PN NFL Fantasy 2020/2021 *Lukket*

#1| 0

Efter et par opfordringer samler jeg igen handsken op, og hoster et par NFL Fantasy football leagues på NFL.com. 


League 1: Standard NFL league næsten som vi har haft de andre år

      • Snake draft
      • 1 division
      • 4 playoff pladser (går til top 4 i divisionen)
      • Standard scoring system
      • Roaster vil indeholde følgende:1 x QB, 2 x RB, 3 x WR, 1 x TE, 1 x Flex (WR, RB, TE), 1 X DEF, 1 x K, 7 x Bench
      • Waiver wiren vil fungerer som auction med 200 fiktive penge over hele sæsonen 
      • Trade deadline er 6 November

       

      League 2: Superflex League (se roaster for forskellen mellem denne og ovenstående)

      • Snake draft
      • 1 division
      • 4 playoff pladser (går til top 4 i divisionen)
      • Standard scoring system
      • Roaster vil indeholde følgende: 1 x QB, 2 x RB, 3 x WR, 1 x TE, 1 x Flex (WR, RB, TE), 1 x SUPERFlex (QB, WR, RB, TE), 1 X DEF, 1 x K, 7 x Bench
      • Waiver wiren vil fungerer som auction med 200 fiktive penge over hele sæsonen
      • Trade deadline er 6 November

      Draft:

      • Draft vil være søndag den 6 September for begge ligaer. League 1 starter 21.00, mens league 2 starter 21.30.  

         

        Buy-in og Prizepool:

        • Begge leagues har et buy-in på 1.000 DKK 
        • Prizepool går til top 3 med følgende fordeling 50%, 30% og 20%.

        Betaling & Tilmelding:

        • Det er først til mølle princippet der er gældende, man kan ikke reservere et spot. Man har en plads når jeg har modtaget betaling.
        • Betaling foregår via Mobilepay (alternativt bank), nummer kan fåes ved at skrive PB til mig
        • Betaling er bindende - hvis man ønsker ikke at deltage står man selv for at finde en replacement
        • Begge leagues gennemføres ved 10 deltagere og cappes ved 12. Opnåes der ikke 10 deltagere sendes penge naturligvis retur. Ved 10 deltagere køres der kun to divisioner, eller samme setup

         

        Andet:

        • Jeg tager igen rollen som commish, og står også for accept af trades (accept af trades kan ikke garanteres med under 2 timer til kickoff, så lav eventuelle trades i god tid). 
        • Skulle NFL ligaen i år ikke blive afviklet eller skulle der bliver ændret radikalt i sæsonen (jeg afgør dette), så gennemføres fantasy spillet heller ikke, og indskud føres naturligvis tilbage.

         

        Er der nogle spørgsmål så skriver I bare - hvert år har vi haft nye spillere med, så der er plads til alle og alle typer spørgsmål.

         

        /MrFrank

         

        Redigeret af MrFrank d. 01-09-2020 23:03
        06-07-2020 16:56 #2| 0
        OP

        Standard League:

        1. MrFrank
        2. Hadetsjovt
        3. Nilsson
        4. Dragostino

        5. Birk
        6. CSkouberg
        7. Sembach
        8. Acparma
        9.
        Brills7
        10. aLETman
        11. Davidatt
        12. Rewind

         

        SUPERFlex League:

        1. MrFrank
        2. Hadetsjovt
        3. Nilsson
        4. Dragostino

        5. Birk
        6. CSkouberg
        7. Acparma
        8. Davidatt
        9. Rewind
        10. Grizzle
        11. Krukow
        12. Greenline1

         

        Redigeret af MrFrank d. 10-07-2020 14:07
        06-07-2020 17:02 #3| 0

        Fedt, at du gider MrFrabk. 

        In i begge. Jeg vil gerne slå et slag for, at vi kører 0,5 ppr. 

        Jeg er desuden kæmpe fan af, at vi kører med én division i år.  

        06-07-2020 17:04 #4| 0
        OP
        Nilsson skrev:

        Fedt, at du gider MrFrabk. 

        In i begge. Jeg vil gerne slå et slag for, at vi kører 0,5 ppr. 

        Jeg er desuden kæmpe fan af, at vi kører med én division i år.  

         

         

        Jeg er frisk på PPR - lad os lige se hvad folk siger. 
        Hvis der er stemning ændrer vi det bare inden der er for mange der melder sig på det nuværende. 
        06-07-2020 17:09 #5| 0

        Hej alle Jeg vil meget gerne være med i begge ligaer, hvis det er muligt. Mit spillenavn er HelpMeJebus! Jeg er også tilhænger af PPR. Mvh Casper

        Redigeret af Cskouborg d. 06-07-2020 17:24
        06-07-2020 17:33 #6| 0

        Tilmelding - begge ligaer

        06-07-2020 18:10 #7| 0
        OP
        Nilsson skrev:

        Fedt, at du gider MrFrabk. 

        In i begge. Jeg vil gerne slå et slag for, at vi kører 0,5 ppr. 

        Jeg er desuden kæmpe fan af, at vi kører med én division i år.  

         

         Vi har allerede 3 som ikke har indikeret om de er frisk på 0,5 PPR og da der var marginal interesse sidste år - så holder vi den standard. En eventuel 3 League laves som PPR ligesom jeg nok skal huske det næste år.

        06-07-2020 18:17 #8| 0
        MrFrank skrev:

         

         Vi har allerede 3 som ikke har indikeret om de er frisk på 0,5 PPR og da der var marginal interesse sidste år - så holder vi den standard. En eventuel 3 League laves som PPR ligesom jeg nok skal huske det næste år.

        Skal vi ikke lige se, hvorvidt folk er friske inden vi udelukker muligheden? Det gør spillet væsenligt mere interessant.  

        06-07-2020 19:22 #9| 0

        Nummer to league var faktisk 0,5 ppr sidste år så vidt jeg kan se.

        06-07-2020 19:25 #10| 0
        OP
        Nilsson skrev:

        Nummer to league var faktisk 0,5 ppr sidste år så vidt jeg kan se.

         

        Sidste år var fuld PPR, men kun med 10 deltagere - dog var det også 2 QB

        Det bliver for bøvlet at skulle hente accept for dem som har signed op - det bliver standard scoring i denne omgang :-)

        Om det er sjovere er vel en smagssag - jeg er ikke helt sikker på hvad jeg synes er sjovest endnu - synes begge formater kan noget.


        off-topic - kender du en godt gratis sted, hvor man kan lave sine egne best Ball Leagues?

        06-07-2020 19:35 #11| 0
        MrFrank skrev:

         

        Sidste år var fuld PPR, men kun med 10 deltagere - dog var det også 2 QB

        Det bliver for bøvlet at skulle hente accept for dem som har signed op - det bliver standard scoring i denne omgang :-)

        Om det er sjovere er vel en smagssag - jeg er ikke helt sikker på hvad jeg synes er sjovest endnu - synes begge formater kan noget.


        off-topic - kender du en godt gratis sted, hvor man kan lave sine egne best Ball Leagues?

        Tja, det ser selvfølgelig rigtigt nok. Men tror det er tredje år i træk jeg foreslår det. Og jeg kan ikke umiddelbart se nogen, der direkte foretrækker standard. Kan obv være via PM. Du styrer det 100p - jeg kan bare bedst lide ppr, da det tilføjer en ekstra dimension til både draft og når man ser det. Mere lir så at sige. 

        Men igen lad mig understrege, at jeg er glad for, at du gider stå for det + at vi spiller 1 division i år. Det er nice. Har ikke prøvet best ball-formatet endnu.

        06-07-2020 20:43 #12| 0

        Jeg er også på league 1 i år.

        Sender pengene straks

        06-07-2020 20:48 #13| 0
        OP
        Sembach skrev:

        Jeg er også på league 1 i år.

        Sender pengene straks

         

         Modtaget :-)

        06-07-2020 21:26 #14| 0

        Jeg napper vanen tro også en plads i begge.

        06-07-2020 21:27 #15| 0
        OP
        Acparma skrev:

        Jeg napper vanen tro også en plads i begge.

         

         Stærkt - du er på

        07-07-2020 11:26 #16| 0

        Klar på Standard League.

        07-07-2020 13:02 #17| 0

        Napper gerne et spot i standard league.


        Det går frem af for mig... taber ikke alle kampe længere 😂

        07-07-2020 13:36 #18| 0

        Jeg er klar på standard igen i år. Måske også Superflex. Overfører ASAP

        07-07-2020 15:05 #19| 0
        OP

        Så er der allerede kun 1 plads tilbage i Standard ligaen, det går stærkt - hvem skal have den sidste plads :D

        07-07-2020 22:15 #20| 0

        Den tager jeg. Jeg er klar på begge ligaer. Sender penge med det samme. 

        08-07-2020 07:59 #21| 0
        OP

        Så har vi allerede fået fyldt standard ligaen op - godt arbejde PN!

        Ligeledes er der kun 3 pladser tilbage i SUPERFLEX ligaen.

        08-07-2020 09:17 #22| 0

        Klar på begge!!

        08-07-2020 09:19 #23| 0

        Hvor overfører jeg til? Send gerne pb

        08-07-2020 09:27 #24| 0
        OP
        Grizzle skrev:

        Hvor overfører jeg til? Send gerne pb

         

         Sender lige en PB


        Der er desværre fyldt i Standard ligaen.

        09-07-2020 08:50 #25| 0
        OP

        @Kresten

        @Buub

        @Cains

        @MichaelFabiano


        2 af jer der skal have de to sidste pladser i SUPERFLEX ligaen?

        09-07-2020 09:43 #26| 0
        OP

        1 Plads tilbage :)

        Hvem skal have den :)

        09-07-2020 18:04 #27| 0

        Tak for buddet. Men må erkende det ikke er en god forretning for mig at deltage i fantasy 🙈

        10-07-2020 10:46 #28| 0
        OP

        Så har vi alle registeret og betalt i Standard Liagen, og vi mangler blot at @Rewind for smidt sit hold ind i ligaen. 

        Efter som der er betalt, har jeg dog randomized draftrækkefølgen således at draftrækkefølgen bliver som følger:

         

        1. Cskouberg
        2. Dragostino
        3. MrFrank
        4. Rewind
        5. Nilsson
        6. aLETman
        7. Brills
        8. Birk
        9. Sembach
        10. Davidatt
        11. Acparma
        12. Hadetsjovt

         

        Vi mangler fortsat en enkelt i SUPERFLEX, skal vi ikke lige finde den sidste. 
        @Nilsson finder vi den sidste starter vi rundspørge op om en 0,5 PPR league :)

        10-07-2020 13:42 #29| 0

        Jeg tager den sidste plads så 🤷🏾‍♀️

        10-07-2020 14:06 #30| 0
        OP
        Greenline1 skrev:

        Jeg tager den sidste plads så

         

         

        Fantastisk (Y)
        11-07-2020 08:34 #31| 0
        MrFrank skrev:

        Så har vi alle registeret og betalt i Standard Liagen, og vi mangler blot at @Rewind for smidt sit hold ind i ligaen. 

        Efter som der er betalt, har jeg dog randomized draftrækkefølgen således at draftrækkefølgen bliver som følger:

         

        1. Cskouberg
        2. Dragostino
        3. MrFrank
        4. Rewind
        5. Nilsson
        6. aLETman
        7. Brills
        8. Birk
        9. Sembach
        10. Davidatt
        11. Acparma
        12. Hadetsjovt

         

        Vi mangler fortsat en enkelt i SUPERFLEX, skal vi ikke lige finde den sidste. 
        @Nilsson finder vi den sidste starter vi rundspørge op om en 0,5 PPR league :)

         

         Jeg er klar på 0,5!

        11-07-2020 13:04 #32| 0

        Også mig. Måske med lidt flere flex-spots :)

        11-07-2020 19:14 #33| 0
        OP

        Jeg skal nok lige vende tilbage på den - folk der er klr må gerne lige skrive det i tråden eksplicit - tror allerede vi er 7 - 8 allerede.

        Vi skal op på 10 før jeg gider, men mon ikke vi kan det.

        11-07-2020 19:20 #34| 0

        Hep. Men ville foretrække, at vi får lidt tid til at afslutte de to øvrige drafts. Ellers bliver jeg nødt til at springe fra. Synes i forvejen det er for presset med de to som kun er en halv time forskudt.

        11-07-2020 20:09 #35| 1
        OP
        Nilsson skrev:

        Hep. Men ville foretrække, at vi får lidt tid til at afslutte de to øvrige drafts. Ellers bliver jeg nødt til at springe fra. Synes i forvejen det er for presset med de to som kun er en halv time forskudt.

         

         Så tænker jeg næsten vi skal have fundet en anden dag til denne draft.

        Det kunne være søndagen før eller en af hverdagene op til Thursday Football

        11-07-2020 22:51 #36| 0

        Jeg er også frisk på en ½ point ppr. Syntes det er god ide og holde drafts forskudt, snakkede vi også om sidste år. 


        Draftorder Superflex ?

        12-07-2020 07:48 #37| 0
        OP
        dragostino skrev:

        Jeg er også frisk på en ½ point ppr. Syntes det er god ide og holde drafts forskudt, snakkede vi også om sidste år. 

         

        Draftorder Superflex ?

         

         Mangler fortsat enkelte betalinger, så ingen draftorder før der er modtaget betaling fra alle :-)

        13-07-2020 08:43 #38| 0
        OP

        Så forsøger vi os med en 0,5PPR league også. 

         

        https://www.pokernet.dk/forum/nfl-fantasy-half-ppr-league.html#newest

         

        Gå gerne ind og bekræft, penge og tilmelding fungerer på samme måde som med ovenstående. 

         

        NB: Husk at tjekke den draft dato som er anderledes. 

        13-07-2020 16:10 #39| 0
        OP

        Så har vi ligeledes en draft rækkefølge klar for SUPERFLEX ligaen, hvor vi nu har fuld betaling. 

         

        1. MrFrank
        2. Grizzle
        3. Plummers
        4. Greenline1
        5. Pooh
        6. Dragostino
        7. Acparma
        8. Rewind
        9. Hadetsjovt
        10. Nilsson
        11. Cskouborg
        12. Birk

         

        @Grizzle

        @Greenline1

        @Dragostino

        @Nilsson

        @Cskouborg

        13-07-2020 16:15 #40| 0
        OP

        Nvm

        Redigeret af MrFrank d. 13-07-2020 16:25
        15-07-2020 12:41 #41| 0

        nogen i slot 1-5 i superflex-ligaen der vil trade ned til slot nr. 6?

        15-07-2020 12:51 #42| 0

        Eller 5. Eller 10. I siger bare til. Er også åben for andre positioner. 

        19-07-2020 22:35 #43| 0

        Hej

        Det er første gang jeg er med i år, så vil lige høre om det fungere med 2 drafts nærmest oveni hinanden? Kan man følge med?
        Jeg har aldrig prøvet at drafte til 2 ligaer på samme tid og ved ikke om jeg kan finde ud af det. Derfor kommer jeg her med et forsigtigt bud(fra en nytilkommer): hvad med at starte dragten for standard ligaen kl 20? Så er vi forhåbentlig færdige(eller i hvert fald ved de sidste runder) med den første draft.

        20-07-2020 07:34 #44| 0
        OP
        Cskouborg skrev:

        Hej

        Det er første gang jeg er med i år, så vil lige høre om det fungere med 2 drafts nærmest oveni hinanden? Kan man følge med?
        Jeg har aldrig prøvet at drafte til 2 ligaer på samme tid og ved ikke om jeg kan finde ud af det. Derfor kommer jeg her med et forsigtigt bud(fra en nytilkommer): hvad med at starte dragten for standard ligaen kl 20? Så er vi forhåbentlig færdige(eller i hvert fald ved de sidste runder) med den første draft.


         Hej,

        Om det fungerer er naturligvis en smagssag, men vi har i hvert fald kørt dette setup de sidste par år. Personligt synes jeg det fungerer ganske fint, da jeg har okay styr på hvem jeg targeter.

        Draft bliver ikke flyttet på nuværende tidspunkt, det var en præmis for at signe op - vi er en række af de samme deltagere som har en anden League kørende, hvor draft starter klokken 20 :-)

        20-07-2020 08:00 #45| 0

        Det er helt fint. Jeg må bare prøve at holde styr på det hele. Det bliver måske også lidt hektisk med 2 drafts der starter på samme tid.

        27-07-2020 07:39 #46| 0

        Hej alle. 

        Jeg tænker, det er en god idé at komme uheldige (corona-)situationer i forkøbet og være enige om, hvad der sker såfremt sæsonen aflyses efter x antal kampe. Aflyses ligaen og alle beløb tilbagebetales? Vinder vedkommende med best record? Vinder vedkommende med flest point scoret? 

        Spørgsmål som naturligvis bør være afklaret inden situationen opstår og MrFrank står alene med beslutningen. Jeg er personligt ligeglad - bare det ligger klart på forhånd.

        27-07-2020 07:48 #47| 0
        OP
        Nilsson skrev:

        Hej alle. 

        Jeg tænker, det er en god idé at komme uheldige (corona-)situationer i forkøbet og være enige om, hvad der sker såfremt sæsonen aflyses efter x antal kampe. Aflyses ligaen og alle beløb tilbagebetales? Vinder vedkommende med best record? Vinder vedkommende med flest point scoret? 

        Spørgsmål som naturligvis bør være afklaret inden situationen opstår og MrFrank står alene med beslutningen. Jeg er personligt ligeglad - bare det ligger klart på forhånd.

         

         God pointe. 
        Min holdning er klart at spillet voides, da vi i ovenstående scenarie ikke ville have spillet PO. 

        27-07-2020 08:46 #48| 0
        MrFrank skrev:

         


         God pointe. 
        Min holdning er klart at spillet voides, da vi i ovenstående scenarie ikke ville have spillet PO. 




        Jeg er enig.

        Aflyses ligaen derimod under fantasy playoff, så synes jeg til gengæld, at præmierne skal uddeles mellem playoff holdene ligeligt.
        27-07-2020 10:30 #49| 0
        OP

        Jeg tillader mig lige at hijack, og som commish træffe en beslutning.

        Skulle NFL sæsonen blive aflyst på et hvilket som helst tidspunkt inden Fantasy Regular Season er afsluttet så tilbagebetales pengene til alle deltagere. 

        Skulle NFL sæsonen blive aflyst efter endt Fantasy Regular Season, enten inden eller efter start af Fantasy Playoff, så udbetales pengene ligeligt til de Fantasy Playoff deltagere som stadig er tilbage. 

         

        Ovenstående betyder at skulle et hold have matematisk sikret sig playoff deltagelse en eller flere runder inden Fantasy Playoff, så modtages der altså kun ens egen andel såfremt ligaen bliver aflyst. 
        Er fantasy regular season derimod afsluttet, vil de eksisterende playoff deltagere modtage en lige fordeling af den samlede præmiesum.

        27-07-2020 11:44 #50| 0

        Fint. Hvad hvis sæsonen udskydes på ubestemt tid som vi har set det i andre ligaer/sportsgrene? 

        28-07-2020 07:58 #51| 0
        OP
        Nilsson skrev:

        Fint. Hvad hvis sæsonen udskydes på ubestemt tid som vi har set det i andre ligaer/sportsgrene? 

         

         Så tager jeg den til den tid - synes det bliver for svært at spekulere over, da det kommer til at afhænge af hvor langt henne i sæsonen vi er samt hvor lang udskydelsen eventuelt bliver. 

        28-07-2020 08:46 #52| 0
        MrFrank skrev:

         

         Så tager jeg den til den tid - synes det bliver for svært at spekulere over, da det kommer til at afhænge af hvor langt henne i sæsonen vi er samt hvor lang udskydelsen eventuelt bliver. 

        Med tanke på, hvad der sker i MLB pt. så er det bare ikke et specielt usandsynligt scenarie. Det er heller ikke usandsynligt, at sæsonen afkortes. Hvad sker der så? I stedet for, at du skal tage beslutningen alene - hvilket er lidt uheldigt imo - så er det nok fornuftigt at have en diskussion om det inden sæsonen starter. Eller i hvert fald have nogle tanker nedfældet om det inden der kommer følelser og egeninteresser i spil (for alles vedkommende). 

        28-07-2020 09:00 #53| 0

        Grundlæggende er min holdning, at vi har signet op og tilmeldt os ud fra den forudsætning, at det er en hel NFL sæson.

        Forkorter NFL sæsonen efter vores draft, så ændrer det efter min opfattelse forudsætningerne.

        Og derfor synes jeg, at vores fantasy skal annulleres, hvis det sker. Også for at undgå, at der går følelser og egen interesse i det.

        Men det er min mening.

        28-07-2020 09:07 #54| 0
        Sembach skrev:

        Grundlæggende er min holdning, at vi har signet op og tilmeldt os ud fra den forudsætning, at det er en hel NFL sæson.

        Forkorter NFL sæsonen efter vores draft, så ændrer det efter min opfattelse forudsætningerne.

        Og derfor synes jeg, at vores fantasy skal annulleres, hvis det sker. Også for at undgå, at der går følelser og egen interesse i det.

        Men det er min mening.

        Det kan jeg sagtens se fornuften i. Jeg er sådan set ligeglad med, hvad vi beslutter - bare vi er enige om det. Det ville tilgengæld irritere mig grusomt, hvis jeg er 8-0 og NFL derefter skærer kampene fra 16 til 14 eller 12 og MrFrank så annullerer sæsonen uden det har været aftalt, at det er fremgangsmåden på forhånd. Jeg påpeger det mest af alt for at undgå en sådan situation. 

         

        28-07-2020 09:27 #55| 0

        Enig. Så længe der er en klar plan, inden vi går i gang, så bakker jeg op om det hele.

        Dog bliver det svært at gardere sig mod alle scenarier, men en aflysning og en forkortelse af sæsonen er gode ting at få talt om inden.

        Det virker dog som om, at NFL kører rimelig meget på, selv om corona smadrer af sted derover.

        28-07-2020 09:56 #56| 0
        OP

        Jeg er helt enig i at have afklaring på plads inden vil være ideelt - jeg tror bare ikke vi kan afklare alle mulige scenarier på forhånd inden, hvorfor jeg vil ende i en situation, hvor jeg enten skal træffe en beslutning eller tolke en afklaring vi laver nu som kun delvist rammer det real life scenarie vi potentielt kommer til at stå i.

        28-07-2020 16:16 #57| 0
        MrFrank skrev:

        Jeg er helt enig i at have afklaring på plads inden vil være ideelt - jeg tror bare ikke vi kan afklare alle mulige scenarier på forhånd inden, hvorfor jeg vil ende i en situation, hvor jeg enten skal træffe en beslutning eller tolke en afklaring vi laver nu som kun delvist rammer det real life scenarie vi potentielt kommer til at stå i.

         Selvfølgelig kan vi ikke forudsige ethvert tænkeligt scenarie. Men mindre kan imo også gøre det. Det var også mere bare for lige at smide en føler ud - den reelle diskussion er nok væsentligt lettere at tage ultimo august, når vi er tættere på sæsonstart, og vi ved meget mere. 

        Miami Marlins har 17 spillere, der er blevet testet positiv de seneste dage. Det går satme stærkt, og det er nok utopisk at forestille sig, at NFL-sæsonen ikke bliver påvirket af den her situation. Taget holdstørrelser og transport i betragning. 

        28-07-2020 16:20 #58| 0
        OP

        Jeg er også meget spændt på hvordan det kommer til at foløbe - umiddelbart forstår jeg det som at enhver spiller der har en temperatur over en bestemt niveau ikke må vøre på stadion på gameday, hvorfor det bliver spændende at se hvor ofte et fantasyhold ert nødt til at scramble at the last minute - måske vi kan/bør udvide bench. 

         

        Men jeg synes det er alletiders du bringer det op - og ja, vi kan tage en føler start august hvor vi formentlig også har et andet informationniveau. 

        05-08-2020 18:44 #59| 0

        Hej alle

        Hvad siger I til at adde nogle ekstra(1 eller 2) IR spots. Jeg kan se at NFL.com har lavet deres default settings til 3 IR spots.

        06-08-2020 11:44 #60| 0

        Hej Boys

        God idé med IR spots.

        God idé med klar plan for hvordan vi afgør ligaen, hvis den forkortes/udskydes eller aflyses undervejs.

        Hvordan det sidste gøres i praksis kan være svært. Jeg synes dog vi skal prøve at gøre det simpelt så muligt - og så leve med, at det måske ikke bliver 100% fair.

         

        06-08-2020 13:13 #61| 0
        Acparma skrev:

        Hej Boys

        God idé med IR spots.

        God idé med klar plan for hvordan vi afgør ligaen, hvis den forkortes/udskydes eller aflyses undervejs.

        Hvordan det sidste gøres i praksis kan være svært. Jeg synes dog vi skal prøve at gøre det simpelt så muligt - og så leve med, at det måske ikke bliver 100% fair. 

        Enig. Det er iøvrigt nok yderst tvivlsomt, hvorvidt sæsonen kan afvikles 100p uden ændringer, som tingene udvikler sig derovre. Derfor mener jeg vi skal være noget mere fleksible end blot at aflyse fantasy, hvis sæsonen ændres. Ellers synes jeg sgu det er spild af tid at preppe osv. 

        06-08-2020 13:47 #62| 0
        OP

        Jeg er også klar på at tilføje et par RES pladser - dog synes jeg ikke at jeg kan finde reglerne for disse nogen steder. Er der nogen som kan linke til dem et sted?

         

        Som jeg har forstået kan man flytte spillere med et officielt PUP, EXE eller IR tag fra sit roaster til RES pladserne, men man kan ikke hente en waiver wire spiller direkte fra waiveren til RES listen, så skal han ind omkring ens hold.

        Hvordan fungerer det hvis en spiller er på RES listen, og hans IR tag fjernes men at hans fantasy manager ikke flytter ham fra RES spottet?

        06-08-2020 17:06 #63| 0

        Hej

        digitalcare.nfl.com/hc/en-us/articles/115003745988-Setting-Your-Lineup

        Det ser ud til du har ret angående add’s til ens roster. Hvis en spiller ikke længere har et tag det gør at han kan være på RES pladsen, så kan man sagtens optjene point alligevel. Man kan dog ikke trade eller hente nogen fra waiver wiren før han er tilbage på ens bænk.

        07-08-2020 12:27 #64| 0
        OP
        Cskouborg skrev:

        Hej

        digitalcare.nfl.com/hc/en-us/articles/115003745988-Setting-Your-Lineup

        Det ser ud til du har ret angående add’s til ens roster. Hvis en spiller ikke længere har et tag det gør at han kan være på RES pladsen, så kan man sagtens optjene point alligevel. Man kan dog ikke trade eller hente nogen fra waiver wiren før han er tilbage på ens bænk.

         

         Alright tak for link det giver mening. 

        07-08-2020 12:36 #65| 0
        OP

        **Update**


        Jeg tilføjer 3 RES pladser til alle 3 PN leagues. 

        Dette gøres for at mindske et teams performance ved eventuelle Corona IRs. 
        Som i sikkert har læst har NFL indført et Covid IR tag som giver mulighed for at re-aktivere en spiller så snart han er medically cleared, og ikke vente de minimum 8 uger som ellers er tilfældet for IR. 
        Ved at tilføje RES pladserne får alle hold derved mulighed for at flytte en spiller med Covid over på RES pladserne og derved plads til at smale en ny spot-player op i stedet for at man skal til at droppe en spiller. 

        Reglerne for RES pladserne er rigtig godt beskrevet i Cskouborgs link, men ganske kort er de således:

        1) Kun spillere med et tag kan flyttes til RES pladserne (NON, IR, EXE, PUP, SUS)

        2) Kun spillere fra ens roaster kan flyttes til RES, men kan derfor ikke flytte en spiller fra waiver direkte over på ens RES

        3) Har man en spiller på sin RES hvor der ikke længere er et tag (ikke længere på IR for eksempel) så har holdet ikke mulighed for at trade eller samle spillere op før man har ordnet sit RES setup. 

        07-08-2020 12:57 #66| 0
        MrFrank skrev:

        **Update**


        Jeg tilføjer 3 RES pladser til alle 3 PN leagues. 

        Dette gøres for at mindske et teams performance ved eventuelle Corona IRs. 
        Som i sikkert har læst har NFL indført et Covid IR tag som giver mulighed for at re-aktivere en spiller så snart han er medically cleared, og ikke vente de minimum 8 uger som ellers er tilfældet for IR. 
        Ved at tilføje RES pladserne får alle hold derved mulighed for at flytte en spiller med Covid over på RES pladserne og derved plads til at smale en ny spot-player op i stedet for at man skal til at droppe en spiller. 

        Reglerne for RES pladserne er rigtig godt beskrevet i Cskouborgs link, men ganske kort er de således:

        1) Kun spillere med et tag kan flyttes til RES pladserne (NON, IR, EXE, PUP, SUS)

        2) Kun spillere fra ens roaster kan flyttes til RES, men kan derfor ikke flytte en spiller fra waiver direkte over på ens RES

        3) Har man en spiller på sin RES hvor der ikke længere er et tag (ikke længere på IR for eksempel) så har holdet ikke mulighed for at trade eller samle spillere op før man har ordnet sit RES setup. 

         

         Skide godt arbejde. 

         

        Jeg har dog lige et spørgsmål. Er man ikke forpligtet til at flytte en spiller fra RES pladserne, når de ikke længere har et tag. En ting er, at man ikke har lov til at trade eller samle spillere op, men man må vel heller ikke "misbruge" RES pladserne til spillere, som ikke længere har et tag. Og hvis en spiller ikke selv flytter spilleren tilbage eller dropper vedkommende, så er det vel her, at commish må træde ind og gøre det (efter en advarsel selvfølgelig). 

        07-08-2020 13:19 #67| 0

        Min erfaring med at bruge IR, er at det kommer af sig selv. Hvis man sætter en “god” spiller på RES pladsen, så er man også interesseret i at trække ham tilbage i sit line-up. Hvis det derimod er en perifær-spiller, så er der nok alligevel ikke nogen fra de andre hold det er interesseret i at samle ham op.

        07-08-2020 13:26 #68| 0
        OP
        Sembach skrev:

         

         Skide godt arbejde. 

         

        Jeg har dog lige et spørgsmål. Er man ikke forpligtet til at flytte en spiller fra RES pladserne, når de ikke længere har et tag. En ting er, at man ikke har lov til at trade eller samle spillere op, men man må vel heller ikke "misbruge" RES pladserne til spillere, som ikke længere har et tag. Og hvis en spiller ikke selv flytter spilleren tilbage eller dropper vedkommende, så er det vel her, at commish må træde ind og gøre det (efter en advarsel selvfølgelig). 

         

         Ideelt set jo - jeg kommer desværre bare ikke til at kunne håndhæve det ordentlig, derfor må vi holde os til de restriktioner det giver fra platformens side, og ellers henvise til god sportmandsship. 

        11-08-2020 15:14 #69| 0
        OP

        Draft rækkefølgen er opdateret, alle må gerne tjekke at den er sat op korrekt. 

        12-08-2020 11:11 #70| 0
        MrFrank skrev:

        Draft rækkefølgen er opdateret, alle må gerne tjekke at den er sat op korrekt. 

         

         Har forsøgt at være inde og kigge på det i relation til standard ligaen. Umiddelbart kan jeg ikke se draftrækkefølgen. 

         

        Under Draft info står der følgende:

         

        Draft Information

        Draft Type: Live

        Draft Date: Sunday, Sep 6, 2020 at 9:00pm CEST

        Draft Order: The draft order will be randomized before the draft.

        Note that the Commissioner can alter the draft order prior to your draft time.

        Dette i modsætning til 0,5 ppr ligaen, hvor draftrækkefølgen står under Draft info

        Redigeret af Sembach d. 12-08-2020 11:11
        12-08-2020 12:31 #71| 0
        OP
        Sembach skrev:

         

         Har forsøgt at være inde og kigge på det i relation til standard ligaen. Umiddelbart kan jeg ikke se draftrækkefølgen. 

         

        Under Draft info står der følgende:

         

        Draft Information

        Draft Type: Live

        Draft Date: Sunday, Sep 6, 2020 at 9:00pm CEST

        Draft Order: The draft order will be randomized before the draft.

        Note that the Commissioner can alter the draft order prior to your draft time.

        Dette i modsætning til 0,5 ppr ligaen, hvor draftrækkefølgen står under Draft info

         

         Du har helt ret, den havde jeg ikke fået opdateret. 

         

        Nu skulle alle 3 leagues have opdateret draftrækkefølge :)


        Tak for info

        27-08-2020 13:09 #72| 0
        OP

        Hvis der er nogen som er interesseret i draft position 3 så bytter jeg gerne. 

         

        Jeg tager gerne spot 1 eller mid round spots. 

        27-08-2020 18:11 #73| 0

        Superflex - Hvis nogen med draftspot 1-5 er interesseret i at trade ned til nr. 6 er jeg frisk

        28-08-2020 12:45 #74| 0
        OP

        Jeg har traded draftspot med Birk. 

        Jeg rykker derfor ned på 8. pladsen, og Birk rykker op som nummer 3 i standard ligaen. 

        01-09-2020 09:08 #75| 0

        Flere spots tilbage?

        01-09-2020 19:01 #76| 0
        OP
        Dalle skrev:

        Flere spots tilbage?

         Nope - total udsolgt

         

        01-09-2020 22:15 #77| 0
        MrFrank skrev:

         Nope - total udsolgt

         

         

         Jeg tror overskriften på tråden godt kan snyde folk til at tro at der er et spot ledigt :-)

        01-09-2020 23:03 #78| 0
        OP
        peller skrev:

         

         Jeg tror overskriften på tråden godt kan snyde folk til at tro at der er et spot ledigt :-)

         

         Done

        04-09-2020 10:46 #79| 0

        Nu nærmer vi os draft- og sæsonstart. Måske vi skulle få igangsat diskussionen om, hvad der sker hvis sæsonen ændres. Fx hvis et hold får udskudt deres kamp osv. i en given uge. 

        Det ser umiddelbart ud til, at NFL har godt styr på det og tester massivt for at kunne tage potentiel spredning i opløbet. Men de reelle udfordringer opstår nok først nu her, når holdene begynder at rejse land og rige rundt. 

         

        Jeg er af den umiddelbare holdning, at vi skal være lidt mere fleksible ift. afviklingen af fantasy-sæsonen end hvad der hidtil er lagt op til. Jeg er med på, at vi ikke kan forudsige ethvert tænkeligt scenarie og dermed heller ikke på forhånd tage stilling til dem - men nogle åbne retningslinjer for ruling er nok en god idé. Det er nok en form for transparens og konsensus om, hvad der skal ske. Vi bruger alle en del tid på det her, så det vil være ærgerligt at alt det arbejde bliver skyllet ud i toilettet pga. en udskudt uge i WK10. 

         

        Hvad tænker I andre? 

        04-09-2020 19:09 #80| 0
        OP

        Der er ikke lang tid til draften (søndag) så alle bedes tjekke at draftpositioner etc er som det skal være.
        Der er begrænset med muligheder på dagen, så eventuelle fejl skal meldes inden søndag klokken 17 :-)

        04-09-2020 21:15 #81| 0

        Ser fint ud herfra :) Håber sgu vi får en spændende sæson på trods af alle omstændighederne

        26-12-2020 12:15 #82| 0

        Hvem er det der spiller under fanen "Autodraft"? 

         

        =)

         

        Og så er jeg fandme glad for ikke at møde nummer 41 i denne runde !!!!

        Redigeret af aLETman d. 26-12-2020 12:16
        26-12-2020 12:50 #83| 0
        aLETman skrev:

        Hvem er det der spiller under fanen "Autodraft"? 

         

        =)

         

        Og så er jeg fandme glad for ikke at møde nummer 41 i denne runde !!!!

        Det er mig.

        26-12-2020 13:12 #84| 0

        Cool =)

         

        Håber ikke jeg taber med alt for mange point :P Skal vist håbe på en skade eller til Henry, Hill og Jones for at have bare en lille chance..

        26-12-2020 18:19 #85| 0
        aLETman skrev:

        Cool =)

         

        Håber ikke jeg taber med alt for mange point :P Skal vist håbe på en skade eller til Henry, Hill og Jones for at have bare en lille chance..

        Jeg tror, du undervurderer variansen. Du kan sagtens vinde 👍 

        26-12-2020 20:33 #86| 0

        Såååå

        26-12-2020 22:55 #87| 0

        Kan ikke klage over den start.... Eneste negative at sige er at TB12 ikke spillede anden halveg :(

        27-12-2020 20:29 #88| 0
        OP

        Tillykke til alle de kommende vindere :-)

        Endnu en sjov sæson er næsten overstået, tiltrods for et par få Corona udbrud.

        Dem som ender i top 3 må gerne sende mig enten mobilnummer (inklusiv navn) til MobilePay eller betalingsoplysninger, så får jeg overført gevinster når runden er endegyldigt færdig.


        Tak for i år :-)

        29-12-2020 11:23 #89| 0

        YYYYYEEEEEEEEEESSSSSSSSSS Nummer 1!!!

         

        Endelig lykkedes det ikke at blive ligaens prügelknabe.... Ret vildt ligaen var så lige i år med x4 9-5 records i finalen.

         

        Helt vildt så mange season ending skader, der var i løbet af sæsonen. For ikke at snakke om Covid, selvom jeg vistnok gik 100% fri i denne liga.

         

        Tak for i år ! Leger nok med igen næste gang 

        ← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
        Skriv et svar