Runde 1, Gruppe E: Irland - Sverige 13/06 18.00

#1| 0


Første kamp i gruppe E står for døren. Irland mod Sverige, to hold man umildbart ikke tænker "Wow det bliver en god kamp", men jeg vil her prøve, at fortælle lidt om hvorfor det kan blive en spændende kamp.

Som der kan ses, så er de to andre hold i puljen Belgien og Italien, to hold som man ville tro tog nummer 1 og 2 uden problemer, men spillet fra de to topholds side har ikke været prangende, og der kan åbne sig muligheder, for de 2 andre miniputter.

Irland blev nummer 3. i deres pulje med 18 point, og måtte ud i en promotion knock-out mod Bosnien, hvor de spiller uafgjort, og så derefter vinder 2-0 på hjemmebane, efter en flot taktisk udført opgave.

Præcis den samme smørre med Sverige, de blev 3'er med 18 point, og måtte ud i en promotion knock-out, og vi husker vist alle hvem det var de skulle møde. Danmark måtte se sig slået ud efter et samlet nederlag på 4-3 til Sverige, og i disse kampe var det den store Zlatan, der måtte bære de "jävla svenskar" frem til EM.


Som nævnt tidligere, så har Belgien og Italiens spil ikke været helt forrygende. I Italiens sidste to kampe mod Finland og Skotland var spillet ikke overbevisende, og da også mod to hold som ikke er med til EM. Også Belgien har mødt Finland hvor de spiller 1-1 efter en sen udligning af Belgien, og møder derefter Norge hvor de vinder med nød og næppe. Både Irland og Sverige øjner nok muligheder for, at komme videre fra denne pulje, men spørgsmålet er, hvem skal gøre det for dem? Derudover skal der også lige lægges til, at de 4 bedste 3'ere jo går videre, og derfor er der altid noget for dem begge at spille om.


Spillere og holde øje med:

Zlatan Ibrahimovic:

Den ældre konge har været Sveriges stjerne igennem flere år, og selvom folk bliver ved med at sige "Han er for gammel nu", så er det bare indiskutabelt, at Zlatan kan afgøre kampe på egen hånd. Vi så det mod Danmark hvor han sætter Sverige på 2-0, efter et mystisk spark, fra et hjørnespark, og et ekstremt frækt frispark, og det er sådanne ting der kommer ud af Zlatan, og det er også derfor Sverige har en chance for at gå videre.


Martin O'Neill/Holdet

Irland er ikke et hold, som er fyldt med individer, men det er hold som fighter og spiller sammen. I kampene mod Bosnien, var den første en kamp, hvor hele holdet var disciplineret i defensiven, og man lod ikke Bosnien scorer mere end 1 mål, og det var først efter Irland selv var kommet foran. I kamp nr. 2 vinder man 2-0 efter en fantastisk flot indsats fra holdet, og hvor træner O'Neill bare har sat holdet helt perfekt op. Hvis Irland får en chance til dette EM, så bliver det pga. deres fantastiske fighter spirit.


Denne kamp vil helt sikkert gå hen og bliver en "herre fight" og begge hold vil gerne se 3 point gå ind på kontoen, da det er her pointene skal hentes. Spørgsmålet er bare om Irland kan stå i mod Zlatan og Co. og om de vil være svært svækket, når de ikke har deres publikum i ryggen.


Forventet startopstilling:


Irland (4-4-2):

Randolph - Coleman, Clark, O'Shea , Brady

Hendrick, Whelan, McCartney, Hoolahan

Walters, Long


Sverige (4-4-2):

Isaksson - Lustig, Johansson, Granqvist, M. Olsson

S. Larsson, Lewicki, Källström, Forsberg

Berg, Ibrahimovic


De spændende spørgsmål til kampen:


- Kan Zlatan fører Sverige til sejr, og er Zlatan den eneste der kan gøre forskellen?

- Vil Irland med en god defensiv og et stærkt sammenspillet hold kunne besejre Sverige, eller evt. hive et målfattig X hjem?

Odds relaterede oplysninger:

Kampens åbnings odds: 1: 3,1 X: 3,0 2: 2,4

Nuværende odds: 1: 3,4 X: 3,1 2: 2,45


Over/Under 2.5: 2,5 - 1,5


Zlatan scorer: 2,7 (888sport)


KOM GERNE MED BUD PÅ HVAD I TROR VIL SKE!

13-06-2016 06:48 #2| 0
ROI: 150.78% (22)
Irland - Sverige
Vundet (+4.3 units)
Uafgjort @ odds 3.15 2 / 5 Unibet
Fodbold - International - EM - 13/06-2016 18:00

To jævnbyrdige hold i min optik - og jeg skal i hvert fald ikke have penge på svenskerne! Jeg tror på krydset i en kedelig, taktisk kamp til et pænt odds 3.15.

13-06-2016 08:22 #3| 0
ROI: 0% (14)
Irland - Sverige
Tabt (-2 units)
Sverige @ odds 2.45 2 / 5 Betfair
Fodbold - International - EM - 13/06-2016 18:00

Jeg er på svenskerne her. De så rigtigt skarpe ud da de kørte Wales ud af banen i den sidste træningskamp og vandt 3-0. Irland har jeg ikke det store kendskab til, men et svensk hold med selvtillid og Zlatan skal prøves.

13-06-2016 08:26 #4| 0
Razga skrev:To jævnbyrdige hold i min optik - og jeg skal i hvert fald ikke have penge på svenskerne! Jeg tror på krydset i en kedelig, taktisk kamp til et pænt odds 3.15.

Jeg skal ikke røre den kamp med en ildtang men er "problemet" ikke at Svenskerne skal vinde hvis de skal gøre sig forhåbninger om at komme vidre fra gruppen?

13-06-2016 08:47 #5| 0
ROI: 150.78% (22)
N-V-M skrev:
Jeg skal ikke røre den kamp med en ildtang men er "problemet" ikke at Svenskerne skal vinde hvis de skal gøre sig forhåbninger om at komme vidre fra gruppen?

Tjoo, men det er jo oftest sådanne kampe hvor et hold skal vinde at presset kan blive for stort?? Jeg synes slet ikke at svenskerne bør være så store favoritter som de er.


Faktisk kan man vel også vende den om? Irland skal vinde hvis de vil videre fra gruppen.

Redigeret af Razga d. 13-06-2016 15:46
13-06-2016 15:36 #6| 0

Jeg ved ikke, hvor du har fundet din formodede startopstilling, men det ville komme meget bag på mig, hvis James McClean starter ude - han er fast mand hos West Bromwich, og offensiv kreatør, som er med til at binde offensiven sammen. West Brom havde også en god sæson langt fra nedrykningszonen.


Endvidere er Irlands offensive force, at de har mange strenge at spille på. Den kløgtige McClean, samt angrebsduoen Walters og Long, som er så forskellige, som man kan være - Walters, som er brølstærk targetmand, som kan holde fast i bolden, mens Long er en hurtig dybdespiller og en dygtig afslutter.


Sveriges offensiv er imo bedre - på kanterne er Sebastian Larsson og Eric Forsberg, og det må være ret stærke kanter, for på bænken sidder Jimmy Durmaz, som i 24 kampe scorede 7 mål for Olympiakos i denne sæson. Jeg kan godt se ham komme ind og afgør kampen på den ene eller anden måde, når han formentlig erstatter Forsberg inde i anden halvleg.


Zlatan og Marcus Berg er også en rigtig farlig duo - Zlatan behøver ikke yderligere præsentation, men Marcus Berg er en rigtig målsluger - i 3 sæsoner for Panathinaikos har han scoret 49 mål i 86 kampe, og synes man ikke det er imponerende nok, scorede han i sin tid i Groningen 36 mål i 64 kampe.

Læg hertil Källstrøms erfaring, teknik og overblik, så har svenskerne en offensiv der som minimum matcher Irlands - men i mine øjne er noget bedre.


Jeg glæder mig til kampen og tror og håber på Svenskerne vinder.

13-06-2016 17:04 #7| 0
ROI: 91.58% (594)
Irland - Sverige
Vundet (+2.1 units)
1. Halvleg: X @ odds 2.05 2 / 5 Bet365
Fodbold - International - EM - 13/06-2016 18:00
13-06-2016 17:19 #8| 0
ROI: 84.45% (9)
ManCini skrev:Jeg ved ikke, hvor du har fundet din formodede startopstilling, men det ville komme meget bag på mig, hvis James McClean starter ude - han er fast mand hos West Bromwich, og offensiv kreatør, som er med til at binde offensiven sammen. West Brom havde også en god sæson langt fra nedrykningszonen.

Endvidere er Irlands offensive force, at de har mange strenge at spille på. Den kløgtige McClean, samt angrebsduoen Walters og Long, som er så forskellige, som man kan være - Walters, som er brølstærk targetmand, som kan holde fast i bolden, mens Long er en hurtig dybdespiller og en dygtig afslutter.

Sveriges offensiv er imo bedre - på kanterne er Sebastian Larsson og Eric Forsberg, og det må være ret stærke kanter, for på bænken sidder Jimmy Durmaz, som i 24 kampe scorede 7 mål for Olympiakos i denne sæson. Jeg kan godt se ham komme ind og afgør kampen på den ene eller anden måde, når han formentlig erstatter Forsberg inde i anden halvleg.

Zlatan og Marcus Berg er også en rigtig farlig duo - Zlatan behøver ikke yderligere præsentation, men Marcus Berg er en rigtig målsluger - i 3 sæsoner for Panathinaikos har han scoret 49 mål i 86 kampe, og synes man ikke det er imponerende nok, scorede han i sin tid i Groningen 36 mål i 64 kampe.
Læg hertil Källstrøms erfaring, teknik og overblik, så har svenskerne en offensiv der som minimum matcher Irlands - men i mine øjne er noget bedre.

Jeg glæder mig til kampen og tror og håber på Svenskerne vinder.

Du har overtalt mig! Marcus Berg til at score til odds 3,7 ;-)

13-06-2016 17:22 #9| 0
ManCini skrev:Jeg ved ikke, hvor du har fundet din formodede startopstilling, men det ville komme meget bag på mig, hvis James McClean starter ude - han er fast mand hos West Bromwich, og offensiv kreatør, som er med til at binde offensiven sammen. West Brom havde også en god sæson langt fra nedrykningszonen.

Endvidere er Irlands offensive force, at de har mange strenge at spille på. Den kløgtige McClean, samt angrebsduoen Walters og Long, som er så forskellige, som man kan være - Walters, som er brølstærk targetmand, som kan holde fast i bolden, mens Long er en hurtig dybdespiller og en dygtig afslutter.

Sveriges offensiv er imo bedre - på kanterne er Sebastian Larsson og Eric Forsberg, og det må være ret stærke kanter, for på bænken sidder Jimmy Durmaz, som i 24 kampe scorede 7 mål for Olympiakos i denne sæson. Jeg kan godt se ham komme ind og afgør kampen på den ene eller anden måde, når han formentlig erstatter Forsberg inde i anden halvleg.

Zlatan og Marcus Berg er også en rigtig farlig duo - Zlatan behøver ikke yderligere præsentation, men Marcus Berg er en rigtig målsluger - i 3 sæsoner for Panathinaikos har han scoret 49 mål i 86 kampe, og synes man ikke det er imponerende nok, scorede han i sin tid i Groningen 36 mål i 64 kampe.
Læg hertil Källstrøms erfaring, teknik og overblik, så har svenskerne en offensiv der som minimum matcher Irlands - men i mine øjne er noget bedre.

Jeg glæder mig til kampen og tror og håber på Svenskerne vinder.

At sebastian Larrson spiller forstår jeg intet af hvis Jimmy Durmaz har spillet så god en sæson, Larsson har knap været involveret i 20 kampe denne sæson og er i den grad blevet marginal spiller som kun har haft en enkel assist og ingen kasser hele sæsonen.


Jeg går på Irland i dette opgør, odds 2,5 dnb er for godt til at være sandt. Zlatan er fantastisk og Berg stats taler for sig selv, men resten af holdet har jeg ingen fidus til. Walters og Long skal nok blive en stor håndfuld for det svenske midterforsvar.


Walters to score anytime @ 4,5 får også et skud - er ikke 100 % sikker på han er skytte nu, men han har tidligere sparket for både klub og land.

13-06-2016 17:36 #10| 0

Er ude på X/X samt rent X fuldtid. Lugter af 0-0 eller 1-1, og nu har jeg nok jinxet den, så den ender 4-1 til svensken

13-06-2016 17:53 #11| 0
ROI: 80.13% (193)

Kan sgu meget godt lide Emil Forsberg scorer @6,0 (1/5)


Tror personligt ikke selv på at den her kamp bliver så kedelig som nogle mener.


Overvejer selv over 1,5 mål 1.halvleg @3,85 (1/5)

Redigeret af Dbl_smack d. 13-06-2016 17:54
13-06-2016 17:58 #12| 0
ROI: 38.6% (12)
Irland - Sverige
Tabt (-2 units)
Over 4.5 gule kort @ odds 2.4 2 / 5 NordicBet
Fodbold - International - EM - 13/06-2016 18:00
13-06-2016 17:59 #13| 0
ROI: 38.6% (12)
Irland - Sverige
Tabt (-0.5 units)
Lewicki scorer @ odds 14.5 0.5 / 5 NordicBet
Fodbold - International - EM - 13/06-2016 18:00
13-06-2016 17:59 #14| 0
iskov skrev:
Du har overtalt mig! Marcus Berg til at score til odds 3,7 ;-)

Jeg hepper på dig ;)

13-06-2016 18:02 #15| 0
Big_Ass skrev:
At sebastian Larrson spiller forstår jeg intet af hvis Jimmy Durmaz har spillet så god en sæson, Larsson har knap været involveret i 20 kampe denne sæson og er i den grad blevet marginal spiller som kun har haft en enkel assist og ingen kasser hele sæsonen.

Jeg går på Irland i dette opgør, odds 2,5 dnb er for godt til at være sandt. Zlatan er fantastisk og Berg stats taler for sig selv, men resten af holdet har jeg ingen fidus til. Walters og Long skal nok blive en stor håndfuld for det svenske midterforsvar.

Walters to score anytime @ 4,5 får også et skud - er ikke 100 % sikker på han er skytte nu, men han har tidligere sparket for både klub og land.

Jeg ved selvfølgelig ikke om Durmaz har spillet fast, men anyways er det meget imponerende, synes jeg. Larsson tilføjer kæmpe rutine til holdet, og er lidt en anden type, Måse derfor han er foran Durmaz?

I øvrigt, hvis et odds synes for godt til at være sandt, så er det nok fordi det er det ;) Pjat, det er bare sådan noget jeg altid har fået af vide, og så håber jeg på svenskerne :)


Sidenote: Walters har engang brændt to straffespark og scoret selvmål i samme kamp for Stoke :D

13-06-2016 19:52 #16| 0
mckellberg skrev:Er ude på X/X samt rent X fuldtid. Lugter af 0-0 eller 1-1, og nu har jeg nok jinxet den, så den ender 4-1 til svensken

Haps

13-06-2016 20:00 #17| 0
ROI: 0% (0)

Nemmeste X i historie :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar