PLO600 - bundset på turn får modstand

#1| 0

Omaha Pot Limit ($3/$6 USD)
Seat 1: HERO ($882.15 in chips)
Seat 2: V1 ($1138.05 in chips)
Seat 3: V2 ($747.60 in chips)
Seat 4: V3 ($600 in chips)
Seat 5: V4 ($1671.45 in chips)
Seat 6: V5 ($465 in chips)
HERO: posts small blind $3
V1: posts big blind $6
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [2 2 A K]
V2: folds
V3: folds
V4: folds
V5: raises $9 to $15
HERO: calls $12
V1: calls $9
*** FLOP *** [Q 8 6] - pot 45
HERO: checks
V1: checks
V5: checks
*** TURN *** [Q 8 6] [2] - pot 45
HERO: bets $29.15
V1: raises $101.05 to $130.20
V5: folds
HERO:??


V5 har åbnet knappen hver gang der er foldet til ham. Han er dygtig vindende reg.
V1 har vi ikke alverden på, udover ved ved han er breakeven/svagt vindende reg. Han har kun siddet kortvarigt ved bordet, og har fået stakken ved std setup (set mod kombodraw i 3-bettet pot)

Har en dbl suited handske men med et par 2 har jeg ikke lyst til at 3-bette pre og spille en stor pot oop hvor vi har svært ved at floppe hårdt, selvom han åbner bredt!, men skal vi så bare folde ?

Floppet misser vi totalt, og giver egentligt bare op - men den bliver checket rundt og vi klonker så bundset på turn.
Leader turn (med min std size både for made hands og draws) men får nu fuld pot på nakken af V1 (bb)

Hvad gør vi nu??
-folder og glemmer hånden (han har jo overset hver gang)?

-raise/folder?
-raise/caller?

-call?
-hvilke riverkort caller vi så på og hvilke folder vi til? Hvilke, hvis nogen, leader vi?

Redigeret af ALU200 d. 16-12-2011 06:50
16-12-2011 15:23 #2| 1

Nu spiller jeg ikke helt så højt som dig, men muligvis kan mit input bruges alligevel :)

Er V5 en SS reg?

Preflop tror jeg du er bedst tjent med at folde. 2'erne er danglers og med dit SB-call, giver du BB fine odds til at calle. Selvom dine flushdraws spiller okay multiway, er det ikke en fantastisk handske at spille OOP vs to regulars. Så dybe er i trods alt ikke dig og V1.

Flop c(/fold) er fint imo. Vi misser totalt og teksturen rammer begge villains range. V5's checkback på floppet er lidt tricky med hans stacksize. Har du en ide om, hvor meget han cbetter? Som defualt har jeg en ide om, at han cbetter dette board hyppigt. Han kan tage ned, for protection og fordi det rammer hans BTN-range.

På turn ser jeg call som vores bedste option. River bliver lidt noget peeez, da mange af de hænder V1 fortsætter med, har solid equity mod os. Som spillet, checker jeg de fleste rivers. Hvis ikke jeg regner helt forkert, har V1 ca et potbet tilbage, som vi vel får i hoved på en 10-12 forskellige kort? NVM

Edit: DOH! Jeg bytter rundt på V1 og V5's stacks på turn.
V1's floplinie kontra turnaction er en sjov størrelse. I hans spot, antager man vel, at shortstacken cbetter dette bord ofte. Derfor kunne c/r være oplagt med et set/top2/kombodraws.

Redigeret af Grethe d. 16-12-2011 17:39
16-12-2011 16:32 #3| 0

call, vi får relativt ofte et " gratis showdown " hvis villain har overset. Går ud fra han checker tilbage når de fleste draws completer.

du tror ikke villain kan have Q8 her ?

16-12-2011 16:59 #4| 0
OP

@grethe
V5 er lidt ligegyldig på turn, havde ham kun med hvis nogen ville spille pre anderledes. Nej han er ikke SS, ved ikke lige hvorfor han ikke sad med fuld stack her.
V1 har os dækket og væsentligt mere end et potbet tilbage til river.

@kochman
Hvis villain (V1) har overset og vi får 'gratis' showdown, taber vi jo! Og hvis han better betaler vi ham vel af på alle blanke?
Hvis boardet parrer betaler vi af de gange han har bedre hus end os og han checker bag de gange vi vinder. Eller c/f?
Hvis han har draw der rammer, smider vi på river?
Hvis han har draw der misser og han skyder igen sidder vi i tricky spot, hvor jeg mest har lyst til at folde, men det kan vi vel ikke hvis vi caller turn er det vel for at calle alle blanke rivers ?

Han kan godt have Q8 (med draw), men ser set og kombodraws som klart den største del af hans range.

Alt i alt kan villain vel spille perfekt mod os og vi vil samtidig begå en masse fejl på river.

16-12-2011 17:41 #5| 0

yes jeg er helt med på, at vi taber hvis villain har overset :)

men jeg tror godt du ved hvad jeg mener med et gratis showdown, right.

men hvis alternativet er at komme ind ( jeg syntes ikke fold er en option endnu ) mod en range bestående af de hænder du beskriver. Er det så ikke bedre at calle og spille en river ? det eneste der kan blive et problem er når villain laver bluffer med sit FD på river når straighten completer.

Uden at vide mig sikker på niveauet på plo600, så tjekker villain vel bedre made hands bagved på alle og nok også på de fleste straigt completers ?

Så nej vi kan selvfølgelig ikke folde på AKQ86 rivers,


16-12-2011 18:52 #6| 0

Kunne være rart at vide hvor tit V1 cr flop

jo dårligere spillere jo mere bange bliver jeg for det raise på turn.

16-12-2011 19:10 #7| 0

Jeg skal ikke gøre mig klog på så høje stackes, og selvom det allerede er kommenteret på syntes jeg det er et ualmindeligt dårligt call OOP pre nå du endda ved at Button er en vindende reg?

Syntes selv turn er call da det lidt ligner et repot med top2 eller et godt turnkort der giver en masse draws til BB?

River bliver i dette tilfælde selvfølgelig tricky, men villains range har for mange combos i hans range til at jeg kan finde et fold frem, omvendt er det lidt sørgeligt at gå død med bottomset og være virkeligt dårligt inde. Jeg tror jeg check-caller river hvis hvis et ikke straight/spar kort rammer

17-12-2011 22:33 #8| 1

Jeg folder ikke preflop.

Jeg tror det er lidt for tyndt at 3b turn, så det bliver et call, og en række kedelige scenarier på river.

17-12-2011 22:39 #9| 0

nevermind ;D

Redigeret af McKiki d. 17-12-2011 22:40
17-12-2011 23:05 #10| 1

Preflop synes jeg er marginalt omend det godt kan forsvares at kalde op med nut suit og 2nd nut suit.

Det er utrolig vigtigt at have med i overvejelserne hvor ofte V5 c-better da det umiddelbart ligner et missed checkraise, hvis han ofte checker bag i 3 vejs så bliver den mere tricky.

Lidt flere tendenser på villain kunne selvfølgelig også være lækkert.

Selvom jeg hader det så tror jeg at jeg ender med fold. Det virker med fuldpot sizingen som en mand der gerne vil bygge potten/protecte end et kombi draw, der er kun et kort i decket vi kan bruge hvor vi ikke enten bliver valuetownet eller bliver nødt til at folde fordi hele verdenen completter.

Villain har enten combodraw, Q8 han 'overspiller' eller oversettet os og OOP i en non inflated pot tror jeg det er +ev bare at mucke, speciel grunden sizingen der virker til den nutty side og kan tåle hvis du kommer back over the top.

18-12-2011 00:10 #11| 0

god coach vi har

som om du har skrevet mine tanker--vil dog stadig gerne ha holc på banen

18-12-2011 05:18 #12| 0
OP

@asger_b
3b var egentligt aldrig i mine overvejelser, da jeg ikke kan se os komme godt ind.
Men synes også call er super kedeligt, da alle kort på nær den sidste 2er på river bliver noget lort når vi checker og han skyder. Han chekcer selvfølgelig bag en del gange, men vel nærmest kun de gange hvor vi har ham slået (=ingen value)og de gange hvor han har settet og et af drawsne completer.

@MetalMania
Har desværre ikke nogle brugbare stats.
Er 100% enig i dine betragtninger, og endte derfor med at folde af præcis de årsager du nævner.
Hader bare at folde set, når der ikke allerede ligger til str8 eller flush...

18-12-2011 08:26 #13| 0

Jeg tror, det er ret exploitable at folde så stærke made hands i sådan et spot her (specielt fordi vores b/c range i så fald bliver ekstremt skewet mod hænder, der check-folder 70% på river). Det er uheldigt.

18-12-2011 15:11 #14| 0
MetalMania skrev:
Selvom jeg hader det så tror jeg at jeg ender med fold. Det virker med fuldpot sizingen som en mand der gerne vil bygge potten/protecte end et kombi draw, der er kun et kort i decket vi kan bruge hvor vi ikke enten bliver valuetownet eller bliver nødt til at folde fordi hele verdenen completter.


Hvad er din callingrange på turn, hvis du mucker bundset her?
19-12-2011 02:58 #15| 0

@Asger

Jeg er i og for sig enig og også derfor jeg hader spottet og at smide den. Vi er helt enige om det bliver exploitable hvis vi begynder at smide bottom set bare fordi vi får modstand.

Omvendt, så uden yderligere dynamik, reads mv så synes jeg godt det kan forsvares indtil vi har set nogle flere tendenser hos villain istedet for bare at lukke øjnene og kalde ned i håb om vi er godt inde

@Grethe

Det er som nævnt meget modstanderafhængigt. Min filosofi er dog at inden jeg har dannet mig et indtryk af mine modstandere vil jeg hellere mucke i spots som dette specielt ift at hans sizing af turn raise hælder imod nutty hands og kan tåle hvis vi kommer indover.

Min callingrange i et spot som dette hælder klart mere imod stærke draws hvor jeg kan forsøge at søge value hvis jeg klonker eller evt bluffe nogle hænder af hvis det rigtige kort falder.

Men klart at 22 er i callingrangen også da jeg ikke altid selv gider lægge mig ned i et spot som dette selvom jeg tror det er det bedste play i en pot some dette hvor det ikke giver mening villain laver et play og hvor potten er non-inflated

Bottomline, jeg advokerer selvfølgelig ikke for man altid bare skal mucke et bundset fordi man møder modstand men synes det her spot bare er super tricky og klam. Rangen vi kan opsætte for villain er bare like at vi aldrig er wa men enten wb eller slimly ahead og i grelle tilfælde har vi 0%. Derfor i spottet og uden yderligere dynamik tror jeg det korrekte spil er fold men klandrer absolut ikke nogen hvis man tager ABs linie, hvis nogen vil ind nu så synes jeg dog det er elendigt :)

19-12-2011 04:10 #16| 0

Metal - Det der "non inflated" du skriver et par gange...Er det ikke det samme som os andre der ikke er helt opdateret med den nyeste internationale pokerjargon kalder en lille pot? :-)

Jeg er også på vognen med et bet/call på turn. Jeg er enig i at det umiddelbart kan ligne et missed c/r på floppet, som nemt kunne være overset, men det er bare en for stram range at sætte ham på, ud fra den action, til at retfærdigøre at folde 22 her. Der kan også sagten være kombinationer med Q8, som har noget yderligere draw eller samler FD op på turn i hans range.

19-12-2011 07:45 #17| 0

Jeg kan se alle tre options som superior alt afhængigt af villain.

Mod denne type tror jeg ikke det er exploitable at folde - det er jo ikke fordi breakeven/nutpeddle-spillere plejer at være specielt gode til at tænke poker.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar