QQ møder 4 bet på lvl 1 i 200k på Ipoker

#1| 0

Turneringen er 200k på ipoker. 1086 til start og med god struktur. Start stacks er 10k. blinds er 25/50. Det er 2. hånd. Hverken Hero eller Villain har spillet en hånd, og jeg kender ikke Villain fra tidligere.

Villain UTG+2 åbner til 150
Hero UTG+3 better med QQ
Der bliver nu foldet om til UTG+2
Villain UTG+2 4 better til 1525

Hvad gør hero her?
Lidt tanker bag de forskellige moves.

5 better: Synes lidt vi laver vores hånd om til et bluff. Hvis han er nogenlunde sane så fortsætter han formentlig kun med aa og kk.

Caller: Spiller hånden i pos og hvis floppet indeholder a eller k kommer vi bare let væk. Kommer der lave kort kommer vi tilgengæld nok ikke væk.

Folder: Lidt konservativt at smide qq med så dybe stacks.

Er ikke rigtig speciel glad for nogen af løsningerne. Men hvad skal jeg vælge?

28-02-2011 02:23 #2| 0

Du kan også bare vælge at calle pre i første omgang. Især hvis han er ret god/tight, så tror jeg ikke, at du får så meget ud af at 3bette ham ift et flat på første level.

Du kan sådan set godt folde nu. Kan ikke se, hvorfor du skal ud at flippe at best her, mens stacks stadig er dybe nok til at spille ordentlig postflop poker. Men det kommer vel også an på, hvor komfortabel du er med at spille postflop.

28-02-2011 02:27 #3| 0

Rigtig træls spot. Men jeg folder den. Af de grunde du egentlig nævner selv + du har stadig en glimrende stak.
Det eneste jeg ser du har slået er AK, og ikke engang den ville jeg 4-bette i hans sted, men det er jo set før. Knægte ville jeg heller ikke 4 bette i hans sted.

5 better den ikk da vi reelt laver den om til et bluff. Tror heller ikke vi siger 35xx+ for at folde, selvom et shove med 100% sikkerhed vil betyde KK/AA.

Et call syntes jeg bestemt ikk om da det eneste vi sådan set håber på er A/Kxx så vi kommer billigt væk. Eller at vi skulle være ulækre og hitte Qxx.... Men det spiller jeg generelt ikke efter :)

28-02-2011 02:41 #4| 0

Siger jeg folder den.

Men sidder jeg i spottet, og min e-penis har taget over bliver det nok et dumt 5bet, eller lige så dumt et call.

28-02-2011 03:17 #5| 0

Du har, som du selv er inde på, nogle grumme reverse implied odds ved at calle, fordi du er skidt inde, hvis der kommer et lavt flop, og du er generelt skidt inde mod hans range.

Jeg folder.

28-02-2011 11:28 #6| 0

Hvor stort var dit 3bet? 500? Ved stort 3bet har vi jo noget bedre odds end ved et lille 3bet fx.

28-02-2011 12:15 #7| 0

Med de respektive positioner hælder jeg også til flat preflop. Det er svært at få action fra dårligere hænder med de givne pos, så vi skræmmer langt de fleste dårligere hænder væk, eller dvs. en handske ala TT kalder naturligvis op pre, men vi får så sjældent særligt meget mere ud af den post.

Havde det været i sene positioner ændrer tingene sig en del og der foretrækker jeg repoppet.

Som spillet er fold sikkert fint omend jeg altid ender med at betale af her preflop.

28-02-2011 12:56 #8| 0

Jungle

Kan du ikk uddybe lidt hvorfor du vil flatte pre? Er helt enig med positionen er vigitg her, og det er da ogs et af de store argumenter for jeg vil smide den. UTG+1 som 4-better første level er vel sjældent TT/JJ/AQ ? Eller?

Vi skal ca. smide 1k ind i 2k MEN vi skal jo ud og sette de fleste gange for ikke at gå bust ?
Jeg mener - Der er jo ingen grund til at flatte hvis vi alligevel stikker halen mellem benene på et lavt flop? Forestille mig ikke vi vil gå videre hvis floppet slår A/Kxx ??

EDIT: Tror jeg var lidt for hurtig her. Du mener vi ikke skal 3bette den går jeg ud fra :) My bad..... Men anyway må du gerne forklare hvorfor du ender med at flatte :)

28-02-2011 13:51 #9| 0

Hvis vi flatter, risikerer vi så ikke bare at få flere callere med bag os? Det ønsker vi vel ikke. Umiddebart et trælst spot, men synes den er spillet fint nok, hvis vi folder nu. Man kan muligvis godt kalde, men hånden bliver vel ikke nemmere at spille, med mindre vi klonker en Q mere. Jeg ville folde med en ok smag i munden og være ret sikker på at Villain sidder med overparret tæt på 90% af gangene i det spot.

28-02-2011 15:00 #10| 0

@ Joachim
Jo, vi risikerer bestemt en del action bag men det er nu ikke noget vi nødvendigvis skal være så kede af, men bare tage højde for.

Hvis vi repopper en utg+1 åbner folder vi altså som oftest stort set alt dårligere ud, og vi definerer vores hånd ganske klart hvilket gør det let for modstanderne at spille mod os. Vi gainer stort set intet på et repop (som oftest bare hans preflop call), men vi kan tilgengæld komme til at betale ret dyrt for at have defineret vores hånd så tydeligt.

Flatter vi derimod er vores hånd fint skjult, omend den naturligvis skal spilles men en hvis portion forsigtighed (som alle et pars handsker vel skal i starten af en dyb tour :) ), men få action af en masse dårligere handsker.

Mht hånden som spillet tror jeg også et fold er fint her. Vi kommer aldrig rigtig til at finde ud af hvor vi står henne, og et cont bet på 2k'ish bliver dyrt at sidde og peele for at håbe han sløver ned.


28-02-2011 21:10 #11| 0

3bet folder som std i sådanne spots, det er min erfaring at villains yderst sjældent har skum eller AK her, som han ofte vil flatte.

Han har altså varerne her tæt på hver gang med mindre vi har en note om noget andet. Folder til 4bettet med en pænt god smag i munden.

28-02-2011 23:10 #12| 0
OP

Jeg foldede også i situationen. Jeg hadede bar lidt mig selv for at skulle gøre det. Kan være at man skal prøve at spille lidt fancy i ny og næ og bare flatte den. Er ellers bestemt ikke noget jeg gør mig i.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar