PT stats? 25/15/2, i SH?

#1| 0

Hvis man spiller 25/15/2, i SH? NL 400-500 er man så helt galt i skoven?

Min tabel selektion er mest mod shotstacks med 50% buyins, eller spillere som raiser 40-60 %, spiller sjældent et bord fyldt med regulars, og som regel kun 2 borde, så der er en del mere read baseret end 8-9 borde.. men ved ikke rigtigt om jeg burde ændre mit spil, selv om det ser ud til at virke fint, og jeg ikke føler jeg har specielt meget skub.

BB/100 5-6 stykker, over 25.000 hænder siden d. 1.1, hvor jeg skiftede fra FL. (tid er en mangel vare)


Har ændret 33/15/2 til 25/15/2 i overskriften, da jeg så forkert i PT :/

28-04-2008 15:30 #2| 0

I de rigtige games kan det vel forsvares (hvis villians er dårlige og passive postflop). Men kan godt forstå du ikke spille regulars med de stats, da de til enhver tid vil køre dig over medmindre du er godt kørende.

Mit gæt er at du enten har ramt godt / fået gode kort eller at du har en usandsynlig god game selection.

Ang. dine stats lugter de lidt af limit. Du caller for meget og er ikke aggressiv nok preflop. preflop raise på 15% er egentlig okay, men så skal din VIPIP nærmere ligge omkring 20.

28-04-2008 15:55 #3| 0
OP

Ty Becks :)


Det er nok ikke helt forkert, at det lugter at limit, men jeg limper stort set kun mod spillere som jeg tror/ret sikker på giver fuld betaling, fordi de er enten over agg. eller ikke kan slippe store par. Ellers er det stort set altid first in raise til 15 i NL 400 og 20 i Nl500, og reraise er heller ikke et problem, vil jeg tro.

Når man kun spiller 2 borde, er det ret let at få en god game selection, smutter gerne fra et bord, hvis jeg kan finde et svager :)

jeg er 90% sikker på mit preflop spil er fint, nok størrer problemer med mit flop spil, da de donks jeg jagter, kalder alt ned, så aut. con bet er ikke lige sagen på floppet?, og da de betaler alligevel, når jeg rammer, så er den vel egenligt ok?

grunden til jeg vil ændre mit spil, er at jeg vil op og køre 4-6 borde, og så dur min stil ikke længere, og jeg bliver ganske rigtigt kørt over, kan ikke rigtig forstå hvordan man kan con bette floppet 70-80% og få overskud, syntes aldrig jeg rammer, og altid får på nakken, der er der jeg er en donk :)


Måske man skulle rykke ned på NL50 og træne PAhud? eller hvordan er den bedste måde at få det ind under huden uden at spiller 1 billard hænder med PAhud

28-04-2008 16:13 #4| 0

Jeg kan ikke spille så mange hænder profitabelt. Tilgengæld raiser jeg lidt flere og spiller lidt mere aggro.

28-04-2008 16:34 #5| 0

Jeg er IKKE PT ekspert, bruger det og spiller nl400.

Flere vil mene det ikke drejer sig om hvormange hænder du ser, men hvor tæt din PFR ligger på det... og her må man sige du har en alt for stor margin.

når det er sagt, så har jeg dog meget stor mistror du vil være vindende i længden med de stats.

28-04-2008 16:55 #6| 0
OP

Ups pis, damn it, så desværer forkert, den skal hede 25/15/2, fik set på "from SB".., måske derfor det hele så så mærkeligt ud :/

PT spasser -> me :)


Så ser det måske mere normalt ud.. eller er det stadigvæk helt væk?

28-04-2008 17:06 #7| 0

Prøv eventuelt at mindske hullet mellem raise og call procenten lidt. Openlimper du nogensinde i tidlig? (don´t) Eller har du tendens til at limpe med efter en tidlig limper (Så raise istedet)

28-04-2008 17:11 #8| 0

En god "regel" er at 3/4 af din Vp$ip skal raises.
Dvs. hvis du har en Vp$ip på 25 skal din PFR ligge på 18-19 stykker.

Dette skal dog tages med forbehold. Da det jo gælder om at finde den spillestil som passer til en selv og om du så ligger lidt fra eller lidt over i PFR. er ikke alt afgørende.

mvh Slot

28-04-2008 17:13 #9| 0
OP

Jeg openlimper skam, men kun på borde, hvor de kalder lige meget hvad, ingen pointe i at raise et par 4 utg1+2, hvis du ved, 3-4 kalder 90% af dine raises, og giver action no matter what, og jo det sker skam, ind i mellem.

Eller hvis jeg sidder med Suited connected 5+, og har 2-3 kalder, i en raised pot, med mig i SB+BB

Ellers gør jeg aldrig.

28-04-2008 17:16 #10| 0

Du er nok lidt callish pre, og limper ind. Men jeg syntes sagtens det kan forsvares, hvis du er god post flop, og du spiller dårlige spillere.

Jeg er selv gået fra at spille 25/20/3 til 21/15/3. Der er ikke nogen formel til hvad man SKAL have som stats, så hvis det virker for dig syntes jeg bare du skal klø på.

Gl

28-04-2008 18:10 #11| 0
OP

Takker :)

Tror jeg må ændre på mit spil, hvis jeg skal multi tabel frem over, Tror næppe mit spil virker der, jeg mister ihvertfald alt for meget read, til at kunne spille det spil, som EV+

Så hvis nogen kan anbefale en god multitable video til 4-6 borde, er jeg interessert :)

28-04-2008 18:39 #12| 0

Mht videoer ville jeg signe op til Leggo poker og Deuces Cracked.

28-04-2008 19:39 #13| 0
OP

OK,



Dem vil jeg kikker på, TY

Henrik

28-04-2008 19:41 #14| 0

Tjek også evt Cardrunners, jeg synte de har sat kvaliteten super meget op det sidste halve år.

28-04-2008 19:49 #15| 0

@HenrikH

Prøv at spille en session (evt. på NL200 eller NL100) hvor du *aldrig* må kalde preflop.

Der er nogle situationer som er bedre end andre til at c-bette, typisk dry boards eller boards med et eller flere høje kort. Kig evt. også på spillerens stat "fold to c-bet": hvis den er 30%, så er det skidt at c-bette men hvis den er 70% så c-better du 95% af alle flops.

28-04-2008 20:14 #16| 0

@HenrikH

Openlimping med 44 er essentielt dårligt, i den forstand er at din range er utrolig snæver og gode modstandere vil hurtigt kunne se at du stort set kun openlimper små par for setvalue.

Ja, det kan godt være du ofte tvinges til at check/folde flops, men andre gange ville du kunne vinde puljen med et c-bet, og så de få gange du flopper sets vil der være mere i puljen for dig at vinde.

Udover ovenstående fordele kan nævnes:
- Du bliver sværere at læse
- Du bibeholder kontrollen i hånden (aggresion is key)
- 44 har 26% equity mod 3 random hænder der caller, 37% mod 2 og 58 mod 1 - den er altså marginal favorit til at vinde på lang sigt.

28-04-2008 21:21 #17| 0
OP

KBB

Du læser ikke hvad jeg skriver:

Hvad jeg skrev
Jeg openlimper skam, men kun på borde, hvor de kalder lige meget hvad, ingen pointe i at raise et par 4 utg1+2, hvis du ved, 3-4 kalder 90% af dine raises, og giver action no matter what, og jo det sker skam, ind i mellem.


Når du spiller poker, så møder du kæmpe donks, og rigtige gode spillere, du kan ikke lægge dig fast på en måde at spille alle på.
Du må tilpasse dig bordet, til din fordel, hvis du sidder på et 5 mands bord, med 4 hjerne døde callingstations, så vil jeg mene det er EV- at raise den tideligt, når du får action når du rammer og når du ikke rammer no matter what. Det er bare for dyrt i længden, mod den slags spillere, må du tilpasse dig deres spil, de tilpasser sig ihvertfald ikke dit spil :), dermed ikke sagt at jeg ikke raiser dem, men der er fordel i har holde det nede, du ved tab de små, og vind de store mod den slags.


Ps. Jeg veksler mit spil efter bordet, min hovede regl er raise raise raise, men alle historier har undtagelser.

God vind

28-04-2008 21:35 #18| 0
OP

@Thyssen

Godt råd, takker mange gange, det lyder til at være en god måde, at få optimeret flopspillet på, som jeg vurder er den sværeste del for mig, lige som FL har givet mig stor styrke på visse punkter, som giver det åbenbart også svagheder i forhold til NL :)

Og det er den del jeg snakker om : )

Kig evt. også på spillerens stat "fold to c-bet": hvis den er 30%, så er det skidt at c-bette men hvis den er 70% så c-better du 95% af alle flops.

Skal vist have kikket på min PAhud, for de stats på alle streets har jeg slet ikke på :/

Mv
Henrik

28-04-2008 21:37 #19| 0

@Henrik

Jeg læser bestemt hvad du skriver, og selvom jeg ikke kan forklare hvorfor er jeg stadig ikke enig i dine udtalelser.

28-04-2008 21:57 #20| 0
OP

På et eller andet punkt er vi her alle for at lære, jeg siger ikke jeg har fundet de vise sten, men jeg ved, hvad det koster mig at ramme forbi mod en callingstation som igen og igen kalder dig ned med de mest utrolige hænder.

Så kan man vælge at spille 5% hænder, eller prøve at udspille dem, og det sidste er så mit valg, og jeg leder efter dem igen og igen, for en del af dem er sikker på de spiller super power WSOP poker, og vil meget gerne have hævn :)

Ps. du skal også tage med at flere af dem sidder med minumum buyins, de går allin bare man hoster, så ens handrange skal enten være super tight, eller du må prøve andre måder, med mindre du elsker stor varians.

28-04-2008 22:02 #21| 0

@HenrikH

Det lyder som om du forsøger at bluffe en calling station --> penge ud af vinduet!

* Raise med de små par
* check den ned hvis du misser
* bet hårdt hvis du rammer

Når du rammer top par god kicker, så skyder du 3 streets for value.

En gang imellem så rammer de deres gutshot eller kicker til to par, men det gør de kun 10-15%, så du skal lære at folde hvis de raiser dig på turn eller river.

Ganske nemt!

Jeg har engang læst at hvis man ikke kan slå loose-passive calling stations, så bør man ikke spille poker :D

Jørn

28-04-2008 22:08 #22| 0
OP

@Thyssen


Du er spot on i de fleste ting, men jeg mener stadigvæk ikke du skal raise alle små par i de tidelige positioner, med et bord fyldt med den slags callingstations, og det ville være dumt at smide dem væk, når de nu er så gode til at betale alligevel.
Vi snakker ikke ABC her, og jeg slå dem vist ganske pænt, det er jo derfor jeg elsker dem :)

Hvis du spiller mange borde er jeg sikker på det er det eneste rigtige, men hvis du spiller 2 og har styr på dem, hvorfor så ikke udspille dem?, de er jo så glade for at betale, og jeg bluffer sjældent en callingstation.

Ps. jeg startede med at spille NL på crypto, så da jeg ramte den nye flod, fyldt med den slags callingstations, gik min varians amok, og det kom ret meget bag på mig, at jeg kunne spille 4 borde på crypto, men ikke på ongame, hvor de kan sætte sig med 20-50$ på et NL400 bord, og gå all in konstant, tit sidder du med et mix af stacke fra 2000 til 20$

Så nu skal jeg lære din måde, med PAhud, som lige pludselig er blevet meget mere vigtig

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar