QQ med 150 bb.

#1| 0

Spillet er på party og der bliver gået til den med mange 3 bets. Jeg spiller sjældent dybt og hader pots oop.

Villain og jeg har bare givet hinanden på nakken preflop og har ikke haft særlig mange hænder, der har set et flop.

Jeg spiller 25/19/3,5 og villain 20/16/3.

Effektive stacks er 150 bb.

Jeg raiser i cut off til $7 med QQ

Villain reraiser til $24.

Jeg overvejer at 4 bette, men synes det er svært at få action af dårligere hænder - vi har ikke 4 bettet hinanden før.


Flop: J 25

Med 100 bb. vil jeg bare c/r all in. Men hvad synes I er bedst nu?

11-10-2008 19:22 #2| 0

Det er vel en fin linie. Du kommer let til at ligne flushdraw med overkort, og så står han med den svære beslutning hvis han har ramt toppar, eller har TT-88. Hvis han har overparret kommer du vel til midten alligevel, så ingen grund til at give gratis kort.

Alternativt kan jeg godt lide at calle, men så skal du være sikker på at han har en relativ høj aggression på en blank turn, og du kan tage ekstra value ved at lade ham skyde igen. Ved denne linie skal du kende villain ganske godt.

Problemet med at pushe er at du aldrig er langt foran når du kaldes, så reelt set vil jeg nok bare kalde og holde potten lille. Du får ikke meget ud af et raise for at finde ud af hvor du står, med mindre du giver op til yderligere action.

11-10-2008 20:39 #3| 0

Hmmm. Hvad ved du om hans 3-bet range? Er den polariseret, eller kan han finde på at 3bette dig med hænder som AJ og KJs?

Tror jeg ville vælge at c/c flop og c/f turn (hvis det ikke er en Q selvfølgelig), da vi ikke ved om han kan finde på at fyre 2 barrels for at få os af underpar.

12-10-2008 01:18 #4| 0

Jeg kan lide alle linjer undtagen et fold.

12-10-2008 04:47 #5| 0
OP

Hans range er ikke speciel polariseret.

Synes ofte det svært at c/c calle. Mange scarecards på turn og svært at vide, hvor man står i hånden.

Hvis villain er aggro, tager vi så tit c/c linjen og c/r turn eller value bette en blank river?

@Jensen

Calle og holde potten lille? Det er vel svært i en 3 bettet pot :-). God kommentar med hans aggro for at c/c og checke turn.

Ingen der leader floppet?

12-10-2008 20:05 #6| 0

@ Krisdk

Når jeg skriver holde potten lille, mener jeg at vi ikke får det hele til midten.

Der er ca 50 i potten. Ved at tage det stille og roligt er det muligt at der er et street der går check/check, og bettes der 2/3 på de to andre streets, så bliver det en pot på ca 276USD, og dermed lige under halvdelen af stacks der kommer til midten.

12-10-2008 20:47 #7| 0

Jeg leader flop og går til bunds any day :)

12-10-2008 23:11 #8| 0

Hvis villain 3better fra knappen vs mit CO åbning, så får han et 4bet tilbage i hovedet og caller shove. Hans range er sick bred, og det bliver for nemt for ham, at spille mod os, hvis vi slet ikke 4better, udover nuts.

Desuden så er det ikke altid han siger stakken med KK eller AA, men derimod ofte tager et flop af, og prøver at få value postflop fra din air range, samtidig med, at han vil undgå at give dig en PF beslutning.

Som spillet - C/C er fint, så må vi se hvad der sker på turn.

16-10-2008 02:06 #9| 0
OP

Jeg valgte at leade for 30. Villain rr til 88 og jeg rykkede all in. Villain tænkte i bund og valgte at folde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar