PLO500 for nittet linje 2?

#1| 0

Denne gang er jeg forvildet mig på PLO500.. Vildanden har jeg 1500 hænder med 41/25.. De clashes jeg har haft med ham er fuldstændig standard setups..

Hand Information
No Limit Omaha, 5 BB (5 handed).

Table Information
Seat 1: ua4empion ($1197.25)
Seat 3: panduru30 ($490)
Seat 5: ruepins ($1037) Dealer
Seat 7: Hero ($1584) Small Blind
Seat 9: yy-jii-koo ($1532.5) Big Blind

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $10)
ua4empion: FOLD
panduru30: FOLD
ruepins: FOLD
Hero: RAISE $15
yy-jii-koo: RAISE $25
Hero: CALL $10

Flop(Pot: $60)


Hero: CHECK
yy-jii-koo: BET $35
Hero: CALL $35

Turn(Pot: $130)


Hero: CHECK
yy-jii-koo: BET $100
Hero: CALL $100

River(Pot: $330)


Hero: CHECK
yy-jii-koo: BET $300
Hero: ???

Jeg sidder dybt imod ham, og er ikke helt komfortabel med at spille alt for store pots på disse stakes i øjeblikket, så jeg vælger blot at kalde preflop.. Flop og turn er vel standard? Hvad med river? Er det nittet at tænke at han kun better så stort med nuts?

16-12-2012 23:55 #2| 1

Over mit niveau, og måske også over dit, baseret på din PLO100 hånd.

Jeg folder pre. Ikke de fedeste hånd at spille OOP, dvs jeg åbner ikke, og jeg kalder heller ikke 3-bettet.

Du bliver pænt exploitable hvis du kalder flop og turn, blot for at folde river, når du har ramt det bedste mulige du kan.

Hvad havde du gjort hvis du havde completet din lave flush på turn og han havde taget samme linie?


16-12-2012 23:57 #3| 0

Folder pre. Som spillet synes jeg det er ret std. Tror jeg jeg ender med at kalde river mod en gut der spiller 41-25. Et fold er vel os ok hvis du har nogle specifikke reads på ham der gør, at du ved han kun better/spiller (Potter på turn og river) den som han gør.

17-12-2012 00:01 #4| 0

Folder også preflop.

Du er vist nødt til at kalde river, som hånden er spillet. Du har aldrig nuts, så det er et åbenlyst bluffspot for ham.

17-12-2012 00:31 #5| 0
mrJBK skrev:
Jeg sidder dybt imod ham, og er ikke helt komfortabel med at spille alt for store pots på disse stakes i øjeblikket, så jeg vælger blot at kalde preflop.. Flop og turn er vel standard? Hvad med river? Er det nittet at tænke at han kun better så stort med nuts?

Skal vi så ikke bare blive enige om, at du spiller over dit niveau og bør rykke ned?
17-12-2012 00:37 #6| 0

folder ikke pre

c/r'er floppet

som spillet, call

17-12-2012 01:50 #7| 0

WP call

17-12-2012 05:40 #9| 0

Jeg ville lave et blocking-bet på river i niveauet $130-150ish - og folde til et evt raise, da jeg forventer, at han kun raiser med nuts. Det sparer os for en del $.

17-12-2012 07:28 #10| 0

Har du set nogen lignede fra ham før, vil gerne have lidt mere at gå efter hvis vi skal call ned her?

17-12-2012 09:17 #11| 0
OP

@Holgaard & @Ludomaniac
Blinds hedder 5/5, og hvis man checker så bliver man raiset 9/10 gange.. Og der er god chance for at kunne stjæle blinds, så jeg folder bestemt ikke preflop..

@Jensen
Hvis flushen havde ramt så havde jeg klart kaldet, da bagdørs-farven er noget mere usandsynlig end den floppede straight..

@AubreyGraham
Jeg spiller mest PLO100 og PLO200, og når jeg ser dårlige spillere på PLO500 smutter jeg også derhen.. Jeg har 13k hænder på PLO500 indtil videre, så der er en grund til at jeg sidder på dette bord.. Så selvom jeg siger at jeg ikke er helt komfortabel at sidde så dybt, så betyder det ikke at jeg skal rykke ned i limit.. Ellers tak for det gode råd..

@JoeLoL
c/r du flop for at folde til endnu et raise? Og hvad hvis han kalder? Smider du så en tønde af på turn og på river? Han kan jo sagtens blot kalde med KQ, og så bliver vi selv jo value-ownet?

@KP & @JoeLoL
Er det et call river fordi at det er et godt bluffspot for ham? I regner med at han bluffer/value-better oftere end han sidder med KQ?

@Caladin
Jeg sidder til tider med lidt for mange borde, så har desværre ikke meget andet at gå efter..

Redigeret af mrJBK d. 17-12-2012 09:19
17-12-2012 14:26 #12| 1

Det er sjældent vi bliver 3b på flop, men så tager jeg den derfra.

Jeg c/r fordi vi har en blocker til nuts + to bagdørsdraws, og jeg tvivler meget på, at vi profitabelt kan c/c flop. Vi har 4 outs til 'nuts' og en konge, der giver os en kæmpe sucker-straight. Det er desuden fedt, at beskytte dine flop-c/r's med en hånd, der kan turne en masse equity, og som er god at barrelle med, fordi den folder en masse hænder ud der har dominerende equity mod os.

Det er et rivercall, fordi du er i den absolutte top af din range, og det er ikke særlig fedt at folde toppen af ens range i et spot hvor han bør barrelle ofte.

17-12-2012 15:48 #13| 0

Alle dobbeltsuitede hænder er et auto-raise SB vs BB.

Derudover er linjen naturligvis fin, og river er et autocall. Dels har vi 30% mod hans vb range, dels har han en rimelig andel af blocker bluffs mod vores linje.

/A

17-12-2012 16:15 #14| 0

Jeg forstår ik hvorfor folk ik vil folde floppet? Altså vi vil sidde og drawe til en straight der ik er nuts?

Jeg kan meget bedre lidt flop cr end flop cc.

Som spillet er river obv et call, da vi aldrig har nuts og han har et fint bluffspot/kan VB dårligere.

17-12-2012 19:09 #15| 0

To backdoors, en ærlig cc range, og en uncapped bet/c range fra villain, gør cc>cr.

17-12-2012 19:11 #16| 0

Jeg forstår bare ik ideen med at drawe når vi kan være drawing død på nær vores backdoors.

17-12-2012 20:59 #17| 0

dobbelt gutter, to bd + at vi evt kan tage den ned på river hvis alt misser og villan checker turn bagved, vi folder alt for meget eq ved at folde her...

Prøv selv at sætte en range op for villan mod vores hånd, det er alt for weak at folde floppet i en HU pot... 3-4 vejs er det self nemmeste fold ever, men man behøves ik drawe til nuts i HU 3b pots

17-12-2012 21:43 #18| 0

@Newkid
Kan egentlig godt lide din tanke.. Men hvis du vil leade for at folde til et raise, for at spare $, så er det da turn der skal bettes og ikke river. Agree..?

Redigeret af CheeseRoyal d. 17-12-2012 21:43
17-12-2012 21:53 #19| 0
Asger_b skrev:
To backdoors, en ærlig cc range, og en uncapped bet/c range fra villain, gør cc>cr.


hvis vi ikke må bluffe en uncapped b/c range, bliver det stort set umuligt, at bluffe når vi er dybe, no?

og de to bagdørs er ligeså meget et argument for at c/r, som de er for at flatte, no? de er bedre skjult, og de realiseres med initiativ
17-12-2012 22:45 #20| 0
JoeLOL skrev:
Asger_b skrev:
To backdoors, en ærlig cc range, og en uncapped bet/c range fra villain, gør cc>cr.


(1) hvis vi ikke må bluffe en uncapped b/c range, bliver det stort set umuligt, at bluffe når vi er dybe, no?

(2) og de to bagdørs er ligeså meget et argument for at c/r, som de er for at flatte, no? de er bedre skjult, og de realiseres med initiativ


(1) På samme board, eller hvordan? De gange vi bluffer, har vi forhåbentlig en gutter og nogle blockers.
(2) Det er usikkert. På locked boards som her, er det nok generelt federe at vise agression med de bds, der kan tage noget turnheat - tror jeg(!).
18-12-2012 06:39 #21| 0

@Cheese

Jeg vil ikke kun block-bette river for at spare $ vs nuts, men også for måske at få value fra to par/3ens-hænder, som han ellers bare ville checke ned på river.

At block-bette turn vil jeg aldrig gøre i dette spot. Dels ønsker jeg jo at realisere min fd-equity såfremt han har nuts. Dels ønsker jeg at ekstrakte mere value vs den del af hans range, der bluff-c-better turn.

Hvis jeg ved, at han er barrel-horny - og jeg ved, at han er i stand til at skyde 3 barrels med blockers, så har jeg det obv fint med bare at c/c river.

Redigeret af NewKid d. 18-12-2012 06:53
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar