Råd søges: Yousee vil ikke tilbagebetale 30k kr.!

#1| 0

Hej!

Sagen er den, at jeg medio 2008 fraflytter min gamle lejlighed, da jeg har købt en ny. På daværende tidspunkt har jeg et abonnement med bredbånd og tv hos Yousee.

Efterfølgende får jeg et nyt abonnement tilknyttet min nye lejlighed - ligeledes med bredbånd og tv.

I går gennemgik jeg min netbank og kunne konstatere, at jeg de sidste par år har betalt 22.000 kr. om året til Yousee. Jeg undersøger sagen og finder ud af, at de via BS har trukket penge og desuden har tilsendt mig indbetalingskort, som jeg selv har betalt. Det viser sig nu, at ALLE BS-trækningerne er fra min gamle adresse, som jeg altså ikke har boet på i nogle år. Det løber op i ca. 30.000 kr.!!

Jeg ringer ind i dag. Og en medarbejder fortæller mig, at de godt kan se, at der er noget galt, og at de nu vil stoppe abonnementet på min gamle adresse - MEN de vil IKKE tilbagebetale noget som helst. De fortæller, at det er min egen skyld, da jeg ikke har stoppet det andet abonnement.

Jeg kan ærlig talt ikke huske, hvorvidt jeg har afmeldt det. Men jeg kan i min vildeste fantasi ikke forestille mig, at jeg bare har bestilt et nyt og ikke fortalt om min flytning. Og man må gå ud fra, at en Yousee-medarbejder ville spørge om det, så man netop ikke på den måde kommer i klemme!

Hvad gør jeg nu? Forbrugerombudsmanden? Ekstra Bladet? Andre gode råd?

På forhånd tak!!

Redigeret af -EP- d. 19-10-2011 14:10
19-10-2011 14:15 #2| 40

30k ?! Din økonomi er da enorm (eller så har du bare ikke styr på den ;) ) hvis du ikke opdager at de har direkte snydt dig for 30k!

Det er satme mange tandblegninger :)

19-10-2011 14:19 #3| 3

Hvis du har bestilt en ydelse, ikke opsagt denne ydelse og samtidig på intet tidspunkt opsagt aftalen eller gjort indsigende imod betalingerne har du altså en rimelig svær sag.

19-10-2011 14:19 #4| 0

Jeg tror at du har en god sag hvis du ikke stadig ejer den gamle lejlighed.
Ring og lav en trussel,sig til TDC at du kontakter tv programmet "Kontant" fx.

Mvh Simon

19-10-2011 14:20 #5| 2

To ting, jeg ikke forstår:

Hvilken mega tv/internet-pakke koster 22.000 kroner om året?!

Hvordan kan du ikke tjekke din netbank eller opdage, at de trækker penge fra din konto i to år?

Lige umiddelbart vil jeg fraråde Ekstra Bladet eller andre medier, medmindre du vil blive til grin. Sorry to say...

Kender dog ikke reglerne på området.

Held og lykke!

19-10-2011 14:23 #6| 0

Så er spørgsmålet jo om vedkommende der har boet på din gamle adresse har nydt godt af gratis internet og tv, eller om Yousee har modtaget dobbeltbetaling for adressen. Det er vel ret interessant, når vi skal se om Yousee har handlet i ond eller god tro.

Jeg vil anbefale dig at undersøge sagen til bunds og gå til forbrugerombudsmanden med det du ved. De har uden tvivl set flere lignende sager og vil kunne fortælle dig hvad der er normal praksis. Ud fra dette kan du beslutte hvad dit næste tiltag skal være.

At der opstår sådan en sag omkring Yousee overrasker mig ærligt talt ikke. De har imø nogle kedelige forretningsmetoder.

GL med det, håber du får dine penge igen.
19-10-2011 14:27 #7| 0

fra yousee's abonnementsvilkår for kabeltv

2.A. Registrering og ændring af adresseoplysninger
Er kunden en privatkunde eller en enkeltmandsvirksomhed, skal kunden ved aftaleindgåelsen
give YouSee oplysning om kundens navn og adresse (folkeregisteradresse) samt eventuelt
e-mail-adresse. Enkeltmandsvirksomheder skal desuden oplyse CVR-nummer. YouSee kan endvidere
kræve oplysning om CPR-nummer til brug for løbende validering af kundens oplysninger.
Kun myndige personer kan indgå aftale med YouSee.
Er kunden en juridisk person/virksomhed, skal kunden ved aftaleindgåelsen give YouSee oplysning
om virksomhedens navn, adresse (hjemstedsadresse), selskabsform og CVR-nummer samt
eventuelt e-mail-adresse.
Kunden skal endvidere oplyse eventuel særskilt adresse, hvortil betalingsopkrævninger og meddelelser
vedrørende aftalen skal sendes. For tjenester med fast installation skal kunden endvidere
oplyse eventuelle særskilte installationsadresser (f.eks. kundens fritidsbolig eller en registreret
brugers adresse).
Kunden skal efter YouSee’s anmodning dokumentere oplysningernes rigtighed. YouSee kan
kræve bopælsattest og/eller billedlegitimation forevist, hvis det skønnes nødvendigt.
Oplysningerne og YouSee’s registreringer heraf lægges til grund for aftalen, indtil der meddeles
ændringer heraf.
Ved adresseændring skal kunden straks give YouSee meddelelse herom. Hvis kunden undlader
at meddele fl ytning, kan YouSee søge efter kunden i CPR-registret. YouSee er berettiget til at
kræve omkostningerne herved dækket af kunden.

fra yousee.dk/~/media/pdf/Abonnementsvilkaar/YC_Vilkaar.ashx

Som jeg læser det bør det også betyde at yousee har været vidende om flytningen.

19-10-2011 14:29 #8| 0

Jeg forstår ikke helt tallene.

Du skriver medio 2008, så det vil sige 3 år?

Du skriver ca. 22.000 kr. om året. Og det bliver samlet ca. 30.000 kr. Det kan jeg slet ikke få til at passe.

19-10-2011 14:32 #9| 1

Jeg tror at han mener 22000kr for begge lejl. pr år

19-10-2011 14:37 #10| 0
OP

@Costas

Principielt ja. Men jeg mener simpelhen ikke det det kan være rigtigt, at Yousee bare kan lade mig betale for to abonnementer, og så på en adresse jeg ikke er tilmeldt eller har boet på i mange år. Plus at jeg jo ikke har fået den ydelse - og de må ligeledes have kunnet registrere, at den ikke er blevet brugt.

@krabbe/Ista

Jeg har betalt ca. dobbelt op. Derfor ca. 22.000 kr./år gennem 3 år. Og derfor skal jeg også ca. have følgende tilbage:

22.000 x 3 / 2 = ca. 30.000 kr.

Redigeret af -EP- d. 19-10-2011 14:45
19-10-2011 14:54 #11| 0

Yousee skal vel ikke sørge for at ringe ud til deres kunder for at se om de nu også får brugt det ?

At man vælger at betale for internet / kabel i en lejlighed man ikke bor i er set før i verden. Der er mange ( forældrekøb osv hvor regning går direkte til en anden fremfor den aktuelle beboer ) eller man har fremlejet sin lejlighed og aftalt fast pris for det hele inkl net og kabel osv. At kunden ikke benytter sin netadgang eller kabel kan vel ikke være Yousee's problem. Det kunne være en god service at de brugte deres statistikker for at se om de kunne skabe en højere kundetilfresdhed ved at ringe og sige du kunne ændre på abonnement eller høre om det kunne passe du downloadede meget lidt porn... meeen kan ikke se det andet argument.

Så for mig at se har du en dårlig sag, det må være ens eget ansvar at opsige sine aftaler. Sry to say

Redigeret af Allfen d. 19-10-2011 14:56
19-10-2011 14:57 #12| 20

Det er jo bare et buyin...

19-10-2011 15:02 #13| 25

lån dog 30k af Alexkp

19-10-2011 15:03 #14| 14

22.000 x 3 / 2 = ca. 30.000 kr.

19-10-2011 15:08 #15| 0

Den nye ejer af lejligheden har nok haft glæde af dit gratis internet og tv :)

19-10-2011 15:15 #16| 0

Weird at du bestiller en ny pakke, uden at afbestille det gamle. Det vil jeg ihvertfald brug som argument, så sige at fejlen ligger hos medarbejderen.

Du har en god sag, hvis du har ingen tilknytning til din gamle lejlighed. Det vil jeg bestemt mene.

Havde det været mig: havde en random, 18 årige yousee support medarbejder, ikke været den jeg vil tag sagen op med. Lidt spild af tid imo..

Redigeret af Magneto d. 19-10-2011 15:15
19-10-2011 15:26 #17| 0

Jeg tror også du står rigtig dårligt. Forbrugerrådet skriver på deres side:

Hvis der ikke er aftalt andet, er der ingen formkrav til, hvordan du skal opsige aftalen, så i princippet kan du ringe, sende e-mail, fax eller brev, som det passer dig. Du skal dog være opmærksom på, at det er dig, der skal bevise, at du har opsagt aftalen, hvis der senere opstår strid om det.

I yderste konsekvens skal du ikke alene bevise, at du har opsagt aftalen. Du skal også bevise, at opsigelsen er nået frem til den erhvervsdrivende.

Kilde: www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Abonnementer/opsigelse?tc=CED9FDF5939944B78A5768B79039088F

19-10-2011 15:33 #18| 2
19-10-2011 15:58 #19| 0

Alt den tid, det ser ud til, at du kommer til at bruge på at få dine penge igen, er bedre givet ud ved pokerbordene imo. Så skal det virkelig være for princippet du gør det, for tror det er -EV at bruge tid på, taget de stakes du spiller i betragtning. Som der var en der skrev længere oppe, så er det jo kun et BI.

19-10-2011 16:06 #20| 2
zoecy skrev:
Alt den tid, det ser ud til, at du kommer til at bruge på at få dine penge igen, er bedre givet ud ved pokerbordene imo. Så skal det virkelig være for princippet du gør det, for tror det er -EV at bruge tid på, taget de stakes du spiller i betragtning. Som der var en der skrev længere oppe, så er det jo kun et BI.


Hva er det for noget sludder?
Er sku da altid dejligt at få smidt 30k ind på kontoen, fra noget man har betalt for meget igennem årene, uden mulighed for tab. Så er det ligemeget om man er kassemedarbejder, pokerspiller eller direktør for Danske Bank.

@EP
Hvis du finder ud af der ikke kan gøres noget ved det, så synes jeg du skal ringe derinde, og se om du kan komme til at snakke med en afdelingschef. Så må du få et ordenligt tilbud på kabel-TV/internet, de må da kunne give dig lidt rabat i sådan en situation.
19-10-2011 16:08 #21| 0

@OP: Bed Yousee om at genfremsende din ordrebekræftelse på deres service til din nuværende bolig. I brevet bør stå at de samtidig stopper med at levere til din tidligere bolig.

Hvis ikke det giver det ønskede resultat, så må du prøve med en skriftlig klage til Yousee.
Hvis det heller ikke giver pote, så må du prøve forbrugerklagenævnet samt EB.

GL.

19-10-2011 16:33 #22| 1

Som journalist må jeg sige, at den isoleret ikke ligefrem er en basker, fordi den følelsesmæssige appel, sgu ville være større, hvis ikke du var en sjuftet millionær af en pokerspiller. Altså baggrunden for, at du ikke har opdaget det, er jo, at du har tonsvis af dollars, tænker jeg.

Men det er alligevel noget svanseri, og internetudbydere og teleselskabers fuskeri af kunderne er guf for de fleste journalister. Din sag kan dog vanskeligt stå alene. Men det er ikke utænkeligt, at det nummer, du er blevet udsat for, ganske enkelt er en standardprocedure i forbindelse med, at folk flytter. Og hvis journalisten kan sandsynliggøre det ved andre eksempler, vil den få mere principiel karakter og helt sikkert blive taget op.

Jeg ville skrive til folkene bag programmet Kontant. De leverer imo det bedste forbrugerjournalistik herhjemme.

19-10-2011 16:39 #23| 2

Vil os gerne have de der 2400 tilbage for det sidste års tid nede i fitness, da jeg egentligt ikke har fået det brugt overhoved.

19-10-2011 16:41 #24| 1
Mrcharming skrev:
Vil os gerne have de der 2400 tilbage for det sidste års tid nede i fitness, da jeg egentligt ikke har fået det brugt overhoved.


Jeg har i det mindste været der 2 gange i år, men vil også godt have pengene tilbage, det virkede på ingen måder
19-10-2011 16:46 #25| 0

Ville ønske jeg havde så meget luft i min økonomi, at jeg ikke ville mærke/opdage 30.000,- formeget fratræk.

19-10-2011 16:54 #26| 4
OP
Mrcharming skrev:
Vil os gerne have de der 2400 tilbage for det sidste års tid nede i fitness, da jeg egentligt ikke har fået det brugt overhoved.


Ja, det ville jeg også mene ville fair, hvis du sidste år var flyttet til Kbh. fra Jylland, og naturligvis ikke skulle betale 2 medlemskaber i Fitness World!
19-10-2011 16:58 #27| 9
OP

@Løpenthin

Jeg forstår din pointe, og jeg tænkte det samme. Men en god journalist filmer mig vel bare på et lille kollegie-værelse mens jeg sidder og spiser spaghetti med skinketern og ketchup!! :)

19-10-2011 17:03 #28| 0

Jeg stod i en lignende situation med Tiscali i sin tid og fik kun pengene tilbage fordi jeg kunne vise en email jeg havde skrevet, hvori jeg opsagde mit abonnement.

19-10-2011 17:04 #29| 0
Mrcharming skrev:
Vil os gerne have de der 2400 tilbage for det sidste års tid nede i fitness, da jeg egentligt ikke har fået det brugt overhoved.

Ville også gerne have de 3600 jeg har betalt til fitness.dk, for den ene times træning det er blevet til, i det år jeg har været tilmeldt.
19-10-2011 17:18 #30| 0

Der er formentlig ikke noget at gøre. Har selv arbejdet for YouSee, og har set lignende sager flere gange. Det er dit eget ansvar, så hvis du ikke har noget dokumentation på at der er opsagt, så er der ikke meget at gøre.

Lad os sige man har et mobilabonnement hos TDC til 100 kr om måneden, og man derefter vælger at oprette et nyt mobilabonnement hos TDC til 200 kr om måneden. Desværre har man glemt at opsige det gamle. Efter 1 år finder du ud af at du stadig betaler på det nummer du ikke bruger længere. Ville man så forvente at få de 1200 kr. retur?

Vi kan hurtige blive enige om at YouSee kører mega dårlig stil, men rent juridisk er der intet at hente.

19-10-2011 17:19 #31| 0

Det der falder mig ind, efter en del års erfaring med kundeservice i tb branchen er at de ikke har fået et eneste brev retur! Yousee pg andre lignende selskaber sender jo altid opgraderingsbreve og alle mulige andre promotion breve ud, men når du ikk er tilmeldt bopæl på adressen så vil de få noget af det retur også skal de lukke for et abonnement når du er "ukendt" på adressen. 3 år uden breve selvom du er tilmeldt bs - lyder ekstremt usandsynligt! Hvis jeg var dig så ville jeg finde ud af hvem der er deres informations chef, da vedkommende sikkert har det overordnede ansvar - fix beskrivelse til ham af sagen!

19-10-2011 17:33 #32| 12

Forresten -EP- er det ikke dig der har en porsche med nummerpladen I_OWN_U? Værterne på p3 snakkede nemlig om hvilken en douchebag der måtte køre rundt med nummerpladen "jeg ejer dig" og de ville i den forbindelse gerne høre fra ejeren

19-10-2011 17:37 #33| 0

Det er ham ;)

19-10-2011 17:42 #34| 0

Jeg har arbejdet for et ligende tv/internet firma, og har før stået med sager som din. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det er hos yousee, men der hvor jeg arbejdede, var det kunden selv som stod for ansvaret af flytning/opsigelse af gammelt abo. Jeg vil mene at du står skidt i denne sag.

19-10-2011 17:44 #35| 0

Hej EP..

Jeg vil forslå forslå dig at starte med at skrive her: http://www.trustpilot.dk/review/www.yousee.dk

Hos mange selvskaber er de meget obs på god omtale, så mon ikke de måske retter henvendelse til dig :)

19-10-2011 18:54 #36| 0
Switz skrev:
Hej EP..

Jeg vil forslå forslå dig at starte med at skrive her: http://www.trustpilot.dk/review/www.yousee.dk

Hos mange selvskaber er de meget obs på god omtale, så mon ikke de måske retter henvendelse til dig :)


Dette er en god idé, jeg arbejder selv for et tele selskab og trustpilot bliver taget meget seriøst.
19-10-2011 21:15 #37| 2
OP

Jeg takker for alle rådene og forslagene!

Det skal siges, at medarbejderen ringtede tilbage og sagde, at de ville oprette en klage og at den ville blive sendt til behandling højere oppe i systemet. Dog skulle jeg ikke regne med noget.

19-10-2011 21:53 #38| 0

+EV at hyre en revisor/regnskabsmedarbejder?

YouSee er notorisk tunge at danse med, så GL.

19-10-2011 22:15 #40| 0
tuddiii skrev:
Forresten -EP- er det ikke dig der har en porsche med nummerpladen I_OWN_U? Værterne på p3 snakkede nemlig om hvilken en douchebag der måtte køre rundt med nummerpladen "jeg ejer dig" og de ville i den forbindelse gerne høre fra ejeren


Lol! Hørte også godt dette, den ene var dog sikker på det var en mercedes.. Dog må EP være en kendt mand, for der gik da ikke mange sek. inden en sms var dumpet ind til dem vedr. ejerskab af bilen var en "Martin Elkjær" som han udtalte det..
Sjovt at høre hvordan de mobbede teenage nummerpladen lidt :)
20-10-2011 00:36 #41| 0

Det udtales, så vidt jeg ved, "Elkjær".

20-10-2011 00:48 #42| 1

Dyreste internet hos yousee koster 399.
Dyreste TV pakke koster lige over 400.

800*12*3*2 = 57k

Et par ekstra porno kanaler og polsk tv oven i, så går regnestykket fint op

20-10-2011 04:04 #43| 0

Jeg har lavet samme bommert hvilket nåede at koste mig ca 5,5K inden jeg opdagede det. Ringede så og fik at vide de ville vende tilbage hvis det kunne lade sig gøre at tilbagebetale beløbet, men hørte aldrig mere fra dem, så jeg gav bare op fordi jeg vurderede det var en umulig opgave.

20-10-2011 04:40 #44| 14

Jeg synes der skal ringes til "din advokat"! .. Oh wait..

20-10-2011 04:51 #45| 6

Synes det er ufatteligt, at manden ikke kan spørge om hjælp til noget, der for os alle ville være virkeligt frustrerende, uden at der personlig hån indblandet.

@OP

Du bør få fat i nogle der IKKE arbejder hos TDC/YouSee, som har ekspertise på dette område. De kan helt sikkert give dig et endeligt svar, så du enten kan bide i det sure æble, eller foretage næste skridt i kampen om dine penge. Jeg tror dig desværre på førstnævnte.

GL

20-10-2011 05:03 #46| 2
Asger_b skrev:
Jeg synes der skal ringes til "din advokat"! .. Oh wait..


20-10-2011 18:52 #47| 0

Du har ikke krav på noget, hvis ikke du har opsagt dit abonnement på den gamle adresse - og kan bevise dette med en form for bekræftelse fra Yousee.
At du har oprettet dig på en ny adresse indebærer ikke automatisk opsigelse på den gamle adresse, medmindre du har bestilt en flytning i sin tid.
Altså hvis du 'bare' har kontaktet yousee og bedt om oprettelse på den nye adresse, så er der ikke sket noget fordækt vedr. den gamle adresse overhovedet. Du kan have fremlejet den etc. som tidligere beskrevet. Du kan være heldig at de ser på dit internet forbrug i perioden og ser at der ikke har været aktivitet, men du skal håbe på en forstående medarbejder.
Lige et hurtigt spørgsmål, hvad gjorde du med det modem fra din gamle adresse?

20-10-2011 19:10 #48| 0

@Bajawa

Lol

@Asger B

u sarcastic c**t

20-10-2011 19:22 #49| 1

Puh, med 30.000 er det svært. Jeg har arbejdet for TDC og vil råde dig til at påstå, at du har opsagt igennem en kunderådgiver. Derefter er du fraflyttet og derfor ikke har fået en bekræftelse på opsigelsen! Så er det ord mod ord, hvorefter ledere vil være tilbøjelige til at give dig medhold. Men den ender nok i klageafdelingen, som er nogen hårde 'nysere'. Men TDC går meget op i kundepleje for tiden, så tvivler på at du ikke får dem igen. Sådan en sag plejer at blive klaret ret hurtigt!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar