PN NFL KEEPERS LEAGUE 2016 (1 pladser tilbage!!!)

#1| 0

Own your own NFL team:

Så er muligheden her endelig, du kan nu få fuld control over dit eget NFL hold I mere end blot en enkelt sæson. Dette er spillet, hvor du skal formå at skabe det meste konkurrencedygtig hold over en periode på 5 år. Om du vælger at gå efter at samle et hold bestående af ene af fremtidige talenter i håbet om at skabe et powerhouse af et hold til sæson 4 og 5, eller om du laver et mix af pålidelige veteraner og mere boom or bust talenter i håbet om at skabe et konkurrencedygtig hold over samtlige sæsoner er helt op til dig.


Kort sum up:
Spillet løber over 5 sæsoner, der draftes første sæson 24 spillere, efter sæsonen skal 6 af disse franshice tagges (de bliver på dit hold) resten lægges i free agency puljen sammen med de nye rookies som kan draftes til sæson 2. Hver sæson har du mulighed for at vinde kolde kontanter, mens der lægges lidt ekstra i puljen til den afgørende sæson 5 plus præmier til de hold ejere som har klaret det bedst henover alle sæsoner.


Prisen er 1.000 DKK pr. Sæson, hvoraf der betales for to sæsoner inden starten på første sæson, hvilket medfører at sæson 5 er gratis. Da 2.000 kroner ikke blot er et greb i lommen fordeles betalingen over to omgange det første år. 1.000 DKK skal falde første gang den 1 Marts, mens næste betaling skal falde 1. August. Herefter betales der hvert år (undtagen sæson 5) 1.000 DKK hver den 1. August.


Der betales 1 sæson forud for at sikre deltagelse. Af denne grund kan man ikke få sine penge udbetalt skulle man ønske at trække sig, da de vil blive brugt til at hverve en ny hold ejer, der derved får 1 gratis sæson til at rette bod på eventuelle huller. Man er dog velkommen til at sælge sit hold, kan man finde en køber. Hver spiller må naturligvis kun eje 1 hold.


Er dette noget for dig, så skynd dig at melde dig til i denne tråd, da der max kan være 12 deltagere.


For at kunne deltage, skal du have Facebook, da der oprettes en lukket facebook gruppe for deltagerne hvori der kan diskuteres trades, smashtalk etc.


Jeg vil agere bank, medmindre der er nogle som har noget imod dette, ligesom jeg også påtager mig rollen som commisioner.


Reglerne:


Point: Samme point system som under normale fantasy spil, kender du ikke disse, så spørg endelig.
Roaster: Man skal starte et team bestående af følgende positioner hver runde. 1xQB, 2xRB, 2xWR, 1xTE, 2xFlex (WR,RB,T), 1xK, 1xDEF og endelig har man 12 bænk pladser, hvilket samlet giver et roaster size på 22 spillere.

Keepers: Hver sæson skal man franshise tagge (vælge hvem man vil beholde) 6 spillere. Resten ryger direkte ind i draften sammen med de nye rookies, og som draftes inden den efterfølgende sæson starter.

Draft: Første sæson bliver en normal snake draft, hvor der trækkes lod om rækkefølgen. Herefter bliver draft rækkefølgen afgjort af placeringen i den seneste overståede sæson, hvor den dårligst placerede får første draft pick og så fremdeles.
Free agency: De spillere som henover draften ikke vælges betegnes free agents og kan frit samles op af alle hold. Skulle et hold eller flere være interesseret i den samme spiller klares dette ud fra auctionsprincippet. Hver hold vil hver sæson have et samlet budget på 200 fiktive penge. Ønsker du så at samlet en free agent op skal du anonymt byde et beløb mellem 0 – 200. Det hold der byder højest vinder spilleren. Needless to say, hvis du bruger alle dine penge på en enkelt spiller har du ikke flere penge denne sæson og kan kun samle spillere op som ingen andre har har gjort claim på.
Divisioner + Slutspil: Der vil blive lavet 3 divisioner (ved 12 deltagere), hvoraf de 3 divisions vindere alle går videre til playoff plus den spiller med bedst record (wildcard). Baseret på record vil spillerne der ender på 5 – 10 pladsen ligeledes spille et seperat playoff om de sekundære placeringer. Disse
placeringer er ikke ligegyldige i forhold til præmiefordeling og draft rækkefølge. Divisionerne vil der blive trukket lod om inden sæson 1, og disse divisioner ligger fast hele spillet.

Trades: Der vil kunne trades spillere som der kan normalt, men der vil ligeledes kunne trades med draftpicks for kommende drafts (hvis denne option er mulig på NFL.com).
Præmier: Ud af de 1.000 kroner, der hvert år betales pr. Sæson går 80% til præmier den aktuelle sæson, 15 % går til en samlet pulje som fordeles efter spillet, mens de resternede sidste 5 procent bliver en del af betalingen for sæson 5, der derved
vil blive en anelse mere lukrativ en de første fire sæsoner.
Den samlede pulje, der består af 15 % af hvert års indskud gives til de 3 hold ejere der har klaret det bedst over hele spillet. Dette foregår ved at man får point svarende til 12 point for at vinde en sæson, 11 for at blive nummer 2 og så fremdeles. Den person, der har flest point efter alle 5 sæsoner kåres som den samlede vinder. Dette skulle gerne medfører at man ikke fuldstændig smider sit hold i en given sæson, da samtlige sejre vil tælle i det samlede regnskab. Kampen om at ende på 9 pladsen i stedet for 10 pladsen, er derfor lige så meget værd som kampen om at ende som nummer 1 i stedet for nummer 2 i forhold til at skrabe ekstra point sammen til den samlede stilling.


Præmier ved 12 deltagere sæson 1 til og med 4:
1st: 4.800 DKK
2nd: 2.880 DKK

3rd: 1.920 DKK

Præmier ved 12 deltagere for sæson 5:

1st: 6.300 DKK

2nd: 3.780 DKK

3rd: 2.520 DKK

Præmier baseret på hele spillet til udbetaling efter sæson 5:

1st: 4.500 DKK

2nd: 2.700 DKK

3rd: 1.800 DKK


Betaling: Som skrevet ovenfor vil betalingen ske hvert år den 1 August, med undtagelse af sæson 1 hvor der betales 1.000 DKK både den 1 Marts og den 1. August, mens at der ikke foretages betaling i sæson 5.


Har jeg glemt eventuelle regler eller andet, der er væsentlig så skriv endelig så vi kan få det be/afkræftet hurtigst muligt.


Now get signed up!
Med dette er der ikke andet at sige end, skynd jer at få meldt jer til, jeg garanterer sjov, underholdning frustrationer og muligvis glæde som langt overskygger prisen på de 1.000 kroner som reelt set kun 1 eller to byture man eventuelt ikke engang husker ;-)

Redigeret af MrFrank d. 10-08-2016 15:51
29-12-2015 15:44 #2| 0
OP

Deltagere:

1. MrFrank

2. Rasmus M

3. Peller

4. Acparma

5. Hadetsjovt

6. MichaelFabiano

7. Mike

8. Salken

9. Panzerknackr

10. Jonasnc

11. SMI12

12. Greenline1


Substitutes:

1. Lede

2.

3.

Redigeret af MrFrank d. 30-12-2015 18:39
29-12-2015 17:31 #3| 0
MrFrank skrev:
Kort sum up:
Spillet løber over 5 sæsoner, der draftes første sæson 24 spillere, efter sæsonen skal 11 af disse franshice tagges (de bliver på dit hold) resten lægges i free agency puljen sammen med de nye rookies som kan draftes til sæson 2. Hver sæson har du mulighed for at vinde kolde kontanter, mens der lægges lidt ekstra i puljen til den afgørende sæson 5 plus præmier til de hold ejere som har klaret det bedst henover alle sæsoner.



Keepers: Hver sæson skal man franshise tagge (vælge hvem man vil beholde) 6 spillere. Resten ryger direkte ind i draften sammen med de nye rookies, og som draftes inden den efterfølgende sæson starter.




In, men kan du ikke lige forklare det her

29-12-2015 17:40 #4| 0
OP
peller skrev:
In, men kan du ikke lige forklare det her

ahh godt spottet, der er tale om 6 franchise tagget spillere pr. sæson - det er rettet i OP


Jeg skriver dig op

Redigeret af MrFrank d. 29-12-2015 17:42
29-12-2015 20:25 #5| 0

Bravo Frankie. Super setup og godt beskrevet.

Er lidt i tvivl om 22 mand er for meget trods alt. Er med på at vi skal have flere, hvis vi skal starte flere - og man skal have plads til lidt talent udvikling.

Men 12 hold med 22 mand - frygter jeg vil give meget begrænset freeagency aktivitet.

Men har aldrig spillet en keeperliga før - så har ingen evidens omkring det.


Er selvfølgelig in uanset endeligt setup.

Redigeret af Acparma d. 29-12-2015 20:26
29-12-2015 21:45 #6| 0
OP
Acparma skrev:Bravo Frankie. Super setup og godt beskrevet.
Er lidt i tvivl om 22 mand er for meget trods alt. Er med på at vi skal have flere, hvis vi skal starte flere - og man skal have plads til lidt talent udvikling.
Men 12 hold med 22 mand - frygter jeg vil give meget begrænset freeagency aktivitet.
Men har aldrig spillet en keeperliga før - så har ingen evidens omkring det.

Er selvfølgelig in uanset endeligt setup.

Fest du er in.


Læste lidt forskellige steder omkring keeper Leagues, og de fleste steder var normalen faktisk 24 eller 26, jeg var dog ligeledes bange for at free agency ville være helt tømt, men det skulle gerne give lidt mere trade aktivitet, og man skulle gerne kunne beholde eventuelle studs som ryger på IR og gerne nogle up and commings :)

29-12-2015 21:45 #7| 0
OP

Allerede 33% fyldt, og flere har indikeret interesse. Forhåbentlig kan vi få det op og stå.


Kender I nogle er i velkommen til at invitere dem så længe de har Facebook

Redigeret af MrFrank d. 29-12-2015 21:47
30-12-2015 00:40 #8| 0

Ok. God pointe.

30-12-2015 00:50 #9| 0

In! Men synes det skal være en option at betale de først 2k ved sæson start - da det ikke bør være nødvendigt at have penge bundet allerede fra Marts =)

30-12-2015 00:53 #10| 0

klar

Redigeret af Salken d. 30-12-2015 05:04
30-12-2015 00:54 #11| 0
OP
MichaelFabiano skrev:In! Men synes det skal være en option at betale de først 2k ved sæson start - da det ikke bør være nødvendigt at have penge bundet allerede fra Marts =)

Cool Fabs.


Hmm er heller ikke fordi jeg gerne vil have folk til at binde penge, men mere for at få en klar indikation om folks deltagelse, ligesom jeg håber/tror det er bedre for deltagelsen at folk betaler 1000 i marts og 1000 i august i stedet for 2000 i marts og vi så eventuel står og mangler en eller to personer, som ikke lige har 2k.

But I dont know

30-12-2015 02:01 #12| 0

Jeg har en makker der er klar.

Han hedder Mike

30-12-2015 02:31 #13| 0
OP
peller skrev:Jeg har en makker der er klar.
Han hedder Mike

Cool, han er skrevet på og så er der kun 5 pladser tilbage

30-12-2015 03:46 #14| 0

Jeg er in. Men vil mene, der skal føjes en masse regler på det udlæg, du er kommet med. Er dog pt i Hong Kong til d.12, så kan først komme med forslag, når jeg er kommet hjem.

30-12-2015 11:23 #15| 0
OP
Panzerknackr skrev:Jeg er in. Men vil mene, der skal føjes en masse regler på det udlæg, du er kommet med. Er dog pt i Hong Kong til d.12, så kan først komme med forslag, når jeg er kommet hjem.

Alletiders Panzer, jeg skriver dig op.


Fedt hvis du ville skrive lidt til eventuelle regler du mener der bør tilføjes når du er tilbage

30-12-2015 11:23 #16| 0
OP
Salken skrev:klar

Cool, havde ikke lige set dig i første omgang, du er skrevet på

30-12-2015 13:02 #17| 0

Jeg er på! :)

30-12-2015 14:35 #18| 0

Hold da op, skal da lige skynde mig og finde ud af om det er noget for mig :D

30-12-2015 14:43 #19| 0

Man kan ikke lave 1 hel division eller 2?, så chancen er mindre for et hold der går 7-7ca. går i playoff, istedet for et hold der har klaret sig markent bedre.

30-12-2015 15:56 #20| 0
OP
Greenline1 skrev:Man kan ikke lave 1 hel division eller 2?, så chancen er mindre for et hold der går 7-7ca. går i playoff, istedet for et hold der har klaret sig markent bedre.

Synes klart det skal diskuteres, det kunne være en mulighed. Synes dog også det har sim charme at have divisioner, men det kan evt tages som en afstemning blandt de 12 deltagere

30-12-2015 15:57 #21| 0
OP
Greenline1 skrev:Hold da op, skal da lige skynde mig og finde ud af om det er noget for mig :D

2 pladser tilbage, så ikk al for lange spekulationer :

30-12-2015 17:56 #22| 0

Jeg var med i en league paa mit arbejde for første gang i år. Det synes jeg var mægtigt sjovt.



Jeg tager gerne en af de to sidste pladser, hvis der stadig er ledigt.



Forresten, kunne man ikke overveje at ændre således, at antallet af spillere man beholdte hver sæson steg. Altsaa 7 spillere efter saeson 2, 8 spillere efter saeson 3 og 9 spillere efter saeson 4. Saa har man virkelig mulighed for at bygge et staerkt hold op til den afsluttende saeson og ikke kun grundstammen i sin roster.

Redigeret af SMI12 d. 30-12-2015 17:57
30-12-2015 17:57 #23| 0

Jeg er også klar.

30-12-2015 18:14 #24| 0
MrFrank skrev:
Synes klart det skal diskuteres, det kunne være en mulighed. Synes dog også det har sim charme at have divisioner, men det kan evt tages som en afstemning blandt de 12 deltagere

Det burde nok være 2 divisioner så, ellers så skal man have 1 division uden playoff, syntes faktisk det er en meget god idé, med 1 division uden playoff, så er der ingen tvivl om hvem er den rette vinder og er nummer 2 og 3.

30-12-2015 18:29 #25| 0

Jeg er også klar :) Nogen som tilfældigvis har en guide, eller et par gode fif, de vil dele lidt ud af ifht. almindelig fantasy?

30-12-2015 18:37 #26| 0
OP
SMI12 skrev:Jeg var med i en league paa mit arbejde for første gang i år. Det synes jeg var mægtigt sjovt.



Jeg tager gerne en af de to sidste pladser, hvis der stadig er ledigt.



Forresten, kunne man ikke overveje at ændre således, at antallet af spillere man beholdte hver sæson steg. Altsaa 7 spillere efter saeson 2, 8 spillere efter saeson 3 og 9 spillere efter saeson 4. Saa har man virkelig mulighed for at bygge et staerkt hold op til den afsluttende saeson og ikke kun grundstammen i sin roster.

Du er på

30-12-2015 18:37 #27| 0
OP
Greenline1 skrev:Jeg er også klar.

Du får sidste plads :)

30-12-2015 18:38 #28| 0
OP
Lede skrev:Jeg er også klar :) Nogen som tilfældigvis har en guide, eller et par gode fif, de vil dele lidt ud af ifht. almindelig fantasy?

Du er desværre 13 mand Lede, men jeg kan skrive dig på som første suppleant, erfaring viser at et par stykker plejer at falde fra

30-12-2015 18:42 #29| 0

Fedt, Syntes også man kunne sætte keepers antal lidt op? da ens hold består af 22 spillere :)

Hvad synes i andre?

30-12-2015 20:03 #30| 0

Jeg tænker 8 keepers, men har ingen erfaring på området.

30-12-2015 21:04 #31| 0
OP
Greenline1 skrev:Fedt, Syntes også man kunne sætte keepers antal lidt op? da ens hold består af 22 spillere :)
Hvad synes i andre?

De 6 er sat for at give liv i draften, og samtidig være med til at jævne ligaen, men jeg er helt åbent for ændringer.

Vi er allerede nået 12 deltagere plus en suppleant, så jeg vil snarest lave en Facebook gruppe, hvor jeg vil smide et par polls op så vi kan stemme om f.eks antal keepers, om vi skal have 1, 2 eller 3 divisioner

10-08-2016 15:53 #32| 0
OP

Bumper lige denne fantastiske mulighed.


Vi har PT 1 plads ledig (muligvis 2 hvis tilmeldingerne kommer hurtigt).


Just do it!!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar