så man KØBE et klistermærke til postkassen...

og for at det ikke skal være nok kan man kun købe dem i en pakke med 10 styks i...

26-11-2007 22:57 #20| 0

Jeg kan huske da gratisaviserne startede med at blive omdelt. Jeg havde et "gratisaviser nejtak" skilt på døren. Men det så omdeleren stort, naturligvis pga ordre fra centralen. I to uger vågnede jeg ved at aviserne blev leveret, stod op og smed hele lortet ud på trappen og smækkede døren. Til sidst forstod han budskabet og lod være.

26-11-2007 23:11 #22| 0

@All inc, LMMO, Mika m.fl. - gode idéer..

Jeg har kridtet støvlerne og er med i krigen !



ps. sprængning af røde postkasser er måske liii' at gå over grænsen :)

26-11-2007 23:11 #21| 0

Hmm ALL INC - kommer lige til at tænke på om ikke postdanmark lugter lunten når det er til dem selv.
Er det ikke bedre at sende fra en opdigtet adresse indtil man har de relevante personers rigtige adresse?

Hvor meget er finders fee?
Jeg giver 10$ på Party til den første som finder den.

EDIT : Anders Dues altså. Den anden er nem nok at finde.

26-11-2007 23:12 #23| 0

Fino ! Jo flere desto bedre.
Hvis andre har gode " afsender" adresser, lytter vi gerne.
Dog skal det have PD relevans.

26-11-2007 23:16 #24| 0

jeg synes du skal vente til du har fået nok affald, samle det hele i papkasser og så hælde det ud på deres hovedkontor, og skrige:

SÅ KAN I FANME FÅ NOGET AF JERES EGEN MEDICIN!!!!

26-11-2007 23:18 #25| 0

Det er bare et spørgsmål om at nok gør det, så bliver det helt sikkert stoppet.

26-11-2007 23:23 #26| 0

@ Salomonsson

"ps. sprængning af røde postkasser er måske liii' at gå over grænsen :)"

Igen min hidsighed der tager overhånd :D

Jeg opfordrer naturligvis ingen til hærværk og ønsker heller ikke selv at komme såvidt.

@Alle der er med :)

Hvis i har økonomisk og personligt overskud til det synes jeg, at vi skal sende flest mulige forsendelser. Dvs. en kuvert til hver afsender med deraf følgende rykkere til postvæsenet :D

26-11-2007 23:35 #27| 0

Bestyrelsen er altid at godt sted at tage fat !

Vi koordinerer det, så vi i ugen op til bestyrelsens næste møde, dagligt shipper et stort antal reklamer m.m., til bestyrelsesmedlemmernes adresser.

Vi får hver ansvaret for et bestyrelsesmedlem.


Afsender adressen er:
Sneglespam inc.
Helge Israelsen
-----adresse----

...................

Bestyrelsen

Adm. direktør, konsul Fritz H. Schur
Senior Managing Director Peter Törnquist
Managing Director Søren Vestergaard Poulsen
Direktør Mogens Bundgaard-Nielsen
Direktør Hanne Lund
Direktør Ole Trolle
Direktør Anne Birgitte Lundholt
Skibsreder Bjarne Hansen

Medarbejder valgt medlemmer:
Formand Isa Rogild
Forhandlingssekretær Jens Bendtsen
Afdelingsformand Lars Chemnitz
Fællestillidsrepræsentant Peter Madsen

26-11-2007 23:45 #29| 0

Sjovt..

Hvis det ikke lige var fordi at de overholdte mine klistermærker, ville jeg være med!

26-11-2007 23:45 #28| 0

lol postaments

26-11-2007 23:48 #30| 0

Måske vi samtidig skulle udarbejde en fælles skrivelse som bliver vedlagt forsendelse?

Kære beboer på adressen
De er den heldige modtager af følgende omdeling, som bliver fremsendt grundet utilfredshed fra den originale modtager.
Synes De ikke om indholdet? Jamen det var da ærgerligt, vi synes heller ikke det var specielt spændende, men havde ikke chancen for at sige nej tak. Den chance skal De så heller ikke have.
Hvis de fremover ikke ønsker at modtage flere forsendelser, kan de klage til Post Danmark. Alternativt lade være med at fremsende flere til personer som klart har frabedt sig disse forsendelser.

Med venlige hilsner
Foreninger for NEJ TAK TIL REKLAMER SKAL RESPEKTERES

EDIT : Stavebøf

26-11-2007 23:50 #31| 0

ROFL :D

Det er pragtfuldt drenge - skide godt !

Plz link til denne tråd via facebook og lign. - de skal sku begraves i postopkrævninger!

@ Tyler

Weltklasse ! Flere af dem er ihf nemme at finde forretningsadresser på.

@ Lmmo

LOOOL du har snart fortjent en skilling for alle dine guldkorn ! Den er instabetalt !

@Alle

Tiger har billige kuverter, hvis i skulle mangle. Personligt har jeg en hel kasse med nogle lavet af pap, hvilket vel andet lige giver nogle større opkrævninger ;D

26-11-2007 23:54 #32| 0

Endelig en off topic post som rent faktisk er spændende at følge med i.

:-)

27-11-2007 00:05 #33| 0

Hvor mange timer af jeres liv er i parate til at investere i "projekt jeg gider ikke smide noget papir ud 1 gang om ugen?".

27-11-2007 00:06 #34| 0

@DTM

Når det kommer til principsager kigger jeg ikke på klokken ;D

27-11-2007 00:07 #35| 0

Lige omtrent 20 min. mindre end "projekt jeg ser ligegyldige youtube film og læser alt for mange komplet ligegyldige off-topic tråde på PN".

27-11-2007 00:10 #36| 0

Jeg forudskriver et par kuverter mens jeg grinder.
Stopper lidt af hvert i dem fredag og kører forbi en postkasse mandag morgen. Tror det konsumerer 15 min / ugen.

EDIT : Hvis jeg bliver 70 år, så ca 600 timer, men tror nu postDK giver op først hvis vi er nok som gider.

27-11-2007 00:13 #37| 0

Tag det roligt. Om kort tid vil kineserne osse ha´ reklamer og gratisaviser.
Når en milliard kinesere skal have 3 gratisaviser og 2 kilo reklamer om ugen. må der fældes en stor skov om dagen for at skaffe papir nok. Når de fælder skovene, får vi mindre ilt, og når de brænder de gamle aviser, forsvinder resten af ilten. Så stopper det hele af sig selv.
Da computeren blev opfundet, sagde folk: Hurrah, nu behøver vi ikke længere at bruge papir.
Men det var ikke lige sådn det gik. Det er svært at spå.

27-11-2007 00:29 #38| 0

#Little me

Hold da helt op det var dumt sagt. Magen til vrøvl skal man lede længe efter. Så du mener at vi bare skal blive ved at smadre naturen? Alle andre gør det jo, så det gør vel så lidt forskel om jeg også gør, ikke sandt?

Iøvrigt forsvinder ilt ikke når træ brændes. CO2 frigives.

#ALL IN INC

Synes også den med at sprænge postkasser er virkelig dårlig. PostDanmark er stats-ejet og skattekroner går bl.a. til tosser som futter postkasserne af.

Og ja, de er ret dyre.

Hold dig til den med at sende reklamerne ufrankeret! Den er mere uskyldig og rammer meget bedre.

GL.

27-11-2007 00:30 #39| 0

Helt klart ugens fedeste tråd................

I er sku for griner, overvejer sku selv og hoppe med på vognen.

:)

27-11-2007 00:32 #40| 0

@Andjohs

DONE :-)

27-11-2007 00:33 #41| 0

;)

27-11-2007 00:36 #42| 0

"Iøvrigt forsvinder ilt ikke når træ brændes. CO2 frigives"

Og hvor er det lige ilten kommer fra...?

Men helt enig med OP ellers, keep up the good work!

27-11-2007 00:50 #43| 0

#djoffer

Den producerer de levende træer? Det er noget som vi kalder "fotosyntese".

27-11-2007 00:52 #44| 0

@Andjohs

PD er ikke længere statsejet, så spræng lortet... (var ikke et oplæg til hærværk), men de er blevet privatiseret, så det går ikke ud over dine skattepenge.

27-11-2007 00:54 #45| 0

@andjohs
læs hans indlæg igennem igen, han siger når de fælder træer forsvinder ilten.
Fo-to-syn-te-se øjjjjj det et svært ord!;)

27-11-2007 00:59 #46| 0

#djoffer

Ja, måske du skulle prøve det, men jeg kan godt citere for de helt langsomme, hvor det er jeg læser:

"og når de brænder de gamle aviser, forsvinder resten af ilten."

Get my point?

Og ja, det er et svært ord, men I får nok om det i 7. klasse. Det er lidt svært i starten, men det kommer efterhånden.

27-11-2007 01:02 #47| 0

Mon ikke der bliver lavet en djoffer i aften med alt det mudderkastning??

27-11-2007 01:03 #48| 0

Ej, det skulle ikke forståes som ment ondt. Ville bare give lidt igen.

27-11-2007 01:05 #50| 0

Jeg får også reklamer, selvom jeg frabeder mig det, og er pissetræt af det.

Jeg vil ikke selv deltage i jeres aktion - blot påpege, at Post Danmark ikke giver en fuck for et par ufrankerede breve fra eller til.

Der skal stærkere midler i brug, og det er snart nytår.

27-11-2007 01:05 #49| 0

:) oki fair nok...

btw syntes også bedst om idéen med at sende lortet tilbage...

27-11-2007 01:07 #51| 0

Jøsses tænk sig at gide irritere sig så meget over et så klejnt et problem. Har I overvejet om der er noget EV i at gå og hidse sig op over det/lave en tidskrævende intetsigende aktion etc i forhold til blot at løfte låget til affaldsskakten?


Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk

27-11-2007 01:07 #52| 0

Nogen der forresten ved hvor man får et skilt så man ikke modtager gratisaviser mere?

27-11-2007 01:07 #53| 0

@djoffer, andjohs, little me og andre

hold nu tråden on-topic dammit, denne tråd handler ikke om CO2 eller one-liners, men om et koordineret angreb på Post Danmark.


"Command your soldiers that they bring me the head of JOKANAAN!!"
- Salome.

27-11-2007 01:11 #54| 0

@Dokkedal

Tror det mere er blevet til en principsag nu :D

27-11-2007 01:14 #56| 0

#Dokkedal

Hvis man tænker på miljøet, så har det meget at sige.

27-11-2007 01:14 #55| 0

"Ja, måske du skulle prøve det, men jeg kan godt citere for de helt langsomme, hvor det er jeg læser:

"og når de brænder de gamle aviser, forsvinder resten af ilten."

Ild forbruger sådan set også ild... og har altså bestået 7 klasse!

27-11-2007 01:23 #57| 0

Tjaaa Dokkedal time is money og det er koldt udenfor... Så EV+ hvis man kan stoppe dem.

Personligt fandt jeg den perfekte løsning.

Valgte at stoppe med at tømme postkassen indtil de stoppede med deres reklamer. Hængte et 'memo' op. Tog dem lige nøjagtigt en stk fuld postkasse og så stoppede de da de blev nødt til at ringe på døren hver gang haha

27-11-2007 01:33 #59| 0

@ALL IN INC - Er de 2 labels på din postkasse/dør udstedt af postdanmark? Hvis du bare har lavet et label af dit eget, tager de ikke hensyn til det..

27-11-2007 01:33 #58| 0

@alle

Bemærk venligst at "nej tak" skiltet KUN er henvendt til de reklamer som PD omdeler... Det vil sige at reklameomdelere der ikke er ansat af PD ikke behøver og tage hensyn til skiltet.. Dvs at mange reklamer ikke kommer fra PD..



"Når de fælder skovene, får vi mindre ilt" - gammel skrøne i øvrigt at jordens skove er jorden "lunger". Et træ bruger lige så meget ilt på forrådnelse når det dør, som det producerer gennem hele sit liv.

27-11-2007 01:39 #60| 0

@Andy^2

Det er vel egentlig ligegyldigt, de burde tage hensyn.

27-11-2007 01:55 #61| 0

Arbejder selv som postbud for tiden og tro det eller ej, men jeg kan ikke være mere enig med jer! Der er intet mere irriterende end når et eller andet skodfirma vælger at fremsende en eller anden lortereklame for deres latterlige tilbud, der af en eller anden grund er langt mere "almen interesse" for end hvad som helst andet.. Man ved jo at 95% af alle nej-takkere smider det ud uden at unde det 2 sekunders opmærksomhed (dette gælder også mig selv!) Vil dog samtidig sige at det med at proppe reklamerne tilbage i PD's postkasser ikke er en holdbar løsning, da det bare vil gøre livet surt for det enkelte postbud der tømmer den..

Og som Andy siger: Du skal have et label udstedt af PD for at undgå PD's reklamer, men lyder til du har det eftersom du er registreret i systemet..

Og kan ikke anbefale FF23's metode, da postbuddet har ret til at sende al post retur, hvis det ikke kan afleveres (hvis f.eks postkassen ikke er blevet tømt)..

27-11-2007 02:11 #62| 0

Alle dem der er ejere af en akku-bore/skruemaskine skulle måske overveje den her:

Montér et stk. metalbor på maskinen, og fis ned og bor en 7-8 huller i toppen af postkassen. Kvittér evt. med at sætte et lille klistermærke på undersiden af kassen med et lille budskab. Det skal nok blive fundet af af den montør der skal reparere kassen.

Brevene i kassen bliver sjask-våde når det regner = udskiftnng af i hvert fald topstykket på kassen + evt. erstatning til sure afsendere.

Det vil i sidste ende ramme PD økonomisk, og så slipper man for at skulle anskaffe sig ulovligt fyrværkeri.

27-11-2007 09:30 #63| 0

@Andy^2

Det ene er til gratisaviserne og de respekterer det sjovt nok.

@Mads123

Jeg kunne også bare gå ned og låse mig ind i postkasserne(jeg siger ikke hvordan jeg gør) og lægge mit budskab der. Tror dog vi kommer over i nogle strafferetlige §§ på den måde, så venter lige lidt med det.

@SE-Mugge

yeah i know. . Vi følger Lmmo's ide. Eller jeg gør ihf :) Dog ville det andet nok også virke på sigt. Har de ikke svært nok ved at skaffe folk? Det bliver ikke nemmere efterhånden som halvdelen af etaten ligger derhjemme med dårlig ryg er jeg sikker på.

@Bastardo

Tror jeg nu nok. Bare vi bliver nok så skal det nok virke. Derudover er der et problem med hærværket, og det er at så er det noget politiet bliver blandet ind i, og du skal altså sprænge mange poskkasser før pointen går op for de tungnemme i PD. Derudover ødelægger du uskyldige borgeres breve.

@Alle

Forslag til relevante forums og ligenende, hvor jeg kan ligge budskabet ud,, modtages gerne.

/INC

27-11-2007 09:53 #64| 0

Jeg mener det er også det er fucked. Er det ikke noget med at hjemmet er ukrænkeligt? Jeg mener jeg burde have ret til at bestemme HVEM og HVAD der kommer ind i min lejlighed?

Min bedste anbefaling er at sende reklamerne retur til det firma der har lavet dem. Send dem i en stor underfrankeret pakke uden afsender. Skriv evt at det er afsendt af en "reklamer nej tak" person.

står der ikke afsender, så hæfter modtager for bøden.

27-11-2007 14:39 #65| 0

#lampe

""Når de fælder skovene, får vi mindre ilt" - gammel skrøne i øvrigt at jordens skove er jorden "lunger". Et træ bruger lige så meget ilt på forrådnelse når det dør, som det producerer gennem hele sit liv."

Link til info evt.?

27-11-2007 14:49 #66| 0

@INC

Tror sku det er meget forskelligt fra område til område om der er mangel, men no doubt at der er mange der søger væk fra PD for tiden, dels pga at det er forholdsvist fysisk hårdt arbejde til en middelmådig løn, og samtidig kommer der konstant nedskæringer der ikke ligefrem gør jobbet lettere.. overvejer selv meget kraftigt at stoppe her til 1. januar og evt bare tage noget fabriksarbejde for at få lavet nogle penge (vi kan jo ikke alle være lige gode til poker, selvom jeg da gør et ihærdigt forsøg), da det sandsynligvis ikke er hårdere, jeg får en fast sluttid, og lønnen kan næsten dobles op, hvis jeg tage natarbejde..

Men held og lykke med projektet.. håber sku der er nogle af de nødder i ledelsen der fatter pointen!

27-11-2007 16:13 #67| 0

@Andjohs

No can do amigo :o) Det er ikke noget jeg har fra nettet. Men kan varmt anbefale dig og læse "verdens sande tilstand" af Bjørn Lomborg. Der står det fint beskrevet.

27-11-2007 16:18 #68| 0

Bjørn Lomborg..... Det forklarer sku en del

27-11-2007 16:21 #69| 0

"Men kan varmt anbefale dig og læse "verdens sande tilstand" af Bjørn Lomborg. Der står det fint beskrevet."

*PLONK*


Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk

27-11-2007 16:27 #70| 0

@Alle

Drop det med at ringe til kundeservice, det hjælper intet ! I skal have fat i Distributionslederen fra det distributionscenter der hører under jeres post distrikt ! Fortæl at i ikke ønsker reklamerne, samt at i har frameldt jeres folkeregisteradresse disse reklamer, send evt. en e-mail med samme ordlyd som samtalen - til distributionslederen !

Det er fyringsgrundlag for postbudet IKKE at aflevere reklamer med navn og adresse påtrykt, derfor postbudene altid afleverer disse..

@Folk fra Farum

Hvis der nu skulle være folk fra Farum der har any probs med PD, så sender i mig lige en PM ikk !!! ?

Så slipper vi da for huller i diverse postkasser rundt omkring, i denne dejlige sønderskudte betonblok af et kaninbur !

27-11-2007 16:57 #71| 0

@ ALL IN INC samt andre som kunne have interesse.
Jeg udlovede jo her i posten en dusør til dem som kunne fremskaffe adresse på Anders Due.
Dusøren er hermed blevet snuppet af en hjælpsom sjæl som har skaffet mig privat adresser til hele bestyrelsen.
Det er en komplet liste og jeg synes den bør udløse en større dusør end de 10$, men listen kan fås ved at kontakte mig ( gerne PM ) så finder vi ud af noget over MSN.
Jeg runder hermed officielt dusøren op til 15$, hvis andre vil spytte i, så meld lige tilbage. Jeg koordinerer gerne det hele over msn :-)

EDIT : Er først online igen sent i aften, bare så folk ikke tror de er blevet glemt...

27-11-2007 17:02 #72| 0

Helt sikkert :D

Jeg matcher gladeligt din finders fee :) Er Anders Due på listen? Jeg dropper dig en pm når jeg kommer på msn i aften.

27-11-2007 17:13 #73| 0

#lampe

Oh my god. Lad nu være at tro på at fordi en enkelt kritiker siger at verdens tilstand er fin, og at global opvarming skyldes andre faktorer end drivhusgasser, så er det altså ikke ensbetydene med han har ret.

Der vil altid være nogle kritikere som kan dreje sagen, så det hele ser fint ud.

Hvis du bare havde sat dig ind i hvad du læser, vil du vide han er blevet bombarderet fra andre videnskabsmænd som modbeviser stort set alt der står skrevet i hans bog.

27-11-2007 17:28 #74| 0

@Andjohs

geeez. Chill..

Fatter ikke hvad dit indlæg har med træer og iltforbrug at gøre?!?

Nå, men det gider jeg ikke og komme mere ind på.

ses

27-11-2007 17:34 #75| 0

Og det var så den miljødebat - BACK 2 TOPIC BOYS

27-11-2007 18:38 #76| 0

Var selv postbud i 4 mrd for et par år siden... Var sgu et hyggeligt nok job da det var sommer...

Dog respekterede jeg alle "nej tak til reklamer" og der blev kun smit breve ind de steder... nogle postbude går bare for meget op i arbejdet...

Til sidst syntes jeg faktisk selv at de skide reklamer var for besverlige.. så de sidste 2 mrd. smed jeg dem alle ud.. og hyggede med nogle venner med noget PS2 de 2 timer jeg så havde ekstra.. da det jo tog noget tid mindre :-D

Gid alle postbude var sådan... tror jeg nok...

27-11-2007 19:31 #77| 0

Ja gid alle postbude var sådan :-)
Det er utroligt at man ikke kan vælge at sige nej. Det er ligesom spammails. Havde et projekt i gang for en del år siden hvor en IT-gut jeg kendte var genial til at opsnuse feks casinoer rigtige emailadresser.
Som regel havde man i emailen mulighed for at vælge remove from maillinglist, men dette blev sjældent respekteret.
Han lavede et lille DOS program som konstant sendte en masse små emails afsted fra den emailadresse der blev spammet med en lille textbesked : remove [email protected] from malinglist please.
Disse blev typisk sendt til info@, sales@, marketing@ support@ o.s.v af typiske emailadresser til casinoer og lignende. For man kunne self. ikke bare besvare mailen.
Desværre er det ikke længere helt så nemt at finde emailadresser i dag som man rent faktisk kan besvare tilbage. Hvis jeg havde evnerne, så var der godt nok nogle servere som fik travlt :-)

Men det PD har gang i er lidt det samme. De respekterer overhovedet ikke et nej tak :-(

29-11-2007 18:19 #78| 0

Jesus christ drenge..

det er jo bare reklamer !

politiken.dk/indland/article440237.ece

SO SICK

29-11-2007 18:22 #79| 0

Ja, det er sgu noget svineri og lave den slags "spøg"

29-11-2007 18:28 #80| 0

@Involverede fra denne tråd

Synes jeres metoder er blevet lidt for drastiske.

29-11-2007 18:42 #81| 0

Super ideer her i tråden. Når postdanmark nægter at følge loven og systematisk overtræder den for egen vindings skyld, så er det fint med nogle aktioner.

Den nærmeste postkasse er tættere på end containeren til blade/aviser, så jeg vil da klart "aflevere" mine uønskede reklamer der.

Kunne være fedt med en aktion på facebook/myspace.

Jeg bliver seriøst så ked af at se et resource spild af de dimentioner postdanmark er med til at skabe. Jeg ønsker ikke reklamer og derfor har jeg et skilt på døren og alligevel sender PD reklamer som INGEN almen interesse har.

30-11-2007 17:15 #82| 0

Jeg fik et af de famøse omslag idag, hvor der var indhold af "almen interesse" .. dette var så en reklameavis fra et trykkeri i en by 100km fra hvor jeg bor.
Normalt ville jeg bare have trukket på skuldrene og smidt skidtet i affaldsposen. Men med inspiration af denne tråd, valgte jeg at pænt returnere avisen i den nærmeste postkasse.

/subbiz - nu deltager i spamkrigen mod postdanmark

30-11-2007 17:20 #83| 0

@Andjohs - omg på dig. Please ik' spil klog, og så i sætningen efter modsige dig selv.
Enhver forbrænding kræver tilstedeværelsen af ilt - hvorfor mon? Er forbrænding bare vanskelig? tsk tsk..

Forbrænding
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Forbrænding med flammedannelse. Forbrænding kan også foregå uden flammedannelse.
Denne side handler om en kemisk proces, ved tilførsel af oxygen. For forbrænding på huden, se brandsår

Forbrænding er en kemisk proces, hvor et stof reagerer med ilt (Oxygen).

Men godt ord igen mester =)

30-11-2007 20:23 #84| 0

#subbiz

Ok MrSmartAss aka MrToughGuy

Hvor er det lige jeg modsiger mig selv?

Kig nu på hvad jeg citerer og hvad jeg selv skriver.


Btw. flot du kan finde ud af at bruge Wikipedia.

30-11-2007 20:34 #85| 0

STOP NU FOR HELVEDE MED DET MILJØ HALLØJ ! START EN ANDEN TRÅD FFS...

30-11-2007 20:53 #86| 0

@ Costas og Subbiz

Godt at høre i er med :)

PD varmer vist desværre op til at bad beate mig igen! Har ikke modtaget noget idag. Og jeg der ellers havde glædet mig sådan til at sende deres lort retur ! Well det var jo egentlig det jeg ville opnå :) Men lad os nu se om de fortsætter takterne den kommende tid. Jeg ved der er en, som ligger opfordringen ud på facebook inden længe, og jeg skal nok offentliggøre profilen, så i alle kan adde den som ven.

/INC

30-11-2007 20:59 #87| 0

Vil lige erklære mig enig. Er okay træt af alt det spam mail, selvom jeg har et nej tak reklame skilt på min postkasse.


02-12-2007 00:21 #88| 0

waaaazuuuuup, jeg ved hvor Anders Due (vice-direktør) bor.

evt. intereserede skal pm mig så får de adressen.

02-12-2007 14:57 #89| 0

Halløj Wicked_U - Vi har allerede fået Anders Dues adresse, men tak for interessen. Jeg er lige som ALL IN INC også blevet badbeatet af PD, har INTET fået i denne uge :-(
Og nu havde jeg lige glædet mig.
Haha, måske det allerede virker!

02-12-2007 15:24 #90| 0

Okay denne tråd er for lang....nogle der kan komme med en opsummering over hvad vi gør for at komme det til livs?

Noget med at aflevere reklamerne tilbage i postkasser?

02-12-2007 16:02 #91| 0

@Jaystarrr

Glad for at du støtter op :-)

Der er flere forskellige fremgangsmåder:

1. Du kan bare smide dem tilbage i postkassen

2. Du kan sende dem tilbage til afsenderen.

3. Du kan sende dem tilbage til postdanmark.

Husk at omslaget "med rundt" har din adresse stående på bagsiden, så det er nok smart at fjerne den inden i sender omslaget retur til PD ;D

Der har tidligere i tråden været forslag om, at skrive Anders Dues privatadresse på som afsender eller andre PD relaterede adresser, såsom Direktøren, Bestyrelsen og lign.
Det skal siges, at denne fremgangsmåde er ulovlig, hvorfor jeg selvfølgelig ikke opfordrer til dette. Personligt tror jeg dog ikke de kan gøre noget ved det.

Tilføjelser modtages gerne

/INC

02-12-2007 16:05 #92| 0

@lampe

"geeez. Chill..

Fatter ikke hvad dit indlæg har med træer og iltforbrug at gøre?!?

Nå, men det gider jeg ikke og komme mere ind på."


Andjohns indlæg har vel det at gøre med træer og iltforbrug, at begge "teorier" er formuleret af regeringens tidligere stik-i-rend-dreng, Hr Lomborg, som de så sidenhen har slået hånden af pga. usaglighed fra Lomborgs side.

At han derfor bruger dette eksempel er vel for at illustrere Lomborgs (manglende) troværdighed.


Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk

10-12-2007 07:54 #93| 0

Så gjorde de det IGEN !

Har modtaget 7 - SYV ! - reklamer i weekenden pakket ind i "med rundt".

De bliver shippet i aften til de respektive afsendere, som oven i købet har et "vi respekterer et nej tak" påtrykt på deres reklamer. Jeg regner med at skrive, at de er blevet afleveret mod min vilje og at de venligst bedes påtale dette overfor PostDanmark. Det er jo grotesk det her.

Er der andre af jer der har modtaget og regner med at sende retur?

10-12-2007 08:46 #94| 0

hvordan kunne man tog overse denne tråd....
Kunne være godt med nogle pics, hvis nogle "skiller" sig ud i deres fremgangsmåder:)

10-12-2007 16:00 #95| 0

BUMP

@Repsak

Hvis de ikke spænder hjelmen snart, så begynder jeg sgu at skide i returforsendelserne. Var det sådan noget du tænkte på ? ;P

10-12-2007 16:26 #96| 0

@AII

Kontakt din lokale distributionsleder..

10-12-2007 16:29 #97| 0

@ALL IN INC

hmm ved ikke helt hvad jeg havde i tankerne, men tror ikke lige det var det, hehe

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar