Flere accounts i samme MTT

#1| 0

Det korte resumé:
JJProdigy (ex-mod på 2+2 MTT forummet) vandt i lørdags Partys Saturday Special for omkring $130K.

Egentlig var der ikke nogen der vidste at det var ham, da hans normale nick var røget ud tidligt i touren, men gennem et andet message board kom det frem, at han havde vundet touren under et andet nick end det han plejer.
JJprodigy kommer med en røver om, at han stakede sin bedstemor, og overtog for hende da han selv var røget ud.

Blandt pros er der delte meninger - nogle mener det er okay at købe sig ind gennem flere accounts, for at mindske variansen i en 5.000 personers tour, andre mener at det er forkasteligt.
Det ser ikke ud til, at Party vil gøre noget ved sagen.

Hvad er jeres holdning til det? Det så ud til, at det var rimelig normal praksis blandt nogle pros - er det udbredt i DK?

Folk der vil læse hele sagen, kan se den på [a:http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=4727053&page=0&fpart=1&vc=1&nt=11][a]

15-02-2006 18:32 #2| 0

Ja, det er ret normalt blandt de store turneringsspillere.

15-02-2006 18:48 #3| 0
OP

Også blandt de danske?

15-02-2006 19:00 #4| 0

Har set rolignu spille på 2 accounts samtidig, har også selv gjort det på crypto, men der kan man ikke sidde på samme bord samtidig, og så længe man ikke kan det kan jeg ikke rigtig se et problem.

15-02-2006 19:21 #5| 0

Jeg kan ikke se hvorledes dette skulle være forkasteligt. Så længe der ikke er chipdumping o.l. involveret, så mener jeg det er helt fint, specielt når vi snakker et fiskefelt på 5000 mand.

Mvh Mickey

15-02-2006 19:25 #6| 0

Har umiddelbart ikke noget stort problem med det..
Men der kan opstå nogle uheldige situationer, når man rammer samme bord...

15-02-2006 19:28 #7| 0

Når man læser twoplustwo.com tråden er der jo nærmest lynchstemning blandt de amerikanske brugere, som vil have indefrosset konto og hvad ved jeg.

Men hvad er holdningen blandt brugerne på pokernet til problemstillingen?

Er det acceptabelt eller i strid med spillets ånd?

Man kan jo argumentere for, at storspillerne også smider flere skillinger i puljen, hvilket vel i nogen grad opvejer elementet af "snyd".

Eller hva"?

15-02-2006 19:34 #8| 0

Jeg synes personligt ikke det er acceptabelt grundet muligheden for at ende på samme bord.

15-02-2006 19:37 #9| 0

Synes ikke det er acceptabelt. Dog ikke noget der kan få mig i lynch-stemning (siden hvornår er lynch blevet et negativt ladet ord?)
...jo flere prof"er der er med jo svære er det at kommet langt, så nej det skal de ikke have lov til

15-02-2006 19:45 #10| 0

@Salomonsson
Lynch har vel været et negativt ladet ord siden man i The Wild West kylede folk i galgen uden rettergang.

(Efter)navnet Lynch holder dog max:-)

15-02-2006 19:48 #11| 0

jeg er heller ikke nede med det.

15-02-2006 19:52 #12| 0

det er umuligt ikke at collude med sig selv hvis man ender på samme bord, derfor bør party straffe det.

15-02-2006 20:00 #13| 0

Hvordan skulle det identificeres/reguleres? Hvis det er tilladt at spille 2 pc"ere fra samme IP i samme turn., er det vel (som i tilfældet med Magnus og hans mors account) et spørgsmål om hvem der har hånden på musen.

Ville vel i yderste konsekvens kræve en telefonopringning til alle finaltable"ister for at sikre deres unikke identitet, og så bliver det dyrt at drive pokersite.

15-02-2006 20:00 #14| 0

Uetisk.
Jeg anser det personligt som snyd, da man automatisk vil collude med sig selv hvis begge konti spiller på samme bord.

Der er vel ingen grund til at uddybe hvad jeg mener om snyderi når penge er involveret i et spil??

15-02-2006 20:01 #15| 0

Jeg kan ikke lide det.

Jeg forstår udemærket det, at man vil reducere variansen; men den uundgåelige collusion der vil opstå ved at man kommer ved samme bord er fuldstændig uacceptabel.

Man kan have procenter i venner e.lign. for at reducere variansen i stedet.

15-02-2006 20:03 #16| 0
Moderator

Det er muligt, jeg husker helt galt. Men står der ikke i de fleste pokersites Therms of Use, at det er ulovligt at have flere accounts?

15-02-2006 20:04 #18| 0

Det har han vel heller ikke hvis det er hans "bedstemors" eller kammerats account. Han har næppe spillet på 2 accounts i hans eget navn.

15-02-2006 20:04 #17| 0

Jeg synes det stinker langt væk at samme person spiller flere entries i en turnering. Forklaringen fra hovedpersonen lyder umiddelbart også mere komisk end hvad godt er.

Problemstillingen er vel samtidig direkte relateret til spørgsmålet om det sportslige i at deciderede hold stiller op i samme live tours.

Vh, PB.

15-02-2006 20:05 #19| 0
Moderator

Tjaahh... men ligeledes står der, at en account er personlig, og ikke må overdrages til andre...

15-02-2006 20:12 #20| 0

@NanoQ
Det står der ganske rigtigt nogen steder, men på hvilken måde skulle denne regel håndhæves? Kan godt set det moralske issue, men i praksis kan det vel ikke reguleres? Den eneste mulighed skulle være en fingerprint mus der aflæste din finger ved hvert klik.

15-02-2006 20:16 #21| 0
Moderator

Det er korrekt... men det, at det er nemt at omgåes reglerne, gør det vel ikke acceptabelt?

15-02-2006 20:21 #22| 0

Nej, men umuligt at regulere og derfor irrelevant at bruge tid på. Prøver bare at være realistisk, jeg er ikke ubetinget uenig med dig :)

15-02-2006 20:30 #23| 0
Moderator

Skal man så heller ikke forsøge at håndhæve færdselsloven? ;)

15-02-2006 20:44 #24| 0

det er da for latterligt, og han burde straffes for det...tænk hvis man også kunne gøre det wsop,

15-02-2006 21:05 #25| 0

@NanoQ
Jo absolut, men pointen er dermed også at en trafikforseelse med sikkerhed kan konstateres som havende haft fundet sted, det kan denne forseelse ikke. Mr Stryhn, på hvilket bevisgrundlag ville du straffe ham?

15-02-2006 21:19 #26| 0

Har både en Inter og Betfair konto, og der kan jeg vel spille fra begge konti på Crypto fra samme computer (formoder jeg, da jeg ikke har prøvet).

Men ja, jeg finder det også forkasteligt pga collusion.

15-02-2006 21:39 #27| 0
OP

Så vidt jeg ved, er det ikke tilladt at sidde ved samme cashgame el. STT bord med samme IP.
Man har vel tilladt samme IP ved tours, for at folk der deler IP-addresse godt kan spille i samme tour.

Man kunne vel sagtens tænke sig, at før to spillere med samme IP kunne spille i samme tour, skulle der foreligge bevis for, at de var to forskellige fysiske personer. Det burde være muligt, at verificere gennem bank konti e.l. at det er to forskellige personer.

Jeg ved at i hvert fald Stars" TOC forbyder at have flere accounts, men spørgsmålet er, hvor meget de vil gøre ved det? Det er jo god rake for dem.

Under alle omstændigheder, synes jeg det er forkasteligt - at spillerne går lidt stille omkring dørene med det, mener jeg også vidner om, at det er en gråzone.

15-02-2006 21:45 #28| 0

@jensen

Jeg var med i cryptos ½ mill turny fra både pokerplex og på sunpoker.

fordi min konto var lukket på det tidspunkt på sunpoker og havede kvallede til turny inden de lukkede den, og efter en lang snak med support sagde de at jeg 100 % sikkert ikke kunne spille den på sunpoker, så meldte mig til på pokerplex.

men da den så var gået igang, måtte jeg jo lige chekke om det rent faktisk var sådan, og sjovt nok kunne jeg spille den der alligvel.

jeg endte ikke på samme bord så det var for så vidt ligegyldigt, og har også læst et sted at hvis man kommer på samme bord så er det bare kun muligt og styre den ene af sine accounts, mens den anden bliver sat på post and fold, til den ene er røget ud eller flyttet bord.

15-02-2006 21:50 #29| 0

mener ikke det er muligt at sidde ved det samme bord med to accounts på crypto. I hvert fald ikke i cash....

15-02-2006 23:29 #30| 0

Tja, der er vel næppe 5000 personer i en sådan tour hvis de fleste har flere accounts?
Det stinker for vildt. Ikke engang en skizofren kan spille 2 borde samtidig live, ( selvom han måske tror det ) hvorfor skal man så kunne online?
Snart hedder det ikke længere multitabling, men multicomputing. Føj!

15-02-2006 23:34 #31| 0

@Lmmo

Nu tror jeg heller ikke vi skal overvurdere omfanget... Der er givetvis flere der har multiple accounts, men langt, langt, langt fra de "fleste".

15-02-2006 23:41 #32| 0

Enten er det tilladt at spille samtidig fra flere accounts og collude med sig selv - eller også er det ikke. Dette fremgår tydeligt af de betingelser man siger ja til når man åbner en account. Hvis man overtræder disse er der selvfølgelig en konsekvens som skal håndhæves af udbyderen.

15-02-2006 23:43 #33| 0

Lmmo: Det er der så faktisk folk der gør live.

15-02-2006 23:59 #34| 0

Som Sasuke siger så er det vel et simpelt spørgsmål om at følge reglerne. Hvis et site har valgt at det er tilladt at deltage med flere entries i den samme turnering, så er det jo ok at der er nogen som vælger at gøre det.

Jeg syntes så ikke generelt om det - jeg kan godt li at internet-poker forsøger at være så tæt på "the real thing" - live poker - som muligt.

Så vidt jeg ved forbyder f.eks. Stars også at man har mere end en account med i en turnering - det er der vel en grund til.

Som så meget andet, så kan der helt sikkert snydes med det, men det gør det da ikke mere rigtigt at praktisere det.

En mulighed var vel at lave specielle turneringer hvor du kunne købe ligeså mange entries du har lyst til. Så ved alle hvad de går ind til - en slags rebuy on steroids. Så vælger jeg selv om jeg vil spille en turnering hvor jeg skal slå Phil Ivey ud 30 gange for at vinde - eller en hvor jeg trods alt bare skal have et enkelt lucky punch mod ham :)

I øvrigt Tony : Det folk gør Live nogle gange er vel bare at spille to borde i to FORSKELLIGE turneringer, jeg har ikke hørt om nogen live turneringer hvor man kan spille mere end et buy-in.

16-02-2006 02:53 #35| 0

Så slemt er det nu heller ikke. Det er jo ikke anderledes end de to venner der sidder og spiller de samme turneringer fra det samme rum. De kan heller ikke undgå at collude, hvis de kommer på bord sammen, og de har nok også procenter på hinanden.

Jeg gider ærlig talt ikke gå op i regler, som er umulige at kontrollere, så jeg vil koncentrere mig om det moralske. Selvom jeg ikke selv vil gøre det, så mener jeg kun det er en mindre moralsk forseelse, som jeg ikke vil fordømme andre for at bruge.

Jeg er dog stærkt imod, at folk skifter spiller under en turnering. Har hørt om nogle store navne, der har planer om at sætte et hold af spillere op på nettet, og så selv tage over, når nogle af disse når til end gamet. Dette finder jeg langt mere forkasteligt og moralsk forkert, men jeg har ikke det store problem med, at en spiller har to konti sammen i en turnering.

Specielt gælder dette, hvis han ikke vil kunne spille den ene konto, hvis de kommer på samme bord (som f.eks. på crypto).

/Mikael

16-02-2006 05:47 #36| 0

Kunne ellers være cool at spille med 3 accounts og slutte 1,2 og 3 lol

16-02-2006 08:17 #37| 0

Jeg bryder mig ikke rigtig om det, men kan sagtens se en masse problemer med at administere et forbud.

Hvis man acceptere 2 accounts hvad så med 3 eller 10?

Hvordan tror I selv i vil reagere hvis i finder ud af i har siddet på finale bord med en som styrede 2 konti samtidig? på finalebordet?

Jeg synes risikoen for der opstår nogle uheldige situationer med collution er for stor. Jeg forstår egentlig ikke pokersiderne ikke er mere strikse med det - jeg har fået af vise af PokerStars, at min kæreste og jeg ikke begge må spille på hver vores account, hvis jeg laver en privat turnering derinde.

16-02-2006 09:08 #38| 0

@DTM
"Så slemt er det nu heller ikke. Det er jo ikke anderledes end de to venner der sidder og spiller de samme turneringer fra det samme rum. De kan heller ikke undgå at collude, hvis de kommer på bord sammen, og de har nok også procenter på hinanden."
Jeg forstår din pointe men man kan altså ikke begrunde en fejl med en anden fejl.

I så fald kunne man argumentere for at det var i orden at pakke kortene i et spil live poker, med den argumentation at det ikke var anderledes end hvis man spillede med mærkede kort.

Kan vi få et rent spil tak - ellers bliver det en glidebane mod et online poker miljø der ikke længere er fair for menig mand - og hvad står vi så tilbage med?

16-02-2006 09:10 #39| 0

Selv hvis man ikke har de 2 entries placeret ved samme bord, så må det da kunne give problemer i forbindelse med boblen.
Forestil jer f.eks at der er præmier til de første 50 og 51 tilbage i turneringen, man er ekstrem lowstacked UTG ved et bord og overvejer at gå all in på mellemkort, da man regner med at blive blinded ihjel næste hånd.
Så er der en halvstor stack der går all-in ved det andet bord, og man har rakketterne der og en lidt større stack.
så man ved nu at man vil formentlig vil sende en anden spiller ud nu ved det andet bord, og smider derfor kortene ved det første.

16-02-2006 09:18 #40| 0

@DTM

Jeg mener nu sandsynligheden / garantien for collusion er _væsentligt_ højere hvis du sidder med to spillere selv på samme bord, end hvis du har en ven der sidder ved dit bord. Jeg har da utallige gange endt op på samme bord i turneringer med venner jeg kendte, det betyder da ikke at jeg har colludet? Hvis jeg derimod sad på samme bord med en bruger på hver min computer, så ville jeg jo ikke kunne undgå at collude.

16-02-2006 09:38 #41| 0

Flere accounts er SNYD og intet andet, længere er den ikke. Det går imod alt moral.

Som sagt SKAL spillet være rent, men poker er et spil der ligger op til snyd. Der er så store muligheder. I onlinepoker er man bare nødt til at acceptere at det sker. Tror at snyd er ekstremt udbredt, desværre, men sådan er det når pengene bliver store.

I livepoker er mulighederne der også, men mange overser det, fordi de ikke tror folk tør. Her er der cullusion og splashbetting. Og at tage chips fra lommen når man mangler.

Du kan ikke undgå det, man kan give dem nogle håndmadder når det bliver opdaget.

16-02-2006 10:24 #42| 0

Snip fra PartyPoker"s terms & conditions :

"5. True Identity and One Account.

The name on your Account must match your true and legal name and identity and the name on your PartyPoker.com Account registration must match the name on the credit card(s) or other payment accounts used to deposit or receive monies in your Account. You are prohibited from holding more than one Account at PartyPoker.com. If you have more than one (1) Account or Accounts in different names, then you must contact us immediately to have your Accounts managed so that you only have one (1). If you have lost your Account name or password, please contact us for a replacement.

..........

18. Disclosure of Account name and password.

You agree to keep your Account name and password secret and confidential and not to allow anyone else to use it. If you intentionally or unintentionally, directly or indirectly, disclose your Account name and password to another person, and such disclosure results in a third party participating in the Games using your Account name and password, such participation may be held valid, and you will not be refunded any resulting losses at PartyPoker.com, regardless of whether or not the third party had your consent or not. The Company shall not be required to maintain Account names or passwords although if you have lost your Account name or password, please contact us for a replacement. If you misplace, forget, or lose your account name or password because of anything other than Company"s error, the Company shall not be liable.
"

Du må altså kun eje en account og du må ikke lade andre spille på din account. Jeg må indrømme at jeg havde hørt at Party tillod flere entries, men det står jo ret tydeligt her at det ikke er tilladt.

[a:http://www.partypoker.com/about_us/legal_information.html][a]

16-02-2006 10:26 #43| 0

Det er pudsigt, at nogle af de samme mennesker, som på den ene side glæder sig over, at poker er blevet et mere bredt accepteret, juridisk legitimt og "clean" spil, alligevel vægrer sig ved at forholde sig til elementet af snyd med flere konti i samme mtt.

Dansk Poker Forbund kunne man måske godt forvente kom på banen med en mere principiel holdningserklæring i en sag som denne, men hvis højtstående medlemmer af bestyrelsen selv er på kant med de gældende regler, er det sikkert som at skyde sig i foden....

PS. Når Party Poker afholder deres 50k freeroll for danske kunder, har spillere med flere konti forbedret deres chancer betydeligt for at havne i skillingerne. Så kan man mene, at det alligevel kun er småspillere, der tager freerolls alvorligt, men jeg véd da positivt, at mange selverklærede proffer, rent faktisk deltager i netop denne pengemæssigt velspækkede mtt med flere nicks.

That sucks!




16-02-2006 12:34 #44| 0

Enig med Scavenger.

Hvis det var meningen at udbyderen ville have samme spiller til at kunne deltage med flere sæder, så lavede de naturligvis softwaren så den understøttede det på een account, så det var synligt for andre spillere, og så man kunne kontrollere ikke at havne ved samme bord (og sidde den ene account ud såfremt de begge endte på final table).

Det er lodret forkert, og undskyldninger som "det er svært at kontrollere" og "andre gør noget værre" legitimerer på ingen måde sagen.

16-02-2006 12:52 #46| 0

@scavenger

Interessant sammenligning, mener du har ret i at det en forkert indstilling at vise til omverdenen. Man lad ham forsvare sig selv.

Desværre er det eneste vi kan gøre er at sige at vi er imod det og at de personer der gør det vil miste respekt, fordi de ikke er gode nok til at vinde et rent spil online.

Selvfølgelige er det udfra et forretningsmæssigt synspunkt det eneste rigtige, men du træder end i en zone hvor der ikke er langt til at det næste skridt(mere snyd)

16-02-2006 12:52 #45| 0

@scavenger

Interessant sammenligning, mener du har ret i at det en forkert indstilling at vise til omverdenen. Man lad ham forsvare sig selv.

Desværre er det eneste vi kan gøre er at sige at vi er imod det og at de personer der gør det vil miste respekt, fordi de ikke er gode nok til at vinde et rent spil online.

Selvfølgelige er det udfra et forretningsmæssigt synspunkt det eneste rigtige, men du træder end i en zone hvor der ikke er langt til at det næste skridt(mere snyd)

16-02-2006 13:26 #47| 0

En ting er at folk har et utal af forskellige "profiler" på de samme spilsteder, for at kneppe div. bonuser ned.
Men jeg synes at det er meget dårlig stil, at deltage med 2 eller flere spillere i samme turnering, og det kan på ingen måde sammenstilles med at være 2 venner der deltager i den samme turnering.

Mvh

Guti

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar