Advarsel til enhver der besøger Kbh

#1| 2

Jeg har været offer for et modbydeligt svindelnummer, som jeg hermed vil advare mine medmennesker imod. Ikke bare fordi det kostede penge, men fordi min ære som hustler led et så alvorligt nederlag at jeg nu må søge psykologhjælp. Det er det ledeste trick, jeg nogensinde har været udsat for. At udnytte et godt og rent menneskes offervilje på den måde, er langt hinsides mine moralbegreber.

Ved muren uden for Tivoli, sad der en række tiggere. Den ene så mere ynkelig ud end den anden. Der sad blandt andre en sortklædt kvinde med et nyfødt barn og en tom sutteflaske. Foran hende lå der en hat med småpenge i, og der er mange, der lagde penge i hatten. Men ikke jeg. Jeg kender nummeret. Hver anden time er der vagtskifte, og så kommer der en ny "mor" som overtager pladsen. I øvrigt synes jeg slet ikke, barnet bevæger sig. Måske er det bare en dukke. Eller en baby, de har fået udstoppet.
Men den blinde mand med rejsegrammofonen rørte mit hjerte dybt. Han havde et skilt rundt om halsen. "Blind og Familieforsøger" stod der. Han havde store solbriller på. Han satte en grammofonplade på. Det tog lang tid, før han ramte hullet, men til sidst lykkedes det, og musikken vældede af den store tragt. Ud i Vesterbrogades aftenluft:

"I en sal på Hospitalet, hvor de hvide Senge står,
lå en lille brystsvag Pige med et dejligt gyldent Hår.
å en lille brystsvag Pige med et dejligt gyldent Hår"

Den var med Holger Fællessanger, min mormors yndlingstenor.

Jeg brast i gråd og tog en tyver op ad lommen og skulle lige til at smide den i hatten, da jeg kom i tanker om, at han jo ikke kunne se den alligevel. Så jeg nåede lige at få den skiftet ud med en tokrone.
Hvad skulle han osse med en tyver. Han kunne jo hverken spille skoma´r eller seveneleven.

Jeg slap tokronen men i min bevægede situation, fik jeg kastet den så skævt, at den ikke ville ramme hatten.
Men den "blinde" mand greb den inden den ramte jorden.

"HVAD FANDEN ER DET FOR NOGET SVINDEL", råbte jeg. "DU ER JO IKKE EN SKID BLIND".
"Det må du meget undskylde". sagde han, "det er slet ikke mig, der har forretningen. Jeg passer den bare MENS HAN ER I BIOGRAFEN".

08-06-2007 12:01 #2| 1

hahaha lol

Weltklasse... Ikke så meget på grund af historien, men fordi den er sand. Giver ALDRIG penge til de svindlere. Heller ikke dem som tigger i togene.

Flere af dem, som sidder og ser ynkelige ud på strøget laver flere tusinde kroner om dagen, når det går godt... og har kommunalstøttet lejlighed ved siden af.

Så ja. Pas på når I kommer til Kjøvenhaun.

08-06-2007 12:07 #3| 1

EL OH EL

BEGAMENTS

08-06-2007 12:14 #4| 0

Har man ikke fejemaskiner til den slags?

08-06-2007 12:32 #5| 0

"EL OH EL

BEGAMENTS"

Hehe :)

08-06-2007 13:35 #6| 0

hahaha _SHIZZLE_

08-06-2007 14:34 #7| 0

LOL

bonderøve-bliver-snydt-i-storbyen-aments

08-06-2007 16:06 #8| 0

ses søndag.

08-06-2007 16:55 #9| 0

Tror faneme jeg elsker Little me!!! Hver gang jeg ser den mand poste her på PN, stiger mit humør lige et par grader!

Flere indlæg Little me!

08-06-2007 17:22 #10| 0

Det er fandme sygt det der. Jeg har selv selv været ude for tricktyve i KBH.

Sådan foregår svindelnummeret:

To unge piger på ca. 18 kommer over til min bil mens jeg er ved at pakke mine varer ned - de begynder at pudse min forrude imens deres bryster er ved at falde ud af deres små t-shirts det er umuligt ikke at glo, og når jeg derefter giver dem en skilling for deres indsats afslår de, og ber om et lift til Hellerup i stedet, og selvfølgelig siger jeg ja, og de hopper ind på bagsædet - når jeg kører ud begynder de at have sex med hinanden, og så kravler en af dem om på forsædet og begynder at tilfredsstille mig oralt imens stjæler den anden min tegnebog.

Jeg fik stjålet min tegnebog sidste lørdag, 2 gange tirsdag onsdag og igen her i dag - hvad skal jeg gøre?

08-06-2007 17:26 #11| 1

@Mccrap

Du siger:

"Giver ALDRIG penge til de svindlere. Heller ikke dem som tigger i togene."

Ja, de er sikkert svindlere. De klæder sig helt sikkert frivilligt ud som bumser i deres lasede tøj, de stinker bevidst af lort og render gennem togene hver dag og tigger om penge, bare for at tage røven på DIG og svindle sig til lidt penge!

Vågn op! Måske er de bare så svage og tabt i vores samfund, at de ikke har andre muligheder!? Måske bruger du bare dette som en undskyldning, for at retfærdiggøre over for dig selv, at du ikke behøver at give penge til de stakkels mennesker.

Måske!

08-06-2007 17:28 #12| 0

@Sevelius

Hehe!

08-06-2007 17:33 #13| 0

ElskerPiger Du kører ikke med tog dagligt kan jeg hører.. Gør jeg selv, og kan ofte stille mit ur efter den samme dumme tøs som kommer med et nyt billed hver måned, og tigger penge. Hun gør det sku ikke bare før at få lidt ekstra til sit kedelige liv, men fordi hun er sendt ud af nogle bagmænd et sted i verden. At det så er synd at de bliver udnyttet til den slags er så en anden sag, men støtte sådan noget ville jeg fandme aldrig gøre.

08-06-2007 17:42 #14| 0

@Illisher

Ja, det er et stykke tid siden jeg har kørt i tog. Men jeg gjorde det meget før i tiden, og jeg går fortsat op og ned at Strøget i ny og næ.

At påstå at ALLE tiggere i København er svindlere er helt hen i vejret. Jeg siger ikke, at der ingen er.

Dog ændrer det ikke på, at disse mennesker som udgangspunkt er stakler - højst sandsynligt med et meget usselt liv.

Jeg giver altid til disse mennesker. En 20er betyder ikke noget for mig. Men det kan meget vel redde en tiggers dag. Og jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad personen så måtte bruge pengene til. Så længe vedkommende bliver lykkelig og er glad i øjeblikket. Dette ændrer ikke på, at jeg også mener, at vi skal gøre en langt større indsats for at hjælpe de svageste i samfundet - gerne en slags hjælp til selvhjælp.

At en "svindler" i ny og næ skulle få en 20er fra mig, gør ikke en skid. Og det skal ikke gå udover de mange, mange hjemløse og meget udsatte mennesker som også render rundt i København, hvorfor jeg fortsat giver penge til folk som tigger.

08-06-2007 17:54 #15| 0

flot sagt EP

08-06-2007 18:01 #16| 0

@ElskerPiger

"Og det skal ikke gå udover de mange, mange hjemløse og meget udsatte mennesker som også render rundt i København"

kan godt være jeg er naiv, men jeg troede at alle "legale" borgere i Danmark har mulighed for at få både et sted at bo, og noget at spise, men måske er det en kynisk synsvinkel at have.

08-06-2007 18:07 #17| 0

@mbpaalborg

Der er desværre rigtig mange mennesker, som er så svage og så langt ude, at de ikke formår at have egen lejlighed og have et arbejde. Derfor ender de til sidst ude på gaden, hvor det for dem bare gælder at overleve én dag ad gangen.

Uanset hvad grunden måtte være til dette, fortjener de også hjælp. Derfor giver jeg penge til folk som tigger.

08-06-2007 18:13 #18| 0

@Little

Priceless. Keep up the good work.

08-06-2007 18:14 #19| 0

"Flere af dem, som sidder og ser ynkelige ud på strøget laver flere tusinde kroner om dagen...."

WHAT????...flere tusind om dagen?

Så er det vel kun et spørgsmål om tid, inden vi ser de første PN'ere sidde på strøget med deres bærbare og et "støt en tabende pokerspiller"-skilt:-)

@Little Me og Sevelius....LOOOOL

08-06-2007 18:19 #20| 0

@Little me

Nærigt at skifte en 20-er med en 2-krone.

08-06-2007 18:22 #21| 0

Køb hjemløse avisen, den koster en 20'er de får 8 for at sælge den, og så er der ingen der snyder nogen.

08-06-2007 19:11 #22| 0

@elskerpiger

Ja, jeg skal naturligvis ikke skære alle over en kam, men jeg vil gerne ligge hovedet på blokken at langt langt størstedelen (specielt øst-europæerne & sigøjnerne) ikke er andet end plattenslagere.

Har tilfældigvis et arbejde, hvor jeg har kendskab til baggrunden for en del af de personer som render rundt i togene og sidder på strøget, og ja, de er nogle arme stakler, som desværre er blevet svigtet i systemet, men nogle af dem, har nu fundet en måde at tjene til dagen og vejen.

Fred være med dem, som giver dem penge. Jeg kunne aldrig drømme om det selv, da jeg ved, jeg ville føle mig snydt bagefter. Så hellere støtte op om f.eks. Hjemløse-avisen eller lign.

og ja... I vil virkelig blive overrasket over, hvor mange penge de kan lave på en god dag....

08-06-2007 19:21 #23| 0

"Køb hjemløse avisen, den koster en 20'er de får 8 for at sælge den, og så er der ingen der snyder nogen."

Eneste problem er, at kun 1/3 af sælgerne selv er hjemløse. Man skal ikke være hjemløs for at sælge den, og det er der desværre lidt for mange non-hjmeløse der prøver at slå plat på.

08-06-2007 20:25 #24| 0

kl. 15

08-06-2007 23:55 #25| 0

Måske man burde fortælle Benny og Brian fra Brønshøj, at der er betydeligt flere skillinger i at knalde hjemløse ned, frem for "national sporten" og rulle svenskere i nyhavn?

09-06-2007 01:04 #26| 0

Rooger Ehh, er det dårligt at der er ikke hjemløse der hjælper dem med at sælge deres blade? Det er vel ikke sælgeren selv, der stikker de 8 kr i lommen bagefter, de samler vel pengene sammen?

09-06-2007 01:08 #27| 0

troede kun det var hjemløse der solgte den

så dur det jo heller ikke

09-06-2007 01:13 #28| 0

Så vidt jeg har forstået, bliver sælgerne aflønnet pr. solgt enhed. Det kan der være okay penge i, så derfor er der en del ikke-hjemløse der også sælger, da det er svært at kontrollere for distributørerne hvem der er hjemløse.

Sagen er god, og det er også bedre at de hjemløse selv sælger noget, og er en del af processen, men det er bare ærgeligt hvis pengene går til en, der har set mulighed for at tjene penge på andres bekostning.

09-06-2007 01:56 #29| 0

@ Rooger

Enig

09-06-2007 03:09 #30| 0

så fedt han kalder det forretningen

09-06-2007 18:01 #31| 0

"Måske er det bare en dukke. Eller en baby, de har fået udstoppet"

lol @ udstoppet baby

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar