Pokerstars 20-50 bb fullring HE cash

#1| 0

Har besluttet mig for at prøve PokerStars 20-50 bb fullring HE cash games(dvs borde hvor alle er shortstacks), da jeg har det fint med at tænke så lidt som muligt når jeg spiller, men til gengæld multitable så meget som muligt ;).
Jeg starter blødt ud med at spille nl10-20 til jeg dels er sikker på at jeg har styr på basis ændringer i spillet i forhold til 100+bb borde, og dels til at jeg er sikker på at der er penge at hente(altså at jeg kan opnå en tilfredsstillende bb/100).

Jeg er klar over at shortstack strategier ikke er det som der bliver uddelt mest af herinde, samt den generelle holdning omkring short stacking ikke er den mest positive.
Men nu er der tale om shortstack borde, så forhåbentligt undgår jeg at blive flamed.

Nu kan jeg umiddelbart ikke finde nogle videoer på deucescracked med shortstacking i cash games, og kender heller ikke til nogen forums/bøger hvor man kan læse om det/få hjælp.

Så hvad gør jeg, hvis jeg er interesseret i at forbedre mit spil på lige præcis disse 20-50bb borde, ud over bare at spille og lære igennem egen erfaring?.

Ved der findes software til at udregne EV for f.eks. at skubbe som shortstack, hvad skal jeg gå efter her?

Håber der er nogle som har forstand på short stacking og vil være behjælpelige :) (Skulle mene at jeg har styr på de mest fundamentale ting, men kunne stadig godt bruge værktøjer til at udvikle mit spil yderligere)

15-11-2010 22:28 #2| 0

Jeg har fundet følgende linier i Harrington on cash games vol 1 side 52.

"There is allso a well definned short stack strategy outlined by Ed Miller in the book Getting started in Hold'em which in turn is based upon some of David Sklansky's Ideas in Tournament for advanced players"

Og videre på næste side skrives der "In small stack play, hand selection is dominated by premium hands, pairs and big cards. Since your Stack isn't big enough to cover long series of escalating bets, your basic strategy is to wait for a a good hand , bet it preflop, then continue to push it on the flop unless the board is especially unfavorable"

Generelt vil jeg tro at rakeback / bonus må være en stor del af den value der er ved Short stack play og multitabling generelt, derfor ville jeg hvis jeg var dig overveje om Stars er det rigtige tilbud.

15-11-2010 22:56 #3| 0

@Willum
Tak for svar, kunne være jeg skal få læst den del af Getting started in Hold'em omhandlende shortstacking, hvis der er nærmere uddybning af strategi.

Du har nok ret i det med rakeback, syntes bare PokerStars software og netværk generelt er markant bedre at spille på. Da shortstacking netop er at multitable, er jeg nødt til at spille på et af de større netværker for at få action nok.
Om det så er godt eller dårligt at alle på bordene er shortstacks må jeg finde ud af. Spillede lige en kort session, og min opfattelse er at de fleste regs er ret nemme at justere imod da de bare er tight, og fiskene kommer meget nemt til midten med tvivlsomme hænder.(ændrer sig dog nok på højere limits til mere modstand).

15-11-2010 23:28 #4| 0

Hvad med at sprede din rulle ud over flere netværk, ongame, ipoker, bossen og everest fx?

rakeback og skattefrit

16-11-2010 00:06 #5| 0

Der er KAEMPE forskel i at spille paa de borde du omtaler og saa shortstacke almindelige borde.

Paa de borde der er alle shortstackers, hvilket goer en kaempe forskel :)

16-11-2010 02:50 #6| 0

@Jorn
Kunne man selvfølgeligt godt, men tvivler på om det vil fungere optimalt, når jeg kun har en normal bærbar størrelse skærm. Det smarte ved PokerStars er jo at man kan få bordene til at poppe op og overlappe hinanden på de rigtige tidspunkter.

@K_B_B
ja kunne godt forestille mig at der er en del forskel, men tvivler på hvor mange guides jeg kan finde specefikt til PokerStars 20-50 bb borde i forhold til short stacking generelt. Men søger selvfølgeligt helst information/guide til de bestemte borde jeg kommer til at spille på, tvivler bare på at der er meget at finde.

16-11-2010 15:38 #7| 0

Hvilke stats vil i mene er mest optimale til shortstack borde?
VIP/PF Raise/Agg/flop c-bet/flop fold c-bet . hvad mere?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar