Stake deals -update !

#1| 0

Der har været en del (også nogle underholdende) indlæg omkring diverse stakedeals her på sitet den sidste måneds tid.

For et par måneder siden tænkte jeg det kunne være interessant at gøre forsøget, så jeg spurgte i et indlæg om der var spillere der var interesseret i primært SNG men også NL cash stake deals.
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=124530

Og jeg tror nok der kom lidt flere forespørgsler end forventet - både på mail, Skype og her i min indbakke.

Men startede ud med cirka 10 spillere der kom på i løbet af nogle uger. De fleste SNG-spillere fra 10-50$

Der var stort set ligeså mange forudsætninger og indgangsvinkler som der blev lavet deals, men faktum er at alle her efter 1-2 måneder er i plus. Et par har vundet så meget at de har besluttet "gå selv". Hvilket er helt acceptabelt og selvfølgelig fornuftigt.

Havde ikke nogle store forventninger til konceptet, men enten har jeg været heldig med de spillere der kom på, eller også skal der ikke så meget til at få en spiller der enten taber lidt eller er cirka breakeven til at vinde.

Jeg har løbende railet spillerne, og efterfølgende kommet med kommentarer i deres mailbox eller via Skype. -Og det ser ud til at virke :)

Det bedste (for mig) er at samtidig har de sidste måneder været meget givtige for mine egne spil, når jeg har været lidt ukoncentreret eller (semi)tiltet har jeg lukket bordene ned og har railet spillerne i stedet.

Den sidste uger har jeg desværre ikke haft så meget tid til projektet, men det lader alligevel til at gå rigtig fint, så forventer snart at der er flere spillere der hellere vil spille for egne midler med 100% gevinst/tab.

Så om en uge eller 2 er jeg ved at være klar til et par nye stjerner i svøb :) For at jeg skal have tid til det hele, er det optimalt med ikke mere end 8 spillere, så forhåbentlig vil der være stor udskiftning løbende. Der er dog spillere jeg selv har spurgt et par gange om de ikke snart vil køre selv, da både rullen og spillet sagtens kan bære det, men af forskellige grunde kører videre lidt endnu...

24-03-2007 01:33 #2| 0

Nice, what a great thing really of you to take time for!!!
Big up!

would love to have someone railing my own play in a serious aspect and give constructive critic not just- come one bla bla bla... and actually better it isnt a very close friend..you doing a good thing and most likley get some really good players going! Look forward to hear more about it in next round..

a.

24-03-2007 07:58 #3| 0

Det er sgu meget fedt.

24-03-2007 09:36 #4| 0

Pm sendt!

24-03-2007 10:43 #5| 0

Godt gået Lardes, super mulighed du giver til mange spillere!

24-03-2007 11:35 #6| 0

God stil! Props til dig.. Jeg gør det selv med et par gode spillere jeg kender, som jeg fra tid til anden sætter i gang i halvstore turneringer (á la 100-200$ tours på nettet, eller highroller turneringer i DPF) Jeg er desværre kun ca. even på mine forsøg, men det kommer vel...

Held og lykke, også til dine kameler :)

24-03-2007 13:19 #7| 0

Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp med at komme igang med low limit sngs. Men kan da godt spille for egne penge men pointe er vel du gerne vil tjene lidt på det?

Men send da en besked hvis du har et forslag til noget ; )

Har spillet lidt sngs og læser for tiden hoh 1+2+3 igennem, og er ved at gøre klar til 10 dollars sng tror jeg det bliver.

24-03-2007 14:00 #8| 0

GJ!

Kan du osse stake midstakes spillere til highstakes games ?

24-03-2007 14:04 #9| 0

Ja, fin ide og dejligt at se begrebet "staking" voldtaget omvendt :)

GJ

24-03-2007 14:35 #10| 0

Kan kun sige at for mig har det været en rigtig god oplevelse at blive staket. Har via Skype fået en masse gode inputs omkring forskellige aspekter af spillet. Han har tit railet med og derfor kan man nemt diskutere specifikke hænder da han også har fulgt spillets dynamik osv.

I starten gik det ikke videre godt og jeg lå i et lille minus. Jeg fandt dog hurtigt ud af at jeg simpelthen spillede for mange hænder og kom ud i for mange svære beslutninger alt for tidligt i en SNG. Førhen blev et lille raise på level 1 instant betalt af eksempelvis K-10s, AJs uanset position. Nu muckes de i stedet instant og jeg venter til at jeg er i et bedre spot.

Efter dette havde jeg dog en svær periode med en masse suckouts + nogle slemme setups! Jeg lå omkring breakeven da lardes kontaktede mig og gav mig det dobbelte at spille for. Han begrundede det med at han synes virkelig at der var sket en forbedring af mit spil og at jeg sagtens kunne slå de fishes!

Denne tilid gav et ordentlig boost og jeg fik virkelig gang i kortene igen!

Efter dette har der selvfølgelig været mange andre ting der skulle forbedres, men dette vil jeg ikke kede jer med nu.

Alt i alt kan jeg kun anbefale andre småfishes (som jeg selv var/er!) til at skrive til lardes og få gang i en deal med ham!

24-03-2007 14:56 #11| 0
OP

@yshkyr

Ikke meget fidus ved at stake til højere stakes end jeg selv kan slå :)
-Og high stakes river mig rundt ved næsen -er dog dum nok til at lege med en gang i mellem...

24-03-2007 16:56 #12| 0

super godt initiativ lardes, og god respekt for at du giver nogen fisk(som mig selv;)) en chance til at forbedre deres spil... Har selv spillet en del sng's med et lille plus(roi på en 7-8% over 400, ved 10 dollars sng tror jeg cirka), men har helt klart nogle leaks i mit spil som jeg gerne vil forbedre, og ville normalt være all over det tilbud, men tager desværre på højskole i 3 måneder her fra 11 april, så nok begrænset hvor meget poker jeg får passet ind desværre.. Men hvis du stadigvæk laver det her projekt til sommer, så håber jeg da du vil poste det herinde endnu engang:)

24-03-2007 17:07 #13| 0

Jeg vil lige komme med mine 50 cents.

Jeg bliver staket, og har da selv været sindsygt meget i tvivl om det overhovedet kunne betale sig for mig, da jeg ser mig selv som vindene spiller i SNG, som også er det jeg bliver staket i.

Der er jo mange der siger hvorfor ikke bare selv skaffe 100-300$ og starte i det små og hive al overskudet selv, og det ville da sikkert også være det mest perfekte. Men jeg valgte nu alligevel at prøve at blive staket, selvom jeg faktisk selv har en rulle.

For jeg ser det sådan at kan jeg bare forbedre mit spil mere end 1% ved at blive staket, så vil det i det lange løb blive mere profitabelt for mig, og jeg ser det også som en mulighed for at evt. stige i limit, så når man stopper stakedealen kan man måske uden problemer stå på egne ben på et limit, man måske ikke lige ville have nået af sig selv.

Der er jo også den ting med man kan ikke bare fare rundt og spille lidt cash, MTT og sng på stakekontoen, da der jo er nogle aftaler der skal overholdes 100%.

Selvom jeg bliver staket spiller jeg stadig andre steder, (SNG & MTT) når jeg ikke spiller på stakekontoen, og er ved at prøve lidt af med at spille flere borde end jeg er vant til på stars, og er kommet op på 15 stk. på en gang med overskud, hvor jeg normalt kun spiller 4.

Tilbage til det med delingen af pengene, så kan jeg godt forstå at mange synes det er helt blødt at give halvdelen af sine gevinster til en anden, bare fordi han har lagt et startindskud, som man selv kunne have smidt. Men for det første har man jo ingen risiko og kan ikke tabe nogen penge ( selvfølgelig ligegyldigt hvis man er vindene), og så spiller man måske også lidt bedre og mere koncentreret når der er en der holder øje, og kommer med input.

Og så til sidst, mener jeg at så længe at man ikke skal leve af det, og stadig spiller for fornøjelsen, synes jeg ikke det er så vigtigt om man får 50% eller 100% af overskudet. Og slet ikke så længe man får de gode råd og vejledning af personen som staker en.

Jeg ønsker alle der har en staker og selv staker andre, god vind og masser af skrub fremover.

pokkers77
www.pokerliv.dk

24-03-2007 17:49 #14| 0

i dont need to be staked, well, heheh of course to bigger things but not just for my everyday play.

BUT to get help monotoring your game, someone to talk to that has an geniune intrest in listening, someone who can advice you, i mean hell, FOR that i could even consider going along being staked and play low low low limit games, whatever the person says!! It would be an investment in my game, i see the time invested worth loads and the profit i could even give to charity, but just the thing that some one helps you.

Especially for me as a female, yea right,, how easy do you guys think it is to have an constructive discussion about poker with men in my sourrounding, nope!! Its not, sometimes i am like desperate to talk hands with someone to see if i can change something or if i could have done anything different to make the outcome different.

Your poker frineds are always to busy playing themself so even if they say. no problem lets discuss it, they are all so eager to get back to see another flop no time to do it proper or to monotoring anything.

So big big up for people like lardes who really take this mission seriously, i am sure he develope his game too, so really a win win situation.
Anna

24-03-2007 17:58 #15| 0

dont get me wrong now.. of course i have friends talking poker to but not on a serious level, if you start to talk about a hand wanting to get help it takes like 30 seconds before they start to talk about a hand they them self been into and, well....

to be monotoring and direct there when your do your play get some valid input most be really a good thing.

25-03-2007 14:15 #16| 0
OP

Tak for de mange beskeder - her og i postkassen...

Jeg ignorerer jer ikke, men vender tilbage i løbet af en uge eller 2 :)

25-03-2007 15:03 #17| 0

lardes@ staker du også turnerings spillere, eller er det kun til SnG?

25-03-2007 15:28 #18| 0

Hvorfor skriver c4queen engelske replies i danske tråde på et dansk forum?

25-03-2007 15:29 #19| 0

Hun er svensker, og vi forstår ikke svensk.

25-03-2007 15:34 #20| 0

@Mulder

Fordu hun er svensk og ikke tør lade os se, hvor god hun er til Dansk. Hun forstår det dog efter sigende fint. :)
--
verndroid
www.schougunvald.dk

25-03-2007 15:45 #21| 0
OP

Primært SNG som en begyndelse - enkelte cashgamespillere.
Dette skyldes flere ting. Varians og tiltfaktoren er (normalt) mindre i SNG, langt nemmere at raile 5 SNG spil samtidig end 5 cashborde på forskelligt limit. -og så kan alle ret hurtigt slå small og midstakes SNG niveauerne...


Ingen Omaha eller Fixed overhovedet da jeg spiller disse varianter værre end den sygeste tyrkiske fisk i kan finde :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar