QJ vs klik-steal i 500$ sng

#1| 0

Vi er på level 5 i det sidste step i Party Pokers step Challenge.
Dvs vi er i pengene. Strukturen er 500-500-700-1000-2000$
Efter en suveræn start lykkedes det ikke Hero at suge nogle af de små stakke, og han er blevet reduceret til en mellem stak.
Villan har hele turneringen igennem været aktiv og forsvaret sine blinds mod UTG. Skurken har hele turneringen været agressiv og forsvaret sine hænder.
Han har tidligere foldet til reraises i blind battles.

NL Texas Hold'em Trny: 38550811 Level: 5 Blinds(150/300)

Total number of players : 4
Seat 3: UTG ( 4,775 )
Seat 5: Villan ( 5,365 ) Button
Seat 7: SB ( 4,900 )
Seat 9: Hero ( 4,960 )
Trny: 38550811 Level: 5
Blinds(150/300)
** Dealing down cards **
Dealt to Hero J Q
UTG folds.
Villan raises [600]
SB folds.

Pot: 1050

Skal vi forsvare vores blinds?
Hvis ja - hvordan?
Der er tre muligheder:

1) Call -> bet ½-3/4 pot uanset flop
2) Raise: 2000-2500
3) All-in

1) Det er den billigste måde. Vi kan slippe ud hvis Villan giver den på hatten.
2) Den kan afslutte hånden her og nu. Men kan vi folde hvis villan går all-in?
3) Den kan afslutte hånden her og nu. Men vil vi satse vores turnering med QJo nu?

21-02-2008 21:22 #2| 0

Hmm... All in er et -$EV move mod de fleste. En typisk open range på det her tidspunkt er næsten identisk med hans calling range, så chancen for at han kalder med en hånd som Kx, Ax, 33+ osv. er for stor. Jeg kalder derfor her i 90% af tilfældene, og folder eller raiser resten. Havde vi haft 89s eller 33 ville jeg bedre kunne skubbe, da chancen for at være domineret er mindre. Men QJ rammer en så stor del af hans minopen range, at det bliver farligt at fortsætte ude af position i en re-raised pot.

Havde han raiset til 1200 kunne vi have lavet et stop'n'go på floppet, men med så lille et raise er det bedre bare at se et flop og tage den derfra, IMO.

---
www.raybandk.blogspot.com

21-02-2008 22:07 #3| 0
OP

Hånden udvikler sig videre:

Hero raises to 2500
Villan raises all-in

Effektiv pot: 7650

Hero har 2450 tilbage (8BB). Men får lidt mere en 1 til 3 odds.

Skal han kalde?
(Vi er ca. halvt inde i lvl 5, så blindsne stiger ikke lige med det samme)

ps. Jeg er enig med RaybanDK. Så Hero mistede overblikket og lavede en bommert.

21-02-2008 22:34 #4| 0

Efter at du har smidt halvdelen af din stack ind mod villain, kan du slet slet ikke folde

21-02-2008 22:38 #5| 0

Skurk er inden allin ikke commited og skubber formeneligt med en bedre hånd end din. udover det kan jeg heller ikke lide hans click/AI
bedst case er vel A10 og ned, eller mindre par...
Svær kunne godt folde den, tror dog jeg ender med call alligevel...

21-02-2008 22:43 #6| 0

Du kan aldrig folde igen efter dit åbningsraise. Derfor bør der også pushes hvis der skal raises. Spottet er dog ikke særlig velegnet til et push, da risk er for stor i forhold til udbytte, og jeg ville bare kalde og opgive hånden hvis jeg ikke ramte noget på floppet.

22-02-2008 03:15 #7| 0
OP

Tak for input.

Jeg måtte selvfølgelig kalde. Det var jeg sådan set også indstillet på da jeg hævede.

Villian havde AK i spar og de holdte.

Det eneste der er tilbage at snakke om, er om man kan tillade sig at checke floppet.

Jeg synes det er på sin plads at byde ind i potten. Man er ikke helt væk i turneringen, hvis man smider til hans all-in. Han har været fræk et par gange tidligere og kan måske være ude i et steal med ringe kort.

Men at han kun klikker er også mistænkeligt. Hvilket taler for forsigtighed.

22-02-2008 07:36 #8| 0

Er helt klart på den linje at calle. Der er jo ingen grund til at beslutte dig for præcis hvad man vil gøre på floppet udover at man vil forsøge at bide lidt fra sig. Afhængig af hvordan boardet koordinerer kan man tage sin videre beslutning på floppet. Vil der skyde på en floppet K (mens CF til et A). Desuden ville jeg nok skyde lave flops. Et obvious CR hvis du rammer noget ala monsteret.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar