PLO400 - hånd 1

#1| 0

Hey PN, da jeg har travlt med at løbe meget langt under EV i NL, har jeg sat en rum tid af til at øve mig på mit PLO-spil, så jeg vil poste en række hænder fra 200 og 400 PLO herinde det næste stykke tid :-)

Da jeg så absolut ingen forståelse har af dette spil, kan nogle af de hænder jeg smider op måske godt være "standard" - så bær over med mig :-)

v1 er 40/18 fisk, v2 er 98/35 mega splasher, v3 er reg. Er jeg bedre tjent med at flatte her, eller er det ok at bygge puljen her, selvom jeg er OOP? Hvor bredt kan jeg squeeze her? v2 stacker nærmest af på hvad som helst.

gyazo.com/5917503c4197dcb50704a558b18025fc

02-08-2014 15:27 #2| 0

Hej. Langt over mit limit, men vil gerne komme med mit besyv alligevel:

Jeg flatter preflop for at holde begge fiskene inde og da jeg ikke synes vores hånd er god nok til at squeeze da vi har svært ved at floppe nuts/nutdraws, desuden har vi ingen A-blockers og hader livet når reggen 4-better preflop.
Tror vi kan tjene flere $ på at floppe set eller bedre draws end naked overpair + non NFD, da vi sjældent (aldrig?) er godt inde mod reggens stack-off range her.

02-08-2014 15:35 #3| 1

Fint.

Jeg formoder at ham der iso raiser er 98/35 fyren. (Freeman)

Jeg spiller den som dig. Og er helt uenig med Arigold om pre. Med gode men non nutty hænder som denne, vil vi gerne isolere os selv mod en dårlig spiller og/eller mod bred range og ikke holde folk inde. Hånden spiller langt bedre HU med lav SPR end 4vejs oop med halvstor SPR

Redigeret af HolchKnudsen d. 02-08-2014 15:36
02-08-2014 16:46 #4| 0
OP
HolchKnudsen skrev:
Fint.

Jeg formoder at ham der iso raiser er 98/35 fyren. (Freeman)

Jeg spiller den som dig. Og er helt uenig med Arigold om pre. Med gode men non nutty hænder som denne, vil vi gerne isolere os selv mod en dårlig spiller og/eller mod bred range og ikke holde folk inde. Hånden spiller langt bedre HU med lav SPR end 4vejs oop med halvstor SPR


Det er Freeman, ja. Kommer vi ikke sjældent til floppet HU? Freeman caller hver gang, og mon ikke i hvert fald reggen ofte følger trop? Virker ret attraktivt at peele et squeeze wide når han er IP på kæmpe-hvalen.
02-08-2014 16:51 #5| 0

Jo det er klart. den bliver sjældent HU til floppet. Men 3vejs er også bedre end 4vejs.

Jeg spiller den præcis som dig

02-08-2014 16:52 #6| 0
OP

Ok, cool - det var bare lige for at finde ud af om din holdning ændrede sig alt efter om vi kommer 2/3/4-vejs til floppet :-)

02-08-2014 16:53 #7| 0
OP
arigold skrev:
Hej. Langt over mit limit, men vil gerne komme med mit besyv alligevel:

Jeg flatter preflop for at holde begge fiskene inde og da jeg ikke synes vores hånd er god nok til at squeeze da vi har svært ved at floppe nuts/nutdraws, desuden har vi ingen A-blockers og hader livet når reggen 4-better preflop.
Tror vi kan tjene flere $ på at floppe set eller bedre draws end naked overpair + non NFD, da vi sjældent (aldrig?) er godt inde mod reggens stack-off range her.


Det virker som en solid strategi i de fleste spots, men jeg tror vi mister penge ved ikke at pumpe vores hænder med solid equity op, når der er en gut der er helt bananas som Freeman her. :-)
02-08-2014 16:54 #8| 0

Ikke at glemme at deres ranges bare er svage, så vi pusher også en eq edge.

Det virker som en solid strategi i de fleste spots, men jeg tror vi mister penge ved ikke at pumpe vores hænder med solid equity op, når der er en gut der er helt bananas som Freeman her. :-)


Præcis
Redigeret af HolchKnudsen d. 02-08-2014 16:54
02-08-2014 17:03 #9| 2

Fint spillet - men du må gerne gå tilbage til NLHE :D

02-08-2014 17:37 #10| 0

Hvad er din plan med dit 3bet pre?
Er det for at komme hu mod en af de formodede fisk?
Hvis v1 finder pot knappen frem, ser jeg hverken v2 eller reggen folde af.



Jeg flatter bare pre, da vi bliver nødt til at finde fold knappen frem hvis v1 og v2 finder finder et 4bet/shove frem.
Post checker jeg formentlig bag for at induce et pot for fisken, for så selvfølgelig og snappe hans all in.

03-08-2014 00:58 #11| 1
OP
Meswift skrev:
Hvad er din plan med dit 3bet pre?
Er det for at komme hu mod en af de formodede fisk?
Hvis v1 finder pot knappen frem, ser jeg hverken v2 eller reggen folde af.



Jeg flatter bare pre, da vi bliver nødt til at finde fold knappen frem hvis v1 og v2 finder finder et 4bet/shove frem.
Post checker jeg formentlig bag for at induce et pot for fisken, for så selvfølgelig og snappe hans all in.


Helt overordnet så tror jeg at jeg har tre overordnede mål med mit 3-bet.
1) At bygge puljen med en handske der har høj equity (ret åbenlyst)
2) at isolere én (eller begge - nok unlikely) af fiskene i en bloated pot, hvor de, antagelivis, kommer til at lave flere fejl end mig
3) For at beskytte min relativt sårbare hånd fra multiway-pots

Jeg synes det virker skidt at c/c'e det flop her. Jeg tror ikke der er den store forskel på den range fisken hhv. caller og bet-caller med 4-vejs. Det ville være ret katastrofalt hvis den bliver checket rundt, og skulle det ske, at vi bare tager puljen ned, så bør vi være meget glade - der ligger 4/5 af et buyin i puljen.
Redigeret af _toche d. 03-08-2014 00:59
03-08-2014 01:34 #12| 0

Der er masser af scenarier hvor vi kalder et 4bet her

03-08-2014 11:36 #13| 0

Jeg synes det er temmeligt dårligt at 3bette, faktisk. Altså, vores equity edge mod en 2 (eller 3) 40% ranges er ikke høj nok, ifht hvor meget vi taber ved et 4bet, og hvor dårligt vi klarer os i en 3vejs pot.

03-08-2014 15:43 #14| 0
Altså, vores equity edge mod en 2 (eller 3) 40% ranges er ikke høj nok, ifht hvor meget vi taber ved et 4bet, og hvor dårligt vi klarer os i en 3vejs pot.


Vi har 42% 3vejs mod top 40% og 30%!10%. Jeg ved ikke hvor højt du vil op før du 3better den type hånd, men det er sq rigeligt i min bog. Også fordi vi så sjældent bliver 4bettet
03-08-2014 16:30 #15| 0

Hvilken bog har du liggende, da? ;-)

Men jeg er naturligvis enig i, at de wide ranges gør det klart bedre - både for vores eq og for AA sandsynligheden.

04-08-2014 02:49 #16| 0

Det lød måske lidt arrogant med "bogen", men min pointe var, at jeg simpelthen ikke er klar over, hvor stor equity-fordel vi bør have, for at veje op for de gange, vi kommer non-nutty ind på floppet, dels de gange vi bliver 4bettet (hvor manglen af A blockers øger den frekvens).

04-08-2014 03:13 #17| 0

AB

Hvis det var henvendt til mig, så opfattede jeg det ikke arrogant.

Jeg kan ikke bidrage med noget begavet til dit spm. Andet end at 42% er i den pæne ende når vi taler edges 3vejs preflop i PLO.

AAQ7ss har de der 45% mod samme ranges og AKJ7ds 38-39% (check lige efter, det er fra toppen af hovedet efter at have kørt nogens sims i morges)

Altså vi har noget mere eq med denne hånd end AKJ7ds, som jeg tror de færreste ville rynke på næsen af at 3bette.

Så kan man selvfølgelig argumentere for, at vores hånd spiller dårligt mod et 4bet. Men det må være en unødig frygt givet action.

04-08-2014 03:16 #18| 0

Altså det bliver jo altid en omgang løs snak med anekdotiske argumenter, når de her ting skal debatteres, qua matematikken er så omstændig. Men min gutfeeling er, at det er en fejl ikke at squeeze.

04-08-2014 22:35 #19| 0

AKJ7 klarer sig altså også lige et hak bedre i postflop all-ins og har større playability. Men den svæver nok stadig lidt omkring valuebets og bluffs - ifht et preflop 3B mod 2 mand.

Men altså - jeg er da ikke i tvivl om, at 3B er +EV - spørgsmålet går på, om det er bedre end call, hvilket selvsagt er mega +EV. Altså, vi stikker skillinger snap i lommen ved et call - men ved et 3B bliver vi dels eksponeret for at miste hele vores bet (i tilfælde af 4B og vi folder), alternativt lave en fejl (4B og vi caller skævt), og den edge vi eksekverer er jo ikke ligefrem fantastisk, trods alt.

Mod folk der folder flops for meget i større pots, er det givetvis bedre. Men det lader vel ikke ligefrem til at være tilfældet her, så jeg er stadig på call-vognen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar