Roskilde Festival 2011

#1| 0

Så kom der endelig lidt flere navne. Må sige jeg ser frem til Deadmau5 og Magnetic Man! Ellers er programmet imo lidt tyndt.
Hvad siger PN til det, og hvem er klar på en gang drunken poker ;)
Druk>musik!
Cheers

12-04-2011 15:01 #2| 0

Er enig. Jeg er heller ikke ligefrem begejstret. Noget nær tyndeste program de sidste 5-6 år. Vil virkelig gerne se KoL og Oh Land og derudover ville jeg nok kigge forbi The Strokes, Deadmau5, Janelle Monae og Chase & Status. Er dog rimelig broke i år så billetten hænger i en tynd tråd anyway. God timing =)

12-04-2011 15:03 #3| 0

Jeg kommer!! =))

Men. Som du skriver Druk>Musik. Sgu sjældent man hører så meget af det anyway.

12-04-2011 15:08 #5| 0

Puha, ja de har virkelig gravet dybt for at finde frem til 7 headliners - vel kun Iron Maiden og P.J. Harvey som er reele headliners for en RF i 2011.

Derudover synes det mere og mere at gå imod at være indie som der har deres hoved fokus. Når de derudover hvert år laver specielle arrangementer, så handler disse altid om elektronisk musik eller lign. Virker til at de er ved at glemme, at det trods alt er en rock festival, og RF vil ikke overleve, hvis de glemmer dette.

Men trods alt fedt at de har fået booket Bad Religion for første gang i 15 år...

12-04-2011 15:08 #4| 0

Var egentligt klar til at bestille ticket, men som OP er det egentligt kun MM og DM5 der virkelig trækker - så overvejer sgu at tage en tur til Sunny igen istedet, men dno yet.

Sikkert en masse jeg ikke kender, så ender der nok allgeivel

12-04-2011 15:11 #6| 0

Kommer primært for hyggen, så går ikke så meget op i musikken, men det hjalp da gevaldigt at Deadmau5 og MM kom!

12-04-2011 15:12 #7| 0

@Langeland

Har du set Kings of Leon live?

Jeg vil mene de er den eneste reelle headliner hvis vi skal være kritiske :) Det bliver fucking fedt.

12-04-2011 15:18 #8| 0

At kalde Kings of Leon en større headliner end Maiden er vist en smule langt ude:o)

Har skam set Kings of Leon nogle gange. Ganske udemærket. De var da også et reelt hovednavn sidst de spillede på Roskilde. Synes jeg bare ikke man heeelt kan sige længere. Dog lige på grænsen med KOL. Anderledes med The Strokes og Arctic Monkeys som på ingen måde hører hjemme blandt hovednavnene. Det samme med M.I.A. og Mastadon. Dog altid betryggende at LOC ikke kom op blandt hovednavnene - ville sgu næsten have været pinligt!

12-04-2011 15:21 #10| 0

Well kommer vel an på hvilke briller man tager på, mainstream og publikums-mæssigt, så tror jeg ikke du kan finde et navn der trækker mange flere mennesker til end KoL i øjeblikket (dog ærgerligt deres nyeste album ikke slog igennem).

Altså ja, Maiden er selvfølgelig et kæmpe navn set med historiske briller, men ingen grund til at tage den videre, tror vi er ret enige, programmet er generelt bare sørgeligt i år :)

12-04-2011 15:21 #9| 0

Indie

Lækkert med
Arctic Monkeys
The Strokes
Kurt Vile
Odd future
Surfer blood
M.I.A
Foals
Bright Eyes

12-04-2011 15:26 #11| 0

Lige Maiden tror jeg nu helt sikkert trækker flere folk til ROskilde end KOL :o)

Men ja, tror nu nok vi er ret enige.

12-04-2011 15:36 #12| 0

DEADMAU5

12-04-2011 16:08 #13| 0

"Virker til at de er ved at glemme, at det trods alt er en rock festival, og RF vil ikke overleve, hvis de glemmer dette."

Selv om jeg selv er 60% rock og 40% elektronisk, så er realiteten af festivalen lever af unge mennesker. Størstedelen af de unge hører elektronisk. Det har også været tydeligt de sidste mange år på stemningen i campingområdet. Du finder ikke ret mange fester hvor de lytter til rockmusik.

Det er i øvrigt vildt som udviklingen har været de sidste 6-7 år. Mit første år på Roskilde vrimlede det med langhårede gutter i Iron Maiden t-shirts. Dem bliver der færre og færre af. Til gengæld kommer der i dag langt kønnere piger.

12-04-2011 16:54 #14| 0

Overhovedet ikke på nogen måde imponerende i år. KoL, Deadmau5 og Veto var de eneste, jeg ville bevæge mig op for at se. Men kæresten har bestemt ferie, så pengene til Roskilde er der alligevel ikke. Så må vi bare håbe på en masse regn, så jeg på ingen måde fortryder at jeg bukkede under. :)

12-04-2011 17:00 #15| 0

Druk over musik for min del, får alt for meget musik til daglig, men vil stadig gerne have nogen fede koncerter med lidt forskellige navne.

Gal en fest Staff Benda Billi var sidste år fx altid fedt med koncerter med ukendte navne.

Havde virkelig håbet på The Wombats siden de aflyste vega show i februar og udgiver album nu, og Figurines burde være selvvalgte siden de udgav album her i efteråret. Super trist, men tror nu der er ret stort chance for at Figurines kommer på i løbet af foråret nu der mangler stadig en 15 navne ish.

12-04-2011 17:05 #16| 0

Hvorfor har de ikke hyret DJ PAULY D!

12-04-2011 17:11 #17| 0

Skidt program. Men hr. Simon Kvamm kommer, han skal nok redde det hele

12-04-2011 19:21 #18| 0

Begge mine drenge skal der ud... har ikke haft tanken selv, indtil det gik op for mig at Maiden kommer.... Nu kunne farmand finde på, at glemme der er gået ca 30 år siden jeg så dem første gang... weeeeeeeeeeeee resten af programmet er lige meget for mig

12-04-2011 19:37 #19| 0

@simon troede kun det var jodle birge der kunne trække den gamle af stalden (og det bliver svært):-)

12-04-2011 19:45 #20| 0

Odd Future Wolf Gang Kill Them All bliver imba cool, hvis man er til hiphop. Synes dog det er lidt skidt, at det største navn inden for denne genre vel nok er Big Boi, den ene halvdel af Outkast (hvorfor tager Andre3k ikke lige med..:/).. men igen, det er jo en rockfestival, så det jo bare så'n det er.

12-04-2011 21:33 #21| 0

@Madsreality

Har du set Maiden live? De er sammen med Metallica og AC/DC den største garant for en rock and roll fest du kan finde i verdenen.

Men utroligt tyndt program igen igen igen, jeg siger nej tak og så tager jeg til Rock am ring istedet hvis jeg vil høre godt musik.

12-04-2011 22:15 #22| 0

Roskilde-brok tilter mig helt, helt sygt.

For det første, så er brokken obligatorisk. Uanset hvilket program de disker op med til 2012, så vil flertallet igen brokke sig, som havde kvinderne fået frataget deres stemmeret.

For det andet, så tager de folk, der brokker sig, altid til Roskilde alligevel.

Og for det tredje, så råber folk kun op, hvis de synes det er lort, og holder kæft, hvis de synes det er godt. ('Se-mig-jeg-er-mere-finkulturel-og-undergrund-end-Roskildes-bookere').

12-04-2011 22:19 #23| 0

Jeg skal kun afsted én dag, nemlig den dag Arctic spiller. Men hvis Maiden, Deadmau5 eller The Strokes spiller samme dag er det jo blot et plus.

12-04-2011 22:31 #24| 0

Swans og Killing Joke er egentlig det eneste jeg virkelig har lyst til at se.

Swans
www.youtube.com/watch?v=TkjlrWK2Sqw

Kiling Joke
www.youtube.com/watch?v=pB9xf8zl_wQ&

12-04-2011 22:40 #25| 0

lol hvem brokker sig over at kvinder får frataget deres stemmeret?

12-04-2011 22:44 #26| 0

@kspr

ja, brokken er sgu efterhånden blevet obligatorisk. Kommer jo helt naturligt af at RF ikke længere er i top mht. udvalget af musik. De seneste 3-4 år har jo været helt til grin for at sige det lige ud. Surt show da RF før hen var en af de førende festivaller i verden mht. musikken. Dette kan man dog på ingen måde sige længere.

Men du har helt ret i, at jeg som mange andre stadigvæk tager afsted. Jeg brokker mig også kun blot fordi at RF netop betyder så meget for mig. Men jeg må også erkende, at musikken ikke længere betyder noget særligt ved turen til Roskilde. Den må man tage andre steder hen og se.

12-04-2011 22:45 #27| 0

@MetalMania

Jeg er helt med på, at Maiden er en sværvægter inden for den hårdere rock sammen med bl.a. Metallica og AC/DC, men pointen var, at det er meget muligt Maiden er pisse dygtige til det de laver, de rammer bare stadig ikke ligeså bredt som KoL - hvilket mindsker deres headline value imo.

13-04-2011 01:59 #28| 0

Parkway Drive!!!

Som forøvrigt også kommer på MetalTown i Göteborg i juni, som i år stiller med et line-up man SKAL tjekke ud hvis man er til tråd!!

13-04-2011 08:28 #29| 0

Og Copenhell skal man vel også lige forbi, mere metal i KBH tak for det.

13-04-2011 10:43 #30| 0

Tarrus Riley på Roskilde.. Big WIN ;)

Dog skal ARctic Monkey og Kings Of Leon da også tjekkes ud.

13-04-2011 10:45 #31| 0

@Langeland

"Kommer jo helt naturligt af at RF ikke længere er i top mht. udvalget af musik."

Jeg var ikke klar over at du havde definitionsmagten over hvad der er god musik eller ej.
13-04-2011 10:55 #32| 0

Problemet er vel at de ikke laver en fornuftig fordeling imellem mainstream og non mainstream musik - hvis blandingen var bedre kunne var der noget for alle, nu er det ligesom om RF ikke er for os P3/Radio Voice lyttere , hvilket holder en popdreng som mig væk

13-04-2011 10:57 #33| 0

Siden hvornår har RF været en mainstream festival?
13-04-2011 11:02 #34| 0

Jeg snakker om en solid blandingen, men der har nu været masser af mainstream navne , var det sidste år at Prince var hovednavn ???

13-04-2011 11:29 #35| 0

Jeg definerer hvad der er god musik for mig selv. Det er dog ikke det, som denne diskussion handler om. Men det er da et faktum for alle som har været på RF i løbet af de sidste 10-20 år, at niveauet af de bookede bands har været konstant på vej ned. Helt tydeligt er det i år, hvor de virkelig har haft svært ved at finde større navne, samt navne som kan spille de store scener op. F.eks. at 3 af 7 hovednavne har stort set det samme musikalske udtryk er jo ret tyndt, når RF ellers altid har været garant for meget alsidig musik.

13-04-2011 11:35 #36| 0

@madsreality
Skal vi tage et bet på hvem af de to bands der trækker flest mennesker til koncerten? Altså på RF.

13-04-2011 13:18 #37| 0

@djoffer

Nej, for det gør Maiden højst sandsynligt, men KoL trækker flest nye gæster til, folk der vil høre Maiden tager alligevel på Roskilde hvert år (overdrivelse fremmer) :)

13-04-2011 14:45 #38| 0

Budgettet taget i betragtning synes jeg det er et udmærket line up. I øvrigt synes jeg der er flere gode danske og europæiske (små)navne.

13-04-2011 14:55 #39| 0

HVORFOR ER EMINEM IKKE PÅ PROGRAMMET ?!

13-04-2011 15:37 #40| 0

@Madsreality

Synes nu KoL er et ret middelmådigt band og undrer mig gevaldigt over de navne der står som hovednavne (mua. Maiden). Kings of Leon har lavet hvad, 2(?) hits totalt.

Maiden skal nu nok også trække en del nye kunder til - Men nok om det ;)

@Roskilde festivals inkompetente ledelse

Som nævnt, hvordan kan i have så tyndt et program og med hovednavne som ikke engang ville pynte til et halbal?

Artic Monkeys er et ok band men hovednavn på Orange Scene(!???)

Mastodon er ligeledes et fedt band men da om nogen der ikke har bred appeal i den generelle befolkning og slet ikke stort nok til at opspille Orange Scene.

Og sådan er det gennemgående med hele det der pis program i har fået lavet i år.

I 99 var hovednavnene: REM, Marilyn Manson, Metallica og Robbie Williams, billeterne kostede det halve, maden kostede det kvarte og vejret var bedre ;)

Der er et eller andet helt galt med den festival imho...

Men ok - jeg kan jo i bund og grund være ligeglad, skal ikke derover anyways. Synes dog det synker lavere og lavere for hvert år der går.

Og lige til en sammenligning med Rock Am Ring hvor billetprisen er 170e for tre dages super musik

Dag 1: Mainstreamet med KoL som hovednavn og Wolfmother på plakaten

Dag 2: Hard rock / soft rock med Coldplay som hovednavn og KoRn, Disturbed og In Flames på plakaten

Dag 3: Hård rock / heavy med System of a down som hovednavn og navne som Avenged Sevenfold, Volbeat og 3 doors down der ellers spiller. Nå ja, og Mastodon der er nummer to navn på den store scene hvor de i Roskilde står som værende et hovednavn

Alle de navne vil pynte på Roskilde festival der koster halvanden gang så meget.

13-04-2011 15:50 #41| 0

@ Bjarke

Du vil seriøst tage til en festival der praler af at have Coldplay på programmet ----> Fail.

13-04-2011 15:55 #42| 0

Altså middelmådigt, så begynder vi jo at diskutere smag, orker jeg ikke lige at begynde på, men hvis du tager på Roskilde håber jeg da du får set KoL, er ret sikker på det får ændret dit syn på dem bare en smule :)

13-04-2011 16:14 #43| 0

@Panter

danskdynamit.com/forum/roskilde-festival-poster-2009/674

Hovednavn nummer 2?

13-04-2011 16:17 #44| 0

@Panter

Naaaah, tror jeg holder mig til Vegas i år og måske Sevenfold et eller andet sted i verdenen. Var mere til sammenligning ;)

Coldplay var også på Roskilde i 2003 og der fungerede det vældigt fint at skynde sig at løbe væk efter Iron Maiden havde spillet.

@Madsreality

Middelmådigt i den forstand jeg ikke tror bandet kan 'udfylde' så stor en scene som Orange er og at deres bagkatalog ikke er godtnok til det. Håber jeg tager fejl men spår KoL til at leve en middelmådig koncert

3-4/6 stjerner hos BT / EB musikanmeldere til KoL (og det bliver højt blandt hovednavnene i år)
5/6 til Maiden

Oraklet har talt - og ja, lad os lade være med at koge mere suppe på den høne...

13-04-2011 16:24 #45| 0

KOL spillede på orange sidst de var på Roskilde. De spillede ganske rigtigt en middelmådig koncert med deres middelmådige musik.

De fik iøvrigt rigtig gode anmeldelser :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar