Meget OT. At blive frosset ned

#1| 0

Er der nogen af jeg kloge pokernettere der ved om der er et land i verden hvor man kan blive frosset ned mens man er i live? Jeg ved godt at man kan betale firmaer som fx alcor for at fryse en ned når man er død så de en gang i fremtiden måske kan genoplive en, men det synes jeg ikke kan svare sig da der går mange minutter hvis ikke timer før man bliver frosset ned. Når der går så lang tid før man bliver frosset ned dør hjernecellerne, og jeg synes ikke det er noget ved at blive genoplivet en gang om mange år hvis ikke jeg har nogen som helst erindringer fra før jeg blev frosset ned. Derfor vil jeg gerne vide om der er en eller anden organisation et eller andet sted i verden der vil fryse ens krop ned mens man stadig er i live så hjernecellerne og dermed ens personlighed bliver bevaret.

21-08-2007 19:28 #2| 0

lad nu bare være..............................................................

21-08-2007 19:34 #3| 0

Du har for meget tid gambler, det spørgsmål er meget meget teoretisk, prøv at sende en mail til MIT istedet. der sidder garanteret en gammel forsker der har for meget tid

21-08-2007 19:38 #4| 0

Hvor dum er du gambler? Har du stadig ikke fattet at INGEN gider høre på dine latterlige ikke-pokerrelateret emner?

21-08-2007 19:40 #5| 0

Hej.

Du er underlig.

Ses.

21-08-2007 19:44 #6| 0
OP

@Razga

Hvorfor? Hvis man bliver frosset ned mens man er i live så overlever de forskellige celler i kroppen og man kan dermed ikke betragtes som rigtig død selvom der ikke er hverken hjerne eller hjerteaktivitet. Hvis man bliver frosset ned efter man har lagt og rådnet op i flere timer er det for sent da cellerne dør, og jeg mener ikke at det vil blive muligt at lave en ny hjerne med samme personlighed, men hvis man bliver frosset ned mens man er i live så hjernecellerne overlever så er der en lille sandsynlighed for at man en gang kan blive genoplivet og have de samme erindringer og den samme personlighed som før man blev frosset ned. Jeg vil gerne have muligheden for at blive frosset før jeg er død og så blive genoplivet om måske 100 eller 1000 år hvor forskerne har løst alle de problemer der gør at vi ældes, men det tillader de kære politikere i Danmark ikke da man betragtes som død når der stopper med at være hjerneaktivitet og hjerteaktivitet. Derfor vil jeg gerne vide om det er muligt i et andet land.

@

venlov

Hvordan kan man have for meget tid?

21-08-2007 19:47 #7| 0
OP

@DSRasmussen

Så lad være med at spilde din dyrebare tid på det. Meget OT betyder at det er meget off topic og dermed ikke har noget med poker at gøre. Hvis du har andet ikke relevant for denne tråd at sige til mig så ser jeg gerne at du sender en pm i stedet.

21-08-2007 20:01 #8| 0
OP

@StonieN

Tak for det :-)

Det med at være normal mener jeg er stærkt overvurderet. Jeg tror slet ikke at det er så fedt som de såkaldte normale mennesker får det til at lyde. Vær du hellere bare glad for at vi ikke alle er ens.

21-08-2007 20:06 #10| 0

<gay>
Er der nogen af jeg kloge pokernettere der ved om der er et land i verden hvor man kan blive frosset ned mens man er i live? Jeg ved godt at man kan betale firmaer som fx alcor for at fryse en ned når man er død så de en gang i fremtiden måske kan genoplive en, men det synes jeg ikke kan svare sig da der går mange minutter hvis ikke timer før man bliver frosset ned. Når der går så lang tid før man bliver frosset ned dør hjernecellerne, og jeg synes ikke det er noget ved at blive genoplivet en gang om mange år hvis ikke jeg har nogen som helst erindringer fra før jeg blev frosset ned. Derfor vil jeg gerne vide om der er en eller anden organisation et eller andet sted i verden der vil fryse ens krop ned mens man stadig er i live så hjernecellerne og dermed ens personlighed bliver bevaret.
</gay>

21-08-2007 20:06 #9| 0

Hvornår planlægger du at du vil fryses ned? er det snart eller hvad?

21-08-2007 20:09 #11| 0
OP

@hermod

Nej ikke snart. Det skal bare være før at min krop er degenereret så meget at forskerne ikke kan gøre noget ved det.

21-08-2007 20:10 #12| 0
OP

@Deicer

Jeg har godt nok tænkt på hvordan det må være at have en pik i munden men jeg har ikke tænkt mig at finde ud af det og er dermed ikke bøsse ligesom dig :-)

21-08-2007 20:12 #13| 0
OP

@hermod

Kender du en organisation der vil gøre det? Jeg har ikke tænkt mig at dø inden for de næste 1000 år.

21-08-2007 20:13 #14| 0

@Gambler

hvorfor i alverden har du tænkt på hvordan det er at have en pik i munden?!

21-08-2007 20:16 #15| 0
OP

@Rock4Life

Det ved jeg da ikke. Jeg tænker på så mange underlige ting.

Edit: Har du aldrig tænkt på hvordan sådan en mon smager?

21-08-2007 20:20 #16| 0

lol

21-08-2007 20:21 #17| 0

@gambler..

omg

21-08-2007 20:22 #18| 0

Det er fandme langt ude det her, det er vel en joke?

21-08-2007 20:29 #19| 0

jeg vil gerne give et tilskud til at du kan blive frosset ned - ASAP

21-08-2007 20:29 #20| 0
OP

@MilasJ

Hvorfor skulle jeg lave en joke om så aævorligt et emne? Jeg mener at det bliver muligt at leve i over 1000 år og får nogen kan bevise at det ikke er muligt stopper jeg ikke med at tro på det. Forskerne har fået nogle orm der normalt lever i 20 dage til at leve i 120+ dage ved at ændre på deres gener. Det er 6 gange normal levetid og jeg har svært ved at se hvorfor det ikke også skulle være muligt for mennesker. Hvis vi kan leve i 6 gange så lang tid så kan vi leve i ca. 600 år og jeg mener at videnskaben kommer til at nå så langt at vi kan leve i mange tusinder år.

21-08-2007 20:31 #21| 0
OP

@Tune

Jeg tager gerne imod tilskuddet men jeg vil ikke fryses ned nu. Man kan jo ikke være 100% sikker på at blive genoplivet og jeg har stadig en masse ting som jeg skal nå at prøve først.

21-08-2007 20:35 #22| 0

FUCK du er mærkelig....

21-08-2007 20:37 #23| 0
OP

@Thooomaaass

Så send dog for helvede en pm i stedet når du ikke har noget relevant at bidrage med din klaphat.

21-08-2007 20:40 #26| 0

Da du nu bor i Brønderslev, skulle du måske overveje at kontakte www.psykiater.nu/Uddannelse/Region+Nordjylland/Br%C3%B8nderslev+Psykiatriske+Sygehus.htm - måske de kan hjælpe dig!

21-08-2007 20:40 #24| 0

@Tune

Same. Jo hurtigere jo bedre.

21-08-2007 20:40 #25| 0

"når du ikke har noget relevant at bidrage med din klaphat."

Øhm, du snakker om relevans?

21-08-2007 20:42 #27| 0

Alverdens psykologer kan ikke redde ham. Men jeg har hørt om et fænomen, man i Kina kalder nakkeskydning, det må være løsningen.

21-08-2007 20:44 #28| 0

Tror gambler tager prisen for PokerNets mest naive bruger.

Edit:Prøv evt. at tjekke www.komma.dk
Den ville hjælpe en del på tråden.

21-08-2007 20:46 #29| 0

Han er vist det, man kalder "Godt gammeldaws ubegavet"

21-08-2007 20:47 #30| 0

"overlever de forskellige celler i kroppen"

WRONG - hvorfor tror du man får forfrysninger? nok ikke kroppens reaktion på at dens celler holder fest fordi de nu kan stå på vandet...

21-08-2007 20:49 #31| 0

@ Skagboen

No way, han kommer fra Brønderslev !!

21-08-2007 20:57 #32| 0

Lad nu den stakkels knægt være, i stedet for at være så nedladende.. Det kan da godt være at det er MEGET off topic.. Men så lad være med at læse det.. Hvis han vil fryses ned, så fred med det.. ... De folk der tror at de selv får det bedre, af at svine folk til der ikke er lige som de selv er, er nogle sørgelige skæbner.. imho..

21-08-2007 21:03 #34| 0

@ ZoNNi

Er sådan set enig med dig, men når man ved at bruge 5 minutter på nettet kan konstatere at eksperter udtaler at chancerne for at blive vagt til live igen efter nedfrysning i levende live er ca. lig 0, og det samme efter nedfrysning efter døden, så...

21-08-2007 21:03 #33| 0

#ZoNNi

Come on?
Det er et diskussionsforum og når man IMO laver et så åndssvagt indlæg på et pokersite, må man også forvente svar som er ligeså åndssvage.

Han har jo af tæt på alle herinde fået af vide han skulle slappe lidt af med de crappy off-topics. Og btw, nu vi snakker om konkrete indlæg, hvad bidrager så dit eget indlæg med?

21-08-2007 21:09 #36| 0

Det er nu ikke helt umuligt at blive frosset ned, for så at vågne op igen senere. Det skal helt sikkert prøves om nogle år.

21-08-2007 21:09 #35| 0

@andjohs.. Lige så meget value som dit indlæg.. Det var bare lidt om Tonen herinde.. Du kan vel bare lade være med at åbne links startet af Gamler..
Men så har du jo ikke noget at brokke dig over.. :o)

21-08-2007 21:10 #37| 0
OP

@Lilbabs

Er du sikker på at hjernecellerne ikke ville overleve? Det gør ikke så meget hvis organerne tager skade da man højst sandsynligt kan printe nye organer i fremtiden.

21-08-2007 21:19 #38| 0

Jeg springer med $50 i tilskud til udgiften Gambler - mon ikke der er andre som også vil give en slat.

21-08-2007 21:26 #39| 0

Laffin Out Loud @ gambler

21-08-2007 21:28 #40| 0

#ZoNNi

Det var jo præcis det jeg skrev. Dit indlæg bidrager ligeså lidt som mit eget. Nu har vi så også snart set omkring en million indlæg om tonen på PokerNet, så tror ikke dit ændrer det hele?
De folk som poster poster ikke-konstruktive indlæg i denne tråd kan skam sagtens poste seriøse indlæg, hvis bare OP måske gad at tænke bare en smule selv.


Men et konstruktivt svar: gamler, der er jo GIGANTISK forskel på et menneske og en orm. Mennesket er sindssygt komplekst, og der er så mange faktorer at tage hensyn til. Desuden går der nok også pænt lang tid før det bliver etisk korrekt for forskere at prøve at ændre på mennesket DNA(=Never gonna happen).

De firmaer som fryser folk ned og påstår at de kan genopfryses i fremtiden, er i grunden bare utrolig dyr fryserplads. Spar de penge og giv dem til dine børnebørn som får mere brug for dem.

21-08-2007 21:30 #41| 0

Jeg støtter sgu også projektet 100%...der er vel kun én måde at finde ud af det på Gambler!

Et godt råd: Sørg for at købe Brøndby-aktier inden...du kan riskikere at være millionær når du vågner igen!

:o)

21-08-2007 21:40 #43| 0

@Lilbabs

"WRONG - hvorfor tror du man får forfrysninger?"

Det er ikke kulden der gør det...

@gambler

go ahead, men hvad skal PN så gøre uden dine indlæg?



21-08-2007 21:40 #42| 0
OP

@lilbabs

Her er et citat fra www.alcor.org/sciencefaq.htm

"In 2001 Alcor switched from glycerol to a proprietary mixture of cryoprotectants designed to eliminate ice formation completely, ideally achieving vitrification of the entire brain. At the time of writing (2005), Alcor is in the process of switching to another mixture of cryoprotectants for vitrification called M22. The toxicity of M22 is considerably lower than that of 70% glycerol. Whole kidneys perfused with M22 and cooled to -45ºC have been successfully transplanted. Micrographs documenting brain vitrification with M22 are shown in this talk and this published paper. "

Som jeg forstår de sidste to linjer har de fundet ud af hvordan man kan undgå at der bliver dannet is i kroppen når man bliver frosset ned. Hvis ikke der bliver dannet is skulle man heller ikke få frostskader eller hvad?

@Andjohs

Det jeg snakker om er ikke at ændre menneskets DNA, Jeg snakker om at ænde, eller fjerne de dårlige gener. Hvis man ændrer DNA'et er det ikke et menneske mere.

21-08-2007 21:43 #44| 0
OP

@Trillos

Hvad er det så der gør at der kommer forfrysninger?

21-08-2007 21:46 #46| 0

Hvis nu det (gud forbyde det) går galt under nedfrysningen kan vi så ikke få lov til at holde en stor Pokernet fest hvor vi laver en gigant-punch-bowle med verdens første menneskelige isterning ?

Så mener jeg faktisk vi har en decideret win-win situation.

21-08-2007 21:46 #45| 0

Så du mener helt seriøst ikke at når du fjerner noget af mennesket DNA, at det så er ændret?

Edit: Jeg stopper her. De her "gambler"-diskussioner har det med at blive endless, da der for hvert svar på tråden, kommer to modargumenterende svar tilbage fra gamlers side.

21-08-2007 21:56 #47| 0

@Gambler
Ukontrolleret nedkøling. Temperaturen kommer sjældent langt nok ned til at stoppe cellernes cyklus fuldstændigt, hvilket gør at de langsomt vil dø. Den største dræber er dog nok det at huden konstant bliver frosset og tøet grundet det varme blod under og i huden. Hurtige temperaturskift i voldsom grad kan dræbe alle celler.

Ved kontrolleret nedfrysning af celler kan i princippet alle celler fryses ned:)

Edith undskylder seriøsiteten

21-08-2007 21:59 #48| 0

@trillos

Hvis det ikke er kulden, hvad er det så?

21-08-2007 22:02 #49| 0

@Alle
Hvad fan... er nu problemet med denne tråd ?
Den er postet i " off topic " kategorien !!!

Kigger man på forsiden af forummet, her på Pokernet, kan man da finde spændende emner som :

"Holder X-Files stadig"
"Kast lort på uansvarlige hundeejere"
"Command & Conquer... nyeste"
"Ny bærbar til 150 $"
"Benfica FCK billetter"
"Herskabslejlighed eller lign. i KBH."
"Lille sjovt spil 3"
"Totti gives blowjobs for money"
"fortrudt køb"
"Windows"
"Nyt i Dokkedalmysteriet"

Hvor søren er det lige at Gambler´s indlæg skiller sig ud fra resten af disse meget interessante indlæg ??

Lad os nu få lidt højt til loftet her på PN. Det er sgu da befriende at nogle mennesker tænker skæve tanker.

Ellers ville vi sikkert stadig blive undervist i at jorden er flad !


/ René

21-08-2007 22:07 #50| 0
OP

@Andjohs

Jeg troede at du mente at ændre på Dna mønsteret som gør os til hvad vi er = mennesker.

@trillos

Ved du hvad det er der gør at cellerne dør af hurtige temperaturskift? og hvor lang tid er der tale om når man taler om kontrolleret nedfrysning. Er der tale om længere tid end hjernecellerne kan undvære ilt?

Edit: Og hvad mener du med dette?

"Den største dræber er dog nok det at huden konstant bliver frosset og tøet grundet det varme blod under og i huden."

Når man er frosset ned så går temperaturen da ikke op og ned hele tiden.

21-08-2007 22:16 #51| 0

@Gambler
Har desværre ingen svar på dine spørgsmål.. Kan måske finde lidt om hvorfor de dør af hurtige nedfrysninger, men er ikke sikker.

De firmaer som fryser folk ned har nok styr på det og sikre minimale forfrysninger.

"Når man er frosset ned så går temperaturen da ikke op og ned hele tiden."
Nej, det var osse henvendt mod "ukontrolleret" nedkøling.

@lillebabs
Måden kulden kommer på. Enhver celle burde kunne fryses ned hvis det gøres ordenligt. (Et problem er selvfølgelig vi indeolder så mange forskellige celler)...

OT, det her er vblevet alt for seriøst.

21-08-2007 22:23 #52| 0
OP

@Trillos

Når det handler om sundhed eller hvordan man kan forlænge sit liv så kan det ikke blive for seriøst :-)

21-08-2007 22:39 #53| 0

"Derfor vil jeg gerne vide om der er en eller anden organisation et eller andet sted i verden der vil fryse ens krop ned mens man stadig er i live så hjernecellerne og dermed ens personlighed bliver bevaret."

Et menneske er endnu aldrig blevet optøet og genoplivet efter nedfrysning, så på nuværende tidspunkt er der ikke nogen der kender et sådan sted.

Men tillykke med præmien "Pokernets mest hjernedøde bruger gennem tiden".

Du vil, mens du er rask, fryses ned for at komme til at leve længere???

Altså du vil måske skære 30-40 år år af dit nuværende liv for at blive frosset ned vha en procedure hvor du med 99,9999 procent ikke kan genoplives efter nedfrysning.

Problemet er at du højst sansynligt aldrig får svar på om det kan lade sig gøre i realiteten.

Der er en ting her i livet der ikke kan betales med noget andet, og det er vores liv. Vores overlevelses instinkt er det mest basale i vores eksistens.

På det grundlag, hvordan ser du mulighederne for at lave test på mennesker?

Vil du være forsøgsperson som 28-årig f.eks.????

For at dette kan udnyttes kommercielt, skal der laves mange tusinde tests, hvor mange sunde raske mennesker tror du har lyst til at være med i disse tests?

Jeg tror endda at du som den dummeste og mest naive person jeg nogensinde har "mødt", selv vil sige nej til at være med i sådanne forsøg, og hvem vil så hvis en person som dig ikke vil.

"Jeg mener at det bliver muligt at leve i over 1000 år og får nogen kan bevise at det ikke er muligt stopper jeg ikke med at tro på det. Forskerne har fået nogle orm der normalt lever i 20 dage til at leve i 120+ dage ved at ændre på deres gener. Det er 6 gange normal levetid og jeg har svært ved at se hvorfor det ikke også skulle være muligt for mennesker. Hvis vi kan leve i 6 gange så lang tid så kan vi leve i ca. 600 år og jeg mener at videnskaben kommer til at nå så langt at vi kan leve i mange tusinder år."

Men Gambler hvis du stadig tror på det, kan du så ikke være venlig at svare på mine spørgsmål i din tråd om 1000 års liv. Du er jo bare hoppet hen over dem til trods for de jo "beviser" det ikke kan lade sig gøre i din levetid.

Hvis du stadig mener det kan lade sig gøre i din tid, kan du så ikke komme med dit bud på hvor lang tid du mener at følgende faser tager før 1000 års liv er en realitet og kan benyttes af almindelige mennesker:

-Udvikling af produkt/metode til at blive så gammel
-Test
-Flere tests
-Og flere tests
-Udvikling af metode til masseproducering
-Godkendelse af produkt

/Costa

21-08-2007 23:01 #54| 0

vi har her at gøre med:

1. www.flamewarriors.com/warriorshtm/lamer.htm
2. www.flamewarriors.com/warriorshtm/troller.htm
3. www.flamewarriors.com/warriorshtm/enfantprovocateur.htm
4. www.flamewarriors.com/warriorshtm/target.htm

i vælger, kom glad !

jeg hælder lidt til lamer "Not one of his utterances demonstrates the faintest insight on any topic, no glimmer of wit or humor brightens his conversation, nor does stone ignorance of the subject at hand discourage him from sharing his views."

21-08-2007 23:03 #55| 0

@And

"Desuden går der nok også pænt lang tid før det bliver etisk korrekt for forskere at prøve at ændre på mennesket DNA(=Never gonna happen)."

Øhhh det gør man da allerede nu. Genterapi spåes til at blive den næste store sygdomsudrydder sammen med stamcelle teknologien, og begge viser stort potentiale, men også farer i f.eks. form af øget tendens til kræft.

Allerede nu bliver der også snakket om gendoping, det er netop fordi man er meget langt fremme. Det giver langt fra længere liv, tværtimod, men ændring af menneske DNA er skam i fuld gang på forsøgs basis. Allerede til OL i 2008 forventes det at de første atleter er parate til at stille op gendopede.

21-08-2007 23:48 #56| 0

Gambler,
æd en ordenlig klump syre, helst omkring 500 mics, så burde du få svar på alle dine spørgsmål...eller også gør du ikke og bliver en grøntsag, men hey, så kan du blive frosset ned jo!

/TheMuss

22-08-2007 00:04 #57| 0

@Gambler

1) Jeg fryser dig gerne ned, jeg har en kummefryser.

2) Du behøver ikke bekymre dig om evt skader på hjernecellerne.

22-08-2007 00:21 #58| 0

Jeg shipper dig 500$ hvis du gør det inden 2008 er omme - deal?

22-08-2007 01:22 #59| 0

SÆK!!!

22-08-2007 03:07 #60| 0

Jeg tror det er på tide med en lille kortfilm omhandlende emnet nedfrysning af gambler.

Ps. Gambler held og lykke med at undersøge emnet. Jeg er faktisk interesseret i hvordan man kan nedfryse og hele emnet generelt. Ingen sarkasme. Hvis du gider at søge på nettet så post endeligt her.

22-08-2007 03:12 #61| 0

@Gambler

Hvor tidligt havde du tænkt dig at gøre det? Der er vel ikke skide meget ved at blive frosset ned som 90-årig, blive genoplivet og så skulle bruge de næste 910 år på at skide i bukserne og løse kryds og tværs? Samtidig er det vel heller ikke fedt at gøre det som 50-årig, hvor du potentielt stadig har +20 gode år tilbage? Det er vel naivt at tro at forskerne rent faktisk vil komme til at besidde evnen til at vende ældningsprocessen.

Desuden undrer det mig at man overhovedet som et tænkende menneske kan begynde at planlægge at gennemgå en procedure der indtil videre ikke er baseret på andet end løse påstande. Dog er du jo sikkert ikke den eneste.

22-08-2007 04:08 #62| 0

@Skodko

Gambler er en naiv dagdrømmer der baserer sine antagelser på egne små drømme. Se bare tråden om 1000 års liv. Da han bliver bedt om at komme med en vurdering af tidshorisonten på de forskellige faser før kommerciel produktion af et evt produkt, ja så kom der ikke mere fra gambler i den tråd.

Det samme er sikker tilfældet her, gambler tager ikke højde for de rent praktiske problemer der er i alle hans små dagdrømme, så som tests, tests og flere tests samt hvem der som menneske vil lægge krop til, for at tage et par eksempler. Det hele er sådan noget dagdrømmeri hvor alt rationelt bliver lagt til side. Det kan ses ved han ikke svarer på de spørgsmål der vedrører de praktiske problemer i hans små dagdrømme.

22-08-2007 04:31 #63| 0

Har i set det South Park dobbelt-afsnit hvor Cartman bliver frosset ned fordi han ikke har tålmodighed til at vente 3 uger på at PS3 udkommer... OG FØRST BLIVER VÆKKET FLERE TUSIND ÅR SENERE!!!

Det beviser jo at det kan lade sig gøre!

22-08-2007 07:50 #64| 0

@Tox

Virker Martingale også i southpark? Måske det er der Gambler får alle sine ideer fra :)

22-08-2007 08:18 #65| 0

Hvor fanden er det filmen knækker henne for dig?
Er det på intet tidspunkt i din stride strøm af helt igennem debile lorte indlæg, gået op for dig du måske opholder dig på et forkert forum? Var det Saturns direkte distance til Pluto der gjorde du klikkede dig ind på worldwideweb forumet Pokernet den dag du besluttede dig for at belemre vores digitale verden med skødesløs tomhed? Der findes en MILLIARD forums, og jeg mener virkelig en milliard, hvorfor bliver du hængende? Du er ikke dum nok til ikke at forstå folk synes du er dum at høre på, så du må have glæde af opmærksomheden, er det virkelig så fedt at høre på 30 kommentarer om hvor hvor lidt aktivitet der figurerer i ens hjerne hver gang man har nedfældet lidt tanker på noget digitalt pergament? Kom nu videre forhelvede, show must go on. Man kan ikke være en semi debil forvirret teenager for evigt, vel?

22-08-2007 08:22 #66| 0

Jeg synes faktisk det er et meget interssant spørgsmål.

@Gambler

Send venligst en PM hvis du finder et sted hvor det kan lade sig gøre

22-08-2007 09:27 #67| 0

@Gambler

er du meget bange for at dø?

22-08-2007 10:01 #68| 0

At blive frosset ned? At leve i din egen krop til du er 1000?

Er det i virkeligheden ikke lidt gammeldags? Afhængigt af hvordan du oplever dig selv, sådan rent eksistentialistisk, så kan det da gøres smartere. Hvis du mener at din hjerneaktivitet er, hvad der udgør essensen af dig, så er det da bare et spørgsmål om at vente på at indholdet af din hjerne kan blive uploadet på et verdensomspændende netværk. Så kan du "leve" der indtil en eller anden slukker for strømmen!

Dotprik

Ps. I took the blue pill!

22-08-2007 10:56 #69| 0

@Dot

Det vås der får du ikke gambler til at tro på, han er jo ikke naiv :)

"Ps. I took the blue pill!"

Viagra?

22-08-2007 11:04 #70| 0

jeg er også med på vognen hvis med at shippe 500$ hvis gambler gør det inden 2008

22-08-2007 11:24 #71| 0

Der er denne OT kategori, og hvis folk virkelig har et problem med de spørgsmål der stilles, kunne de jo undlade at læse dem, istedet for at svine vedkommende til som stiller dem.

22-08-2007 11:24 #72| 0

"Tune 21-08-2007 19:29

jeg vil gerne give et tilskud til at du kan blive frosset ned - ASAP"

INSTA-BETALT!

22-08-2007 11:43 #73| 0

Nope gambler, jeg kender ikke nogen steder hvor man kan det..
Tror at du skal finde en bananrepublik et sted før den går. eller betale ret mange penge i bestikkelse for det

22-08-2007 12:03 #74| 0

@Gambler

det er set gjort før i adskillige film. Blandt andet med Jean-claude van dam, og ham fra robin hood.

Tror du har fat i noget dér.

22-08-2007 12:56 #75| 0

Osse den fine film med sylvester stallone, sandra bullock og wesle snipes... Kan selvfølgelig ikke huske navnet

22-08-2007 13:03 #76| 0

ik noget alligevel!

22-08-2007 13:32 #77| 0

Men hvis Chuck Norris blir frosset ned kan han STADIG levere et Roundhouse-kick lige i skallen på skurken ...

22-08-2007 19:39 #78| 0
OP

"@Dot

Det vås der får du ikke gambler til at tro på, han er jo ikke naiv :)

"Ps. I took the blue pill!"

Viagra?"

Nej jeg tror ikke på at man kan leve på et verdensomspændende netværk indtil man bliver slukket for, men jeg tror på at det en gang bliver muligt at uploade enten hele ens hukommelse eller dele af ens hukommelse til en computer.

"Hvor tidligt havde du tænkt dig at gøre det?"

Det ved jeg ikke. Hvis jeg en gang får en eller anden sygdom og får at vide at jeg kun har fx 6 måneder tilbage at leve i så kunne jeg godt finde på at blive frosset ned. Jeg synes det er vigtigt at man ikke ligger og rådner op i flere timer først da hjernecellerne og dermed ens personlighed dør inden for meget få minutter. Hvis det som Aubrey de Grey og andre forskere mener bliver muligt at få en på over 60 til at have samme helbred som en på 30 så spiller det ingen rolle hvor gammel jeg er.

"Hvis du stadig mener det kan lade sig gøre i din tid, kan du så ikke komme med dit bud på hvor lang tid du mener at følgende faser tager før 1000 års liv er en realitet og kan benyttes af almindelige mennesker:

-Udvikling af produkt/metode til at blive så gammel
-Test
-Flere tests
-Og flere tests
-Udvikling af metode til masseproducering
-Godkendelse af produkt"

Nej det kan jeg ikke. Jeg ved bare at tingene går utroligt hurtigt og forskerne lærer nye ting hver dag. Bare i løbet af de sidste 100 år har vi ca. fordoblet vores forventede levealder og når forskerne ved lidt mere om hvordan vi bliver påvirket af alle de ting som vi putter i vores krop så tror jeg godt at vi kan tilføje en 20-50 år til den forventede levealder. I løbet af de år tror jeg at forskerne har fundet ud af endnu mere der kan være med til at gøre at man lever endnu længere.

22-08-2007 19:59 #79| 0

Tox: Det er en Wii, Cartman vil have (duh)

Gambler:

du poster de her, ehm interessante indlæg, i tide og utide, og gang på gang får du sarkastiske og negative svar fra 99% af PNs brugere og resten sidder sikkert og griner deres røv i laser. Så her kommer mit spørgsmål:

Hvorfor poster du dine ideer her inde, når du aldrig får de svar du ønsker dig? Er det fordi du tænker: "Yes mand, nu har jeg fundet noget som jeg kan poste inde på PN, og fremlægge håndfaste beviser fra Dr. Nutcase, og endelig få de dumme pokernettere ned med nakken!!!" Vil du provokere? Er du så ufattelig naiv nok til at tro at du vil blive taget seriøs?
Eller, som jeg begynder at tro, er du en som tager tykt pis på os alle, og morer dig over at folk vil hidse sig sådan op?

22-08-2007 20:13 #80| 0
OP

@X989X

Jeg morer mig lidt over at folk kan hidse sig op over næsten ingenting, men jeg håber også at få nogle fornuftige svar. Der er en grund til at tråden er placeret i off topic kategorien og jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke kan lade være med at komme med deres sarkastiske kommentarer. Hvorfor spilde en masse tid på at lave den slags indlæg? Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du ikke har sendt en pm i stedet for at oprette et indlæg som ikke rigtig har noget med trådens emne at gøre.

22-08-2007 20:14 #81| 0

Husk at bruge en kummefryser med energimærke , ellers kan det godt blive en halvstor el regning.
Mvh Søren

22-08-2007 20:19 #82| 0

gambler:

Ikke fordi jeg ikke mener du har ret til at lave sådan indlæg, de underholder skam også mig, men når du nu så sjældent får seriøse svar, forstår jeg bare ikke at du gider at bruge tid på at finde links, quotes etc.
Og angående det med de mindre seriøse svar, så lægger du jo egentlig selv lidt op til det, for de emner som du vil diskutere er så far out i manges optik, inklusiv min.

22-08-2007 20:45 #83| 0

@Gambler du er lidt galt på den :-)
Den øgede gennemsnitsalder de seneste 100 år, skyldes til en stor del et kraftigt fald i børnedødeligheden samt opdagelsen af anitibiotika etc.

Så man har øget andelen af mennesker, der kan forvente at blive gamle og også andelen, der bliver rigtigt gamle, men der er ikke sket et stort spring i den forventede maximale levealder, hvilken peger i retning af at vi ligger tæt på grænsen.

Illustreret videnskab m.m. er ret underholdende læsning, men borderline science fiction og mange af de "store opdagelser" er altså på grundforskningsniveau. Praktisk anvendelse ligger mange årtier fremme i tiden og vil derfor ikke få den store betyning for nulevende mennesker.

Hvis man endelig skal spekulere....så tror jeg at det er mere sandsyligt at man bliver i stand til at "uploade" bevidsheden en dag, men så ryger vi ud i teologi omkring sjælen m.m. :-)

22-08-2007 22:17 #84| 0
OP

@Ducktor

Var det ikke sådan at for 100-200 så kunne man kun forvente at blive 40-60 år, eller var der også mennesker der blev over de 100 år den gang?

22-08-2007 22:22 #85| 0

OMFG - gambler = dokkedal

22-08-2007 22:25 #86| 0

@gambler
Gennemsnitsalderen var en del lavere, men det skyldtes primært barnedødeligheden. Idag bliver langt flere mennesker gamle og dette skyldes naturligvis de medicinske fremskridt, men grænsen for hvor gammelt et menneske kan blive synes at ligge ret fast. Vi løber tør for damp omkring 110-120 år.
en.wikipedia.org/wiki/Oldest_people#Oldest_living_people

Problemet er lidt at kommer man 200 år tilbage er dåbsattester etc. ikke særligt pålidlige.

Iøvrigt viser statistikken også at du burde overveje en kønsskifteoperation.

22-08-2007 22:39 #87| 0

@Gambler

Du har jo stadig ikke fattet at det er de praktiske problemer der hæmmer dit projekt. Ja måske forskerne kommer langt hurtigt, men det er jo slet ikke det, det handler om her.

Har du virkelig stadig ikke fattet at det er tests, tests og flere tests samt forsøgspersoner og godkendelse der tager tid. Det er skåret ud i pap for dig og bøjet i neon og du fatter det stadig ikke???

Hvordan vil du finde testpersoner til forsøg med nedfrysning?

Måske du kan finde nogle syge mennesker, men de vil jo først tøes op når der er en kur for deres sygdom. Lad os sige det sker efter 15-25 år.

Først når man har fundet ud af om test nummer 1 er vellykket kan man starte test nummer to. Det er begrænset hvor mange simultane test man vil kunne køre, da det er folks liv det handler om, og udover det har man ingen erfaring med det.

Så Gambler prøv nu at fat at problemet ikke er om videnskaben måske finder en metode hurtigt til at fryse folk ned og genoplive dem igen, men alle de efterfølgende tests før de bare kan begynde at søge om tilladelse til at markedføre det kommercielt.

Prøv nu at hop ud af din lille drømmeverden og læs hvad jeg skriver, nemlig at det er de praktiske problemer der er grunden til det tager så lang tid.

Og jeg har stadig ikke set dig tage stilling til tests og godkendelse, udover din kommentar om at forskerne arbejder hurtigt, som jo stadig ikke er hovedessensen.

Du interesserer dig tilsyneladende kun for de positive drømme ved at blive frosset ned, men prøv at læs lidt om godkendelse og tests af medicin og forsøg på mennesker, for det er du vist sprunget helt over, måske det er derfor du ikke fatter at det er det der er hovedproblemet ved at kunne nå det i din levetid.

Udover det kan det jo sagtens være du når at blive syg inden der er opfundet en metode til at leve 1000 år eller til at fryse dig ned.

Tænk på alle de kemikalier du udsættes for hver eneste dag. Selvom man måske kan indtage noget som hjælper kroppen med at forblive ung, så fylder du stadig din krop med hormonforstyrrende stoffer, alle mulige organiske gifte, du indånder gift og partikler der ødelægger dine lunger hver eneste dag.

Men du har vel tillid til at videnskaben opfinder en lille fin økologisk heldragt med tilhørende driv hus du kan gå rundt i?.

Du glemmer alle de negative ting når vi snakker levealder og sygdom. Bare se hvor kort vi er kommet siden 60´erne.

I dag ved vi hvor meget alle mulige gifte skader os, de er blevet erstattet af mindre giftige, nuvel, men det er slet ikke sikkert vi når at opfinde alle de ting før det er for sent.

Problemet er at mange af de ændringer i DNA der f.eks. skyldes sprøjtemidler, desværre er irreversible og nedarvelige. Forsøg med landmænd og deres børn har vist at det desværre ikke kun er en landmands DNA der bliver beskadiet, men også hans kommende børns.

Og her er et KÆMPE problem, allerede nu er menneskeheden så påvirket at mange ikke længere kan få børn af naturlig vej. Og det er jo kun i vesten vi er blevet bedre til at lade være med at bruge de allerfarligste midler.

Tænk på den test greenpeace lavede vedr, indholdet af giftige stoffer i personers blod, bla hende Andrea Elisabeth Rudolph. Hun havde ikke mindre end 29 stoffer i blodet som man med sikkerhed ved er skadelige.

Alt dette er med til at lave ændringer i vores DNA som ikke kan genskabes, vi ved endda det er farligt men der tages hensyn til industrien og produkterme tillades.

Hvem har ikke spist færdigretter? Indersiden af sådan en indpakning indeholder ret giftige stoffer (de fedtafvisende stoffer pappet er prepereret med), o

22-08-2007 23:33 #88| 0

@magnus/gambler..

Skal du spille The Open?? Hvis du skal er jeg frisk på at vi sammen finder en isterningmaskine og gør forsøget. Derefter vil jeg leve sundt og om 500 år vil jeg komme tilbage til Rpyal Casino og hente dig.. Så har vi 500 år tilbage at gå i byen i sammen..

23-08-2007 11:15 #89| 0

@Gambler

Ja så gik det ligesom med 1000-år-levealder-tråden, så snart der skulle tages stilling til de praktiske problemer forstummede talen om snarlig mulig nedfrysning og genoplivning, men har lige tjekket lidt op omkring levealder i danmark.

Vil gætte på du er født i omkring 88-89?

I 1970 var den gennemsnitlige levealder i dk ca 73 år

I 1989 (omkring tidspunktet da en lille ny naiv kom til verden) var den gennemsnitlige levealder i dk 75 år.

I 2005 var den gennemsnitlige levealder i dk ca 77 år

I hele dit liv er der altså ikke sket meget mere end en 2 år forbedring af gennemsnitslevealderen i dk. Der er sgu langt op til 1000 år.....

23-08-2007 11:32 #90| 0

Det er jo helt perfekt, hvis man ryger på tilt, så kan man lige fryse sig selv i en 14 dages tid.

23-08-2007 17:13 #91| 0

Kan gravide kvinder så fryses ned i 9 mdr så man slipper for at høre på dem??

23-08-2007 17:16 #92| 0

Kan kvinder så fryses ned, så man slipper at høre på dem?

23-08-2007 17:41 #93| 0

"Husk at bruge en kummefryser med energimærke , ellers kan det godt blive en halvstor el regning.
Mvh Søren"

ROFL!

23-08-2007 17:45 #94| 0

@Gambler

Jeg ved ikke hvad du ryger - Men sell me that shit!!

23-08-2007 18:06 #95| 0

Nhtywp@

ROFL

24-08-2007 14:27 #96| 0
OP

@pureking

Jeg ryger ikke noget. Jeg nøjes med vodka og den slags ting.

24-08-2007 15:47 #97| 0

@gambler

Teoretisk set kan det lade sig gøre, problemet er bare at teknologien er på et stenalderstadie, da det er en ufattelig avanceret proces. Så hvis du en dag skulle få at vide at du kun har 6 måneder tilbage, så giv den fuld skrue i stedet for...;-)

24-08-2007 16:14 #98| 0

har du prøvet www.duerdafordum.dk

25-08-2007 02:04 #99| 0
OP

@fissan

Internet Explorer cannot display the webpage

Most likely causes:
You are not connected to the Internet.
The website is encountering problems.
There might be a typing error in the address.

What you can try:
Check your Internet connection. Try visiting another website to make sure you are connected.

Retype the address.

Go back to the previous page.

25-08-2007 02:21 #100| 0

@Gambler

Dig og mig...

Ca. 956 år..

Damejagt i gaden..

Bist du da?

(det betyder om du er der? )

25-08-2007 02:42 #101| 0
OP

@Christensen

Det håber jeg da. Jeg prøver at leve sundt og lave om på mine kostvaner. Jeg har lige for nyligt fundet ud af at der er noget som hedder transfedtsyrer som er meget skadeligt for kroppen i pommes frites, kager, chips, popcorn, chokolade og alle andre ting hvor der i ingredienslisten står noget i stil med "delvist hærdet fedt", så disse produkter er hermed boykottet. Har du tænkt dig at leve sundt nok til at være her om ca. 900 år?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar