Opskriften på succes ?

#1| 0

Jeg har nu spillet poker i godt 2½ år (i gennemsnit 35 timer om ugen), og jeg syntes ikke jeg er tæt på at tjene det jeg "burde", jeg syntes ihvertfald jeg burde tjene mindst 1.000$ om måneden inkl diverse bonusser osv.

Det vil være mit mål nu, men opskriften er ikke på plads.

Midler:
5-8 timers spilletid i 14-21 dage om måneden.
start beløb på 1.500$

Opskriften:
Med den slags tid jeg har til det er det så en god ide bare at finde et sted med god rakeback og bare få raket for de ca 3000$ om måneden så man får 1000$ i rakeback?

Skulle jeg bare snuppe party poker og håbe på at ende med et overskud på 1000$?, alle siger folk er dårlige på party og det er jeg enig i, men ligefrem at kaste deres penge i grams syntes jeg ikke de gør som mange beskriver.

Hvad er jeres opskrift?


Som det er nu hopper jeg rundt over det hele og kan slet ikke blive et sted,
FL cash, NL cash, sngs og turneringer + en lille smule PLO bliver det ofte til på en enkelt dag (gerne 5 forskellige sider) og det syntes jeg slet ikke er holdbart.

Da jeg startede med at spille poker om penge var det på absolute poker og det gik godt, det føltes også som en rigtig bankroll man spillede op i stedet for nu, hvor hvis jeg skal regne min bankroll ud nu skal jeg åbne 25 klienter for at kigge hvor meget jeg har stående hvert sted.

Jeg spillede udelukkende på absolute poker i godt ½ år da jeg startede og det føltes som om man var "hjemme", men så begyndte jeg at få øjnene op for at der fandtes andre sider og derefter gik jeg ud for at lede efter grønnere græs og et nyt hjem, men jeg har stadig ikke fundet det og det tror jeg er en stor grund til jeg ikke er tæt på at vinde det mit potentiale diktere. Jeg tror mange vil kunne nikke genkendende til dette problem, og jeg kender ikke løsningen, grunden er jo at der ikke er et eneste pokersite der tilfredsstiller mere end et behov da alle pokersites er middelmådige til meget dårlige.

Jeg har efterhånden stået for en del tråde der kan ligne denne en smule, hver gang med et håb om en eller anden har den "magiske formel" og hver gang må jeg gå skuffet derfra for den findes vist ikke lige nu.

Hvad er løsningen ? (fik jeg overhovedet formuleret det hele forståeligt?)

/Kristian

31-05-2007 13:58 #2| 0

Hej Kristian

Forstår godt din problemstilling, har selv kørt efter noget tilsvarende i de par år jeg har spillet, men for 3 måneder siden besluttede jeg mig for at det skulle være slut.

Derfor startede jeg med at grinde på Ladbrokes, helt nede på NL20 (var broke, startede forfra). 10 tablede mig op igennem rækkerne efter stram BRM uden limithop (indrømmet havde 1 aften med hop, som gik galt) og er nu nået til NL100 igen and rising.

Har lavet en aftale med mig selv, at jeg skal minimum spille 20K hænder på ét givent limit før jeg hopper op. Er jeg ikke tilfreds med min winrate må jeg igennem 20K hænder mere. Det er ren "slavearbejde" men det giver sgu $ på kontoen.

Hele min rulle er samlet på ét sted og jeg spiller kun turneringer, hvis der er noget specielt, hvor jeg så indsætter turnerings buyin på den pågældende side og trækker pengene ud af Ladbrokes. På den måde bliver jeg ikke fristet af diverse ting.

PM mig evt. hvis du har spørgsmål.

31-05-2007 14:21 #3| 0

Min opskrift på succes der hovedsageligt har præget de ca. sidste 6 måneder har været at lave regler der skulle følges hver gang jeg spillede.

1: Aldrig spille uden enten at have rakeback eller bonus i ryggen
2: Dokumenter dit spil og rulle så meget som muligt. Dette indenbar indkøb af PO, et excel-ark hvor alt hvad jeg spiller bliver skrevet ned (lidt a la PO, men stoler mere på mine egne basale statistikker ang. gevinst, optjente points mm.) og et excel-ark hvor alle spillesteder med konto er skrevet og indholdet på dem, hvilket skal opdateres inden man går i gang på de dage man spiller, så man ved hvad ens rulle er på.
3: Spil efter rimelig konservativ BRM, 500 BB til FL og 30xBuyin til NL.

Udover at dette holdte mig fra at impuls-spille poker da det alligevel krævede en vis indsats at opdatere de forskellige regneark inden man "måtte" spille, og dermed kun spillede når jeg følte for det, gjorde det også at jeg fik et mere klart overblik på hvor jeg havde den bedste edge, hvilket gør at jeg nu også opererer med denne nye regel:

(4): Spil kun der hvor du føler du spiller bedst, for mit vedkommende FR NL, og kun MTT hvis der er overlay.

31-05-2007 14:38 #4| 0

jfac har også gode pointer, gode punkter alle 4, som jeg også efterlever.

31-05-2007 16:31 #5| 0

"Jeg har nu spillet poker i godt 2½ år (i gennemsnit 35 timer om ugen), og jeg syntes ikke jeg er tæt på at tjene det jeg "burde", jeg syntes ihvertfald jeg burde tjene mindst 1.000$ om måneden inkl diverse bonusser osv."

Har du skrevet forkert?

31-05-2007 16:40 #6| 0

Hvis du virkelig har spillet så seriøst i 2 1/2 år med indtjening på under 1k, fatter jeg ikke hvordan man kan overleve og hvorfor man bliver ved?

Nu ved jeg ikke om du multitabler, men 35 timer giver vel sh'ed 3500 hænder pr bord om ugen...dvs for 4 borde er det 56k hænder per måned.

Raken i sig selv burde være mere end 1k....og kan man virkelig være even på any niveau over 1.5million hænder, når man trods alt får SÅ meget erfaring hver dag?

Jeg fatter ikke helt din OP, check lige om der mangler noget?

31-05-2007 16:54 #7| 0

Du skal være åben for, at det er nødvendigt (at arbejde på) at blive bedre. Bøger, HH, tænke over situationer, diskussioner med venner, analyse osv.

På golfbanen kan jeg let se, at de andre slår længere og mere præcist end mig, men ved pokerbordet er det sværere. Man er blind over for sine egne leaks, for ellers havde man dem typisk ikke :-)

Der er masser af posts hvor folk har mistet skrubbet, men hvor tit siger de så egentlig: "Øv, jeg er ikke så god, som jeg troede"?. Aldrig. Det er dårlige undskyldninger i stedet om varians, bad beats, modstandere der er pisseheldige osv, når sandheden er, at de selv sidder og sprøjter EV væk.

Bliv ved med at arbejde med dit spil, så kommer resten af sig selv.

31-05-2007 17:19 #8| 0

Løsningen er at du skal ændre dit spil. din 1-3 k pr måned efter 2-5 års spil er temlig skidt.

Tag pause. Læs en 3-4 bøger. spil nogen andre typer spil/sites.

31-05-2007 18:24 #9| 0

Er der bøger på dansk man kan købe???

31-05-2007 19:13 #10| 0

@ Mancini

Der skulle stå 2 1/2 år hvis det er det du hentyder til.

@ Go Around
Jeg bliver jo ved fordi jeg godt kan lide spillet, det hele skal jo heller ikke handle om pengene.
Raken må være høj ja, men jeg har faktisk aldrig rigtig haft en rakeback aftale, der har været lidt hist og pist som 30-60% på b2b men jeg nåede at smutte inden jeg indfriede kravene. 30% på absolute som jeg først fik efter jeg var stoppet med at spille der udelukkende, så det er kun blevet til en lille smule og sådan er der en del flere eksempler.

Jeg spiller forresten 2-4 borde af gangen (25 borde hvis jeg skal have lidt action)

Jeg har tidligere tjent mere men over de sidste 5-6 måneder er det gået gevaldigt ned af, det er faktisk kommet sammen med at jeg har fået meget mere viden om spillet, min konklusion er at jeg overtænker alt når jeg sidder ved bordene. - udover det er der en del ting der er begyndt at irretere mig når jeg spiller som selvfølgelig også tager noget koncentration. Det kan være manglende ting hos pokersider, eller noget så åndsvagt som dårlige stole når jeg spiller i OPK.. :)

@henry
Det er jeg nu bestemt heller ikke bange for, f.eks. læser jeg 90% af trådene herinde og en smule på andre forums.
Jeg har også læst en del bøger:
HoH 1+2+3, 2 gange.
Ace On The River
Killer hold'em
Super Systems 1+2
og et par stykker andre, også har jeg set nogle dvder som dog ikke var til meget hjælp.
Jeg har også pokertracker hvor jeg kigger mine hænder igennem.


tak for indlægene indtil videre, jeg er glad for at se det bliver taget seriøst på trods af mange tidligere knap så seriøse indlæg fra min side, og jeg håber selvfølgelig på flere da det er et kæmpe problem det hele ser ud som det gør i øjeblikket og har gjort de seneste måneder.

/Kristian

31-05-2007 19:17 #12| 0

"Jeg spiller forresten 2-4 borde af gangen (25 borde hvis jeg skal have lidt action)"

:-)

31-05-2007 19:17 #11| 0

Mine råd er:

- Find ét spil (Turneringer eller Cash)
- Start på det limit som du idag er vindende på og bliv der
- Fokuser på at forbedre dit spil i kun det spil

- Når du slår spillet nok, overvej om du vil rykke op i limit
- Hvis du rykker op, sæt en grænse for hvor meget du er villig til at tabe for at teste niveauet på det nye limit
- Hvis du taber når du rykker op, prøv at overvej om tabet skyldes negativ varians eller at du ikke er god nok (hvis du har slået det forrige limit meget, så vil et tab sandsynligvis være et resultat af negativ varians, da niveauet typisk ikke stiger ekstremt meget et limit højere)
- Ryk ned igen hvis du taber det du har sat som grænse
- Ryk op igen når du har tjent det tabte tilbage og mener at det var negativ varians der forårsagede dit tab sidst


Hvad er dit mål for indtjening på poker?
Prøv at regne ud hvad det kræver at nå det mål. F.eks. kan du tjene 33 $ i timen hvis du slår 33$ SNG's med en ROI på 20 % og kan spille 5 af dem i timen (med 4-tabling skule det være muligt)

Kort og godt så hjælper det med et mål og nogle regler for at nå det mål.

31-05-2007 19:44 #13| 0

opskriften på succes =


hårdt arbejde.


Studer, lær, læs, prøv, skriv... men ikke mindst udfordrer dig selv

31-05-2007 20:13 #14| 0

Hey igen Kristian.

Synes det lyder lidt foruroligende at der ikke er noget der vil fungere.Enten bør du "nulstille" din tilgang til spillet ved at tage en LANG pause fra både bøger,spillet og måske også PN.Få hjernen HELT klar, da der tydeligvis gemmer sig nogle rigtig dårlige vaner derinde.

Ellers kunne det være løsningen at finde en helt anden hobby?Det er jo ikke obligatorisk at spille poker :-)Hvis man ikke synes det er sjovt, og det iøvrigt heller ikke er givende...tja...så er der vel ingen grund til at spilde tiden med det.

Prøv at start dit forsøg op fra din OP i f.eks juli/august og post igen 2-3 måneder fra der....GOOD LUCK !

31-05-2007 23:32 #15| 0

@Kristian
Først og fremmest stor respekt for din kommentar
"Jeg bliver jo ved fordi jeg godt kan lide spillet, det hele skal jo heller ikke handle om pengene"

Det spiller sku, og det er faktisk efter min mening et meget væsentligt grundlag for at blive en solid vindende spiller, for tror alle vi kender vores resultater, når vi sidder og spiller men egentlig ikke rigtig gider, man bliver ukoncentreret og tager dumme = dyre beslutninger.

Når det er sagt så kan der heller ikke være tvivl om der er en hel del leaks i dit spil, når du ikke vinder mere. Jeg er ikke guds gave til pokerspillet og har stadig en hel del jeg skal arbejde med i mit spil, men efter at have spillet nogen lunde lige så lang tid som dig, ligger jeg da rimelig stabilt omkring ..... ved at multitable omkring NL1000. Jeg lever af det og lever godt, men det kan gøres bedre!!

At stoppe vil jeg da bestemt ikke foreslå, du taber jo ikke penge og hvis du samtidig syntes det er sjov.... HVORFOR SÅ STOPPE.

Der er givet mange god indspark i ovenstående, jeg vil foreslå:

1. Vælg et spil du vil fokuserer på, eks. NL 6 mands og hold dig så til det (kan evt. spille lidt turneringer eller sng for afveksling), men lad være med at skifte mellem FL og NL osv. det er så vidt forskellige spil at det koster fordi du tager vaner med dig, som i det ene er rigtig godt men i det andet noget lort. Vælg det du syntes er sjovest!!

2. Find et niiveau du er tilpas med, eks. NL200 og hold dig p.t. til dette.

3. Gennemgå din PT:

Prøv at bevæg dit spil hen mod ABC-poker, holder man fast i det burde du i hvert fald kunne klare at vinde 1-2 BB/100 på NL200. Når du så har styr på det, kan du altid bagefter begynde at finpudse spillet for at komme op på en bedre vind-rate.

Preflop:
- Antal hænder du spiller bør ligge i niveauet 20-25%.
- Antal hænder du preflop raiser bør vel ligge i niveauet 12-15%.
- Hænder der evt. kan få ovenstående ned er, ikke fra early at spille hænder som KJ og nedefter, A9 og nedefter, Suited conecters og samtidig passe på med i late at calle med de 2 første. Det er klassiske hænder man gerne vil spille, men som mange faktisk taber penge på, fordi du tit får svære beslutninger postflop og eks. er domineret af modstanderen.

Postflop:
Ja det er for komplekst et spil til at kunne sætte faste regler op for, men når du sætter dig på bordet, så vurder om det er mange små pots du skal vinde (meget tight modstandere, hvor du kan stjæle en masse) eller få store (meget loos spillere, hvor du kan tillade dig at siddde og vente til de rigtig gode hænder, da du mod disse ofte vil få rigtig god betaling).

Tag kombinationer af hænder og se hvordan du klarer dig. Når du ser på dem, så del det op i early og late. Fornuftig opdeling kan være:

- Par fra 77 og nedefter.
- Suited conecters fra 109s til 54s.
- Ovenstående bare ikke suited.
- Høje kort AK-A10, KQ-K10, QJ-Q10 og J10:
Prøv her at finde hvor grænsen går for hvilke du vinder eller taber med, eks. kan det være du vinder med KJ i late, men når den kommer ned i K10 taber du. Tag dig ikke af hvis du eks. har tabt med AQ men vundet med AJ, det kan skyldes varians!!

Ved ovenstående får du en ide om hvor er det du smider alle de penge som du tjener med dine AA, KK osv. (hvis du taber med dem så stop med at spille.... hi hi sorry)

4. Analyser ovenstående:
Nu har du en ide om hvor dine leaks er, næste skridt er så at gøre noget ved det, her kommer det lidt an på hvilke hænder det er du taber med:

1. Taber du med marginale hænder som KJ, K10, J10, 56s osv.
Du kan vælge i første omgang at afskrive disse ma

31-05-2007 23:47 #16| 0

Det meste er sagt, så jeg vil ikke gentage det.

Jeg vil blot klappe Laur på skulderen for en fin post. GW!

01-06-2007 00:04 #17| 0

Vil mene opskriften er ligetil hvis du er vindende:

3,000+ cashhænder om dagen 5 dage om ugen på det højeste limit du kan slå eller et limit lige under :)

tror dog du har seriøst brug for en pause da u er kørt fast!

Laur: kanon post recommended read!

GL!

01-06-2007 00:22 #18| 0

@Laur

Vinder du 2-3BB/100 eller vinder du 2-3 ptbb/100?

For hvis du kun vinder 2-3BB/100. Så må du godt nok opleve meget varians.

Derudover. God post.

Jeg kan desuden anbefale at anskaffe sig en Coach, hvis man sidder fast på et limit. Det er altid godt at få en udestående til at kigge ens spil lidt igennem.

01-06-2007 00:26 #19| 0

Hvis du har $1500 så ligger du på omkring mit limit BRM mæssigt. Jeg spiller NL25 med en $1000 rulle og $1000 ekstra på neteller til de mørke downswings perioder.

Jeg spiller ren ABC poker og multitabler 5-10 borde. Først når jeg har slået mit tight image fast ved bordet åbner jeg op med bluffs, 2nd barrels etc.

Mine stats er fra da jeg byggede rullen på stars. 71,000 hænder:

VP$IP: 13.22%
PFR: 11%
Total AF: 3.15

bb/100 hands: 9.24

Dette var dog hvor jeg startede på NL10 og arbejdede mig op til NL25 .

Vil dog vove at påstå hvis du kan udholde den robot agtige grind et par måneder så er dette vejen frem.

01-06-2007 00:29 #20| 0

1) Læs og post på 2p2
2) Læs bøger
3) Læs og post på 2p2
4) ???
5) Tjen many monies
6) Husk skattefar

Der var lige en anden tråd oppe og vende som var en halv "stake me" tråd hvor OP var løbet tør for penge igen igen. Jeg overvejede at skrive i den, at jeg ikke forstår hvordan folk kan tage poker seriøst over en længere periode og ikke blive vindende spillere med relativ stor indtjening.

Undskyld, men enten er din indstilling ikke korrekt eller også har du bare ikke det der skal til. Jeg har fuld respekt for hygge spillere der spiller 20 min om dagen og skider hul i det. Men hvis man efter 2,5 år med seriøs indsats endnu ikke formår at chrushe online poker for et anseeligt beløb skal man overveje hvad det er man har gang i. (Deraf denne tråd selvfølgelig. Undskyld hvis jeg er belærende Kristian)

EDIT: Hvis du leder efter en magisk formel til at tjene penge hurtigt tænker jeg enten a) du er ikke særlig gammel eller b) du er ikke særlig kvik. Jeg vil være meget overrasket hvis der er mere end et par få stykker af de rigtig dygtige spillere som er blevet dygtige uden at yde en hård indsats. online poker er som resten af livet: Med mindre du har et sjældent talent kommer du ikke til tops uden at yde en helhjertet indsats. Ingen hurtige formler for 99.9% af vindere, kun hårdt arbejde

01-06-2007 00:38 #21| 0

Vil mene at det er meget vigtigt at læse en masse bøger, samt diverse artikler og analyser man overhovedet kan finde som er relevant til de spil og limits man spiller.

Sideløbende skal man prøve at analysere nogle af sine egne hænder, også nogle af dem der virker ordinære.
Tror at mange falder ind i en vane med at lave de samme fejl, ikke kun -EV beslutninger, men også nogle der bare skal laves til meget større EV end de er i øjeblikket.

Dette er man nød til at bruge inspiration fra eksperter, hvad enten det er folk man kender der virkelig kan "smadre" disse games dvs holde en mefget høj winrate, ellers hvis man ikke kender en sådan person, ja så er man altså nød til at læse sig til det, og sætte sig ind i det selv.
Øvelse på bordene er naturligvis vigtigt, men man er nød til at lære sig selv en masse forskellige ting som ikke altid er åbenlyse.
Og som sagt så er de fleste leaks nok svære at få øje på hvis ikke man kigger nærmere.

Tit tænker man måske, nå ja han lavede en fejl og mit spil var +EV i længden, men det kan jo være man kunne have valgt en linie der var endnu mere +EV.


Ved ikke om det blev lidt for rodet, men det jeg mener er at hvis man ikke kender nogle der er virkeligt dygtige, og kan undervise en, så kan man enten prøve at hyrer en, eller den nævnte mulighed er altså at man må "uddanne" sig selv med de midler og redskaber man kan finde.

Og her er bøger, artikler PN og 2+2 altså glimrende muligheder og en del af det helt gratis.
Nogle vil naturligvis være bedre til at uddanne sig selv end andre, og derfor vil resultatet jo ikke blive ens for alle.
Nogle vil nok fejle, men man kan da prøve, mulighederne er der i hvert fald.

01-06-2007 00:57 #22| 0
01-06-2007 01:08 #23| 0

lo2

01-06-2007 03:04 #24| 0

@Laur

Damn det er satme ikke meget så. Det er jo faktisk kun 1-1½ptbb/100 du vinder så.

Jeg tror aldrig jeg ville spille et niveau, hvor jeg ikke vandt minimum 3ptbb/100. Tror du skal forberede dig på snart at ramme et rigtigt downswing så....

01-06-2007 03:09 #25| 0
01-06-2007 03:13 #26| 0

Jeg snakker ikke om at det er for lidt, du har tjent.

Jeg siger at jeg hellere vil spille lidt lavere og så vinde fx. 5ptbb/100 og så have lettere ved at slå mine modstandere, samt opleve færre swings/varians.

01-06-2007 03:20 #27| 0
01-06-2007 03:39 #28| 0

@Laur

En væsentlig grund til, at du får meget i bonus er jo, at det primært er de ikke-skattefrie sites, der giver bonus.

01-06-2007 03:44 #29| 0
01-06-2007 03:48 #31| 0

???

01-06-2007 03:48 #30| 0

Ja ja, vi ved godt, at du er balla.

01-06-2007 04:06 #32| 0

Hvorfor har du slettet dine indlæg Laur?

01-06-2007 04:09 #33| 0

Har bare ikke lyst til at have min indtjening stående herinde som historik....

Hvad limits spiller du egentlig Sir?

01-06-2007 04:10 #34| 0

Spiller du 35 timer poker om ugen? Det er sgu mange.

01-06-2007 04:13 #35| 0

@PaulaL123

Han er fuldtids poker spiller....

01-06-2007 04:17 #36| 0

sir T,

Uden at være sikker tror jeg de færreste fuldtids pokerspillere spiller 35+ timer om ugen. Såvidt jeg husker går Kristiantho stadig i skole eller har ihvertfald gjort det i en del af den periode.

01-06-2007 04:20 #37| 0

@Sir og Paula
Nu tror jeg i snakker om to forskellige, jeg spiller kun godt 20 timer ugentligt og lever primært af poker, det er Kristian der spiller 35 timer og han er så vidt jeg ved ikke fuldtids spiller.


01-06-2007 05:19 #38| 0

@ Kristian

Du spiller 35 timer om ugen, men tjener ikke 1K$, det er sådan jeg forstår det. Er det rigtigt tolket?

Med 140 timers poker om måneden burde du for længst være over 1K om måneden, blot i RB. Det giver ingen mening?

Det hænger ikke sammen`? Hvis det dog er sandt, kan jeg godt forstå du er en bitter mand!

01-06-2007 07:47 #39| 0

"Men hvis man efter 2,5 år med seriøs indsats endnu ikke formår at chrushe online poker for et anseeligt beløb skal man overveje hvad det er man har gang i."

Jeg overvejer og overvejer.............................. dagligt.......

Når det er sagt, så kræver det særlige evner at tjene mange penge på/crushe online poker. Bl.a. fordi der er så mange faldgruber. Jeg nævner i flæng:

1. THE DONKEY.
Jeg vil se hvor god jeg er - jeg rykker derfor op indtil jeg får tæsk, og når jeg får tæsk, så bliver jeg ved et stykke tid, for at se om det var en tilfældighed. Og når jeg har fået tæsk, så kommer jeg tilbage senere for at prøve igen - for jeg er jo blevet bedre. (Spillet HU mod Zweig/Prahlad, Bengt Sonnert, Hellraiser, Nebuchad, etc, etc.)

2. TILT MONKEY
Jeg har levet af det her game i tre år og spillet længere end det. Jeg er stadig den største tilter jeg kender:P Jeg har talt med 1000 mennesker om, folk i gamet og folk udenfor. Jeg ved det er dumt. Jeg ved, hvad der trigger mig. Jeg ved, hvad det gør ved mit spil (sender det i MAX-MINUS-EV-LAND). Jeg ved kort sagt, at det ikke burde forekomme, jeg ved, hvorfor det sker, jeg ved, hvad der starter det, jeg kender alle symptomerne, jeg kender alle følgerne - og intet af det ændrer ved, at det sker og sker alt for tit.

3. WHAT DO I WANT/IDENTITY?
Når man starter med at leve af at spille poker, så er det superfedt. "Jeg laver noget, jeg kan lide; jeg laver noget, ikke alle kan lave (fordi de ikke er så gode til poker som mig); jeg laver noget, der giver mig kæmpe frihed (tids- og stedmæssigt, og til dels økonomisk); jeg er min egen chef."

Når der går et stykke tid, falmer nogle af disse plusser - og spørgsmålene melder sig. Det største har med ambitioner/ego at gøre - og relaterer sig til punkt 1 ovenfor. Nemlig: Jeg er pokerspiller, hvad vil jeg opnå med det? Her springer to grupper i øjnene:

A. Rationalisterne/cost-benefitisterne/de (følelses)kolde/ (de kloge?)
Jeg ejer den dybeste respekt for dem. De har fra starten af gjort sig det klart, at poker for dem var en måde at tjene penge på, mange penge, og har herefter optimeret deres arbejde efter dette mål. De har søgt de bedste games, de bedste sider, lukket deres leaks af enhver art, kort sagt fokuseret på deres indtjening på bekostning af alt andet. Nogle af disse folk er i dag multimillionærer - uden at være særskilt gode pokerspillere (de er chanceløse mod de bedste, men de er kloge nok til aldrig at spille et game, hvor de ikke har +EV - og derfor taber de ikke en krone til de bedste). Disse spillere har i mine øjne formået at adskille deres identitet fra deres arbejde; deres øvrige liv påvirkes formentlig ikke synderligt at deres (momentane) succes i poker. De er pokerspillere, men kun fordi de kan tjene en masse penge ved det - kunne de ikke det, var de noget andet. Og hvis det kørte dårligt for dem i en lang periode, ville de formentlig stoppe og finde noget bedre og mere givtigt at give sig til - uden at ærgre sig det mindste over, at poker ikke gav dem den succes, de håbede på.

B. Drømmerne/jeg-er-mit-job/Live Strong, Die Young/ de (følelses)varme(de dumme?)
Denne gruppe er en broget flok, men at finde i den er nogle rigtig gode pokerspillere - nogle broke, andre med kæmperolls, andre igen igang med at genopbygge BR for 100. gang. Både store danske og udenlandske navne er i denne gruppe (samme gælder A ovenfor) - ingen nævnt, ingen glemt. Drømmerne identificerer sig i den grad med deres job - at være pokerspiller - at deres livsførelse og selvværd går op og ned i takt med deres succes i spillet. Dette er ikke u

01-06-2007 09:21 #40| 0

Total enig med edizon

Har også spillet små 3 år...

Og jeg tilter stadig, caller mod bedrevidende, bluffer alle mine penge væk osv...

Jeg kan vinde når jeg skal, har lige lavet 15$ til 300$ på rimelig godt solidt spil, og en del timer.....Og det gør jeg igen og igen, når jeg ryger under 50$, men så snart jeg har over 500$, spiller jeg som en idiot, ikke at jeg rykker op limit eller noget, men kaster bare om mig med buy-ins...

Derfor trækker jeg tit 300-1000$ ud, for at undgå dette, derfor kommer jeg aldrig vidre....

Men jeg stopper da ikke af den grund, jeg spiller mest for spillet, og så længe jeg har overskud, bliver jeg ved....(så må jeg tage de skideballer. jeg giver mig selv)

Men er dælmende misundelig, på dem der kan spille det samme spil, time ind og time ud.......Min flop%, kan svinge fra 70% til 13% alt efter mit humør.....ikke på grund af de andre spillere. Prøver at styre det, men det går altid galt.....er dog blevet god til at gå, så snart jeg kan mærke det, kommer op i mig..


Iøvrigt starter jeg altid med at smide et par buy-ins, af en mærkelig årsag, tit på suck-outs, og setups....men skal altid tabe, før jeg kan vinde. Hver dag

01-06-2007 10:30 #41| 0

"Iøvrigt starter jeg altid med at smide et par buy-ins, af en mærkelig årsag, tit på suck-outs, og setups....men skal altid tabe, før jeg kan vinde. Hver dag"

Ja, og det er fordi at det der net-poker, det er falsk! De snyder! Det er FUSK siger jeg dig.

01-06-2007 10:59 #42| 0

@ edizon

Godt indlæg. Jeg tror du ved meget mere om det end mig. Det er også befriende at se en så ærlig beskrivelse af sine egne styrker og mangler i denne verden af selv iscenesættelse og 17-åriges macho blær.

Jeg skal ikke gøre mig til dommer over, at du stadig tilter. Du ved det er et problem og hvis det virkelig ødelagde din hverdag havde du nok gjort noget ved det.


@ mbond

Jeg har fuld respekt for det du siger. Men dit indlæg lugter jo lidt af at din indstilling nok ikke er helt så seriøs i forhold til dit spil som fx sbrugbys eller andre som arbejder benhårdt med det. (Der er nok tusindvis af dem som spillere laver stakes, den gruppe 1 som edizon nævner). Det ved du tydeligvis godt og har accepteret det og hygger dig stadig. Super fint!


Jeg mener stadig ikke det er svært at lære at crushe online poker. Men der er flere ting til det end bare at slå bordene. Vi har været over dem alle, men enhver seriøs spiller må lære at arbejde med dem og konstant forbedre sit spil, BRM, seat selection, game selection, tilt kontrol etc. Jeg vil gætte på for mange er fokuseret på det første og tænker for lidt på de sidste.

PS Og det kræver sq hårdt arbejde for 99.9% af os.

Lidt firkantet sagt er det en nødvendig betingelse at kunne spille poker for at crushe online poker. Men det er ikke tilstrækkeligt, andre evner skal også tilegnes.


01-06-2007 14:31 #43| 0

Alt for mange ord til jeg kan læse alt det der. Men det ser rigtigt ud det hele.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar