Pokerlejren: 10-12 samlet på pokerkontoret

#1| 14

Så er pokerlejren for alvor kommet i gang og i den her blog vil jeg beskrive hvad jeg ser som de helt centrale fordele ved at sidde på et pokerkontor sammen i stedet for at grinde alene foran skærmen.

Dagen på vores pokerkontor starter typisk med at vi mødes til en fælles træning ved 8-9 tiden og alt fra floorball, fodbold, volleyball eller løft af vægte i det lokale fitnesscenter kan være på programmet.

Det at have kollegaer som alle har en stor konkurrencementalitet og som derfor har lyst til at konkurrere er naturligvis et kæmpe incitament for ikke blot at få trænet, MEN også at få rykket overliggeren for den enkelte træning. (og dermed få mere ud af træningen)

I dagens løbetest omkring søerne præsterede Mr. Saibot i hvert fald at løbe i en tid som selv de kenyanske og etiopiske løbere ville være stolte af…,-)

Efter dagens træning tager vi mod kontoret og det faktum at man som pokerspiller faktisk ”tager på kontoret” gør at det er meget nemmere at undgå overspringshandlinger (såsom lige at se en TV-serie, ligge på sofaen, tjekke for mange facebook tråde etc.).

Når man ankommer på kontoret er der en masse kollegaer som også er der for at grinde og det giver et kæmpe incitament for:

1. At få lagt en masse volume (timer) i spillet
2. Blive bedre

Netop det at være på et pokerkontor er ideelt for at blive bedre i forskellige aspekter af spillet. Først og fremmest har du en masse kollegaer som du kan snakke hænder med og derudover kan du heller ikke tillade dig at foretage en masse tiltmoves, (i form af at råbe, kaste med ting etc.) da dine kollegaer sidder og arbejder seriøst med deres spil.




Naturligvis er dette kun ud fra en antagelse om at der skabes dette arbejdsmiljø og det er der heldigvis på vores kontor!

Én god ting mere ved at dele pokerkontor med nogle dygtige kollegaer, som jeg vil nævne i denne blog, er at når man forlader kontoret og cykler hjem så er arbejdsdagen slut og man kan fokusere 100 % på de andre ting man prioriterer i livet. Familie, venner, fritidsinteresser etc.

På mange arbejdspladser er det meget populært med hjemmearbejdspladser (hvor man kan svare på arbejdsmailen og downloade vigtige dokumenter til aftenkaffen), MEN hvis man til dagligt arbejder på et pokerkontor så mener jeg personligt at det er meget vigtigt at man ikke spiller poker når man er derhjemme. (Homegames og sessioner med vennerne er naturligvis helt ok).

Hvis man også spiller poker hjemme foran skærmen i privaten så tror jeg at der er en stor chance for at man ikke kan adskille tingene ad og at ens arbejde (i dette tilfælde poker) kommer til at fylde alt for meget.

Ligegyldigt hvilket arbejde man har tror jeg, at det er meget vigtigt at have andre interesser for at opretholde glæden ved arbejdet. Hvis man ikke helt kan holde sig fra arbejdet når man er hjemme så kan man jo altid snige en pokerbog ind på natbordet..,-)

/Kasper

05-09-2012 11:28 #2| 0

Gode pointer omkring det at holde pokeren adskilt fra de andre aspekter af ens liv.

Uden tvivl netop det som var det største problem for mig de første år af min pro. pokerkarriere hvor jeg grindede hjemmefra

05-09-2012 11:49 #3| 0

Det ser godt nok lækkert ud! WP! :)

05-09-2012 23:34 #4| 0

Det ser godt ud og i indlæggene, er der rigtig mange gode argumeneter for at samles på et kontor (hvis man er god nok ;-) Bliver spændende at følge!

Jeg er lige lidt nysgerig - når i spiller i dagtimerne, er der så tilstrækkelig action på de forskellige sites? Møder i ligesindede europæiske grindere eller hvilken verdensdel renser i? Jeg troede egentlig at "Pro'er" spillede om aftenen/natten?!

Hilsen Relojoto

06-09-2012 12:03 #5| 1

Super godt indlæg Kasper, og jeg synes det ligner et rigtig fedt kontor i har fået jer der.

Jeg har et enkelt spørgsmål. Jeg ville godt høre om i benytter jer af "relics", som eksempelvis hestesko, harefødder og specielt vinkekatte? Jeg kender op til flere personer der hårdnakket påstår at sådanne ting bringer dem held, er det noget i tror på på kontoret?

Mvh. Kaldemesteren...

06-09-2012 13:54 #6| 4

Er ret sikker på de bruger keramik ugler.

Det gør enhver seriøs poker spiller :-)

06-09-2012 22:21 #7| 0

Alle former for relics og overtro er en meget væsentlig del af enhver vindende pokerspillers arsenal Kasper..,-)

@Relojoto: Generelt er der i dagstimerne en stor blanding af hobbbyspillere og regs. Så det er stort set det samme som resten af døgnet. Dog er aktiviteten jo meget mere heftig om aftenen/natten....

Men der er rigelig action i alle former for pokerspil i løbet af dagen...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar