en triviel FL SH 3/6 hånd

#1| 0

Jeg kan ikke se skoven for bare træer :

Villain er relativt tight 20/8 over 65 hænder.

1. Hvis villain er tight passiv hvordan spiller jeg den da?
2. Hvis villain er tight agro, og elsker checkraises er der så en forskel?
3. Hvis villain er loose, og peeler et tons flop ?
4. Uden reads?

$3/$6 Limit Hold'em - *** 12 01 02:37:39 2006
Table Rainy Night (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 4
Seat 1: inyco888 ( $59.42 )
Seat 3: AHMPP ( $340.3 )
Seat 7: RedUp ( $5011.85 )
Seat 9: HERO ( $58.6 )
AHMPP posts small blind [$1].
RedUp posts big blind [$3].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A 8 ]
HERO raises [$6].
inyco888 folds.
AHMPP folds.
RedUp calls [$3].
** Dealing Flop ** [ J, 5, 2 ]
RedUp checks.
HERO bets [$3].
RedUp calls [$3].
** Dealing Turn ** [ K ]
RedUp checks.
HERO bets [$6].
RedUp calls [$6].
** Dealing River ** [ 8 ]
RedUp checks.
HERO checks.
** Summary **

04-12-2006 16:46 #2| 0

Uden reads (og jeg har næsten aldrig nogen online) spiller jeg den som dig.

Den eneste variant jeg kunne finde på var check turn, call river (naturligvis raise river, hvis der kommer en klør).

I den oprindelige variant checker jeg også river, selv om jeg ikke rammer par. (Dog byder jeg par es).

04-12-2006 19:29 #3| 0

Hvis tightpassiv:
Flop: bet for at tage potten nu.
Turn: Med dette flop har han nok ikke et draw, men måske et lille par. Check.
River: Call et bet eller bet og fold til et raise

Hvis tight-aggro.
Flop: Lidt i tvivl om vi skal udsætte os for et checkraise, men i de fleste tilfælde må vi antage at vi er foran så bet er ok. Hvis han checkraiser så folder man nok mest, men er meget readafhængigt.
Turn: En tightaggro med noget her ville nok ikke give dig et freecard. Bet.
River: Svær beslutning. En tight-aggro ville nok lave et move på dig før riveren hvis han havde ramt før, men ved ikke om han ville calle dig med 2 eller 5. Et højere pocketpair ville han nok have hejst preflop. Hvis han ser dig som en "luftskyder" så check riveren. En tight spiller ville næppe calle preflop med 2 eller 5 medmindre han har dem som par.

Hvis loose og pealer et tons flop:
Bet floppen vi er nok foran de fleste gange.
turn: bet som semibluf.
River: Denne er svær. Jeg tror faktisk godt der kan være marginal værdi i at bette, men så folde til et checkraise. Han kan have ramt med 108, 87, 89, A5, A2. Selvfølgelig kan han have os slået, men hvis vi antager at han er loose så kan han ligesågodt have ramt noget lavt som noget højt da floppen har to kort under 8 og 1 kort over.

Standard uden reads: Jeg følger din linie.

04-12-2006 22:35 #4| 0

1. Bet flop, check turn, check river (fold hvis han better)

2. Hvis du ved han er vild med check raises så check floppet (jeg gør det aldrig selv, men tror jeg burde) call turn hvis han skyder ellers check, check bagved på river, hvis han better fold.

3. Bet flop, bet turn, bet river

Uden reads spiller jeg den som dig

Det her er som jeg mener det burde gøres, og som jeg PRØVER at få mig selv til at spille. Det kan godt virke lidt weak men jeg har kostet mig en mindre formue at spille denne slags situationer for aggressivt.

Jeg har tit smidt for mange penge i denne situation blot for at se mig slået af J3 eller K4 eller en eller anden anden fantastisk hånd som folk ikke kan lade være med at calle med når de er i blinds.

05-12-2006 00:47 #5| 0

1) byd, pas, byd
2) byd, genhæv, pas, byd
3) byd, byd, byd
4) byd, pas, byd

Hvis villain har været passiv på turn, så mister du for meget værdi ved ikke at byde billetten. Du bliver synet af ethvert dårligere par + nogen Es hænder.

05-12-2006 00:53 #6| 0

ja, jeg kommer også tidt til at spille HU mod Blind alt for agresivt. Fordi jeg er så fokuseret på at nu skal villain fandme bare folde, og pludselig laver jeg bare matesouw blowup - re-re-raise når der AA64. For han kan fandme ikke have esset. Når jeg sidder med 8Q - Ups.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar