Shorthand 5/10 limit hånd

#1| 0

Typisk pacific loose passive holdem 5/10$ bord. Jeg sidder med 33 i BB, 1 limper + button og SB caller, jeg checker. 4-way pot. Flop kommer KQ spar og en enkelt lille 3"er som giver mig laveste sæt. Jeg better floppet. Limper caller , button raiser, SB folder og jeg og limper caller. Jeg caller kun for at limper kan spille sin any ace hånd (ved han vil calle et flush draw lige meget hvad på dette flop), og for at give indtryk af at jeg er på flush draw. Selv hvis flush skulle falde på turn har jeg stadig outs. Andre meninger til dette call?

Turn kommer 2 blank. Jeg better ud, limper caller, button raiser igen. Nu reraiser jeg for at limper skal folde evt. flush draw, hvilket han gør. Button capper og jeg caller. Button kan have et væld af hænder, men jeg mener han ville raise pre-flop med KK el. QQ.

River kommer 7 blank. Jeg checker, button better og jeg caller.
Jeg viser mit sæt, og han har KQoff. Umiddelbart en logisk hånd for ham at have. Mit problem er bare at jeg efter hånden synes jeg spillede alt for tamt. Ingen flush eller str8 chance. Kun KK, QQ og 77 kan slå mig, og 77 virker meget usandsynligt med den turn action vi havde. Er jeg for passiv på river? Jeg sad og slog mig i panden da jeg så hans hånd, fordi jeg vidste jo godt det var det han havde!!

04-02-2004 16:34 #2| 0

Enig...du better på river og håber på en cap...

04-02-2004 16:42 #3| 0

Du giver selv svaret.
"men jeg mener han ville raise pre-flop med KK el. QQ."
Ret usandsynligt han sidder med KK/QQ. Så kan han sidder med 77, men det skriver du også selv er meget usandsynligt.
Virker som om du ikke helt stoler på din egen dømmekraft. Jeg havde helt sikkert smidt et bet mere i på river.

04-02-2004 18:29 #4| 0

På river skal du raise indtil køerne kommer hjem! Jeg ser dette hele tiden: en spiller er agressiv med en middelgod hånd og blot pga. denne agressivitet så spiller modstanderen svagt uden at læse situationen ordentligt.

Selvfølgelig taber man en gang imellem til en usandsynlig hånd, men her ville du få 1 måske 2 BB mere ud af ham og selvom du taber de 2 BB ekstra hver 20"ende gang, så er det stadig en profit på mellem 18-38 BB. Det er sgu" meget i poker!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar