plo2000 top set på muligt str8-board oop

#1| 0

Har ikke nogen gode reads på villain, da han havde sin stack da jeg satte mig og har ikke set ham i nogen større puljer uden at have varerne. Han har været ret passiv den halve time jeg har siddet ved bordet.

Da dette er et shallow-bord sidder vi begge med over buyin.

Hvis han har fulgt med, har han set mig få min stack (fra 400) ved top set i konger som jeg raisede pre - cbet-kom ind på flop, og en del mindre pots både med og uden showdown... Er ikke set i nogen snavs... Desuden havde jeg få hænder før denne en all in som endte med split, hvor jeg better 445 flop med 45xx og får nakke og self ender all in mod en anden som også havde 45xx


Full Tilt Poker: Table xx (6 max, shallow) - $10/$20 - Pot Limit Omaha Hi
Seat 1: David Chiu ($831)
Seat 2: HERO ($1,271.50)
Seat 3: eunicetat ($760)
Seat 4: Buy in Viv ($969)
Seat 5: cmynuts ($454)
Seat 6: VILLAIN ($1,419.60)
HERO posts the small blind of $10
eunicetat posts the big blind of $20
The button is in seat #1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [T 9 T 2]
Buy in Viv folds
cmynuts folds
VILLAIN calls $20
David Chiu calls $20
HERO calls $10
eunicetat checks
*** FLOP *** [6 8 T] - pot 80
HERO bets $40
eunicetat folds
VILLAIN raises to $200
David Chiu folds
HERO ????

Pre:
Har en skodhandske, men completer alligevel small blind, hvilket jeg vil gøre med næsten alle hænder her.

Flop:
Vi er oop, og jeg vælger halvpot lead, og får fuld pot på nakken, spørgsmålet er så nu hvad vi gør??
-fold
-call
-repot og få ind

Mod en floppet str8 har vi vel 40% (vel 35-45 alt efter blockers og redraws)
Mod alt andet er vi fint inde, men hvor ofte har han lige skum her?

-fold ?? nej vel!! vi har top set!!! ;-)

-call ?? Er jeg heller ikke voldsomt glad for, da vi er oop og definerer vel ret kraftigt vores hånd og ikke kan formodes at få meget mere ud af villain hvis vi rammer, og vel må folde alle turns der ikke forbedrer vores hånd ?

-repot og få ind ?? Hmmm... der er kun 160 døde i potten, og da vi har lidt over 1200 bag, er det da heller ikke super fedt når langt oftest vel kun har 40%

Vil folk hellere check-call'e flop... Eller måske check-raise ?

Ændrer det hvad folk gør hvis vi er oppe mod: DONK, semi-god reg, storvindende reg. ??

Var egentligt ikke så meget i tvivl i spottet, men vil gerne høre andres input...

På forhånd tak

05-11-2010 20:11 #2| 0

Fold = for meget equity
Call = daarlige implied odds
Raise = skidt inde mod villains continuation range

Pick your poison.. Jeg er ked af ikke at kunne bidrage mere til diskussionen, men der er ikke rigtig nogle gode muligheder for din haand. Skulle jeg vaelge mellem de tre raiser jeg dog og haaber at han har en smule mid/bot set i sin range.

Jeg synes ikke dit argument for dit preflop spil er i orden. Fold istedet da der allerede er to mand i potten og din haand spiller som dogshit out of position.

05-11-2010 20:18 #3| 0

Jeg rester.
Han skal ikke folde mange gange før det er +EV for dig i længden.

05-11-2010 22:31 #4| 0

PF er rigtig dårligt. Jeg ved godt du får gode odds men altså du er ude i at skulle floppe set eller streg og selv hvis du gør er det svært at spille oop.

For HE spillere ser hånden sikkert langt bedre ud end den er, men det svarer altså til at complete 83o.

Jeg er enig med Pokerheh om flop beslutningen. Med inside trækket skubber jeg og håber han har JT98, QJT9 eller 88xx ofte nok. Hvis hero havde en bdfd oven i inside trækket havde jeg 100% skubbet

Jeg er dog ikke sikker på jeg stikker ud i første omgang. Jeg har det fint med at c/c et par gange og se hvad der sker. Vi er oop og bliver udspillet pga vores manglende position uanset hvad vi gør. Jeg vil hellere udspilles i en lille pot end i en stor pot

05-11-2010 23:11 #5| 0
OP

Modtaget!! Skal nok i fremtiden være lidt bedre til at folde sådanne skodhandsker...
Ved ikke lige hvor tit det sker, men set over set er vel en af guldgruberne i plo, og vil sjældent løbe ind i større set i en limpet pot...
Udover det vil vi kunne reppe fornuftigt på en del raggy boards (338-agtige boards)... Synes jeg har en del succes med både leads på flop, check-raise eller lead på turn hvis der er checket rundt på floppet...


Besluttede mig i den givne hånd for bare at, vinge run it twice af, repotte tilbage og kalde når han uden tvivl skubbede... Har generelt ikke så meget imod variansen, men i denne hånd hvor jeg var 99% sikker på han havde str8 var jeg lidt træt af hele situationen... Især fordi jeg kun havde en ide om hvad procenterne var hvis han havde str8...

Fik dog en super overraskelse da han viste op resten af hånden udspillede sig:

HERO raises to $680
VILLAIN raises to $1,399.60, and is all in
HERO calls $571.50, and is all in
Players agree to Run It Twice
VILLAIN shows [Q 8 2 8]
HERO shows [T 9 T 2]
Uncalled bet of $148.10 returned to VILLAIN
*** TURN 1 *** [6s 8d Tc] [9h]
*** RIVER 1 *** [6s 8d Tc 9h] [Qs]
*** TURN 2 *** [6s 8d Tc] [9c]
*** RIVER 2 *** [6s 8d Tc 9c] [3h]
*** SHOW DOWN 1 ***
VILLAIN shows three of a kind, Eights
HERO shows three of a kind, Tens
*** SHOW DOWN 2 ***
VILLAIN shows three of a kind, Eights
HERO shows three of a kind, Tens
HERO wins pot 1 ($1,289.50) with three of a kind, Tens
HERO wins pot 2 ($1,289.50) with three of a kind, Tens

05-11-2010 23:29 #6| 0
Ved ikke lige hvor tit det sker, men set over set er vel en af guldgruberne i plo, og vil sjældent løbe ind i større set i en limpet pot...


Præcis omvendt imo. Folk der limper ynder at gøre det med junky AA og KK og bare QQ og JJ generelt
05-11-2010 23:32 #7| 0
OP

Nu er det her på et shallow-bord og det er det min opfattelse at folk i mindre grad spiller de høje par for set value, men mere for den value de har i sig selv, da man oftere ender all in pre...

05-11-2010 23:48 #8| 0

Set over set er en guldgruppe i PLO. Men med TTxx er du oftere undersettet end oversettet.

Denne dynamik aendrer sig ganske vist naar man spiller shallow, men det goer ikke vaerdien af TT stoerre, snarere tvaertimod fordi dine implied odds ikke er specielt gode.

06-11-2010 00:00 #9| 0
Nu er det her på et shallow-bord og det er det min opfattelse at folk i mindre grad spiller de høje par for set value, men mere for den value de har i sig selv, da man oftere ender all in pre...


Touché og god pointe. Jeg havde faktisk ikke set det var et shallow bord
06-11-2010 01:15 #10| 0

Maaan, jeg har nu spillet Omaha i 3 år og jeg aner ikke hvad et "shallow bord" er, please some one enlighten me.. :O)

06-11-2010 01:17 #11| 0

Shallow = under 100bb. Det er det modsatte af deep.

06-11-2010 01:39 #12| 0

@Pokerheh. Takker mange gange.

06-11-2010 02:08 #13| 0
OP

min buyin er 20bb - max buyin er 40bb (på tilt i hvert fald, på stars er det 20-50bb)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar