PLO500 RR POT

#1| 0

En situation der tit sker i rr pot er hvordan pengene committes bedst mulig, så hvordan ville pn spille den her hånd.

Alle spillere sidder ca 150 bb dybe
Hero raiser til 20 med A,8,K,Q
Vilian re reraiser til 70 han er meget agressiv specielt pre flop og når han først har penge i potten er han som regel med meget tyndt.
BB vælger så at calle de 70, han er ukendt for hero men har spillet solidt og TAG
Hero Caller, der kan selvfølgelig arguenteres for et 4 bet, men stacks taget i betragtning og position mener jeg det er sprew i det lange løb.

FLOP 4,59 Pot 215
BB checks
Hero? to mugligheder som jeg ser det, bet lavt ala 75 for at induce den agressive vilian eller bet hårdt for at prøve at tage potten ned. Min range på vilian er bred alt fra SC til Høje kort, BB range er nok smallere han spiller nok kun kort der er given på et flop, dvs høje par eller en lang wrap. Men med hans check på flop føler jeg han giver op, det hans range vil miste value ved check check check, ved dog ikke om han kender vilian på samme måde som mig.

Vi tager den her analyse i step

13-07-2011 11:52 #2| 1

Hero Caller, der kan selvfølgelig arguenteres for et 4 bet, men stacks taget i betragtning og position mener jeg det er sprew i det lange løb. WHAT?????

bet lavt ala 75 for at induce den agressive vilian.. WHAT??

13-07-2011 12:02 #3| 0

Jeg checker flop med henblik på at et shove C/R. Med en SPR på lidt over 3, kan jeg ikke komme væk fra det flop med Nut-flush draw.

Hvis han checker behind, better jeg ud på stort set alle Turn kort.

13-07-2011 12:08 #4| 1

@Dennis Du synes min hånd preflop spiller godt trevejs så du gerne vil committed 50% af din stack. Det må du forklare?
Hvorfor er induce bettet dårligt her mod en meget aggro vilian.
Nu valgte jeg heller ikke at gøre det men mere for at kaste nogle tanker op i luften

@Hujelywe
Hvis jeg checker er det også for at C/R all in, men hvad gør du i de tilfælde at BB vågner op mod vilians bet?

13-07-2011 12:42 #5| 0

Ja det er for at C/R all-in.

Hvis BTN-Vilian better pot og BB reraiser all-in, skal man have 38% (forudsat at BTN folder) og 30% hvis BTN caller. Så den caller jeg…

13-07-2011 13:01 #6| 0

Jeg synes at det er et rigtig fint spot at 4bette i når villain er aggro pre.

Jeg synes ikke et "induce" bet et en mulighed, for synes det virker noget mystisk at inducebette når det eneste vi har er et nut f draw.

Synes helt sikkert bedst om at cr. Hvis villain better og bb rr, caller jeg og håber villain vil med ind med dårligere f draw f.eks.

Hvis den går ch-ch-ch så stabber jeg turn, hvis bb checker.

13-07-2011 13:14 #7| 1

@Koller og Hujelywe Jeg er enig med det i skriver omking post flop, men at i stabber alle turn må i gerne uddybe.

Forstår ikke helt hvorfor folk er så vilde med at bygge store pots op pre i PLO, ja hånden er god og stærk, men folks FOLD Equity er bare så lille pre i PLO. og synes tit du kommer skidt ind, men nok bare mig der er for Passiv

13-07-2011 13:53 #8| 1

NØØJ ville gerne se Rune_INV vs Dennis.
3-4 tabel plo200.

plzzz gør det.

13-07-2011 15:23 #9| 0

Kalle

Virker ik til der er nogen af dem der spiller så lavt?:)

Rune

MHt turn stab: Hvis bb checker til os på turn tager vi den ned RIGTIG tit uanset hva der falder på turn. For uanset hvad der falder rammer det ret sjældent noget som villain kan fortsætte på. Og hvis bb checker, jamen så har han mere eller mindre opgivet potten. Jeg ville også stabbe med luft.

Det er jo ikke fordi vi håber han 5better den ind preflop, så forstår ikke hvad du mener med vi tit kommer skidt ind?

Det handler ikke om at være vild med at bygge kæmpe pots preflop. Det handler om at vi altså også skal have en 4bet range, især mod en aggro 3better er det vigtigt. Og når han er aggro 3better er denne handske milevidt foran hans range og når han så kalder vores 4bet vil han oftere lave fejl mod os end hvis vi bare havde AAxx i vores 4bet range.
Han vil komme til at sende skillingerne helt skævt ind i nogle spots, da folk har det med at sende deres hænder light ind i 4bettet pots, fordi de har lært at regne ud hvordan de står mod AAxx. Så når vores 4bet range er bredere end AAxx vil han som sagt komme til at lave flere fejl, da han ikke kan definere vores range.

13-07-2011 15:31 #10| 0
Koller skrev:


Synes helt sikkert bedst om at cr. Hvis villain better og bb rr, caller jeg og håber villain vil med ind med dårligere f draw f.eks..


This
13-07-2011 16:40 #11| 1

har du en 4bet range andet end AAxx ?

13-07-2011 17:02 #12| 0

Jeg har svaert ved at forstaa argumentationen vedr positions. Sidder Hero i C/O og bliver 3 bettet paa knappen?

If so er det et meget nemt 4bet, IMO.

Som spillet er det et meget nemt C/R, hvor vi haaber at BB kommer med i potten.

13-07-2011 18:30 #13| 0
kochman skrev:
har du en 4bet range andet end AAxx ?


/Signed
13-07-2011 18:42 #14| 0

Indsæt nu bare HH'en. Det gør alt meget nemmere.

13-07-2011 18:46 #15| 1

har ik lige læst hva andre har skrevet... Men hvordan dette ik er det fedeste 4bet spot ever forstår jeg simpelthen ikke?!

Plz altså

13-07-2011 22:52 #16| 0

@Koller FInt jeg er enig og det giver mening.
@Alle Synes bare at det at via erfaring giver det sjældent stor value at 4 bette bredt, fordi folk føler sig så commited altid og de tror på deres 40% max. Men kan godt være det er en del af mit spil jeg skal justere lidt, men mit tre bet range er også ret smal og altid i position:-)

@Alle Action gik følgende:
Vilian better 200 q,q,j,k
BB Re raiser all in 9,5,6,7
Hero Caller

Turn 10
River 2

OG BB VInder potten med med to par

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar