Poker og sukker

#1| 0

Jeg har fået en ide om at for meget sukker gør at man nemt kommer til at spille dårligt poker fordi det påvirker en på en måde så man tager nogle dumme beslutninger. Hvad er jeres erfaringer? Spiller i dårligere poker hvis i har indtaget en masse sukker før i starter eller kan det varmt anbefales at spise en masse af det?

14-09-2007 18:36 #2| 0

1602 indlæg lort. Det taget jeg sku hatten af for. Man skulle tro at folk blev træt af at trolle, men det virker ikke til at være tilfældet.

14-09-2007 18:37 #3| 0

Sidst jeg spiste en sukkermad spillede jeg 92/65/20 bagefter... det er pissefarligt!

14-09-2007 18:38 #4| 0
OP

Jeg mener faktisk dette indlæg alvorligt. Jeg synes at jeg spiller dårligere poker når jeg har fået en masse sukker men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er rigtigt eller om det bare er indbildning.

14-09-2007 18:40 #5| 0

gambler man må ikke spiller poker når man kun er 13!! skam dig...

og stop med de non poker relaterede indlæg? (Har prøvet at ignore profil, men fik en fejl meddelse :( :( :()

14-09-2007 18:42 #6| 0

Jeg spiste engang en karamel hvorefter jeg ikke kunne styre min højre hånd der insta re-raisede preeflop med 72o. Jeg var meget ked af det, men da jeg knækkede esserne på river med 2 par blev jeg så glad jeg spiste en karamel til... Det er dog ikke noget jeg vil gøre igen fordi jeg er bange for at jeg ikke kan være lige så heldig på river igen.

14-09-2007 18:54 #7| 0

Troede ikke du havde nogle penge at spille for, for tiden...
Hvis du mener sukker gør dig til en dårligere pokerspillere, hvad så med at lade værre med at spise sukker inden du har tænkt dig at spille.
I virkeligheden meget simpelt når man tænker over det.

14-09-2007 19:00 #8| 0
OP

@rippon

Ja men som sagt så kan jeg ikke finde ud af om det bare er indbildning eller om der er noget om snakken. Det vil jeg gerne finde ud af. Jeg havde heller ikke så mange penge at spille for men jeg har for ikke så længe siden fået SU så jeg har lige sat $84 ind på pokerheaven (boss netværket). Nu har jeg over $100. Omaha er sgu et fedt spil :-)

14-09-2007 19:06 #9| 0

@gambler

Du kan være diabetiker uden at vide det, eller være på vej til at blive det. Prøv evt. at gå til lægen og få målt dit blodsukker niveau.

En af symptomerne på at man er pre-diabetiker er at man begynder at blive ekstra træt (andre symptomer er at man skal tisse oftere og at man bliver meget tørstig).

14-09-2007 19:12 #10| 0

Man skal have et seriøst sukkerchok hvis det skal påvirke ens spil...
Men ja... Jeg skal da ikke udelukke at du vil miste tålmodigheden lettere hvis du ikke har rørt sukker i en måned og så lige før en session bæller 1½ liter cola...
Selv er mit sukkerforbug så højt at jeg har sværere ved at spille mit A-game uden cola ved siden af mig end jeg har uden...
Og ja... Jeg har svært ved at tage Gamblers indlæg seriøst, men nu har det i det mindste en relation til poker for en sjælden gangs skyld...

14-09-2007 21:46 #11| 0
OP

@JimNashe

Jeg har ikke nogle af de nævnte symptomer men jeg har tænkt mig at købe det apparat der er på denne hjemmeside.

meditalnordic.dk/index.php?id=11

Trot du man kan stole på de resultater sådan en lille priktest viser eller skal der mere blod til for at få et resultat man kan bruge til noget. Der står at man kan måle

Total kolesterol
HDL Kolesterol
LDL Kolesterol
Glukose
Triglycerider
Hæmoglobin
Erytrocytter
Hæmatokrit
Mælkesyre
Sukker i Urin
Urinsyre
Oxidativ Stress
Antioxidativ Kapacitet

Jeg synes at det er meget man kan måle ud fra blot en enkelt dråbe blod og jeg synes at det lyder lidt for godt til at være sandt. Da jeg var på sygehuset fyldte lægen to reagensglas op med blod. Hvad tror du? Kan man stole på det resultat man får?

Edit: Jeg kan se på siden at man skal bruge en dråbe blod til hver ting man vil måle for men jeg synes stadigvæk at det at man fx kan måle hvor meget LDL kolesterol man har i blodet fra en enkelt dråbe lyder for godt til at være sandt. Der er vel ikke lige meget LDL kolesterol over det hele i blodet så man er vel nødt til at have en større mængde blod for at få et rigtigt resultat. Eller er jeg helt forkert på den?

14-09-2007 22:09 #12| 0

lol... someone shut his mouth :P

14-09-2007 23:41 #13| 0

Hvid sukker er generelt dårligt for din koncentration (faktisk bare dårligt) så jow du spillede nok lidt dårligere end normalt hvis det ellers er muligt :-)

14-09-2007 23:44 #14| 0
OP

@ButcherDK

Okay tak for hjælpen. Det er bestemt muligt at spille dårligere end mig. jeg er vindende lige for tiden :-)

15-09-2007 02:44 #15| 0

Hvid sukker er noget skidt hvis du skal bruge tænkeren. Det giver dig et hurtigt kick (måske så stort at du bliver hektisk og utålmodig), hvorefter du kører død.

Hvis du spiller lange sessioner, så er det godt at få noget der nedbrydes og giver energi i et jævnt langsomt tempo, som for eksempel et stykke frugt eller en müsli bar i ny og næ. Måske skal du tage müsli baren lidt sjældnere end frugten... i næ kun.

15-09-2007 03:13 #16| 0

Det er sjovt som folk går efter manden i stedet for det han skriver.

Ja Gambler har skrevet meget lort på pn, men nu er det faktisk sådan at sukker, især i flydende form, kan gøre mange mennesker overivrige og utålmodige. Der er lavet mange undersøgelser om dette på børn, men det har samme virkninger, omend i mindre omfang, på voksne.

Der er rigtigt mange der glemmer de psykologiske aspekter af poker, og det er faktisk det der ofte kan være afgørende for om man er vindende eller tabende. Og ryger ens blodsukker op og ned kan det i høj grad være med til at svække ens koncentration.

Alle jer der med det samme afviser gamblers indlæg som nonsens udstiller jo bare sig selv som donks der ikke har forstået de forskellige aspekter i poker.

15-09-2007 11:43 #17| 0

@gambler

Du kan ikke blive meget mere mærkelig, så spis du bare sukker, det kan ikke gøre nogen forskel.

15-09-2007 11:52 #18| 0

hej Gambler, Konen her ;)

Jeg arbejder i en specialklasse for børn m. generelle og specifikke indlæringsproblemer. Én af de ting, vi ofte oplever med eleverne er, at sukkerholdig mad giver dem øgede problemer - både med indlæringsevnen, koncentrationsevnen, adfæren og faktisk også med både psykologiske og emotionelle ting.
Eks. kan nogle af vores børn slet ikke huske bogstavernes navne, hvis de har fået en sukkerholdig discount morgenmad... mens de en anden dag, hvor de har fået frisk frugt og groft brød som morgenmad, så kan de alle bogstaverne uden problemer...

Sukkerholdig mad giver også øget motorisk uro og for nyligt blev der offentliggjort en ny videnskabelig undersøgelse (tror det var engelsk eller amerikanske forskere..), der påviste på laboratorierotter, at SUKKER er et mere afhængighedsskabende stof end kokain!

Rotterne valgte altid sukkervand først og så kokain bagefter -- fordi sukker er en vane- og afhængighedsdannende stimulans, der virker hurtigere end alm. psykofarmika... rusen er bare kortere.

SÅ jeg tror klart på, at sukkerholdig madvarer er noget skidt hvad enten det gælder skolebørn eller pokerspillere!!!

At jeg så selv er overvægtig sukkernarkoman gør ikke problemet mindre reelt.... sukker er noget skidt, men for pokker hvor er det svært at holde sig fra!

Hilsen Dorthe, MikkMakks kone

15-09-2007 12:16 #19| 0

Som Costas - sikken klapjagt fordi alle ikke lige tænker ens. Men bemærk den ildhu, Gambler lægger for dagen. Selv de værste uforskammetheder besvarer han i en høflig tone. Samtidig har flere af hans indlæg (fx dette) måske nok mere relevans, end man lige skulle tro. Jeg tænker da selv over mit sukkerindtag, når jeg spiller.

Viden er magt, Gambler's ildhu kan bringe ham langt. I øvrigt kan man jo selv vælge hans indlæg fra, så jeg kan ikke helt se problemet.

15-09-2007 12:31 #20| 0

@gambler

"Jeg mener faktisk dette indlæg alvorligt."

- Ever heard of "Peter and the ulv"?

15-09-2007 12:50 #21| 0

@NKMadsen LMAO
Det er sataneme humor Bobby...

15-09-2007 12:55 #22| 0
OP

Mange tak til alle jer der er kommet med seriøse konstruktive kommentarer. Efter hvad jeg har læst så er det nok ikke lige nu jeg skal drikke den cola som jeg har så forfærdelig meget lyst til. Det er rart endelig at få det afklaret. Jeg vidste selvfølgelig godt at sukker er skidt men jeg vidste ikke at det kan påvirke ens koncentrationsevne så meget som det er tilfældet. Ved i om det også gælder for druesukker eller er det en anden snak?

15-09-2007 12:55 #23| 0

"Peter and the ulv"?!
wp...

15-09-2007 15:43 #24| 0

Hvis du lige har ydet en hård fysisk indsats, så kan druesukker bruges til at komme oven på igen, men i realiteten så er ren sukker et stof som kroppen overhovedet ikke har brug for. Den danner selv det sukker den har brug for. Spis hellere nogle anstændige måltider, som kosteksperterne anbefaler.

Jeg har ikke foretaget et sammenlignende eksperiment, men jeg vil tro at for mig ville det at drikke 1 1/2 liter cola og spise en plade Marabu påvirke mit spil mindst lige så meget som at drikke en fadøl. Det er helt sikkert at hvis jeg for eksempel forsøger at gøre en hæderlig indsats for at klare mig godt i en turnering, så står den på bananer og æbler i pauserne, og ikke på junk food.

Jeg så et kort indslag i fjernsynet med Doyle Brunson. Han sagde at han havde bemærket at han tit blev slået ud af turneringer efter frokostpausen, og efter at han var begyndt at spise anderledes havde hans spil forbedret sig. Noget kunne tyde på at det ikke er helt ligegyldigt hvad for noget brændstof man kører hjernen på.


Jeg har ikke været på dette forum så længe, så jeg kender ikke gamblers historik. Jeg syntes under alle omstændigheder at det er underligt at folk angriber ham på den måde, når han nu bringer et spørgsmål op, som for HAM rent faktisk handler om poker: Hvilke stimulanser er gavnlige eller skadelige for mit spil.

Faktisk vil jeg sige at dem der tror at de tænker og opfører sig ens, uanset hvad de putter i hovdet - At deres hjerner er en slags selvstændige organiske computere der altid giver det samme output uafhængigt af de forhold de underlægges, de må kende sig selv ualmindeligt dårligt.

Det burde da ikke være overraskende for nogen at faktorer som humør, kondition, søvn, omgivelser og også fødeindtag alt sammen påvirker den måde vi tænker og føler på, og altså så også hvordan vi spiller poker. Dermed er disse ting også relevante at diskutere i et poker forum.

15-09-2007 15:56 #25| 0

@gambler
et ord KAFFE:D

jacob

15-09-2007 16:03 #26| 0
OP

@bocajnged

Aldrig i livet vil jeg drikke det lort. It's never gonna happen!

15-09-2007 16:11 #27| 0

@steelchicken

Grunden til at folk angriber gambler på den måde, er at der også har været nogle virkelig "mærkelige" indlæg fra ham om at lev i 1000 år f.eks og i den dur.
Nu har gambler så lavet et indlæg som er virkelig virkelig relevant, men folk læser det ikke og lader det cirkulere rundt i deres hjerner, inden de skriver et svar.
Det er bare, nå det er Gambler, så kan vi køre lidt i flok på ham og hans "ligegyldige" indlæg.
Det er desværre tit "mode" på dette forum.

@costasnoche.

Du har så evig ret..

@Gambler

Det indlæg du har lavet er nok det mest poker-relevante jeg har læst herinde i denne uge.. ;) Keep them coming, og drop dine leve i 1000 år o.s.v indlæg. ;)

Jeg tror altså ikke på at folk går ud og fylder sig med noget i en pause, som de ikke bryder sig om, for at de på den måde kan præstere bedre. Personligt drikker jeg masser af kaffe med sukker i, og tror faktisk man skal holde sig væk fra sukkeret i pauserne.
Tror jeg skal til at spise et stykke frugt i stedet, som steelchicken er inde på.... og kaffe uden sukker.

15-09-2007 16:16 #28| 0

Druesukker er endnu mere fy.

Hvis du endelig skal have sukker så vælg naturlig frem for unaturlig sukker så skal det være sukker der ikke er blevet "malet hvid".

Der er den gode gamle historie med slaverne der spiste selve sukkeret fra roerne i marken (brun sukker, grow sukker eller hvad det bliver kaldt) når de gik og arbejdede mens de vide slave ejere kun ville spise det når det var blevet 'malet' hvid.

Gæt hvem der fik dårlige tænder etc.

:)

Det sukker der findes i frugt, naturlige produkter etc er meget bedre. (nedbrydes af vores krop og bliver brugt) Det samme gælder faktisk salt. Der er faktisk lavet studier at forkert kost i de værste eksempler kan betyde forskellen på om man har det mentalt godt eller skidt - og her er sukkeret den store synder.

Har også haft en kammerat. Igennem hele sin opvækst kunne han ikke side stille, blev smidt ud af skoler, sagde han havde AHDD (tror jeg nok det hedder).

Da han som 16 årig fik en læge som bestemte sig til at kigge på hans kostvaner ændrede det hans liv totalt. (uddannelse etc blev bestået)

Selvfølgelig skal der være plads til det sjove engang imellem - en tur på mcd etc. men kostvaner betyder mere end folk lige regner med.

15-09-2007 16:17 #29| 0

@mikmakk
hvorfor vil du dog ødelægge kaffen med sukker :)?
men rent seriøst tror jeg kaffe er godt i små mængder, der udover vand, frugt og noget groft brød.

jacob

15-09-2007 16:20 #30| 0

kaffe er iorden jacob men alt over 2-3 kopper om dagen har den modsatte effekt.

Det du får af kaffe og hvid sukker er kortvarig energi/koncentraion efterfulgt af lige det modsatte.

Du skal så have mere og mere for samme effekt. :-)

15-09-2007 16:30 #31| 0

@butcherdk
hmm:) jeg er nok derude, hvor jeg ikke får den fede effekt af kaffen:)
ligger vel på en kande om dagen.

jacob

15-09-2007 19:53 #32| 0

tro mig Jacob, kender flere der drikker +3 kander på en dag - de har prøvet at stoppe men kan ikke :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar