Røde Kors og JJ i P1 fre 1230

#1| 0

Til almen orientering:

Røde Kors kommunikationschef Claes Ammundsen og undertegnede er i debat nu på fredag klokken 12.30 på P1 for at diskutere moral og dobbeltmoral i forbindelse med organisationens syn på poker donationer.

Det bliver underholdende ...

mvh
Jeppe Juhl

30-11-2005 15:05 #2| 0

Det er sgu i orden.

Hvis Dan må, må i da også. :)

God stil, og glæder mig til at se jer rive hinanden og Gus rundt. ;)

30-11-2005 17:23 #3| 0

Lyder super!

(kan man streame P1, eller skal jeg vist til at lege med noget staniol som antenne?)

30-11-2005 17:24 #4| 0

Gemmer DR netradio sine udsendelser, sa det er muligt at se dem paa andre tidspunkter?

30-11-2005 17:44 #5| 0

Man kan sagtens streame P1.

Arkivprogrammer kan findes på:

www.dr.dk/p1/ondemand/index.asp

30-11-2005 17:45 #6| 0

Så langsom jeg er

30-11-2005 20:02 #7| 0

Sweet! Give em hell JJ.

Mickey

02-12-2005 12:32 #8| 0

så er det nu drenge P1! =)

02-12-2005 12:44 #9| 0

så er det slut med at støtte RØDE KORS overhovdet!!

never more!!!!

de er sq for latterlige!

02-12-2005 12:47 #10| 0

hvorfor ikke bare indrømme de har lavet en fejl. Især fordi de har modtaget penge fra Dan Racklin fra Skyradio som han havde vundet fra poker - de havde bare ikke informeret dem om det først, hvordan gør det det mere iorden at modtage pengene?!

02-12-2005 12:56 #11| 0

Til dem, der ligesom jeg, ikke fik hørt det, kan det nu høres på dr.dk"s netradio. Det er i programmet P1 Debat.

02-12-2005 13:08 #12| 0

Nu har jeg ikke hørt programmet, men kan forstille mig at de ikke er interesseret i at støtte det reklame fremstød som Jeppe og Kanal 5 køre.

HE matchen om de 200.000 er jo ikke nogle penge som kommer fra Jeppe"s lomme, men sikkert for Kanal 5 eller dem som skal dække den.

Det hele virker på mig som et stort gang reklame show.

02-12-2005 13:24 #13| 0

arghhh. kan ikke finde linket til den omtalte debat. Jeg er blind!! - er der nogen der kan hjælpe?

- Baggio

02-12-2005 13:33 #14| 0
www.dr.dk/p1/ram_seneste/fredag/p1d_seneste.ram
eller
www.dr.dk/p1/ondemand/senesteprogram/selectprograms.aframe
02-12-2005 13:35 #15| 0

Jeg forstår udemærket godt Røde Kors. Som Nimac siger, så er det hele reklame-maskinen som Røde Kors er imod.

Havde de gjort som Sky Radio, og bare givet pengene efter spillet var slut, så havde der ingen ko på isen.

Umiddelbart kunne det godt lyde som om, at de har talt forbi hinanden. Det lød til fra Juhl/Kanal 5, at de blot ville have en accept til at give dem pengene, mens Røde Kors havde forstået det sådan, at de skulle indgå i en reklame kampagne.

02-12-2005 13:59 #16| 0

@ Nimac

1. De to ting hænger ikke sammen, det er de 50.000 kr fra programmet Pokerchamps, ikke en del af de penge der kommer fra en HU match.

2. Jeppe har da sagt at det er ham selv der betaler, nu kender jeg ikke manden, så jeg vil ikke sige at han lyver (Selv om han er Pokerspiller)

02-12-2005 14:03 #17| 0

Ja hele "stidspunktet" var om der skulle være tale om aktiv markedsføring eller ej.

Men hvis Røde Kors reelt gerne ville have haft pengene, men ikke ville indgå i markedsføringen af programmet, burde det da ikke være så svært at lave en aftale om det.

At de er imod at være en del af et kanal5/pokerchamps reklamefremstød er da forståeligt, hvis der ellers var et fremstød. Hele omtalen er jo først og fremmest kommet pga deres nej.

Og at man skal "staffes" for at være høflig synes jeg er meget mærkeligt. Talsmanden fra Røde Kors sagde jo selv at de var fuldstændigt ligeglade hvor penge kommer fra.

02-12-2005 14:15 #18| 0

Hvorfor ikke bare lade ham have en mulighed for at give dem til rødekors, og vælger han rødekors, jah så indbetaler man dem på deres offentlige bankkonto.

Så kan de jo altid tilbageføre dem hvis de ikke vil have dem :)

02-12-2005 14:40 #19| 0

Hvorfor egentlig give dem til røde kors?

80% af hver 100 kr går til administration.

Så er det da bedre at give dem til en orgination som ikke har så dyre administrations omkostninger som dem her hjemme i DK.

Det hele lugter af en stor gang billige reklame snot for Kanal5.

@ Dane

Jeg vil næsten vædde hvad det skal være på at de 200,000 kr ikke kommer fra hans egen lomme.

Det er manden simpelthen for klog og udspekuleret til.))

Hvorfor tror du egentlig at de vil give de penge til røde kors?

02-12-2005 14:54 #20| 0

@Nimac
Jeg ved ikke, hvor du har de 80% fra. Det kan ikke være Røde Kors´ årsregnskab fra 2004, da der her er angivet 7% til administration.

02-12-2005 15:14 #21| 0

Jeg er ret sikker på det kun er knap 20% der kommer frem til de trængende, resten ryger på vejen - ikke nødvendigvis kun til organisatorisk arbejde.

Mickey

03-12-2005 14:00 #22| 0

Nimac du bor i Thailand og kan sikkert administrere nogle penge til velgørenhed.

Hvis jeg laver en Neteller overførsel til dig kan du så give et måltid mad til nogle hjemløse børn? Eller give pengene til noget lokal velgørenhed? Så kan man da komme udenom administrationsomkostningerne.

PS. Pengene kommer fra poker.

03-12-2005 14:24 #23| 0

"Jeg er ret sikker på det kun er knap 20% der kommer frem til de trængende, resten ryger på vejen - ikke nødvendigvis kun til organisatorisk arbejde."

Ret sikker på hvilken måde? Intuition? Rygter?
Det er rigtigt, at langt størstedelen af RK"s omsætning går til indkvartering og administration af asylansøgere, men denne udgift er dækket af udlændingestyrelsen, og har altså ikke noget som helst med et evt. bidrag at gøre.
Røde Kors" administrations omkostninger er ikke høje, og jeg forstår ikke når folk siger at de ikke vil støtte RK efter dette her? Sagen de kæmper for er vel stadig den samme - at de ikke vil være med til en reklamekampagne omkring et pokerprogram er vel forståeligt nok.
At det ikke har været intentionen fra Kanal 5"s side er sådan set underordnet - der er sket en kommunikationsfejl fra en af siderne, om hvorledes bidraget skulle markedsføres. Om man så tror mest på Røde Kors eller Kanal 5 mht. udlægningen af sagen, er vel op til en selv.

03-12-2005 16:16 #24| 0

Kan ikke helt forstå hvorfor nogle tror at røde kors skal reklamere for Kanal 5.
For det første var der kun 2 programmer tilbage da debatten startede."
For det andet er der 4 andre organisationer der har sagt ja, og jeg syntes ikke at nogen af disse er blevet brugt til reklameformål.
Den eneste grund til at røde kors er blevet nævnt så meget, er at de sagde nej....., det har så muligvis givet en del reklame ;-)
Tror i øvrigt også på Jeppe juhl, når han siger at han selv betaler, tror ikke det kan betale sig og lyve om den slags.
Jeg har intet mod kanal 5 og deres søsterkanal, de sender en masse fodbold og poker, til en overkommelig pris.

29-12-2005 00:01 #25| 0

Jeg fik aldrig hørt denne udsendelse og kunne egentlig godt lige tænke mig at høre den. Problemet er, at jeg som den computertyr jeg nu er, ikke kan få linksene til at virke...

Help me...

Peter

29-12-2005 02:48 #26| 0

Undrede mig noget da jeg for noget tid siden så at Røde Kors søgte frivillige studerende, samtidig med at direktøren selvfølgelig hæver en monster løn.

Dem der har mindst skal selvfølgelig arbejde gratis i receptionen i foreningen. Det er da et godt formål pengene går til, men syntes at det var for lavt ikke engang at kunne betale de studerende man gerne vil have til at arbejde for en. Det var jo ikke just en indsamling der var tale om.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar