PLO500, TTP og blocker

#1| 0

Villain 44/33, til den friske side preflop (3b 12% fra CO, samme fra andre positioner). Postflop lidt det samme, men ikke sådan overly aggro. Han folder 47% til cbets generelt. Jeg åbner ca. 25% fra utg+1.

Eff. staks 660 (132 bbs).
6 handed.

Jeg åbner utg+1 med AKT9ss, K. Han caller, resten folder.

Flop: A 7 3x. Pot: 40.

Jeg byder 30, han betaler meget hurtigt.

Turn: Tx. Pot: 100.

Jeg byder 80, han snap-potter til 340. Hero..?
04-02-2013 05:25 #2| 0

Lidt underligt at han raiser her, efter som du har top 2 med redraws, så han repper mest den samme hånd som dig også med redraws eller et slowplayet set. Jeg har svært ved at komme væk her, med den information du har på ham og sætter dem ind på turn.

Har skrevet overstående ud fra at du har flush draw, er lidt i tvivl om det bare en singel K spar du har?

Redigeret af caladin d. 04-02-2013 05:26
04-02-2013 08:53 #3| 0

Han har kun 1 spar, men villain har altså ikke nut-flush draw i hvert fald.

Redigeret af Tassadar d. 04-02-2013 08:59
04-02-2013 10:41 #4| 0

Korrekt Villain ikke har nut fd, men det behøver han vel heller ikke for at spille turn sådan og vores blocker K kan vi ikke rigtig bruge til ret meget længere da Villain ligner en der har comittet sin stack.
Når han ikke så meget som overvejer et raise på floppet kan han vel ikke være super stærk der og på turn ligner han pludselig det modsatte. Nu kender jeg ikke vores turn og river CB frekvens så det er svært at se om Villain kan lave et move baseret på dem, dog ikke det fedeste board at gøre det på.
Jeg hælder til at Turn rammer ham rigtig godt top2+fd, top2+oe eller noget 789T agtigt med spar.
Han ser stærk ud og jeg tror ikke vi kan spille for stacks her...Fold

04-02-2013 11:08 #5| 0

Jeg er meget enig med HEPTAGENIA, villian er comittet og kan meget vel være på et frihjul her, eller wrap + FD. Så det er et fold herfra og en lille note på hans linje.

04-02-2013 11:25 #6| 0

Et turnet wrap + FD 3-better han vist preflop.

Jeg kan ikke finde ud af, hvad han har, men det ligner, at vi er slået. Et slowplayet set er mit umiddelbare bud. Andet skal han vel tænke over på enten flop eller turn.

04-02-2013 12:30 #7| 0

@OP

Synes det er meget feel/readbaseret det her spot, at han betaler meget hurtigt ville normalt i min bog betyde at han ikke har set, synes det lugter mere af en draw der også samler noget streg træk op på turn.

04-02-2013 13:27 #8| 0

Hvilken position caller han fra, AB?

Ved første øjekast har jeg ikke tænkt mig at folde, her er nogle tanker omkring det:
- Selvom vi har stærkere Ax i vores range end villain, er det et board hero må forventes at have en høj betfrekvens på - på både flop og turn med en stor del af vores range.
- Preflop capper flere af villains valuekombis i spottet: AAxx har han like aldrig, vi blocker diverse 2par komboer, 33xx og 77xx forekommer sjældent. Dobbeltparrede hænder 3bettets ofte pre og de gange han har dem, raiser han nok flop en fin procentdel.

Tilbage står vi med en masse kombodraws og 1-2par+redraw hands, hvor vi spiller fint, samt hvor de stærkeste bliver 3bettet preflop.

04-02-2013 23:12 #9| 0
OP

Din sidste pointe er god, Grethe. Han caller i CO (= den position, hvor han er angivet at 3b fra).

05-02-2013 09:40 #10| 0

Asger_b beskriver Villain som ikke overly agro. Jeg har svært ved at se, medmindre han selvfølgelig har et tell på hero, at den type modstander pludselig semibluffer turn med hele sin stack på et board som rammer Heros range super godt OG som hero har valgt at DB oop.
Korrekt at vi har blockere og at Villain som oftest ville have spillet anderledes pre med toppen af sin range her, men altså for mig ligner det bare et spot hvor han altid vågner op med en super handske....

05-02-2013 11:32 #11| 0

Hep,

Kan du prøve at opsætte en range for hænder han flatter floppet med og potter på turn? (Hint: Hans valuerange er super slim imo)

Evt hvilke hænder tænker du hero fortsætter med her, hvis vi folder top2?

Redigeret af Grethe d. 05-02-2013 11:39
05-02-2013 11:58 #12| 0

@Grethe

Jeg er enig i en stor del af din analyse, men kan ikke få det til at passe på Villain i spottet, ville også gerne have haft lidt flere stats på ham da der en del vigtige faktorer vi ikke kender, men ud fra det vi ved, vil jeg vurdere at en fyr som spiller 44/33/12 med FCB på 47% yderst sjældent kommer skidt ind på for stakken på turn på dette board, ser ud som en ret snæver range indeholdende sets, top2+redraw, wraps+fd.
Mange af de svagere 1-2par+redraw vil jeg tro han bare caller med i pos.

05-02-2013 12:38 #13| 0

Jeg gennemgår altid samme stribe af tanker som Grethe postede. Derefter felter jeg obv og derefter dukker villain altid op med AA83r, JJ33ss, 7755r, TT + spar osv osv.

Måske jeg bare løber dårligt eller spiller mod ualmindeligt ubalancerede regs (de sidste er nok mest sandsynligt), men de her linjer er aaaaaaltid stærke.

Redigeret af HolchKnudsen d. 05-02-2013 12:39
05-02-2013 13:24 #14| 0

Tror også du render ind i et set for det meste her, da han nok 3-better mange af sine J98, 986, 98(2 spar) rundown agtige hænder han kan semibluffe med og du som nævt tidligere er mere nutted her end han er.

Edit: Stacker nok af hvis det ikke var for dit postflop read, da du er forholdsvist langt oppe i din range og han repper ret tyndt, i forhold til hvor mange A98x etc han kan shippe. Så det kommer nok meget anpå præcis hvad du mener og hvor sikker på du er at det er korrekt og hvor meget du barreller generalt og mod ham.

Redigeret af JensMøgtyr d. 05-02-2013 13:30
05-02-2013 15:23 #15| 0
HolchKnudsen skrev:
Jeg gennemgår altid samme stribe af tanker som Grethe postede. Derefter felter jeg obv og derefter dukker villain altid op med AA83r, JJ33ss, 7755r, TT + spar osv osv.

Måske jeg bare løber dårligt eller spiller mod ualmindeligt ubalancerede regs (de sidste er nok mest sandsynligt), men de her linjer er aaaaaaltid stærke.


Yeah, men dem skal han så også lige flatte pre - kombineret med at han 3better 12% :)

Hvis vi folder her, fortsætter vi så ekstrem smal en del af vores valuerange. Hvad gør vi mod et klik?

Jeg ser ham btw lettere dukke op med 5677ds eller 89TTds end dobbeltpar. En anden pointe er iøvrigt, at vi skal lave et estimat/vægte hans range. Begrænset antal setkombier kontra kombidraws.
Redigeret af Grethe d. 05-02-2013 15:30
05-02-2013 16:07 #16| 0

@Grethe

Hvis han 3b ALLE sine AAxx,2par,stærke rundowns samt lidt andre hænder, så ryger han jo langt over de 12%, så der er fint plads til han kan dukke op med den type hænder, men er da ellers enig i at det nok oftere er 5677 like hands.

Jeg mener helt klart også vi mangler stats for at kunne beslutte os på et ordentligt grundlag, vi aner jo stort set intet om hvordan Villain spiller postflop andet end han ikke er overly agro.

Jeg vil formode han altid har en del eq når han tager den linje her, hvilket betyder han i min verden bevæger sig mellem godt 30%-100%eq.

Hvor ofte skal Villain gøre det med draws før vi kan jamme naked top2 med disse stacks mod denne type spiller?


05-02-2013 17:11 #17| 0
HEPTAGENIA skrev:
@Grethe
Hvis han 3b ALLE sine AAxx,2par,stærke rundowns samt lidt andre hænder, så ryger han jo langt over de 12%, så der er fint plads til han kan dukke op med den type hænder, men er da ellers enig i at det nok oftere er 5677 like hands.

Jeg mener helt klart også vi mangler stats for at kunne beslutte os på et ordentligt grundlag, vi aner jo stort set intet om hvordan Villain spiller postflop andet end han ikke er overly agro.

Jeg vil formode han altid har en del eq når han tager den linje her, hvilket betyder han i min verden bevæger sig mellem godt 30%-100%eq.

Hvor ofte skal Villain gøre det med draws før vi kan jamme naked top2 med disse stacks mod denne type spiller?


12% er altså en god slat. Jeg mener IKKE at han 3better alle de hænder, der giver ham 2par kombinationer på det her board. Det er ret essentielt at understrege. Eksempelvis nogle ATxx/A7xx/A3xx/T7xx hands.

Flere stats ville være fedt - eksempelvis flod2turn-cbet, raise cbet, W$WSF og W$SD.

Det kræver en større kombinations-udregning at nå frem til. Jeg har dog en ide om, at det lille antal valuekombinationer som slår os (1xAA, 1xTT, 3x77, 3x33), opvejes af de kombodraws han imo også kan spille sådan her.
Selvom du giver ham minimum 30% equity, stinker det stadig at folde vs 2par+OESD+FD og folde sine 62,5% ud :)

Hvad gør folk i villains spot med forskellige AT/A7+-redraw kombinationer?
Redigeret af Grethe d. 05-02-2013 17:12
05-02-2013 17:30 #18| 0

@grethe

mente 2par pre hænder

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar