Golfudstyr?

#1| 0

Har desværre været så dum at acceptere et golfbet med 2 af mine venner og har virkelig ingen anelse, om hvordan man gør.

Kan en af Jer anbefale mig den bedste (vil gerne have bare lidt udstyr) og mest lirede serieproducerede driver? For så tager jeg lige ud og driver lidt i morgen for mig selv.

Jeg tænker at det skal være en med et stort hovede, da jeg sikkert ikke rammer vildt godt?


(og jaja ved godt at der sikkert var bedre fora på nettet, men hey det her er det eneste sted, jeg er oprettet)

10-04-2006 17:21 #3| 0

Hvis du er ny til golfspillet skal du overhovedet ikke overveje at bruge en driver!

Få fat i en 3-kølle eller 5-kølle, da du vil slå længere med disse.

Men hvis du er helt grøn skal du kun bruge dit 7-9jern, ellers vil det være ligesom at spille LAG-poker, du vil havn i en masse bøvl.

Mvh

Snowdown, handikap 34,5 :)

10-04-2006 17:21 #2| 0

Hvis det er første gang du skal spille, tror jeg at jeg ville holde mig fra driveren og fokusere mere på nogle forskellige jern...

10-04-2006 17:22 #5| 0
OP

Turbo, jeg tænkte, at jeg ville tage ud at selvtræne i morgen i de her skure hvor man har købt 100 bolde og slår ud (de har sikkert et bedre navn, men har aldrig selv været i en golfklub).

Derfor skal det vel være en driver?

10-04-2006 17:22 #4| 0

You''ve come to the right man, my friend.
Landet ligger sådan, at jeg har en fætter der arbejder for Callaway Golf, som vel egentlig er det mest ansete mærke i golfverden!

Så jeg vil anbefale dig Callaway''s nye driver - i give you: Callway Fusion FT3!

En verdensklasse driver. Har selv en Callaway driver - så det er den her du vil have, hvis du skal have lidt blær i golfbaggen!

HUSK: Man må aldrig gå ned på udstyr :)

10-04-2006 17:24 #6| 0

Det er rigtigt hvad gutterne siger - driveren er ikk den bedste at starte med, men det er "mande-køllen" og derfor er det selvfølgelig den du skal ud over stepperne med :)

10-04-2006 17:26 #7| 0

@ Changeling

Sludder! Mandekøllen er et 2 jern eller som Tiger kalder sin: "The Stinger"

Gamle damer bruger driver..

10-04-2006 17:27 #8| 0

Tror Snowdown er bedre at snakke med om golf. Har kun spillet et par gange, er bare sportsnørd, så derfor ved jeg lidt.

Men du kan sagtens øve dig på dine lange skud på drivingrangen uden en driver. Sådan en moppedreng er slet ikke til at kontrollere og de få gange, hvor du rammer den rigtigt og den flyver over 200 meter, fader (læs skruer) bolden sikkert så meget at du er længere fra hullet end fra starten.

10-04-2006 17:29 #9| 0
OP

Snowdown, jeg har kun prøvet minigolf og har sikkert ikke det vilde talent for golf, har bare rodet mig ud i et bet, hvor oddsene var for gode til jeg kunne sige nej ;)

Men du mener altså, jeg skal investere i en 3 eller 5 kølle til at starte med?

Changeling: Den ser sgu lækker ud:

www.progolfscandinavia.dk/shop/default.asp?ProductID=5465
Er din opfattelse også, at jeg hellere skal starte med en 3 eller 5 kølle?





Jeg tror i øvrigt, at jeg er kejthåndet, når det kommer til golf. Slår i hvert fald på venstre side af kroppen med venstre hånd nederst på jernet.

10-04-2006 17:33 #10| 0

@ Asger_D

Jeg kan sagtens hjælpe dig en del af vejen her inde fra, men du vil klart få en del ud af at tage ud til progolf i Herlev og snakke med dem, du skal ihvertfald have fundet ud af om du skal have vendt køllerne om, men hvis du er højrehåndet vil jeg sige det er mærkeligt, hvis det skal være anderledes med hensyn til golf.

10-04-2006 17:35 #11| 0
OP

Snowdown, profolf er det stedet, hvor man køber fedt udstyr?

Jeg er ikke helt klar over det, men jeg har 2 gange spillet ishockey (og der har jeg slået bedst til pucken, når jeg har slået til venstre fra kroppen).


Jeg vil bare gerne købe et jern/kølle/driver, som er fed og som jeg kan tage med mig ud i morgen og øve mig med. Det betyder sgu en del, at det er ens eget og den er fed ;)

10-04-2006 17:38 #12| 0

@Asger_D
Ja, 100 boldes selvtræning med den dyreste serieproducerde driver, vil helt sikkert gøre dig klar til at vinde dit golfbet LOL.

Jeg tror dine spareskillinger skal sættes ind andre steder, hvis du skal have en chance.

Hvis du intet aner om golf og der er mange skillinger på spil, er der kun én vej:
1) begynderkursus + masser af timer med en pro. Det sidste er dyrt men godt - og formentlig den hurtigste vej til et rimeligt spil.
2) masser af træning med 4-9 jern + pitching wedge. Det vil være spild af slag og bolde at bruge andet i starten
3) puttebanen - her spares rigtigt mange tåbelige slag
4) spil på banen - når først svinget sidder nogenlunde.

Som nybegynder har udstyret ikke så meget at sige. Du skal bare have noget der er eftergivende for alle de fejl du vil lave.

PS: Håber ikke du har for mange skillinger ude at svømme. Stu Ungar tabte 80.000 USD første gang han var på en golfbane - og det var inden de havde forladt puttebanen.

By the way, forsøgte vi for et par år siden at arrangere Pokernet mesterskaberne i kombineret golf og poker. Det blev ikke den store succes - jeg tror vi var 4 mand der var afsted. Men det var nu meget skægt. Måske vi skulle forsøge igen, der er jo kommet mange nye profiler til Pokernet siden da.


Hilsen Gene - hcp. 29 og pt. klubløs, men formentlig snart Horsens Golfklub.

10-04-2006 17:40 #13| 0
OP

Gene, haha ja du kan have ret. En af forudsætningerne for bettet var dog, at jeg ikke fik noget undervisning og der vil jeg ikke snyde ;) Derfor er det den hårde vej, jeg må tage ud at slå en masse bolde. Hvilket jern skal jeg vælge hertil, hvis jeg kun skal have et enkelt? (og jo det betyder alverden for mig at have den fedeste af den fedeste, noget med psyken).

Må også have en putter ja, hvad er det lækreste heri?

10-04-2006 17:41 #14| 0
OP

Gene, i øvrigt har jeg godt læst om Ungar, han var virkelig en kegle, men fik vist en del slag af Doyle og de andre. Bliver vist lidt ligesom vores bet her ;)

10-04-2006 17:46 #15| 0

Kan vi der sidder med et skævt smil, ikke få at vide hvad det golf bet går ud på ?

Kan jo godt være at det bare gælder om at slå længere end 200 meter.

10-04-2006 17:47 #16| 0

Jeg prøvede Golf en enkelt gang. Man lejer bare kølerne der. Kostede vist 400-500kr incl det hele. Træningsbolde og køler.
Skal du kun skyde ud fra driving range er det meget billigere.

Desværre er begynderheld ikke så udpræget som i poker ;-(
Skulle du finde 4 bolde i en meget meget lille sø er det nok mine. Det var sku en boldmagnet.

10-04-2006 18:08 #17| 0

@asger_D
Hvis vi skal hjælpe dig, handler det vel lidt om hvad væddemålet går ud på.
Det er rigtigt hvad mange siger, at du skal ikke starte med en driver, men hvis væddemålet går ud på hvem der driver længst (med en driver) så er det jo en sådan.
Hvis væddemålet går ud på hvem der driver længst, og din modstander er øvet, tror jeg bare du skal punge ud.
Men skriv lige hvad nøjagtig det går ud på, så får du nok de svar du ønsker.

Snif

10-04-2006 18:57 #18| 0

Som du rigtigt skriver, har du været dum at acceptere et golfbet :-)

Dit talent er umådeligt stort hvis du kan gå direkte ud og slå nogen, med bare lidt erfaring og den eneste fordel du vil have med driveren, er at køllehoveedet er det større at ramme med.
Sørg for at få fat i et 7 jern og træn med det alene, det vil du kunne få den bedste score med første runde, for det er noget at det nemmeste at slå og kan sagtens flytte bolden pænt langt.

Jeg spiller også hockey venstrehåndet men golf højrehåndet, så det er ikke noget problem.
Jeg er i øvrigt højrehåndet

Håber det hjalp lidt, Mvh Coco hcp 4,7

10-04-2006 19:01 #19| 0

@Asger

Hvis du aldrig har spillet... er du på skideren !

Første gang folk er ude at slå til den lille hvide satan, får de en fantastisk respekt for de drenge der spiller i fjernsynet.
Hvis du bare skal have en lille chance for at bolden skal rammes, og flyve fremad, tager du et 8 jern - og bruger et par timer med det.
Investerer evt. i en time (25 min) hos en pro.
Når du så har fået dine obligatoriske vabler fordi du holder alt for stramt om 8 jernet, holder du pause og putter lidt. Det er på og omkring greenen, man kan tjene rigtig mange slag på en golfbane.

God fornøjelse
/ René - handicap 12

P.S. hvis du vil prøve at undgå for mange vabler, så køb en golfhandske ( koster ca. 99,- )

10-04-2006 19:38 #20| 0

Hehe, du er ude i noget skidt.

Spil udelukkende med 8,7 og måske 6 eller 5 jern og fokuser på at ramme bolden. Hvis du rammer skidtet ordentligt skal du nok få den til at flytte sig, også ved hjælp af meget lidt kraft - hellere svinge langsomt og kontrolleret end vildt og uhæmmet.

Og lad så endelig være med at svinge for langt tilbage i dit tilbagesving ,selvom du absolut mener at det er det der skal til.

Tina"KRYDDS" - ALL IN ALL IN!!!
www.nting.blogspot.com

10-04-2006 19:43 #21| 0

@ Gene

Jeg er super klar. Pilrådden og alle forkerte moves som Tina påpeger er mine varemærker, men hvis i har tålmodighed er jeg på... :-)

10-04-2006 20:11 #22| 0

Endelig skete det............
Efter et års tid på Pokernet kan jeg endelig bidrage med et par kloge ord.

Jeg er nemlig cheftræner i Trelleborg golfklub ved Slagelse.

Gutterne har helt ret. Find et 7 eller 6 jern til at srtarte med. Driveren er umulig at ramme med i starten.

Lidt tips:

Greb:

Placér venstre hånd øverst så grebet ligger i fingrene.

Højre hånd placeres så der ikke er afstand mellem de to hænder.Holder du rigtigt med højre hånd, kan du ikke se venstre hånds tommelfinger.

Opstilling:

Fødderne parallelle
Afstand mellem fødderne ca. skulderbredde
Lidt ned i knæ
Vægten lidt på fodballerne
Bagdelen skubbes tilbage
Ryggen holdes ret
Op med hovedet

Svinget:

Drej skulderne mod højre
Hold venstre arm rettet ud
Hold benene i ro
Kig på bolden
Stræk armene ud når du rammer bolden
Drej kroppen med rundt efter bolden er ramt

Mht. DM i Golf/Poker vil jeg gerne være med til at stå for arrangementet. Jeg er også sikker på at Trelleborg Golfklub vil lægge bane til (jeg har jo magten). Banen ligger centralt i landet og er meget let at finde.

Med venlig hilsen

Faldo
Thomas Larsen

10-04-2006 20:12 #23| 0

PS. hvor er det typisk at når man endelig kan bidrage med noget på pokernet, så er det omkring golf, LOL

Faldo

10-04-2006 20:32 #24| 0
OP

@alle:

Ok better går på, at vi alle 4 tager ud at spille 18 huller. Jeg har 2,5 gange så mange slag som dem deres gennemsnit. Det var bettet ;)

@coco:

yes jeg skal i hvert fald have fundet ud af, om jeg slår med venstre eller højre. Findes der venstrejern af alle mærker? Det falder mig bare mest naturligt at slå til venstre for kroppen på trods af, at jeg er højrehåndet (og benet)

@lortekort:

jeg vil finde mig en golfhandske ;)


@faldo:

Jeg vil gerne ud at selvtræne (som er det eneste jeg må i følge bettet). Hvilket jern kan du anbefale mig at købe? Skal det være en 6er eller 7er? (du må gerne anbefale mig det allerbedste ;)

Iøvrigt tak for alle dine tips, har taget et print og er klar til at at selvtræne i morgen formiddag, skal bare lige have købt et jern inden.

10-04-2006 20:55 #25| 0

@ Asger/snowdown

Hør nu her :) For det første ja, et 2 jern er også en mande kølle, men den er endnu sværere at ramme end driveren! Og man skal have en driver! Det er et must... jeg spiller selv i hcp 6 og hvis man vil have selvtillid på golfbanen skal man have en driver (den kan også ødelægge selvtilliden). Men når man er med gutterne på golfbanen, så tæller længste drive mindst ligeså meget som en god samlet score :) (it''s a guy thing)!

10-04-2006 21:11 #26| 0

Der findes venstrehånds sæt af næsten alle mærker, men¨det er faktisk ofte nemt at få billige venstrehånds enkelte jern som et 7 jern. Ihvert fald i progolfscandinavia i Odense så kan du spare lidt penge.

Ja handske skal du købe da din hånd hurtigt kan mærkes når man starter.

Hvis du er højrehåndet så er det fint at svinge til venstre for dig, da din højre hånd har det med at dominere, og det er faktisk en fordel at det bliver den arm der trækker svinget og ikke skubber.

Jeg vil i øvrigt råde dig til at kigge i en bog eller slå op på nettet med hensyn til grebet på køllen, da dette faktisk er utroligt vigtigt men svært at beskrive her.
Ellers sø spørg i butikken når du køber dit/dine våben

Alt mulig held og lykke herfra :-)

@Gene og andre

Den turnering lyder som god lir, måske man skulle gøre alvor af det når vejret bliver lidt sommeragtigt

10-04-2006 21:16 #27| 0

@ Changeling

Du må være et golftalent, hvis du er nået hcp. 6 med den holdning :) Gad jeg sku også godt kunne, hehe.
Jeg synes bare ikke der er noget mere nederen end at rende rundt og lede efter mine bolde inden på fairway på et andet hul, fordi jeg har lavet et megaslice med en driver. Så hellere gode gamle 3-jern (Spørg mig ikke hvorfor jeg slår bedre med den end med 5køllen, men sådan er jeg :)

Men hold kæft, der er mange "proffer" herinde... Tror bare jeg udfordrer jer i poker istedet :)

10-04-2006 21:21 #28| 0

Når nu der er brugt så meget tid her på at gøre dig chanceløs vil jeg, efter at have læst betingelserne, mener at du har en lille chance - selvfølgelig afhænger det af modstanden!! Men i høj grad også hvordan du formår at holde hovedet koldt!

Der er mange gode råd på siden, faldo har nok den mest overskuelige liste. Jeg synes dog det vigtigste råd til nybegynderen mangler:

Lad for guds skyld være med at tyre, det er vigtigt at have et roligt og accelererende sving. Det er altafgørende HVORDAN du rammer bolden, IKKE hvor hårdt.

En sidste ting (der vist ikke er givet råd om) må være RO og Disciplin (Brug dine pokerskills). Dine modstandere vil høvle sig ned af banen, hvilket let kan få dig til at forcere - koncentrer dig om at slå lige - IKKE langt og bevæg dig med godt humør ned af banen - kort sagt nyd det og fokuser hele tiden på det slag du skal til - og ikke det sidste du missede.

(og gi lige en melding om hvordan det gik)

Erode Hcp 25.

10-04-2006 21:23 #29| 0

@ snowdown

Hahaha, jeg har selv haft samme problem med at slice driveren... det er jeg heldigvis kommet af med igen sidste år. Så nu er jeg klar til den nye sæson, mangler bare lidt bedre vejr!

Jeg kan heller ikke ramme min 5 og 3 kølle, men 3-jernet sidder lige i røven! Underligt nok :)

10-04-2006 22:49 #30| 0

@ Faldo

Spændende bane i har når man tænker på hvor ny den er. Ja faktisk helt fantastisk så :-)

Var til firmagolf dernede sidste år. God oplevelse. Kommer igen i år, så kan vi jo tage en pokersnak på 19. tee :-)

10-04-2006 22:58 #31| 0

du skal bare have den største og vildeste driver, sådan skal det være!!! Det er ligesom poker, det er den største mand der vinder i sidste ende!

10-04-2006 23:59 #32| 0
OP

Tak for hjælpen og støtten alle :)


Hmmm hmmm godt råd til køb af det fedeste 6/el. 7er jern søges stadig.

11-04-2006 00:59 #33| 0

Gene@
Lad os da endelig lave sådan en turnering, det kunne da være alt for grineren.

Asger_D@
Det kommer jo meget an på hvor mange penge du har tænkt dig at ofre? The sky is the limit hvad angår priser. Hvis du stikker mig en pris kan jeg nok hjælpe!

11-04-2006 09:24 #34| 0
OP

Knæleren, ok så tænker jeg mig et jern til omkring 5000...

11-04-2006 10:03 #35| 0

@Asger_D

Lyder spændende!For 5k kan du få et ganske godt sæt jern ( 3-9+wedges ) fra f.eks Cleveland.Bare husk at få noget der er OVERSIZED ( dvs så tilgivende som muligt ).

Callaways "Big Bertha" serie er også yderst tilgivende, men koster også lidt mere.Se om du kan skaffe enkelte jern fra denne serie,og sammensæt evt et ½ sæt.(5-7-9-SW-putter).Dette er mere end rigeligt.

Vil klart anbefale at du spiller højrehåndet,selvom du har spillet hockey.(En hh hockeystav og en hh golfkølle har iøvrigt modsat kurve.)

Drop køllerne og drive fra teestedet med et 5jern.Hold bolden i spil og træn RIGTIG RIGTIG meget med putteren..du kommer nok til at slå mere end hver tredje slag med den.

GL !

@PN

Det lyder da til der er kommet lidt flere poker-golfere en sidste gang.Måske der skulle prøves med et combi-arragement igen?Count me in!

Go Around / Helsingør Golfclub / HCP 4.5

11-04-2006 10:08 #36| 0
OP

Go around, mange tak for hjælpen, men jeg vil bare gerne købe en enkelt kølle/jern til at starte med. Eftersom jeg vil starte med at øve mig i førsteslag fra teestedet. Hvilket jern/kølle er det fedeste hertil?

11-04-2006 10:18 #37| 0

@A_D

Igen vil jeg sige et 5-6 jern er den bedste mellemting mellem længde/lethed at ramme.Du kan nok ikke regne med mere end 150m længde selv med et rent slag...men tilgengæld går den oftere lige frem.

Et enkelt 5 jern til de fleste sæt skal dog oftes bestilles hjem,og koster ca 600-1000kr.Men ring og hør i din lokale proshop, eller kig på nettet.Kan være der er nogen der ligger inde med lidt løse jern.

Mht putteren så få en stor model med tydeligt markerede sigtelinijer.Evt Odyssey eller Ping.

11-04-2006 10:21 #38| 0
OP

Go Around, jeg vil finde et 5 jern så. Er Herlev det bedste/nærmeste sted at handle dette, jeg bor i Bredgade, Kbh K?


Den putter du snakker om, som skal være en stor model, det er ikke sådan en Montysatan, der skal støttes på maven vel?

11-04-2006 10:29 #39| 0

@A_D

Jeg bor selv ved botaniske have...mener da stadig at der ligger en golfshop i Bredgade!?Anyway ellers har de en del udstyr i Herlev ja..og i Hellerup ( den er måske stadig skishop - gi dem et kald )

Putteren skal IKKE være lang.Kosteskaft/bellyputter modellerne giver mere stabilitet i puttesvinget, men kræver en del rutine.Jeg mente mere størrelsen på hovedet/slagfladen altså.Da du jo kan forvente at ramme bolden lidt "offcentre" af og til, kan det hjælpe hvis du får en putter der også er lidt tilgivende.

11-04-2006 10:32 #40| 0
OP

Go Around, nu har jeg godt nok boet her i halvanden måned, men har da ingen golfshop set? :) Hvilken golfbane skal jeg vælge eller kan jeg tage alle steder hen, sålænge jeg bare skal slå ud fra skurene?

Tager ud og putter i overmorgen tror jeg, var sgu helt bange for du mente en af de her bellyputtere (sjældent har jeg set noget klammere). Tak for hjælpen :)=

11-04-2006 10:41 #41| 0

@A_D

Oki..der har tidligere ligget en "Proshop Danmark" i Bredgade.Kan være den også er skishop om vinteren eller bare er helt lukket.

MHT til driving ranges synes jeg Vallensbæk er et udemærket sted at træne.Specielt i dette lettere temperede klima er deres overdækkede og opvarmede båse ret rare.Boldene er ok i pris og de har også en hek del udstyr i shoppen ( hvis den ellers er åben ).

Tidligere slog jeg selv bolde ude i nordhavnen eller i B&V hallen.Har ikke spillet hele 2005 pga operation i hånden,så ved ikke helt om de stadig ligger der.Check på nettet evt

GL!

11-04-2006 11:02 #42| 0

Hej Asger,

Bedste griner jeg har haft på et forum længe :)

Shoppen i Bredgade drejede nøglen om i vinters (sammen med søsteren i Illum). Nordhavn drivingrange er ligeledes lukket - de prøver vist at åbne noget nyt i Sydhavnen.

Vallensbæk eller Smørum er klart de bedste steder at træne i øjeblikket. Og følg så ellers de råd Faldo giver, han er manden at lytte til hvis du vil have en chance i denne væddemålenes Iron Man du har kastet dig ud i ;-)

@Gene
Kunne være alt for sjovt med en golf/poker tour!

Mvh
Jack (Hcp 9,7)

11-04-2006 11:51 #43| 0
OP

Hey glemte forresten lige at sige, at jeg er klar med en kombineret pokernet golf/poker, hvad giver I af odds på en Asger som vinder? :)

11-04-2006 13:12 #44| 0

Asger@
Cleveland Launcher serien (jern) må være det rigtige, meget(ja faktisk utrolig) tilgivende, om du så kan få bare et enkelt jern er jo op til shoppen.
Held og lykke med det.

11-04-2006 14:54 #45| 0

De fleste store golfbutikker har billige enkelte jern (199 kr - 299 kr) og du kan så købe nogle stykker med passende afstand i nr. ca et halvt sæt som Go Around foreslår.
Du kan i øvrigt få et helt begyndersæt med bag for 2000 kr - 4000 kr

Vær opmærksom på at de fedeste jern, er dem der er sværest at slå med for en begynder, så lidt selvmord at gå efter dem :-)

Til gengæld kan man til de fleste kendte/store mærker bestille enkeltjern hjem gennem butikken (ca 900 kr - 1200 kr stykket)
Et helt sæt af de kendte mærker ligger prismæssigt gerne mellem 5000 kr - 9000 kr.

Det kan i øvrigt være nemmere at modtage træning når man svinger højrehåndet, da nogle trænere har svært ved at vende svinget i hovedet, og kan være svært for dig at modtage tips af samme grund, dog ikke umuligt.

Men prøv at finde en stor golfbutik i Kbh (der skulle være en del) og kig hvad de har og spørg dem til råds, de er normalt meget flinke til at hjælpe.
På den måde kan du også se og føle det forskellige udstyr selv.
Og sørg for at finde en putter du synes at kunne svinge godt. Prøv evt en med lidt kortere skaft end standard på 35" det kan være noget nemmere at lave et rigtigt pendulsving med en kortere putter.

11-04-2006 15:15 #46| 0

Jeg kan ik spille golf, men jeg kan satme slå langt med en driver. Køb sådan en bastard, no doubt.

11-04-2006 15:20 #47| 0

@ Kalashnikov

Tjaa... jeg kan heller ikke spille curling men kaster de sten hårdere end nogen andre ;-)

11-04-2006 16:10 #48| 0

Coco:

Exactly my point. Grunden til du kan kaste de sten så hårdt er ganske givet at du har en stor kost.

Udstyret skal nu engang være i orden, ik.

11-04-2006 17:13 #49| 0

Hvis du har rigtig mange slag i forhold til dem, så drop køllen og spil hele runden med et 7er jern eller lignene, da det er nemmere at ramme med.
Bare forsøg at holde dig på banen, det er det vigtigste :)

12-04-2006 15:21 #50| 0
OP

Var ude at slå på fra skurene i går. Gik sgu ok, men ved stadig ikke, om jeg går under 2,5 gange deres gennemsnit. Skal ud igen i morgen tror jeg og så noget putning i løbet af weekenden.

Tak for hjælpen, faldo dine råd var bestemt til nytte ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar