Joe Hachem

#1| 0

Er jeg den eneste der er meget imponeret over hans stabile spil efter hans WSOP win.

Lige nu kæmper han om titlen i 2006 FIVE DIAMOND WORLD POKER CLASSIC WPT mod Hr. Andersen og 4 andre.

Tror han er en god ambasadør for spillet, i forhold til en spiller såsom Moneymaker.

19-12-2006 14:14 #2| 0

enig.. Syns os' han gør det godt.

19-12-2006 14:21 #3| 0

what? han er sku da en whiner ud over alle grænser...ligesom moneymaker også er det. Set i PokerStars invitational something... og i dette års wsop ligner han mest en heldig donk.

19-12-2006 14:37 #4| 0

Han fremstår udadtil som en meget sympatisk mand i mine øjne! En god ambassadør til Poker.
Så vidt jeg ved røg han ud af Main event i år med AA mod en andens JJ så forstår man da godt manden bliver bitter!

19-12-2006 14:38 #5| 0

Jeg havde selv fornøjesen af at tale lidt Australien med ham til årets WSOP ME, og må bakke 100 % op om Old Skool og lampe.

Han er en utrolig sympatisk person, som gav sig tid til at snakke med stortset alle der ville tale med ham. I modsætning til flere af de andre helt store pokerstjerner, som godt kan virke lidt sky og arrogante, er han tilsyneladende heller ikke blevet ramt af nøkker.

Jeg tror virkelig han gør meget godt for pokerens image.

@ Bjoernen

forstår ikke helt den holdning, men den har du jo selvfølgelig ret til.

-Frederik

19-12-2006 14:44 #6| 0

Det er ret svært at argumentere imod en person der rent faktisk har talt med manden :-)

Iøvrigt spillede han godt og virkede meget sympatisk da han vandt WSOP....

19-12-2006 14:50 #7| 0

men han har lige foldet QQ preflop på final table?

19-12-2006 14:52 #8| 0

Og vi kaster os i støvet, hvis det blir bekræftet at det var mod KK/AA ;)

19-12-2006 14:54 #9| 0

yes yes... Hvorfor får man den der fornemmelse af, at det var det garntrisset?

Er der kameraer i bordet på det tidspunkt i spillet - eller er det kun final 6?

brætspil www.kenddinviden.dk paratviden

19-12-2006 14:59 #10| 0

@butch

jeg kaster mig ikke i støvet for noget som helst.

Til odds 2:1 og høje blinds så mucker du ikke QQ preflop-basta!

Intet tell, read eller what så ever kan forsvare det der.

Ja MA må forvente at have en lille fe efter at have været AI med marginale handsker, men det ved Hachem jo godt at MA ved osv.

Hvis vi virkelig sætter MA til en smal handrange så er det JJ+og AK+, og selv her kan Hachem ikke folde til de odds.

Dårlig og weak. Brækker mig!

19-12-2006 15:07 #11| 0

Et solid read kan forsvare alt.

I min verden er Poker mere end matematik.

19-12-2006 15:24 #12| 0

@ Løp

Til de nævnte potodds er foldet i mine øjne 100% korrekt hvis, og kun hvis, det viser sig at MA havde KK eller AA.
Da Hachem i dette tilfælde kun vil have ca 20% for at vinde potten, er de potodds ikke nær nok til et call imod KK eller AA. Viser det sig at MA ikke havde KK eller AA er selvsagt et meget skidt fold.
Læste at Hachem ventede i ca. 2 min før han foldede hånden så mon ikke han har haft et rigtig godt read.
I en anden tråd nævnte du at det var pinligt at en WSOP vinder prøvede at fedtspille sig til en 3-4 plads... I min verden et argument der er helt ude i skoven, nægter at tro at en mand, der vandt WSOP og 7,5 Mio $ så sent som sidste år, prøver at fedtspille sig til en sekundær placering.

-Frederik

19-12-2006 15:25 #13| 0

Havde ham på mit bord en dags tid på Bahamas for et år siden, indtil Cry baby Adam Friedman tog ham ud (tudedrengen beskrives nederst på denne blog - fridayinvegas.blogspot.com/2005/10/i-can-dodge-bullets-baby.html )

Joe virkede yderst sympatisk - og temmelig kompetent ved bordet.

19-12-2006 17:02 #14| 0

@Fedbrink

No where in hell MA havde foldet JJ og Ak i dette spot.

Manden har spillet rimeligt aggro og at han får på nakken, behøver BESTEMT ikke betyde han er slået. Han er desuden shortie.

Hachem kan have et read og tell, der siger ham noget, men du kan altså ikke kun spille poker på mavefornemmelser, da du i så fald vil blive alt for nem at manipulere.

Du kan på INGEN måde vide dig sikker på MA havde AA/KK i dette spot-Det er simpelthen useriøst.

19-12-2006 17:06 #15| 0

@Løpenthin

Du snakker da som en verdensmester ;)

Hvis ikke man kan folde jj og qq på et tidspunkt hvor man føler for at det er rigtigt, tror jeg aldrig man vinder en af de helt store ..

19-12-2006 17:23 #16| 0

@ Løp

Hvis du læser mit tidligere indlæg igen, vil du kunne se at jeg på intet tidspunkt forholder mig til hvorvidt jeg tror MA har the nuts eller ej.

Jeg vil give dig ret i at det er et yderst spektakulært fold, men i Live poker mener jeg, at man i meget højere grad end i online poker skal gå efter tells/reads/mavefornemmelser.

Havde situationen været præcis den samme i en online turnering i stedet for live, vil jeg give dig ret i at den skal kaldes. Men i kraft af de mange ekstra facetter der er i live poker fremfor i online poker, mener jeg at tells/read/mavefornemmelse godt kan være så stærk at man kan folde en hånd som denne.

Selvfølgelig kunne MA godt finde på at lave dette move med både AK og JJ, ingen tvivl om det, men det afgørnde er de tells Hachem opfanger i de minutter der går fra MA går ALL IN, til Hachem beslutter sig for at folde.

Men det kunne være interessant at høre hvad en rutineret livespiller, der vel og mærke spiller turneringer med et anseligt buyin, mener om dette fold....

-Frederik

19-12-2006 17:24 #17| 0

Hører også til her:

Jeg har stor respekt for Hachems spil - har spillet ham meget online og har ladet mig fortælle at han også var skarp inden wsop titlen. Han er absolut ikke typen der på noget tidspunkt er scared. Tværtimod.

Derfor er jeg som mange andre også temmelig overrasket over at han dryssede de dukker.. Det lyder mega mærkeligt at han skulle have et tell der retfærdiggjorde et sådan laydown. Men det kan da ikke udelukkes.

Ellers er det ikke første ( eller sidste) gang en hånd bliver gengivet forkert :O

- Tox

19-12-2006 17:33 #18| 0

Problemet er bare, at han skal være stort set 100% sikker på sit read, for at det kan forsvare et fold. Som Mads har spillet, mener jeg ikke det er muligt at være så sikker.

Der er dog nogle ting man skal tage i betragtning her:

* Mads raiser, bliver 3-bettet, og 4-better for resten af stacken. De andre gange har han 3-bettet all-in. Hans range for at 4-bette AI med omkring 25xBB er selvfølgelig meget smallere. Han har kun investeret 3xBB, så han er på ingen måde committed til potten.
* Mads regner IKKE med at Hachem folder QQ her.
* Mads er klar over de odds han kommer til at tilbyde Hachem. Da han ikke regner med at folde QQ+, med stor sandsynlighed ikke AKo/AKs og JJ, tænker Hachem at Mads kun gør det med en hånd der i hvert fald klarer sig nogenlunde mod denne range.
* Hachem har (udelukkende bedømt ud fra updatesne) spillet rimeligt tight PF. Dette indskrænker hans reraise range, og han ved at Mads A ved dette, og dermed ikke rykker ind med rags.

Synes dog stadig det er et grimt fold :)

19-12-2006 17:49 #19| 0

@ Rooger

Måske mener Joe at de penge han ofrer ved at folde QQ åbent til en aktiv spiller er brugt godt ifht. det signal han sender?

- Tox

19-12-2006 18:08 #21| 0

Muligvis, er bare ikke helt sikker på, at jeg kan se fordelene for ham i situationen.
Stacks er selvfølgelig pæne, med alle stacks over 20xBB, men kan ikke helt se fordelen for ham.

* Hvis hans tankegang går i retning af at hans reraises nu vil få mere respekt, fordi han han vist at hans reraises betyder en stor hånd, og at han sandsynligvis ikke folder endnu en af dem, tror jeg han undervurderer hvor meget råderum han har med stacksne, og aggresiviteten af spillet.

* Hvis han mener, at hans face-up fold, vil mindske de aggressive spilleres range mod hans 3-bet, tror jeg han overvurderer sandsynligheden for at han kommer i en situation der er profitabel for ham.

Men da begge tankegange er mulige (for begge parter) er det jo ikke utænkeligt at det er hans tankegang. Og at det kommer ham til gode i sidste ende.
Men på table med Negreanu, og en tilsyneladende ganske agressiv Mads A, tror jeg ikke jeg vil satse på at ende i en favorabel situation som er et direkte produkt af hans fold.

19-12-2006 18:08 #20| 0

@ Rooger

Jeg vil tro at MA's handrange er JJ, QQ, KK, AA, AKs samt AKo og måske endda lidt bredere, dette ved Hachem godt. Sammenholder man dette med de potodds han bliver tilbudt er der ingen tvivl om at dette rent matematisk er et call. Alt dette er jeg helt med på.
Min pointe er dog at Hachem har set MA spille nogle marginale hænder et par gange kort tid forinden denne hånd. Mon ikke Hachem har noteret sig hvordan MA har ageret i disse hænder. Jeg vil tro at Hachem har opfanget nogle helt andre tells i denne hånd, og disse tells, tro jeg har gjort Hachem meget sikker på at MA har enten KK eller AA.
En dygtig spiller som Hachem mener jeg godt kan være så sikker på et tell at dette fold er iorden.

-F


19-12-2006 18:11 #23| 0

Giver det mening at fokusere strengt på potodds i denne situation, hvis man spiller efter at maximere sin indtjening, eller rent for at vinde titlen?

Jeg tvivler.

Måske Hachem føler at han har en edge over bordet, og venter til et bedre spot end en gamble.

Hvor mange spillere var egentligt tilbage da hånden blev spillet, og hvad var deres positioner?

19-12-2006 18:11 #22| 0

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor men altså jeg tror ikke så meget på han bare får en hjerneblødning...

- Tox

19-12-2006 18:15 #24| 0

@ Fred:

Jeg kan heller ikke se at Mads' range er mindre end dette, prøver bare at argumentere for, hvorfor Hachem kunne agere som han gør.

Selvom reads selvfølgelig kan betyde rigtig meget på dette niveau, mener jeg ikke at nogen er i stand til 100% at indskrænke hans range til KK+. Så vidt jeg lige hurtigt kunne se, har Mads ikke for nyligt vist AA eller KK op inden denne hånd (udover da han buster Chip Reese, hvor han flatcaller Reese' reraise med AA, og kalder et push på floppet).
Hvordan kan han så vide sig så sikker på, at AK og/eller JJ ikke indgår i rangen?

19-12-2006 18:21 #25| 0

@ Tox:

Enig, og er egentlig meget overrasket over at han viser den op. Kan selvfølgelig være han forsøger at intimidere Mads, med sit read på ham.
Jeg tror at Mads havde AA eller KK (mest fordi han ikke viste op), men som sagt kan jeg ikke se at det giver ham en edge.

19-12-2006 18:27 #26| 0

" Kan selvfølgelig være han forsøger at intimidere Mads, med sit read på ham."

Det holder bare ikke i praksis

19-12-2006 18:32 #27| 0

Lige præcis - netop derfor giver det ikke ret meget mening. Kan i hvert fald ikke se hvad det skulle være.
Det kan være, at han bare ikke er klar over dette, men som sagt er han jo på ingen måde en dårlig turneringsspiller.
Det kan selvfølgelig også bare handle om, som Crunchii skriver i den anden tråd, at det handler om sponsorpenge fra Stars :D

19-12-2006 18:35 #28| 0

Tror at det var et godt fold....

Kunne jeg selv lave det i den situation...
Nej sikkert ikke....

Men gætter på at Mads havde QQ slået...
Ellers havde han vel i denne situation vist op for at sætte Hachem helt på tilt...

Så jeg gætter på et fantastsik laydown baseret på et read der er svært at snakke med om når man ikke var ved bordet....

Må erkende at det er helt sindsygt at kunne slippe damerne i den situation...

Men igen... Tror at det var det rigtige fold.

19-12-2006 18:36 #29| 0

@ Rooger

Enig i at han ikke med 100 % sikkerhed kan sætte ham på KK eller AA, men han må have følt sig enddog meget sikker på sit tell, svært at sætte præcise procenter på hvor sikker..

Derudover havde jeg også selv haft den tanke at MA formodentlig har haft KK eller AA, netop fordi han ikke viser op. At vise en dårligere hånd op end QQ i denne situation, må have stor tilt value selv på dette niveau.

Til noget lidt andet i sommers var der live streaming på nettet fra WSOP finalebordet, er der nogle der har hørt om at der også skulle være dette fra dette finalebord?

-F

19-12-2006 18:44 #30| 0

Det har sikkert været en skrivefejl i bloggen, det har sikkert været noget ala KQ han har mucket :)

19-12-2006 19:24 #31| 0

For søren da hvor her er mange kloge hoveder.

Hvis manden havde QQ og foldede, har han da nok haft sine grunde til det! Giv ham da lidt credit!? Han er trods alt ikke en rookie!

19-12-2006 20:08 #32| 0

Jeg synes Hachem virker som en fin gut - men det ændrer ik på min holdning til at dette fold er for weak.

Taget fra Tropical Poker Blog:

1)

Mads is going all in repeatedly, begging for a call. He's picked up a ton of blinds and antes in the process. That play works every time but one, you know.

2)

dan bets 160,000
160 around to Mads
Mads re-raises to 605
Dan folds
Justin re-raises all in to isolate Mads and push out other players
Dan says "I'm glad I folded."
Joe folds.
Justin has J-J
Mads has A-10

Mads doubles up and stays alive in the shortstack.

3)

Justin Ac-Qc
Mads 7d-7h

Fortæller det ikke rigeligt om hans range !!???

Day 4 for MA iflg. WPT:

Anderson was second in chips coming into day four, but his stack tumbled until the last two hands of the night. That's when he exploded with knockout wins against Haralabos Voulgaris and Justin Bonomo to suddenly shoot up the standings, finishing the day in second, just T36,000 behind chip leader Daniel Negreanu.

Jeg vil meget gerne vide hvad MA havde - og jeg tror også MA gerne vil takke Hachem bagefter.

20-12-2006 12:00 #33| 0

Synes nu hans fold var fint efter det blev afsløret Mads havde AA og Joe vandt turneringen :P

viser efter min mening enten at:

1. Han er en heldigpik
2. Han stoler på sine reads.

Jeg hælder til 2 og selv om nogle spiller rent matematisk så er der altså også en del som spiller mere intunitiativt med reads etc.

20-12-2006 12:34 #34| 0

Joe Hachem er genial.
Lad os få nogle flere af ham, og nogle færre Jamie Golds og Chris Moneymakers...

20-12-2006 12:43 #35| 0

Såådan der --- så ik mer pjat, manden kan spille kort !!!


www.acemag.dk/news/item.asp?id=1408



VOGEL

20-12-2006 12:54 #36| 0

Ja imponerende godt spillet af Hachem i den turnering.

20-12-2006 15:19 #37| 0

Fra www.acemag.dk/news/item.asp?id=1408 :

"Afsløring: Mads havde raketterne!"

WOW nice af et laydown af Hachem!!!!

20-12-2006 15:33 #38| 0

Jeg synes der er temmelig mange indlæg der sammenligner hand ranges på et tidspunkt hvor Mads A er shortstacked og hvor han er godt med.

Dette må da være forkert.

20-12-2006 15:37 #39| 0

Iøvrigt må jeg også være en tøsedreng. Hvis jeg er deepstacked, og der kommer et firbet som jeg ikke har pot odds til at syne mod AA KK, ja så smider jeg damerne.

Desværre er jeg aldrig deepstacked i turneringer.

20-12-2006 15:42 #40| 0

Så længe man tænker i handranges og pot odds kommer man sgu aldrig til at blive lisså vild som Joe H. Men hva ved jeg.

20-12-2006 15:46 #41| 0

Man kan kan selvfølgelig ikke sammenligne ranges uden at tage højde for den aktuelle situation, og Mads skubber sandsynligvis ikke AJ her, men vil ikke på nogen måde kalde > 25xBB for deepstacked.

20-12-2006 18:34 #42| 0

For sygt laydown han laver -intet mindre end verdensklasse. Kan sgu ikke huske hvornår jeg sidst har foldet AK på et Final Table, medmindre der var 2 mand all in og den ene havde mig dækket eller noget. At folde luderne HU er stort, intet mindre. Han fortjener den titel.

20-12-2006 18:59 #43| 0

@comhood

"As I have noted elsewhere, I know several guys who look like total alphas, women drool over them. But because they behave like full-time AFCs, even THEY have been known to have little or no sex for a year or so. Just imagine how much AFCs without good looks are getting... horrible. :-(

>After a while, they get sick of how hard
>it is for them to find a new chick when
>the "relationship" ends, so they choose
>marriage

Lots of guys also become "misogynists" at this point, meaning that they start to hate women. They don't have a clue why women don't like them, but decide that it must be the womens' fault, and begin to hate them."

fra www.fastseduction.com/youarenew/why.shtml


Er det derfor at du omtaler damerne på den måde comhood? ;)


Jeg har spillet live med Hachem en gang. Vi er allin på turn ( jeg har kongehøjflush med hulstrit jeg continuebluffer på) og da river kommer blank i cashgame 25-50 euro med 6000 euro på midten melder han op at han "totally missed" og viser en j op. Jeg bliver lykkelig fordi mit bluf blev kaldt, jeg missede, men jeg får alligevel pengene fordi hans draw er dårlige. Så tilføjer han dog lige "ohh i got an eight" og det viser sig at han har et par. Det var helt malplaceret ved bordet og han sagde hverken sorry eller noget somhelst. Hvis det havde været en hvilken som helst anden spiller ville han være blevet godt svinet til af alle andre spillere og hvorfor han ikke blev det af mig ved jeg ikke. Jeg er godt klar over at man kan tage lir på folk, man kan lave fejl osv men her var der tale om meget dårlig opførsel.


Skaden blev dog god igen da han 4 dage senere spillede 25-50 plo 4 mands på net og kom ind med 15 k usd på 20-25 min ( ev var 20 % på 30 k) hvor hans spil var helt til rotterne.

Men jo i andre sammenhænge virker han sympatisk og en ok nl spiller ( nu burde det vel også være muligt at ende på FT når man spiller events med 2-3-400 mand hvor 20-30 % måske er halvdødepenge og man er sponsoret til turneringer hver evig enste måned??)

hygge

20-12-2006 19:37 #44| 0

@bajawa

Lool

Jeg hader bare alle andre par end esserne på stars efterhånden, KK, QQ og JJ især - begynder snart at spille KK og QQ efter set-value :(

20-12-2006 22:19 #45| 0

@comhood

her er hvad du bør gøre næste gang du får qq:

According to some PUAs, women obviously want a man with these most important traits:

confidence
humour
smile
well groomed / good looks
ability to create an emotional connection / a feeling of romance
In addition to that, being a successful player includes:

being patient
being persistent
being comfortable just going up and talking to a new woman
finding opportunities in situations where you before did not believe there would be
being sensitive to how she feels/responds and modifying your approach accordingly
knowing how to talk to a woman to build more rapport with her
knowing how to talk to a woman to make her start thinking in romantic directions
Having mastered all of the above, these will add the final touch:

mirror her physically
notice her trance words, remember and use them
rephrase everything she says and feed it back to her
anchor all good feelings
don't argue with her, be very understanding, deeply understanding - this can help create an immense rapport
use presuppositions to direct her actions
have and keep good eye contact - also helps to create an immense rapport
touch her
and always start with the cutest girl around:)
ASF: "Remember, chit chatting about clubs and work school is something she can do with anyone, but someone who can lead her into a state of arousal or at least romantic interest is hard to come by. You have to set yourself apart from the other guys by minimising the small talk and asking questions which can lead her into a romantic state."


KK er ikke min boldgade, der må du igang med Brokeback Mountain, De Fantastiske 5, Volleyballspillere eller mandlige folk der stemmer Bush eller DP.


gl ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar