Så meget tjener bet365's ejer årligt

#1| 0

Et lidt ligegyldigt indlæg, og måske ikke overraskende for alle, men det er alligevel noget af en årsløn at hive hjem på folks tabte penge :D Havde heller ikke forestillet mig, at det var en kvinde, som havde stiftet firmaet

https://www.berlingske.dk/nyheder/bet-365-direktoer-denise-coates-med-vanvittig-loenseddel-fik-77-mio.-i?fbclid=IwAR1GqcqDDk_SsnyAgZbUpI8gfU8gKyvHcOtvwNY5JnNbivNdRJ5bog1QL8Y

Redigeret af GuldsmedeN d. 19-12-2019 17:09
19-12-2019 17:12 #2| 6

Tillykke til hende og imponerende virksomhed hun har bygget!

19-12-2019 17:58 #3| 10
GuldsmedeN skrev:

Et lidt ligegyldigt indlæg, og måske ikke overraskende for alle, men det er alligevel noget af en årsløn at hive hjem på folks tabte penge :D Havde heller ikke forestillet mig, at det var en kvinde, som havde stiftet firmaet

https://www.berlingske.dk/nyheder/bet-365-direktoer-denise-coates-med-vanvittig-loenseddel-fik-77-mio.-i?fbclid=IwAR1GqcqDDk_SsnyAgZbUpI8gfU8gKyvHcOtvwNY5JnNbivNdRJ5bog1QL8Y

 

 Jeg er ikke imponeret, da de sikkert ikke betaler skat i Danmark☹️ Og på ingen måde bidrager positivt til det danske  samfund, da alt arbejdskraft er i udlandet. Så hellere danske spil hvor pengene går til gode formål og arbejdskraften langt hen af vejen er dansk.

19-12-2019 18:00 #4| 0
nafudoma skrev:

 


 Jeg er ikke imponeret, da de sikkert ikke betaler skat i Danmark☹️ Og på ingen måde bidrager positivt til det danske  samfund, da alt arbejdskraft er i udlandet. Så hellere Danske Spil hvor pengene går til gode formål og arbejdskraften langt hen af vejen er dansk.



Mon ikke de bruger nogle penge et eller andet sted, som går i den danske statskasse.
19-12-2019 18:00 #5| 0

Gal, et kedeligt liv det må være at have så mange penge.

19-12-2019 18:00 #6| 3
nafudoma skrev:

 

 Jeg er ikke imponeret, da de sikkert ikke betaler skat i Danmark☹️ Og på ingen måde bidrager positivt til det danske  samfund, da alt arbejdskraft er i udlandet. Så hellere Danske Spil hvor pengene går til gode formål og arbejdskraften langt hen af vejen er dansk.

Dansklicenserede sites betaler 25% (iirc) af bruttospilleindtægten. Så noget bidrager Bet365 vel med.

19-12-2019 18:05 #7| 3
fedesen skrev:

Dansklicenserede sites betaler 25% (iirc) af bruttospilleindtægten. Så noget bidrager Bet365 vel med.

 

 Er der bevis for de reelt betaler eller blot bruge et hav at fikse tiltag for at undgå dette, jeg gætter på det sidste....

19-12-2019 18:22 #8| 1
nafudoma skrev:

 

 Er der bevis for de reelt betaler eller blot bruge et hav at fikse tiltag for at undgå dette, jeg gætter på det sidste....

 

 Mon ikke mister deres licens forholdsvis hurtigt hvis de ikke betaler.. 

19-12-2019 18:47 #9| 0
nafudoma skrev:

 

 Er der bevis for de reelt betaler eller blot bruge et hav at fikse tiltag for at undgå dette, jeg gætter på det sidste....

 

 Lol. Du er klar over at vi har lovgivning på dette punkt? 

Hvis de ikke betalte tænker jeg ikke at spillemyndigheden ville lade dem operere i Danmark.

19-12-2019 19:22 #10| 0
nafudoma skrev:

 

 Er der bevis for de reelt betaler eller blot bruge et hav at fikse tiltag for at undgå dette, jeg gætter på det sidste....

 

 Alle der har licens i DK aflevere hver dag data på alt spil stort set opgjort efter en standard udstykket af staten.

 

Alle med licens som selv står for teknik skal verificeres af f.eks. force teknology som tester at de levere det korrekte data.

 

har man ikke licens i dk så blokked man rent domaine mæssigt når dem med licens får stykket dem til myndighederne.

 

 

19-12-2019 20:22 #11| 2
nafudoma skrev:

 

 Jeg er ikke imponeret, da de sikkert ikke betaler skat i Danmark☹️ Og på ingen måde bidrager positivt til det danske  samfund, da alt arbejdskraft er i udlandet. Så hellere Danske Spil hvor pengene går til gode formål og arbejdskraften langt hen af vejen er dansk.

 Ja, og som er største indkøber af reklamer i landet, så de kan få skabt nogle flere ludomaner. Ikke på nogen måder imponeret over at en statslig virksomhed agerer på den måde.

 

19-12-2019 20:34 #12| 0

Har vi en økonom eller en som har kendskab til Bet365 regnskab, da jeg tvivler kraftig på de betaler 25% til den danske stat. 

 

Vi må formode de levere et årsregnskab hvor de ud fra det afregning til DKK, jeg gætter på 0%, men hvad ved jeg.

19-12-2019 20:41 #13| 2
nafudoma skrev:

Har vi en økonom eller en som har kendskab til BET365 regnskab, da jeg tvivler kraftig på de betaler 25% til den danske stat. 

 

Vi må formode de levere et årsregnskab hvor de ud fra det afregning til DKK, jeg gætter på 0%, men hvad ved jeg.

 

 

Det er 20% og ikke 25%. Det bliver 28% fra 2021 https://www.spillemyndigheden.dk/nyheder/finanslov-2020-forhoejelse-af-afgift-paa-onlinespil. Og som nævnt i tråden vil de naturligvis miste deres licens, hvis de ikke betaler. Spillemyndigheden har snablen nede i operatørernes data, så det giver sig selv. 
19-12-2019 20:44 #14| 0

Forståeligt at hendes løn er så høj, når man tænker på den mængde af svans som Bet365 praktiserer.

19-12-2019 21:22 #15| 3
nafudoma skrev:

Har vi en økonom eller en som har kendskab til Bet365 regnskab, da jeg tvivler kraftig på de betaler 25% til den danske stat. 

 

Vi må formode de levere et årsregnskab hvor de ud fra det afregning til DKK, jeg gætter på 0%, men hvad ved jeg.

 

 Du aner intet.

Bet365 betaler det de skal, det er når man har en licens ret umuligt at snyde uden at blive opdaget.

 

19-12-2019 22:11 #16| 0
pantherdk skrev:

 


 Du aner intet.

Bet365 betaler det de skal, det er når man har en licens ret umuligt at snyde uden at blive opdaget.

 




Det må være 20/28% af andelen som er genereret i DK. Så I har vel begge ret, hvis I drejer den til Jeres fordel.

Redigeret af MoPe d. 19-12-2019 22:11
19-12-2019 22:12 #17| 1
MoPe skrev:

Det må være 20/28% af andelen som er genereret i DK. Så I har vel begge ret, hvis I drejer den til Jeres fordel.

 

 Naturligvis, det ville ikke give nogen mening hvis det var andelen genereret i alt. 

19-12-2019 22:21 #18| 0
StonieN skrev:

 


 Naturligvis, det ville ikke give nogen mening hvis det var andelen genereret i alt. 




Ja obv., ligner bare ikke at Nafudoma helt har fanget den.
20-12-2019 00:09 #19| 5

Som andre skriver betaler man 20% i afgift af bruttospilleindtægten på spil fra Danske Spillere. Der er ikke noget du kan trække fra eller flytte ud af landet. Spillebranchen er en af de brancher i Danmark med flest krav og regler som pantherdk skriver. Alt bliver tracket og gemt til løbende audits. 

 

Da du betaler skat af bruttoindtægten er den effektive skat af din net-revenue en del højere end 20%. Det har vores politikkere dog ikke forstået endnu. En del af dem tror at man betaler skat af bundlinjen.


Hvis du indbetaler 100 kroner og får 100 kroner i bonus og taber begge dele, så bliver der betalt 40 kroner i afgift. Det er effektivt 40% i afgift af en net indtjening på 100 kroner. I Sverige er skatten 18% af net-indtjening. En del lavere end den effektive skat i Danmark. 

 

Et løst gæt er at Bet365 har betalt +150.000.000 DKK i afgift til Danmark i sidste regnskabsperiode.

20-12-2019 00:20 #20| 2
Dieb skrev:

Som andre skriver betaler man 20% i afgift af bruttospilleindtægten på spil fra Danske Spillere. Der er ikke noget du kan trække fra eller flytte ud af landet. Spillebranchen er en af de brancher i Danmark med flest krav og regler som pantherdk skriver. Alt bliver tracket og gemt til løbende audits. 

 

Da du betaler skat af bruttoindtægten er den effektive skat af din net-revenue en del højere end 20%. Det har vores politikkere dog ikke forstået endnu. En del af dem tror at man betaler skat af bundlinjen.


Hvis du indbetaler 100 kroner og får 100 kroner i bonus og taber begge dele, så bliver der betalt 40 kroner i afgift. Det er effektivt 40% i afgift af en net indtjening på 100 kroner. I Sverige er skatten 18% af net-indtjening. En del lavere end den effektive skat i Danmark. 

 

Et løst gæt er at Bet365 har betalt +150.000.000 DKK i afgift til Danmark i sidste regnskabsperiode.



 Det er også lige præcis dette regeringen ikke fatter med forhøjelsen af afgiften næste år. De tror at det er så simpelt som højere afgift = højere indkomst til staten.

 De første firmaer har allerede meldt ud at de vil stoppe med at operere i DK. Det kommer vi sikkert til at se mere af. Hvis ikke ved mindre udbud af firmaer, så med ringere value til kunderne. 

Der kommer til at komme mindre penge i statskassen pga den disponering. Helt til grin at regeringen regner med en ekstra indtægt på 150mio med dette tiltag.


Måske skulle regeringen ha’ rådført sig med bare én der ved lidt om markedet inden de tog det skud i tågen.


20-12-2019 08:20 #21| 0
Dieb skrev:

Som andre skriver betaler man 20% i afgift af bruttospilleindtægten på spil fra Danske Spillere. Der er ikke noget du kan trække fra eller flytte ud af landet. Spillebranchen er en af de brancher i Danmark med flest krav og regler som pantherdk skriver. Alt bliver tracket og gemt til løbende audits. 

 

Da du betaler skat af bruttoindtægten er den effektive skat af din net-revenue en del højere end 20%. Det har vores politikkere dog ikke forstået endnu. En del af dem tror at man betaler skat af bundlinjen.


Hvis du indbetaler 100 kroner og får 100 kroner i bonus og taber begge dele, så bliver der betalt 40 kroner i afgift. Det er effektivt 40% i afgift af en net indtjening på 100 kroner. I Sverige er skatten 18% af net-indtjening. En del lavere end den effektive skat i Danmark. 

 

Et løst gæt er at Bet365 har betalt +150.000.000 DKK i afgift til Danmark i sidste regnskabsperiode.

 

 Super, tak for svaret.

20-12-2019 10:52 #22| 0

Mærkelig verden vi lever i 😁

21-12-2019 01:27 #23| 1
Xenith skrev:

 

 

 Det er også lige præcis dette regeringen ikke fatter med forhøjelsen af afgiften næste år. De tror at det er så simpelt som højere afgift = højere indkomst til staten.

 De første firmaer har allerede meldt ud at de vil stoppe med at operere i DK. Det kommer vi sikkert til at se mere af. Hvis ikke ved mindre udbud af firmaer, så med ringere value til kunderne. 

Der kommer til at komme mindre penge i statskassen pga den disponering. Helt til grin at regeringen regner med en ekstra indtægt på 150mio med dette tiltag.

 

Måske skulle regeringen ha’ rådført sig med bare én der ved lidt om markedet inden de tog det skud i tågen.


 Jeg tror ikke at der vil være færre spillere pga færre spilleudbydere.

Jeg tror stadigvæk at branchen vil være lukrativ nok til at der vil reklameres i stor stil, og derved vil pengene stadig strømme ind som de gør idag.

 

21-12-2019 12:34 #24| 0

Skatteministeriet forventer en nedgang på 8% i BSI. Dels pga færre spillere og dels pga flere vil spille hos spiludbydere uden licens. borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/238511/artikel.html

21-12-2019 14:45 #25| 0

jaaa, der er gode penge i ludomani online gambling

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar