Tough set

#1| 0

Hey,

Spillede lige den her hånd og jeg synes den er ret interessant.

Villain hedder gattcha. Han er en rigtig god NL-spiller, der bl.a. spiller på Ladbrokes under sammen navn. Jeg mener det er ham der hedder Laur2 på Prima. Han er god til at læse hænder og udnytter feks dette ved at tage kort af billigt på floppet for så at tage potten på turn.

Vi har spillet sammen på Ladbrokes, men han ved ik jeg er den samme. Han ved dog godt, at jeg ved han er den samme pga. ngt chat. :)

For de PT-interesserede har jeg ham som 28/15.

Jeg har selv spillet 23/19 og derfor ret aggro preflop, hvilket så har resulateret i en masse flopbets. Derfor kan jeg ikke altid have den. Det ved han, og har lavet flere plays mod mine pots.

BooostedJ og jeg sidder, da hånden bliver spillet, stort set op ad hinanden på alle mine 6 borde, så vi har en masse dueller og preflopreraising af hinanden. Vi har begge åbnet liberalt preflop og callet hinanden med ret marginale hænder postflop for at "tage den fra den anden" og få det psykiske overtag.


Seat 1: ex_Noose ( $1930 )
Seat 4: Dragons1974 ( $2373 )
Seat 5: gattcha ( $3857.33 )
Seat 6: boddylisting ( $3262.50 )
Seat 3: RoyaleWithCheese ( $4033.03 )
Seat 2: BooostedJ ( $2071.75 )

Dragons1974 posts small blind [$10].
gattcha posts big blind [$20].

Dealt to RoyaleWithCheese [ 4 4 ]

boddylisting folds.
ex_Noose folds.
BooostedJ raises to [$70].
RoyaleWithCheese calls [$70].
Dragons1974 folds.
gattcha calls [$50].

Jeg får jo næppe stacken hver gang (dvs. jeg skal spille poker på nogle non-set flops), så et reraise er muligt og noget jeg gør ind i mellem. Jeg vælger dog bare at calle her og udnytte min position post flop..

** Dealing Flop ** [ 7, 2, 4 ], pot 220

gattcha checks.
BooostedJ bets [$135].
RoyaleWithCheese calls [$135].
gattcha calls [$135].

Her kan man selvfølgelig raise, men jeg caller bare.

** Dealing Turn ** [ 6 ], pot 625

gattcha checks.
BooostedJ checks.
RoyaleWithCheese bets [$450].
gattcha raises to [$1111].
BooostedJ folds.
RoyaleWithCheese calls [$661]. Nogen der skubber her? Hvis vi caller, hvad er planen så på forskellige river''e?

** Dealing River ** [ K ], pot 2847

gattcha is all-In.
RoyaleWithCheese calls [$2541.33]. Nogen der folder her?

Hvad har gattcha?


Peter

16-08-2006 17:22 #2| 0

lyder på dig som om du tabte hånden? men håber self du vandt den, da den er umulig at smide.. kryser for at han havde AA :)

16-08-2006 17:31 #4| 0

53, 72 - to par eller AK

16-08-2006 17:31 #3| 0

Lad mig lige specificere, at han i en sådan situation ikke altid har Ún specifik hånd. Han har en hand range hvor forskellige hænder har større eller mindre vægt. Så resultatet af denne hånd isoleret set er ikke så vigtigt, mere beslutningsprocessen. Han er naturligvis i en sådan situation her både i stand til at have et bluff a la en bustet flush draw eller nuts. Sandsynlighed for dem begge er dog næppe ens.

16-08-2006 17:32 #5| 0

Han har trips 2 eller trips 7.
Han raiser turn, da der pludselig er ret mange træk og han vil vide, hvor han står. K er ikke et farligt kort for ham og derfor skubber han vel river.

Er jeg i nærheden?

16-08-2006 17:33 #6| 0

Og jeg er naturligvis fuldstændig uinteresseret i kommentarer, der ikke har nogen analyse eller implicit analyse.

16-08-2006 17:41 #7| 0

Han har 3 5 suited.

16-08-2006 17:42 #8| 0

Han har gode odds preflop og kan derfor have alt.

Hans coldcall på flop betyder intet.

Hans raise på turn betyder formentlig han har ramt med 22, 77, 35, 58, 72, 42, 67 el. 46 - eller at han bluffer...Med andre ord monster eller luft.

Du kender ham - hvad er sandsynligheden for han bluffer? Derefter er det vel nemt at vide om et call er + el. - ev

16-08-2006 17:43 #9| 0

enig med MHaslebo... tror det er pretty korrekt ramt

16-08-2006 17:44 #10| 0

Holder også på at du tabte hånden, men AA er aldrig i en god villains range her.

Du tvivler vel ikke på at jeg altid går broke her, da jeg aldrig i mit liv har foldet et set. Villain kan sagtens sidde med 22, 67 eller andre 2 par, men jeg giver dig ret i villains linje indikerer en meget stærk hånd. Det er dog også ret vigtig for hånden hvor aggressivt villain generelt spiller - om han fx kan raise et stærkt draw her. 66 mener jeg er villains mest sandsynlige hånd som spillet, da jeg tror han raiser 77 med den flop action.

Tja.. det her er nok egentlig er fold, et fold jeg aldrig laver. Med 28/15 stats caller Villain vel også med 53s/85s fra BB, specielt når i er dybe, og til den pris caller han helt sikkert floppet.

Mvh. Albertos

16-08-2006 17:54 #11| 0

Jeg kan umiddelbart godt lide at skubbe turn, da jeg går ud fra, at du også skubber hænder som overpar, 65, 7x og andet i samme situation.

Jeg tror faktisk, jeg betaler/skubber alt på river, da det lader til, I kører en del rundt med hinanden. Han bluffer vel på en 5er eller en 3er?

Uden at lyde smart ligner det her for mig en forholdsvis let hånd. Ingen åbenlyse draws er completed, han laver mange moves, du har en meget stærk hånd - alt i alt er du vel pænt foran hans range?

Det eneste, der undrer mig lidt, er hans turn-raise, der er noget lavt - ved han, at han har en vis FE mod jer begge med den bet-størrelse? 85 og 53 hæver han vel mere, da hans action bliver kvalt af en del kort på river?

Skal man sætte ham på noget specifikt bliver det vel 76, 53, 77, 22, AA, KK, 85, ruder.

16-08-2006 17:58 #12| 0

Jeg vil sætte gattcha på enten 53s, 58s (begrænset tiltro) eller 76 s, som det klart mest sandsynlige. 77 er for mig at se den sidste mulighed, men mere tvivlsomt og det overgår min fantasi at to slower floppet set.

Synes nu også man bør tage til indtægt, hvad Gattcha kan tænke i situationen, sætte dig på og sandsynligheden for han floater flop og semibluffer turn?! Som du spiller hånden, må du have enten a7s, mellempar eller 56s, hvoraf de to første er usædvanligt weakt spillet. Det kan være årsagerne til, han vil forsøge at skubbe dig af i en 3-way pot.

Jeg ville nok skubbe turn Jeg kan ikke selv lave de fornuftige, store fold, men jeg finder fin ræsons i et fold, da du for mig at se, reelt kun slår 67s. Jeg holder på, han havde 35s.



16-08-2006 18:04 #13| 0

Det er en meget interessant hånd.

Som udgangspunkt kan både du og ham have relativt mange hænder. Du har position og han har BB rabat og gode implied odds i din stack. Derfor tror jeg heller ikke, at han har rent air her specielt ofte. Dit range er for bredt til, at han kan have et rigtig godt overblik, og så er det altså ikke sjovt at sidde med 2 x buy in stacks ude af position og være på skæg. Det kan dog ikke afvises, at han gør dette engang imellem med et træk - specielt i lyset af, at du sløvspillede på floppet og derfor ret meget ligner et pick up på turnen.

En strit er derimod også kun begrænset sandsynligt, da det kræver, at han har lavet et ret loose call før floppet (53/85).

Jeg vil ofte placere ham på en made hand. Som udgangspunkt giver jeg mest credit til top 2 (mener han som oftest vil check/hæve en stærk floppet hånd, så giver meget credit til hænder som turnen har hjulpet), derefter et floppet set, stritten og til sidst semi-bluffet og air.

Jeg spiller dog hånden ligesom dig. Jeg vil gerne have ham til at følge op de gange han har semi-bluffet turnen og vil ikke give ham muligheden for at slippe væk fra top to og bund settet ved at hæve ham all in på turnen.

/Mikael

16-08-2006 18:30 #14| 0

Jeg synes du spiller hånden helt perfekt.

På et så ukoordineret flop vil jeg ofte også blot gå efter et overcall fra BB, der kan indikere at du floater rundt for så til gengæld at få knaldet nogle skillinger ind på turn''en

Jeg frygter reelt kun 1 hånd her - nemlig 7-7

Stritten tror jeg ikke rigtig på, fordi han så som DTM påpeger har spillet for løst preflop

16-08-2006 18:34 #15| 0

Er et call med 53s eller for den sags skyld 85s for 2.5BB med 200BBs bag ikke ret standard?

16-08-2006 19:32 #16| 0

85s er på kanten, 53s betaler han nok med relativt ofte?

Jeg tror du kigger ned i 53s eller air det meste af tiden her. Jeg har svært ved at se ham checke et set to gange i træk, så aggro er du vel heller ikke?
Helt generelt har jeg svært ved at se en god spiller checke en stærk hånd her 2 gange i træk og derfor virker det på mig mest som om han spiller tilbage på dig fordi dit turn bet ligner at du bare samler op.

Jeg tror ikke han valuepusher med top to her, det har jeg meget svært ved at se, du kan ikke betale med nogen svagere hånd.

Formoder vi i øvrigt ikke også at han med 77 vil raise mere på turn for at lukke eventuelle draws ude?

16-08-2006 19:36 #17| 0

Hvis han er dygtig spiller han vel ikke KK / AA / QQ / AKs OOP i en 3way pot.

Da han sidder i BB er hans range måske lidt større, dvs: 53, 58, 22, 77.

Jeg tror ikke på 67 eller 2par kombinationer da ingen sane villain skubber med 67 i dette spot og villain ved, at hardgrove næppe betaler river med noget der ikke slår 2par.

Tror du er oppe imod 53, 58, 22, 77 eller air.

Jeg kommer hellere ikke væk fra denne grunden beskrivelsen af villain...

16-08-2006 19:51 #18| 0

Jeg ville seriøst overveje at drysse. At påstå jeg gør dette hver gang vil jeg ikke forsøge da jeg ikke ligefrem er kendt for at lave den slags folds.... :-)

16-08-2006 20:42 #19| 0

slipper heller ikke den her det er fuld pay out så er den sur hvis han sidder med KK,77 eller en meget lusket spillet 35s men jeg slipper helt sikkert ikke væk her... desuden ryger jeg nok all in på turn...

16-08-2006 22:18 #20| 0

@DTM:

Hvorfor udelukke et loose call preflop med så dybe stacks?

16-08-2006 22:21 #21| 0

@mHaslebo

"han vil vide, hvor han står"

- Hvad mener du helt præcist med det?

Han raiser - rimeligt kraftigt - og bliver kaldt. Hvad fortæller det ham så?

16-08-2006 23:45 #22| 0

Jeg tror han bluffer...

16-08-2006 23:51 #23| 0

Ville mene villain sidder med AK, A7 eller overpair inden river.
Skubber nok turn og håber han ikke sidder med 77. Caller jeg og der ikke vises , call/better jeg alt på river.

17-08-2006 00:05 #24| 0

@Klaphat

Jeg udelukker det bestemt heller ikke, men det bør tages med i betragtningen (når jeg analyserer hånden uden at have været på bordet), at callet er loose og at mange ikke vil foretage dette. Det gør de hænder lidt mere usandsynlige.

/Mikael

17-08-2006 00:29 #25| 0

Det er vanskeligt at lave en handrange mod en god, aggressiv spiller.

Straight, set, combodraws og bluff er mulige. Jeg skubber stort set altid turn i disse tilfælde - mest for at undgå at 5 eller et andet lortekort falder på river.

17-08-2006 00:44 #26| 0

Way out of my league, men jeg prøver alligevel :)

Hvor meget har du floatet på bordet?
På turn checker preflop raiseren, og gattcha kan vel godt se dit turn udstik
som et forsøg på at tage potten ned der, evt. i form af et semibluff.

Hvis han ikke har dig på et set eller turn-strit, er det så forkert af ham at pushe river på en blank?

17-08-2006 00:46 #27| 0

Jeg har tit undret mig over hvad det vil sige at "floate"? Kan nogen forklare mig dette term?

17-08-2006 00:48 #28| 0

@birchvip

Man caller floppet med air for at tage potten på turn, hvis modstanderen viser svaghed.

17-08-2006 00:57 #29| 0

@birchvip... floating er når man flatcaller et continuation bet på floppet uanset hvad man sidder med på hånden, simpelthen for at udspille villain på turn... (f.eks. hvis villain har raiset PF med AK/AQ, ikke rammer, c-better men ikk tør skyde igen på turn)

17-08-2006 02:44 #30| 0

Hmm, det kunne godt ligne noget 75 i ruder, hvor han på flop ser Boosteds bet som et c-bet, og med dine stats og jeres stacksizes derfor tillægge dig en RET bred range på flop, og vælger at tage en af. På turn samler han OESFD op, med toppar på siden. Han har stadig dig på en ret bred holding, og checker. Dit 3/4 bet kan være meget, det kan være ren air, det kan være et combidraw eller noget 2par++, så han checkraiser nok til at have noget FE mod 1par hænder, og samtidig bygge potten stor nok til at kunne pushe river. Da du caller, er din range stadig rimlig bred, specielt fordi potten ligger 1-4 på dit call. Så du kan sagtens have et combidraw til flushen eller en 2par combo. På river tror jeg han vælger og skubber, idet han regner med stadig at have en del FE mod evt. 2par hænder og uncompleetede draws, da kongen er ret blank, og hans linie kunne være det samme for et set. Så 75ruder er mit bud.

Det taget i betragtning, kan jeg rigtig godt lide din linie :)

17-08-2006 09:13 #31| 0

Hey igen,

Tak for kommentarerne indtil videre. Jeg kiggede lige min Pokertracker igennem og fandt nogle hænder han har spillet. Det kan være de kan bruges mhp. at forbedre analysen:

Den her er fra Ladbrokes, aftenen før den hånd vi snakker om. Den her hånd spiller jeg ikke ligefrem optimalt, og jeg tænker vel under hele hånden, "jeg tror han bluffer".

** Actaeus [Hold ''em] (10.00|20.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- pa_th75 sitting in seat 1 with $2786.05
- Lagerborg sitting in seat 2 with $1957.50 [Dealer]
- Gattcha sitting in seat 3 with $1940.00
- charlieMAboy sitting in seat 4 with $1533.40
- MrSquueze sitting in seat 5 with $2923.00
- FEIFOVIC sitting in seat 6 with $559.00

Gattcha posted the small blind - $10.00
charlieMAboy posted the big blind - $20.00
** Dealing card to MrSquueze: 6, A
MrSquueze raised to - $70.00
FEIFOVIC called - $70.00
pa_th75 folded
Lagerborg called - $70.00
Gattcha called - $70.00
charlieMAboy called - $70.00

** Dealing the flop: A, 5, 8
Gattcha checked
charlieMAboy checked
MrSquueze checked
FEIFOVIC checked
Lagerborg checked

** Dealing the turn: 8
Gattcha checked
charlieMAboy checked
MrSquueze bet - $200.00
FEIFOVIC folded
Lagerborg folded
Gattcha raised to - $558.00
charlieMAboy folded
MrSquueze called - $558.00

** Dealing the river: 9
Gattcha went all-in - $1322.00
MrSquueze called - $1322.00
Gattcha shows: 5, 5
MrSquueze mucks: 6, Ace
MrSquueze mucks:
Gattcha wins $4107.00 from the main pot

Fra Party en halv time før hånden:

Den linje han tager er i øvrigt Ún, flere af de gode på Party tager mod aggressive spillere for oop at fravriste dem en pot. Og efter min erfaring har de rent faktisk sjældent "the goods" her, men da min hånd er så spinkel vælger jeg alligvel bare at folde. Men hånden viser, at han godt kan tage kort af oop med marginale hænder.

Seat 1: ex_Noose ( $2000 )
Seat 2: BetRluknXtim ( $2085.50 )
Seat 4: Dragons1974 ( $1721.50 )
Seat 5: gattcha ( $4049.33 )
Seat 6: boddylisting ( $3299.50 )
Seat 3: RoyaleWithCheese ( $3827.28 )
gattcha posts small blind [$10].
boddylisting posts big blind [$20].
** Dealing down cards **
Dealt to RoyaleWithCheese [ A K ]
ex_Noose folds.
BetRluknXtim folds.
RoyaleWithCheese raises to [$70].
Dragons1974 folds.
gattcha calls [$60].
boddylisting folds.
** Dealing Flop ** [ 8, 6, 5 ]
gattcha checks.
RoyaleWithCheese bets [$125].
gattcha calls [$125].
** Dealing Turn ** [ 5 ]
gattcha bets [$299].
RoyaleWithCheese folds.
gattcha shows [ J, 9 ] a pair of fives.

Også ca. en halv time før hånden:

Det sjove er, at jeg tror rent faktisk han valuebetter, og så har outs i tilfælde af, at det skulle gå galt. Det er ikke mange made hands han kan regne med, at jeg folder til det skub. Især den her hånd ærgrer mig faktisk, for jeg havde timeren helt i bund og var mgt tæt på at betale.

$2000 NL Texas Hold''em - Wednesday, August 16, 09:02:29 ET 2006
Table Monster #1277999 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: steviedog ( $3021.07 )
Seat 6: baydog ( $1857.50 )
Seat 5: RoyaleWithCheese ( $2128.50 )
Seat 3: gattcha ( $5315.93 )
Seat 2: boddylisting ( $2215 )
Seat 4: lansky11 ( $1121 )
lansky11 posts small blind [$10].
RoyaleWithCheese posts big blind [$20].
** Dealing down cards **
Dealt to RoyaleWithCheese [ 9 7 ]
baydog folds.
boddylisting raises [$70].
gattcha calls [$70].
lansky11 folds.
RoyaleWithCheese calls [$50].
** Dealing Flop ** [ 2, 3, 7 ]
RoyaleWithCheese bets [$190].
boddylisting folds.
gattcha calls [$190].
** Dealing Turn ** [ 5 ]
RoyaleWithCheese bets [$450].
gattcha is all-In.
RoyaleWithCheese folds.
gattcha shows [ 6, 6 ] a pair of sixes.

I øvrigt kan I se på de sidste 2 hænder (som kom efter vi havde chattet), at han lige føler han skal vise mig alle sine tis-hænder (og det er kun mod mig han har vi

17-08-2006 13:25 #32| 0

Han er godt klar over at RoyaleWithCheese og MrSquueze begge er dig?

17-08-2006 14:05 #33| 0

@Klaphat

Vi har spillet sammen på Ladbrokes, men han ved ik jeg er den samme. Han ved dog godt, at jeg ved han er den samme pga. ngt chat. :)


C/P fra hardgroves første indlæg..

17-08-2006 14:11 #34| 0

Jvf. dine ekstra posts er hans linje med monstre at CR turn, så er næsten sikker på at du er slået her. Resten af gangene får du ren air at se imo (måske et misset flush træk). To par kombinationer tror jeg ikke rigtig på.

Netop når i er så dybe, burde man kunne komme væk fra sådan en her, men med en villain, der er så tricky som han virker som, er din linje den optimale imo, og du kan aldrig folde river her...

17-08-2006 14:21 #35| 0

@Klaphat

Jeg tror det ikke. Men hvis han observerede meget grundigt, ville han _måske_ vide det. Det bettingmønster jeg har på Ladbrokes er ligesom det de fleste Party-spillere bruger; dvs. raise til 70 og relativt hyppige reraises preflop. Desuden better jeg næsten altid 115 på floppet i pos., dog varieret med noget 100 i blindkampe og 125 oop mod en caller i late og på specielt farlige boards. Det er der ikke så mange andre der gør. Men altså, det er egentlig ikke så vigtigt, da vi kun har spillet en 400 hænder mod hinanden fordelt ligeligt over de to sites.

17-08-2006 14:28 #36| 0

1 hånd, spiller han identisk til den oprindelige posted hånd... Hvor han dobbel checker sit set, samt ''''gay'''' raiser dit raise og skubber river.

Er rimelig sikker på at han sidder med 77 nu.. bad luck...

Mener stadig at denne her er autobetalt medmindrer man har et solidt read på villain.

17-08-2006 14:48 #37| 0

Ok min pointe er bare at han nok formentlig vil skære ned på tv-plays efter at han har lavet så mange på dig. Han bør nok forvente at der vil komme flere crying (marginale) calls fra din side

17-08-2006 14:49 #38| 0

Ok, jeg prøver lige først at sætte ham på en hånd og tænkte på hvad han mon sætter mig på:


Han caller preflop. Det betyder formentlig han har lavt par, en eller anden form for 0-/1- el. 2-gap connecter, noget suited af en eller anden art eller nogle høje kort. Det betyder også, at han IKKE har AK eller AA, KK,QQ og formentlig heller ikke AQ eller JJ,TT, da BooostedJ''s raise og mit call ikke betyder det store.


På floppet, tjaa, han caller nok ikke med overkort der ikke har noget straight-værk eller i det mindste back door flush værk kørende for sig. Pga. min hånd tror jeg ikke han har en 4er, så jeg tror det værste par han caller med er 55. Jeg tror han raiser alle overpar, og sets raiser han helt sikkert.

Han tror nok jeg har et eller andet par eller en form for draw.


På turn, da han checkraiser mig, har jeg ham på en (straight-)/flush draw, et set i 6ere eller en straight. Jeg caller bare, da jeg helst vil induce river action og evt fylde ud mod en straight (ja, jeg ved det er modsigende).

Men hvorfor bare checke en made hand med riskiko for at den bliver checket igennem? Jeg tror han gør det fordi han regner med, at enhver hånd, der har potentiale til at outdrawe ham, vil bette, da ingen af os 3 har vist nogen nævneværdig styrke.

Jeg vil tror, at han giver mig samme handrange, som jeg giver ham; måske inkl. hænder som 2 høje par. Bemærk i øvrigt størrelsen på hans raise: det efterlader ham med et fint potsize bet på river.


River er irrelevant for alle andre hænder end K7 og K4, som jeg ser det; derfor kan vi godt tillade os at se den som en blank. Han skubber, jeg brækker mig og tænker mig så godt om imens. Hvad sætter han mig på? Regner han med at jeg betaler river med to par? Hvis han selv har en bustet flush draw, regner han så med at jeg også har en, eller tror han han kan få mig af to par? Mest af alt, synes jeg det ligner et valuebet. Jeg er klart bagud til hans valuebet range, 85, 53 og mindre sandsynligt 66. Det gør, som jeg ser det, at min hånd næsten er identisk til AA i den her situation - den kan kun slå et bluff. Og bluffer han 1 ud af 3 gange for så mange bbs? Jeg tror det ikke.


DERFOR BURDE JEG HAVE FOLDET!!!! Han havde selvfølgelig nuts, 85.


Korriger mig lige, hvis jeg er off. Jeg har smidt 50k de sidste tre dage på kombineret lort, crap og pis; dvs. setups, bad beats, tilt/dårligt spil. Jeg har stort set ikke spillet den sidste måned, pga. en USA-tur og kommer så hjem til sådan en gang slapperi, så jeg ved ikke hvor rusten jeg er.


Peter

17-08-2006 14:57 #39| 0

Snoogy
17-08-2006 16:22 #40| 0

FFS, jeg skulle lige igang med at poste præcis samme analyse som HG hÚr. Damnit.

- AB

17-08-2006 16:24 #41| 0

Hvis jeg gad stille op til 100meteren, kunne jeg også sagtens tage den under 10 sek... ;) Damn-nit!

17-08-2006 16:26 #42| 0

Og det mest ulækre er, at min instinkt af en eller anden grund sagde, at jeg burde checke turn, så han ikke ville give på nakken... :(

17-08-2006 16:30 #43| 0

start med at raise floppet i stedet ;-)

17-08-2006 16:31 #44| 0

Ja, eller skub preflop :D

Men igen, prøv lige at komme med korrektioner til hvad jeg skriver. Det vil være behjælpeligt. Og det gælder alle; så kan jeg selv bagefter vurdere hvad der er brugbart for mig, og hvad der er, hmm, lad os sige _mindre_ brugbart! :)

Peter

17-08-2006 16:46 #45| 0

Jeg kan godt li'' at raise flop mens du har 2nd nuts. Hvis turn blanker må det være fair at gå broke med 2nd nuts. Hvis turn derimod completer noget grimt, så går jeg i nit mode og c/c turn. Udfra din historie med villian burde det være muligt at udlede fra hans turn/river bets om han er ude i skæg eller om han malker value, no ?

17-08-2006 16:51 #46| 0

Har ikke noget konstruktivt til selve hånden.

Men super nice tråd Hardgrove, efter at have læst dette får man sgu lyst til at spille poker, til trods for at du taber hånden.

keep it up

17-08-2006 16:53 #47| 0

Jamen, jeg er overhovedet ikke uenig i din analyse. Men jeg synes stadig, at det skal være dit default at raise floppet, og måske 15-20% af gangene calle. Problemet er, at den der "call flop, springe til livs på turn", harmonerer rigtig dårligt med alle mulige andre linjer, man kunne tænke sig at tage, med andre hænder.

- AB

17-08-2006 17:07 #48| 0

Jeg forstår heller ikke dit flopcall mester...

"Her kan man selvfølgelig raise, men jeg caller bare."

Jeg ville nu mene det skull være "Her SKAL man selvfølgelig raise, men jeg caller bare" ;)

Hvorfor? For variation? Ja, når man er HU måske - aldrig i 3 ways imo...

Risk/reward ratio (fine ord :D) er simpelthen for nasty mod to spillere, hvis du ikke kan slippe dit set senere vel at mærke...!

Og dette mener jeg uanset om han rammer max ulækkert i den specifikke hånd... :)

mvh damster

18-08-2006 12:45 #49| 0

Ja, jeg skulle klart have raiset floppet! Så kan det være idioten ku'' lære at folde sin draw - jeg hader bare når de lortefisk bare bliver ved og ved med at calle en ned med klamme draws, når man nu så gerne vil have de folder... Og så rammer de satme altid; det'' så sygt!

18-08-2006 13:03 #50| 0

Bør min sarkasme detektor flashe her ?

18-08-2006 13:06 #51| 0

"Ja, jeg skulle klart have raiset floppet! Så kan det være idioten ku'' lære at folde sin draw - jeg hader bare når de lortefisk bare bliver ved og ved med at calle en ned med klamme draws, når man nu så gerne vil have de folder... Og så rammer de satme altid; det'' så sygt"


Draw4life fra Danmark sad med samme følelse i denne hånd. :)




** Game ID 561387030 starting - 2006-08-18 03:20:12
** Tawas City [Hold ''em] (10.00|20.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- charlieMAboy sitting in seat 1 with $3479.38 [Dealer]
- Peter4002 sitting in seat 2 with $3909.42
- Draw4Life sitting in seat 3 with $4271.00

Peter4002 posted the small blind - $10.00
Draw4Life posted the big blind - $20.00

** Dealing card to Peter4002: 4 , A
charlieMAboy folded
Peter4002 raised - $75.00
Draw4Life called - $75.00

** Dealing the flop: 10 , 5 , 8
Peter4002 bet - $140.00
Draw4Life called - $140.00

** Dealing the turn: 9
Peterr4002 checked
Draw4Life bet - $399.00
Peter4002 called - $399.00

** Dealing the river: 3
Peter4002 checked
Draw4Life bet - $1111.00
Peter4002 went all-in - $3305.42
Draw4Life called - $3305.42
Peter4002 shows: 4 , A
Draw4Life mucks:
Peter4002 wins $7837.84 from the main pot

End of game 561387030

18-08-2006 13:21 #52| 0

Sasuke, du bør seriøst overveje at investere i en ny sarkasme-detektor, hvis den du har ikke kører på overdrive her... ;)

Du, Asger og Damster ved godt, at jeg ved at floppet ofte(st) skal raises, men når man er running bad, kan man let blive irriteret over, at alle "rais floppet"-kommentarerne først kommer EFTER resultatet er postet...

Jeg kender godt argumentet "Jamen Peter, hvis det, at du ikke raiser floppet kan få dig til at lave så store fejl senere i hånden, bør du klart raise"; men hvad caller et raise? Oftest tror jeg de begge har hænder der ikke kan klare et raise, sådan som action forløber.

tåbeligt, spiller du under Peter4002-nicket? Og hvad har Draw4Life?

18-08-2006 13:26 #53| 0

Ja, det gør jeg. Han viste ikke, men kaldte meget hurtigt. Så det var nok stritten af en eller anden art.

18-08-2006 13:29 #54| 0

@HG

I just tells em as I sees ''em. Så må du lade være at være så hurtig på aftrækkeren med resultaterne :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar