Regning ved manglende fremmøde

#1| 0

Jeg har her til formiddag booket et bord til to personer på en restaurant i Kbh.

Konen er dog ikke helt frisk, med kvalme on/off, så jeg overvejer lidt at melde afbud. Da jeg checker den booking jeg har fået på mail, skriver restauranten dog at afbud skal modtages på dagen inden kl. 13, hvilket obv. ikke er muligt, og "Ved manglende fremmøde uden afbud tillader vi os at sende en regning på 250 kr. pr. gæst.".

Nu har jeg ikke ringet til dem endnu for at melde afbud, men er dette tilladt?

Jeg tænker umiddelbart at jeg ikke har tænkt mig at betale nogen regning, selvom jeg først melder afbud senere.

06-10-2014 15:26 #2| 0

Hvis du har accepteret det ved bordbestillingen så ja, men det skal være fremgået før bestilling.

06-10-2014 15:26 #3| 0

Sæt dig derind, lad som om du er blevet brændt af, og gå efter et kvarter.

Har selv fået et par frisørregninger af samme grund, mener det var i '12 det blev vedtaget, at virksomheder måtte bon'e deres kunder på denne måde, hvis sidstnævnte ikke overholdte en aftale.

06-10-2014 15:27 #4| 0

Jeg mener der var en artikel i et medie for ikke længe siden herom.

Uden at lægge hovedet på blokken mener jeg det var OK, hvis der var informeret herom ved bestilling.

06-10-2014 15:27 #5| 1

Jeg ville prøve at kontakte dem og få en fornuftig dialog. Om ikke andet kan i nok lave en om booking til en anden dag hvor din kone forhåbentligt har fået det bedre.

06-10-2014 15:29 #6| 0

Tror heller ikke det bliver et problem at gøre det nu, det er nok mere hvis du ikke melder noget overhovedet og de så har et bord reserveret som de ikke kan sælge til andre

06-10-2014 15:33 #7| 0

De skal kunne dokumentere et tab, hvilket vil sige de skal kunne dokumentere at det ikke har været muligt at sælge bordet til andre, hvilket man må sige er svært at dokumentere når du melder afbud og andre derved kan benytte bordet.

06-10-2014 15:49 #8| 2

@Snuxa: Kiggede jeg ikke lige efter, men blev da lidt overrasket da jeg så det i bookingen bagefter.

Skyndte mig dog at ringe derind og de var heldigvis fleksible og slettede min booking straks, uden bøvl. Det burde jeg nok have gjort inden PNVA...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar